Kirjoittaja Aihe: Epävarma itsestään || Hanna/Justin ja Hannah/Susan, S, raapale  (Luettu 1721 kertaa)

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 756
Title: Epävarma itsestään
Author: hiddenben
Rating: S
Pairing: Hannah/Justin, Hannah/Susan
Genre: drama
Summary: Kaikki ylijäämät olivat puuskupuheja.
A/N: Viikottaiseen raapalehaasteeseen vko. 2, Hannah Abbott aiheena.



Epävarma itsestään

Hannah Abbott oli mielestään neutraali. Hän kuului Puuskupuhiin, jonne joutuivat kaikki, joilla ei ollut sen erityisemmin älyä, rohkeutta kuin ilkeää mieltäkään. Kaikki ylijäämät olivat puuskupuheja. Hannah itse oli väritön, hajuton ja mauton; kertakaikkisen normaali. Hänessä ei ollut mitään erityistä.

Miksi sitten kaikki eivät olleet sitä mieltä? Professori McGarmiwa kehui häntä usein taitavaksi muodonmuutosten tunneilla ja Justin sanoi häntä nätiksi. Susan kuunteli usein Hannahin valitusta, kun tämä kertasi omia huonoja puoliaan, kehui Hannahia ja suukotti häntä poskelle kuin kiitokseksi kuuntelemisesta.

Hannah ei ollut ollenkaan varma itsestään. Oliko hän neutraali ja vähäpätöinen, vai paljon enemmän kuin olisi itsestään voinut kuvitella, jotain suurempaa?  
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 23:21:10 kirjoittanut Pops »

between the sea
and the dream of the sea

Herkkuoone

  • Vieras
Oi, tämä on kokonaisuudessaan varsin suloinen ilmestys!

Susan kuunteli usein Hannahin valitusta, kun tämä kertasi omia huonoja puoliaan, kehui Hannahia ja suukotti häntä poskelle kuin kiitokseksi kuuntelemisesta.
Tämä oli ainoa kohta, joka sai minut hivenen hämmentyneeksi. Hannah valittaa ja Susan kuuntelee, kehuu ja suukottaa toista. Mutta miksi Susan suukottaisi Hannahia kiitokseksi kuuntelemisesta, jos Susan itse on ollut se, joka on kuunnellut toisen avautumista? Hyvin hämmentävää.

Hannah on minusta todella ihana hahmo, koska hän ei ole HP:n tunnetuimpia hahmoja, vaan kirjoittajalla on mahdollisuus tehdä hänestä omanlaisensa, mutta silti niin, että tyttö vaikuttaa täysin omalta itseltään. Tässä tekstissäsi Hannahisi ei ollut täysin samanlainen kuin oma mielikuvani hänestä, mutta on aina hauskaa lukea erilaisia näkökulmia samoista hahmoista. Minusta ei ole kauhean vaikeaa ajatella, että Hannah olisi voinut olla tällainen: epävarma siitä kuka on ja ajattelee olevansa ylijäämää, koska ei omaa mitään räiskyviä luonteenpiirteitä tai taitoja. Toivottavasti professori McGarmiwa, Justin ja Susan saavat tytön huomaamaan, että hänessä on sitä jotain. :>

Otsikko on mukava ja kuvaa tekstiä täydellisesti: onhan tässä raapaleen verran tyttöraukan epävarmoja ajatuksia itsestään. Odotan aina otsikolta sitä, että se kuvaa itse tekstiä jotenkin ja kertoo tekstin pääajatuksen ennen kuin alan edes tekstiä lukemaan: tämä otsikkosi siis täytti minun odotukseni vallan hyvin.

Kiitos kaunis :>
~ Herkku.