Kirjoittaja Aihe: Krääsäateljee ♦ Pako luovuuden vankilasta-haaste ♦ Draco/Luna ♦ S  (Luettu 3858 kertaa)

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Title: Krääsäateljee
Author: Parisade
Genre: drama, romance, tajunnanvirta
Rating: S
Pairing: Draco/Luna
Disclaimer: hahmot ja maailma kuuluvat J. K. Rowlingille, enkä hyödy tämän kirjoittamisesta taloudellisesti tai muutenkaan.
Summary: Siis mä en kysy lopultakaa nii koviii monii kysymyksii, en usko et mun pitäis tietää kaikkee, mut hitto vieköön MIKSI?

A/N: En oo taas pitkää aikaa kirjottanu mitään hyvin, hyvin outoa. Silti ihan ku tästä olis tullu aika selkee ton haasteen huomioiden. Siis kuitenki osallistuu Pako luovuuden vankilasta-haasteeseen ja oli tosi vapauttava teksti kirjottaa.


Krääsäateljee


Hattu. Korkkipuu. Ruuvimeisseli.

Mitä mitä välitätkö sä pätkääkään, hei hitto, huuda usko rakasta kuole, mene lopuksi pois ja lakkaa olemasta tollanen saamarin aamuhuurre joka aina sulaa tiehensä samalla sekunnilla ku mä herään. Kerro mitä haluut, älä mongerra, älä koskaan sytytä tähtisädetikkuja jos ei oo juhla, älä oo niin SINÄ SINÄ SINÄ vaikka kakki rakastaakin sitä miten oot suurisilmänen ja viaton. Laula aamuisin jotain normaalia äläkä hymise hautajaisbiisejä, oot masentava, oot rätisevä ja mä en jaksa.

”Hei kaikki. Tää on Luna. Se on mun tyttökaveri.”

Sä et koskaan hymyile kuin aurinko, ei, sä hymyilet kuin laskeva kuu. Pakko pilata kaikki kliseetki, eikö oo? Susta on. Sä maalaat tapetille rautasängyn ja ku mä kysyn että vittu miksi sä vastaat vaan että siltä tänään tuntu. Rautasänky, siis oikeesti, selitä se mulle! Miks sä saat olla tommonen höyhenaivo ja silti mä oon se, joka tuntee ittensä nuijaks.

Sun hiuksissa on sitä paitsi hiekkaa. Ootko kuullu shampoosta?

”Drii-Draa-Draco, ostin sinulle yllätyksen.”

Mä avaan paketin niinku en jo tietäis, että sen sisällä on joko jotai käsittämättömän typerää tai sitte vaa epänormaalia. Kivinen koru. Kivinen ja valkonen koru ja sit se on viel joku risti, ”Luna mitä tää tarkottaa?”

”Se on symbolinen Draco”, sä sanot ja suutelet mua ku seesteinen aamu. ”Se puhuu uskosta.”

Mistä uskosta, mikä symboli, minkä vitun takia raahaat mun vanhempien valtavaan taloon tällästa jästikamaa? Siis mä en kysy lopultakaa nii koviii monii kysymyksii, en usko et mun pitäis tietää kaikkee, mut hitto vieköön MIKSI? Miksi miksi ja miksi, sä sanot että kysyn sitä sanaa liikaa, omenoita ei kuulemma tartte kuorii ja pilvetki on tyttömäisen pinkkejä vaan sen takii, et valo osaa kaartua. Kiinalaista ruokaa saa syödä, vaikka asuu englannissa ja sitä saa kotiinki, hei miksi miksi miksi, tuokaa mulle iltapäivätee.

Tänää mun käsissäni on kirja nimeltä Haureus.

Mihin sä lähit viime yön jälkeen kerro minne! Misä sä liikut ku mä oon poissa, mitä sä teet ja kuka sä oot. Miten paljon mä kaikesta nään ja miksi en kuule enempää, minkä hiton takia vihreitä kirahveja muka ois olemassa? Luna, kerro mulle miks ihmeessä joku haluis käyttää sadetakkii hiekkarannalla? Tiättekö, eihän ne kysymykset kysymällä lopu, ei ainakaa tollasen perkeleen alienin kaa.

”Mä en ymmärrä sitä tyttöö.”

Blaise kattoo mua puoliksi niinku se ei välittäis pätkääkää ja puoliks niinku vois uteliaisuuttaan sylkästä teeleipänsä ulos.

”Draco, minkä ihmeen takii sä sitte oot sen kaa?”

Mä en ees tykkää punasesta teestä, mutta hörpäään sitä silti niin paljon että kieli paistuu ja turpoo muodottomaks.

”Mä en ymmärrä sitä tyttöö.”


A/N: Palaute olisi mahtavaa :)
« Viimeksi muokattu: 31.05.2015 11:05:08 kirjoittanut Renneto »
There are no rules in dreaming.

LND

  • ***
  • Viestejä: 374
  • Luihuisista luihuisin Korpinkynsi
Ihana! Osuit naulankantaan, karkasit vankilasta! Lisää saa kirjoittaa, vink vink.

Katsoin ensin paritusta, että tämä ei ole ollenkaan mun heiniä, mutta kiinnoistuin kuitenkin. Arvuuttelin, että olisit valinnut Lunan näkökulman, kun sillä on niin sekavat ajatukset, mutta niin et sitten ollutkaan. Draco oli niin turhautunut, se tarttui tätä lukiessa: niin miksi Luna on tuollainen pöpi, mitä se tarkoittaa. Tällaisella kirjoitustekniikalla tunteet tulevat niin lähelle, järjettömyys tekee selväksi.

Sama pätee tähän kommenttiin.

Kiitos!
LND
Vaikka olisi valoisaa, on silti pimeä
Vaikka olisi lämmin, on silti kylmä
Ja vaikka olisi miljoonan ihmisen keskellä, on silti yksin.

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
LND: hehe, joo tosiaan hyvin erilaista kuin yleensä kirjottamani. Varsinkin puhekielisyys on yksinkertaisesti vain vierasta, mutta hyvä kun on hyviä haasteita, jotka saa kokeilemaan rajojaan ;) Lunankin näkökulma olisi varmaan ollut kiva kirjoittaa, mutta sitten fikistä olisikin tullut ihan erilainen. Ehkä joskus taas innostun kirjoittelemaan jotain tämän tapaista, koska se oli suoraan sanottuna ihan järjettömän kivaa :)) Kiitos haasteesta ja kiitos kommentista :)
« Viimeksi muokattu: 01.07.2012 20:07:49 kirjoittanut Parisade »
There are no rules in dreaming.

LovekivaLunaLove

  • Puoliverinen - Haadeksen tytär
  • ***
  • Viestejä: 7
  • ○ Yeah, u can be the greatest, u can be the best ○
Oih, iski ja upposi. Täydellisesti kirjoitettu ficci, ja oikein olit osannut kirjoittaa tuon tunteen. Selvästikkin pako vankilasta. Puhekielen lukeminen on minulle todella vierasta, mutta tähän tarinaan se sopi loistavasti. Pidin tuosta alusta kovasti, ja sekä ihan viimeisestä lauseesta. Kiitos upeasta lukukokemuksesta! (:
◘ Kalkaros/Lily, Remus/Lily, Draco/Hermione, Severus/Luna, Kelmit/OC, Harry/Luna ja Scorpius/Albus ◘

Funtion

  • Vieras
Miks sä saat olla tommonen höyhenaivo ja silti mä oon se, joka tuntee ittensä nuijaks.
!! XD

Miksi miksi ja miksi, sä sanot että kysyn sitä sanaa liikaa, omenoita ei kuulemma tartte kuorii ja pilvetki on tyttömäisen pinkkejä vaan sen takii, et valo osaa kaartua.
Omenoita ei kuulemma tartte kuori… haha, mikä randomness! :D

Huh, huh mitä tekstiä! Draco vaan tykitti ja tykitti ja mä suunnilleen tukehduin hunajameloniin, jota popsin tässä samalla. Ihanaa, miten sä kirjotit jostain parituksesta niin, että toinen osapuoli suunnilleen haukku toista! Yleensä juurikin Luna kuvataan ihanaksi suurisilmäiseksi mystiikkatytöksi, joten oli ihana lukee välillä tällasta "selväjärkisen" näkökulmasta kirjotettuu, missä sanottiin reippaasti, et hei, Luna, sä oot kahjo!

Pakko pilata kaikki kliseetki, eikö oo? Susta on.
Tää kohta oli aika osuva tälle tekstille… niin, sä pilaat sitte kaikki kliseet Lunasta! Kiitti vaan! : D

Mitä mitä välitätkö sä pätkääkään, hei hitto, huuda usko rakasta kuole, mene lopuksi pois ja lakkaa olemasta tollanen saamarin aamuhuurre joka aina sulaa tiehensä samalla sekunnilla ku mä herään.
Tämä! Huuda usko rakasta kuole… ah, toi kohta oli varmaan lemppari tästä tekstistä! Erityisen toimiva juurikin ilman pilkkuja.

Tää teksti oli ihan hirvittävän hauska ja miellyttävä lukea. Sait mut kans innostumaan tuosta pako luovuuden vankilasta -haasteesta. Hei, kiitos paljon, anteeksi että kirjoitin outookin oudomman kommentin.. no, ehkä se vaan sopi tähän. (;
« Viimeksi muokattu: 01.07.2012 20:04:46 kirjoittanut Funtion »

Letizia

  • ***
  • Viestejä: 269
Olen lukenut tämän ennenkin, mutta nyt tämä osui taas silmiini tuolta haastetopicin listauksesta. Nyt lopultakin potkin itseni kommentoimaan, sillä tykkäsin tekstistä ja se jäi mieleen.

Dracon ääni tässä on vaan mahtava. En osaa ajatella häntä kirjojen 'oikeana' Dracona, mutta ei kai hänen pidäkään olla. Teksti ikään kuin loi minun päässäni ympärilleen jonkinlaisen hämärän, postmodernin vaihtoehtotodellisuuden, jossa tämä voisi tapahtua...

Pidän etenkin siitä, että teksti on toisaalta hyvin selkeää, ja hämärä vaihtoehtotodellisuus tulee luotua pienin keinoin. Draco ja Luna ovat toisaalta aivan omat itsensä, mutta toisaalta taas jotakin melko vinksahtanutta. Tykkään ajatella fikkejä eräänlaisina ikkunoina rinnakkaistodellisuuksiin, ja tästä ikkunanraosta avautui kyllä niin jännällä tavalla vääntynyt maisema, että palaan varmaan lukemaan tämän vastakin. :)

Tämä oli hieno!
Katharsis. Kello neljä keitän kahvin ja porkkanan. Istun verhon väliin kuulemaan kosmosta, yön sirkkuja ja postinkantajaa.

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Tässä ei oo tarpeeks kommentteja siihen nähden, kuinka kiva tämä oikeesti on! Luna/Draco on söpö paritus, vaikka aniharvoin siihen törmäilen, joten tää oli ihana. Luna oli kuvattu kivasti, hymyilee kuin laskeva kuu ja hiuksissa hiekkaa ja kaikkea. Pidin siitä. Ainut, mistä en ehkä niin kamalasti tykännyt on noi kirosanat. Ne kuulostaa mun korvaan liian jästimäisiltä... mutta silti tykkäsin tästä hirmuisesti. Tää sai hymyilemään ja kaikkea.

Lainaus
”Drii-Draa-Draco, ostin sinulle yllätyksen.”
Etenkin tää sai kikattamaan. Drii-Draa sointuu kivasti, oli ihan pakko mumista sitä täällä kirjaston tietokoneluokassa, vaikka muut vähän kattokin mua ihmeellisesti... Ihana. ^^

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Yleensä juurikin Luna kuvataan ihanaksi suurisilmäiseksi mystiikkatytöksi, joten oli ihana lukee välillä tällasta "selväjärkisen" näkökulmasta kirjotettuu, missä sanottiin reippaasti, et hei, Luna, sä oot kahjo!

Tämä summasikin aika näppärästi myös minun päällimmäisen ajatukseni tästä tekstistä, todella freesi näkökulma Lunaan!

Tykkäsin peribrittiläisen teen toistumisesta leipineen kaikkineen, höyhenaivosta ja nuijasta, sekä tietysti ficin nimestä ihan hirmuisesti. Mainitut krääsät ja omituisuudet toimivat hyvin, teksti jotenkin samanaikaisesti soljui eteenpäin vitutuksen virtana, mutta silti sitä saattoi pysähtyi pohdiskelemaan niitä seinään maalattuja rautasänkyjä ja vihreitä kirahveja. Tässä oli kaikki kohdillaan ja puhekielisyys pelitti niin kauniisti, että ah ja voih <3

Sori tää kommentti on nyt jotenkin tosi kämänen, mutta olen nyt lukenut tämän varmaan jo kolmesti, joten pakko yrittää sanoa edes jotain. Kiitos ihan hirmuisesti, mahtificin olet kyllä saanut aikaiseksi.
sano mua rovastiks

Louna

  • Alalle palaava
  • ***
  • Viestejä: 3
No vau, onpa todella sulava ja surullisen ihana katsaus äärimmäisen vastakohtaiseen pariin! Mä tykkäsin tästä valtavasti. Rautasänky, vihreä kirahvi, ristikoru - kuinka yhteen tekstiin voikaan änkeä niin monta täysin irrallista yksityiskohtaa ja silti sitoa niistä entistä eheämmän kokonaisuuden? Loistavaa.  Kirosanatkaan eivät häirinneet ollenkaan. Minusta fikkaajien muokkaama Potter-maailma on vähän kuin sensuroimaton versio, tietenkin noidat ja velhot kiroilevat!

Sä et koskaan hymyile kuin aurinko, ei, sä hymyilet kuin laskeva kuu. Pakko pilata kaikki kliseetki, eikö oo? Susta on.

Hah. Tää on niin hyvä!

Tämä on kyllä niin valmis fikki kuin olla voi! Jokainen sana tuntuu olevan tarkoin aseteltu ja silti teksti on hyvin tajunnanvirtamaista. Puhekielisyyskin toimii olematta ollenkaan teennäistä tai vaikealukuista. Tykkään erityisesti myös lopun teehetkestä, se tuo fikkiin lisää syvyyttä korostamalla Dracon olevan kaikin puolin hukassa omien mieltymystensä kanssa.
Procrastinate now, panic later!

WULM

  • Vieras
Tämä paritus.
Tykkäsin, sillä tämä on yksi niistä, jota ei heti ajattelisi. Dramionet ja Drarryt ja Draco/Severuksetkin arvaa ennen tätä, mutta toisaalta tässä on jotain juuri näin... suloista.

Draco oli aivan Draco ja Luna aivan Luna, eikä sitä juuri siitä syystä aivan käsitä, että miten niin muka tämä voisi toimia!
Mutta ainakin tämä sun ficci sai sen toimimaan.

Ja mitä kielenkäyttöön tulee niin tykkäsin aivan hirveästi! Niin vapautunutta kieltä! Niin onnellisia sanoja aivan sekaisin mutta silti paikallaan kuin nykytanssikoreografiassa!

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 113
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Ai että, tämä teksti on Luna. Niin täydellinen Luna. Miksi ihmeessä Draco, miksi Luna? :D
Suloinen ja epämääräinen. Kivoja sanoja olit käyttänyt, esim. aamuhuurre ja höyhenaivo. Myös rautasängyn maalaaminen tapetille oli niin Lunaa, koska siltä nyt sattui tuntumaan.
Ainoa mikä pisti ikävästi silmään oli sana alien, jotenkin se ei vaan mielestäni sopinut Dracon suuhun.

Mutta mutta, kiva lukea välillä tällaista ajatusvirtaa. Tekee mieli itsekin kirjoittaa höyhenaivoista Luna-virtaa. :D

- Frac

//Niin ja hei, otsikko! Erittäin upea otsikko!
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.