Kirjoittaja Aihe: Axis Powers Hetalia, Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11  (Luettu 23754 kertaa)

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #20 : 04.02.2010 19:15:20 »
Kiitoksia  ;). Siitä vain tutustumaan.

Kasasin tälläisen Suomesta ja Ruotsista. Minusta siitä tuli hiukan... hassu. Mutta tehkää te oma mielipiteenne.

Raapale 11: Finnkampen!
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Suomi, Ruotsi, Norja ja Islanti

”Taas tämä sama vanha juttu”, Norja totesi Islannille heidän istuessaan vierekkäin ikkunasyvennyksessä. Samassa huoneessa olivat myös Suomi ja Ruotsi, jotka parhaillaan tuijottivat vakavina toisiaan pöydän yli. Kummallakin oli kasa papereita edessään ja silmissään tietynlainen hullunkiilto.

”Niin”, Islanti myönsi, ”sama juttu joka vuosi. Euroviisut, jääkiekko, olympialaiset, juustonsyönti… Ihan kaikki käy, kunhan siitä voi kilpailla”.

”Toisaalta sehän on hyvää kilpahenkeä. He tahtovat voittaa vain toisensa, palkintosijat ovat toisarvoisia”, Norja sanoi heidän katsellessa Suomen ja Ruotsin henkisellä tasolla käymää tuijotuskilpaa.

”Minusta se on lähinnä pelottavaa”, Islanti mutisi vastaukseksi. Ruotsin ja Suomen väliin pöydälle asetettu puhelin alkoi soida ja he kumpikin ojensivat kätensä yhtä aikaa sitä kohti. Tino oli nopeampi ja hän vastasi puheluun lyhyesti Berwaldin katsoessa tarkkaan vierestä. Hetken kuunneltuaan nuoren valtion kasvoille levisi tyytyväinen hymy.

”Minä olin kuudes ja sinä kahdeksas”, hän sanoi riemuissaan, ”minä voitin tämän”.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 22:00:48 kirjoittanut Vyra »

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #21 : 06.02.2010 11:47:18 »
Oui, sain kerrankin Puolasta ja Liettuasta aikaan jotain lukukelpoista. Eli raapale numero 12 tulee tässä. Tämä numerointi menee muuten minulla vähän hassusti sillä omalla koneellani seitsemättä raapaletta ei ole ollenkaan. Hyppäsin vahingossa sen luvun yli jossain välissä, joten tämäkin raapale olisi "oikeasti" numero 13.

Raapale 12: Puolan säännöt ja epäonni
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Puola ja Liettua

”Sehän olisi huijausta!” Liettua huudahti järkyttyneenä Puolan kerrottua hänelle uusimmasta ideastaan. Vaaleahiuksinen mies tuhahti ja heilautti kättään väheksyvästi.

”Eikä ole”, hän vastasi ylpeästi, ”Puolan säännöt. Muista se, Liet”. Liettua mutristi huuliaan harmistuneena, miten hän muka voisi unohtaa ne oudot ja epäloogiset säännöt, joihin Puola jatkuvasti tukeutui ja joita hän aina tarpeen vaatiessa muokkasi mieleisekseen.

”Huijausta se on, vaikka käyttäisit mitä sääntöjä”, hän sanoi turhautuneena ja käänsi selkänsä toiselle miehelle, ”mikset voisi kerrankin tehdä jotain oikein?” Näin sanottuaan Liettua lähti huoneesta ja jätti kädet puuskassa itsepäisenä seisovan Puolan yksin. Hänen mentyään vihreäsilmäinen mies kuitenkin antoi itsekeskeisen ilmeensä valua hitaasti pois kasvoiltaan paljastaen huolestuneet tunteensa sen alta. Puola katsoi surullisena ovea, josta hänen ystävänsä oli juuri poistunut.

”Jospa tietäisit, Liet”, hän kuiskasi hiljaa painaen katseensa lattiaan, ”mutta muiden säännöillä minä häviän tämän pelin”.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 22:02:28 kirjoittanut Vyra »

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #22 : 08.02.2010 16:36:56 »
Ottakaa joku nämä ideat pois päästäni. Joka kerta kun ajattelen pitäväni hiukan taukoa ficceilyyn, huomaankin kohta saavani taas (muka) hienon idean ja olevani jo avaamassa Wordia. Noh, kuitenkin seuraavassa raapaleessa esiintyy jälleen kerran, *fanfaarit*, Preussi! Plus Saksa ja Italia. Ette varmaan koskaan osaa arvata, kuka on lempihahmoni.

Raapale 13: Awesome Prussia
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Preussi, Saksa ja Italia

”Hei, Länsi”, Preussi sanoi ja heilutteli kirjaa käsissään huolettomasti, ”tässä on virhe”. Saksa oli juuri järjestämässä Italialle oppituntia aseiden käytössä, joten hän ei liiemmälti kiinnittänyt huomiota veljeensä. Preussi kyllästyi kuitenkin nopeasti olemaan huomaamaton ja hän nakkasi Saksaa pitelemällään kirjalla.

”No, mitä?” Saksa ärähti ja käänsi selkänsä Italialle hetkeksi.

”Siinä sanotaan, että Preussia ei ole olemassa”, mies vastasi hänelle, ”mutta olenhan minä olemassa”. Saksa silmäili huolimattomasti historian oppikirjaksi paljastuneen teoksen sivuja.

”Jos et ole vielä huomannut, niin sinä olet osa minun maitani”, hän vastasi ja nakkasi kirjan takaisin Preussille, ”sitä en tiedä, miksi et ole kadonnut jo. Ehkä olet liian suuri maanvaiva siihen”

”Vee~! Oho?” Italian sanomana nuo sanat tiesivät jotain vaarallista tai vähintään epämiellyttävää, joten Saksa katsoi parhaaksi juosta heti paikalla pelastamaan tilanteen tai edes sen mitä pystyi enää pelastamaan.

”Italia! Mitä sinä teet? Älä vedä siitä vivusta!”

”Vai, että ei minua ole olemassa”, Preussi mutisi itsekseen ja lähti kävelemään hihitellen pois päin, ”keksin juuri aivan mahtavan idean”.  
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 22:04:07 kirjoittanut Vyra »

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #23 : 16.02.2010 21:00:04 »
Tässä kaksi raapaletta, jotka väsäsin joskus ja löysin ne vasta nyt. Ensimmäisessä jälleen kerran Sveitsi/Liechenstein ja toisessa Rooma ja Germaania.

Raapale 14: Imitointia
Ikäraja: S
Henkilöt: Liechtenstein ja Sveitsi

Ensin ase pitää ladata. Liechtenstein työnsi varovasti muutaman patruunan kiväärin pesään, aivan kuin hän oli veljensäkin nähnyt tekevän. Sitten hän loksautti perän kiinni ja nosti aseen ylös olkapäätään vasten. Kädet tärisivät hiukan tottumattomuuttaan mutta Liechtenstein arvioi kuitenkin huolellisesti matkan maalitauluun ja tähtäsi tarkasti sen keskelle. Hän hivutti etusormensa vipua kohti ja paransi vielä otettaan aseesta. Liechtenstein henkäisi syvään ja painoi liipaisimen pohjaan. 

Potkuvoima iski yllättäen ja nainen menetti tasapainonsa kaatuen istualleen maahan. Olkapäätä vihloi ikävästi ja Liechtenstein irvisti.

”Liechtenstein!” Sveitsi huusi ja juoksi paikalle laukauksen kuultuaan, ”mitä täällä tapahtuu?” Hän näytti järkyttyneeltä nähdessään siskonsa istumassa maassa ase poikittain sylissään ja olkapäätänsä hieroen.

”Minä vain…”, nainen kuiskasi hämillään, ”minä tahdon olla niin kuin sinäkin. Tahdon olla yhtä rohkea!” Sveitsi huokaisi hänen hätääntyneiden sydämenlyöntiensä rauhoittuessa pikkuhiljaa. Hetken mies oli todella pelännyt kuultuaan laukauksen ja nähtyään Liechtensteinin maassa.

”Liechtenstein”, Sveitsi rauhoitteli hätääntynyttä sisartaan ja auttoi tämän ylös maasta, ”sinä et tarvitse yhtään aseita ollaksesi rohkea”. 


Raapale 15
Ikäraja: S
Henkilöt: Rooma ja Germaania

”Hei, hymyilisit nyt edes vähän”, Rooma valitti. Hänen haarniskansa kiilsi kultaisena auringossa ja punainen viitta vain korosti väriä. Germaania painoi hitaasti silmänsä kiinni.

”En”, hän sanoi ja käänsi suupieliään hieman alaspäin vastalauseena.

”Ei ihme, ettei sinulla ole tyttöystäviä. Naiset eivät pidä mököttävistä miehistä”, Rooma sanoi oman hymynsä hiipumatta yhtään. Ja hän hymyilikin leveästi, niin että tasaiset hammasrivit vain loistivat. Germaania avasi silmänsä mulkoillakseen toista miestä.

”Minä en halua tyttöystäviä”, hän sanoi järkähtämättömällä äänellä, ”eikö meidän pitänyt taistella?”

”Joo, joo. Mutta eikö pieni jutustelu ennen koitosta olekin piristävää”, Rooma vastasi iloisena ja näpräili miekkansa kahvaa. Germaania tuhahti ja käänsi päätään poispäin vastaukseksi. 

”Sinä olet sitten välillä tylsä ihminen”, Rooma valitti, ”täytyy kieltää minun suloisia lapsenlapsiani leikkimästä sinun jälkeläistesi kanssa. Tylsyys voi vaikka tarttua”.

”Entä sitten. Et sinä tullut minua seuran takia tapaamaan”, Germaania ärähti lopulta, ”taistellaanko nyt vai lähdenkö takaisin kotiini?”
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:39:16 kirjoittanut Beyond »

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #24 : 17.02.2010 21:30:16 »
Laskelmieni mukaan se olisi taas viisi kasassa...

11. He heeh! Aivan ihana! Tämä oli erilainen SuFin kuin aikaisemmat mitä olet kirjoittanut. Tässä ei ole selaista kliseistä siirappisuutta, mutta jokin tästä tekee todella suloisen. Ehkä se, että toinen Pohjoismaiden kaksikko selostaa tilannetta keskenään, luo sellaisen "He ovat sekopäitä"-kuvan johon tykästyin kovasti. Ehkä liiaksikin... ^^'
Lainaus
He tahtovat voittaa vain toisensa, palkintosijat ovat toisarvoisia
Niin täyttä totta Suomen ja Ruotsin välillä. Toisaalta katson sen ainakin suurimmalta osalta terveelliseksi kilpahengeksi. Se tekee tästäkin naapurussuhteesta entistä spesiaalimman. <3

12. Awww! Liettua ja Puola... Siinä on sitten kaksikko, jonka toilailuita rakastan seurata. Liettuaa käy usein sääliksi, mutta niin kuin tässäkin fickissä, kun Liettua on poissa, Puolallakin on se oma haavoittunut puolensa, joka kerää roimasti sympatia- ja säälipisteitä. Silloin tahtoisin vain laittaa heidät jakamaan huolensa keskenään ja jaksamaan paremmin, mutta kummallekin toisen "rasittaminen" omilla asioilla, tuntuu väärältä. Kaikki tämä tuli enemmän kuin hyvin ilmi tässä raapaleessä ja siksi tykästyin tähän kovasti.

13. Jälleen pääsette valaisemaan tyhmää...
Lainaus
”Hei, Länsi”, Preussi sanoi ja heilutteli kirjaa käsissään huolettomasti
Onko tässä jokin Itä-Saksa & Länsi-Saksa asetteli Saksan ja Preussin välillä? Jäin pohtimaan tätä ja koska en ole vielä saanut fanikohteekseni Preussia (kyllä hänkin tulee sieltä varmasti aikanaan), en ole vielä perillä...
Mitä tähän pätkään tulee, se oli hyvin perushauska. Loppu jäi epäilyttävän avoimeksi ja olen melko varma, ettei Preussi jätä tätä aihetta vain tähän...

14. Näihin en tunnu koskaan kyllästyvän... <3
Pidän kovasti siitä, ettet ylidramatisoi näitä kohtauksia meille lukijoille, mutta pistät silti hahmot säikkymään/järkyttymään/pelästymään jne... Tässäkin tuli niin ihanasti esille kuinka Sveitsin heikko kohta on Liechtenstein, vaikka muuten niin kovaa poikaa onkin.
Lainaus
Hetken mies oli todella pelännyt kuultuaan laukauksen ja nähtyään Liechtensteinin maassa.
<3<3<3 Voiko tästä olla pitämättä!? Koko ase-idea oli hyvä (sanoisin nerokas, jos kehtaisin) ja omaperäinen. Tällaisia lukee suurella ilolla.

15. Nyt tuli syvä menneisyyden tuulahdus näiden kahden myötä... Ihanaa, että tuot heitäkin hieman esille. Tässä on taas pari hahmoja, joista minulle  ei ole muuta kuin mielikuva. Tarvitsen siis vahvistusta sille, ja tästä on mitä loistavin aloittaa! ^^
Voin hyvin kuvitella tämän tilanteen. Taistelu on oiva tekosyy päästä viljelemään pientä keskustelun poikasta, ellei vastustaja satu olemaan huonolla tuulella tai todella tosikko. Hyvä yritys kuitenkin Rooma!
Lainaus
”Sinä olet sitten välillä tylsä ihminen”, Rooma valitti, ”täytyy kieltää minun suloisia lapsenlapsiani leikkimästä sinun jälkeläistesi kanssa. Tylsyys voi vaikka tarttua”.
Todella suoraviivaista logiikkaa, täytyy myöntää. (: Onneksi heidän jälkeläisensä ovat vielä tekemisissä keskenään ja kaikkea muuta kuin tylsinä. Typeryys on sitten eri asia, miten se periytyykään. *virnn*

Tällä kertaa olikin niin tasokas viisikko, että nyt tuottaa jo vaikeuksia asettaa näitä paremuusjärjestykseen... Pitkällisen harkinnan jälkeen asettelisin riviin: 11, 14, 12, 15 & 13... Mutta niin kuin sanottua, valinta oli vaikea. Taso siis nousee koko ajan. Hienoa työtä!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #25 : 17.02.2010 22:43:11 »
Oui, kiitoksia! Näin ihana kommentti saa minut aina hyvälle tuulelle. Mukava tietää, että olen kehittynyt eikä toisin päin. Seuraavan kerran katsotaan taas viiden raapaleen päästä  ;)

Kaikki Pohjoismaat taitavat olla jollain tasolla sekopäitä mutta Suomi-Ruotsi suhde on jotain aivan ihmeellistä. Ajattelin ennen, että tämä on vain joku meidän suomalaisten pätemisjuttu mutta sitten satuin eräältä ruotsalaiselta kuulemaan että he harrastavat aivan samaa. Siitähän raapaleen nimikin tuli, finnkampen.

Ilmeisesti Preussin länsi-nimittelyssä ei ole Itä-Saksa/Länsi-Saksa asetusta vaan kyse on siitä, että entinen Preussi sijoittuisi kartalla itäiseen Saksaan, joten hän kai mieltää veljensä "länsi osakseen" tai haluaa muuten tehdä eron heidän välillä. Tuo ei kuitenkaan ole minun keksintöni vaan törmäsin siihen ihan web-mangaa lukiessa. Tietenkin englanninkielisellä muodolla "West". Käänsin sen vain suomeksi kuten muutkin nimet. Tulipa selitys mutta pääsinpähän jälleen pätemään.

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #26 : 18.02.2010 16:10:46 »
Ömh. Minäkin taidan vähän hehkuttaa.

Nämä ovat ihania, anteeksi en nyt jaksa yksitellen kommentoida, kaikki olivat NIIIIN ihania..<3

Aw vaan. Jatkoa oottelen.
<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Butterfly

  • Keksi
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Why do donuts have to die?
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #27 : 19.02.2010 00:36:02 »
Suomi ja Ruotsi olivat jotain todella ihanaa <3

Anteeksi aivan hirveästi, mutta olen kauhean laiskalla tuulella, joten en jaksa kommata jokaista erikseen. Kaikki olivat kyllä aivan mahtavia ;D

-Butterfly
Live fast, have fun and be a bit mischievous.

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #28 : 22.02.2010 18:37:27 »
Kiitoksia myös Myrsis ja Butterfly. Joskus mietin, kiinnostaako ketään lukea tällaisia raapale-raukkoja mutta on täällä ainakin muutama lukija. Se tekee minut iloiseksi, kiitokset siitä! Ja näköjään näitä syntyy edelleen, vaikka kuvittelin jo ideoiden loppuneen.

Raapale 16: Pisan torni
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Italian veljekset eli Romano ja Veneziano

”Typerys, tämä on sinun vikasi!” Romano kiukutteli veljelleen. He seisoivat ulkona auringonpaisteessa ja tarkastelivat edessään kohoavaa rakennelmaa.

”Mutta veli, minusta se on ihan hieno”, Veneziano vastusteli, ”ja ihmiset pitävät siitä”.

”Entä sitten”, hänen veljensä tuhahti, ”se on vino”.

”Veli, ei se ole vino”, Veneziano sanoi ja kallisti päätään miettiessään, ”se on vain vähän ikään kuin mutkalla”. Tarkennus ei näyttänyt ollenkaan ilahduttavan Romanoa, jonka jo valmiiksi ärtynyt ilme vain paheni entisestään.

”Se on vino!” hän ärähti, ”italialaisen arkkitehtuurin ei kuulu olla vinoa”. Tämän sanottuaan Romano kääntyi ja harppoi pitkin vihaisin askelin pois. Veneziano jäi hetkeksi paikalleen veljensä mentyä ja katseli puheenaiheena ollutta tornia kuin pohtien jotain.

”Minusta se on edelleenkin ihan kivan näköinen”, hän tuumasi hiljaa itsekseen ennen kuin kiirehti Romanon perään.  
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 22:08:50 kirjoittanut Vyra »

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #29 : 22.02.2010 18:50:27 »
Oi. Tämäpäs oli kiva. :D Juuri niin Feliciano ja Romano että. On se pisan torni söpö, että ei sen puoleen. Ihana kyllä, hahmot tuntuivat itseltään.

Lisää näitnä, jookoskookos?!

<3:llä
~Myrsis~ Joka yritti rakentavaa.
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #30 : 23.02.2010 19:56:48 »
En jaksa nyt kommentoida kaikkia erikseen. Mutta tosi kivoja kaikki.  (:

Varsinkin tuo uusin sai ainakin omalle naamalleni pienen virneen.  
”se on vain vähän ikään kuin mutkalla”
:D Haha, pystyn niiin hyvin kuvittelemaan Felicianon sanomaan noin.
Ja Romanokin muistutti aivan itseään.  ;)

//uusi sivu (y)
if you die now, how would you feel about your life?

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #31 : 24.02.2010 19:43:09 »
Kiitoksia Myrsis ja Deathwish! Tämä tosiaan meni näköjään jo kolmannelle sivulle, jännä juttu. Ja raapaleitakin on kohta melkein yksi jokaiselle elinvuodelleni. Seitsemästoista on Norjasta ja Tanskasta, heillä ei olekaan vielä ollut yhteistä raapaletta. Jos jollakulla muuten on hahmotoiveita, niitä saa esittää. Jumitun helposti itse vain tiettyihin henkilöihin. (kukaan ei varmaankaan ole huomannut, miten Preussi hyppii maagisesti lähes joka juttuun mukaan  ;) )

Raapale 17: Lego
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Norja ja Tanska

Norja istui kyllästyneenä pöydän ääressä ja naputteli puiseen pintaan rytmiä pitkillä sormillaan. Hänen vieressään Tanska oli täysin uppoutunut kokoamaan pienistä kirkkaanvärisistä paloista jonkinlaista rakennelmaa. Norjalla ei ollut minkäänlaista käsitystä, mitä toinen mies oli tarkkaan ottaen tekemässä mutta ainakin tällä näytti olevan hauskaa.

”Tanska”, Norja hetken päästä sanoi rikkoen hiljaisuuden, ”miksi sinä leikit noilla?”

”Nämä ovat mahtavia!” mies vastasi hänelle katse innosta kirkkaana, ”voin tehdä näistä ihan mitä vain. Taloja, lentokoneita, laivoja tai vaikka kokonaisen kaupungin, jos vain haluan”. Tanska jatkoi vielä mainospuhettaan mutta Norja oli jo sulkenut korvansa siltä. Hän ei vain voinut käsittää, miksi aikuinen mies tahtoisi leikkiä legoilla. Paitsi, että kyseessä oli Tanska…

”Tämä selkiinnytti monta asiaa”, Norja sanoi keskeyttäen puheen ja nousten paikaltaan. Tanskan ohi mennessään hän taputti miehen päätä kevyesti, ”ymmärrän sinua nyt varmasti paljon enemmän”. Tanska katsoi hetken ihmeissään hänen peräänsä mutta kohautti sitten olkiaan ja jatkoi tyytyväisenä leikkimistään.  
 
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 22:11:05 kirjoittanut Vyra »

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #32 : 25.02.2010 16:06:06 »
Vitsi näät on kivoja. Tykkään.
Nää on kans hyvin kirjotettu^^
Jatkoa vaan :D

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #33 : 25.02.2010 16:31:31 »
Olen lukenut kaikki nämä lyhyet ficit ja voin sanoa, ettei Hetaliaa ole mielestäni koskaan liikaa.
Mukavaa, että joku toinenkin tykkää Preussista ja onhan veli- Saksakin pro.
Kyllä Tanskalle vaan jotenkin sopii legot, eikä sillä kenties mitään tekemistä tartte olla Legolandian kanssa.
Kun saisi lukea joskus lisää Preussista tai Romanosta tai Espanjasta. Olisihan toisaalta kiva saada jotain Kuubasta, Kanadasta tai Kiinastakin, jos se vaan on joskus mahdollista.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #34 : 26.02.2010 20:53:14 »
Kiitoksia Rassermus ja leofurioso! Kuubasta pitäisi tosiaan kirjoittaa jotain, ehkä Kuuba ja Kanada samassa. Voin yrittää. Ja Preussi nyt vain on niin mahtava, että hän tulee varmasti esiintymään vielä. =D

Mutta tässä on nyt pari uutta raapaletta. Ensimmäinen viittaa Kreikan suurlakkoon, joka käytännössä pysäytti koko maan toiminnan, ja toinen taas liittyy Hetalia-elokuvaan, joka siis julkaistaan ilmeisesti kesällä. Minulla ei oikeasti ole kummoista hajua, mitä siinä pitäisi juonellisesti tapahtua mutta tulipahan heti Amerikka mieleen.


Raapale 18: Kreikan lakko
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Kreikka ja Japani

”Kreikka?” Japani sanoi ja ravisteli ystävänsä olkapäätä, ”Kreikka herää!” Nukkuva mies havahtui huutoon ja hän raotti hiukan silmiään.

”Ai, Japani”, Kreikka kuiskasi hiljaa, ”olen pahoillani mutta nyt en voi”.

”Et voi herätä?” Japani kysyi huolestuneena. Kreikka oli yleensäkin hyvä nukkumaan mutta ei hänen herättämiseensä normaalisti näin kauan mennyt. Nytkin oli kulunut koko päivä, että hän edes havahtui hiukan.

”Niin”, mies vastasi ja sulki taas silmänsä Japanin tuijottaessa häntä järkyttyneenä ja epäuskoisena.

”Sinun on pakko herätä”, mies sanoi, ”minä… minä sieppaan kaikki kissasi, jos et herää, ja kiellän animen sinulta!”

”Anteeksi, en voi”, Kreikka kuiskasi, ”olen lakossa. Puhutaan huomenna”.

”Lakossa…” Japani toisti hämmentyneenä toisen miehen vaipuessa takaisin uneen.  


Raapale 19
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Amerikka, Unkari, Saksa ja muutam muu mainintana

”Elokuva!” Amerikka hihkaisi innostuneena, ”tietenkin minä olen pääroolissa sankarina!” Muut maat katsoivat häntä kyllästyneenä ja muutama pudisteli päätänsä tai pyöritteli silmiään.

”Venäjä voi olla pahis, Preussi hänen kätyrinsä ja Unkari neito pulassa”, Amerikka jatkoi, kun kukaan muu ei sanonut mitään, ”Itävalta hoitaa musiikin ja Ranska lavasteet. Eikö niin?” Unkari kakoi hiukan oman roolinsa kuultuaan.

”En minä tahdo olla pulassa!” hän huudahti ja heristi paistinpannuaan. Seurasi pieni hälinä, sillä paistinpannut olivat yhteisellä sopimuksella kielletty kokoontumisissa eikä kukaan tiennyt miten Unkari oli sen onnistunut paikalle salakuljettamaan. Lopulta Itävalta sai suostuteltua hänet viemään aseensa pois.

”Selvä, joku muu saa olla neito pulassa”, Amerikka totesi hälinän laannuttua, ”Liechtenstein?”

”Hetkinen, eikö koko elokuvan nimi viittaa minuun, Italiaan ja Japaniin?” Saksa kysyi, ”miksi sinä sitä suunnittelet?” Amerikka tuijotti hetken vaaleaa miestä kuin miettien pilailiko tämä.

”Koska minä olen sankari, totta kai”, hän vastasi lainkaan epäröimättä.  
 
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 22:14:59 kirjoittanut Vyra »

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #35 : 26.02.2010 21:07:44 »
Nojoo, mitäs näistä repisi?

Tykkäsin kaikista, en osaa sanoa oikein mitään. PAITSI:

17. Oli ihana, koska norja ajatteli asioita ja tuli samaan tulokseen mitä minä.

18. Kiku Herakles on ihan aparitus, kiitos siitä. Repesin kreikan valvomislakolle^^

19. SE nyt oli vain niiin aw ja söpö ja jännä. tekee silti mieli murhata se amerikka sieltä..

Kiitos.
<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #36 : 01.03.2010 12:40:39 »
Heh. Noi kumpikin oli aivan mahtavii.
Lakossa, ku nukku :D
Paistinpannu :D
Joo hyvin on kirjotettu :D

Prunelli

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #37 : 01.03.2010 13:16:35 »
"En minä tahdo olla pulassa!"
Repesin tuossa kohtaa, Unkari on ihan paras! xD
Tätä fanfictionia on hauska lukea, ja jatkoa olisi kiva saada! :)

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #38 : 01.03.2010 16:27:32 »
Kiitoksia Myrsis, Rassermus ja Prunelli! Voin luvata näiden jatkuvan niin kauan kun vain keksin lisää (olen jo pari kertaa ollut lopettamassa mutta aina on tullut ideoita) tai kunnes joku käskee lopettamaan. Ei ole vielä käskenyt.

Seuraavaksi kaksi uutta. Ensimmäisessä kokeilin kirjoittaa Kuubasta ja Kanadasta. Minulle vaikeita hahmoja kumpikin, sillä en osaa mieltää heitä kunnolla. Toisessa taas Puola/Liettuaa, koska he nyt vain ovat ihania ja siinä taas kaksi hahmoa, joihin osaan samaistua (olen yhtä kiltti kuin Liettua mutta yhtä itsekäs kuin Puola  ;))


Raapale 20: Jäätelöstä
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Kanada ja Kuuba

”Vau, kiitoksia Kanada”, Kuuba sanoi ja avasi miehen tuliaisina tuoman jäätelöpurkin saman tien, ”ja, hei anteeksi, että luulin sinua äsken Amerikaksi. Et kai muistele pahalla?” Kanada oli tietenkin vuosian aikana tottunut täydellisesti siihen, että kukaan ei joko tunnistanut häntä tai sitten he luulivat häntä Kanadan veljeksi. Koko juttu oli jo lähes normaali asia.

”En tietenkään”, Kanada vastasi, ”taidat pitää jäätelöstä?”

”Se on parasta!” mies vastasi kauhoessaan kylmää herkkua lusikalla suuhunsa, ”mutta tätä on vain vaikea saada mistään täältä. Rajoitettu tuonti ja niin edes päin”.

”Veljeni pitää myös paljon jäätelöstä”, Kanada totesi. Kuuba keskeytti syömisensä ja tuijotti häntä hitusen järkyttyneenä ennen kun jatkoi taas lusikoimista, tosin huomattavasti hitaampaan tahtiin kuin aluksi.

”Vai niin”, hän tuumi synkästi, ”nyt muistinkin, miksi se on kielletty”.


Raapale 21: Kaikki tahtovat Liettuan
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Puola ja Liettua

Liettua istui sängyllään hiukset yön jäljiltä sekaisin ja haukotteli leveästi samalla kuin tutki kalenteriaan. Jokainen päivä oli täynnä huolellisesti ylös merkattuja tehtäviä ja muistettavia asioita.

”Katsotaanpas, tänään pitää muistaa käydä kaupassa ja soittaa Latvialle”, hän mutisi itsekseen puoliääneen, ”ja ne paperit pitää toimittaa Virolle”. Sen lisäksi hän oli luvannut käydä Venäjän luona kylässä joku päivä, mutta sen tehtävän mies oli suosiolla siirtänyt seuraavalle viikolle. Liettua venytteli ja laski muistionsa pöydälle. Hän oli juuri nousemassa sängyltä, kun puhelin soi ja näytölle ilmaantui Puolan nimi.

”Huomenta”, Liettua vastasi.

”Liet, milloin sinä tulet käymään?” Puola kysyi heti aluksi, ”et ole käynyt aikoihin”.

”Minä olin siellä viimeksi eilen illalla. Heräsin vasta nyt”, Liettua vastasi, vaikka tiesi hyvin ettei Puola välittäisi sellaisesta selityksestä.

”Mutta minä tahdon tapetoida olohuoneen seinät ja sinä saat auttaa, Liet”.

”Mutta…”

”Liet”, Puola pyysi niin anovasti kuin vain pystyi. Liettua huokaisi, se niistä suunnitelmista, tästä tulisi taas Puola-päivä.

”Hyvä on”, hän sanoi ja alkoi kiskoa vaatteita päälleen, ”olen ihan kohta siellä, odota rauhassa”.      


A/N: Kuubassa ei varmaan oikeasti ole mitään jäätelökieltoa (ehkä), keksin sen omasta päästäni.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 22:17:49 kirjoittanut Vyra »

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #39 : 01.03.2010 21:52:10 »
En ymmärtäny 110% tuota Kuuba hommelii, mut ei se mitää :D
Mut tykkäsin<3 Tykkäsin paljon, joten kirjotai Hyvin paljon lisää<3
Ja pian.
Ja tää on hyvin kirjotettu :D