Kirjoittaja Aihe: Kreikan mytologia: Siipirikko| S |  (Luettu 1636 kertaa)

Sukkula

  • Näätäpipari
  • ***
  • Viestejä: 25
Kreikan mytologia: Siipirikko| S |
« : 15.05.2013 21:05:51 »
Nimi: Siipirikko
Fandom: Kreikan mytologia, niinku nykyajassa.
Kirjottaja: Sukkula
Beta: Fangwen
Ikäraja: S
Paritus: Notos/Thanatos & erittäin tulkinnanvarainen, lähes huomaamaton Zefyros/Eros
Genre: Angst, hurt/comfort & slash (en oo kyllä noista ihan varma muttatota..)
A/N: Elikkäs, ensimmäinen ficci jonka uskallan julkasta (jos ei lasketa yhtä yhteisficcii ja yhtä jonka poistin) ja tuota, meni tosi kauan kerätä rohkeutta julkasta tää, että olis ihan kiva saada sitten kans kommenttia.

Siipirikko

Onko muita meitä, maailmaan eksyneitä…

Pieni huokaisu karkasi hänen huuliltaan, ja kuului läiskähdys, läiskis, kun kenkä upposi lätäkköön. Kenkä päästi sisäänsä vettä, kuin olisi ollut hyvin janoinen, ja sukka kastui epämukavasti.
Tuon kyseisen kengän omistaja vetäisi nopeasti jalkansa pois lätäköstä, mutta vahinko oli jo tapahtunut - kenkä ja sukka olivat likomärät.

Murahdus lähti hänen suustaan kun kengästä kuului jokaisella askeleella inhottava ääni, splotspäts. Sadepisarat ropisivat epätasaista tahtia hänen päälleen hänen matkatessaan kohti taloa jota kutsui hän kodikseen, vaikkei se sitä ollut. Ei tulisi koskaan olemaankaan, ei vaikka mies niin väittäisikin.
Koti on siellä missä sydän on.

Täällä päällä kylmän maan…

Ovelle päästyään mies kaivoi avaimet esiin, ja avasi oven. Hän käveli sisälle, ja heitti avaimet pöydälle. Ennen kuin mies ehti kääntyä sulkeakseen oven, joku muu sulki sen. Mies ummisti silmänsä lämpimän tuulahduksen osuessa hänen selkäänsä.

Thanatos, Thanatos”, Tuuli kuiski miehen korvaan kauan sitten unohdettua nimeä.
“Notos”, Mies haparoi nimen kanssa, kuin ei olisi lausunut sitä pitkään aikaan. Vaan kun oli. Niinä yön kylminä tunteina, kun hänen olisi pitänyt olla unessa, seinät olivat kuunnelleet sitä nimeä, miten kauniisti se sointui kun sitä toisteltiin. Ja ne seinät rakastivat sitä nimeä lähes yhtä paljon kuin nimen lausujakin.

Siipirikkoina?

“He ovat unohtaneet minut, Notos”, Mies totesi tuulelle katkerasti. Hän kääntyi, tietäen kenet kohtaisi. Hän muisti liiankin hyvin miltä Etelätuuli näytti.
“Voi minun siipirikkoani”, Etelätuuli naurahti, turkoosit hiukset tuulessa heilahdellen. Hymy Etelätuulen kasvoilla oli apea.

Onko muita meitä…

Notos otti askeleen lähemmäs, sitten toisen, ja toisen, niin monta että pääsi unohdetun kuolemanjumalan luo. Turkoosihiuksinen tuulenjumala joutui varvistamaan ihan vähän, jotta sai suudeltua Thanatosta.
“Kävelitkö sateessa? Pitäisikö minun ottaa märät vaatteesi pois?”, Notos kysyi, ja Thanatoksen nyökättyä Etelätuuli otti häntä kädestä, lähtien johdattamaan kaikkien muiden unohtamaa kuolemanjumalaa talon makuuhuoneeseen. Thanatos voisi vaikka pitääkin taloa kotinaan, nyt kun Notos oli siellä.

Pudonneita enkeleitä?

Eros istui katolla, eikä hän välittänyt vesipisaroista jotka toisinaan osuivat hänen kasvoihinsa, kehoonsa ja hiuksiinsa. Hän istui suuren päivänvarjon alla eräällä katolla, mutta kastui silti, sillä kuten useimmat päivänvarjot niin ei myöskään tämä pitänyt vettä. Päivänvarjo oli jäänyt joiltain kuolevaisilta, jotka olivat paenneet sadetta sisälle.
Venetsiassa päivä alkoi kääntymään illaksi, ja ilta yöksi. Sade ei kuitenkaan lakannut, mutta pian satoi paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Gondoleihin oli nostettu katokset, ja eräässä gondolissa kuolevaiset pussailivat. Venetsiassa oli kaunista.

Täällä yksin odottaa…

Eroksen katse käväisi pussailevissa kuolevaisissa, ja hetken aikaa hän oli toiveikas, ehkä tuollaiset rakkaudenosoitukset olivat hänen läsnäolonsa tuotosta, mutta synkistyi lähes heti. Ei hänellä ollut enää sellaisia voimia, ei enää.
Hän käänsi katseensa jälleen pois, ja jäi katsomaan sadetta.

Toista kaltaistaan…

Muutamien minuuttien päästä Eroksen ajatukset olivat suorastaan masentavia, ja juuri silloin hän tunsi Länsituulen hyväilevän kasvojaan.

Nyt Siipirikko vaan.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 21:35:48 kirjoittanut Beyond »

Fangwen

  • Muumilapsi
  • ***
  • Viestejä: 46
  • Sorry, cannot hear u over all this escapism.
Vs: Kreikan mytologia: Siipirikko| K-7 |
« Vastaus #1 : 15.05.2013 21:16:16 »
Jee sä uskalsit >33
Joo, minä toimin siis betana ja kaikista mahdollisista virheistä saa tulla marisemaan meikäläiselle.
Itse tykkäsin tästä tosi paljon. Alun lätäkköön astuminen nosti hymyn huulille ja sehän vain leveni loppua kohden kun Notos astui kuvaan <3 Ne kaksi on oikeasti tosi söpöjä yhdessä, aaw.

Lainaus
“Notos”, Mies haparoi nimen kanssa, kuin ei olisi lausunut sitä pitkään aikaan. Vaan kun oli. Niinä yön kylminä tunteina, kun hänen olisi pitänyt olla unessa, seinät olivat kuunnelleet sitä nimeä, miten kauniisti se sointui kun sitä toisteltiin. Ja ne seinät rakastivat sitä nimeä lähes yhtä paljon kuin nimen lausujakin.

^ Tuota kohtaa rakastin aivan erityisen paljon, ihanaa kuvailua <3 Ja ajatus Thanatoksesta kuiskimassa Etelätuulen nimeä seinille, jotka eivät vastaa...samalla jotenkin niin masentavaa ja ihanaa. Olisikohan herkkä oikea sana? No kuitenkin. Tykkäsin siis itse aivan hirmuisesti, kirjoita lisää, yleisö pyytää~ >D
A Elbereth Gilthoniel
silivren penna míriel
o menel aglar elenath!
Na-chaered palan-díriel
o galadhremmin ennorath,
Fanuilos, le linnathon
nef aear, sí nef aearon!

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 087
Vs: Kreikan mytologia: Siipirikko| K-7 |
« Vastaus #2 : 15.05.2013 21:59:13 »
Ajattelinkin, kun vihjaisit tästä kommentissasi, että parasta uskaltaa, sillä minun kiinnostukseni heräsi heti! Ja voi, miten kaunis oli! Ei kannata arkailla tällaisten helmien kanssa :) sillä kyllä lukijoita aina löytyy.

Minusta heikentyneet jumalat ovat aina hyvin kiehtova ja mielenkiintoinen asetelma ja tykkäsin hirmuisesti näistä yksityiskohdista täällä, jotka siihen viittasivat. Sukan ja kengän kastuminen nyt vaikka esimerkkinä.

Tuo Fangwenin lainaama kohta oli oma suosikkini tekstissä. Jotenkin niin haikea, kaunis ja herkkä. Voi Thanatos-kultaa, joka kaipaa etelätuultaan. Onneksi Notos tuli lohduttamaan <3

Tämä paritus on tosiaankin kutkuttava, mutta he kyllä sopivat hyvin yhteen. Ehkä minä kuitenkin paritan mieluummin Thanatosta ja Hypnosta keskenään, mutta kyllä Notos on aivan ihana <3 Ja Eros! Ihanaa, että siellä oli maininta hänestäkin. Yksi suosikeistani, Eros, oma kultapoikani, josta kirjoitan aivan liian vähän. Ihanaa, että hänellekin suotiin tuulenvire lännestä päin ;) Pidin myös kovasti noista välihommeleista tuolla. Ne toivat omaa haikeutta ja tunnelmaa tähän ficciin.

Kirjoita vain lisää! Minä ainakin olen lukemassa :) Kiitos!

Sukkula

  • Näätäpipari
  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: Kreikan mytologia: Siipirikko| K-7 |
« Vastaus #3 : 16.05.2013 17:42:26 »
Fangwen Kiitos kommentista ja wiih, kiva kun tykkäsit :"3
Sokerisiipi Meinasin mennä sekasin kun tajusin että olin saanu sulta kommentin (koska oot varmaan yks parhaista kirjottajista joita tiiän). Mutta tosiaan, kiitos ja ihanaa että tykkäsit, kai mä sitten voisinkin kirjottaa lisää :)

Inzi

  • MorsoTieteenTohtori
  • ***
  • Viestejä: 14
Vs: Kreikan mytologia: Siipirikko| K-7 |
« Vastaus #4 : 17.05.2013 21:20:38 »
Mua vieläki häiritsee, ettet antanu mun lukea viimeistä versiota, ennen ko julkasit tän, muttaa... Julkaise lisää, ihmiset rakastaa sua sun ficcei!!!

Hei, käskekää kaikki Sukkula-siskoseni julkaista myön mun lemppari sen ficeistä, Kuihtuneet kukat!

minttuska

  • Vieras
Vs: Kreikan mytologia: Siipirikko| K-7 |
« Vastaus #5 : 18.05.2013 23:10:14 »
Oih. Olipa tämä... en tiedä, mutta tykkäsin hirmuisesti. Vähän apea, mua jotenkin vähän hämmensi tämä asetelma. Varmaankin, kun en tiennyt missä ollaan, mitä on tapahtunut ja kaikkea muuta. Mutta erittäin kaunis, jotenkin viipyilevä. Tunnelman olit tosi hienosti saanut luotua ja tykkäsin Notoksesta.
Lainaus
“Kävelitkö sateessa? Pitäisikö minun ottaa märät vaatteesi pois?”, Notos kysyi, ja Thanatoksen nyökättyä Etelätuuli otti häntä kädestä, lähtien johdattamaan kaikkien muiden unohtamaa kuolemanjumalaa talon makuuhuoneeseen.
En tiedä miksi, mutta jotenkin tämä oli minusta erittäin kaunis. Ihanan hienovaraisesti ujutit tämän tänne. Koko ficissä oli surullisen rakastava nuotti. Tykkäsin.
Ainoastaan minua hieman hämmensi se, kun siirryttiin yhtäkkiä Eroksen luokse. Mutta jaa... hienohan sekin oli.
Lainaus
Hei, käskekää kaikki Sukkula-siskoseni julkaista myön mun lemppari sen ficeistä, Kuihtuneet kukat!
Käskystä! ;D Postaa ihmeessä! Ainakin tämän ficin perusteella kannattaa, kirjoitat mielestäni todella hyvin. Onnistuit jotenkin hyvin yksinkertaisella tavalla viestittämään hyvin paljon.

Sukkula

  • Näätäpipari
  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: Kreikan mytologia: Siipirikko| K-7 |
« Vastaus #6 : 19.05.2013 13:42:41 »
Inzi Hihi, halusin antaa sun odottaa~~
minttuska Voi kiitos kovasti kommentista~~ Itseänikin alkoi näin jälkikäteen häiritsemään kun siirryttiin noin äkkiä Eroksen luo, ja hmm... Oon harkinnu kyllä muidenkin ficcien julkasemista, mutta nyt on niin paljon kiireitä ollu, että ehkä sitten myöhemmin. Kiitos vielä kerran~~ :)