Kirjoittaja Aihe: Axis Powers Hetalia, Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11  (Luettu 23753 kertaa)

Vyra

  • Vieras
AlaotsikkoAxis Powers Hetalia, K-11, raapaleitaX100, 27.2.-11

Nimi: Pieniä tarinoita Maailmasta
Kirjoittaja: Vyra
Fandom: Axis Powers Hetalia -jjb lisäsi fandomin otsikkoon
Genre: Humor, draama ja varmaan vähän kaikkea muutakin.
Ikäraja: Korkeintaan K-11, tarkempi ikäraja jokaisen raapaleen alussa.
Päähenkilöt: Paljon. Tähän mennessä: Pohjoismaat, Baltianmaat, Benelux-maat, Puola, Ranska, Englanti, Saksa, Italiat (Veneziano & Romano) , Itävalta, Preussi, Unkari, Sveitsi sekä Liechenstein, Espanja, Amerikka, Kanada, Kuuba, Egypti, Venäjä, Kiina, Kenraali Talvi, Kreikka ja Japani, Rooma ja Germaania, Turkki, Kypros, Sealand, Hongkong, Ukraina.
Disclaimer: En omista Hetaliaa enkä edes yhtään valtiota.

A/N: Nämä rääpäleen-raapaleet ovat sellaisia, joita syntyy koko ajan kun keksin kivoja ideoita joista ei sitten kuitenkaan ole oikeaksi jutuksi. Kaikkien iloksi (tai suruksi) julkaisen niitä nyt täällä. Ajattelin lätkiä nämä samaan paikkaan, että pysyvät nätisti kasassa. Kommentoida saa ja pitäisin siitä kovasti. Myös kaiken maailman ehdotukset ja ajatukset otetaan vastaan, kiitos!


Raapale 1
Ikäraja: S
Henkilöt: Tanska, Ruotsi, Norja ja Suomi

”Joko hyväksyt sen, että minä olen meistä vahvempi?”

”Hmm?”

”Olen kulkenut pitkän matkan ja aion haastaa sinut nyt, taistele pelkuri!”

”Hmm”

”Kohtaamme täällä ja selvitämme välimme lopullisesti!”

”Hmm… Okei”

”Hei, Norja”, Suomi tervehti ja heilutti kättään, ”mitä Tanska ja Su-san tekevät?”. Mainitut kaksi vanhempaa Pohjoismaata seisoivat keskellä hiekkakenttää neljän metrin päässä toisistaan. Tanska irvisti ja heilutti kirvestään huudellen välillä. Ruotsi seisoi vakavana paikallaan kädet puuskassa, miekka lepäsi huotrassaan lantiota vasten.  Norja ja Suomi seisoivat kentän laidalla katsomassa.

”Tanska keksi yhden jutun, joka oli jäänyt joskus kesken”, Norja vastasi. Hän katseli tylsistyneenä kentällä seisovaa kaksikkoa.

”Ai”, Suomi sanoi, ”kuinka vanha juttu?”

”Jostain 1100-luvun puolelta väliltä”, Norja vastasi. Tanska huuteli edelleen kentällä taisteluhaasteitaan.

”Miksi?”, Suomi kysyi. Hän oli löytänyt jostain kepin ja piirteli kiemuraisia kuvioita hiekkaan.

”Koska Tanskalla on tylsää”, Norja vastasi ja siirsi mielenkiintonsa Suomen taiteellisiin kokeiluihin, ”tuo näyttää linnulta”. Hän osoitti yhtä kuviota. Suomi lopetti piirtämisen ja vilkaisi toista valtiota.

”Sen piti olla kissa”, hän sanoi.



Raapale 2: Teehetki
Ikäraja: S
Henkilöt: Englanti ja Ranska

”Sano se”, Ranska pyysi. Hänen äänensä kuulosti Englannin mielestä lähes lapsellisen anovalta.

”En sano”, Englanti vastasi tiukasti. Eikö Ranska tajunnut, että nyt oli teehetki? Silloin istuttiin pöydän ääressä nauttimassa teestä ja leivonnaisista. Ei häiriköity muita asiattomilla kysymyksillä.

”Sano. Minä haluaisin kovasti kuulla sen”, Ranska kuiskasi pehmeästi, ”Englanti rakkaani”. Englanti nielaisi teensä väärään kurkkuun ja joutui kakomaan hetken. Ranska taputti häntä avuliaasti selkään, tosin kovemmin kuin olisi ollut tarve.

”Minä en ole sinun rakkaasi”, Englanti tiuskaisi, ”Häivy”.

”Luuletko, kultaseni, että jättäisin sinut yksin”, Ranska huokaisi, ”en ainakaan ennen kun olen saanut haluamani”. Hän kumartui Englannin viereen ja kuiskasi hiljaa hänen korvaansa, ”sano se”.

”Jätätkö minut sitten vihdoin rauhaan?” Englanti kysyi äkäisesti ja hätisti Ranskaa kauemmas. Ranska naurahti ja nyökkäsi silmää iskien.

”Dieu et mon droit”, Englanti ärähti. Ranska naurahti uudestaan ja väisti kepeästi Englannin heittämän teekupin. Ennen lähtöään hän vielä kääntyi ympäri ja lähetti suurieleisesti lentosuukon. Englantia harmitti, ettei hänen seuraavaksi heittämänsä lautanenkaan osunut kohteeseensa.


A/N: Pieni selitys. Dieu et mon droit on UK: n virallinen motto (suom. "Jumala ja oikeuteni"). Jostain kumman syystä se on ranskaa.

 
« Viimeksi muokattu: 13.01.2021 19:02:44 kirjoittanut Tinppa »

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #1 : 20.01.2010 19:35:58 »
Uiuiui.
Tykkkkkäsin.
<3
Juu. Ei kai kirjoitusvirheitä, mutta mitä se motto tarkoittaa suomeksi? Juu,en vielä puhu ranskaa. Lisää näitä, alan seuraamaan:)
<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #2 : 20.01.2010 20:06:41 »
Kiitoksia. Lisää tulee varmasti aikanaan kun saan ideoita ja jos lukijoita riittää.

Motto on suomeksi "Jumala ja oikeuteni". Taidanpa muokata sen jo tuonne avausviestiin.  

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #3 : 21.01.2010 21:18:17 »
A/N: Kolmas raapale. Tai oikeasti tämä on tuplaraapale. Mukaan pääsivät Preussi, Saksa ja Italia.


Raapale 3: Pieni ero
Ikäraja: S
Henkilöt: Saksa, Italia ja Preussi

”Hei, Saksa! Saksa!”

Saksan ei tarvinnut kauan miettiä, kuka oli tulossa. Vain yksi henkilö maailmassa lähestyi häntä noin huolettomasti ja oli aina yhtä ylipirteä, paitsi siesta-aikaan jolloin Italia tapasi nukkua.

”Mitä nyt, Italia?”, Saksa kysyi nostamatta katsettaan lukemastaan kirjasta.

”Hei Saksa”, Italia sanoi, ”Preussihan on sinun veljesi, eikö niin?” Hän heilutti käsiään villisti samalla kun puhui. Saksa ei ymmärtänyt tuollaista heilumista. Juttelustahan meni puolet ajasta väistellen keskustelukumppanin käsiä. Mitä järkeä siinä oli?

”Kyllä. Hän on vanhempi veljeni”, Saksa sanoi ja käänsi kirjansa sivua. Opuksessa kerrottiin uusimmista teollisuusteknologian kehityksistä ja mahdollisuuksista.

”Miksi Preussi on sitten niin kumman näköinen?”, Italia kysyi, ”Hän ei näytä yhtään sinulta. Minä ja veli näytetään kuitenkin ihan samanlaisilta, vaikka hän olikin kauemmin Espanjan kanssa ja hän on vanhempi. Minä olin enemmän isoisä-Rooman kanssa ja sitten Itävallan luona kunnes kasvoin isoksi…” Saksa keskeytti puhetulvan käden viittauksella. Oli vaikea lukea kun toinen hölisi vieressä.

”Preussi on kummajainen, sekasikiö ja outo”, Saksa sanoi, ”Ja kaiken lisäksi albiino”.

”Ooh”, Italia henkäisi. Hän ei ehtinyt sanoa enempää, kun ovi rysähti voimalla auki.

”Minä kuulin tuon!”, Preussi kihisi ovelta. Italia pakeni piiloon Saksan selän taakse. ”Minä en ole albiino”. Preussi tuli lähemmäs ja kumartui istuvan Saksan ylle.

”Ne ovat violetit!” Preussi sanoi silmiään osoittaen, ”eivät punaiset”.

”Oli miten oli”, Saksa sanoi ja käänsi seuraavan sivun.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:37:47 kirjoittanut Beyond »

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #4 : 23.01.2010 18:33:35 »
Hah, Je t'aime this. Juu. Aika nerokasta kieltämättä, uutta odottelen täällä. Ei kirjoitusvirheitä.
Italia on kieltämättä aika nerokas.
<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #5 : 23.01.2010 22:37:32 »
MyrsyliuutE_96: Kiitoksia, sinähän olet uskollinen kommentoija. Hyvä, sillä ei näitä viitsisi minnekään laittaa, jos kukaan ei mitään sanoisi.  :D

A/N: Neljäs raapale. Mukana Itävalta, Saksa ja Preussi. Ja inspiraatio syntyi kun luin Preussin "character's songin", My song that is written by me, for me, sanoja. Huomaatteko, etenen lähes loogisessa järjestyksessä valtiosta toiseen. Seuraavaksi olisi kai Unkari tämän metodin mukaan. hmm, täytyy keksiä jotain.

Raapale 4: Pannukakkuja!
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Preussi, Itävalta ja Saksa

”Preussi!” Itävalta huusi ja löi ovea nyrkillään, mikä oli jo poikkeuksellista toimintaa yleensä viimeiseen asti tyyneltä mieheltä, ”tule ulos sieltä!” Vastaukseksi hän sai vain kolinaa ja vaimean ”mene pois” – huudon. Itävalta puri huultaan ja tuijotti puista ovea niin äkäisesti kuin vaan pystyi.

”Minä en varmasti mene pois ennen kuin sinä tulet sieltä ja kerrot mitä olet tekemässä!” hän huusi takaisin.

”Mitä täällä tapahtuu?” Saksa ilmestyi käytävältä Itävallan huutamisen häiritsemänä.

”Preussi on ollut keittiössä koko päivän”, Itävalta sanoi äkäisesti ja risti käsivartensa puuskaan, ”hän kolistelee ja häiritsee koko ajan”. Saksa pudisti päätään mutta kääntyi kuitenkin lukitun oven puoleen.

”Preussi, mitä sinä teet?”, hän kysyi ja käänsi ovenkahvasta. Kahden valtion hämmästykseksi lukko aukesi naksahtaen ja ovi raottui. Saksa vilkaisi Itävaltaa ja tönäisi sitten oven kokonaan auki.

Keittiö oli täysin kaaoksen vallassa. Valkea jauhokerros peitti kaikkea ja joka paikassa oli kattiloita ja erilaisia astioita levällään. Kaiken keskellä seisoi Preussi pannukakkulautanen käsissään. Saksa ja Itävalta tuijottivat sekasortoa yllättyneenä.

”Minä paistoin pannukakkuja”.        
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 21:48:26 kirjoittanut Vyra »

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #6 : 25.01.2010 20:57:05 »
A/N: Minä lupasin Unkarin. Kuka olisi seuraava?

Raapale 5: Tärkeä asia
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Unkari

Unkari seisoi täyteen ahdettujen hyllyjen edessä ja naputteli mietteliäänä leukaansa.

”Ei tuota. Se on väärän värinen ja tuo toinen on liian pieni”, nuori nainen sanoi, ”eikö teillä ole yhtään suuremman kokoisia?” Häntä palvellut miesmyyjä vilkuili hämillään ympärilleen ja kiskaisi sitten hyllyn alta piilosta yhden laatikon. Unkari silmäili laatikon sisältöä ja tarttui kokeeksi kahvaan.

”Liian painava mutta koko alkaa olla oikea”, hän sanoi. Myyjä sulki laatikon kannen ja ojensi tottelevaisesti seuraavaa katsottavaksi.

”Ei, ei kuparinväristä, johan minä siitä sanoin”, nainen valitti, ”tosin pidän tuon kahvasta”. Myyjä kiirehti avaamaan kolmatta laatikkoa. Unkari nosti pehmikepaperin seasta himmennetyn mustan sävyisen esineen ja heilautti sitä kokeeksi. Tasapaino oli täydellinen ja kahva pitävä.

”Tämä se on”, hän sanoi ilahtuneena ja laski esineen varovasti takaisin laatikkoon, ”minä otan tämän”. Unkarin maksettua ja poistuttua liikkeestä miesmyyjä huokaisi ja kääntyi työtoverinsa puoleen.

”En ole koskaan ennen nähnyt kenenkään valitsevan paistinpannua noin tarkkaan”.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 21:49:58 kirjoittanut Vyra »

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #7 : 25.01.2010 21:21:58 »
Jeeh! Hetaliaa!! *tanssii ympäriinsä*
Tekstien pituus on hyvin ajateltu. Ei yhtään liian pitkät tai lyhyet. Tietysti näistä voisi kehitellä jotakin elämää suurempaa, mutta nyt en välttämättä kaipaa moista. Näissä on omaa kauneuttaan, joka saa minut iloiseksi.
Sanon tässä nyt jokaiseen erikseen jotakin pientä.

1. Oli perus Pohjoismaiden kohellusta. *virnn*
Lainaus
”Ai”, Suomi sanoi, ”kuinka vanha juttu?”

”Jostain 1100-luvun puolelta väliltä”, Norja vastasi.
Rakastin tätä kohtaa! En tiedä miksi, mutta se oli sellainen kyynisen hauska.

2. Wou! En välitä niin hirveästi Ranskasta, mutta tässä hän loisti. Sait minut pitämään hänestä vähän enemmän. ^^
Idea oli nerokas! Pienistä asioista irtoaa paljon kaikkea loistavaa jos vain osaa käyttää niitä niin kuin sinä tässä.

3. Olin hieman pihalla aluksi, mitä tässä haetaan, mutta sekin valkeni minulle kun luin tämän uudestaan otsikon kanssa. Preussi on jäänyt minulle hieman mystiseksi, mutta pidän hänestä silti. Saksa on selvästi oma itsensä. Italia taitaa olla niitä ainoita jotka saavat hänen huomionsa kokonaan, jos niin haluaa/tarvitsee.

4. Itävalta! *lovelove*
Voin hyvin ymmärtää miltä hänestä tuntui kun huomasi kuinka tuhlailevasti Preussi on käyttänyt aineksia. Lopputulos oli melko ennustettavissa, mutta tämä oli silti oikein mukavaa luettavaa.

5. Tämä piti minut pimennossa loppuun saakka. Nerokas! Aluksi luulin, että hän oli ostamassa korsettia/haarniskaa ja sitten miekkaa. Kun sitten luin viimeisen repliikin, tuli "Niinpä tietysti!"-olo. Unkari on todella Nainen isolla N:llä. Hänestä ei voi kuin pitää.

Tähän mennessä paremmuusjärjestys olisi minun osaltani: 2, 5, 1, 4 & 3. Kaikki hyviä, mutta annan lisäpisteitä juuri nerokkaista ja yllättävistä ideoista. Kerronta on hyvää ja virheetöntä.

Jos saa esittää hahmotoiveita niin Baltian veljekset tai/ja Sveitsi siskonsa kanssa... Tee ihmeessä lisää!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #8 : 25.01.2010 22:01:19 »
Voi, kiitoksia!  :D

Mukava, että pidit. Väsäilen näitä puolittan "teenpä omaksi ilokseni" -meiningillä, joten on mukava kuulla, että ne ovat onnistuneita. 1. raapaleesta muuten piti alunperin tulla kohtaus Viidenteen pyörään mutta se tipahti sitten pois jossain välissä. Ja kolmosessa mietin kyllä, että aukeaako idea kunnolla. Itse kun sain inspiraation lukiessa vanhoja fanispekulointeja, joissa Preussia epäiltiin albiinoksi. Preussi on ihastuttava persoona kaikkineen vikoineen.

Otan mielelläni toiveita vastaan! Sveitsi voisi tosiaankin olla seuraava sopiva uhri. (Ja Liechtenstein, he kuuluvat samaan tarinaan.)

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #9 : 26.01.2010 16:05:09 »
HUI ENKÖ MUKA KOMMANNUT TUOTA NELOSTA:: HUi.
Nojoo. Sori, se oli sitten sift.
Juu.
4.
Minä pidin tavattomasti. Se oli oikeesti hauska, Preussi on just tollainen;) TYkksin.

5. No niinpätietysti. Ois pitäny heti tajuta. (niin, le unkari ilmiantaa itsensä ja ilmoittaa etsivänsä itävaltaa..) Nerokas. Kukahan ei mahtanut olla myyjänä? Tuli mieleen tyyliin liettua.

<3:llä
~Myrsis~ jolta ei sitten irronnutkaan rakentavaa.
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #10 : 26.01.2010 23:00:42 »
Kiitoksia kommenteista! Mukava, että piditte Unkarista, se raapale oli kämppiksenikin suosikki.

Tässä raapale numero 6. Saanko esitellä: Switzerland and his beloved sister Liechtenstein! Heille oli yllättävän vaikea keksiä yhteistä tarinaa. Seuraavaksi minulla olisi mielessäni jotain Baltian veljesten päänmenoksi.  ;)

Raapale 6: Ulkomaanpolitiikkaa
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Liechtenstein ja Sveitsi

”Veli?” Liechtenstein kutsui hiljaisella äänellä, ”voisitko auttaa minua?” Sveitsi istui juuri työpöytänsä ääressä allekirjoittamassa papereita mutta sisarensa ilmestyttyä huoneeseen, hän laski kynän kädestään ja kääntyi ovelle päin.

”Mitä nyt?” hän kysyi. Liechtenstein astui varovasti peremmälle huoneeseen ja ojensi hänelle vaalean taitellun paperiarkin.

”Sain tämän tänään”, hän sanoi ja katsoi veljeään ujona, ”mutten tiedä miten suhtautua siihen”. Sveitsi vastaanotti paperin, joka paljastui lyhyeksi kirjeeksi.

Belle Liechtenstein
Olisin iloinen, jos voisin tutustua teihin paremmin.
Kauneutenne jää kovin veljenne varjoon.
Français


”Minä pidän tästä huolen”, Sveitsi sanoi vakavana ja taitteli paperin huolellisesti pieneksi. Liechtenstein hymyili ja niiasi hänelle.

”Kiitos, veli”, hän sanoi ennen kuin poistui. Hänen mentyään Sveitsi tarttui kynäänsä ja kirjoitti:

Ranska,
Liechtensteinin ulkomaanpolitiikkaa johdetaan Sveitsissä.
Pysy erossa siskostani.
Sveitsi


Lähetettyään viestin Ranskalle, Sveitsi repi sisarelleen osoitetun kirjeen pieniksi paloiksi ja heitti silput roskakoriin.

« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 21:52:24 kirjoittanut Vyra »

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #11 : 28.01.2010 19:53:53 »
Baltti veljet eivät suostuneetkaan ideaani ainakaan vielä mutta saatte korvaukseksi Espanjan ja toisen Sveitsi/Liechtenstein raapaleen. Eivätkö he kaksi olekin suloisia? Käytin Etelä-Italiasta selviyden vuoksi nimeä Romano ja mainittu Ita-chan on sitten Pohjois-Italia. Näillä nimillä Espanja heitä kutsuu myös mangaversiossa. Kommentteja, nee?


Raapale 7: Ongelma
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Espanja ja Etelä-Italia

”Romano”, Espanja sanoi harvinaisen totisella äänellä, ”kerro nyt oikeasti, mitä haluat?” Etelä-Italia istui pöydän ääressä häntä vastapäätä kädet puuskassa rinnan päällä ja suu harmistuneena kurtussa. Espanja huokasi ja pyöräytti silmiään.

”Tämä asia ei etene, jos sinä et suostu yhteistyöhön”, hän sanoi mököttävälle Italialle, ”kyse on kuitenkin sinun syntymäpäivästäsi. Ja Ita-chanin” Espanja lisäsi ja Romano mulkaisi häntä vihaisesti.

”Eikö mansikka kävisi?” Espanja yritti vielä kerran. Hän tosiaan alkoi jo menettää toivonsa itsepäisen ja hankalan Romanon suhteen. Sitä paitsi Ita-chan oli veljeksistä paljon mukavampi eikä koskaan käyttäytynyt näin ärsyttävästi. Mutta Etelä-Italia pysyi hiljaa ja jatkoi mököttämistä. Espanja levitti kätensä ja huokaisi syvään luovuttamisen merkiksi.

”Hyvä on. Minä teen sen”, hän tarttui puhelimeensa ja näppäili Ranskan numeron, ”mutten ole varma osaako Ranskakaan tehdä kermakakkua tomaattitäytteellä”


Raapale 8: Lahja
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Liechtenstein ja Sveitsi

Liechtenstein istui auringon lämmittämällä vihreällä ruoholla. Kevät oli vasta saapunut ja maassa oli edelleenkin pieniä lumikasoja siellä täällä vihreyden keskellä. Hän poimi seuraavan valkoisen kukan hameensa helmasta ja solmi sen mukaan seppeleeseen. Se alkoi olla jo melkein valmis ja nuori nainen tutkaili sen sinisiä ja valkoisia vuokkoja tyytyväisenä. Ne näyttivät sieviltä, toivottavasti veli olisi samaa mieltä.

Sveitsi seisoi hiukan kauempana ja tutkaili tarkasti ympäristöä. Liechtenstein tiesi, että hänen veljellään oli paljon tärkeitä velvollisuuksia mutta joskus hän toivoi että Sveitsi voisi rentoutua vähän ja vain nauttia kauniista kevätpäivistä. Hymyilen nuori nainen solmi seppeleen päät yhteen ja nousi ylös.

”Veli, tein tämän sinulle”, hän sanoi käveltyään Sveitsin luo ja nostaessaan seppeleen veljensä päähän. Se tosiaan näytti sievältä vaaleita hiuksia vasten.

”Mi… Liech…”, Sveitsi mutisi ja hiljeni hämmentyneenä sisarensa alkaessa nauraa.

”Minä todella pidän sinusta, veli”, Liechtenstein sanoi hymyillen ja Sveitsi käänsi katseensa poispäin pienen punan noustua poskille.

”Tuota… Minä myös sinusta”, hän mumisi hiljaa, ”Liechtenstein”.
 
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 21:55:08 kirjoittanut Vyra »

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #12 : 28.01.2010 20:31:09 »
Juu. Olen siis laiska kommaamaan, kommennoin ja luen silti, vaikka en puumerkkiä raapustaiskaan.

6:

Se oli mahtava. Mäkin haluun ehkä tuollaisen ´isoveljen´ joka helppii noin..
Kiva oli.

7.
Omaperäinen, kuten se unkarijuttukin. Mahtava.<3 Ranska raukka.

8. No, tähän voi sanoa vain että se oli jotakin tosi söpöä<33

Juu. Rakentava on jättänyt mut koska palkka laski liikaa veroihin nähden (se asusteli vuorkalla sängynalushattivattien kanssa). Lisää näitä<3

<3:llä
~Myrsis~ joka odottaa jatkoa.
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #13 : 01.02.2010 22:22:06 »
Kiitoksia Myrsis. (Saahan sinua kutsua noin? Söpö lempinimi).

Seuraavassa Kreikka ja Japani.

Raapale 9: Kreikkalaiset ovat ajattelijoita
ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Kreikka ja Japani

Kysymyksenhän voisi oikeastaan ymmärtää monella tapaa. Se on joko tiedustelua tai sitten pelkkä hyväntahtoinen ele, perinteinen keskustelun aloitus. Kummassakin tapauksessa minun olisi tietenkin vastattava ystävällisesti mutta entä jos päiväni olikin huono? Valehtelenko silloin, jos kuitenkin vastaan sen olleen hyvä? Valheenkin voisi ymmärtää todella monella tapaa. Valehtelenko, jos väitän että päiväni oli hyvä koska en tahdo loukata kysyjää? Onko valhe aina paha asia? Entä totuudenpeittäminen? Sehän olisi ihan kuin yrittäisin välttää sekä valehtelemisen että oikean totuuden. Totuuden kieltäminen ei ole hyvä juttu, ei ollenkaan. Silloin kadottaisin itsetietoisuuteni ja henkinen tasapaino kärsisi. Hengellä ja ruumiilla täytyy olla tasapaino. Onkohan siitä muuten kirjoitettu koskaan runoa? Täytyy yrittää joskus…

”Kreikka”, Japani kutsui ja heilautti kättään ystävänsä kasvojen edessä, ”minä kysyin, mitä sinulle kuuluu”.

”Ai, anteeksi”, Kreikka vastasi ja haroi hiuksiaan, ”hyvää, kiitos”
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 21:56:45 kirjoittanut Vyra »

Iiko-chan

  • OC-otaku
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Fluffy
    • Iitun Vlogiikalla
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #14 : 02.02.2010 12:01:05 »
(Laiska kommentoimaan kaikkia erikseen .__.)

Nämä on todella mukavaa luettavaa! Olen suuri tilannekomiiikan fani ja näissä sitä löytyy =) Kirjoitustapa on mukaansatempaava ja teksti helposti luettavaa. Minä tahtoo lisää!

Lisähuomautus: Aww, nuo Liechtenstein ja Sveitsi on kyllä suloisia yhdessä  ;) Sisarusrakkautta kauneimmillaan.
Sinä, olen täällä!
YouTuben
toisella puolen...

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #15 : 02.02.2010 17:14:12 »
UIUIUI!
Mitenniiin minä lovetan KikuHeraklesta? ;D
Oli ihana. Hieno. Nerokas. Nauroin.
Lisää näitä. Rakastan tätä.
<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #16 : 02.02.2010 23:47:30 »
Kiitoksia Myrsis ja Iiko-chan! Seuraavassa hiukan SuFin söpöstelyä ja talvitunnelmaa.

Raapale 10: Lumisateessa
Ikäraja: S
Henkilöt: Suomi ja Ruotsi

Suuret valkeat lumihiutaleet leijuivat pehmeästi tummalta taivaalta ja takertuivat Tinon vaaleisiin hiuksiin. Hän seisoi keskellä tyhjää katua kasvot kohotettuna ylöspäin ja etsi pilven repaleiden välistä tuikkivia tähtiä.

”Su-san, katso!” hän huudahti ja osoitti ylös, ”tuolla on yksi!” Hänen vaitelias seuralaisensakin, joka tähän asti oli katsonut vain hymyilevää Suomea, vilkaisi taivaalle. Pilvien välistä tosiaan pilkahti yksinäinen kirkas tähti.

”Vacker”, Ruotsi totesi ja katsoi taas Tinoa. Hän näytti kauniilta lumen sataessa hiljaa ympärillä ja pakkasen punertaessa posket ja huulet.

”Du är vacker”, hän mutisi hiljaa ja sai Suomen kääntämään sinisten silmiensä katseen häneen.

”Mitä sanoit?” hän kysyi uteliaana ja käveli pari askelta lähemmäs vanhempaa valtiota. Berwald oli Tinoa pitempi, joten hän joutui kumartumaan saadakseen suudeltua häntä. Suomi jähmettyi ensin mutta rentoutui Ruotsin kiedottua käsivartensa hänen ympärilleen.

”Jag älskar dig”, hän kuiskasi Tinolle.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:38:14 kirjoittanut Beyond »

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #17 : 03.02.2010 16:25:22 »
Vaikuttaa siltä, että minä käyn aina viiden raapaleen välein täällä heittämässä kommenttia... ^^ Kyllä minä aina luen ne heti kun vain huomaan uuden ilmestyneen, mutta jotenkin tuntuu turvallisemmalta kommentoida aina muutamaa kerralla... Tästä se siis taas lähtee:

6. 'Ulkomaanpolitiikka' oli hyvä! Jälleen siellä Ranska taustapiruilemassa ja vokottelemassa viattomia nuoria neitejä. Liechtenstein on niin suloisen naiivi, että häntä ei voi muuta kuin rakastaa. Eikä tietystikään voi jättää hehkutamma Sveitsiä ja hänen isoveli-tyyliään.
Tässä oli hyvä idea! Hieman nauratti Ranskan kirjeessä kohta: 'Kauneutenne jää kovin veljenne varjoon.' Sen kun voi ymmärtää taas parillakin tavalla (ja Ranskan tuntien, pitääkin ajatella).

7. Tässä on taas kaksikko joiden toilailuista tykkään lukea! Molemmat tarvitsisivat selvästi enemmän ruutuaikaa myös animessa. Onnistuit kuitenkin tukemaan mielikuvaani molemmista. Rakastin lievää mielipahaa/mustasukkaisuutta Etelä-Italiassa kun Espania haluaisi kakusta myös Pohjois-Italialle sopivan. Se huono puoli on kun on kaksonen, aina pitäisi tehdä myönnytyksiä toisen eteen yhteisissä asioissa. Pidin tästä paljon!

8. 'Lahja' oli oikein leppoisa ja söpö pätkä Sveitsin ja Liechtensteinin elämästä. Hieman tästä paistoi kliseet läpi, mutta tästä kaksikosta on niin vähän kirjoitettu mitään, että annoin sen helposti anteeksi. Voin kuvitella maiseman sieluni silmin. Alppiniitty ja sininen taivas. Selvästi kevättä rinnassa!

9. Tämä keräsi tältä erää koko potin. Todella nerokas! Oikein hykerrytti lukea tuo! Kreikka on kovin rakas hahmo (taas! Hetaliassa ei tosin ole yhtään hahmoa josta en pitäisi). Miten saakaan noin arkisesta asiasta vedettyä aivonsa noin solmuun? Lopputulos oli kuitenkin se viimeinen niitti, jotta tämä nousi tämän listauksen kärkeen!
Voi mennä vähän offksi, mutta onko JapanixKreikka paritukselle olemassa jonkinlainen pohja, vai onko tämä ihan tuulesta temmattu? Tämä on ainoa paritus, jolle en ole tällä hetkellä löytänyt selittäviä tekijöitä (esim. naapurussuhteita, kulttuuria tai historiaa)

10. Tätä lukiessa tuli hieman olo, kuin olisin lukenut tämän jo joskus. Ehkä tästäkin paistaa hieman kliseisyys läpi. Tämä paritus, miljöö ja dialogi tuntuvat olevan hyvin yleinen ja tyypillinen yhdistelmä. Silti, en voi sanoa etten pitäisi tästä, sillä olenhan suuri SuomixRuotsi fani. Söpöstelyä viimeisen päälle.

Tämän kertaisista raapaleista koostui siis tällainen (voitto)rivi: 9, 6, 7, 8 & 10
Kiitos näistä!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #18 : 03.02.2010 20:34:13 »
Viiden raapaleen välihän on  oikein sopiva. Mukava kuitenkin että pidit, ja minä myönnän ajoittaisen kliseyden! Joskus vain tuntuu kivalta kirjoittaa perinteistä söpöilyä. Mutta älkää pelätkö, yritän edelleen kovasti etsiä kaiken mailman pikku nippelitietoja ja faktoja joista voisi saada jotain järkevää ja erilaista kehitettyä.

Kreikka on ihastuttava, vaikka minäkin kyllä pidän jokaisesta hahmosta. Minäkin mietin aluksi Kreikka-Japani paria mutta löysin sitten todisteen sille myös tosi maailmassa. Ilmeisesti näillä mailla on siinä joskus 1800 -luvuin lopulla muodostettu luottamussuhde. Hetaliassa tätä kutsuttiin kai nyankosuhteeksi (en ole varma muistanko oikein). Ja näin turhana tietona; ilmeisesti Italiat eivät olekaan kaksosia (minäkin ajattelin näin pitkään), vaan Romano on vanhempi. Heillä on kuitenkin sama syntymäpäivä.

Voittorivi *naur*, pitääkö minun kohta ruveta palkintoja jakamaan?

Saluthe

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #19 : 04.02.2010 00:39:36 »
Minullahan ei ole mitään käsitystä Hetaliesta, mutta minä todella pidin näistä raapale-raukoista! : D

Jotenkin tykästyin Saksaan, Sveitsikin on mahtava. Suomi on liian pehmo minun makuuni, mutta ei se tahtia haittaa. Hyviä ideoita sinulla. Keep going on (:

Kunhan vaan saan aikaiseksi, aion lueskella muitakin teoksiasi. [:
Damn I'm good in bed! I can sleep all day.