Kirjoittaja Aihe: Lapsi joka salattiin (K-11) luku 17! 2.12  (Luettu 38496 kertaa)

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
tiedoitus : jatkoa tulee parin päivän sisällä, kirjoittelen muutamaa muuta ficciä ja annan tämän hetken olla rauhassa
(no "hetken"...)
mutta uudet lukijat (jos teitä on..) kommentoikaa vain :)
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Riiku, pitää katsella ! Ainakin tässä olen kirjoitellut yhtä ficciä, voin ilmoitella tänne kun julkaisen sen.
ja en osaa sanoa tarkalleen, koska tätä jatkan, saatan jatkaa huomenna, saatan jatkaa viikon päästä ;D
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 19.11
« Vastaus #62 : 20.11.2008 17:08:33 »
okei joku tappaa minut tästä, mutta en pystynyt olemaan kirjoittamatta  ;D
tulossa olisi hieman normaalia pidempi luku. ja olen yrittänyt hidastaa vauhtia ja keskittyä enemmän yksityiskohtiin.
saatan laittaa sen tänne tässä illan aikana, kirjoittelen vielä myöhemmin siihen jatkoa ja tarkastan virheet - odotelkaa vain.

(muttahei rakkaat vakkarit, jos teillä olisi johonkin uuteen ficciin ideaa, haastakaa minut kirjoittamaan - kirjoittaisin mielelläni jonkun muun keksimästä aiheesta myöskin!)

(olen siis aloitellut kylläkin yhtä ficciä, siinä on ginny/draco
ja suunnitteilla olisi myös hermione/severus - ficci, mutta se vasta tulevaisuudessa. mutta jos teillä olisi jokin hyvä idea, kertokaa ihmeessä ;))
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 19.11
« Vastaus #63 : 20.11.2008 18:59:08 »
No toivottavasti et ainakaan kirjoita mitään huumori-ficcejä.
Niitä kukaan jaksa lukea (anteeksi jos joku rakastaa huumoria)  :D
Kirjoitathan Hermione/Severus-ficin (onse niin ihana paritus)?  :-*

Anteeksi melkoisen turhasta kommentistani.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2008 19:01:16 kirjoittanut vjanna »
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 19.11
« Vastaus #64 : 20.11.2008 20:03:35 »
A/N: Tälläistä olen tänään raapustellut, jatkoakin on vielä, mutta pitää tarkistella virheitä. ja nyt painun hetkeksi ulos!


Luku 9
Joulu


Osa 1
Suudelmia


Lilith, Harry, Ron, Ginny ja Draco olivat saapuneet Kalmanhanaukiolle pari päivää ennen jouluaattoa. Talossa oli meneillään suursiivous, jota johti rouva Weasley.
”Ginny, Lilith keittiöön! Me puhdistamme kaikki kaapit pölyistä! Sitä kertyy tänne niin kovasti.. en usko, että Sirius kovin usein näitä siivoaa..” rouva Weasley supisi Ginnylle ja Lilithille heilutellen pölyhuiskua kädessään.
Sirius, Harry ja Ron puolestaan koristelivat taloa erilaisilla kultanauhoilla ja taikoivat tekokuusen keskelle olohuonetta – rouva Weasleyn mielestä sen olisi pitänyt olla huoneen nurkassa, mutta Sirius päätti sen sopivan siihen täydellisesti.
”Mutta hyvänen aika joku vielä kävelee sitä päin.. Kun Tonks saapuu hän heti kaataa sen, ja siinä sitten on taas siivottavaa”, rouva Weasley höpisi itsekseen.

Kun Lilith ja Ginny saivat keittiön kaapit tarpeeksi puhtaiksi – jonka rouva Weasley kelpuutti lopulta – he menivät istumaan olohuoneeseen.
”Ginny! Minulla on sinulle paljon kerrottavaa!” Lilith sanoi innoissaan, vihdoinkin pitkästä aikaa hän saisi puhua Ginnyn kanssa.
”Ai niin! Kuulinkin jo, että sait viimein tietää vanhempasi..” Ginny aloitti ja hymyili hieman osaaottavasti Lilithille.
”Öh, kuinka – mistä sait tietää?” Lilith kysyi ihmeissään.
”No, Ron ja Harry juorusivat siitä Hermionelle, kun olimme vielä koulussa, en voinut olla kuulematta..”

Lilith mulkaisi vihaisesti Ronia ja Harrya jotka taikoivat kimaltavia köynnöksiä joulukuuseen. ”Olisin halunnut itse kertoa..” Lilith mutisi synkkänä.
”Varmasti omituista..” Ginny sanoi ja katsoi harmissaan Lilithiä
”Mikä?”
”Että sait tietää isäsi olleen kuolonsyöjä..” Ginny sanoi ja halasi Lilithiä.
Lilith kavahti ja työnsi Ginnyn kauemmas itsestään. Miten Ginny kehtaa sanoa noin? Lilith ei hävennyt ollenkaan taustojaan.
”Mikä sinulle tuli?” Ginny kysyi ihmeissään, kun Lilith katsoi häntä vihaisesti.
”Ei yhtään mikään”, Lilith sihahti ja lähti pois Ginnyn luota yläkertaan.
”Lil!” Ginny huusi Lilithin perään, mutta hän ei kuunnellut – miksi kuuntelisi, Ginny oli juuri loukannut häntä, sekä hänen isäänsä.

Lilith oli täynnä vihaa. Miksi hän oli tullut tänne? Kaikki täällä olevista kuuluivat Kiltaan, ainakin vanhimmat perheen jäsenistä. Lilith oli kuolonsyöjä, mitä kukaan ei osannut edes aavistaa. Eikö heille tullut mieleen, kun Lilith saisi tietää totuuden vanhemmistaan, hän haluaisi olla kuten he.
No, vaikka hänen äitinsä ei ollutkaan kuolonsyöjä, hänen isänsä oli ollut. Regulus Musta, puhdasverinen - ei verenpetturi tai jästienrakastaja, kuten muut tässä talossa näköjään. Lilith huokaisi.

”Lilith!” Sirius huudahti huomattuaan tämän tulleen yläkertaan. ”No hei vain..” Lilith mumisi vastaukseksi.
”Tuota, en voinut olla huomaamatta.. mitä sinun ja Ginnyn välillä tapahtui..” Sirius sanoi katsellen epäilevästi Lilithiä.
”No, ei voi mitään, kun kaikki vain tuntuvat miettivän isästäni pelkästään yhtä asiaa: kuolonsyöjä! Mitä sitten, vaikka hän olikin kuolonsyöjä? Hän oli minun isäni, olen ylpeä, että juuri hän oli isäni!” Lilith tiuskaisi ja siristi silmiään Siriukselle.
”Kuinka väärässä hän onkaan..” Sirius mietti mielessään, mutta ei sanonut Lilithille mitään.
”Miksi sinä ylipäätään pyysit minut tänne? Kun tapasimme ensimmäistä kertaa, huomasin heti, ettet pitänyt isästäni, miksi nyt välittäisit hänen tyttärestään?” Lilith kivahti. Sirius oli hetken hiljaa kunnes vastasi ”Lilith, sinä et ymmärrä – et vielä”, ja lähti alakertaan lannistuneena.

”Ja mitä niin minä en ymmärrä?” Lilith huudahti itsekseen yläkerrassa Siriuksen lähdettyä. Lilith huokaisi jälleen, ja haukotteli – kello oli vasta neljä iltapäivällä, mutta hän oli nukkunut viimeaikoina huonosti. ”Voisin ottaa pienet torkut, en täällä muuten kestä..”, Lilith ajatteli ja meni yhteen yläkerran monista makuuhuoneista. Makuuhuone oli Reguluksen vanha, kukaan ei ollut vielä siivonnut siellä. Lilith pudisti pölyisen päiväpeitteen ja heitti sen syrjään.

Lilith vaipui omituiseen uneen. Kaikkialla oli pimeää, harmaata. Hän yritti etsiä valonlähdettä – turhaan. Hän käveli ympäriinsä, tunnusteli seiniä. Ne olivat tiiltä, rosoisia tiiliä toinen toisensa perään. Lilith käveli eteenpäin tunnustellen seinää, jossain täytyisi olla ovi. Hän oli pian kiertänyt huoneen ympäri, eikä löytänyt ovea, ei yhtään keinoa paeta pois tuosta huoneesta.

Hän vaipui syvempään uneen. Tuntui kuin aikaa olisi kulunut kauan, kuin Lilith olisi ollut tuossa huoneessa liian kauan, hän tunsi jokaisen tiilen, jokaisen sentin pienestä lattiasta ulkoa. Äkkiä hän kuuli äänen yläpuoleltaan, ääni oli kylmä, etäinen, kuin kuiskaus ”Gabrielle..”

Lilith heräsi säpsähtäen sängystään omaan huutoonsa. Missä ihmeessä hän oli ollut äsken, mitä uni tarkoitti? ”Sanoiko joku äitini nimen unessani?” Lilith mumisi itsekseen, ja samassa makuuhuoneen ovi aukesi.

”Lil, mitä sinä huusit?” Draco kysyi pamautettuaan huoneen oven auki hädissäään. ”Tuota.. näin vain painajaista”, Lilith vastasi ja häpeillen.
”Huusit aika kovaa.. pelkäsin jo, että jotain sattui sinulle. Olin tuossa viereisessä huoneessa..” Draco selitti ja istuutui sängyn reunalle. Lilith käänsi katseensa poispäin Dracosta ja mietti äskeistä unta. ”Lukittiinko äitini siihen pieneen huoneeseen..”
”Lilith? Mitä täällä huudettiin?” Sirius kysyy saavuttuaan myös ovelle, kasvoillaan huolestunut ilme.
”Öh, ei mitään, näin vain omituista unta..” Lilith mutisi ja yritti nousta sängystä.

Noustessaan Lilith hoippui jälleen pidellen päätään käsissään, Draco pomppasi ylös sängyltä ja tarttui Lilithiin, jottei tämä kaatuisi.
Lilith huusi kivusta ja hakkasi Dracoa.
”Auta minua! Pelasta minut nyt!” Lilith huusi ja löi nyrkeillään Dracon rintaa. Lilithin silmät pyörivät ja hänen ruumiinsa tärisi pelosta.
Lilith kiljui tuskissaan.

Sirius juoksi nopeasti ovelta Lilithin luokse rauhoittelemaan tätä. Draco katseli säikähtäneenä Lilithiä joka oli juuri lyönyt häntä huutaen kuin hullu.
”Lilith”, Sirius toisteli hädissään, kun Lilith sulki silmänsä ja vaipui lattialle. Sirius kokeili Lilithin otsaa joka oli tulikuuma
”Draco, tuo jotain juotavaa – heti”, Sirius käski ja istuutui Lilithin viereen lattialle. Draco lähti juosten alakertaan.

”Lilith, kuuletko?” Sirius toisteli ja yritti avata Lilithin silmiä. Lilith nyökkäsi pienesti
”Mi-mitä äsken tapahtui?” Lilith änkytti hiljaa. Draco tuli huoneeseen vesilasi kädessään, hänen perässään huoneeseen tulivat myös Lucius, Narcissa sekä Kalkaros.
Draco antoi vesilasin Lilithille, joka joi sen melkein yhdellä kulauksella. ”Mitä tapahtui?” Lilith toisti hieman kuuluvammalla äänellä ja avasi silmänsä. Sirius katsoi Dracoon huolestuneena ja pyöritteli päätään. Sirius kertoi äskeiset tapahtumat Luciukselle, Kalkarokselle ja Narcissalle.

Draco istuutui sängylle ja nosti Lilithin viereensä. ”Lil, sinä et ollut itsesi hetki sitten..”
Lilith katseli hämmästyneenä Dracoa ja muita huoneeseen saapuneita. ”Öh, mitä tarkoitat? Minä heräsin ja.. sitten kaaduin..” Lilith sanoi naurahtaen, ja katsoi Siriusta joka harppoi ympäri huonetta kasvot kalpeina.
”Vai.. mitä tarkoitat?” Lilith kysyi ja katseli Dracoa ”..mitä tapahtui?”

”Mitä unta sinä näit?” Kalkaros kysyi liittyen keskusteluun ja istui huoneessa olevalle sohvalle.
”Minä.. minä näin unta huoneesta.. se oli pimeä.. ja pieni.. seinät olivat tiiltä.. eikä missään ollut ovea ja..” Lilith mutisi eikä tiennyt sanoisiko äitinsä liittyneen uneen.
”Ja?” Sirius toisti katsellen Lilithiin kysyvästi.
”Ja.. tuntui kuin olisin ollut siellä todella kauan.. lopulta joku sanoi.. sanoi Gabrielle..” Lilith mutisi ja katseli varpaisiinsa.
”Mutta ei se tarkoittanut mitään kun tuota.. se oli vain uni”, Lilith jatkoi naurahtaen. Lucius säpsähti huoneen ovella ja tarttui Lilithiä käsistä ”Näitkö unessa mitään muuta, mitään mistä voisi tietää paikan sijainnin?” Lucius kysyi hädissään Lilithiltä. Lilith pyöritteli päätään
”En, se oli vain pieni huone..” Lilith vastasi. Lucius nyökkäsi pettyneenä.

Sirius nousi ylös ja katseli Lilithiä ”Oletko nyt aivan kunnossa?”
”Olen.. En muista vain.. mitä tapahtui..” Lilith vastasi ja hymyili sedälleen.
”Hyvä on, huuda vain jos tarvitset jotain, minun täytyy mennä vielä laittamaan alakertaa kuntoon, ettei Molly-parka tee kaikkea yksin..” Sirius sanoi virnistäen.
Sirius lähti huoneesta hyräillen joululauluja. Lilith naureskeli mielessään, hän saattaisi ehkä tullakin setänsä kanssa toimeen.

Kalkaros, Lucius, Narcissa ja Draco jäivät huoneeseen Lilithin seuraksi.
”Olen pahoillani.. etten osaa kertoa mitään tarkemmin, se oli vain pieni huone..” Lilith sanoi ja katseli pettyneenoloista Luciusta anteeksipyytävästi.
”Lilith ei se mitään, ei se mitään. Tärkeintä on, että sinä olet kunnossa”, Lucius vastasi ja käveli mietteliäänä ympäri huonetta.

”Lucius, tulisitko alakertaan kanssani?” Kalkaros kysyi ja Lucius lähti hänen mukanaan
”Pidä itsesi nyt kunnossa, pian on joulu!” Lucius huudahti vielä.

 Narcissa asteli Lilithin viereen ja halasi tätä
”Ihanaa nähdä pitkästä aikaa Lilith”, Narcissa sanoi hymyillen
”Samoin Cissy” Lilith vastasi.
Lilith oli aina pitänyt Narcissasta erityisen paljon, hänessä oli äitimäistä huolehtivaisuutta, mutta hänelle pystyi puhumaan kaikesta, mitä normaalisti ei äidille puhuisi. Viimeisinä vuosina Narcissasta oli tullut Lilithille todella läheinen, kun Lilith ei enää vieraillut Harrisonien luona. Olihan Lilith tutustunut Mollyynkin, viettäessään kesälomiaan Ginnyn luona. Mutta Molly oli Molly, rouva Weasleylle Lilith ei ikinä puhuisi mieshuolistaan, tai rakkauselämästään.

”Draco, jos jättäisimme Lilithin nyt nukkumaan.” Narcissa sanoi ja nousi sängyltä. Draco käänsi katseensa äitiinsä ”..minulla olisi vielä yksi asia Lilithille.”
Narcissa nyökkäsi ja lähti huoneesta sulkien oven perässään.
Draco nousi ylös sängyltä ja huokaisi ”Olen pahoillani siitä.. tiedäthän, mitä minä luulin sinun ja Blaisen välillä olevan..” Draco sanoi hiljaa.
”Hyvä, koska meidän välillämme ei ole enää mitään erityistä..” Lilith vastasi ja hymyili arasti Dracolle.
”Olin sellainen vain koska.. Lilith, minä oikeasti..” Draco aloitti, mutta Lilith sulki silmänsä.
”Älä sano sitä Draco..”
Draco tarttui Lilithin käsiin ”Minä oikeasti rakastan sinua, vain sinua. Tietäisitpä kuinka kateellinen olin joka ikinen hetki, kun näin sinut Blaisen seurassa. Kun olin Pansyn kanssa, tunsin pettäväni sinua. Minä rakastan sinua. En voi kuvitella elämääni ilman sinua.. Olet niin kaunis, vaikka itse et niin uskokaan, kun sen sinulle sanon. En voinut enää olla kertomatta tätä sinulle.. ymmärrän kuitenkin, jos et halua..” Draco sanoi katsoen syvälle Lilithin silmiin.

Lilith ei tiennyt mitä vastata, hän vain katsoi Dracoa silmiin ja tunsi poskellaan vierivän kyyneleen.
”Draco..” Lilith kuiskasi hiljaa. Draco pyyhki kyyneleen sormellaan Lilithin poskelta, ja tarttui tiukemmin Lilithiin, painaen tämän rintaansa vasten
”Minä rakastan sinua”, Draco kuiskasi Lilithin korvaan. Lilith tunsi Dracon sydämenlyönnit rinnassaan, Dracon hengityksen korvassaan.
Lilith halusi kovasti sanoa saman lauseen Dracolle, mutta ei pystynyt.
”Draco.. olen pahoillani..” Lilith sanoi hiljaa ja irrottautui Dracosta.

”Minä …”, Lilith aloitti, Draco laittoi sormensa Lilithin huulille vaikenemisen merkiksi.
Ja sitten, Lilithin arvaamatta Draco suuteli häntä. Lilith sulki silmänsä ja heittäytyi mukaan suudelmaan.
Lilith kaatoi Dracon sängylle ja he kietoutuivat toisiinsa suudellen kiihkeästi.

Lilith ei tiennyt, kauanko he makasivat siinä, mutta lopulta joku koputti oveen. Lilith ja Draco pomppasivat molemmat nopeasti ylös säikähtäneinä.
”Lilith?” Ginny kysyi raottaessaan ovea.
”..en kai häiritse?”
”Et..” Lilith mumisi.
”Äiti käski minut tänne nukkumaan, pojat nukkuvat viereisessä makuuhuoneessa..” Ginny mutisi ja katsoen Dracoon hermostuneesti.
”Kyllä, aivan.. Minä tästä lähdenkin, hyvää yötä.” Draco sanoi ja hymyili Lilithille pikaisesti lähtiessään huoneesta.

”No?” Ginny kysyi istuessaan sängylle ja katsoi vihjailevasti Lilithiä.
”Mitä no?” Lilith kysyi punastuen hieman.
”Mitä te oikein teitte!” Ginny sanoi iskien silmää.
”Ei yhtään mitään!” Lilith tiuskaisi, hän ei ollut vieläkään unohtanut Ginnyn sanoja Reguluksesta. Ginny huokaisi ja kävi makaamaan peiton alle. Lilith vaihtoi yöpukunsa päälleen ja sammutti valot.

”Lilith?” Ginny kysyi arasti
”No mitä?”
”Olet ollut kummallinen viimeaikoina.. etäinen, onko kaikki hyvin?” Ginny kysyi hiljaa.
”On, kaikki on hyvin, hyvää yötä”, Lilith mutisi ja he molemmat nukahtivat nopeasti.


****

Osa 2
Kokous


Nuorten käytyä jo nukkumaan, alakerrassa valvoivat vielä Sirius, Kalkaros, Lucius, Narcissa, Molly ja Lupin. He keskustelivat keittiössä pöydän ympärillä väitellen.
”Hän ei saa tietää vielä! Dumbledore – sekä minä – olemme molemmat sitä mieltä! Hän on vielä niin kovin nuori! Mitä jos väärät henkilöt saisivat tietää totuuden Reguluksesta? Tiedät-kai-kuka ei varmasti suhtaudu mukavasti tyttöön jonka isä petti hänet!” Molly tiuskaisi keskusteluun.
 ”Hän on mielestäsi tarpeeksi vanha luullakseen isänsä olleen kuolonsyöjä – mutta ei tarpeeksi vanha kuullakseen tämän olleen meidän puolellamme?” Sirius murahti takaisin.
”Sinä et ajattele nyt järkevästi Sirius! Parempi on, että vain me Kiltalaiset tiedämme totuuden hänen isästään, eikä tieto silloin mene väärille tahoille.. Jos Lilith tai muut lapsista tietäisivät.. Monet saattaisivat kuulla totuuden..” Molly huudahti, Sirius katsoi tätä ärtyneenä ”Tarkoitatko, että nuoret menisivät heti huutelemaan kuolonsyöjille sekä itse Lordille asiasta?”
Molly katsoi loukkaantuneena Siriusta. ”En minä sitä noin tarkoittanut! Hyvänen aika, kyllä minä luotan omiin lapsiini, sekä Harryyn että Lilithiin! He eivät vaarantaisi Lilithin turvallisuutta, mutta jos he keskustelisivat koulussa siitä.. joku saattaisi vahingossa kuulla. Se on hyvin mahdollista! Ja Lilith on vasta lapsi..” Molly nyyhkäisi.

”Rauhoittukaa nyt, teidän kinastelunne ei auta ketään”, Lupin sanoi ja taputti Mollya hartioille joka nyyhkytti pienesti. ”On vain niin kamalaa kuitenkin valehdella hänelle, että hänen isänsä oli.. olisi ollut kuolonsyöjä..”

”Entä se, mitä tapahtui hänelle? Lilith ei ollut silloin oma itsensä.. kuin…” Sirius aloitti mietteliäänä.
”Kuin Gabrielle olisi puhunut hänen kauttaan meille..” Lucius sanoi huokaisten.

”Minusta tämä salailu ei ole kuitenkaan kovinkaan hyvä idea..” Kalkaros sanoi pyöritellen päätään, Lucius myönsi olevansa samaa mieltä. ”Kappas, ruikuli puhuu asiaa..” Sirius virnisti ja Kalkaros katsoi häntä ärtyneesti.
”En usko että on oikein valehdella hänelle enää pitkään Reguluksesta..” Lucius sanoo hiljaa ”En usko, että on hyväksi hänelle uskoa isänsä olleen kuolonsyöjä..”
”Mutta Dumbledore on sitä mieltä…” Molly sanoi tiukasti, mutta hiljeni kuultuaan ääntä oven takana. Molly avasi keittiön oven ja huomasi Lilithin portaikossa.

”Lilith? Mitä sinä täällä teet?” Molly kysyi hädissään, peläten Lilithin kuulleen aiemman keskustelun.
”Heräsin juuri, kun te puhuitte täällä.. saisinko lasin vettä?” Lilith kysyi ja ihmetteli rouva Weasleyn ilmettä. ”Onko kaikki hyvin?” Lilith jatkoi ja katsoi hämillään keittiössä olevia.
”On, on toki! Me vain tässä juttelimme”, rouva Weasley sanoi ja kaatoi Lilithille vesilasillisen. ”Tässä, yritä nyt saada nukutuksi.”
Lilith lähti takaisin nukkumaan hämillään, hän selvästi oli keskeyttänyt jonkun tärkeän keskustelun.

***

Seuraavina päivinä talossa jatkui jouluhössötys. Rouva Weasley kutoi olohuoneessa villapaitoja, ja yritti opettaa Ginnylle tuota jaloa taitoa myös.
”Äiti, mitä järkeä sinun on kutoa käsin – voit vain heilauttaa sauvaa ja se tekee sen hetkessä..” Ron kysyi ja raaputti päätään ihmetellen äitinsä touhua. Rouva Weasley ei vastannut, vaan jatkoi kutomista ja hyräili vanhoja joululauluja.

Lilith oli viettänyt paljon aikaa Dracon seurassa, he menivät aina iltapäivisin Lilithin ja Ginnyn makuuhuoneeseen. He makasivat sängyllä hiljaa vierekkäin, sanomatta sanaakaan. Draco piirteli sormellaan Lilithin vatsaan kuvioita ja Lilith tunsi lämpimän jännityksen valtaavan koko vartalonsa. Lilith käpertyi Dracoon ja silitteli tämän platinanvaaleita hiuksia ajatuksissaan. Rakastiko hän Dracoa?

Ginny yritti sopia välejään Lilithin kanssa epätoivoisesti, mutta huomasi Lilithin nykyisin välttelevän häntä, ja viettäen kaiken aikansa Dracon seurassa.
Illalla päivää ennen jouluaattoa Ginny kuitenkin pysäytti Lilithin portaikossa ja repi tämän keittiöön puhumaan kanssaan.
”Lil, eikö voitaisi jo lopettaa tämä?”
Lilith mulkaisi Ginnyyn vihaisesti ”Niin mitä tarkoitat?”
”Älä yritä Lil! Välttelet minua, et suostu puhumaan kanssani!” Ginny huudahti ärtyneenä.
”No olisit miettinyt sitä aiemmin kun harmittelit isäni olleen kuolonsyöjä”, Lilith tuhahti.
”Mitä – mitä sinä tarkoitat?” Ginny kysyi kohottaen kulmiaan.
”Harmi kun sait tietää isäsi olleen kuolonsyöjä”, Lilith sanoi matkien Ginnyn lausahdusta aiemmin.
”Onko sinusta sitten hienoa, että hän oli kuolonsyöjä?” Ginny kysyi ja katsoi hämillään Lilithiä. ”En minä ole ollenkaan pettynyt siihen, mitä isästäni kerrottiin minulle, ei minua haittaa, jos hän oli kuolonsyöjä – hän oli isäni”, Lilith sanoi ja Ginny katsoi järkyttyneenä ystäväänsä
”Lil, et ole tosissasi! Sinä siis… hyväksyt sen mitä isäsi oli?” Lilith katsoi kylmästi Ginnyä silmiin
”Ginny, en usko että meidän keskustelumme johtaa mihinkään”, ja lähti pois keittiöstä.

***

Illallisella ruokapöydässä Lilithin kättä rupesi omituisesti vihlomaan, mutta ei maininnut mitään muille. Ron ja Harry keskustelivat lahjoista, joita toivoivat saavansa, Ginny vilkuili välillä Lilithiin – miettien aiemmin päivällä käytyä keskustelua. Severus ja Lucius keskustelivat matalalla äänellä kuolonsyöjistä. Lilith yritti kuunnella, mutta ei kuullut – hän istui liian kaukana.

”Lucius”, Kalkaros sanoi kovempaan ääneen.
”Pimeyden Lordi taitaa kutsua..”, Lucius sanoi hieroen kättään. Molly katsoi pahoittelevasti Kalkarosta ja Luciusta.
”Pitäkää itsenne kunnossa..” Narcissa sanoi ja nousi pöydästä halaamaan miestään.
Lilith tunsi äkisti kovempaa kipua kädessään. ”Hitto, miten minä lähden täältä…”
Lilith alkoi voimaan pahoin kädessään tuntuvasta kivusta ”Minä söin tarpeeksi, kiitos..” Lilith sanoi ja juoksi yläkertaan laittamaan kaavun päälleen ja nappasi maskin kaapunsa sisään.
”Nyt olisi parempi hoitaa tämä nopeasti”, Lilith puhui itsekseen.
”Käyn ulkona!” Lilith huusi ja juoksi eteisen halki rouva Mustan taulun huutaessa. Lilith laittoi maskin kasvoilleen ulkona, ja kaikkoontui.

***

Lilith ilmiintyi metsään, jossa kokous pidettiin. Hän käveli rinkiin muiden kuolonsyöjien vierelle. Lilith etsi katseellaan Kalkarosta ja Luciusta, jotka saapuivatkin hetken Lilithin jälkeen. Lilith katseli muita paikallaolijoita, hän tunnisti joukosta muutamia. Lilitin katse pysähtyi naiseen, hän näytti tutulta.

Pimeyden Lordi asteli ringin keskelle ja huitaisi ilmaa sauvallaan hiljaisuuden merkiksi. ”Olemme kokoontuneet tänään tänne, koska aion antaa uudelle jäsenellemme tärkeän tehtävän. Uskon hänen suoriutuvan tehtävästään erinomaisesti..” Voldemort aloitti ja kiersi katseellaan kuolonsyöjiä. Lilithin sydän pomppi kiivaasti rinnassaan.

”..mutta ensin, meidän täytyy kokeilla, kestääkö hän kipua”, Voldemort sanoi kylmästi ja osoitti sauvallaan Lilithiä. Lilith astui ringistä Voldemortin viereen.
Lilith tunsi kaikkien katseet itsessään, kun Voldemort huusi ”Kidutu!”

Äkkiä valtava kipu täytti koko hänen vartalonsa - kuin häntä iskettäisiin puukoilla, kuin hänen ihoaan poltettaisiin kuumalla raudalla, kuin häntä hukutettaisiin, eikä hän saanut henkeä. Lilith ei kuitenkaan huutanut, hänen täytyisi näyttää pystyvänsä tähän.

Hetken kuluttua Voldemort lopetti, ja Lilith avasi silmänsä. ”Suoriuduit kohtalaisesti”, Voldemort sanoi kylmästi. Lilith tunsi edelleen kipua ympäri ruumistaan, mutta suoristi selkänsä ja katsoi kiinnostuneena miestä edessään - hän saisi kuulla ensimmäisen tehtävänsä.

”Ja nyt, kuulet tehtäväsi. Sinun täytyy tuoda minulle joku Weasleyn perheestä – joku heistä verenpettureista, jästienrakastajista.. uskon heidän tietävän paljon Harry Potterista - uskon heillä olevan paljon tietoa, joka auttaa suunnitelmassani..”
”Hyvä on, Herrani”, Lilith sai sanottua, vaikka häntä pyörrytti, oksetti, ja koko hänen ruumiinsa tärisi kivusta.
”Sinulla on kolme päivää aikaa..” Voldemort sanoi kylmästi.

Lilith vapisi kauttaaltaan, hänen ruumiinsa oli kuin tulessa, häntä pyörrytti. Voldemort jatkoi vielä puhettaan muille kuolonsyöjille, mutta Lilith ei kuullut sanaakaan. Hänen korvissaan jyskytti sydämensä syke kiivaasti.

Hetken kuluttua Voldemort kaikkoontui paikalta, monet kuolonsyöjät lähtivät myös.
Lilith huomasi erään kuolonsyöjän astelevan ripeästi häntä kohti, Lilith tunnisti tämän naiseksi jota oli katsellut ennen kokouksen alkua.

”Hei Lilith, emme olekaan aiemmin tavanneet.. Olen Bellatrix Lestrange”, nainen sanoi, Lilith ei vielä tunnistanut naista, hän vain näytti etäisesti tutulta..
”..isäsi oli serkkuni”, nainen jatkoi ja hymyili erikoisesti Lilithille. Lilith katsoi naista ja tunnisti hänet viimein ”Olet siis Narcissan sisko?”
”Kyllä, voit kutsua minua Bellaksi...” Bellatrix sanoi.
Samassa Lucius ja Kalkaros tulivat heitä kohti. ”He eivät saa tunnistaa minua..” Lilith mumisi itsekseen.
”Oli.. mukava tavata, Bella – minä tästä lähdenkin..” Lilith sanoi nopeasti Bellatrixille ja kaikkoontui.

Lilith tiesi, että aiemmin tai myöhemmin joku hänen läheisistään saisi tietään tämän salaisuuden – se ei voinut tapahtua nyt. Hän tiesi sen järkyttävän monia, hänen ja Ginnyn ystävyys loppuisi lopullisesti ja Draco..
Lilith pelkäsi menettävänsä Dracon.

***

Lilithin palattua kadulle, Kalmanhanaukiolle, hän kaatui maahan. Lilith yritti nousta, mutta ei jaksanut. Hän oksensi illallisella syömänsä salaatin kivetykselle ja jäi makaamaan sikiöasentoon kadulle.
Hän ei jaksanut liikkua, hän ei jaksanut nousta. Hän ei välittänyt, vaikka joku tulisi ja näkisi hänet siinä. Hän ei jaksanut välittää.
Lilith tunsi ensimmäistä kertaa ahdistusta, siitä että oli liittynyt kuolonsyöjiin – miten hän voisi vahingoittaa ketään Weasleytä. Lilith tärisi maassa ja sulki silmänsä.

”Lilith?” Lucius huudahti järkyttyneenä ilmiinnyttyään Kalkaroksen kanssa kadulle.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2008 11:49:43 kirjoittanut meliza »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 20.11
« Vastaus #65 : 20.11.2008 22:17:29 »
Whippii jatkoa!! *taputtaa käsiään innoissaan*
Tykkään siitä, kun ihmiset on pahisten puolella ja odotan
koko ajan koska se Lilith kertoo muille olevansa kuolonsyöjä (ai mitenniin kärsimätön?)...
Äh en osaa antaa rakentavaa palautetta kun väsyttää...
Jatkoa odotellaan.  :-*
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 20.11
« Vastaus #66 : 20.11.2008 22:32:18 »
Ihanaa, te täällä jälleen :)
Juu, jatkoa tulee tässä pian, tarkistelen vielä virheitä!
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 20.11
« Vastaus #67 : 20.11.2008 23:10:39 »
Ää anteeksi, laitan sen huomenna, kirjoittelen lisää vielä!
Uudet lukijat, kommentoikaa!
Meliza lähtee koneelta, heihei!  :)
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #68 : 21.11.2008 14:45:00 »
Ei saa jättää tuommoiseen kohtaan,
se on epäinhimillistä!
Nyt tämä tosiaanki etenee vähän hitaammin.
Toivon todella, että Lilith valitsee Ginnyn tuotavaksi
Voldemortille (ilkeäkö?).  :D
Jatkoa odotellaan (niinkuin aina)  :-*
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #69 : 21.11.2008 15:00:58 »
vjanna heei :) jep, päätin tehdä ilkeästi ja jättää tuohon kohtaan ;D
jatkoa saatkin illalla! odota vain.

Meliza muuten laittoi trailerin tulevasta "Rikkinäiset sydämet" -ficistä Godricin notkoon. Sinne vain katselemaan jos kiinnostaa ;)

Noniin ja Riiku käynyt kommentoimassa juuri kun olin vastailemassa :D Kamalia Ginny-kiduttajia te olette!  ;D
Illalla saatte nähdä kuinka käy!
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #70 : 21.11.2008 16:36:28 »
A/N: Meliza kirjoittaa, eikä pahoittele enää virheitään. Kiitos lukijoille, teidän takia jaksan kirjoittaa aina lisää.

Luku 10
Totuus


Osa 1
Hän ei saa koskea minuun..



”Lilith! Mitä …” Kalkaros huudahti ja juoksi Luciuksen kanssa Lilithin viereen, joka makasi tärisevänä maassa.

Lilith kuuli miesten äänet, hän ei halunnut vastata. Hän raotti silmiään, ja näki miesten huutavan hänen nimeään kasvoillaan huolestuneet ilmeet. Lilith ei jaksanut rauhoitella miehiä sanomalla olevansa kunnossa. Lilith ei ollut kunnossa, tuntui kuin Voldemort edelleen käyttäisi kidutuskirousta häneen, hänen koko ruumiinsa taisteli edelleen sitä vastaan. Lilith sulki jälleen silmänsä ja tunsi kouristuksen kurkussaan, hän haukkoi henkeä hädissään.

”LILITH!” Lucius huusi hänen korvaansa, Lilith ei vastannut.
Hän ei halunnut puhua, mitä hän voisi sanoa. Olivatko Lucius ja Kalkaros jo ymmärtäneet, Lilithin olevan uusin kuolonsyöjä? Olivatko he ymmärtäneet, että Lilith oli se, johon Voldemort käytti kidutuskirousta metsässä? Olivatko he ymmärtäneet, että Lilith oli se, jolle Voldemort antoi tehtävän?

”Kannetaan hänet sisään.” Lilith kuuli Kalkaroksen sanovan, ja tunsi tämän nostavan hänet syliinsä.
Lilith ei tahtonut avata silmiään, mitä hän sanoisi. Hän menettäisi Ginnyn ja Dracon. Ginny ei ikinä hyväksyisi sitä, että hänen paras ystävänsä päätti valita kuolonsyöjien puolen.
Draco ei ikinä kestäisi tietoa, että nainen jota hän rakasti, oli liittynyt pahan puolelle, ja tekisi tulevaisuudessa hirvittäviä tekoja..  Sirius pettyisi Lilithiin, hän ei haluaisi kuulla sanaakaan Lilithistä enää..

Lilith raotti silmiään, Kalkaros oli kantanut hänet sisälle olohuoneeseen, ja laski hänet nyt sohvalle. ”Merlin sentään, mitä on tapahtunut!” Rouva Weasley huudahti nähtyään Lilithin makaavan kippurassa sohvalla täristen. Kalkaros ja Lucius olivat hiljaa, Lilith kuuli jonkun juoksevan huoneeseen. Askeleet pysähtyivät äkisti ja seuraavaksi kuului Dracon kauhistunut ääni ”Mitä.. Lilith…”

Lilith ei uskaltanut avata silmiään. Lilith painoi päänsä polviin maatessaan sohvalla täristen ja puri huultaan.

”Mitä on tapahtunut?!” Rouva Weasley toisti hädissään, mutta Lucius ja Kalkaros olivat edelleen vaiti. Kalkaros istuutui nojatuolille ja piteli päätään käsissään. Lucius seisoi sohvan vierellä ja katsoi Lilithiin peloissaan.
”Isä?” Draco sanoi ja asteli isänsä viereen ”Mikä Lilithiä vaivaa?”

Samassa Sirius ja Ginny saapuvat huoneeseen. Ginny katsoi järkyttyneenä Lilithiä ja haukkoi henkeään sanomatta sanaakaan.
Sirius juoksi sohvan viereen ja yritti nostaa Lilithiä ylös. Lilith ei noussut, hän ei halunnut nousta.

”NYT JOKU KERTOO MITÄ ON TAPAHTUNUT!” Draco huudahti ja yritti silittää Lilithin poskea.
Hän ei saa koskea minuun, en ole hänen arvoisensa, minä en ole kuten hän, olen paljon vähemmän, olen pettänyt hänet..

Lilith työnsi kädellään Dracon irti itsestään, samalla kaikki huoneessa olijat järkyttyvät entisestään.
He näkivät pimeyden piirron Lilithin paljaalla käsivarrella.

”Ei voi olla..” Lucius sanoi hiljaa.
”EI!” Sirius ja Draco huudahtivat samaan aikaan.

Ginnyn poskelle vierähti kyynel ja hän juoksi pois huoneesta. Molly ja Kalkaros tuijottivat kauhistuneina silmät lasittuneina merkkiä hänen kädessään.


****


Osa 2
Valinta



Lilith tiesi, he olivat nähneet merkin hänen kädessään. Hän ei voinut enää jäädä makaamaan siihen sohvalle, muiden katsottavaksi.
”Mitä tämä on?” Kalkaros kysyi ja tarttui Lilithin käteen. Lilith avasi silmänsä ja katsoi opettajansa silmiin kylmästi.
”Mitä tämä tarkoittaa?” Kalkaros toisti kovemmin.
”Uskon sinun tietävän varsin hyvin, mitä se tarkoittaa”, Lilith vastasi ja yritti repiä kättään irti Kalkaroksen otteesta.
Kalkaros katsoi Lilithiä pettyneenä ja vihaisena ”Se olet siis sinä” Kalkaros totesi kylmästi.

”Mikä hän on?” Draco kysyi kärsimättömänä ja katseli tyttöystävänsä tunteetonta ilmettä hämmentyneenä.
”Uusi kuolonsyöjä..” Kalkaros sanoi ja työnsi Lilithin käden pois katsoen merkkiä inhoten. Draco katsoi Lilithiä kauhistuneena, eikä tahtonut uskoa Kalkaroksen äskeisiä sanoja. ”Miksi.. et sinä.. Lilith..” Draco änkytti.

Lilith ei halunnut sanoa mitään, he olivat saaneet tietää totuuden Lilithistä. Hänellä ei ollut mitään keinoa puolustella näille ihmisille tekojaan.
Se oli yksinkertainen valinta – kaikki tiesivät, niinä aikoina noitien ja velhojen oli valittava puolensa, Lilith valitsi tuon puolen.

”Se olit siis sinä, sinä yönä.. kun talutimme Severuksen kanssa tyttöä metsästä kohti linnaa…” Lucius sanoi hiljaa. Lilith nyökkäsi pienesti. Kukaan muu ei enää katsonut häntä päin, paitsi Lucius.
”Me teimme väärin..” Lucius mutisi itsekseen. Lilith katsoi kummastuneena Luciusta, mitä he muka olivat tehneet väärin?

”Ei Lucius, ei ole meidän syytämme. Hän teki valintansa itse.” Kalkaros sanoi kylmästi.
”Jos hän olisi tiennyt koko totuuden, hän ei olisi mennyt Pimeyden Lordin puolelle!” Lucius huudahti.

Lilith katsoi ihmeissään miesten väittelyä edessään, Draco istui lattialla sanomatta sanaakaan, rouva Weasley seisoi ilmeettömänä Siriuksen takana huoneen ovella.
”Minä – menen – yläkertaan”, Lilith sanoi hiljaa ja nousi sohvalta. Samassa Kalkaros ja Lucius käänsivät katseensa häneen
”Sinä et mene minnekään nyt.” Kalkaros tokaisi ja katsoi hermostuneena Lilithiä.

”Draco, Molly, Sirius – voisitteko poistua hetkeksi, puhuisin Severuksen ja Lilithin kanssa..”  Lucius sanoi hiljaa.
Lilith katsoi jälleen jalkoihinsa, hän ei tahtonut nähdä Siriuksen ja Dracon pettyneitä ja vihaisia kasvoja,
eikä rouva Weasleyn surullista ilmettä.

Ovi kolahti kiinni, ja he olivat nyt kolmestaan huoneessa.
Lilith tiesi, nyt miehet aloittaisivat puheen hänelle annetusta tehtävästään. Lilith myönsi itselleen, että siitä tulisi hankalaa.
Hän ei tahtonut satuttaa Ginnyn perhettä, mutta hänen oli tehtävä niin. Kalkaros ja Luciuskin tiesivät varmasti, että Lilithin oli pakko tehdä hänelle annettu tehtävä.

”Miksi ihmeessä sinä menit tekemään jotain niin typerää?” Kalkaros sihahti ärtyneenä.
”Minä tahdon olla kuten.. isäni oli..” Lilith sanoi hiljaa, ja ymmärsi kuinka typerältä se kuulostaisi muiden korvissa.
”Ette te voi ymmärtää, miltä tuntui aina, kun en tiennyt mitään oikeasta perheestäni! En tiennyt mitään! En tiennyt mihin kuulun, kuka oikeasti olen, tiesin vain nimeni! Ja kun sain tietää isästäni.. sain vihdoin tietää mihin hän oli kuulunut..” Lilith mumisi puolustuksekseen, mutta Kalkaros edelleen katsoi häntä vihaisena, Lucius pyöritteli pettyneenä päätään.

”Meidän täytyy kertoa hänelle…” Lucius sanoi hiljaa Kalkarokselle.
”Kertoa mitä?” Lilith kysyi hämillään.
”Ei, Dumbledore saa kertoa sen.” Kalkaros tokaisi ja käveli ympäri huonetta hermostuneena.

Mistä ihmeestä he nyt puhuivat? Mitä Dumbledore kertoisi hänelle? Onko vielä jotain mitä hän ei tiennyt.. Mitä heidän täytyisi kertoa hänelle? Miksi Lucius oli kokoajan niin..

”No, kuten hyvin tiedät, sait Pimeyden Lordilta tehtävän..” Kalkaros jatkoi kuuluvalla äänellä ja Lilith säpsähti ajatuksistaan.
”Ymmärrät varmasti, että sinun on myös tehtävä se”
Lilith nyökkäsi vastaukseksi. Miksi hän ei voinut saada jotain muuta perhettä kuin Ginnyn perheen? Hänen parhaan ystävänsä perhe.. Tai oikeastaan Lilith tiesi Ginnyn tällä hetkellä inhoavan Lilithiä..

”Oletko miettinyt, mitä teet asian suhteen?” Kalkaros kysyi hiljaa.

”Valitsen Ginnyn”, Lilith sanoi huokaisten.
Hän tiesi, ettei Ginny antaisi hänelle ikinä anteeksi, jos tämä satuttaisi jotain hänen perheestään – mutta tiesi myös, ettei Ginny ikinä enää olisi hänen ystävänsä, tekisi mitä hän tahansa.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2008 11:50:42 kirjoittanut meliza »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #71 : 21.11.2008 16:45:50 »
Jes jes jes!!!
Vihdoinkin Lilith paljastui. *pomppii innoissaan tuolissaan*
En ole ilkeä en.  ;D
Ihana luku kyllä. ;)
Odottelen innoissani mitä seuraavaksi tapahtuu.  :-*
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

L Lawliet

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #72 : 21.11.2008 16:50:08 »
....Ööh. Ei milläänmilläänmillään pahalla, mutta tuo kohta jossa Voldemort kidutti hetken Lilithiä, sai minut lähinnä nauramaan. Se tuli niin puun takaa, eikä siinä ollut oikein mitään ideaa, minusta  ^^'
En osaa oikein vieläkään sanoa mitä mieltä tästä ficistä olen, sillä en voi olla huomaamatta kaikkia samankaltaisuuksia Adaran kanssa, joita olet käyttänyt. Rehellisesti sanottuna pelkäsin niitä yhteneväisyyksiä jo luettuani ensimmäisen luvun.
Tässä ficissä ilmenee niitä legendaarisia kliseitä hyvin paljon (niitä ilmenee tosin Adarassakin, mutta ehkä ne vain toimivat paremmin siinä :/) ja välillä tuntuu että vähän liikaakin. Tuntuu kuin oikein pyrkisit saamaan Lilithin kärsimään mahdollisimman paljon (kaatumiset, kidutusloitsu ym mitä ei tarvitsisi käyttää) että hän saisi ficissä kauheasti muilta huomiota, ja lukijoiltakin sääliä. Kaiken kukkuraksi kun et kuvaile ja selitä Lilithin ajatuksia tarpeeksi, hän vaikuttaa aika typerältä, loikatessaan kuolonsyöjiin sunmuuta, ja paetessaan aina paikalta.
Jaksan kuitenkin yhä toivoa, että tästä ficistä tulisi jotain, mutta suosittelisin että uhraat enemmän ajatuksia toteutukseen, kuin juoneen, sillä se juoni tuntuu sinulla jo olevan melko selvä :) Kirjoita vaikka vihkoon rauhassa tapahtumat, ettet unohda niitä, ja aloita sitten hitaasti kirjoittamaan, että opit kirjoittamaan täyteläisemmin.
Yritän vielä pysyä perässä kun laitat uuden luvun. Tsemppiä.

L Lawliet

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #73 : 21.11.2008 16:56:07 »
ah ihanaa kritiikkiä ;D en rupea puolustautumaan yhtään mitenkään.
mutta sanon kuitenkin puolustukseksi etten tarkoita mitenkään matkia Adaraa.
Adaran tapahtumat painoittuvat enemmänkin kirjoihin, tämä vaan minun päässäni keksittyihin tapahtumiin.

kiitos kuitenkin mielipiteestäsi!
ja minusta se ei ollut pelkkä loikkaaminen kuolonsyöjiin yhtäkkiä, nimittäin Lilith on luihuisten tuvassa, ja sai tietää isänsä olleen kuolonsyöjä - asia olisi toki ollut eri, jos Lilith kuuluisi vaikka Rohkelikkoon, ja hänen isänsä olisi ollut vaikka jästi, siinä tapauksessa se olisi ollut mielestäni hyvinkin omituista.

Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #74 : 21.11.2008 17:18:20 »
Riiku, kiva saada taas puolestaan mukavampaa palautetta :) !

Arvostan kuitenkin myös kritiikkiä mitä sain, ja yritän nyt keskittyä vielä tarkemmin tilaisiin ja tapahtumien kulkuun. Yritän kirjoittaa parhaani mukaan seuraavan luvun, ettei tulisi lisää ns. vihaisia kommentteja siitä, kuinka ficci on täynnä "kliseitä" jne.. - se tuskin ei ole kenenkään kirjoittajan tarkoitus.

Meliza ilmoittelee kun jatkoa tulee ! :)
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Whitegirl

  • Vieras
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #75 : 21.11.2008 19:50:08 »
Luku oli tosi hyvä, joten haluan lisää luettavaa heti paikalla! :D

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #76 : 21.11.2008 21:37:00 »
Riiku käynyt jälleen, hei vain :D
jatkoa tulee huomisen puolella, lähden tästä nyt ulos kun on perjantai-ilta ;)
Meliza lähtee viihteelle, ja huomenna sitten tarkastaa yliväsyneenä seuraavan luvun kirjoitusvirheet..
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #77 : 21.11.2008 21:44:19 »
Jee!
Se valitsi Ginnyn! *ei jaksa enää hyppiä innoissaan*

Meidän täytyy kertoa hänelle…” Lucius sanoi hiljaa Kalkarokselle.
”Kertoa mitä?” Lilith kysyi hämillään.
”Ei, Dumbledore saa kertoa sen.” Kalkaros tokaisi ja käveli ympäri huonetta hermostuneena.
No miksei ne voi jo kertoa. *vihainen Kalkarokselle*
(ai minäkö kärsimätön? ;D)

Anteeksi hiukan sekava kommenttini, mutta yliväsyneenä ja nuhaisena ei oikein saa mitään aikaiseksi.
Jatkoa odotellaan  :-*
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

Kinuskitoffee

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #78 : 22.11.2008 10:15:30 »
Draco ja Lilith on suloinen pari.  :D
Mitään rakentavaa palautetta on turha yrittää kiskoa huonosti nukutun yön jälkeen, ilman kahvia tai suihkua.
Mutta jatkoa odotellaan täälläkin.  ;D

~Kinuski
Say one, more word,
I double-dare you,
It's my world, you're in it,
It'll take it down in a minute

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) uusin luku 21.11
« Vastaus #79 : 22.11.2008 15:27:13 »
A/N: Meliza tarkisteli virheitä väsyneenä, niitä ei toivonmukaan ole. Enkä tiennyt oliko ajatuseulaa oikein kuvaava sana "malja" - päätin kuitenkin sen olevan.. Eikös se ole määritelty "altaantapaisena astiana"

Tässä osa tämänpäivän luvusta, olkaa hyvä:



Luku 11
Ajatuseula



Kalkaros ja Lucius katsoivat toisiaan ja nyökkäsivät. Lilith istui sohvalla mietteliäänä. Hän tiesi tekevänsä väärin ystäväänsä kohtaan, mutta hän oli tehnyt päätöksensä.

”Meidän täytyy kertoa asiasta muille”, Lucius sanoi ja käveli ympäri huonetta mietteliäänä.

”Sinä varmasti ymmärrät, ettet voi jäädä Killan päämajaan, nyt kun me tiedämme..” Lucius jatkoi ja Lilith nyökkäsi. Eivät Lucius ja Kalkaros voisi puolustella hänen tekojaan, ei kukaan voisi.

”Me kerromme asiasta nyt heti muille, ja sinä pakkaat tavarasi ja lähdet jo tänään takaisin Tylypahkaan. Lähetän viestin Dumbledorelle”, Kalkaros sanoi ja alkoi heti kirjoittaa viestiä pergamentille.
”Voit mennä pakkaamaan yläkertaan”, Kalkaros totesi kylmän käskevästi ja taitteli kirjeen.
Lilith nousi sohvalta, eikä kehdannut katsoa Luciukseen tai Kalkarokseen.
”Hyvä on”, Lilith sanoi ja lähti kohti yläkertaa.

Lilith tunsi pettäneensä kaikki, ystävänsä ja ainoan sukulaisensa, Siriuksen, setänsä.
Lilith pakkasi matkalaukkuunsa vaatteensa, jotka lojuivat ympäri Reguluksen vanhaa huonetta.
”Miksi tässä piti käydä näin”

Pakattuaan hän katseli isänsä huonetta, sänkyä jossa oli nukkunut viimeyöt Ginnyn kanssa, sänkyä jossa oli maannut kietoutuneena Dracoon..
Lilith katseli kaappia huoneen nurkassa, ja päätti tutkia sitä, vielä kun siihen oli mahdollisuus, häntä tuskin enää päästettäisiin tänne.
Lilith löysi valokuva-albumin kaapin pohjalta. Albumi oli pölyinen ja vanha, Lilith pyyhki pölyt albumin päältä ja istui sängylle selailemaan albumia.

Ensimmäisessä kuvassa oli kaksi nuorta poikaa leikkimässä, pienempi pojista jahtasi vanhempaa joka nauroi kompuroidessaan ympäri huonetta.
Seuraavassa kuvassa pojat olivat vanhempia, Lilith tunnisti paikan olevan King’s Crossin asema, pojat olivat nousemassa Tylypahkan pikajunaan, mutta eivät enää hymyilleet toisilleen - vaan paremminkin katsoivat toisiaan inhoten.

Lilith jatkoi albumin selailua, seuraavissa kuvissa oli huispauskisoja, juhlia joissa olevia ihmisiä Lilith ei tunnistanut.

Viimeisen aukeaman kohdalla Lilithin hengitys pysähtyi, hän tunnisti kuvassa äitinsä ja isänsä, luultavasti hääpäivänään,
Gabriellen vaaleat hiukset heiluivat tuulessa ja hänellä oli päällään vaalea mekko, käsissään kukkakimppu. Regulus katsoi vaimoaan rakastuneena ja hymyili tälle.

Viereisen kuvan Lilith oli nähnyt aiemminkin, paitsi nyt kuvassa olivat myös kolme muuta henkilöä.. Lilith tunnisti Severuksen ja Luciuksen, jotka olivat selvästi nuorempia kuvassa. Heidän takanaan seisoi vanhempi velho, jolla oli päällään violetti juhlakaapu – vanhempi velho oli Dumbledore. Aivan edessä seisoivat Regulus ja Gabrielle, sylissään pieni vauva, Lilith.
Lilith katsoi kuvaa haltioituneena, mutta järkyttyi huomatessaan tekstin kuvan alapuolella ”Lilithin kastejuhlat, onnelliset vanhemmat Regulus ja Gabrielle, takana kummisedät :  Severus Kalkaros, Lucius Malfoy sekä Albus Dumbledore”

Lilith katsoi kuvaa ja luki kirjoituksen kolme kertaa uudestaan. ”Mitä ihmettä..” Lilith mumisi. 
Eikö kukaan ajatellut kertoa hänelle, että juuri nämä ihmiset olivat hänen kummisetänsä? Ihmiset joiden kanssa hän oli ollut tekemisissä kaikki nämä vuodet? Ja miksi ihmeessä juuri he.. Hehän olivat tienneet Reguluksen olleen kuolonsyöjä –  Dumbledore, Kalkaros ja Lucius kuuluivat kiltaan.
Miksi ihmeessä he olivat tekemisissä hänen vanhempiensa kanssa?
Lilith repäisi viimeisen aukeaman albumista ja taitteli sen taskuunsa.

***

Huoneen ovi aukesi, ja Kalkaros tuli sisään, Lilith työnsi albumin sängyn päiväpeitteen alle.
”Sinä matkustat porttiavaimella takaisin Tylypahkaan, se vie sinut Dumbledoren kansliaan, hän tietää odottaa sinua siellä”, Kalkaros sanoi ja asetti sängyn päälle pienen esineen, kaulakorun.

Lilith nosti katseensa Kalkarokseen ja kysyi: ”Miksi?” Kalkaros katsoi häntä hämmästyneenä.
”Miksikö? Siksi että tämä on Killan päämaja, ja sinä olet kuolonsyöjä”
Lilith pudisteli päätään. ”Ei sitä, vaan miksi te olitte vanhempieni ystäviä?”
Kalkaros katsoi Lilithiä tutkivasti ”Mitä sinä tarkoitat?”
”Miksi kukaan ei kertonut minulle, että sinä, sekä Lucius että Dumbledore olette kummisetiäni?” Kalkaros katsoi Lilithiä kohottaen kulmiaan

”Mistä sinä..” Mistä Lilith oli saanut tietää asian? Kalkaros ei kuitenkaan kysynyt sitä Lilithiltä, vaan osoitti porttiavainta sängyllä
”Dumbledore odottaa sinua”
Lilith katsoi pettyneenä Kalkarokseen, mutta nyökkäsi tälle ja tarttui kaulakoruun.


 ***

Lilith avasi silmänsä, ja oli tutussa paikassa koulussaan, Dumbledoren kansliassa. Dumbledore istui tuolissaan ja nousi nähtyään Lilithin, hän ei kuitenkaan hymyillyt tapansa mukaan, vaan miehen vanhoilla kasvoilla oli vakava ilme. He katselivat toisiansa hiljaa, Lilith ei tiennyt mitä sanoisi rehtorilleen, tämä jo luultavasti tiesi Lilithin olevan kuolonsyöjä.

”Minulla on sinulle näytettävää.” Dumbledore totesi ja asteli kanslian perälle ja avasi kaapin oven. Lilith katsoi kaappiin, siellä oli kivinen astia, kuten malja, sen reunoilla oli kirjoitusta, josta Lilith ei saanut selvää. Lilith katsoi kummastuneena Dumbledorea ”Öh, malja?”

Dumbledore pyöritteli päätään ”Se on ajatuseula”

Samassa Dumbledore kohotti sauvansa ohimolleen. Lilith katsoi miehen puuhia ihmeissään. Dumbledoren sauvan päähän ilmestyi hopeanhohtoinen nauha, ja laski sen maljaan. Dumbledore nyökkäsi Lilithille

”Nyt sinä voit katsoa sen”

Lilith katsoi typertyneenä rehtoriaan
”Katsoa minkä?”
”Muistoni, sinun täytyy sukeltaa siihen”, Dumbledore sanoi, kuin se olisi maailman yksinkertaisin asia.

”Sukeltaa – tuohon maljaan?”
Dumbledore tarttui Lilithiä kädestä, ja asteli hänen kanssaan ajatuseulan eteen.
”Nyt, katso”, Dumbledore sanoi.
Lilith tunsi kuin malja olisi imenyt hänet sisäänsä.

****

A/N: yritin parhaani tämän osan kanssa jatkoa 11.luvulle.



Osa 2
Muisto


Lilith huomasi olevansa talossa, jossa ei ollut ennen käynyt. Hän katsoi Dumbledorea vieressään hämmästyneenä

”Mitä tämä on?” Lilith kysyi peloissaan.

”Muistoni Lilith, muistoni – ole hyvä ja katso nyt”

Lilith käveli Dumbledoren perässä talon eteisen poikki olohuoneeseen. Olohuoneessa oli viisi ihmistä. Lilith säpsähti nähdessään ensimmäistä kertaa isänsä ja äitinsä – elossa, tavallaan, Dumbledoren muistossa. Regulus istui sohvalla ja Gabrielle käveli ympäri huonetta selvästi hermostuneena.
Huoneen perällä kehdon vieressä oli kolme miestä, Lucius ja Kalkaros, sekä Dumbledore.
Lilith katsoi uudestaan vieressään olevaan Dumbledoreen, ja uudestaan kehdon vieressä seisovaan Dumbledoreen. Lilith erotti rehtorin olevan siinä vuosia nuorempi, mutta kuitenkin muita huoneessa olijoita selvästi vanhempi.

"Suostutteko kaikki?" Gabrielle kysyi miehiltä kehdon vieressä, ja he nyökkäsivät vastaukseksi.
Lilith katsoi lumoutuneena äitiään, ja halusi painaa mieleensä äitinsä äänen.

"Mikä hänen nimensä on?" nuorempi Dumbledore kysyi kehdon vierellä, ja silitteli pientä lasta kehdossa.

"Lilith Dorothea", Gabrielle vastasi ja hymyili onnellisena vierailleen.
Lilith katsoi isäänsä, joka näytti surulliselta ja mietteliäältä sohvalla istuessaan.

"Gaby, minulla olisi vieraillemme hieman asiaa, jos veisit vaikka Lilithin nukkumaan yläkerran sänkyyn", Regulus sanoi tiukasti Lilithin äidille.
Lilith kuuli ensimmäistä kertaa isänsä äänen, se oli matala ja syvä, käskevä.

Lilith kääntyi katsomaan äitiään, joka otti lapsen kehdosta. Hän näki äitinsä kasvoilla kyyneleitä, Lilith olisi halunnut lohduttaa naista, mutta muistossa olevat eivät nähneet häntä, eivätkä vanhempaa Dumbledorea hänen vierellään.

"Regulus, minä en hyväksy suunnitelmaasi ollenkaan! Sinusta on juuri tullut isä etkä voi tehdä mitään noin hullua. Se on jo tarpeeksi että olet Albuksen vakoojana kuolonsyöjien keskuudessa! Et voi tehdä.." Gabrielle huusi kyyneltensä läpi ja katsoi anoen Regulusta.

Lilith ei ymmärtänyt mitä tapahtui. Miten niin Albuksen vakoojana kuolonsyöjien keskuudessa?

"...Gabrielle, mene!" Lilith kuuli isänsä sanovan tiukasti, ja Gabrielle poistui huoneesta pieni Lilith sylissään.
Lilith oli lähdössä äitinsä perään, mutta vanhempi Dumbledore tarttui hänen käteensä ”Et voi mennä sinne, minun muistoni ei elä siellä”

Lilith nyökkäsi vastoin tahtoaan Dumbledorelle ja kääntyi katsomaan miehiä jotka olivat jääneet huoneeseen, jossa oli hiljaista Gabriellen poistuttua. Nuori Lucius kuitenkin rikkoi hiljaisuuden: "Regulus? Mikä on suunnitelmasi?"

Lilith katsoi isäänsä ihmeissään, mikä suunnitelma? Mitä ihmettä tässä tapahtui? Regulus nosti katseensa maasta ja katsoi suoraan Lilithiä – Eihän hän voinut nähdä minua? ”Ei Lilith, hän ei näe sinua”, vanhempi Dumbledore sanoi Lilithin vieressä kuin olisi lukenut hänen ajatuksensa.

"Tiedän miten tuhoan Lordi Voldemortin", Regulus sanoi miehille huoneessa hiljaisella, mutta itsevarmalla äänellä.
Miehet huoneessa säpsähtivät hämmästyneinä. ”Mitä tarkoitat?” Kalkaros kysyi ja katseli Regulusta joka nousi sohvalta huokaisten.

”Pimeyden Lordi on jakanut sielunsa hirnyrkkeihin, esineisiin joihin laittaa osan sieluaan. Hän tavoittelee sillä kuolemattomuutta, mutta hirnyrkit pystyy tuhoamaan”, Regulus sanoi ja hänen äänestään kuului kammoksuva sävähdys.

Nuorempi Dumbledore katsoi hämmästyneenä Regulusta: ”Se on hyvin monimutkaista ja pimeää taikuutta.. Mistä tiedät tämän? Tiedätkö missä hirnyrkki sijaitsee?”

”Hän on tehnyt useampiakin hirnyrkkejä, mutta tiedän vain yhden sijainnin tällä hetkellä. Se on eräässä luolassa, siellä on medaljonki, johon hän on noitunut osan sieluaan.”
Severus, Lucius ja nuorempi Dumbledore säpsähtivät huoneessa

”Useampia hirnyrkkejä?” Lucius kysyi ihmeissään.

”Kyllä, monia”, Regulus sanoi.
”Luulen tietäväni miten tuhoan sen”, Regulus jatkoi.

”Me tulemme mukaan”, Lucius sanoi päättäväisesti.

”Ette tule, hoidan tämän itse..”

”Mistä tiedät tämän kaiken?” nuorempi Dumbledore toisti

”Hän käytti Oljoa apunaan”, Regulus sanoi äänessään vihaa.

”Ja sinä uskot kotitonttua?” Kalkaros kysyi äänessään hieman pilkkaa.

”Ei, tiedän sen olevan totta, minä hoidan tämän itse, kunhan te vain vannotte..” Regulus sanoi.

”Mitä me vannomme?” Lucius toisti Reguluksen hiljettyä.

”Pitäkää Gabriellesta ja Lilithistä huolta, jos minulle käy jotain”

Miehet katsoivat toisiaan mietteliäinä, mutta nyökkäsivät. ”Me vannomme”

”Ja tärkeintä on, että kukaan ei saa tietää Lilithin olevan meidän lapsemme. Olen jo nyt huomannut hänen perineen äitinsä voimia.. Gabrielle osaa peittää voimansa vuosien kokemuksen jälkeen, mutta Lilith ei opi sitä vielä pitkään aikaan”

Kalkaros kurtisti kulmiaan ”Miten hän on näyttänyt voimansa?”

”Hän osasi muuttua näkymättömäksi, se tapahtui hänen nukkuessaan, niin pieni ei osaa vielä kontrolloida niitä oikein..”

Miehet nyökkäsivät jälleen, ja Regulus jatkoi: ”Pitäkää vaimostani ja lapsestani huolta, minä luotan teihin”

Lilithin poskelle vierähti kyynel, oliko hänen isänsä ollut Dumbledoren vakooja aina? Eikö hänen isänsä ollutkaan Voldemortin luottomies ja kuolonsyöjä?

Vanhempi Dumbledore tarttui Lilithin käteen
”Aika lähteä..”
« Viimeksi muokattu: 23.11.2008 11:31:38 kirjoittanut meliza »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan