Kirjoittaja Aihe: Arjen yllätyksiä, [K-11, Hermione/Draco/Ron, lähinnä dialogia]  (Luettu 2852 kertaa)

qfeiss

  • ***
  • Viestejä: 21
  • Snape/Lupin, always.
    • Blogi. Suht akateeminen nykyään, sori siitä.
Ikäraja: K-11
Paritus: Hermione/Draco/Ron

Yhteenveto: Perhedraamaa. Lähinnä dialogia. Pala kolmikon elämää, ei sinänsä tarinaa tai juonta.

Pituus: 1/1, tai one-shot
Beta: -  (Hmm, ei ehkä pitäisi olla näin itsevarma, mutta kun en enää tunne suomenkielisestä fandomista ketään.)

Varoitus: Sisältää englantia, jonka on tarkoitus olla latinaa. Laitoin käännöksen sen ainoan lauseen viereen, joka on pidempi, eikä muuten itsestään selvä, ihan vain varmuuksen vuoksi jos joku käännöstä kaipailee.

A/N: Hmm. Briteissä Tescosta (paikallinen K-market) voi ostaa palautettavia muovikasseja, vähän kuin pantillisia, niin kuin Suomessa pulloja. Niin ja laitoin K11, koska seksi on mainittu enkä ole ihan varma Finin ikärajoista, joskus on niin vaikea sanoa muutenkin. Itse sanoisin S, mutta laitoin K11 varmuuden vuoksi (apua?). Postasin tämän ensin Hunajaherttuaan, koska se on mielestäni söpöily tarina enemmän kuin huumoritarina, mutta muutin sitten mieltäni. Ehkä enemmän huumori, kuin söpöily? Nyt se löytyy täältä kiitos Lauchuon. Kiitosta!





Arjen yllätyksiä


“14 puntaa ja 53 pennyä. Onko teillä Tesco-korttia?”
“Ah, on se täällä jossakin.”
“Kiitos. Haluatteko pussin?”
“Totta, nuo eivät kyllä mahdu kaikki tänne kassiin… Antaisitko sellaisen viisi-pennyisen, eikä noita palautettavia?”
“14 puntaa ja 58 pennyä, kiitos.”

Hermione alkoi pakata ostoksiaan myyjän valmiiksi avaamaan muovikassiin. Samassa tuttu ääni kajahti ilmoille.

“Äitiiii! Mä olen etsijä! Äiti kato!”

Hermione käänsi katseensa parsakaalista käytävän toisessa päädyssä seisovaan lapseen ja kirosi mielessään kaikki ne kahdeksan miestä, joiden mielestä viisivuotias tarvitsi oman luudan.

“Herm, mitä aikaisemmin aloittaa, sitä parempi.”
“Rakas, kyllä me osataan olla varovaisia, opetetaan Hugolle säännöt.”
“Kyllä se poika kuuntelee, Fred ja Georgekin kuuntelivat.”
“Ne kyllä ikinä mitään kuunnelleet!”
“... No mutta se olikin Fred ja George, Hugo kyllä kuuntelee.”

Kunhan lapsi vain ei ponkaisisi irti maasta. Kaikki olisi hyvin tasan yhtä kauan, kuin Hugo olisi etsijä tukevasti maan kamaralla. Hugo koukisti polvensa ja Hermione pudotti parsakaalin muovikassiin. Salamannopeasti nainen ojensi taikasauvansa kohti lasta, mutta oli jo liian myöhäistä. Hugo oli ponkaissut irti maasta. Ponkaissut irti, hypännyt parisenkymmentä senttiä ja pudonnut rähmälleen luudan päälle. Hermione jäi tuijottamaan hölmistynyttä lasta, joka ei selvästikään ymmärtänyt, miksi luuta ei lentänyt.

Hermione sujautti nopeasti taikasauvansa muovikassiin myyjältä piiloon ja hymyili tälle leveästi olkiaan kohauttaen. Kerrankin Ron oli ollut ajoissa paikalla.

Hermione jatkoi ostoksiensa pakkaamista pitäen samalla silmällä Hugoa, jonka Ron oli juuri käynyt nostamassa jalkeille. Pari alkoi sitten kävellä kohti Hermionea.

“Oletko valmis?”

Hermione säpsähti aviomiehensä ääntä vasemmalla puolellaan ja tuijotti tätä kulmat kurtussa.

“Ilmiinnyitkö sinä juuri siihen?” Hermione kysy tyrmistyneenä. Eikö näille kahdelle mennyt mikään jakeluun? He olivat jästi-lontoossa merlinin tähden!

Draco kohotti kulmaansa kysyvästi.

“En tietenkään. Me vain käytimme tuon puoleista ovea Rosen kanssa, koska hän halusi nähdä kukkaset”, Draco sanoi ja osoitti vasemmanpuoleisella käytävällä myytäviä kukka-asetelmia.

Vasta nyt Hermione laski katseensa tarpeeksi alas nähdäkseen Rosen, joka piteli Dracon kättä omassaan.

“Ai hei kulta, en huomannut sinua”, Hermione antoi nopean suukon tyttärensä poskelle.

“Äiti voidaanko me ostaa nämä?” Rose kysyi sitten ja ojensi Hermionelle kimpun keltaisia neilikoita. Tyttö oli onnistunut valitsemaan kaupan halvimmat kukat todennäköisesti vahingossa.

“Tottakai me voimme”, Hermione sanoi oitis ja ojensi kimpun kassaneidille. Hermionen maksaessa Ron ja Hugo saavuttivat kassan ja Draco nosti Hugon syliinsä luutineen päivineen. Poika hieroi silmiään ja tuntui itkuiselta, vaikka ei selkeästi ollut satuttanut itseään, ainoastaan säikähtänyt.

“Voidaanko me jo sopia?” Ron kysyi Dracolta, joka ei ollut huomaavinaan punapäätä.

“Sopia?” Hermione kysyi epäluuloinen ilme kasvoillaan ja ojensi uudelleen Tesco-kortin myyjälle.

“Your lovely husband thinks he is allowed to treat me like a common whore. Nothing more serious than that. We were thinking we might cook chicken today with Rose, didn’t we darling?” Draco vaihtoi latinaksi ja hymyili Roselle.
(Sinun rakas aviomiehesi luulee, että minua saa kohdella kuin yleistä huoraa. Ei mitään sen vakavampaa. Ajattelmme, että voisimme kokkailla kanaa tänään Rosen kanssa, vai mitä kulta?)

“Draco!” Hermione parahti ja yritti suojella Rosen korvia miehen kommentilta, vaikka lapsi tuskin ymmärsi puoliakaan tämän sanoista.

“Ei hel- Kuule, ymmärrän, että olet vihainen, mutta et nyt jaksaisi”, Ron madalsi ääntään. Hän vihasi sitä kun Draco alkoi puhua Hermionelle latinaa, sillä hän ei ymmärtänyt sanaakaan. Draco ja Hermione molemmat työskentelivät aloilla, joissa latinan kieli oli välttämätön. Ron ei huispaus managerina juuri latinaa tarvinnut.

“Isi, mitä nämä on?” Hugo kysyi ja nappasi läheisestä hyllystä, Dracon pään vierestä, tyhjän CD-levyn.

Draco kääntyi katsomaan levyä ja tuijotti sitä hämmentyneenä.

“Why don’t you ask your father?” Draco kysyi Hugolta, jonka latinan taidot olivat lähinnä olemattomat. Hugo tuijotti Draco hämmentyneenä.

“Isi sano, että kysy iskältä”, Rose avusti veljeään, joka kääntyi innostuneena Ronin puoleen.

“Mistä mä tiedän mitä nuo on”, Ron tuhahti. “Herm?”

Hermione huokasi ja nosti kauppakassinsa hihnalta. “Ne ovat CD-levyjä, mutta ne ovat tyhjiä.”

“Albus-Severuksella on CD-levyjä kotona!” Rose innostui ja nappasi paketin veljensä kädestä. Hugo suuttui välittömästi.

“Hei! Se oli mulla!”

Sisarukset pitelivät molemmat kiinni levystä ja yrittivät saada sen itselleen.

“Hei! Riittää. Niitä on ainakin sata tuossa hyllyssä, ei tarvitse tapella”, Ron karjahti ja lapset päästivät molemmat irti levystä, joka putosi kolisten lattialle. Hermione huokasi syvään.

“Roselle on jo ostettu neilikoita”, Hermione totesi diplomaattisesti ja katsahti kysyvästi vanhempaan lapseensa, joka tiesi vallan hyvin, että yhdellä kauppareissulla oli turha anella kahta asiaa.

“Mä niitä haluakaan, ne on tyhjiä!” Rose tiuskaisi Hugolle näsäviisaasti ja kääntyi kannollaan kohti kaupan etuovea.

“Neiti Weasley?” Hermione korotti hieman ääntään ja sai lapsen kääntymään. Hermione vilkaisi edelleen kassahihnalla lojuvaan neilikka-kimppuun ja tyttölapsi lehahti helakan punaiseksi. Rose kipaisi nopeasti takaisin ja pyysi vaitonaisesti anteeksi pikkuveljeltään, jolle Ron oli jo nostanut lattialle pudonneen CD-levyn takaisin käteen.

“Millä te tulitte?”

“Car”, “Lentäen”, Draco ja Ron sanoivat yhteen ääneen ja mulkaisivat toisiaan.

“Ei Merlinin viikset! Mikä nyt on?” Hermione tiuskaisi miehille, jotka käyttäytyivät kuin kiukuttelevat kakarat.

“Ask him”, Draco tiuskaisi takaisin, nappasi Rosea kädestä ja lähti kävelemään kohti parkkipaikkaa lapsineen päivineen.

Hermione mulkaisi Roniin, tuuppasi tälle kassillisen ruokaa molempiin käsiin ja kohotti kulmaansa. “No?”

“No en minä tiedä!”
“Et tiedä?”
“No en tiedä!”

Hermione otti entistä kysyvämmän ilmeen kasvoilleen ja alkoi hitaasti kävellä parkkipaikan suuntaan. Tämä selvitettäisiin nyt.

“Novähänniinkunjoo, yllätinDransuihkustja… tiiäthän, se vaanoliniisyötävänoloneja...”
“Mitä?”
“Suihkuun, menin sen kanssa suihkuun!”
“Kenen kanssa? Dracon?”
“No niinhän mä sanoin!”
“Ja?”
“Mitä ja?”
“Ja?!”
“Noyritinpannasitsiin.”
“... Yritit panna?”
“Nii.”
“Panna mitä?”
Ron teki eleen käsillään ja lantiollaan ja nyökkäsi ulos kaupasta. Ele mitä ilmeisimmin oli tarkoitus osoittaa samaan suuntaan, mihin Draco oli lasten kanssa hävinnyt.

“Yritit harrastaa seksiä Dracon kanssa suihkussa?”

Ronin kasvoille nousi puna ja tämä nyökkäsi.

“No mikä siinä nyt on ihmeellistä?”
“Esileikit on vissiin tarpeen”, Ron totesi hiljaa, eikä suostunut kohtaamaan Hermionen katsetta.
“... Ron, yritätkö sinä oikein oikeasti sanoa, että menit ja yhtään varoittamatta yritit tuikata sormesi toisen takapuoleen?”

Ron ei sanonut sanaakaan ja Hermione räjähti nauramaan.

“Tiedätkö, en yhtään ihmettele vaikka saisit seuraavan kerran seksiä vasta ensivuonna.”

Ron katsahti Hermioneen hätääntyneenä.

“Mut-mutta...”
“Ehei, tässä minä olen todellakin Dracon puolella. Ei seksiä ennen kuin olette sopineet.”
“Herm! Et edes ollut tapahtumapaikalla!”

Vaalean harmaa BMW kaarsi pariskunnan eteen ja auton takaikkunasta pelleili punatukkainen Hugo. Auton peräluukku avautui ja samalla kun Ron asteli viemään Hermionen ostokset takaluukkuun nainen itse istuutui apukuskin paikalle. Kun Ron sulki takaluukun, auto kaasutti pois ennen kuin Ron ehti edes ajatella kummalle puolelle takapenkkiä istuisi.

“Herra! Herra!”

Ron kääntyi katsomaan kassamyyjää, joka oli palvellut Hermionea aiemmin ja nyt seisoi kahden vartijan kanssa kaupan ovella.

“Te ette maksaneet sitä CD-levyä.”

Ron kirosi mielessään ja kaivoi taskustaan kännykän, kolme kaljuunaa, kondomin, kahdeksan sirppiä ja purkan puolikkaan.

“Tuota, odotatko hetken niin soitan lompakon paikalle? Mulla ei ole yhtään käteistä.”

Myyjä nyökkäsi ja vartijat ohjeistivat Ronin soittamaan puhelunsa kaupan sisätiloihin.

“Ron, mitä mielessä?”
“No moi Harry, et viitsisi piipahtaa tässä Abbeydale kadun Tescossa? Jäi lompakko kotiin ja pitäis maksaa yks CD-levy...”

________________
Toivottavasti joku piti tätä lukemisen arvoisena.  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.05.2016 21:23:18 kirjoittanut qfeiss »

[outouksia] Minulla on tavoitteena lukea Finin jokainen Severus/Remus-ficci, kunhan eivät ole AU.
Mikäli en ole käynyt kommentoimassa sinun ficciäsi, vinkkaathan siitä minulle? [/outouksia]

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 392
Aaahhh! Rakastan polyamoria-ficcejä ja tämä oli mitä loistavin! Ihana! *paljon hehkutusta*

Okei, en näe Hermione/Dracoa uskottavana parituksena kuten en Draco/Roniakaan, mutta koska tämä oli muuten mitä loistavin ficci niin pystyin suurimmaksi osaksi olemaan välittämättä paritusvalinnoista. Oli ihanaa, että kolmikko tosiaan oli ihan kunnon perhe ja Hugolla ja Rosella oli kolme vanhempaa. Slife-of-life-draamaa parhaimmillaan. Dialogikin toimi tosi hyvin. Dracolta oli tosi nokkela ja todella dracomainen veto puhua Hermionelle ja lapsille latinaa ihan vain Ronia ärsyttääkseen. Tykkäsin. Taikamaailmassa on hauskaa, että voi noin vain ajaa pois paikalta autolla kuitenkin tietäen, että kyllä se jälkeen jäänyt tyyppi osaa ilmiintyä kotiin.

Lainaus
“No moi Harry, et viitsisi piipahtaa tässä Abbeydale kadun Tescossa? Jäi lompakko kotiin ja pitäis maksaa yks CD-levy...”
Tämä loppulaini oli kyllä parasta huumoria. Ihana hömelö Ron!

Olisin varmaan itse laittanut tämän Notkoon, koska en osaa juuri hengata missään muualla kuin draamaosastoilla, mutta kyllähän tässä on huumoriakin. Ron on kyllä juuri sopivan koominen hahmo tällaiseen - jollain tapaa niin sellainen perus mies, että ajattelee, että kyllähän nyt miehen kanssa voi harrastaa seksiä ilman mitään alkulämmittelyjä. :D Ihastuttavaa.

Tämä oli niin ihana. Tällaisia haluaisin lukea joka päivä: tavallista perhedraamaa useamman hengen perheissä.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

qfeiss

  • ***
  • Viestejä: 21
  • Snape/Lupin, always.
    • Blogi. Suht akateeminen nykyään, sori siitä.
Arte: Yay, kiitos kiitos ja kiva kun kelpasi.  ;D
Itsekin pidän polyamoriasta paljon paljon.

Ja haluaisin niin osata ilmiintyä, kun ei ole varaa tuollaiseen autoon.  :(

Okei, en näe Hermione/Dracoa uskottavana parituksena kuten en Draco/Roniakaan, mutta koska tämä oli muuten mitä loistavin ficci niin pystyin suurimmaksi osaksi olemaan välittämättä paritusvalinnoista.


Fair enough! ... Tai eipäs muuten olekaan! Mielikuvituksen puutetta!  ;) Vitsi vitsinä.

Sanotaanpa tällai diplomaattisesti, että harkitsehan seuraavaa:

Hermione on viimeisillään raskaana ja Draco toimii Mungossa parantajana. Hugon syntyessä tapahtuu komplikaatio. Hermione vaipuu koomaan. Ron menee paniikkiin. Kukaan ei osaa tehdä mitään herättääkseen Hermione. Potilas siirretään Vaikeittein tapausten-osastolle. Kolmen viikon kuluttua tohtori Räysky ehdottaa suorasukaisesti sängyn vapauttamista jollekulle toiselle. Ron saa raivokohtauksen. Tarvitaan kahdeksan hoitajaa irrottamaan Ron tohtorin kimpusta. Yksi hoitajista ehdottaa Malfoyn uusinta menetelmää. Räysky toteaa ettei häntä kiinnosta mitä tapahtuu, kunhan Weasleyt ovat poissa hänen näköpiiristään. Hermione siirretään Dracon potilaaksi. Hugo täyttää kolme kuukautta ja ensimmäisen kerran Hermoinen aivoissa tapahtuu heräämisen merkkejä. Ron asuu lapsineen Mungossa ja kaikki ovat huolissaan tämän mielenterveydestä. Se on ainoastaan Malfoyn piikikäs luonne, joka saa miehestä irti oikean, tunteellisen reaktion. Hugo täyttää puoli vuotta. Ron muuttaa Kotikoloon ja käyttäytyy kuin zombie, paitsi jos Malfoy on painelemassa tämän nappeja. Parilla on alkoholin sievittämänä yhden-yön-juttu. Seuraavana aamuna Hermione on hereillä, eikä muista miten taikoa. Ainoa, joka tietää miten auttaa on Malfoy. Hugo täyttää vuoden ja Hermione saa aikaan ensimmäisen loitsunsa. Ilossa ja hurmiossa nainen halaa ja pussaa miestä, joka on auttanut hänet tähän pisteeseen. Draco. Kuluu viikko. Hermione tunnustaa tekonsa Ronille. Ron saa raivokohtauksen ja raivoissaan uhkaa hakata Malfoyn. Dracon ainoa puolustus on, että hän ei sentään pannut Hermionea, kuten Ronia. Epäusko ja kauhu valtaavat avioparin, mitä ihmettä? Dracon ratkaisu on tarjota olennaista, joko he molemmat haluavat hänet osaksi elämäänsä, tai he voivat uskotella itselleen, että kumpaakaan episodia ei koskaan tapahtunut. Hugo täyttää puolitoista-vuotta ja Draco saa kutsun "perhe-illalliselle". Paikalla ovat vain Hermione, Ron ja kaksi lasta. "Me haluaisimme, että olet osa tätä perhettä."

Ja jos minä ikinä jaksaisin kirjoittaa pitkiä ficcejä, niin tämä olisi "Arjen Yllätyksiä" edeltävä osa. Heh.  ;D
Tuntuuko kolmikko edes vähän uskottavammalta?

Olisin varmaan itse laittanut tämän Notkoon, koska en osaa juuri hengata missään muualla kuin draamaosastoilla, mutta kyllähän tässä on huumoriakin.

*headdesk*  Olen suoranaisesti idiootti. Tietenkin tämä sopisi parhaiten sinne draama osastolle, en vain ikinä siellä itse hengaile, niin en osannut ajatella, ARGH. Ehkä käyn kyselemässä josko joku tätä voisi siirtää, hmh. Kauhea vaiva jollekulle pienistä. *huokaus*

Edit://  Kiitosta Lauchuolle siirrosta!
« Viimeksi muokattu: 17.05.2016 21:24:29 kirjoittanut qfeiss »

[outouksia] Minulla on tavoitteena lukea Finin jokainen Severus/Remus-ficci, kunhan eivät ole AU.
Mikäli en ole käynyt kommentoimassa sinun ficciäsi, vinkkaathan siitä minulle? [/outouksia]

repa

  • ***
  • Viestejä: 551
Täähän oli tosi hauska! Mulla meni tosin hetki hahmottaa polyamoria, mutta kun hoksasin sen niin heti muuttui loogisemmaksi. Mä en hirveesti oo lukenut ficcejä, jotka perustuu näin paljon dialogille, mutta näköjään se toimii. Jes!

Tässä oli sellaista oivaltavuutta, jollaiseen en itse koskaan pysty. Tykkäsin hirveesti lukea tätä ja haluun kyllä ehdottomasti lueskella lisääkin sun ficcejä. Jos saan pyytää niin koita kirjoittaa noi tätä edeltävä tapahtumasarja ficiksi! Mua hotsittais ihan sikana päästä lukemaan noin herkullista ficciä. >8D

Voi voi, mitäs mä muuta osaisin sanoa. Aina, kun lukee jotain tosi kivaa niin menee aina vaikeeksi osata antaa järkevää palautetta. Hahmot toimi hirveen hyvin ja kaikki tuntui mun mielestä kyllä uskottavalta, vaikka en koskaan ole ajatellut Draco/Ron -paritusta (hei, siinäpä muuten idea, jos saan joskus kirjotettua eka Draco/Nevillen valmiiksi!). Dramionekaan ei oo mulle tutuinta mahdollista settiä. Yritin suhtautua avoimin mielin ja olla takertumatta parituksien taustoihin, koska ne ei ollut tässä ehkä niin oleellisessa asemassa.

Mua nauratti seuraava kohta erityisen paljon, koska se kuulosti niin Ronilta:

Lainaus
Ron teki eleen käsillään ja lantiollaan ja nyökkäsi ulos kaupasta. Ele mitä ilmeisimmin oli tarkoitus osoittaa samaan suuntaan, mihin Draco oli lasten kanssa hävinnyt.

“Yritit harrastaa seksiä Dracon kanssa suihkussa?”

Ronin kasvoille nousi puna ja tämä nyökkäsi.

“No mikä siinä nyt on ihmeellistä?”
“Esileikit on vissiin tarpeen”, Ron totesi hiljaa, eikä suostunut kohtaamaan Hermionen katsetta.
“... Ron, yritätkö sinä oikein oikeasti sanoa, että menit ja yhtään varoittamatta yritit tuikata sormesi toisen takapuoleen?”

Muutenkin ficci oli erittäin viihdyttävä, mutta samalla tuli sellainen fiilis, ettei tässä nyt yritetty hauskuuttamalla hauskuuttaa vaan kohtaukset kuulosti oikeasti siltä, että niiden vois kuvitellakin menevän juurikin noin. Kiitos antoisasta lukukokemuksesta!

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 392
Tuntuuko kolmikko edes vähän uskottavammalta?
Jaahas, olisit sanonut, että haluat mittavat perustelut siitä, miksi en pidä noita pareja uskottavana! (; Olen lukenut oikein hyviä Dramione-ficcejä ja muistaakseni tykännyt myös joistain Dron-ficeistä, mutta tässä ficissä näiden kolmen taustaa ei käyty ollenkaan läpi, joten paritus on ehkä siksi minulle automaattisesti ns. epäuskottava. Erityisesti Dracon ja Ronin välinen suhde tuntuu vaikealta, koska heillä on niin voimakas tausta kontollaan, ja toisaalta taas Hermionekin on Dracon mukaan mitä alhaisinta sakkia. Mutta taustatarinasi oli kyllä ehdottomasti kiinnostava! Kyllä tuosta saisi tällekin tarinalle uskottavan pohjan, kyllä. (: Tuossa tarinassasi Hermionen ja Ronin reaktiot Dracoa kohtaan olivat ihan suht koht ymmärrettävät, mutta toisaalta jäin taas miettimään, että miksi ihmeessä Draco sitten kehittelee tunteita potilastaan ja tämän aviomiestä kohtaan, miksi suhde ei pysy vain ammatillisena. Mutta ehkä tästä tarinasta näkee sen, että Dracolla on läheisemmät ja ymmärtäväisemmät välit Hermionen kanssa, kun taas Ronin kanssa aletaan vasta totutella (vaikka lapset ovatkin ehtineet jo kasvaa). Ehdottomasti mielenkiintoinen asetelma, varsinkin tällä taustatarinalla!

Jos et jaksa mitään massiivista jatkokertomusta alkaa kirjoittaa, niin hyvä kompromissi olisi myös kirjoittaa lisää tällaisia tavallisia arkipätkiä näistä kolmesta (tai viidestä)! Sinulla kuitenkin tuntuu olevan ajatuksia ja tätä oli tosi kiva lukea.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman