Samaa mieltä kun Joeyboy (jälleen) ja sugarless.
Mua yksinkertasesti raivostuttaa asenne "se on täyttä paskaa, lukijat ja fanit on teinejä, miten kukaan voi tykkää siitä sarjasta?"
Herranjumala. Antakaa nyt ihmisten rauhassa viihdyttää itseään ja tykätä ja fanittaa mistä tykkää
Mä en tykkää Narutosta, koska ekat jaksot eivät loksahtaneet yhtään, ja mulla aluks oli asenne "ei ninjat ole tuollaisia (huom. ninjoja oli olemassa) oransseihin takkeihin pukeutuvia!" mutta sitten mietin, että mitä väliä. Jos joku tykkää, niin syynsä kullakin ja mikä minä olen inisemään, kun en sarjaa kunnolla tunne? Etenkään tuota jos tyyppi ei edes ole koko kirjaa viitsinyt lukea. Tuollanen perseestä ja se on paskaa -haukkuminen ihan suorastaan on loukkaavaa, koska siinä ivaat fanien makua ja mieltymyksiä. Minä Twilight-fanina olen ehdottomasti vastaan Twilight-vihaajia (jotka tuovat asian juuri tuolla tavalla _HOUKUTUS-TOPICIIN_ tai suoraan fanin naaman eteen esille) kun tunnen oloni "uhatuksi" tai peräti loukatuksi.
Täällähän viimedraama oli juuri tuo, minkä Joey mainitsi, kaikki fanit on angsitisa teinejä.
Sen takia että fanittaa jotain tiettyä sarjaa?
Arvostan niitä, jotka tuovat asian esille, mutteivät räjäytä toisten naamaan haukkumalla. Muitakin, asiallisia perusteluita kuin "ei oo oikee vampyyri!11 dracula on ja alucard, hyvin omaperäinen nimi siinäkin kaikenlisäks".
Miks ei vaan vois olla ihan neutraalisti? Twilight on kuitenkin _pelkkää_ viihdettä eikä kenekään pitäisi ottaa siitä eriäviä mielipiteitä henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
Tätä minäkin mietin. Mä olen neutraalisti aina, kun Twilightista-ei-niin-diggaavakin on ja tuo mielipiteensä (jos sitä kysytään – serkkuni ainakin tykkää ilman syytä jatkuvasti vinettää kuinka olen paska ihminen kun luen ja fanitan sitä sarjaa) esille asiallisesti ja toista kunnioittavasti. En pidä Twilightista, koska -tyylillä alkavat lauseet ovat minusta juuri sellaisia, joille kohautan olkiani ja jatkan lukemista, kun taas Twilight on paskaaaa ja fanit on angstisii teinei!! pistää pään puhki ja nopsaa. Ihan joka kerta.
Ja lisäks, mä ymmärsin että tällä "offi-keskustelu"-puolella keskusteluaiheet, esim Houkutus ja lemmikit sun muut on keskusteluja aiheesta, ei mielipidekeskusteluja. Esimerkiksi lempikohtaus, lempiparitus, lempikirja, lempihahmo, etc etc kun taas lemmikeissä puhutaan yleisesti lemmikeistä, omista ja muista, eikä kritisoida, mistä tykkää ja mitä vihaa yli kaiken. Vai? Miksi sitten tuputtaa omaa faneja loukkaavia (nimenomaan se on paskaa-asenne, en meinaa sitä perusteltua) mielipiteitä topiciin, jota fanit seuraa ja jossa aiheesta keskustellaan? Tätä en myös ymmärrä.
Mulla siis on esim. finistä henkilöitä hyvinäkin kavereina, sellaisia jotka eivät niin twilightista piittaa juuri lainkaan. Onko nyt väärin mainita esimerkki kuumakisu ja Andy.
He ovat kumpikin perustelleet miksi eivät pidä -kantansa minusta oikein hyvin ja tulen melkeinpä siksi heidän kanssaan toimeen. Siksi, etteivät arvioi Twilight-fania ihmisenä heti angstiseksi teiniksi tai paskaksi, kun sattuu pitämään sarjasta, mistä itse eivät.
Dracula ei muuten ollut mitään ensimmäinen vampyyrileffa. Ystäväni StolenCandy on vannoutunut vampyyrifani viimaset 5-6 vuotta ellei enemmänkin ja on katsonut ja lukenut useita (en uskalla väittää että kaikkia) vampyyreista kertovat kirjat ja elokuvat (muunmuassa maailman ensimmäinen vamp. leffa). Sen lisäksi tykästyi Twilightiin ja lukee parhaillaan minulta lainaamaansa kirjaa ja kommentoi tästä aiheesta, että kuinka naurettavaa on väittää, mikä on oikea vampyyri ja mikä ei. Voin kertoa, että Stolenilla ei mitään wikipedia-artikkelista luettuja tietoja vampyyreistä ole, vaan paljon kattavammin.
Mutta ainakin noista kommenteista saa aina keskustelua ja draamaa, vaikka minun kohdallani, myönnettäköön, se aiheuttaa ärsytystä.
Mut ihan totta. Tuokaa näytille mulle oikea vampyyri niin katsotaan säihkyykö auringossa vai delaako.
Sitten uskon että Edward on vampyyreista tehty väärennetty versio!
//Tulipa pitkä viesti. Menenpäs etsimään The Sims 2 -peliini Edward-hahmolleni parempia hiuksia ladattavaksi : D///Ja btw ei ollut tarkoitus hyökätä eikä loukata, jos niin teki. Palaa yksinkertaisesti päreet ihan joka kerta, kun näkee samantyyppistä tekstiä kun muutama sivu takaperin.
////Taatana taasko liityin väittelyyn.
//////
Mä en oikein tällaista ääripääasettelua ymmärrä, mutta toisaalta kyllä. Ehkä se johtuu yleisesti siitä, että ihmisiä ärsyttää se, kun tuutista tulee vaan sitä yhtä ja samaa ja kaikki puhuvat siitä ja ihkuttavat sitä.
Ton mä kyllä ymmärrän ihan täysin
vaikka silti sais kyllä miettiä, mimmosta tekstiä faneille ja ympärilläolevalle kansalle pistää. Ikävän paljonhan Twilightista tehdään sitä tavaraa (saksassa julkastaan Twilight-lehteä, joka täynnä sen aiheen artikkeleita, haastatteluja ja julisteita) ja siitä puhutaan. Sama ilmiö tapahtui Harry Potterille muutama vuosi sitten, ainakin täälä meilläpäin.
Mutta jos asenne on
se on paskaa sen takia että faneja on niin paljon ja pitää väkisin olla erimieltä ja erottua massasta eikä ole edes lukenut kirjoja/kirjaa ja leffaa nähnyt niin sitten menee vähän huonosti.
Nauroin kerran samaiselle tapaukselle, kun minulle tulsiin vikisemään, kuinka paskaa HP on.Noni, nyt loppu se mun viestien muokkailu Becs. Joo lupaan.