Kirjoittaja Aihe: Kaljuuna vetoa | Harry/Ron, S, FF100, dialogihaaste  (Luettu 2057 kertaa)

Ashtray

  • Lady Stardust
  • ***
  • Viestejä: 450
  • i will battle for the sun
    • LJ
Title: Kaljuuna vetoa
Author: Ashtray
Beta: Socker Smulan
Pairing: Harry/Ron
Raiting: S
Genre: fluffy, humour
A/N: Huvitti kirjoittaa dialogia. Dialogihaasteeseen menee siis, samoin FF100:een sanalla 027. Vanhemmat. Lyhythän se on, samoin vähän klisee, mutta toivottavasti kelpaa. Kommenteista tykkään!

Kaljuuna vetoa

“Ron, joko sinä olet valmis?”
“Ihan kohta, mutta...”
“Mutta mitä?”
“Ehkä meidän ei sittenkään pitäisi.”
“Pitäisi mitä?”
“Kertoa isälle ja äidille meistä.”
“Ron, et nyt taas livistä tästä! He sitä paitsi odottavat jo meitä Kotikoloon, ei nyt voi enää perua!”
“Voimme me mennä sinne, vaikkemme kertoisikaan heille...”
“Ron, minä en jaksa tätä enää, olet perunut heille kertomisen ainakin viisi kertaa! Mikä siinä on niin vaikeaa! Kyllä minä ymmärrän, että se on iso asia, mutta tämä alkaa mennä jo vähän yli...”
“Entä jos he eivät hyväksy meitä?”
“Ron, mikseivät hyväksyisi? Hyväksyiväthän he Siriuksen ja Remuksenkin ihan suoraan, ei heillä pitäisi olla mitään ongelmaa meidänkään kanssa.”
“Se on eri asia, minä olen heidän oma poikansa. Kaljuuna vetoa, että äiti järjestää hirveän kohtauksen, ja isä joutuu rauhoittelemaan häntä koko illan, ja sitten he molemmat kieltävät, että olen heidän lapsensa.”
“Hyvä on, kaljuuna vetoa! Mutta minä en siltikään käsitä, miksi sinä ajattelet noin. Molly ja Arthur ovat molemmat suvaitsevaisia ja avarakatseisia tällaisissa asioissa, ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa.”
“Harry, sinä et nyt tajua! Miten sinä voisitkaan, ei sinun tarvitse miettiä, mitä mieltä vanhempasi mahtavat olla siitä, että seurustelet toisen miehen kanssa. Ei sinun ikinä tarvitse ajatella, mitä vanhempasi ajattelevat, voit tehdä ihan mitä vain!”
“...”
“Harry?”
“...”
“Harry, anteeksi, en olisi saanut sanoa noin. Kyllä minä oikeasti tiedän, että sinulle on vaikea asia, että vanhempasi ovat kuolleet.”
“Niin onkin.”
“Anteeksi.”
“Ja Ron, siksi minä haluan, että sinun vanhempasi tietävät. Sinä voit kertoa heille, he voivat suhtautua siihen jotenkin, he ovat elossa. Ei sillä ole väliä, mitä he sanovat nyt. Sinä tiedät itsekin, että ainakin ajan kanssa he hyväksyvät meidät.”
“Hyvä on.”
"Me kerromme heille?"
"Joo."
“Kiitos, Ron!”
“... lopeta tuo virnuilu.”

***

“Minähän sanoin!”
“Niin sanoit, tiedän, ei tarvitse pilata minun helpotustani olemalla yhtä ärsyttävän kaikkitietävä kuin Hermione!”
“Mutta sinun on pakko myöntää itsekin, että olit tyhmä, kun edes ajattelit, etteivät he hyväksyisi.”
“Joo joo, olen tyhmä, idiootti suorastaan! Miten voit edes seurustella näin umpityhmän ihmisen kanssa?”
“Olet minulle kaljuunan auki.”
“Harry, se oli vitsi! Minä liioittelin, en minä oikeasti luullut, että äiti ja isä kieltäisivät, että olen heidän poikansa!”
“Kyllä minä tiedän, että sinä liioittelit, mutta olet silti kaljuunan auki!”
“Harry!”
“Älä väitä vastaan vaan ala maksaa.”
“Harry, muistutapa minua, miksi minä taas seurustelinkaan tuollaisen idiootin kanssa.”
“Koska olen ihana ja vastustamaton ja koska sinä rakastat minua? Ja koska ilman minua joutuisit vieläkin pohtimaan, hyväksyvätkö vanhempasi sen, että seurustelet miehen kanssa.”
"..."
"Rooooon?"
“Hyvä on, saat kaljuunasi.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 21:12:26 kirjoittanut Beelsebutt »
I'll pretend that my heart and my head are well.

Pöllölän Puuskupuh

  • Vieras
Vs: Kaljuuna vetoa
« Vastaus #1 : 01.07.2009 23:05:29 »
Ihana. Jotenkin niin ihastuin tähän. Varsinkin tuohon loppuun. :)

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: Kaljuuna vetoa
« Vastaus #2 : 02.07.2009 15:14:22 »
Vähän suloinen. Itsekin meinasin joskus kirjoittaa ficin missä Ron ja Harry tulee Ronin vanhemmille ulos kaapista, mutta siitä ei tullut yhtään mitään jostain syystä. Mutta nythän miun ei tarvitse kirjoittaakaan sitä, kun sie kirjoitit! :D

Hihii, viittaus S/R:ään. Ja suloista kinastelua noilla kahdella, voin ihan hyvin kuvitella tälläisen oikeastikin tapahtuneen (jos ei oteta huomioon sitä, että nyt puhun kahdesta fiktiohahmosta, mikä tuppaa miulta välillä unohtumaan...  ::)) ja noiden oikeastikin puhuvan ihan noin. Hupsu Ron, kun yritti sitten vielä luistaa sen kaljuunan maksamisesta.

Olit hyvin pelkkään keskusteluun onnistunut saamaan kaiken tarpeellisen, että tilanteen pystyi hyvin kuvittelemaan, vaikkei mitään kuvailuja ollutkaan.

Kiitos! :)
I've got blisters on my fingers!

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Kaljuuna vetoa
« Vastaus #3 : 18.07.2009 11:59:55 »
Tällaista olenkin etsinyt, vaikkei Harry/Ron ehkä olekaan suosikkipareja. Kaikkeen tottuu, eikä tämä onneksi ollut sellaista imelää siirappia, jota aina pelkään. S/R viittaus oli mainio, pointsit siitä! Voi Molly-parkaa, kun kaikki tutut ajautuvat homoiksi. Seuraavaksi Hermione varmaan seurustelee Ginnyn kanssa. :D

Oiva tuo veto, josta Ron yritti luistaa sitten jälkeenpäin. Kannattaisi vähän miettiä, mitä lupaa ennen kuin avaa suunsa.
Lainaus
“Koska olen ihana ja vastustamaton ja koska sinä rakastat minua? Ja koska ilman minua joutuisit vieläkin pohtimaan, hyväksyvätkö vanhempasi sen, että seurustelet miehen kanssa.”
"..."
Nuo lainausmerkit ovat eri tavalla kuin muualla, pikku juttu, mutta otti silmään.

Kiitos paljon, oli mukava lukea!
« Viimeksi muokattu: 18.07.2009 12:01:49 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Fredu

  • Luihuisnörtti
  • ***
  • Viestejä: 1 010
    • Mieleni on maalaus
Vs: Kaljuuna vetoa
« Vastaus #4 : 19.07.2009 22:06:12 »
Pomppasin ensiksikin ilosta metrin ilmaan, kun luin että tämähän on H/R:ää! Sitten tanssin voitontanssia hetkisen, ja istuuduin lukemaan. Nauroin tuossa lopussa ihan älyttömästi! 8'D

Lainaus
"Rooooon?"
"Hyvä on, saat kaljuunasi"
^Ihana! 8'D <3 Voin ihan oikeasti kuvitella Ronin ja Harryn ilmeet tässä. x))
Avatar: Beauty Enchants
hiphei, hurraa, nyt ei surra! pienet on konstit nää: jos joskus täytyy huolia olla, tuntuu pahalta, itkettää, itke kyyneleet sovinnolla,
ei ne silloin sisälle jää
~*~
Hävisin pelin

Ashtray

  • Lady Stardust
  • ***
  • Viestejä: 450
  • i will battle for the sun
    • LJ
Vs: Kaljuuna vetoa
« Vastaus #5 : 22.08.2009 13:17:14 »
Mustalupiini: Kiitos paljon kommentista.

Pöllölän Puuskupuh: Kiitos paljon siullekin.

pihlajanmarja: Hihi, kiitos! Miekin olin jo pitkään ajatellut, että kirjoitan ficin, jossa Harry ja Ron tulee Ronin vanhemmille kaapista ulos, ja sitten sain päähäni toteuttaa sen dialogina. Ja oli ihan pakko kirjoittaa tuo S/R-viittaus sinne. :''D Kiitos toistamiseen kommentista!

Amanecer: Kiitos kommentista! Ja hahaa, ei saa sanoa tuollaisia, kohta alan saada ideoita ja olen kirjoittamassa Hermione/Ginnyä samasta tilanteesta... No ehkä en. :''D Ja noista lainausmerkeistä, ei hajuakaan, miksi ne on eri tavlla. Hmmh.

Fredu: Ihanaa, muitakin Harry/Ronin ystäviä! Sitä kirjoitetaan ihan liian vähän. Kiitos paljon kommentista!
I'll pretend that my heart and my head are well.