Kirjoittaja Aihe: Twilight: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella] | K-11  (Luettu 20551 kertaa)

Jantt3

  • ***
  • Viestejä: 11
  • Bella? Are you all right?
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #40 : 19.04.2009 14:13:40 »
oiih, oon lukenu tän nii mont kertaa enkä koskaa kyllästy tähän, tää on ihanin
sori en pysty sanoon mitää rakentavaa, virheitä en oo löytäny =)

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #41 : 20.04.2009 21:14:05 »
   »Sattuuko?»

eiks toissa pitäs olla sattuiko ?
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #42 : 02.05.2009 00:37:32 »
No niin ,vihdoinkin sitten luin tämän.

Huvittava ficci, Bellan ainainen kömpelyys tosin ärsyttää jo hieman. Ja olen lukenut vasta ficcejä ja katsellut leffan! Varasin kirjastosta Houkutuksen, Uudenkuun ja Epäilyksen. Jos Bella on niissäkin kömpelö, en tiedä miten selviän niistä.

Parituksesta en pidä, olen Rosalie/Emmet -fani. Bella on liian kiltti Emmetille. Tai siis, liian sellainen... erilainen? Tyhmää tavallaan, kun Emmet pettää Rosalieta, mutta ehkä hän vain himoitsi Bellan verta ja sen semmoista : D ?

Kuitenkin, kuitenkin. Kiitoksia ficistä, pidin siitä. Tässä oli hieman tälläistä sarkasmia huumoria, tuo Emmetin nauraminen Bellalle ja niin edelleen.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Fioré

  • Vieras
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #43 : 02.05.2009 15:40:06 »
Emmett/Bella ficcejä saisi olla enemmän! ehdottomasti. Pidin tästä todella paljon.
Teksti oli mielestäni todella sujuvaa ja ihanan helppolukuista. :) 

Kiitos kun teit tämän!

Fioré

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #44 : 10.05.2009 20:55:51 »
Oi kiitos kommenteista Tucanae, Jantt3, Kotitonttu, jaina ja Fioré:o

Lainaus
koko ficci oli puhtaan kymppi plusplusplussan arvoinen, ensin luulin että alan lukea jotain tylsää fluffya, mutta se olikin kaikkea muuta!
Fluffya! Minultako! Hah!  (...okei, no. Fluff on ihan mahdollista mulle... ;D) Tosi kiva että tykkäsit!

Lainaus
oiih, oon lukenu tän nii mont kertaa enkä koskaa kyllästy tähän, tää on ihanin
sori en pysty sanoon mitää rakentavaa, virheitä en oo löytäny =)
Oi kiitos : D Lyhyetkin kommentit piristää :D

Lainaus
   »Sattuuko?»

eiks toissa pitäs olla sattuiko ?
Aloin miettiä tuota, mutta tulin siihen tulokseen, että ei, ei kuulu. Emmett kun kysy, että sattuuko Bellaa sillä hetkellä. :D Mutta jos olisikin ollut virhe, niin hyvä että varmuuden vuoksi huomautit.

Lainaus
Parituksesta en pidä, olen Rosalie/Emmet -fani. Bella on liian kiltti Emmetille. Tai siis, liian sellainen... erilainen? Tyhmää tavallaan, kun Emmet pettää Rosalieta, mutta ehkä hän vain himoitsi Bellan verta ja sen semmoista : D ?
Kannattaa lukea kirjat – Bella nimittäin on "liian kiltti" ja syyttelee aika usein itseään :D Kyllä varmaan Emmett himoitsi Bellan verta ja sen semmoista... tai sitten ei. ;D Never knows!

Ja valitettavasti Bella on todella kömpelö kirjoissa... Paljon enemmän kuin elokuvissa, paljon enemmän. ;D Silti siitä saa aina niin loistavia juttuja ficceihin... vaikka kieltämättä ficcini alkaa pikkuhiljaa toistaa itseään. ;D

Lainaus
Emmett/Bella ficcejä saisi olla enemmän! ehdottomasti. Pidin tästä todella paljon.
Teksti oli mielestäni todella sujuvaa ja ihanan helppolukuista.
Niin saisi, ihan kiehtova paritus, eikö vaan. :) Ficcarit vaan ovat niin kiintyneitä kirjan parituksiin, sillä aikaa kun minä jo vähän irrottelen, pakkaa sekoitellen... Kiva että pidit!


Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #45 : 11.05.2009 21:00:53 »
Täytyy sanoa että tää oli siis tosi hyvä.. Mut tää seuraavaa johtuu vain mun mielipiteestä, ei sun kirjoitustaidoista, kirjoitustaitosi ovat todella hyvät. MÄ en tykkää parituksesta, jotenki tuntuu väärältä että Bella suutelee ees jotaki muuta tyyppiä vaikka Bella kyllä katu sitä tuossa lopussa. Bella ja Edward kuuluu yhteen, niitä ei saa sekottaa mihinkään muuhun. Kumminki tuo tilanne satuttaa Edwardia ja silloin se satuttaa myös mua. Tää on siis vain mun mielipide ja vain mun täytyy elää sen kanssa.


Kiitos kumminkin, tää oli kiva lukuelämys..

Tällipaju-

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #46 : 15.05.2009 19:22:18 »
Kiitos kommentista Tällipaju- :)

Tietysti, ei Emmett/Bellasta tarvitsekaan pitää. Mutta periaatteessa minulle on turha siitä sanoa, kun otsikossa lukee paritus, joka tarkoittaa sitä, ettei sitä silloin tarvitse painaa jos ei voi sietää. Enkä minä sillä tiedolla oikeastaan tee mitään, koska se ei liity esim. virheisiin, joita voin seuraavaksi korjata (esim. hahmojen OOC:yys, kirjoitusvirheet, lauseet, tapahtumat, kliseet, ym). :D Emmett/Bella ei ole minunkaan lemppari, Emmett on Bellalle kuin suojeleva veli, mutta kun menee vaikka HP-puolelle katsomaan, niin kyllä sieltäkin löytyy vaikka mitä kaappikello/Dumbledore -parituksilla. :D
Ja koska tämä oli fanfictionia, minusta Ed/Bel-paritus menee vähän tylsäksi ja toisiaantoistavaksi (koska sitä se on) ja fanfictionin idea on juuri se, että pääsee vähän irroittelemaan ja käyttämään mielikuvitusta.
Epäilys-spoil! Ja kyllähän Bella nuoleskeli Jacobin kanssa kirjassa. ;D

Mutta kiva että tykkäsit, vaikka paritus ei ollutkaan mieluinen! :)


helimoijjj

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #47 : 15.05.2009 20:05:43 »
Jatkuuko tää?   ::)
Njammm! Ihana tuo emmetin "hupsista ja housusikin katosivat jalasta" asenne ja tosi hauska ficci tämä muutenkin. Emmetin suudelma tuli jotenkin oudossa kohtaa mutta hyvä että tuli sillä se oli erittäin nautinnolista lukea :P

Kiitos tästä.

Hugme

  • ***
  • Viestejä: 7
  • Hugmeh
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #48 : 04.06.2009 22:54:50 »
Siis ei toi mee noin kirjois, ei Emmet t voi olla Bellan kans, se on Edwardin (vaik mä kyl olisin mielummin Edwardin kaa....) Et en oikei tykänny, mut hieno oli ja osaat selvästi kirjottaa, kirjota enemmän Ed/Bellaa nii luen<33333<3
Oot siis oikeesti hyvä kirjottaja
Jatkoo kumminki??
Hugmeee<33333
Bella<3Edward4evaaah<333

kännissä se vaikutti hyvältä idealta.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #49 : 05.06.2009 18:40:15 »
Kiitos kommenteista!

helimoijjj, ei jatku, yksiosanen niinkun ficin alussa lukee :) Kiitos kommentista ja kiva että luit&tykkäsit! Joo, tuo pusu kyllä tuli vähän hassussa kohtaa. : D

Hugme, kiitos kommentista! Mä olen tästä sanonut monta kertaa ennenkin, mutta tämähän on sentään fanfictionia, eli kirjan mukaan ei tarvitte (eikä oikeasti aina pidäkään) mennä, ja musta fanfictionissa paritus E/B on aika tylsä, etenkin kun ficit toistavat toisiaan niin hitsin paljon. Mulla on yksi E/B-ficci, R-nc17-tasonen :) E/B toimii kirjoissa, mutta melko harvoin fikeissä. Ja jos jokainen ficci oli samaa paritusta, se maistuis kirjoissa ihan puulta. Fikit vähän elävöittää, vaihtelu virkistää.
Edellinen viestini:
Lainaus
Tietysti, ei Emmett/Bellasta tarvitsekaan pitää. Mutta periaatteessa minulle on turha siitä sanoa, kun otsikossa lukee paritus, joka tarkoittaa sitä, ettei sitä silloin tarvitse painaa jos ei voi sietää.
:D
En kirjoita Ed/Bel, koska sitä löytyy täällä jo niin paljon. Keskityn vähän muihin parituksiin. Kun vilkaisee tuonne HP-fikkipuolelle, niin sieltä löytyy paljon muuta, kuin kirjan paritukset. :)
Jatkoo ei tulossa, yksiosainen kun on.
Muita ficcejä mulla on kyllä, kuten tuo E/B ja Jasper/Bella ja tulossa Edward/? ja juonta/ideaa etsin ja mietin nyt pitemmälle ficille, jonka parituksista en tiedä vielä, mutta niitä voi olla siinä useita.


Sinéad

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #50 : 06.06.2009 15:18:28 »
Ihana ficci :) Olen jotenkin niin kyllästynyt Edwardiin ja häneen loistavan, upean fantastiseen täydellisyyteen ja ylihuolehtivaisuuteen (varmaan ahdistuisin,  jos olisi poikaystävä, joka valvoisi jokaista hengenvetoanikin...), että paritus Bella/Emmett alkoi kiinnostaa.

Emmett on juuri sellainen iso nallekarhu, mutta myös hyvin hyvin voimakas ja riehakaskin. Mielestäni ficcisi Emmett oli oikein mukava, leikkisä ja hauska, mutta kuitenkin huolehtivainen (minäkö rakastunut Emmettiin? No kuule, tuota, köhköh... onpas muuten kaunis sää, tai siis vettähän siellä nyt sataa, mutta kuitenkin...).
Ja naureskelin tuossa itsekseni kun kuvittelin suurikokoisen Emmettin pöydän alla :D

Minä-muodon käyttö käy tähän oikein hyvin, onhan sitä käytetty kirjoissa, joten miksei sitten myös fanfictionissakin :)

Enpä nyt osaa sanoa enää mitään rakentavaa (jos nyt koko sepustustanikaan voi rakentavaksi sanoa...), aivot kun on kesälomalla :D

Hyvä ficci oli!  :)

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #51 : 24.10.2009 23:55:12 »
Tää ficci on siis aivan kerta kaikkiaan  mahtava! Luin tän jo toisen kerran, Emmett ja Bella parituksia kun ei niin kauheesti täällä ole :D

Awww... <3

neean

  • ***
  • Viestejä: 47
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #52 : 25.10.2009 00:18:12 »
Heti alotettuani tän ficin lukemisen, mulle tuli sellanen tunne, et tää on ehdottomasti yksi parhaimmista Emmet/Bella ficeistä, mitä oon koskaan lukenut!

kunnes .. mää luin tämän lauseen: ...

Hänen kylmät, Edwardin huulia kapeammat huulensa painuivat omilleni ja tunsin selkäni vasten lattiaa.

Lopetin sen sitten siihen. Ei tehny mieli jatkaa enää ollenkaa. Eli ficci meni mun mielestä kokonaan pieleen. Musta on vaan jotenkin ällöttävää ajatella Emmettiä ja Bella suutelemassa. Jotenki vaa niin väärin. Mutta siis joo, muuten oli oikein kiva! Olis saanu vaan loppua IHAN eri tavalla!
« Viimeksi muokattu: 25.10.2009 00:20:49 kirjoittanut neean »

mouu

  • ***
  • Viestejä: 117
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #53 : 25.10.2009 17:09:09 »
Voi Emmie, tykkäsin ttooooosi paljon :--) Tää B/Em paritus on joo aika
kiehtova, kiva kun siitäkin kirjoitellaan nykyään enemmän  :)
Mielestäni Bells oli ainakin ihan itsensä, eikä Emmettkään OoC pahasti
(jos ollenkaan?) mielestäni olllut =)
Tykkäsin vaan yksin kertaisesti ihan sanoin kuvailemattoman paljon !!

Lainaus
Yritin ajatella positiivisesti; en sentään joutunut Emmettin painikaveriksi.
   Olipa siitä paljon lohtua.

ihana<3
team Edward♥
Dramione♥

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #54 : 26.04.2010 13:24:59 »
Oho kiitos niille kommentoijille, joille en ole vastannut ;D

Lainaus
Lopetin sen sitten siihen. Ei tehny mieli jatkaa enää ollenkaa. Eli ficci meni mun mielestä kokonaan pieleen. Musta on vaan jotenkin ällöttävää ajatella Emmettiä ja Bella suutelemassa. Jotenki vaa niin väärin.
Tää mähän niinku ihmetytti. Ficin alussa lukee ikäraja ja paritus, joten jos et voi kuvitella muuta kuin Bella/Edwardia, niin miksi luet ja sitten syytät kirjoittajaa siitä? Tämä oli vaan mun visioni kys. parituksesta ja kun kyseessä on K13, niin mitä muutakaan tulevalta ficiltä voi odottaa? Turhaan pahensit mun mieltä kritisoimalla aihetta, jonka tietoisesti luit ;D
Mun mielestä fanfiction, varsinkin Twilightin tapauksessa, on ehdottomasti parasta, kun ei ole Edward/Bella, sitä kun saa kirjoissa (ja leffoissa) minusta ihan tarpeeksi. Tykkää ken tahtoo, mutta älä hitto lue jos et tykkää parituksesta+ikärajasta ;D

Lainaus
Tää B/Em paritus on joo aika
kiehtova, kiva kun siitäkin kirjoitellaan nykyään enemmän
Sillon kun mä tän tänne julkasin ni oli eka & ainoa ei-edward/bella-paritus finissä ;D


culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #55 : 27.04.2010 15:15:51 »
Aivan ihana! yli söpö  ;D
Toi kuitenkin vähä häiritsi, kun Bella kokoajan hoki että ei se murtuma mitään ole yms. Eikös murtuma yleensä satu?
No joo, kuitenkin, eipä tolla väliä  :)
Tykkäsin tästä(kin) Emmett-Bellasta toooosi paljo!
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #56 : 13.06.2010 18:57:07 »
Kiitos kommentista culliina:)

Lainaus
Toi kuitenkin vähä häiritsi, kun Bella kokoajan hoki että ei se murtuma mitään ole yms. Eikös murtuma yleensä satu?
yritin hakea ficissä sitä, kuinka Bella aina vähätteli omia vammojaan etc  ;D


enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #57 : 17.06.2010 04:09:16 »
Siitä luurificistähän mä tänne löysin, tämä kun sielä tuli useampaan otteeseen esille :-)

Tämä oli erilainen B/Em fic, mutta silti hyvä :-) Juoni kehittyi sopivaa vauhtia ja muutenkin oikein onnistunut ficci kaikin puolin! Ihmetytti jotenkin, kuinka Edward antoi noin helposti anteeksi, mutta täytyy myöntää, että tavallaan tykkäsin siitä, kun palattiin takaisin B/E paritukseen lopussa :-)

Ja pakko vielä viilata pilkkua:
Lainaus
»Varauduin odottamaan paljon kauemmin», hän sanoin virne yhä kasvoillaan ja risti kätensä puuskaan rinnalle.
Tuohon ekaan sanoi ja tuohon toiseen voisi olla parempi rinnalleen? :-)

Lainaus
Suudelma rajuni samalla entisestään ja tunsin hänen kätensä nousevan reideltäni lantiotani kohti.
Rajuni, ihana sana mutta onko se sana? :-D Ehkä parempi ilmaisu olisi Suudelma muuttui samalla entistä rajummaksi yms?

The first one is always the hardest one.

Fell

  • Vieras
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #58 : 28.06.2010 09:32:24 »
Päiviä, ficcisi on just valittu Twilight-ficcipiirin kolmannelle viikolle :3 Nyt on pakko kommentoida tällaisen laiskankin, vaikka johan on aikakin kun kolme kertaa olen tän jo lukenut ja etenkin kun tän viikon ficiksi valitsinkin kerran : D

Lainaus
»Sitä paitsi olin innoissani, kun saan vihdoinkin viettää kahdestaan aikaa kanssasi. Olisin pettynyt hyvin paljon, jos olisitkin kieltäytynyt tulemasta. Se olisi loukannut herkkiä tunteitani.»
Eli. Kaikki hahmot olivat tosi IC, Emmett oli ihan yhtä ihana kuin aina ennenkin ja hihittelin sitä useampaan otteeseen ♥ Ja Edward oli aika ärsyttävän rauhallinen, ihan hänen tyylistään olla näyttämättä välittämisensä, kun tyttöystävä pussailee hänen veljensä kanssa : D

Lainaus
Emmett-parka. Kivustani huolimatta säälin häntä.
Edwardista huolimatta säälin Emmettiä.
Jau, just näin! ♥ Jos kirjoittaisit tähän jatkoa, se voisi mennä niin, että Bella tajuaisi rakastuneensa Emmettiin ja... Emmett/Bellaa on ihan liian vähän :/

Ihana ficci kokonaisuudessaankin, Edward saisi lentää kuuseen : D Tykkään noista » -replamerkeistä, hassut : D Kuten oon kehunut jo ennenkin, oot yksi lempificcareistani ja saisit ficata enemmän ja etenkin kirjoittaa Emmett/Bellaa :3

Kiituksia ♥
 

alba

  • Vieras
Vs: Lastenvahtini, karhuveljeni [Houkutus, Emmett/Bella]
« Vastaus #59 : 28.06.2010 12:40:34 »
Itsesuojeluvaistoni sanoo, että paras kommentoida, kun tämän luinkin :D

Okei, ensinnäkin; aivan mahtavaa tekstiä! Nuo kuvailut, Bellan tunteet, Emmett... kaikki toimi (:
Kuvailu oli taas kerran ensiluokkaista. Pystyin hyvin kuvittelemaan itseni Bellan paikalle (mikä on oikein mukava juttu tällaisissa tarinoissa (: ).

Jostain syystä en silti ole koskaan pitänyt Bella/Emmett parituksesta, en tässäkään. Minusta se vaan on jotenkin outoa kun Emmetthän on... Emmett. Isoveli, semmoinen halattava hanipuppeli. Emmettille ei vain  sovi se, että hän alkaisi muhinoimaan veljensä tyttöystävänsä kanssa.
Mutta en silti ala sinua tökkimään puukolla parituksen takia, koska tarina oli ihana. Joko mainitsin sen? Ihana. Niin suloinen.

Silti aina pistää kiehumaan kun Edward ei suutu Bellalle mistään. Vaikka Bella alkaisi porttohuoraksi kadunkulmaan, (pikkuiset, tuollainen kielenkäyttö on hyvin rumaa ja sitä tulee välttää) Edward varmaan jatkaisi keinutuolissa istumista ja hokisi 'Jos se tekee sinut onnelliseksi niin anna mennä'. PLÄÄ!

Noniin nyt on sitten kommentoitu. Ole hyvä. :D Ja jos mielipiteeni eivät vastaa omiasi, älä suutu.

~ alba the aamunkoi