Kirjoittaja Aihe: Twilight: Esmen kadonnut lapsi (K-11) [9.luku 1.8!]  (Luettu 28116 kertaa)

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #20 : 11.01.2010 18:59:54 »
Tää oli erilainen...yleensä on jotakin B/E paritus ficcejä, mutta on kiva kuulla välillä Esmenkin näkökulmasta jotakin. Tykkäsin ja toivon jatkoa! <3
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #21 : 11.01.2010 19:02:44 »
Oi kinka nerokas idea ficille! En ole minäkään ennen lukenut tällaista.
Esmen näkökulmasta osaat kirjoittaa tuon alun perusteella niin hyvin, että jäänpä tätä seuraamaan  :)

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #22 : 11.01.2010 21:49:58 »
Heii, tää vaikuttaa kivalle :D
Mä ainakin jään seuraamaan :)
Jotenkin mulla tuli Bella sillee jännästi tossa mieleen, vaikkakin se siihen tuskin liittyy XD
Mutta, tykkään :)
Jatkoa? :D
Cullenismi<3

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #23 : 11.01.2010 21:52:00 »
ewii_: Kiitos, laitoin tänne just sen takii ettei täällä oo tälläsiä aikasemmin :)
Arosalie: Kiitos! :D
SabSab: Eihän sitä koskaan tiedä :D En itsekkään vielä tiedä sata prosenttisen varmasti. ;)

A/N: Sain ensimmäisen luvun jo valmiiksi ja toivon todella että pidätte tästä. :) Tässä on pieni pätkä Carlislen kuvakulmasta jota pari henkilöä toivoi. Tulen jatkossakin kirjoittamaan hänen kuvakulmastaan jos se onnistui kohtalaisen hyvin :)  Ja suuret kiitokset jälleen betalleni mariamolle :D


1.Luku

EsmePoV
''Carlisle! Olen tehnyt päätökseni.'' Kuulin kuinka Carlisle siirsi työhuoneessaan penkkiään ja nousi. Sekuntia myöhemmin hän seisoi edessäni epäilevästi. ''Minkä suhteen Esme?'' ''Kyllä sinä tiedät, aion etsiä lapseni.'' Carlislen ilme muuttui hetkessä surulliseksi. ''Olen pahoillani Esme, mutta luin juuri kuukausi sitten, että tyttäresi on kuollut.'' Se ei ole mahdollista. Ei hän saa olla kuollut. ''Carlisle, olet erehtynyt henkilöstä! Hän ei voi olla kuollut!'' Tuntui kuin pikari olisi isketty hiljenneen sydämeni läpi. Tämä tuska oli kymmenen kertaa pahempaa kuin vampyyrin myrkky.

''Esme, olen niin pahoillani. Olisin kertonut, jos olisin tiennyt sinun ryhtyvän etsimään tytärtäsi.'' Hän astui askeleen lähemmäksi ja painoi minut rintaansa vasten. Yleensä hänen tuoksunsa ja halauksensa veivät huonot asiat mielestäni, mutta ei tällä kertaa. Tätä tuskaa ei voisi kukaan muu parantaa kuin tyttäreni, mutta hän oli kuollut.

''Mutta Carlisle, entä jos se onkin huijausta, jos kuolema onkin lavastettu?'' Yritin keksiä mitä vain, jotta Carlisle sanoisi 'voisithan sinä olla oikeassa' tai 'niin se on ihan selvästi niin', mutta ei. Hän vain ravisti päätään. ''Esme, miksi kukaan ikinä lavastaisi oman adoptiolapsensa kuoleman? Siinä ei ole mitään järkeä.''

Mutta tarvitsiko kaikissa asioissa olla järkeä. Ei, ei tarvinnut. ''Carlisle, minä otan asiasta selvää. Pidit siitä tai et.'' Minulla on jostakin kumman syystä kummallinen tunne koko asiasta. Selvittäisin kaiken juuria myöten. ''Hyvä on Esme, autan sinua jos olet valmis kestämään kaiken. Myös sen jos tyttäresi on oikeasti kuollut.'' ''Tietenkin olen. Minun on pakko. Ei auta muu.''

Samalla kuulin Edwardin lähtevän huoneestaan. ''Minäkin autan.'' Hän sanoi kun oli ilmestynyt rappusten alapäälle. ''Kiitos Edward, tulet olemaan suuri apu.'' Vastasin hymyillen. ''Niin tahdomme mekin.'' Kuului ulko-ovelta. Käänsin pääni ja näin Rosalien ja Emmettin seisovan ovella hymyillen käsi kädessä. Täydellisiä toisilleen. ''Hienoa, että haluatte auttaa.''

Hetkeä myöhemmin lähdin takapihalle, missä sijaitsi puutarhani. Pidin todellakin sen hoidosta, se vei ajatukseni pois huonoista asioista. Mieleni virkistyy ja pystyn ajattelemaan selkeämmin. Puutarhani oli todellakin kaunis, vaikka itse sanonkin. Emmett ja Edward olivat joskus ottaneet pihalla painimatsin ja pilanneet puutarhani. Olin ollut huonolla päällä seuraavan viikon, mutta näin jälkeenpäin voin kiittää heitä, sillä sain uudistaa puutarhani perin pohjaisesti ja tehdä siitä entistä kauniimman. Nyt se oli täydellinen.

Istahdin puutarhapenkille ja katselin kuinka mehiläinen lensi kukasta kukkaan. Annoin ajatusteni valua kokonaan pois, halusin hetken hiljallisuutta. Onneksi perheeni oli jäänyt sisälle ja antanut minun olla hetken yksikseni.

Kuuntelin lintujen laulua läheisestä metsästä ja kuinka tuuli riepotteli oksia, jostain kauempaa kuulin myös heinäsirkan soittoa. Kaunista, pakko myöntää. Oli ihanaa istua vain yksin penkillä ja kuunnella luonnon ääniä.

Hetken istumisen jälkeen kuulin takaani askeleita, ne tulivat kohti. ''Esme, rakkaani, onko kaikki hyvin?'' Nyökkäsin. ''Saanko tulla istumaan kanssasi?'' Jälleen kerran nyökkäsin vain. Carlisle tuli rauhallisesti penkin oikealta puolelta ja istuutui viereeni kietoen kätensä ympärilleni.

''Oletko varma, että kestät kaiken? Entä jos tyttäresi on kuollut?'' En tiedä. Se selviäsi vasta sitten kun saisin totuuden selville. Voisi olla, että selviäisin siitä aikaa myöten tai sydämeni olisi haljennut ikuisuuden loppuun asti. ''Carlisle, en tiedä. Toivon todella kestäväni sen kaiken.'' Hän vain nyökkäsi.

CarlislePoV
''Carlisle, en tiedä. Toivon todella kestäväni sen kaiken.'' Nyökkäsin. Muistoni seikkailivat synnytyssalissa.

'Tohtori Cullen, potilaasi Esme on saapunut synnyttämään. Sinua tarvitaan heti paikalle.'' ''Selvä, menen heti. Hoida sinä tämä murtuma loppuun.''

Lähdin kiitämään salia kohti, ovella kuulin Esmen haukkovan henkeä.
Astuin saliin ja menin auttamaan. ''Esme, ei mitään hätää. Kaikki sujuu hyvin. Selviydyt loistavasti, jatka samaan malliin.'' Toistelin Esmelle kerta toisensa jälkeen. Loppujen lopuksi näytti siltä kuin hän olisi uskonutkin.

~5 tuntia myöhemmin~
Olimme saaneet Esmen tyttövauvan turvallisesti ulos, mutta hänen tilansa näytti heikkenevän hetki hetkeltä. Verenvuotoa ei saatu loppumaan. Olisi enää kaksi vaihtoehtoa; joko antaa hänen kuolla tai muuttaa hänet. Häneltä itseltään pitäisi kysyä sitä.

Mutta tytär oli ihan äitinsä näköinen. Suklaan ruskeat silmät ja lyhyen punaruskeat hiukset. Hän oli yhtä kaunis kuin äitinsä. Tiedän ainakin mistä tuo kauneus on peritty, mutta tällä näkymin lapsi jouduttaisiin antaa adoptioon. Se suretti minua kovasti.

Adoptiovanhemmat oli valittu jo kaksi kuukautta ennen syntymää, se oli varmuuden vuoksi, sillä joka kymmenes kuoli synnytykseen kun ei ollut kaikkia tarvittavia tavaroita. Tytön adoptiovanhemmiksi tulisi Alice Brandon ja Jasper Whitlock. Olin tavannut he kerran, vaikuttivat lupaavilta, mutta silti minua harmitti ettei Esme pääsisi itse hoitamaan lastaan.


''Carlisle? Mitä mietit?'' Esmen ääni havahdutti minut muistoistani. Käännyin katsomaan vaimoani ja hymyilin. ''Sinua.'' Esme nosti kulmakarvaansa kysyvästi. ''Mietin sinua ja synnytystä.''

Esme näytti hetken haikealta, mutta ilme kirkastui selvästi jostakin ajatukselta. ''Carlisle, voisitko kertoa miltä lapseni näyttää, kuvailisit hiukkasen?'' Naurahdin nopeaan ja aloitin. ''Hän näyttää hyvin paljon sinulta, hänellä on samansävyiset silmät kuin sinulla ihmisaikoihin ja hiukset ovat punaruskeat. Hän oli erittäin kaunis, perinyt kaiken kauneuden sinulta.'' Hymyilin ja kumarruin painamaan suudelman hänen huulilleen, kevyesti.

''Kiitos.'' Esme sanoi hetken kuluttua, hymy huulillaan.


Sori, luvusta taisi tulla aika lyhyt.  :-\
Saa muuten ehdottaa noita henkilöiden kuvakulmia. :)
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #24 : 11.01.2010 21:54:29 »
Tykkään edelleenkin tästä  :)
Carlislen kuvakulma onnistu todella hyvin :)
Ajattelinpa vain mainita tännekki :D
Ja jos jotain virheitä löytyy, minua saa syyttää  ;D
Odotan jatkoa. ;)
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #25 : 11.01.2010 22:03:51 »
Ei tämä minusta ollut liian lyhyt, oikeastaan juuri sopiva. Tämä oli ihana luku, sait Esmen näkökulman tehtyä niin kuin kuvittelinkin.

Ja nyt minulla alkaa tuo lapsiehdokas kirkastumaan entistä selvemmäksi, mutta enpäs kerr0kaan arvailujani...

Joo... Virheitä ei tosiaankaan ollut ja teksti oli älyttömän sujuvaa.

(Ja rakentavaa ei nyt ilmesty tähän aikaan.  ;D)

AIVAN. Unohtui sanoa, että voisitkos kirjoittaa seuraavan luvun Rosalien näkökulmasta?  :-*
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #26 : 11.01.2010 22:14:09 »
mariamo: Kiitos, että jaksat tulla tännekkin kommentoimaan. Yritän laittaa sulle parin päivän sisällä jatkoa tuleen. ;)
Chewy: Kiitos! :) Viimeistään tässä luvussa alkaa kaikkille muodostuun noita lapsiehdokkaita. ;) Ja voisin kirjoittaa Rosalien kuvakulmasta, mutta en vielä seuraavaan, se on varattu eräälle toiselle henkilölle ;D Kolmanteen lukuun sitten. ;) Toivottavasti se seuraava kuvakulma miellyttää silti sinua. ;)
Jazmii: Uusi lukija! Rakentavaa ei todellakaan tavitse tulla. ;) Kiva kuitenkin huomata, että ficcini on kommentoimisen arvoinen. :) Ja ainahan niitä lapsiehdokkaita saa olla. :D
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #27 : 11.01.2010 22:17:21 »
Alise ja Jasper  :D Okeiii. :D
Joo: Tykkäsin<3 Tykkäsin tosi paljon<3 Joo.
Ihana<3 Lovetan tätä<3
Joo. JATKOOOO<3 Piannnn<3

offcorse

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #28 : 11.01.2010 22:20:08 »
L-I-S-Ä-Ä-Ä-! Heti paikalla!
Minkä puolesta elät, jos olet kuolematon?

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #29 : 12.01.2010 16:37:30 »
Rassermus: Juuh, Alice ja Jasper ;) Oli pakko änkee tähän tarinaan. :D Yritän saada pian jatkoa. ;) Kiitos kommentista! <3
offcorse: Toinen luku no jo hyvällä mallilla. ;) Ehkä huomenna menossa betalleni, se nähdään sitten :D
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #30 : 12.01.2010 17:36:36 »
Ihana luku. Onko Alice ja Jasper tässä ficissä ihmisiä? Olisi aikaisen makeeta jos he olisivat vampyyrejä. Niin ja se lapsikin olisi vampyyri.... mutta odottelen jatkoa innolla!

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #31 : 12.01.2010 18:44:26 »
Heipsan hei!

1. luku oli onnistunut hyvin. Olin hyvin iloinen huomattuani sen ja luku oli hyvä, kun sen tuossa äsken luin. :) Carlislen(kin) näkökulma oli onnistunut hyvin, hän vain on jotenkin niin sympaattinen hahmo, ettei hänestä voi olla pitämättä, eikä Esmestä. Kiva kun Edwardiakin vilahti tässä ficissä eikä hän ollut koko ficin idea.. ;) Sellaisia on ihan liikaa.
   Joo, Rosalien näkökulmastakin olisi ihan jees lukea, mutta toiveitani on tietysti lisää Carlislen näkökulmasta kirjoitettuja lukuja, sekä tietysti Esmen.

Kiitos luvusta!
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Hiroya

  • ***
  • Viestejä: 46
  • Hammaspeikko
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #32 : 12.01.2010 20:33:48 »
Hoooohoooo! :D luin tän vast nyt, mut mua alko oikeesti kiinnostamaan tää ficci ja poksahti yht'äkkiä päähän ajatus siitä kuka se vaaavi on ;D No mut, se oli jännä. Jatkoa vaan ;)
Cute things kill people..

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #33 : 12.01.2010 22:21:02 »
Jee se tuli :D
Aah, Alice ja Jasper, tietenkin ;)<3
Ja ihana osa, hämmennyin vaa ton lapsen kuolemasta...
... mut mulla on teoria tohon kaikkeen, en vaan sano täällä kun kaikki ei
varmastikkaan halua lukea sitä :')
Mutta, jatkoa pyydän :D
Cullenismi<3

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #34 : 13.01.2010 15:33:54 »
Hei miksei mulla oo mitään selvää visiota siitä, että kuka on Esmen lapsi? Tai siis niinku tieks prologin jälkeen! Olin ihan ulapalla! Nyt kyllä alkaa jotakin tulee, mutta joo.. :D
Ihanaa, että Alicesta tuli äiti :) Hirmu suloista!
Epäilisin, että tuon lapsen kuolemasta tulee erilaisia käänteitä ja uudenlaista juonta!
Kiitos, ja jatkoa kehiin ^^
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #35 : 13.01.2010 17:39:51 »
Arosalie: Kiitos! :D Ens luvussa selviää vähän tarkemmin.
jaina: Kiitos! Sen verran voin lupailla että tulee olemaan lisää Carlislen kuvakulmaa jossakin vaiheessa. ;) Ja kiva kuulla, että onnistuin tuossa Carlislen kuvakulmassa. Se mietitytti minua hiukkasen.
Hiroya: Kiitos, vaavi selviää sit jossain välis. ;)
SabSab: Varmastikkin useampaakin ihmetytti tuo lapsen kuolema, mutta se selviää sitten joskus.. :D Ja Alice ja Jasper oli pakko änkee mukaan ;) Kiitos kommentistasi!
katriqqq: Ja halusin laittaa Alicen tähän kans kultansa kans. ;) Ja oikein arvasitkin; tulee uusia juonen käänteitä. :) Jatkoa yritän pian laittaa betalleni. Kiitos!

Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #36 : 13.01.2010 19:39:11 »
Tää on tosi hyvä!
Niinku SabSab:illa, mullaki on teoria toho lapsen kuolemaan liittyen. :)
 
                       ~Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #37 : 13.01.2010 20:09:30 »
Oih ja voih, aikas koukuttava on kyllä... Esmen lapsi, jännittävää ^^ pidän niin kovasti Esmestä ja Carlislesta että tämä on oikein nannaa minulle <3

Mulla on kyllä sangen suuret epäilykset siitä Esmen lapsesta :''D mutta joo, en malta odottaa... hihii...

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #38 : 16.01.2010 23:17:32 »
Anaid: Kiitos! :)
Milgia: Kiva kuulla, että on koukuttavaa :p Sitä toivonkin paljon. ;D Ja kiva että pääparitus on mieleesi. ;) Kiitos kommentistasi.

A/N: Pääsin vihdoin laittamaan jatkoa tähän. :p Toivottavasti vielä pidätte tästä. Tää luku selvittää hiukkasen Alicea ja Jasperia. :)


2.luku
~Seitsemäntoista vuotta aikaisemmin~

AlicePoV
''Jasper, saimme kirjeen sairaalalta!'' Hypin ilosta, tätä kirjettä olin odottanut kauan. Se voisi muuttaa ikuisuuttamme.
''Kultaseni, aukaise. Haluan kuulla vastauksen.'' Suurin piirtein repäisin kirjeen auki ja kaivoin paperin esiin. Rikkinäisen kuoren heitin olkani yli. Paperin saatua auki, aloin lukeman sitä ääneen. ''Hyvät Alice Brandon ja Jasper Whitlock, teidät on hyväksytty adoptiovanhemmiksi, joten jos synnyttäjä Esme Evenson kuolee jostain syystä synnytyksessä, annamme lapsen kasvatuksen vastuullenne. Osaattehan varautua asiaan. Terveisin Seattlen lääkäriasema.''

Ei voinut olla totta, meistä tulisi ehkä jonkun lapsen adoptiovanhemmat. Onhan se aika huono juttu, toinen ihminen joutuisi kuolemaan sen takia, mutta silti osasin iloita asiasta. Olinhan sentään aina tahtonut ikioman lapsen jota helliä ja hemmotella.
 ''Jasper, meistä tulee ehkä vanhempia!'' Kiljuin kun juoksin hänen syliinsä.
''Tiedän Alice, se on uskomatonta. Meillä kävi hyvä tuuri.'' Niin, onnekkaita, toisin kuin synnyttäjä todennäköisesti.

''Mutta Alice, oletko aivan varma tästä? Ethän ole unohtanut ongelmiamme? Volturit tarkkailevat jokaista liikettämme. Emme saa tehdä yhtäkään virhettä.''
''Tiedän, tiedän Jasper. Aina vain volturit, volturit ja volturit. Kuinka voisin unohtaa? Kaiken sen kokemamme jälkeen?'' Jasper vain tyytyi nyökkäämään.
''Jasper, usko minua. Meidän pitää alkaa elämään menneisyydestä huolimatta ja uskon vahvasti sen onnistuvan lapsen kanssa.'' Olimmehan jo suunnitelleet lapsen adoptointia jo ennen tapahtumia. Nyt olisi loistava aika.

Jasper vain nyökkäsi täysin ilmeettömänä.
''Meillä ei ole mitään hätää, me selviämme kaikesta, usko minua. Olemme tarpeeksi vahvoja tähän ja yhdessä vielä vahvempia.'' Yritin saada Jasperin uskomaan ja alkamaan elää elämää samalla tavalla kuin ennen tapahtumia. Muistan kaiken vielä kirkkaasti kuin eilispäivän, kuinka voisin edes unohtaa?

”Alice, olen odottanut sinua. Tule lähemmäksi, hyvä. Juuri niin. Mene nyt polvillesi.'' Aro komensi edessäni. Tottelin, sillä rakkaani monen sadan vuoden takaa oli Felixin vahvojen käsien vankina, valmiina taittamaan häneltä pään pois.
''Alat oppimaan Alice. Minua vastaan ei kannata tapella. En tee pahaa jos et sinäkään minulle.'' Mitä valetta! Ei tekisi pahaa? Mitä hän sitten sillä hetkellä teki? Piti rakastani vankina.

''Jane, nyt olisi Alicen vuoro. Pääset loistamaan.'' Kohtasin hänen katseensa ja sain todella hirveät tuskat. Paiskauduin lattiaan ja aloin sätkimään. Kuulin kaukaisesti Jasperin äänet.
''Alice, sinnittele! Yritä kestää! Pystyt siihen!'' Ja niin minä pystyin. Olin hiljaa koko kidutuksen ajan rakkaani sanojen ansiota. Jos olisin päästänyt ääntäkään, siitä olisi vain  tullut lisää rangaistuksia. Sen tiesin jo ennestään.

''Alice, Alice. Olet vihdoin tajunnut tämän pelin säännöt. Sanoo sanankin, päätyy takaisin helvettiin ja jos on hiljaa, saa palkinnon, joka on tässä tapauksessa rakkaasi Jasper.'' Nyökkäsin vain.

Kuulin kuinka Felix päästi Jasperin irti ja hänen lähtevän kävelemään luokseni. Makasin edelleen maassa. En saanut ruumiinosiani liikkumaan. Tunsin vain Jasperin vahvojen käsien nostavan minut ilmaan.
''Olemme oppineet läksymme, voimmeko lähteä nyt?'' Jasper kysyi ilme tuskaisena Arolta.

''Hetken kuluttua. Uskon vahvasti myös siihen, että olette oppineet läksynne, mitä tapahtuu, jos vastustaa volturien määräyksiä, saa rankan tuomion. Ja muistakaa, tämä oli helppo tuomio. Jos tämä olisi ollut ankara tuomio, palaisitte roviossa jo. Muistakaa se. Tulemme tarkkailemaan teitä.''


Kylmät väreet kulkivat selkärankaani pitkin. Olimme muutama sata vuotta sitten vastustaneet volturien tahtoa ja saaneet siitä rangaistuksen. He tarkkailivat meitä nykyään siltä varalta jos olisimme perustamassa armeijaa heitä vastaan. Pelkkä ajatus oli kammottava ja ne muistot... Toivon todella pääseväni niistä eroon vielä joku päivä. Onneksi emme voineet nukkua, muuten näkisin painajaisia joka ikinen yö.

Painauduin Jasperin rintaan ja painoin huuleni hänen kaulalleen. Tunsin hänen kietaisevan kätensä ympärilleni. Siellä olisin turvassa, rakkaani käsivarsilla, ikuisuuden.
''Muista Alice, meidän pitää olla lapsen kanssa hyvin varovaisia ettemme paljasta itseämme hänelle.'' Hän muistutti pehmeällä äänellä.
''Tietenkin, erittäin varovaisia. Mikäli saamme edes lasta.'' Jasper suuteli kaulaltani tien korvani juurelle ja kuiskasi.
''Minulla on tunne, että saamme. Meidän pitää alkaa valmistautumaan ottamaan lapsi vastaan. Miten olisi lastenhuoneen sisustaminen Alice?''

Hän tiesi heikot kohtani. Rakastin sisustamista.
''Odota hetki Jasper. Tarkistan onko vauva tyttö vai poika, siten osaan päättää tuleeko huoneesta vaaleanpunainen vai sininen.'' Suljin hetkeksi silmät ja katsahdin hiukkasen tulevaisuuteen.
 ''Tyttö tulee.'' Olisin samalla voinut kurkistaa saammeko vauvan, mutta olimme sopineet Jasperin kanssa, että halusimme sen yllätykseksi. Ja halusin pitää sanani rakkaalleni.

~Kaksi kuukautta myöhemmin~

Olimme saapuneet Seattlen lääkäriasemalle, Esme Evensonin synnytys oli käynnistynyt. Kieltämättä olin hermostunut ja jännitin. En ollut tottunut olemaan epävarma tulevaisuudesta, yleensä tiesin mitä tuli tapahtumaan, mutta nyt en ollut kurkannut tulevaisuuteen.

''Jasper, minua jännittää. En malta odottaa enää.'' Hyvä etten tärissyt.
''Tiedän Alice, tunnen kaiken. Ei ole mitään aihetta jännittää, ihan rauhallisesti.'' Sen sanottua tunsin aallon menevän lävitseni ja jättävän hiukan rauhallisemman olon.
''Jasper! Lopeta tunteitteni manipulointi, pärjää kyllä itse tunteitteni kanssa.'' Jasper vain naurahti. ''Tunteesi sanovat muuta. Antaisit minun auttaa niiden kanssa, ne tarttuvat muuten minuunkin.''

Ennen kuin kerkisin vastaamaan hänelle, lääkäri ilmestyi nurkan takaa. Hän oli myös vampyyri, pystyin haistamaan sen. Huomasin silmäkulmastani Jasperinkin hiukan jännittyneen. Hän taisi huomata meidät myös.
 ''Taidatte olla Alice Brandon ja Jasper Whitlock?'' Kysyi lääkäri vaaleiden hiusten ja kultaisten silmien omistaja, selvä vampyyri.

Nyökkäsin vastaukseksi.
''Selvä, tulin vain ilmoittamaan, että teistä tulee adoptiovanhemmat, joten onneksi olkoon. Valitettavasti synnyttäjä Esme kuolee hetkenä minä hyvänsä.'' Sen sanottuna hän näytti hyvin surulliselta, eikä kyllä mikään ihmekkään. Olin minäkin, vaikka olinkin kuullut juuri pääseväni vanhemmaksi.
''Kiitos tiedosta.'' Jasper vastasi kun huomasi etten saanut sanaa suustani.
''Lapsi tuodaan puolen tunnin sisällä teille ja annetaan yksinkertaiset neuvot ja opetukset.'' Ja sitten hän hiljensi ääntään ja kuiskasi. ''Älkää satuttako lasta sitten.'' Hän katsoi molempia meistä hetken aikaa silmiin ja kääntyi lähtemään takaisin saliin.

''Alice, oletko kunnossa? Olet hiljainen.'' Nyökkäsin hänelle vastaukseksi. Olin vieläkin hiukan shokissa. Jasper astui eteeni ja nosti leukaani hiukkasen, jotta katseemme kohtasi.
''Alice, meistä tulee vanhempia. Sinun pitäisi olla iloinen ja tunteesi kertovat  ihan muuta.'' Tiesin sen kyllä.
''Jasper, olen vain hiukan shokissa, tietenkin olen iloinen, että saamme lapsen, mutta mieti, se synnyttäjä kuolee. Se vain harmittaa minua, ei muu.''

Olimme hetken aikaa vain hiljaa ja tuijotimme toisiamme silmiin. Äänetön viestintä kulki välillämme koko ajan. Tunsimme toisemme niin hyvin ettei tarvinnut mitään sanoja. Mutta äänettömän sananvaihdon katkaisi jalanaskeleet jotka tulivat läheisen nurkan takaa. Käänsimme molemmat katseemme siihen suuntaan ja näimme maailman kauneimman ja suloisimman tyttövauvan.
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Esmen kadonut lapsi (K-13)
« Vastaus #39 : 17.01.2010 00:28:25 »
vähä jännää.. nyt mulla on uus veikkaus tosta lapsesta :p
Virheitä en oo havainnu, tää on tosi mielenkiintonen! Jatkoa!!
(soriii mulla ei ollu mitää järkevää nyt: < )
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää