Kirjoittaja Aihe: Skins, Yhtymäkohdistaan repeytynyt, C/F, F/E, angst,drama,romance,slash, K-11  (Luettu 2246 kertaa)

bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 91
Author: bbricks
Beta: Winifred<3 (:
Fandom: Skins
Genre: angst, drama, romance, slash (aka sekasikiö :'D)
Ikäraja: K-11
Paritus: Cook/Freddie, Freddie/Effy
Näkökulma: Cook
Vastuuvapaus: En omista, en saa korvausta, minä ainoastaan leikin.
Summary: Sekoamispisteen reunalla mä olen vapaa.

A/N: Noniin, ensinnäkin Lexiemuruseni, tää on sulle. Hyvää syntymäpäivää raksu. Toivottavasti en tuhonnut sun mielikuvia näistä kahdesta (antakaa anteeksi taiteilijavapauksien käyttö). Lisäksi ficci menee Multifandom haasteeseen. (Tämä on myös ensimmäinen ficciyritelmäni kyseisestä fandomista, älkää tappako (: )


Yhtymäkohdistaan repeytynyt


Yksi savuke, jota kapeat sormet pitelevät kasvojen edessä. Yksi sana suudelmien välissä. Mutta yksikään suudelma ei ole tarkoitettu mulle. Yksi viesti vastaajassa. Yksi sitä ja yksi tätä. Yksi ihminen, jolla on valtaa enemmän kuin olisi hyväksi tai sallittavaa. Niin se aina meni. Mä olin se joka oli yhtälön jakojäännös. Mua ei tarvittu teidän suhteessanne. Te olitte sellaisenaan niin kaunis.

Kunnes tuli ongelmia. Kaikille tulee niitä. Mutta miksi musta on epäreilua että sun täytyy pitää tyttösi hengissä?


Aamukasteesta kostea ruoho tuoksuu vielä yön samettiselta pimeydeltä. Mä makaan maassa hiljaa. Sun vierelläsi. Tunnen ne katkeranhiljaiset kyyneleet, jotka valuvat poskillesi. (Katsoisit mua silmiin, haluan nähdä että pahat ajatukset palavat varmasti paperikuvien ja lehtileikkeiden mukana.)

Freddie, mä tiedän että sä hengität juuri niin kauan kuin Effyn sydän lyö. Ja se, mitä et taida tietää – miksi tietäisitkään? – on, että mä en tietäisi mitä tehdä ilman sua. Helvetti. Mitä väliä sillä on, jos mä haistatan paskat maailmalle ja huudan vain, koska mua huvittaa? Sua mä kuuntelen siltikin. Eikö se ole jo nähty, niitä vaikeuksia oli jo liikaa?


”Sun on jaksettava. Jos et itsesi takia niin ainakin Effyn... ja mun.”

Selvä. Mä ehkä sanoin sen. Vannon, että se oli vahinko. Se vain lipsahti! Vaikka onkin tietysti totta, ei sitä silti olisi ääneen tarvinnut sanoa.

Hetken ajan tulenkajo välähti oudosti Freddien silmissä – juuri sen verran, että ehdin rekisteröidä asian – ja sitten hehku oli poissa. En osannut tulkita näkemääni, enkä oikeastaan halunnutkaan. Mitä vähemmän ajattelee sen parempi. Kuka haluaisi ajatella, kun ilman täyttää se suloinen ja tuttu tuoksu. Se, joka katkoo todellisuudelta siivet leikiten ja lennättää ajatukset jonnekin kauas.

Käsi silitti poskensyrjää. Nojasin vasten olkapäätäsi – aivan kuin nukkuisin siinä, vaikka hereillä mä olin. Nautin ihostasi huokuvasta lämmöstä. Olisin halunnut avata silmäni ja katsoa sua, auringonsäteitä ja varjoja. Mun turrat aistini eivät antaneet myöten rikkoa haaveita. Suutelisit. Antaisit sormenpäiden juosta vatsalla. Herättäisit aistit eloon.

Mä sekotan todellisuuden haavekuviin, koska luulen, että huulet hipaisevat mun kasvojani ja huuliani.

Well hello, this is your wake up call.

”Cook”. Sä katsoit mua ja musta tuntui, että mä olisin juuri herännyt, mutta en mä tiedä siitä tai mistään muustakaan. Enkä mä välitä.

Kohotin kulmiani kysyvästi, koitin kerätä ääneenlausumattomia palasia tajunnan reunoilta. Lukea, mutta aistit olivat horroksessa. Kaipasivat.

”Kiitos.”

Sä painoit pääsi mun niskaani, et nähnyt mun ilmettäni, joka kaipasi takaisin siihen sekavuustilaan, jossa sä suutelit mun huulilta savun makean aromin. Se pieni sana ei ollut se, mitä mä halusin kuulla.

Ironista. Tuhat sanaa kertoo siitä, että me olemme ystäviä. Nauretaan yhdessä, humalassa tai selvinä. Pilvi tuntuu hassulta. Mun ajatusten radat ovat outoja ja ääni kuuluu jostain kaukaa. Sekoamispisteen reunalla mä olen vapaa. (Vääristyvä maailmankuva, joka on juuri oikea. Ja siinä maailmassa ollaan vain me kaksi – ja muutama muu, joilla ei mulle ole väliä. Mutta jotka ovat sun maailmasi. olet mun maailmani, aina ja vain sä.)

Niin, ja ehkä joskus unelmat toteutuvat.

Mä olisin mielelläni vetänyt sut vieläkin lähemmäs, mutta kuulin sun nyyhkyttävän hiljaa enkä liikahtanutkaan. En uskaltanut. Rukoilin, että sä avaisit suusi. Sanoisit vielä jotain. Muussa tapauksessa voisit vain nousta ja lähteä. Kävellä pois ja jättää mut tähän. Sulkea pois. Mua puistatti vaikka rätisevä tuli lämmitti ilmaa.

”Effy tarvitsee apua... se – kai sä tiedät, että se...”, sun puheesi takelteli. Kyllä mä tiesin, mitä sä aioit sanoa. Tiedän mitä Effy teki. Mä tiesin että se tyttö pelkäsi ja näki sellaista mitä ei ollut. Mä tiesin, että se käytti aineita. Tiesin kaiken. En pakottanut sua sanomaan mitään. Jokainen kykeni näkemään kuinka paljon tämä kaikki sattui ja tuhosi. Ja oikeasti mä olisin rukoillut Jumalaa, jos siitä olisi ollut apua. Effyn oli pakko tulla kuntoon. Pakko.

Käännyin puhaltamaan ilmaan savua, jota olin jo hetken pidellyt sisälläni ja heitin lopun sätkästä menemään. Kiedoin käteni hitaasti sun ympärillesi ja nyökkäsin. Mua itketti.

Mä olen aina tässä. Mä olen tässä ja itken koska haluan puolittaa tuskaa. Mäkin rakastin sitä tyttöä silloin joskus. Ehkä vähän edelleen – tai niin mä ainakin luulen. Mutta mä taisinkin ehkä rakastaa sua. Aina, vaikka en sitä ymmärtänyt.

Nukahdat siihen ja mä painan sittenkin hellän suudelman sun huulillesi.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 20:29:14 kirjoittanut Yukimura »
They say you won't come back

flehi

  • chasseur.
  • ***
  • Viestejä: 403
  • chart your own course
    • Fuck the pain away
Vs: Yhtymäkohdistaan repeytynyt
« Vastaus #1 : 06.05.2011 23:54:43 »
Ooh miten kadehdittavaa. Tää oli jotain tosi kaunista. Tykkäsin ihan sikana!

Tekstin käyttö oli tosi kekseliästä, ihania lauseita niinku
Lainaus
Mä olin se joka oli yhtälön jakojäännös. Mua ei tarvittu teidän suhteessanne. Te olitte sellaisenaan niin kaunis.
tai
Lainaus
Sekoamispisteen reunalla mä olen vapaa. (Vääristyvä maailmankuva, joka on juuri oikea. Ja siinä maailmassa ollaan vain me kaksi – ja muutama muu, joilla ei mulle ole väliä. Mutta jotka ovat sun maailmasi. Sä olet mun maailmani, aina ja vain sä.)
Hemmetin kauniita lauseita. Tän tasosta tekstiä saa oikeesti ettiä välillä ihan olan takaa.

Oli pakko klikata auki ihan skinssin takia, ja ah Cook, mikä mies. Ihana anarkisti. Ihana reppana. Oot saanu tähän pätkään niin loistavasti koottua kaikenmaailman tunteita kasaan. Katkeruutta? Kaipuuta? Vihaa?... en tiedä, mutta vaikka tän lukis 9000 kertaa tästä löytäis silti uusia näkökulmia (itse jaksoin vain kolme kertaa!)

Lainaus
Freddie, mä tiedän että sä hengität juuri niin kauan kuin Effyn sydän lyö.
Tässä oli muuten oikeesti jotain tosi syvällistä. Siis ymmärrätkö (no varmaan ymmärrät kun oot tän kirjottanu mutmutmut...) Jos joku tulis joksu mulle sanoo näin ni mä lupaisin rakastaa sitä ihmistä koko pienen elämäni!

Tälläsiä pitää ehdottomasti olla enemmän, quality stuff! Rakastuin ihan totaalisesti... aaah mä en pysty kommentoimaan. Sä oot jumala (vaikken sellaisiin uskokaan)

Kiitos kaunis
tuliterä vapaus
ja lasku takana, noidannuolen osuma
ojenna minua
alias Lide


bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 91
Vs: Yhtymäkohdistaan repeytynyt
« Vastaus #2 : 07.05.2011 18:10:36 »
OIIIH säikähin ylipaljon kun huomasin sun kommentin Lide, odotan jotenkin automaattisesti lyttäystä ja varsinkin siksi, että olin niin järkyttävän epävarma tämän suhteen. Kommentti oli siis positiivinen yllätys, josta oon tosi kiitollinen! Kiva nähdä mistä kohdista tykkäsit ja siis oikeesti mitä ihmettä, kolmesti luit? Oon älyttömän imarreltu! OIkeesti en tiedä mitä sanoa joten vissiinkin mä vaan kiittelen sua ylitsevuotavasti (:
They say you won't come back

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 996
Vs: Yhtymäkohdistaan repeytynyt
« Vastaus #3 : 08.05.2011 13:12:00 »
Kommenttikampanjasta hoj!

Lide suositteli ja ajatus suomenkielisestä Cook/Freddiestä sai mut hymyilemään erittäin leveästi. Tämä oli fikkinä hyvä, mutta tietyt epäkohdat häiritsivät. Suosittelisin huolellista oikolukua ja mikäli se tuottaa vaikeuksia niin betaa, joka huomauttaa virheistä ja kertoo, mitä pitää korjata. :)

Ensinnäkin sanojen 'jota' ja 'joka' eteen tulee pilkku kaikissa tapauksissa. Tuollaisia virheitä fikistä löytyi aika paljon, joten ne sinne kannattaa lisäillä. Pilkuttomuus on eräänlainen tehokeino, mutta tähän se ei sovi. Mun mielestä joko totaalinen pilkuttomuus tai sitten kaikki pilkut omilla paikoillaan. Myöskin 'että', 'kun', 'mitä', 'vaikka' ja 'jos' -sanojen eteen tulee pilkku.

Eikö se ole jo nähty, niitä vaikeuksia oli jo liikaa.
Lause on kysymys, joten kysymysmerkki perään.

Käsi silitti poskensyrjää. Nojasin vasten olkapäätäsi – aivan kuin nukkuisin siinä, vaikka hereillä minä olin.
On hieman hassua, että fikissä kertoja käyttää sanaa 'minä' aivan yhtäkkiä, kun yleisesti itsessä puhuttaessa on murresana. Jos fikissä on 'mä', suosittelen käyttämään sitä myös lopputekstin ajan. Murteen yhtäkkinen vaihtuminen samalla ihmisellä on kummallista, eihän niin tapahdu oikein normaalielämässäkään.

”Cook”, sä katsoit mua ja musta tuntui että mä olisin juuri herännyt, mutta en mä tiedä siitä tai mistään muustakaan. Enkä mä välitä.
Jos Freddie sanoo jotain, mutta sitä ei selosteta (=on pelkkä vuorosana) perään ei tule pilkkua, vaan piste. Seuraava lause alkaa isolla alkukirjaimella, koska sillä, että Freddie katsoo Cookia, ei ole kieliopillisesti mitään tekemistä sen kanssa, että hän sanoo Cookille jotakin.

Ehkä vähän edlleen – tai niin mä ainakin luulen. Mutta mä taisinkin ehkä rakastaa sua. Aina, vaikka en sitä ymmärtänyt.
Edelleen.

Myöskin sulkeet joissakin kohdissa, olivat ehkä hieman turhia, mutta se on ainoastaan tulkintakysymys. Tämä fikki paranee tosiaan paljon, kun lainaamani kohdat korjaa. On vaikeaa keskittyä kerrontaan, kun teksti kuhisee virheitä.

Aluksi ajattelin, ettei kuvailu sovi lainkaan Skinsin tyyliin. Tai no lähinnä Cookin tyyliin. Hetken päästä tajusin, että sehän sopii aivan täydellisesti. Cook nimen omaan esittää kovaa, joka ei tunne mitään, mutta tässä fikissä uppouduttiin pojan mieleen. Juuri siksi kerronta on niin loistavaa, se osoittaa jatkuvasti Cookin lämmintä puolta, joka näkyy vain tällaisissa tilanteissa, kun päästään kuulemaan, mitä hän ajattelee. Runollinen kerronta oli kaunista ja ihanan ironinen mauste tähän fikkiin! Kuten Lidekin sanoi, lausevalinnat olivat ihastuttavia. :')

Ensimmäiseksi fikiksi ko. fandomista tämä oli ihan hyvä ja paranee paljon, jos viitsit korjata virheet. (: Suuret kiitokset tästä ja toivottavasti kommentistani on apua!

//Juu kaikkihan on kirjoittajasta kiinni. Kuten Jyrki Lehtola on sanonut Happy Daysin ensimmäisillä sivuilla: "Minä vastaan pilkuistani itse". Aika hieno lause, koska niinhän se menee.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2011 20:45:56 kirjoittanut Snouk »
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

bbrickless

  • pikkupiru
  • ***
  • Viestejä: 91
Vs: Yhtymäkohdistaan repeytynyt
« Vastaus #4 : 08.05.2011 16:09:52 »
Snouk kiitos sullekin kommentista, arvostan apua aina (: korjailin noita virheitä, mutta tosiaan betani korjaili niitä, mutta aina ei kaikkea voi huomata (molemmat olemme tottuneet käyttämään pilkkuja hieman vähemmän orjallisesti kaunokirjallisessa tekstissä, mistä varmaankin johtuu nuo pilkkujen puutteet ja väärinkäytöt :') toivottavasti sulkeet eivät ihan järkyttävästi haitanneet, koska niitä en aio poistaa. Se on vähän tyyliseikkakysymys.
They say you won't come back