Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-11) (TAUKO)  (Luettu 26477 kertaa)

postimyyntivaimo

  • ***
  • Viestejä: 374
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #40 : 19.12.2009 12:18:19 »
Kylläpä tää käy mielenkiintoiseksi!  :) Mutta aaargh, miksi Jaken piti tulla sinne nyt riehumaan?! Mä niin inhoan sitä. Hyi yäk.  >:( Mutta tästä saadaan tietysti draamaa ja se on hyvä asia. Mutta silti ärsyttää.  :D

Kirjoitusvirheitä (eniten pilkkujen puuttumisia) löytyi taas jonkin verran. Muuten näytti ihan sujuvalta suomennokselta.  :)

♥ mmariaä

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #41 : 20.12.2009 21:37:36 »
Täs olis 6 luku ;) Vähän lyhyempi tällä kertaa..

6. luku
BPOV
Jacobin ote ei irronnut hetkeksikään kun hän pakolla raahasi minut läpi kampuksen ohi tuijottavien ihmisten. Mikä hänen ongelmansa oli? Miksei hän pitänyt Culleneista? En ollut vielä tavannut Emmettiä, mutta Edward ja Alice molemmat vaikuttivat uskomattoman kivoilta. En voinut ymmärtää.

Odotin kärsivällisesti kun Jake raahasi minut hänen huoneeseensa ja sulki oven perässäni. Asuntolan huone oli hyvin samanlainen kuin kotonaankin – hyvin sotkuinen ja järjestäytymätön. Seinät olivat valkoiset ja hänen pussilakanansa oli ruskea. Se oli muuten samanlainen, paitsi lattia oli täynnä vaatteita. ( A/N: Tän lauseen kanssa oli ongelmia, joten jos keksitte miten se kuulostaa järkevämmältä, niin ilmotelkaa.) ;)

Hän käänsi kasvonsa minuun silmät tummina ja kylminä. ’’Bella, miksi juttelit Cullenin kanssa?’’ Luuliko hän, että tiesin mistä hän puhui? Hänen täytyi olla hyvin unohtavainen.

Ristin käteni rinnalleni ja annoin hänelle samanlaisen kylmän katseen minkä hän oli antanut minulle. ’’Tarkoitat Edwardia. En edes tiedä mistä puhut, miksen saisi puhua Edwardin kanssa?’’ Melkein jo kinasin hänen kanssaan. Joskus vain pitää olla ankara, jotta saa Jacobin kuriin.

Hän huokaisi ja käveli sängylleen. Hän taputti viereistään paikkaa ja vastahakoisesti menin istumaan hänen viereensä. Hän tarttui kädestäni heti kun olin istuutunut. En kovinkaan paljoa miettinyt sitä, niin olimme olleet aina Jacobin kanssa.

Hän alkoi leikkiä viehättävällä rannerenkaalla, jonka hän oli antanut minulle vasempaan käteen ja sitten kohotti katseensa kuin etsien jotakin silmistäni. Hän otti syvän henkäyksen ja aloitti sitten.

’’Okei, joten näin se alkoi. Minun upealla isoisälläni oli paljon maita ja hän metsästi siellä aina. Siellä oli ainutlaatuinen paikka, jossa heillä oli tapana kokoontua, koska se oli avonainen ja lähellä puroa. Joten hän metsästi siellä joka päivä kunnes eräänä päivänä.. PAM!’’ Hän viskasi kätensä ilmaan, tuijottaen minua, dramaattisella eleellä. ’’Siellä oli kaikkialla rakennustyöntekijöitä ja ihmiset olivat rakentamassa taloa juuri siihen missä hän yleensä metsästi. Joten ’mahtava’ isoisä Cullen tuli ja pyysi minun isoisältäni, ettei hän metsästäisi siellä enää. Hän kertoi, että oli vaarallista hänen perheelleen jos siellä käytettäisiin aseita. Kuitenkin, heille tuli suuri riita ja Cullenit ja Blackit ovat olleet sitä asti vihollisia.’’ Hän lopetti katsoessaan minua ja nyökkäämällä päätään.

Se oli tyhmintä mitä olin koskaan kuullut elämäni aikana. Nousin ylös ja käännyin häneen päin painaen sormeni hänen lihaksikkaaseen rintaan. ’’Tuo oli tyhmintä mitä olin koskaan kuullut elämässäni! Kuinka monta vuotta siitäkin on Jake? Minusta teidän molempien perheiden pitäisi päästä siitä yli!’’ Olin huutamassa ja ihmiset ulkopuolella varmasti ihmettelivät mitä täällä tapahtui.

Jatkoin. ’’Jake, sinä et voi sanoa minulle etten saisi puhua Culleneille tuollaisen typerän jutun takia! Juttelen heidän kanssaan jos tahdon!’’ Kurkkuani oli alkanut jo särkemään kaikesta huutamisesta. Jake muuttui punaisesta melkein sinipunaiseksi kun hän kohosi minua korkeammaksi. Hän tuijotti minua pitkän sekunnin ja hänen ilmeensä muuttui yhtäkkiä satutetuksi. Hänen äänensä oli hiljainen.

’’Näinkö se sitten menee Bells? Sinä valitset jonkun kauniin pojan minun tilalleni?’’

Hänen ilmeensä näytti tuskaiselta, kuin olisi alkamassa itkemään. Halusin niin kovasti mennä hänen luokseen ja halata häntä – laittamaan kaikki ongelmat pois hänen elämästään. Olen aina ollut hyvä siinä, olemaan siellä kun hän tarvitsee minua. Mietin miltä se mahtoi näyttää nyt, kuin olisin ollut käännekohta kaikkeen mitä en ollut tehnyt hänen vuokseen. Hän oli väärässä.

’’Jake, ei se ole niin. Tahdon vain olla ystävä heidän kanssaan. Ei se ole niin kuin valitsisin heidät sinun ylitsesi.’’ Ääneni vuosi, pyytäen häntä ymmärtämään. Katseeni siirtyi hänen silmiinsä yrittäen näyttää hänelle, että hän oli väärässä.

Hän istui takaisin sängylle, laittaen kätensä hiuksiinsa, turhautuneena. Taas tämän kerran äidillinen puoleni tuli esiin; katkeruus ja lohdutus taistelivat sisälläni. Hävisin sisäisen tappeluni ja kävelin hitaasti hänen luokseen ja laitoin käteni hänen olkapäälleen.

Hän katsoi minuun, en ymmärtänyt hänen ilmettään. Hän otti syvän henkäyksen ja hitaasti siirsi käteni hänen olkapäältään. Se sattui enemmän kuin mitkään hänen sanansa voisivat, koska se lävitsi minun sydämeni.

’’Bells, et voi saada meitä molempia. Se on joko minä tai hän, ja mielestäni päätöksesi on hyvin selvä.’’

Astuin taaksepäin. Mitä hän oli sanomassa? Sanoiko hän etten voinut olla molempien kaveri? Hän oli kuullut kun olin jutellut kuukausi sitten, hän oli itse sanonut, että hänessä pitää olla jotain erikoista. Kuinka jokin typerä sanaharkka muutti sen?

 Pystyin maistamaan suolaiset kyyneleet, kun ne valuivat silmistäni. Ja pystyin tuntemaan niiden valuvan alas poskiani kuin kylmä joki. Jaken ilme ei muuttunut. Eikö hän välittänyt enää?

’’Mitä sinä sanot Jake? Katkaisetko sinä välit minun kanssani?’’ Nyyhkytin, en edes itse saanut kaikista sanoistani selvää.

Hän päästi ulos kovan, turhauttavan naurun. Hän ei katsonut enää minuun. ’’Hassusti sanottu Bells. Ei, minun mielestäni on mahdotonta meidän olevan yhdessä jos vietät aikaasi  hänen kanssaan.’’ Hän viitasi Edwardiin, kuin hän olisi tappavaa myrkkyä.
 
’’Minun pitää olla uskollinen perheelleni, Bells. Olen pahoillani.’’ Jälleen kerran hän laittoi kasvonsa käsiinsä. ’’Mikset menisi Bella.’’ Olin päässyt yli kyyneleiden.
 Nyökkäsin ja peruutin hitaasti ovelle, laittaen sen varovasti kiinni perässäni.


Tulisko kommenttii taas? :D
« Viimeksi muokattu: 21.12.2009 14:08:35 kirjoittanut NiNNNi »
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #42 : 20.12.2009 22:38:18 »
MIKÄ HIMPUTIN SURKEE SYY TOI NY ON!!!?!?!?
:D Joo. Tykkäsin^^ Murr tuota jakee. Ei sit niinku ajattele Bellaa ollenkaa. Ärrr.
Joo: Mut siis. ^^ JATKOA<3

vampirecobra

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #43 : 21.12.2009 13:37:33 »
juuu... elikkä  hyvin suomennettu muuten mutta sinulla meinaa aina tulla vähän samanlaisia virheitä sanojen lauseyhteydessä. eli täsä tapauksessa great grandfather ei tarkoita upeetamahtavaa ukkia vaan isoisoisää, joten tarkkuutta vaan peliin ;). en ole täysin varma onko sinulla betaa, mutta suosittelen hommaamaan sellaisen j mielellään sellaisen joka on lukenut englanninkielisen version.

 :Dsitten vaan jatkoa kehiin! ;)

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #44 : 21.12.2009 13:41:58 »
Olipas.. Outo luku :D Jotenkin tuo Jacobin viha Culleneita kohtaan oli vähän outo. Tai siis että kirjottaja on vähän keksimällä keksiny ton syyn. Mutta siis hyvä suomennos! (:
Ja hyvä, että Bella pisti hanttiin! Sen täytyyki saada jotain sutinaa Edwardin kanssa :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #45 : 21.12.2009 14:14:31 »
Rassermus: Mielestänikin selitys oli hiukan huono ja kehno, mutta yritin suomentaa sen niinkuin se on englanniksi kirjoitettu. :) Mutta kiitos kommentista! :D
vampirecobra: Kiitos kommentista, sain itselleni betaajan tokasta luvusta lähtien. Ja kiitos vinkistä, voisin ehdottaa betaajalleni että hän lukisi myös tuon englanniksi. ;) Ja jatkoa yritän laitta piakoin. Kiitos! :D
katriqqq: Joo, olen samaa mieltä, selitys oli hiukan hutera ja outo.. :) Mutta kiitos kommentistasi! :D
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

postimyyntivaimo

  • ***
  • Viestejä: 374
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #46 : 21.12.2009 17:58:13 »
Juu, yhdyn edellisiin, että olipas ontuva selitys tuolle Culleneiden ja Blackien vihalle, mutta sehän ei sinun vikasi ole.

Hyvää suomennosta taas, jatkoa odottelen.  :)

♥ mmariaä

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #47 : 21.12.2009 21:01:33 »
mmariaä: Hieno kuulla että suomennos oli hyvää jälkeä. Ja itsekkin on pakko myöntää että selitys oli hiukan hutera ja huonon puoleinen. Ja jatkoa yrittelen laittaa pian. ;) Kiitos! ♥
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #48 : 21.12.2009 22:35:11 »
Tämäkin luku oli erinomaisesti ja virheettömästi suomennettu. Minunkin on tosin pakko kritisoida kirjoittajan keksimää selitystä tuolle Blackien ja Culleneiden väliselle vihalle. Eihän tuollaisesta voi mitään noin pahaa riitaa saada aikaan, joka kestää vuosikymmeniä. Lyhyt luku niin kuin sanoit, mutta toisaalta tiedän miten vaikeaa on yrittää saada jostain luvusta pitkää, jos ei oikeasti saa venytettyä asiaa sen enempää. Kiitoksia. :)
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #49 : 22.12.2009 11:42:07 »
Amanecer: Kiitos! :) Minuakin harmittaa hiukan, että luku oli lyhyt. Enkä saanut venytettyä sitä pidemmäksi. Ja kieno huomata että oli virheetöntä tekstiä tällä kertaa. :)
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Tattinen`

  • Mikki Hiiri
  • ***
  • Viestejä: 121
  • Muse<3
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #50 : 30.12.2009 05:37:25 »
mahtavasti suomennettu  ;D
en löytänyt virheitä kun en tarkastikkaan katsonut, mutta en usko että sieltä niitä kauheasti löytyykään :)
minusta on upeaa kun ryhdyt tähän :)
toivon lisää jatkoa . :D tuota on kiva lukea <3
No one's gonna take me alive, The time has come to make things right..

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #51 : 30.12.2009 13:38:43 »
Tattinen`: Ihanaa, uusi lukija! :D Kiva kuulla että pidät suomennoksestani ja yritän saada seuraavan luvun pian betalle menemään. ;) Kiitos kommentista! ♥
« Viimeksi muokattu: 30.12.2009 13:41:16 kirjoittanut NiNNNi »
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

karolux

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #52 : 30.12.2009 13:49:19 »
Woaa uusi lukija on tässä !!! :D ihanaa et suomennat tätä (; uutta lukua oottelen

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #53 : 30.12.2009 13:56:49 »
karolux: Jee! Uus lukia jälleen.  :P Kiitos kommentista! ♥
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

_Joutsen_

  • Volturi kingi
  • ***
  • Viestejä: 72
  • "Harjoitus tekee mestarin" Aamunkoi, Bella
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #54 : 30.12.2009 14:17:25 »
Minusta tuo Jake oli vähän  hassu. Oikeesti: edwardin isoisä oli sanonu että ei saa leikkiä vaarallisilla aseilla sen talon lähellä, siis jaken isoisälle? niinkö se meni? Ja nyt Jake ja Edward ja on ihan verivihollisia.
Naurattaa....Pikkuvelikin tuli kattoon miks mä hirnun tässä sohvalla. EI HITTO, JAKE!!! :D

Olit suomentanut jotkut jutut aika epäselvästi, mutta kyllä sen ymmärsi sitte loppupeleissä. (ainakin paremmin kuin mun kommentteja ymmärtää.  ;D) jatkoo vaan. Ja lisää Alicea!!! Ja miksei Emmettiäki .
I’ll seek you out,
Flay you alive
One more word and you won’t survive
And I’m not scared of your stolen power
I see right through you any hour

Blue foundation- Eyes on Fire

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #55 : 30.12.2009 14:25:35 »
_Joutsen_: Hiukkasen tymähkö ja omituinen tuo viimeisin luku. Hyvä että naurut irtosi. :D Sen verran voin paljasta, että ensi luvussa on hiukkasen enemmän Alicea. ;)
Kiitos kommentista! ♥
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #56 : 01.01.2010 19:34:54 »
Juu tässä tulis luku seitsemän. ;) Ja anteksi vielä kerran kun kesti näin kauan. :> Toivottavasti pidätte. ;)

7. luku

EPOV

Katselin ympärilleni kun kävelin hitaasti lammen ohi takaisin asuntolaani; kuva Bellasta poltti reikää taskuuni. Jacob oli niin tyhmä. Viimeksi kun perheemme oli tavannut, oli kolme vuotta sitten ja hän ei vaikuttanut silloin kovinkaan vihaiselta.

Poika kyllä jaksoi kinata. Kukaan ei edes tiedä mitä tapahtui meidän kahden isoisien välillä monta vuotta sitten. Kaikki tiesivät vain, että oli ollut erimielisyyttä alueista. Hän kuitenkin keksisi jonkun tyhmän tarinan yrittäen mustamaalata meidät ’’pahoiksi Culleneiksi.’’

Minun mielestäni se kaikki oli naurettavaa. Oudoin juttu oli, ettei hän ollut ennen välittänyt siitä paitsi nyt. Joten, miksi hän välitti riidasta kun Bella oli kuvioissa?

En välittäisi tästä mistään, ellei olisi vaarassa, että Bella uskoisi häntä. Mitä jos hän uskoisi? Mitä jos hän ei koskaan enää tahtoisi puhua minulle? Toivon, ettei hän uskoisi kaikkea mitä Jacob Black syöttäisi hänelle.

Potkaisin mustan kiven jalkakäytävän yli katsoen kuinka se loiskahti veteen. Se pelästytti lähellä uivat sorsat uimaan eri suuntaan, pois sieltä minne ne todella tahtoivat. Se oli mitä valhe voisi tehdä henkilölle. Se voisi lähettää sinut poispäin sieltä missä tahtoisit olla, antamatta tilaisuutta selittää mitä teit.

Saavuin asuntolalle ja aloin kävelemään hitaasti takaisin huoneeseeni. Siellä oli ihmisiä joka puolella puhumassa ystäviensä kanssa, pelaamassa jalkapalloa nurmikolla, ja ottamassa kuvia toisistaan. Olin ainoa joka ei hymyillyt tai pitänyt hauskaa. Mutta kuinka edes pystyisin?

Katselin porukoita nauramassa ja juttelemassa toistensa kanssa. Tarvitsisin todella joitakin kavereita. Minulla oli vaikka kuinka paljon Seattlessa. Ehkä voisin jutella Jasperin kanssa. Hän vaikuttaa kivalta tyypiltä. Olin lähes jo huoneellani, ohittaen iloisen väentungoksen. Miksi he edes olivat iloisia? Tämä oli koulu.

Ovi oli auki kun tulin ovelleni joten aukaisin sen nopeaan, ja näin Alicen ja Jasperin nauramassa. Alice katseli lattiaan, punastuneena? Valehtelivatko silmäni? Alice punasteli? Se oli ensimmäinen kerta.

Kun kävelin sisään, he kuulivat tuloni ja kääntyivät nopeasti minuun päin. Jasper näytti vaivaantuneelta, ehkä siksi kun huonetoveri kävelee sisään ja löytää siskonsa juttelemassa kämppiksensä kanssa. Ja Alicen silmät paloivat. Hänen kulmakarvansa rypistyivät ja hänen hymynsä muuttui otsan rypistykseksi kuin hän tavoitti katseeni. Hän oli vihainen minulle.

’’Hei,’’ Sanoin asettaen kamerani sohvalle. ’’ Arvelen sinun tavanneen minun kaksoissiskoni, Jasper?’’

Hän hymyili ja punastui katsoen jalkoihinsa. ’’Kyllä olen. Meillä oli erittäin kiinnostava keskustelu sillä välin kun olit poissa. Eikö ollutkin Alice?’’ Hän katsoi minuun ilkivaltaisesti; mitä Alice oli kertonut hänelle? Alice kikatti ja nyökkäsi päätään vastaukseksi. Olin ärsyyntynyt; inhosin salaisuuksia.

’’Mitä muuten teet ylipäätään huoneessani Alice?’’ Tivasin vihaisesti häneltä. Ovi heilui molempiin suuntiin. Jos hän olisi vihainen minulle, niin olisin minäkin hänelle vihainen.

Hän nosti kätensä ylös viattomuuden merkiksi.

’’Olin vain tulossa kertomaan sinulle että Emmett tahtoo tavata meidät päivällisellä. Tulin kertomaan sitä sinulle ja sinä,’’ hän osoitti sormellaan minua, ’’et ollut täällä. Mutta Jasper oli.’’ Hän hymyili Jasperille ja hän vastasi siihen.

’’Haluaisitko tulla meidän kanssamme syömään, Jasper?’’ Hän kysyi.
’’Tietenkin.’’ Jasper vastasi, luonnollisesti innoissaan kutsustaan.

’’Oi, ja minun pitää kysyä huonekaverianikin syömään kanssamme!’’ Alice lopetti ja katsoi vielä kerran Jasperiin samalla kun suuntasi ovelle.

’’Edward, tuletko huoneeseeni kanssani? Siellä on jotain missä tarvitsen apuasi.’’ Se oli enemmän käsky hampaitten välistä. Nyökkäsin ja sanoin Jasperille heipat samalla kun kävelin ovesta pihalle.

Hän käveli hiljakseen siihen asti kunnes oltiin hänen asuntolassa ja menossa hissiä kohti. Silloin hän kääntyi minuun päin.

’’Edward, mitä se oli!’’ Hän murisi, silmät kiinni.

Myhäilin ja hymyilin hänelle. ’’Mitä sinä puhut? Mistä minä olisin voinut tietää, että olit puhumassa Jasperille huoneessani? Taidat pitää hänestä?’’ Hän pyöritti silmiään välittämättä kysymyksestäni.

’’Hyvä on, mutta ensi kerralla laita korvasi oveen varmistaaksesi etten ole siellä!’’ Hän katsoi ylös kun painike meni ensimmäisestä kerroksesta toiseen kerrokseen hitaasti ja sitten ding. Aukaisin suuni vastaväitteeksi.

’’Joten sinä sanot, että minun pitäisi ensi kerralla varmistaa, ettet ole huoneessani kun astun sisään?’’

’’Jep,’’ Hän vastasi, lyhyesti ja ytimekkäästi.

’’Kuitenkin, olen iloinen kun tulit kanssani, sillä nyt on oiva hetki tavata minun huonetoverini!’’ Hän kiljui, selvästi ylpeänä itsestään, kun oli saanut minut ansaansa. Hänen huonetoverinsa, on yhtä kuin Bella Swan? Yhtäkkiä muistin mitä Alice oli kertonut minulle, kuinka erilainen hän oli kuin muut tytöt ja kuinka pitäisin hänestä.

Jälleen kerran Alice oli oikeassa. Mutta en voinut nyt mennä ja jutella Bellan kanssa. Kaikille tiedoksi, Bella vihasi minua.

Ravistin päätäni kun olimme jo puolessa välissä menossa hänen huoneeseensa. Laskin mahdollisuuksiani pakoon. Ne olivat hyvin huonoja. Pitäisi vain kokeilla ajatustani.

’’Mm.. joo, tuli juuri mieleen, että minun pitää mennä Alice, ehkä voin tavata hänet myöhemmin.’’ Käännyin ja lähdin takaisin hisseille päin. Hän nappasi kiinni kyynerpäästäni ja alkoi raahata minua. ’’Ei niin nopeasti, älä ole nynny.’’

Alice ei ole kirjaimellisesti tarpeeksi vahva vetämään minua eteenpäin, mutta ainoa keino paeta hänen kuolemanotteesta satuttaisi häntä. Enkä voisi satuttaa siskoani.

Sydämeni hakkasi kuin kolibrin siivet kun hän pysähtyi oven eteen. Ehkä minulla olisi tuuria ja hän ei olisi siellä juuri nyt.

Kuulin hiljaisen tytön itkun oven toisella puolella. Miksi Bella itkisi? Minunko takia? Uskoiko hän todella sen mitä Jacob oli kertonut hänelle? Ehkä hän uskoi. Hän kuitenkin oli Bellan paras ystävä.

Alice ja minä jaoimme hämmentyneen katseen. Hän otti syvään henkeä ja aukaisi hitaasti oven.

JasperPOV

Istuin huoneessani lukemassa, kun ovi yhtäkkiä heilahti auki.

’’Edward, juttelin juuri Emmettin kanssa ja..’’ Hän lopetti, tuijottaen minua.

Pieni puna levisi hänen kasvoilleen. ’’Oh, sinä et olekaan Edward.’’ Hän kuiskasi, selvästi shokissa läsnäolostani, samallalailla kuin minä hänen.

’’Olen pahoillani, minun ei ollut tarkoitus häiritä, luulin vain veljeni olevan täällä ja menenkin nyt.’’ Hän kääntyi takaisin oven suuntaan. En edes antanut itseni miettiä ennen kuin vastasin noustessani ylös.

’’Odota. Älä mene. Sinun täytyy olla Edwardin sisko, eikö niin?’’ Kysyin, hätkähtäen omia sanojani.

Hän kääntyi minuun päin pieni hymy huulillaan. ’’Joo niin olen, itse asiassa olemme kaksosia.’’ En tiennyt heidän olevan kaksosia; hän ei näyttänyt yhtään veljeltään.

’’Oikeasti? Tiesin että Edwardilla oli sisko, mutta hän ei ikinä sanonut kaksoissisko. Te kaksi ette näytä yhtään toisiltanne.’’ Hänellä oli kaunis hymy ja hänen silmänsä loistivat kun hän käveli sinne missä minä seisoin. Hän oli selvästi iloinen jostakin syystä, tahdoin tietää miksi.

’’Olen iloinen ettemme näytä toisiltamme, yritän olla omaperäinen.” Hän loisti. Hän oli kaunis. Hänen sanansa ajoivat minut sisään ja hänen hymynsä oli tarttuvaa.

Nauroin hänen vastaukselleen. ’’No sinä olet ehdottomasti onnistunut.’’ Myhäilin. Molempien hymy loisti ja poskipäät olivat kohonneet kun katsoimme toisiimme.

Hänen kikattaessa hän nosti kätensä hänen suulleen kuin hän poseeraisi. ’’No kiitos sinulle, minä yritän. Siksi minä opiskelenkin suunnittelijaksi. Tykkään laittaa oman pienen kosketukseni joka puolelle.’’ Hän katseli huonettani kirittiikkisellä katseelle. ’’Kun olen saanut huoneeni kuntoon, voisin tehdä tämän huoneen seuraavaksi.’’   Hän poimi Edwardin sängyn peitteen ja antoi iljettävän katseen. ’’Se tarvitsee sitä.’’

Nauroin jälleen, hänen ilmeensä oli naurettava. ’’Siitä vain kunhan ei ole pinkkiä.’’ Vastasin katsellen kuinka hänen kasvonsa muuttuivat kauhun maskiksi.

’’Ei pinkkiä?’’ Hän kysyi epäuskoisena. ’’Kaikki tarvitsevat vähän pinkkiä.’’ Hän heitti kätensä ilmaan ärtymyksestä ja sitten nauroi kun minulle kun katseemme kohtasivat.

’’Me katsomme mitä voin tehdä. Joten Herra Jasper, mitä opiskelet?’’ Hänen silmänsä loistivat ja paljastivat uteliaisuutta.

’’Psykologiaa.’’ Sanoin katsellen pöydällä olevia lukuisia kirjojani. ’’Olen yleensä aika hyvä lukeman ihmisien tunteita ja välitän paljon miltä ihmisistä tuntuu, joten päätin sen olevan minulle hyvä opiskeluaine.’’ Hänen silmänsä näyttivät loistavan nyt jopa enemmän, jos se oli mahdollista, ihan kuin hän olisi tyytyväinen vastaukseeni.

Hän nauroi ja katsoi takasin veljensä sängylle. ’’Oletko luokitellut veljeni kuin täysi hullun? Vai onko jotain mitä voi korjata?’’ Hänen naurunsa oli niin ihanaa ja kaunista.
 
’’No, en tiedä vielä, mutta hän on näyttänyt jo muutamia hullun merkkejä. Onko sinulla mitään muita todisteita lisää minun diagnoosiini?’’ Vitsailin, hänen suunsa muuttui virnistykseksi.

’’No tohtori, jos pitkät hiljaisuudet, hirveä muotitaju ja taipumus olla nauramatta siskonsa hauskoille vitseille viittaavat siihen niin minun pitää sanoa kyllä, minulla on todisteita.’’

Hän katsoi minuun suurilla sinisillä silmillään ja nyökkäsi päätään. Molemmat aloimme nauraa; Pyyhin kyyneliä silmistäni, sillä nauroin niin kovaa.

’’Hänen pitää olla hullu, jos hän ei naura sinun vitseillesi.’’ Vastasin.
 
Oven aukaisemisen ääni havahdutti molempien huomion. Lopetimme molemmat välittömästi nauramisen kun katsoimme Edwardin kävelevän sisään.

Toivoin, ettei hän ollut kuullut mitään.


Kommenttii? :D
Muuten, hyvää uutta vuotta kaikille!! ;)
« Viimeksi muokattu: 02.01.2010 12:33:09 kirjoittanut NiNNNi »
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

En-nu

  • Vieras
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #57 : 01.01.2010 21:50:42 »
Jatkoa!!!!

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #58 : 01.01.2010 23:10:48 »
Ooooooohhhh. Ihanaaaaa. Jatkoa<3 Tykkään niiiiiin paljon<3<3
Joo. Hyvin suomennettu sinäänsä, mut toi
Lainaus
Molempien hampaat loistivat ja posket nousseet kun katsoimme toisiimme.
Ei sovi.
Ehkä ennemmin ja kummallakin oli korkeat poskipäät. tai jotai. :D En tiiä :D
Mut joo. jatka piannnn<3

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #59 : 02.01.2010 00:40:41 »
Ihanaa, uutta jatkoa! :) Vitsit toi Alice on kyllä niin IC :D Just tollanen.. Alice!  :D Ja kauheen söpöö, että se tutustu Jasperiin, ja heillä synkkasi heti :)
Toivottavasti seuraavassa luvussa olis taas vähän Bellaakin :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju