Kirjoittaja Aihe: HETALIA: København -syndrooma, K-11 | osa 25/25 Valmis  (Luettu 9132 kertaa)

Vyra

  • Vieras
Nimi: København -syndrooma
Kirjoittaja: Vyra
Beta: Myrsis <3
Fandom: Hetalia
Genre: AU, draama, seikkailu, romance
Ikäraja: K-11
Paritus/Päähenkilöt: DenNor, SuFin & PruHun / Norja(Lukas), Suomi(Tino), Islanti(Eirikur), Tanska(Mathias) ja Ruotsi(Berwald)
Summary:
"Kävisitkö kauppaa kanssani, Norgeni?"
"Minulla ei ole mitään sinulle..."

Varoitukset: Spoilaus-vaara! kielenkäyttöä, liikaa alkoholia, murha/itsemurha yritystä, vihjailua ja sellaista
Disclaimer: Hetalia ei edelleenkään ole minun.

A/N: Moi~
Eli... tämä on nyt sitten vähän kuin testi^^ Tahdon tietää osaanko kirjoittaa korkeampia ikärajoja...

Lyhyesti tämän fikin idean historia: Luin pari erittäin hyvää viikinki-AU:ta englanniksi ja sitten vain sain päähäni, että tahdon tehdä oman myös! Samalla syntyi ajatus yrittää jotain erilaista... Eli päästin sisäisen fanityttöni hiukan vapaammalle ja katotaan tuhoaako se nyt sitten kaiken vai ei xD
Tästä tarinasta tulee kyllä vähän klisee, mut ei kai se haittaa? Eihän? Ja tuskin tästä edes niin hurja tulee, kun ajattelin mut katotaan (mulla on huimat kaksi lukua valmiina! Yleensä mul on vain prologi ^^'')

Mut lopetan hyödyttömän höpisemisen ja kerron enää vain pari selventävää seikkaa:
Tässä fikissä käytetään ihmisnimiä eli Ruotsi ja Suomi ovat Berwald ja Tino, Norjan ja Islannin nimet ovat Hima-saman nimiehdotuksista eli Norja on Lukas ja Islanti Eirikur (mulle tulee aina Janne Katajan ääni mieleen kun sanon tuon nimen...xD) Tanskan suhteen en pitänyt yhdestäkään ehdotuksesta eli käytän hänestä "fani-nimeä" Mathias.
Lukas on iältään melkein kahdeksantoista, Tino puolivuotta nuorempi ja Eirikur noin viisitoista.

Tästä alkujutusta uhkaa oikeasti tulla pidempi kuin ekasta luvusta, joten eiköhän aloiteta (nyt tuli sellainen olo, että oon tekemässä jonkun hirveän mokan... mut menköön^^' jos kukaan ei pidä niin en sitten jatka tätä, joten jättäkää kommenttia jos tahdotte nähdä loput, okay?)

*****

1. Osa:  Oslo-syndrooma

Klops.

Kirves heilahti vakaasti, vaikka sitä pitelevä nuorukainen alkoi jo väsyä työhönsä. Hänen oli kuitenkin jatkettava loppuun asti, kun oli kerta aloittanutkin.

Klops.

Vaaleat hiukset heilahtivat hetkeksi pojan kasvoille, mutta jäänsiniset silmät eivät kuitenkaan herpaantuneet halosta, johon hän oli kirveellänsä tähdännyt.

Klops, klops…

Polttovalmiiden halkojen pino kasvoi tasaisesti kaikessa hiljaisuudessa. Norjalaisella nuorukaisella ei ollut mitään halua tai edes aikaakaan alkaa pysähtyä juttelemaan itsekseen tai ihan vain ihastelemaan metsämaisemaa sekä kaunista kesäaurinkoa. Hän ehtisi tehdä sitä myöhemmin… Sitten kun hänellä olisi taskussaan sen verran rahaa, että saisi ostettua seuraavan päivän ruuan veljilleen.

”Lukas”, vanhemman naisen ääni kutsui ja puita pilkkonut nuorukainen antoi kohotettujen käsiensä laskea kirveen takaisin maahan ennen kuin vilkaisi taakseen.

”Niin?” hän kysyi ja mökistään ulos kävellyt nainen hymyili, vaikka tiesikin hyvin ettei saisi hymyynsä mitään vastausta. Vanhin kolmesta orpoveljeksestä oli aina ollut kaikkein totisin, aivan eri maata kuin keskimmäinen heistä.

”Se on jo hyvä nyt”, nainen sanoi tarkoittaen polttopuita, ”en tarvitse enempää tällä kertaa. Voit tulla tekemään loput sitten vaikka ylihuomenna?”  Nuorukainen nyökkäsi totisena ja laski kirveen siististi valmista pinoa vasten. Ripeästi hän kokosi valmiit halot hieman siistimmäksi kasaksi, otti vastaan muutamat kolikot sekä pienen ruokakorin, jonka nainen hänelle lahjoitti. Se meni aina näin. Lukas auttoi siinä, missä pystyi ja kykeni ja ihmiset antoivat hänelle vastineeksi hieman rahaa, ruokaa tai jotain muuta tärkeää, jota ilman veljekset eivät selviäisi.

Sillä Lukas ja hänen kaksi veljeään, pirteä ja iloluontoinen Tino sekä nuorimmainen, joka tunnettiin Eirikurina tai usein lempinimellä Is hänen hopeansävyisten hiusten vuoksi, olivat jääneet orvoiksi joitain vuosia sitten erään onnettomuuden jälkeen. Lukas oli nopeasti saanut huomata, ettei heidän pienellä kylällään ollut varaa elättää kolmea lasta, jotka eivät vielä kyenneet aikuistentöihin, joten hän oli päättänyt tehdä sen verran kuin kykeni. Nyt hän oli jo melkein kahdeksantoista ja jokseenkin tyytyväinen elämäänsä. Hänellä ja veljillä oli vaatteet päällään, ruokaa sen verran ettei nälkä tappanut, lämmintä talvisin sekä kaikkea tarvittavaa. Ehkä heidän vaatteensa olivat hiukan risaiset ja ruoka siitä huonoimmasta päästä, mutta he pärjäsivät… Eikö niin?

Elämäänsä miettien Lukas kulki tuttua metsäpolkua, joka johti hänen kotiinsa. Pieneen taloon, jonka hänen isänsä oli rakentanut kauan sitten ja jättänyt sitten hänelle. Lukas ei vain enää kyennyt edes muistamaan sitä miestä, joka oli kuollut jo kauan sitten. Se mies, jota nuorukainen oli myöhemmin oppinut kutsumaan isäkseen, oli vain hänen äitinsä uusi aviomies, joka oli myös samalla tuonut Tinon mukanaan perheeseen. Veljeksistä siis vain Lukas ja Eirikur olivat verisukua toisilleen, mutta Tino oli heille kuitenkin aivan yhtä rakas.

”Lukas!” joku huusi ja nuorukainen kuuli muutaman juoksuaskeleen. Pian tuttu suomalainen ilmestyi metsästä hymy kasvoillaan. Tino ei oikeastaan edes ollut kokonaan suomalainen, hänen isänsä oli ollut norjalainen kuten kaikki tässä kylässä, mutta hänen äitinsä oli tullut kaukaa idästä ja poika oli perinyt ulkonäkönsä sekä paljon luonteestaan häneltä.

”Hei, Tino”, Lukas vastasi ja odotti hetken, että hänen velipuolensa käveli hänen vierelleen.

”Hei”, suomalainen vastasi iloisesti ja he jatkoivat matkaa kahdestaan, ”vanha muori päästi minut tänään aikaisemmin. Olen kuulemma edistynyt todella nopeasti viime aikoina ja hän on ylpeä minusta.” Tino sanoi sen täysin ilman ylpeää äänensävyä. Hän oli ainoa Lukaksen tuntema ihminen, joka todella pystyi kehumaan itseään tai puhumaan saavutuksistaan aivan kuin niissä ei olisi mitään sen ihmeellisempää.

”Hienoa”, Lukas vastasi ja sai sillä pienellä kehulla seuralaisensa hymyilemään vieläkin enemmän, ”onko Is kotona vai…?”

”Kotiin minä hänet jätin”, Tino vastasi, ”muori ei oikein pidä siitä, että muut ovat kuuntelemassa hänen opetuksiaan ja Is sanoi keräävänsä marjoja ruualle.” Lukas nyökkäsi. Hän tiesi jo hyvin, että salaperäinen muori ei juuri välittänyt ihmisistä. Tino oli siinäkin asiassa taas poikkeus ja hän oli päässyt jo pian veljesten vanhempien kuoleman jälkeen muorin oppilaaksi. Hänestä tulisi parantaja ja Lukas oli tyytyväinen, että edes hänen toiselle veljelleen olisi siis hyvä tulevaisuus edessä.

”Iseeeey!” Tino tervehti riehakkaasti nuorinta velipuoltaan, kun he saapuivat pienelle talolleen, ”pitkästä aikaa.” Eirikur katsoi häntä hieman epäillen ja irvisti yhdelle monista lempinimistään.

”Me näimme viimeksi aamulla, Tino, se oli vain kuusi tuntia sitten”, hopeahiuksinen poika vastasi totisena, ”mutta mukava nähdä sinuakin silti…. vaikka voisit vaihteeksi käyttää oikeaa nimeäni.” Suomalainen nyökkäsi, ohitti moitteet olankohautuksella ja alkoi nopeasti selittää nuoremmalle veljelleen, kuinka oli tänään oppinut taas lisää siitä mitkä kasvit auttoivat mihinkin vaivaan. Lukas kuunteli puhetta puolella korvalla samalla kuin purki palkaksi saamansa korin sisällön pöydälle. Leipää ja hiukan kuivattua kalaa, se riittäisi hyvin tälle illalle. Seuraavana aamuna hän voisi sitten mennä käymään kylällä ja käyttää saamansa kolikot. Ehkä myös metsä soisi heille tuoretta lihaa…

”Mitä mietit?” Eirikur kysyi vakavana ja Lukas tajusi samassa huokaisseensa vahingossa ääneen. Onneksi Tino ei sentään ollut kuullut sitä. Suomalainen oli niin herkkä kaikille huonoille uutisille, joten vanhin veli odotti hetken kunnes tämä oli lähtenyt ulos hakemaan vettä kaivolta. Sitten hän käänsi jäänsinisten silmiensä katseen nuorimman veljensä violetin sävyisiin silmiin.

”Minul… meillä…”, Lukas aloitti tietämättä, miten oikein sanoisi ajatuksensa ääneen. Totuus kun oli se, että hän ei tiennyt enää pystyisivätkö he kolme elämään näin. Ihmisillä alkoi olla yhä vähemmän töitä hänelle eikä Eirikur ollut tarpeeksi vanha vielä… He kuitenkin tarvitsivat ruokaa, vaatteita ja sellaista aivan yhtä paljon kuin ennenkin. Vanhat kanatkin olivat kaikki kuolleet edellisen kylmän talven aikana.

”Sinä aiot siis… lähteä?” Eirikur kysyi kuiskaavalla äänellä ja Lukas nyökkäsi. Suuret laivat saapuisivat pian ja aina oli joku joka etsi väkeä merille. Viime vuonna hän oli ollut vielä liian nuori… nytkin hänen saattaisi olla silti vaikeaa löytää töitä hennon olemuksensa vuoksi, mutta varmasti joku palkkaisi hänetkin. Sitten Tino ja Eirikur voisivat elää palkka-rahalla talven yli. Lukas ei pitänyt ajatuksesta, mutta se olisi ainoa keino.

”Minun täytyy”, Lukas vastasi totisena ja halkaisi palkaksi saamansa leivän kolmeen osaan.
 
”Minulla on paha tunne siitä”, Eirikur totesi, ”emmekö voisi vain lähteä yhdessä? Kuulin kulkijamiehiltä, että täältä pohjoiseen on iso rannikkokaupunki ja siellä olisi töitä kaikille ja…” Lukas nosti kätensä pysäyttääkseen veljensä puheen.

”Sinne on aivan liian pitkä matka ja pelkkiin puheisiin ei kannata uskoa”, hän selitti, ”toiseksi… missä välissä sinä olet kulkijamiehille puhunut?” Eirikur vastasi veljelleen mitäänsanomattomalla katseella.

”Kylässä”, hän lopulta vastasi ja yritti kiertää asian, mutta Lukaksen katse oli hänenkin totisuuttaan voimakkaampi, ”no… minä tahdoin vain nähdä, mitä he tekevät… ja minulla oli tylsää.” Lukas tuijotti häntä vielä hetken ja hymähti sitten hiljaa kumartuessaan taputtamaan pikkuveljensä hiuksia.

”Vai niin”, nuorukainen totesi, ”muistaakseni olen sanonut, että et mene sinne yksin, mutta minkä minä tylsistyneelle pikkuveljelleni voin.”  Eirikur hymyili hiukan, vaikka hänen ajatuksensa olivat taas eksyneet Lukaksen odottavaan lähtöön.

”Onko …?” hän aloitti taas, mutta Lukas hyssytteli häntä vaikenemaan.

”Ei mietitä nyt sitä enää”, vanhempi sanoi ja työnsi yhden leivänpaloista veljelleen, ”pakko, mikä pakko. Mutta vuoden merillä olon jälkeen meillä on varaa elää taas seuraava vuosi. Ja Tinohan voi aloittaa sitten ne parannushommat muutaman vuoden jälkeen.” Eirikur nyökkäsi, muttei kuitenkaan aloittanut syömistä.

”Sinä tiedät, että hän vihaa sitä kun kutsut hänen töitään parannushommiksi…”, hopeahiuksinen nuorukainen mutisi yrittäen noudattaa veljensä pyyntöä olla ajattelematta sitä vaikeampaa asiaa enää.

”No, lopetan nykyisen käytön sitten kun hän keksii sille jonkin paremman nimen”, Lukas vastasi kohauttaen olkiaan, ”hän taitaa vieläkin ahertaa sen kimpussa…” Eirikur nyökkäsi.

”Kyllä, hän miettii sitä vieläkin”, nuorukainen myönsi edelleen totisena, ”hän ei osaa päättää ’henkiruumisparantajan’ ja ’supershamaanin’ väliltä.” Lukas katsoi veljeään pitkään, mutta sitten hänen pokkansa petti ja hän ratkesi nauramaan.

”…supershamaani…?” hän kysyi ja yritti pidätellä nauruaan, jottei aivan menettäisi mainettaan totisena ihmisenä.

”No, jotain sellaista se oli…”, Eirikur vastasi ja naurahti hänkin. Tino päätti juuri sillä hetkellä astua sisälle, kun veljekset yrittivät kumpikin saada tutun vakavuutensa takaisin. Hän pysähtyi ovelle ja katsoi heitä kumpaakin pitkään epäillen.

”Ja mistähän te olitte puhumassa?” vaalea suomalainen lopulta kysyi, kun Lukas tai Eirikur eivät kumpikaan vastanneet.

”Sinun nimeämistaidoistasi”, Eirikur myönsi suoraan ja sai Tinolta huokaisun sekä silmien pyöräytyksen.

”Ei niissä ole mitään vikaa… Oikeasti!” Tino sanoi, mutta Lukas vain kohautti toista kulmaansa ja Eirikur käänsi katseensa seinään ja yritti olla hymyilemättä liian paljoa.

”Ei vai?” Lukas kysyi hiljaa ja hetken he kaksi vain tuijottivat toisiaan kunnes Tinonkin huulet lopulta kääntyivät hymyyn.

”Ei”, hän vastasi ytimekkäästi, ”te olette vain kateellisia…” Tino puhui vakavasti aivan kuten veljekset hetki sitten, mutta hänen hymynsä kertoi hänen enemmänkin vitsailevan kuin olevan tosissaan. Hänen luonteellaan ei muutenkaan paljoa suututtu ihmisille ja hän tunsi velipuolensa jo tarpeeksi hyvin.   

”Oli miten oli”, Lukas tokaisi hetken päästä vaihtaen keskustelun aihetta taas, ”minun täytyy mennä huomenna kauppiaan luokse, tuletteko te kaksi mukaan vai jäätte tänne?” Lukas melkein näki kuinka innostus valtasi Tinon mielen. Suomalainen yksinkertaisesti rakasti kaikkea, mikä vei hänet lähemmäs muita ihmisiä. Kauppiaat, torikokoontumiset, ihan vain kylänraitilla kävely… kaikki kelpasi hänelle.

”Minä tulen!” Tino huudahti aivan kuten Lukas olikin arvellut. Hän nakkasi toisen jäljelle jäänneistä leivänpaloista velipuolelleen, joka rauhoittuikin hieman, istui alas pöydän ääreen ja alkoi järsiä illallisleipäänsä miettivä ilme kasvoillaan.

”Minä jotenkin tiesin…”, Lukas mutisi ja kääntyi sitten pikkuveljensä puoleen, ”Eirikur?” Hopeahiuksinen nuorukainen näytti miettivän hetken, mutta kallisti sitten päätään hiukan ja nyökkäsi.

”Minä tulen myös”, hän vastasi ja vilkaisi sitten yhä leipäänsä pureskelevaa Tinoa, ”…vahtimaan, että Tino ei katoa mihinkään…” Lukas nyökkäsi ja virnisti hiukan, mutta suomalaiselta itseltään näytti menevän huomautus kokonaan ohitse. Hän nosti katsettaan vasta, kun veljekset olivat tuijottaneet häntä jo hetken.

”Mitä?” Tino kysyi, ”sanoitteko te jotain…?” Eirikur ja Lukas vilkaisivat toisiaan.

”Ymmärräthän”, Eirikur lopulta totesi, ”hän todella tarvitsee jonkun katsomaan peräänsä…” Lukas nyökkäsi totisena.

”Aivan. Olet oikeassa”, hän vastasi vakavalla sävyllä, ”ehkä… meidän täytyy….” Lukas kumartui veljensä puoleen ja kuiskasi loput sanoistaan tälle niin, ettei Tino kuullut. Suomalainen katsoi heitä nyt yhä enemmän epäilevästi.

”Mitä te…?” hän yritti kysyä, mutta veljekset jatkoivat keskenään kuiskuttelua kunnes Eirikur nyökkäsi vakavana ja vilkaisi velipuoltaan.

”Kyllä, meidän on tehtävä se…”, hän totesi ja astahti askeleen lähemmäs Tinoa, mikä sai tämän melkein pomppaamaan ylös tuoliltaan.

”Mi-mitä nyt…”

”Niin”, Lukas myönsi ja katsoi Tinoa ensin vakavasti, mutta päästi sitten pienen virnistyksen huulilleen, ”meidän täytyy tosiaankin löytää hänelle tyttöystävä.” Suomalainen oli hetken aivan hiljaa, mutta sitten hän huokaisi.

”En minä niin toivoton ole”, hän mutisi, ”te tässä enemmän seuraa kaipaisitte… Synkistelette vain keskenänne.” Eirikur kallisti päätään kysyvästi.

”Mitä vikaa on synkistelyssä?” hän kysyi ja Tino pyöräytti silmiään ennen kuin jatko keskeytynyttä päivällistään.

”Miksi minä edes yritän puhua teille”, hän mutisi itsekseen. Lukas istahti viimein alas hänen vierelleen ja taputti velipuoltaan kevyesti olalle.

”Koska sinä rakastat meitä”, hän vastasi. Tino hymähti ja nyökkäsi vastaukseksi.


A/N: Niin klisee... niin klisee... voi voi...
Myönnän, tässä osassa ei tapahtunut oikeastaan mitään ^^'' Mutta Tanska saapuu seuraavassa!
København on muuten Kööpenhamiina tanskaksi, jos joku sitä mietti. Ja kyllä, mulla oli joku idea näitä lukuja sun muita nimetessä... vielä kun muistais sen...^^'
Nyt painan "lähetä" -nappia ja painun nukkumaan ennen kuin perun tämän koko jutun... Öitä~
« Viimeksi muokattu: 22.06.2015 00:16:48 kirjoittanut Beyond »

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #1 : 08.04.2011 14:31:17 »
Ho ho hoo! Mitä täältä löytyykään!
Nyt heräsi kyllä mielenkiinto aivan täysin. Hieman korkeampi ikäraja, Islanti, Suomi ja Norja veljeksinä, sekä aikakausi ovat kutkuttava yhdistelmä. Eirikur on todella tyylikäs nimi, tykästyin siihen heti. Tosin sen rinnalla Lukas ja Mathias ovat aika tavallisia. Mitä nyt on tullut itselle noita fanien kehittelemiä nimiä vastaan, Loki on ollut sellainen joka kolahti Tanskalle melko hyvin. Se tosin johtunee heidän melko yhteensopivasta luonteestaan... Se tuntuu kuitenkin samalla vähän liian lyhyeltä nimeltä Tanskalle. Heh, yritä nyt sitten ymmärtää tästäkin, että mikä on hyvä ja mikä ei. ^^'' Mutta ei siitä sen enempää...

Pidän erityisesti tyylistäsi, jolla kirjoitat vakavia tekstejä. Niissä edetään maltillisesti, jolloin pääsee mukaan joka hetkeen. Se luo myös samalla sitä tunnelmaa, joka kietoo sisäänsä heti ensimmäisten virkkeiden jälkeen. Välillä tulee noita hupaisampia kohtia, joissa pystyy vetämään henkeä ja ehkäpä naurahtamaan pienesti.  Tässä mm. tuo Tinon nimeämistaidon iänikuinen hehkutus on jotenkin ihanan nostalgista. Tosin ottaen huomioon aikakauden sana 'super' vähän kalskahtaa korvaan. Ehkä vähän turhan modernin kuuloinen, lainasana kun on... Mutta on kuitenkin todella cool, että Tino on shamaanin opissa. Luo vähän sävyä häneen.

Veljesten arki on kyllä jotenkin todella arkimaista, hyvällä tavalla. Heillä on omat huolensa, mutta silti heistä käy selvästi ilmi, että heillä on hyvin tiivis yhteiselo. Jotenkin tykkäsin kovasti tuosta "Tinolle on hankittava tyttöystävä" keskustelusta. Norja on vakava isoveli, joka huolehtii nuoremmista veljistään kaikin keinoin. Islanti taas teini-iän pyörteissä oleva nuori, joka tuntee olonsa tylsäksi jos joutuu vain istuskelemaan kotona tai metsässä. Mutta hän ei ole kuitenkaan mikään murkku, ainakaan vielä... ^^'' Kai sitä pitää anoa jatkoa tähän. Kuinka pitkäksi tätä muuten suunnittelit?
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011 14:33:12 kirjoittanut Sinu »
Jag tänker banka dig gul och blå!

Muuttolintu

  • muuttis
  • ***
  • Viestejä: 97
    • tumblr
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #2 : 08.04.2011 16:34:30 »
Oijoijoi~ lisää Nordics-matskua sinulta, ja vielä viikinkiajalta.. ! <3

Tässä ei ollut mitään mistä en olisi pitänyt. Ja kyllä, olen oikeasti tätä mieltä. Minusta on mahtavaa että uskallat välillä kokeilla rajojasi, ja varsinkin tuo murha/itsemurha yritys keräsi pisteet kotiin kiinnostavuudellaan.. Ainoa mikä jäi tässä nyt mietityttämään oli se, että jätätköhän tämänkin fikin kesken. Mutta vaikka jättäisitkin, on se kuitenkin parempi että julkaiset näitä nyt täällä meidän iloksemme kuin et julkaisisi ollenkaan : )

Joten, jatkajatka! Haluan nähdä loput ♥

b.a.t 1/3 +2 | tumblr

Vinzup

  • Purilaiskuningastar
  • ***
  • Viestejä: 66
  • Captain Smållwave
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #3 : 08.04.2011 21:49:07 »
Ihana idea!!! Meillä on ollut just koulussa juttua kansanrunoudesta (ah~) ja jäin sitten tunnilla haaveilemaan Eddan vuoksi viikinkiajoista... Ai että, kyllä aiheen valitsit! :) Me likey <3 Minä haluan jatkoa tälle ficille ehdottomasti! Kiinnostus heräsi kyllä, ja jää häiritsemään tosi pahasti jos et jatka (ja mä kattoisin sua kans tosi pahasti XP). We want more (me want more!!)!!! :D Minäkin haluan nähdä loput (näin Muuttista lainatakseni.) <3
B.A.T. & Kaaosduo! ~beware~ <3
Vielä ne mammuttikärpäset valtaa maan.
Tunnen itseni lampaaksi kissojen joukossa...

Vyra

  • Vieras
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #4 : 10.04.2011 15:04:19 »
Sinu: Kiitos^^ Itekin vähän mietin noiden nimien kanssa... Sigurd olisi ehkä ollut hienompi Norjalle, mutta jotenkin minä olen jo niin tottunut ajattelemaan, että hän on Lukas ^^''
Pituudesta en vielä tiedä.... mutta useampi luku kuitenkin...

Muuttis: Kiitoksia~ njoo... onhan mulla jäännyt noita joitain kesken... mutta toisaalta en osaa kirjoittaa jos en saa kommenttia välillä ( nytkin selkeni kummasti pari seikkaa, vaikka kukaan ei edes maininnut niistä, kumma mieli mulla^^'')

Vinzup: aww...kiitos~ mä tässä just vaan harmittelen, kun mulla olis sellainen kiva kirja jossa on viikinkitarinoita ja runoja koottuna, mutta... sehän on tietenkin Suomessa ja minä en >.<

Ja tässä olisi sitten seuraava osa, jossa jopa tapahtuu jotain ^^''


Toinen osa: Norge -syndrooma

”Hyvää päivää, mitä ja kuinka paljon saisi olla?” pienen kyläpuodin kauppias ehti kysyä ennen kuin huomioi liikkeeseensä astuneen nuorukaisen henkilöllisyyden, ”ai, Lukas… Miten veljesi voivat?”

”Hyvin, kiitos”, Lukas vastasi yksinkertaisesti. Hän tiesi hyvin, että kauppiaat eivät olleet koskaan aivan niin iloisia nähdessään hänet. Eihän hänellä edes ollut paljoa rahaa koskaan… Yleensä ei ollenkaan, joten hän oli kaikkea muuta kuin unelma-asiakas.

”Hyvä juttu…”, kauppias mutisi ja hieraisi sitten niskaansa vaivaantuneena. Kaupassa ei ollut ketään muita heidän lisäkseen, mutta päivä olikin jo pitkällä ja ihmiset tehneet päivän työnsä. Lukas oli käynyt jo parin muun kyläläisen luona ja onnistunut hankkimaan melkein kaiken tarvitsemansa. Hiukan lankaa ompelemiseen, uudet tulukset, jotain vihanneksia… enää hän kaipaisi vähän lihaa. Yleensä Lukas metsästi itse, mutta viime aikoina saalis oli ollut erittäin vähäistä eikä metsä tahtonut antaa vähäänsä veljeksille, joten Lukaksen täytyi vain käyttää loput kolikkonsa lihaan. Tai, jos kauppias nyt tahtoisi myydä sitä hänelle.

****

Sillä välin, kun Lukas teki viimeisiä ostoksia, Eirikur ja Tino kävelivät pitkin hiljenevää kylätietä. Päivä oli kulunut hitaasti ja normaalisti. Tino oli jutellut monien eri ihmisten kanssa, Lukas hoitanut omia menojaan ja Eirikur vain seurailut vaiti velipuoltansa. Suomalainen tuntui olevan aivan omassa elementissään keskustellessaan muiden kanssa milloin mistäkin aiheesta. Ehkä siksi vanha parantaja muori olikin valinnut juuri hänet seuraajakseen, koska Tino tahtoi auttaa ja ymmärtää muita.

Mutta nyt, kun aurinko alkoi jo hitaasti kadota taivaanrantaan, ihmiset olivat lähteneet kaikki koteihinsa tai minne sitten menivätkään yöksi. Vain kaksi nuorukaista jäivät keskenään odottamaan vanhinta veljeään, joka tuntui jääneen viimeiseen kauppaan pysyvästi. Tinoa se ei näyttänyt haittaavaan, hän vain katseli kevyt hymy huulillaan kuinka auringon viimeiset säteet valaisivat taivaan kauniin punertavan sävyin, mutta Eirikur alkoi olla jo levoton. Jokin vaivasi hänen mieltään ja, vaikka hän ei tiennyt mikä, hän tahtoi jo lähteä takaisin kotiin.

”Kaunis päivä”, Tino totesi ääneen ja Eirikur mutisi jotain, mikä toivottavasti kuulosti edes hiukan myöntävältä. Ilmeisesti se kuitenkin oli tarpeeksi hyvä yritys suomalaiselle, koska hän ei huokaisut tai alkanut jälleen kerran voivotella nuoremman velipuolensa sosiaalisten taitojen puutetta. He kävelivät vielä hetken, kunnes saapuivat kylän viimeisten talojen liepeille. Yleensä heillä oli tapana tavata toisensa täällä lopuksi, mutta Lukasta ei näkynyt vielä. Tino nojautui vasten matalaa kiviaitaa ja Eirikur istahti hetken harkittuaan hänen vierelleen. Lukas ei varmaankaan olisi valmis vielä hetkeen, vaikka hopeahiuksinen nuorukainen toivoi, että hän tulisi pian. Levoton olo ei ottanut millään kadotakseen.

”Eirikur…”, Tino aloitti ja tuijotti samalla mietteliäänä jonnekin taivaanrantaan. Jos hän olisi katsonut hiukan vasemmalle, hän olisi nähnyt meren, joka avautui vapaana melkein heti kylän edustalta. Oikealla taas alkoi metsä ja pieni kapea tie, jota pitkin veljeksetkin kävelivät kotiinsa. Heidän isänsä oli jostain syystä päättänyt rakentaa talonsa hieman syrjään muista ja Eirukurille ja Lukakselle tämä sopi hyvin. Tino vain olisi ehkä kaivannut hieman enemmän seuraa, mutta hänkin oli kuitenkin tyytyväinen.

”Niin?” Eirikur kysyi tahtomatta puhua sen enempää. Hän alkoi lähes huomaamattaan hypistellä harmaan pellavapaitansa risalle käyneitä hihoja ja naputella hiekkamaata nahkatossujensa kärjillä.

”Onko sinulla sellainen olo, että jotain tapahtuu pian?” Tino kysyi totisella äänellä ja Eirikur vilkaisi häntä nopeasti. Suomalainen ei tehnyt samanlaisia hermostuneita eleitä niin kuin hän ja oli muutenkin rauhallisen oloinen.

”Itse asiassa on”, Eirikur myönsi suoraan, ”toivon, että Lukas tulisi pian…” Tino nyökkäsi ja jatkoi taivaan tuijottamista tummansinisillä silmillään.

”Minä myös”, hän vastasi ja naurahti sitten hiljaa, ”hän varmaan tappelee sen kauppiaan kanssa siitä, miten vanhaa lihaa hänelle saa myydä.” Ehkä se johtui Tinon naurahduksesta tai sitten vain siitä että suomalainenkin tunnusti olevansa hermostunut jostain, mutta Eirikur tunsi rauhoittuvansa hieman ja hän hymähti.

”Niin”, hopeahiuksinen totesi, ”ja sitten hän yrittää saada vielä lisää alennusta, koska se liha pitäisi kuitenkin heittää pois.” Tino nyökkäsi ja käänsi katseensa viimein velipuoleensa.

”Tai, koska mehän vain autamme kun viemme vanhan lihan pois”, hän jatkoi, ”meidän pitäisi saada se ilmaiseksi!” Eirikur virnisti hiukan ja kuvitteli vakavailmeisen veljensä vaatimassa lihaa itselleen. Kuvitelma kyllä jotenkin sopi erinomaisesti Lukakseen.

”Ei… Kauppiaan pitäisi maksaa meille”, Eirikur totesi ja sai Tinon nyt naurahtamaan kunnolla ääneen.

”Tietenkin!” hän huudahti ja nauroi auringon värittämälle taivaalle, jolle ensimmäiset iltatähdet olivat jo haaleina ilmestyneet, ”se on meidän Lukas…” Yleensä Eirikur yritti pitää totisuutensa viimeiseen asti, mutta kuten yleensä, Tinon nauru oli aivan liian tarttuvaa ja pian he kaksi naureskelivat kumpikin ehdotellen samalla keinoja joilla heidän isoveljensä saattaisi yrittää saada lihaa hieman halvemmalla.

”Ei saisi nauraa köyhälle…”, Tino lopulta sanoi toistaen vanhan sananlaskun ja naureskellen samalla, ”mutta jostain meidänkin on hupi saatava. Mielellään ilmaiseksi.” Eirikur oli lysähtänyt polviaan vasten ja hän yritti parhaillaan näyttää siltä, että ei olisi juuri nauranut henkeään ulos.

”Olet oikeassa, mutta…” hän aloitti, mutta Tino ei koskaan saanut kuulla mitä hänen velipuolensa olisi tahtonut sanoa.

Yksi kaukainen kirkaisu, hälytyshuuto joka katkesi aivan liian nopeasti ja lamaantunut hiljaisuus, joka tarvittiin jotta ihmiset tajusivat mitä juuri oli tapahtunut. Sekä Tino että Eirikur vaikenivat hätkähtäen ja käänsivät katseensa kylän suuntaan.

”Viikinkejä! Viikingit tul…”, tämäkin huuto katkesi aivan liian pian, mutta tilalle tuli paljon uusia. Tino käännähti katsomaan velipuoltaan ja hänen silmänsä olivat laajentuneet pelosta.

”Viikinkejä…”, hän lähes kuiskasi. He kumpikin tiesivät hyvin, mitä se sana tarkoitti, vaikka heidän pieni kylänsä oli saanut olla rauhassa hyökkäyksiltä jo vuosia. Mutta joku jossain oli sitten päättänyt rikkoa sen rauhallisuuden.

”Lukas…”, Eirikur kuiskasi takaisin ja otti vaistomaisesti askeleen eteenpäin. Tinon käsi tarttui hänen paidan hihaansa.

”Älä. Siellä on liian vaarallista”, suomalainen yritti estellä, mutta Eirikur vain puri huultaan ja nykäisi helposti itsensä vapaaksi.

”Mutta Lukas… Hän on vielä tuolla”, hän selitti hätäisesti. Tino ei miettinyt kauaa, vain yhden sekunnin, hän tiesi hyvin, että järkevintä olisi tehdä, kuten kaikki muutkin tekivät eli paeta metsään. Mutta huoli veljestä oli liian vahva… ja kauppahan oli ihan lähellä. He vain juoksisivat sinne, ottaisivat Lukaksen mukaansa ja lähtisivät sitten pakoon. Ei järkevää mutta…

”Nopeasti”, Tino lähes sihahti eikä kumpikaan heistä jäänyt enää odottamaan. Eirikur oli nopeampi juoksemaan kuin suomalainen ja huoli sekä pelko vain lisäsi hänen vauhtiaan. Tino huomasi pian kauhukseen jäävänsä jälkeen ja hän yritti huutaa hopeahiuksisen nuorukaisen perään.

”Eirikur! Odot…” hän huusi ja väisti naista joka juoksi hänen ohitseen pieni lapsi sylissään. Tino ei edes ehtinyt huomioida häntä. Huudot kylästä olivat lisääntyneet ja jostain alkoi jo nousta savunhajua. Suomalainen ei ollut varma johtuiko se siitä, että viikingit olivat tuikanneet jonkun taloista tuleen vai olivatko kyläläiset tehneet sen itse, mutta kaiken sekasorron keskellä millään ei ollut enää väliä.

”Hei, poika…!” joku pakenijoista huusi suomalaisen perään, mutta Tino ei välittänyt siitä. Hän yritti pitää katseensa velipuolensa hopeaisissa hiuksissa ja etsiä Lukaksen tuttua hahmoa samalla. 

”Lukas! Eirikur!” Tino huusi jaksamatta välittää siitä, että saisi ehkä näin huomiota niiltäkin, joilta ei sitä halunnut. Mutta toisaalta, koko kylä oli täyttynyt huudoista ja melusta joten kukaan tuskin edes kuuli suomalaisen ääntä. Päivän rauhallisuus oli vaihtunut niin nopeasti pelkäksi sekasorroksi.

Tino juoksi yhden talon kulman ympäri ja lähes törmäsi Eirikuriin, joka oli jähmettynyt seisomaan keskelle tietä.

”Is…”, suomalainen aloitti juoksemisen jäljiltä huohottaen, mutta vaikeni sitten tajuttuaan, miksi Eirikur pysyi aivan hiljaa paikallaan ja tuijotti kauhistuneena eteensä. Tino tarttui hänen käteensä ja perääntyi vaistomaisesti puoliaskelta taaksepäin ihan vain siksi, että heidän edessään seisova mies oli kaikkea muuta kuin ystävällisen oloinen. Tummansiniset vaatteet sekä turkispäärmätty viitta ehkä tekivät hänestä tärkeän henkilön näköisen, mutta tuima ilme ja miekkaa pitelevä käsi antoivat eri vaikutelman.

”Tino…”, Eirikur kuiskasi käheästi tuijottaen yhä viikinkimiestä ja hän puristi velipuolensa kättä tiukasti. Tino perääntyi vielä toisenkin askeleen, kun viikinki loi häneen tuiman katseen.

Hän ei ollut koskaan tavannut niin pelottavaa miestä. Aivan kuin tämä pystyisi näkemään kaikki suomalaisnuorukaisen ajatukset ja salaisuudet vain yhdellä sinistensilmien vilkaisulla. Viikingin pituus ja kasvojen ilmeettömyys vain lisäsivät vaikutelmaan ja Tino oli jo sen yhden katseen jälkeen enemmänkin kuin vain valmis lähtemään karkuun.

”Berwald!” uusi vieras ääni huudahti jostain kahden nuorukaisen takaa, ”tämä on tylsää… Aivan liian pieni paikka meille.” Berwaldiksi kutsuttu viikinki vastasi jotain, mutta Tino ja Eirikur eivät kumpikaan kuunnelleet häntä. Toinen viikinkimieskään ei näyttänyt välittävän sen enempää. Hän vain harppoi lähemmäs pidelleen kirvestään olallaan aivan kuin se ei painaisi mitään.

”Hetkinen… Mitäs sinä olet löytänyt?” hän kysyi huomattuaan kaksi nuorukaista, ”Ber, Ber… Kuinka monta kertaa sinulle pitää sanoa, että me emme voi ottaa lemmikkejä mukaan? Vaikka ovathan nuo suloisia.”

”’n m’nä…”, ensimmäinen viikinki mumisi, mutta toinen ohitti hänet taas ilman sen suurempia seremonioita. Hän asteli vielä lähemmäs ja kumartui hiukan alemmas. Eirikur huomasi tuijottavansa suoraan viikingin hailakansinisiin silmiin. Miehen vaaleat hiukset olivat sekaisin ja hänen muutenkin punaisessa tunikassa näkyi muutama tummempi roiske, mutta silti hän hymyili jostain syystä. Eirikur vastasi hänen katseensa ja yritti näyttää siltä, ettei pelkäisi, vaikka mielessään hän ehti jo kirota itsensä ja typeryytensä. Olisi pitänyt vain ottaa Tino mukaan ja juosta metsään turvaan… Ei, hänen olisi pitänyt estää Lukasta tulemasta kylään juuri tänään…

Kiireiset mietteet katkesivat, kun mies yhtäkkiä ojensi vapaan kätensä ja tarrasi hopeahiuksista nuorukaista paidankauluksesta. Eirikur hätkähti ja yritti väistää kosketusta, mutta heti hänen takanaan olivat Tino ja toinen viikingeistä, joten hän ei päässyt pakenemaan.

”Hmm… Katsotaanpa sinua tarkemmin…”, punaiseen pukeutunut viikinki sanoi ja virnisti, ”minulla tosiaan on tylsää. Ehkä voit auttaa, pikkuinen.”

****

Lukas ja äkäiseksi käynyt kauppias väittelivät vieläkin lihan hinnasta. Lukas oli suorastaan yllättynyt siitä, miten ärhäkästi mies piti kiinni jopa vanhoista tuotteista, joita kukaan ei kuitenkaan ostaisi, mutta nuorukainen ei antanut huijata itseään joten hän päätyi kinaamaan kauppiaan kanssa. Mies oli ehkä tuntenut jotain sääliä orpoa ja köyhää Lukasta kohtaan, mutta ne tunteet olivat aikoja sitten luultavammin kadonneet johonkin. Mutta Lukas ei välittänyt, hänen oli saatava ruokaa veljilleen vaikka väkisin jos ei muuten.

Koska heidän väittelynsä alkoi käydä äänekkäämmäksi ja koska kauppa oli varustettu paksuilla seinillä, sekä kauppias että Lukas eivät kuulleet sitä varoitushuutoa, joka herätti suurimman osan muusta kylästä. Eivätkä pienet sameat ikkunat näyttäneet sisällä olijoille, kuinka ihmiset pakenivat hädissään. Oikeastaan Lukas tajusi asioiden olevan vialla vasta kun kaupan ovi potkaistiin voimalla auki yhden viikingin toimesta. Se ei ollut mitenkään mukava tapa huomata asioita.

”Kuka hel…?!” kauppias ehti huudahtaa ennen kuin tajusi, ettei sisälle tunkeutuja ollut kukaan hänen tuntemansa. Eikä viikingin mukanaan kantama kirves kertonut mistään ystävällisestä tarkoitusperästä.

Lukas vetäytyi vaistonvaraisesti piiloon seinustaa vasten, kun viikinkimies ärähti jotain jollain kielellä, jota norjalainen ei ymmärtänyt, ja hyökkäsi kaupan omistajaa kohti. Ilmeisesti tunkeutuja ei ollut edes huomannut laihaa nuorukaista, joka oli sen muutaman kuluneen sekunnin aikana unohtanut kaikki aikeensa saada ruokaa veljilleen. Hänellä oli yhtäkkiä paljo suurempia huolia.

Kauppias oli tarpeeksi viisas paetakseen sen sijaan, että yrittäisi taistella vuosia merillä seilannutta viikinkisoturia vastaan. Hän perääntyi ensin nopeasti sisemmäs taloonsa ja Lukas kuuli kuinka hän otti jalat nopeasti alleen, yritti luultavasti paeta takaovesta. Nuorukaisen onni näytti myös jatkuvan sillä viikinki päätti rynnätä suin päin pakenijan perään eikä jäädä katsomaan, jos paikalla olisi sattunut olemaan vielä joku muukin. Mutta Lukas ei edes ajatellut sitä, hänen mielessään oli vain yksi asia.

Eirikur… Tino…

Hänen veljensä olivat vaarassa. Lukaksella ei ollut mitään käsitystä, mitä oli tapahtunut, mutta kaupan rikkoutuneen oven läpi hän kuuli kauhistuneita huutoja.

Eirikur… Tino… Eirikur… Tino… Eirikur… Tino

Lukas nousi ylös piilostaan ja haparoi hetken, ennen kuin hänen mielensä järjestelmällisempi ja kylmempi puoli otti vallan hänen ruumistaan. Veljiensä nimiä mielessään toistaen hän poimi hyllyllä lojuneen veitsen käteensä ja hiipi ulos varoen puunsäleitä sekä mahdollisia odottavia viikinkejä. Hänen tuurinsa toimi vieläkin tai sitten kauppaan rynnännyt viikinki oli vain erittäin oma-aloitteinen, sillä Lukas ei törmännyt kehenkään. Ei hyökkääjiin eikä kyläläisiin. Jossain mielensä perukoilla norjalainen mietti, olivatko kaikki jo kuolleet, mutta hänen kylmä rauhallisuutensa peitti kaikki nämä ajatukset pois.

Hyvä Odin, Thor, Eir… Kuka tahansa, Lukas siltikin lähes huusi mielessään, älkää antako Tinolle ja Eirikurille tapahtua mitään…

Pidellen veistään valmiiksi kädessään Lukas puoliksi juoksi ja puoliksi hiipi nopeasti hylättyjen talojen seinustoja pitkin. Hän luikahti varoen yhden nurkan ympäri ainoana ajatuksena mielessään, että hänen oli pakko löytää veljensä. Joskus myöhemmin Lukas olisi ehkä ihmetellyt itseään. Sitä miten hän sulki kaiken muun ulos eikä ajatellut mitään muuta, vaikka hän hyvin kuuli kuinka joku menetti henkensä viereisellä kadulla. Lukas ei kuunnellut, hän ei välittänyt, hän tahtoi vain löytää rakkaat veljensä elossa ja turvassa.

Baldur… anna heidän olla niin viisaita, että he pakenivat…

”Lukas! Eirikur!” Lukas jähmettyi hetkeksi paikalleen tunnistaessaan äänen. Tino. Se siitä toiveesta, että he olisivat paenneet. Nuorukaisen ote veitsen kahvasta tiukkeni ilman että hän edes huomasi ja hän kiirehti askeliaan velipuolensa ääntä kohti.

Ensimmäinen asia, jonka Lukas tajusi, oli että Eirikur ja Tino olivat elossa.

Seuraavaksi hän näki vaaleahiuksisen viikingin, joka virnistäen tarttui kiinni Eirikurin kauluksesta ja sanoi tälle jotain.

Eirikur!

Lukas ei ajatellut enää. Hän ei edes välittänyt siitä, että hän oli hento nuorukainen, jolla oli vain tavallinen veitsi turvanaan kirvestä kantavaa viikinkiä vastaan.

”Päästä irti hänestä!” Lukas huusi juostessaan viimeiset metrit Ja tönäistessään viikinkimiehen irti Eirikurista. Viikinki ei näyttänyt juurikaan järkkyvän norjalaisen heikosta hyökkäyksestä, mutta hän kuitenkin päästi otteensa irti Eirikurista, joka kompuroi polvilleen.

”Lukas!” Tino kuului huutavan, mutta norjalainen oli jo kiinnittänyt huomionsa villihiuksiseen viikinkiin, joka oli aikonut tehdä jotain pahaa hänen pikkuveljelleen.

”Oi! Kukas sinä sitten olet?” viikinki kysyi, katseli hetken arvioiden hurjistunutta nuorukaista, jonka veistä pitelevä käsi oli alkanut täristä aavistuksen, ja sitten hän nauroi, ”katos, täällähän on ihan oikeita sotureita… Tästä taitaa sittenkin tulla hauskaa.”

”Pysy kauempana”, Lukas sihahti ja perääntyi askeleen, kun viikinki heilautti kirveensä alas olaltaan.

”Pakota minut”, mies vastasi ja virnisti vilkaistessaan maassa istuvaa Eirikuria ja tämän edessä seisovaa Lukasta, ”taidatte olla sukua… veljekset?” Lukas ei vastannut.

”M’th’as, m’idän tä’tyy m’nnä”, toinen paikalla olevista viikingeistä, jota Lukas ei ollut edes huomioinut aikaisemmin, sanoi yhtäkkiä. Mathias mutristi huuliaan hiukan aivan kuin mies olisi kieltänyt häneltä jälkiruuan.

”Joo, joo Berwald”, hän kuitenkin mutisi ja kohotti sitten aseensa valmiiksi, ”harmi… minun täytyy sitten vain tappaa nämä nopeasti.”

Lukas ei ollut taistelija. Hän ei ollut edes mitenkään hyvä metsästäjä eikä kukaan ollut koskaan opettanut häntä puolustautumaan. Kuitenkin, kun punaiseen pukeutunut viikinki astui eteenpäin ja vei kirveen taakseen iskeäkseen sillä, jokin vaisto Lukaksen mielessä alkoi toimia ja hän syöksyi miehen käsivarsien alitse ja potkaisi tätä polveen. Hänellä ei ollut voimaa tehdä sitä kunnolla, mutta se oli tarpeeksi jotta Mathias ei osunut ensimmäisellä iskullaan. Lukas käytti tilaisuuden hyväkseen ja tarrasi toisella kädellään viikingin käteen samalla kun yritti iskeä veitsensä tämän kurkkuun.

”Hyvä yritys…”, Mathias sanoi ja alkoi taas nauraa sillä tavalla, jota Lukas oli jo alkanut vihata, ”mutta ei ihan tarpeeksi minua vastaan.” Viikinki tiputti kirveensä käsistään ja tarrasi sen sijaan norjalaisen veistä pitelevään käteen vääntäen sitä niin kauan, että Lukaksen oli viimein pakko päästää otteensa ainoasta aseestaan. Siltikin hän jatkoi kaikin keinoin. Puri, potki ja kynsi niin kauan, että Mathiaksen oli lopulta pakko kaataa hänet maahan. Jostain havaintokykynsä rajoilta Lukas huomioi, että toinen viikingeistä piteli Tinoa ja Eirikuria paikallaan.

”Sinähän olet oikea… paholainen…” Mathias mutisi, kun Lukas yritti siltikin vahingoittaa häntä vaikka hän jo istui nuorukaisen päällä pitäen tätä maassa. Mathias nappasi norjalaisen kummankin ranteen yhteen käteensä ja työnsi ne sitten tämän pään taakse maata vasten samalla kun kumartui lähemmäs. Hän katsoi pitkään jäänsinisen kylmiä silmiä, jotka näyttivät yrittävän murhata hänet katseellaan. Vaaleat hiukset olivat jo tahriintuneet heidän tappelunsa jäljiltä, mutta hento vartalo jaksoi kuitenkin taistella vastaan hänen allaan.

Mathias piti katseensa vieläkin nuorukaisen silmissä etsiessään puukkonsa vyöstään vapaalla kädellään. Sitten hän virnisti jälleen kerran ja iski silmäänsä.

”Onneksi olkoon”, hän sanoi Lukakselle, ”olen kiinnostunut sinusta.” Sitten Mathias iski nopeasti puukkonsa perän nuorukaisen ohimoon. Muutaman ohikiitävän sekunnin ajan hän melkein jo luuli, ettei norjalainen siltikään antaisi periksi, mutta sitten jäänsiniset silmät kääntyivät ympäri ja lihakset valahtivat rennoiksi. Mathias nousi ylös varoen vahingoittamasta uutta aarrettaan sen enempää.

”…Minusta tuntuu, että tästä löydöstä voi olla vielä paljon iloa…”, hän mutisi ja vilkaisi sitten viikinkitoveriaan ja kahta muuta nuorukaista. Berwald ei tietenkään näyttänyt mitään tunteita ulospäin. Hän vain piteli kiinni suomalaisesta, joka tuijotti tajutonta velipuoltaan järkyttyneenä. Eirikur oli vieläkin maassa ja myös hän näytti kauhistuneelta. Mathias silmäili heitä hetken ja kohautti sitten olkiaan.

”Hoida sinä heidät, Berwald”, hän käski ja kumartui sitten nopeasti kaappaamaan tajuttomaksi lyömänsä norjalaisen olalleen, ”aika palata laivalle!”


A/N: Ah, se oli (yksipuolista) rakkautta ensi-iskulla :'D
Ja varmaan huomasitte jo, että kirjoitin Ruotsin puheet tuolleen "su-san kielellä" (yritän tehdä siitä kuitenkin sen verran selkeää, että ymmärrys säilyy ^^) Tuo tappelu oli vähän hankala kirjoittaa... en oikein hallitse niitä, mutta onneksi Tanska osaa uhota yksinään niin ei tarvinnut tehdä mitään väkinäistä sanahelinää tuohon xD
Eli Mathias ja Berwald ovat nyt messissä... seuraavassa osassa sitten luvassa erittäin vihainen norjalainen ja... jotain...

Vinzup

  • Purilaiskuningastar
  • ***
  • Viestejä: 66
  • Captain Smållwave
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #5 : 11.04.2011 18:01:04 »
JATKOA! JESSS!

Kyllä, repesin Berwaldille. Miksi? Kuvittelin hänet ekaks sinisessä pörröisessä viitassa, muhkeassa parrassa ja typerän näköisessä kypärässä. ...*köh* se siitä sitten.
Ääääh kiire kommata! Tarvis lähtee menee... No pikakommenttina sitte:

MAHTAVA! Jäin kyl ihan täysin koukkuun. Lisäälisäälisää... :D

-Vini kiittää :D
B.A.T. & Kaaosduo! ~beware~ <3
Vielä ne mammuttikärpäset valtaa maan.
Tunnen itseni lampaaksi kissojen joukossa...

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #6 : 17.04.2011 19:16:35 »
Mä voisin ihkuttaa tätä ihan sairaan paljon just nyt, mutta koska olen antanut jo aika hyvät (ja perusteelliset! ) betakommentit, mun ei välttämättä tarvitse enempää kommentoida ensimmäistä osaa.
Mut mä rakastan tätäkin ja siis aht ää kakkosluku oli tosi lutuinen. Tykkäsin tosi paljon kohdasta jossa Islanti ja Suomi keskustelivat. Ja siitä miten Norjan toive haihtui savuna ilmaan. Ja sitiä miten ruotsin aksentti. Kiitos<3
Joo, ei mulla nyt muuta, kun tää keskustelu tuottaa kiireitä.

Kiitos.
<3:llä
~Myrsis~ joka ei viitsi ylistää.
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #7 : 24.04.2011 18:20:45 »
Vinzzuppi: Kiitos~ lisää tulee ihan just....

Myrsis: Kiitos ^^ (meidän keskustelut --> kummallakaan ei oo enää aikaa kirjottaa tai kommata >.<)

Eli uusi osa. Olkaa hyvä~


Kolmas osa: Danmark -syndrooma


Lukas heräsi tuskaisen hitaasti pimeydestään vain huomatakseen, ettei valveilla olo ollut sen parempi. Hänen päähänsä koski eikä hän uskaltanut avata silmiään. Maailma tuntui myös keinuvan oudosti ja pienen hetken norjalainen oli jo antautumassa takaisin tajuttomuuteen, mutta sitten hän kuuli vieraan äänen jostain läheltään.

”Olet siis heräämässä, kaunokainen”, mies kuului sanovan, ”hyvä juttu… Luulin jo lyöneeni sinua liian kovaa.”

Lyöneensä minua… Mitä tapahtui?

Kipu päässä ei laantunut eikä maailman keinuminenkaan tuntunut loppuvan, kuitenkin Lukakseen muut aistit alkoivat heräillä. Hän kuuli vaimeita askelia puuta vasten, miesten ääniä joita hän ei ymmärtänyt, ja hän tunsi karhean turkiksen poskeaan vasten sekä haistoi suolaisen meri-ilman…

Hetkinen… Missä minä olen?

Lukas avasi silmänsä ja ponnahti istumaan petillä, missä hän oli maannut. Tai ainakin hän yritti sitä. Noustessaan hänen päänsä alkoi kapinoida äkkinäisiä liikkeitä vastaan ja hetkeksi kirkkaat pisteet valtasivat norjalaisen näkökentän ja hän melkein huojahti takaisin selälleen. Jostain ilmestyi vahva käsivarsi tukemaan häntä.

”Varovasti, varovasti…”, ääni kuiskasi. Norja kääntyi miestä kohti ja hetken hämmentyneen järkytyksen jälkeen hän huomasi tunnistavansa tämän. Siitä virneestä hän ei olisi koskaan erehtynyt.

”Sinä!” Lukas ärähti ja heilautti nyrkkinsä kohti miehen ärsyttävää hymyä. Ikävä kyllä isku ei koskaan osunut, sillä nuorukaisen nyrkki pysähtyi äkisti vain paria senttiä ennen viikingin kasvoja. Lukas irvisti ja katsoi rannettaan, jonka ympärille lukittu kahle sitoi hänet kiinni.

”Niin, minä. Voit kutsua Mathiakseksi”, viikinki nauroi eikä päästänyt käsivarttaan nuorukaisen ympäriltä, ”ja mikäs sinun nimesi on, kaunokaiseni?” Lukas tuijotti häntä hetken ja kiemurteli sitten kauemmas, niin kauas kuin hänen kahleensa vain antoi myöten.

”Vapauta minut”, hän käski, mutta sai jälleen kerran naurua vastaukseksi.

”En taida… Voit vaikka yrittää karata”, Mathias totesi ja hivuttautui taas lähemmäs norjalaista, ”vaikka tuskin tahdot karata mereen, mutta aina täytyy pelata varman päälle.” Lukas tuijotti viikinkimiestä niin jäätävästi kuin vain pystyi. Kahle etsi häntä perääntymästä enää kauemmas ja huone oli muutenkin hyvin pieni. Selvästi tarkoitettu vain yhdelle ihmiselle, sillä tila alkoi jo nyt tuntua ahtaalta.

Mathias hymyili vieläkin, kun hän istahti alas Lukaksen eteen ja tarttui toisella kädellään tämän leuasta.

”Minä kysyin nimeäsi…”, hän kuiskasi. Norjalainen puri huulensa yhteen ja yritti kääntää kasvonsa poispäin, mutta viikingin ote oli liian luja. Hetken he kaksi kävivät äänetöntä tuijotuskilpailua joka päättyi vasta kun Mathias hymähti, päästi otteensa norjalaisesta ja sipaisi sen sijaan tämän vaaleita hiuksia.

”Pidän tyylistäsi”, hän totesi ja kosketti sormillaan nuorukaisen poskea, ”uskon, että sinulla on antaa minulle vielä monia yllätyksiä. Mutta ilmeisesti minun on vain sitten keksittävä sinulle uusi nimi kunnes tajuat, että on kaikkien paras tehdä vain niin kuin minä käsken.” Lukas vastasi hänelle vain hiljaisella tuijotuksella, mutta Mathias silitti hänen kasvojaan vielä hetken ennen kuin vetäytyi aavistuksen taaksepäin tarkastellakseen norjalaista tarkemmin. Lukas oli iloinen, että hän perääntyi, vaikka vieläkin parempi olisi tietenkin ollut jos viikinki olisi mennyt ja hypännyt mereen.

”Sinä tarvitset jonkin hienon nimen… erilaisen, sellaisen jota ei ole kenelläkään muulla”, Mathias selitti itsekseen innostuneella sävyllä eikä Lukas juurikaan kuunnellut häntä, ”älä huoli, minä keksin jonkun joka sopii sinulle täydellisesti!” Lukas oli jo keskittänyt huomionsa muualle. Hänen päähänsä koski vielä, mutta kipu alkoi hälvetä hiukan, ja ainakin se kertoi hänelle erittäin selvästi että hän oli elossa. Jostain syystä ärsyttävä viikinki ei siis ollut tappanutkaan häntä vaan raahannut mukaansa. Mies oli puhunut merestä, se ainakin selitti sen miksi maailma ei vieläkään lopettanut tasaista keinumista.

Mathias kuului mutisevan nimivaihtoehtoja puoliääneen, mutta Lukas keskittyi tarkastelemaan ympäristöään. Hän oli jonkinlaisessa pienessä huoneessa tai pikemminkin teltassa, jonka puiset tukirakenteet olivat sen verran matalat, että Lukaksen olisi pitänyt seistä kumarassa, jos olisi tahtonut nousta ylös. Kalusteita ei tietenkään ollut juurikaan, oikeastaan ei yhtään, jos ei laskettu yksinkertaista petiä, jolta Lukas oli herännyt. Teltassa oli myös yksi kapea halkio, joka teki ikkunan virkaa ja antoi valoa.

Ympärilleen katsellessaan Lukas myös nykäisi kahlettaan uudemman kerran. Se ei antanut periksi sen enempää ja harmikseen norjalainen joutui toteamaan olevansa todellakin vangittu. Ehkä vain yhdestä ranteesta, mutta kuitenkin.

”Nyt minä keksin sen!” viikinkimies huudahti riemastuneena ja hymyili taas norjalaiselle, ”sinä olet Norge. Olet aivan yhtä kaunis kuin se maa, mistä löysin sinut, joten voin aivan hyvin nimetä sinut sen mukaan.”

Löytänyt? Sinä kaappasit minut! Norja huusi mielessään, mutta pysyi kuitenkin vaiti antaen vain jäisen katseensa kertoa tunteensa, minä vihaan sinua… Sinä hyökkäsit minun velj… Ajatus iski kuin kylmä jäinen aalto Lukakseen mieleen. Hänen veljensä… Missä he olivat? Lukaksen muistot olivat vielä hämäriä, mutta hän muisti kuinka nyt hänen edessään istuva viikinki oli pidellyt kiinni Eirikurista, Tino oli huutanut ja…

”Olisit nyt vähän iloisemman näköinen”, Mathias totesi onnellisen tietämättömänä norjalaisen synkistä ajatuksista, ”olet sentään ainoa selviytyjä eikä kuka tahansa pääse nauttimaan minun suosiostani.”

Ainoa… Ainoa selviytyjä…?

”M’thi’s!” joku kutsui ulkoa, ”t’rvits’mme s’unn’n.”

”Joo, Berwald, olen jo tulossa”, Mathias huusi takaisin ja loi vielä yhden ärsyttävistä hymyistään Lukakselle, ”odota täällä rauhassa, rakas Norgeni, tulen takaisin niin pian kuin pääsen.” Viikinki nosti teltan reunaa ja katosi paikalta niin nopeasti, ettei Lukaksen mieli ehtinyt edes käsitellä uusia tietoja.

Eirikur… Tino… Minun rakkaat veljeni… Kuolleet, poissa?

Lukas ei ollut varma, kuinka kauan hän istui siinä hiljaa paikallaan ja tuijotti kahlittua rannettaan tyhjän lasittunein silmin. Millään ei ollut enää väliä, ei edes sillä että hänen vapautensa oli viety. Jos Tino ja Eirikur olivat… poissa, ei Lukas enää tiennyt miten elää. Hitaasti hänen mielensä pakeni jälleen kylmään tyyneyteen, kuten silloin kun kaikki tämä oli alkanut ja viikingit hyökänneet.

”Pitäköön Odin heille juhlia Valhallassa…”, Lukas kuiskasi eikä hänen silmissään näkynyt yhtäkään kyyneltä, vaikka hänen sisällään suru raastoi kaiken auki ja rikki, ”Tino. Eirikur.” Lukas kuunteli, kuinka viikingit puhuivat keskenään. Miehet, jotka olivat murhanneet hänen veljensä, nauroivat jollekin aivan kuin kaikki olisi hyvin. Norjalainen siveli kahlettaan ja antoi sormiensa koskettaa rautaisia silmukoita tutkien ja etsien. Ketju oli kestävä ja ehkä myös tarpeeksi pitkä… Lukas kompuroi lähemmäs seinää, jonne kahleen toinen pää oli kiinnitetty. Hän kiersi rauhallisesti ketjun kaulansa ympärille ja nykäisi kevyesti kokeillen, kyllä se oli tarpeeksi pitkä hänen tarkoitukseensa.

”Anteeksi, veljeni”, hän kuiskasi nostaessaan raudan taas pois kaulaltaan ja asettuessaan paikalleen odottamaan viikinkiä, ”minä kostan teidän puolestanne…. ja tulen sitten sinne niin pian kuin ehdin.”

****

”Is…Is…?” Tino kutsui kuiskaten ja nuorempi tunsi kuinka hänen velipuolensa käsi kosketti hänen kättään ensin varoen.

”Tino?” hän vastasi ja tunsi kuinka etsivät sormet kiertyivät nyt kunnolla hänen kätensä ympärille.

”Oletko kunnossa?” Tino kysyi ja Eirikur ehti nyökätä ennen kuin tajusi, ettei suomalainen näkisi hänen elettään kuitenkaan siinä pimeydessä johon heidät oli jätetty.

”Olen. Sinä?” hän sanoi.

”Aivan kunnossa…”, Tino vastasi, ”missä me olemme?” Eirikur sulki silmänsä uudelleen ja keskittyi vain velipuolensa turvallisen tuttuun läsnäoloon.

”En tiedä”, hän myönsi, ”mutta… Lukas?” Tino oli hetken hiljaa ennen kuin vastasi.

”Näin vain, kun se viikinki vei hänet…”, suomalainen sanoi, ”toivon… uskon… hänen on pakko olla kunnossa…” Eirikur oli hiljaa eikä Tinokaan enää sanonut sanaakaan. He vain odottivat kahdestaan, mitä tulisi tapahtumaan.

**** 

”Selvä, Norgeni, nyt olen taas vapaa keskittymään vain sinuun”, Mathias ilmoitti kömpiessään takaisin telttaan. Lukas oli asettunut istumaan niin, että hänellä olisi mahdollisimman paljon rautaketjua käsissään. Ehkä Mathias huomasi, että hän oli vaihtanut paikkaansa tai ehkä hän näki muutoksen norjalaisen olemuksessa, mutta hän ei kuitenkaan reagoinut mitenkään. Hymy pysyi edelleen viikingin kasvoilla, kun hän istahti jälleen kerran Lukaksen eteen ja katseli tätä hetken miettien.

”Minä todella pidän silmistäsi”, Mathias totesi yllättäen, ”ne ovat todella kauniit… vaikka voisit hymyillä vähän enemmän.” Lukas sai vaivoin pidettyä rauhallisen naamion yllään, vaikka hän olisi tahtonut vain huutaa ja pyyhkiä sen typerän virneen pois hänen veljiensä murhaajan kasvoilta.

”Mitä sinä tahdot minusta?” Lukas kysyi. Hän ei voinut hyökätä vielä. Mathias oli aivan liian kaukana eikä ketju yltäisi miehen kaulan ympäri. Norjalainen kuitenkin huomasi kätensä sivelevän levottomana kahletta.

”Sinusta? En mitään”, Mathias vastasi pirteänä, ”minä tahdon sinut. Eikö se ole aika selvää? Minä voitin ja sinä olet minun palkintoni, joten kuullut nyt minulle.” Lukas kirosi mielessään, mutta pakotti itsensä odottamaan vielä hetken… pienen hetken…

”Minä en kuulu kenellekään”, hän sanoi tiukasti ja jäänsiniset silmät tummuivat hetkeksi pidätellystä raivosta. Mathias ei näyttänyt vieläkään huomaavan, hän vain nojautui lähemmäs norjalaista.

”Voi, nyt sinä olet minun”, viikinki kuiskasi ja silitti jälleen hetken Lukaksen hiuksia, ”minä teen sinusta omani… ja sinä opit vielä rakastamaan minua.” Norjalainen pysyi vaiti ja vain hänen kiristyvä otteensa kahleesta kertoi jotain hänen sisällään myllertävästä vihasta. Mathias tuli vieläkin lähemmäs ja, kun miehen käsi eksyi norjalaisen lantiolle ja huulet lähes hipaisivat korvalehteä, Lukas iski.

Hän heitti kätensä ylös ja kietoi rautaisen kahleen viikinkimiehen kaulalle. Lukas oli kuvitellut mielessään, että hänen voimansa olisivat tarpeeksi, jotta hän saisi kostettua veljiensä kuoleman, mutta hän oli taas väärässä. Kun Lukas kiskaisi kahletta, Mathias yksinkertaisesti nojautui eteenpäin ja kaatoi heidät kummatkin selälleen niin, että norjalainen löysi jälleen kerran itsensä miehen alta eikä hänellä ollut tilaa yrittää tämän kuristamista.

”Taisin sanoa tämän jo kerran aikaisemmin, Norgeni”, Mathias kuiskasi huulet lähes kiinni Lukaksen korvassa, ”hyvä yritys… mutta ei tarpeeksi hyvä.” Norjalainen tuijotti häntä jäätävästi, kun hän nosti tyynesti kahleen pois kaulaltaan ja hymyili vangilleen.

”Äläkä yritä myöskään vahingoittaa itseäsi”, Mathias totesi rauhallisesti, mutta silti pieni ilkikurisuus äänessään, ”minä en anna koskaan minkään vahingoittaa mitään mikä kuuluu minulle, joten pidän sinua silmällä.” Tämän sanottuaan hän naurahti ja iski silmäänsä, mutta Lukas oli jo vaipunut takaisin syvälle kylmään ja tummaan mieleensä.

****

Neljä päivää.

Neljä päivää, jos Lukas oli laskenut oikein. Hän ei ollut varma, koska Mathias piti häntä aina sisällä ja norjalaisen ajantaju oli muutenkin kadonnut johonkin aivan kuten kaikki muukin. Lukas oli edelleenkin kahlittu vain toisesta ranteestaan, mutta koska viikinkimies oli itsepintaisesti päättänyt pitää nuorukaisen hengissä, ei hänellä ollut enää mahdollisuutta yrittää mitään. Silloin, kun Mathias ei ollut paikalla, hän määräsi jonkun muun vahtimaan norjalaista. Yleensä tämä joku muu oli tuimailmeinen mies, joka näytti siltä että olisi unohtanut jo aikoja sitten, miten tehdä muita kuin pelottavia ilmeitä. Hän ei myöskään puhunut, mitä nyt oli vain mutissut nimensä Lukakselle, joka ei ollut edes kuunnellut.

Norjalainen ei ajatellut mitään. Hän ei suostunut syömään eikä hän kuunnellut kun Mathias sanoi jotain, mutta hän ei myöskään väistänyt enää niitä pieniä kosketuksia ja huomioita, joita viikinki hänelle tarjosi. Mutta kylmän tuijotuksen mies kuitenkin sai, jos yritti mitään erikoisempaa. Mutta jostain syystä myös Mathias tuntui alkavan välttää Lukasta… Norjalainen huomasi jo toivovansa, että viikinki olikin saanut hänestä tarpeekseen ja päättäisi tappaa hänet. Sitten Lukas ainakin pääsisi taas veljiensä luokse.

Mutta Mathias ei tappanut häntä. Sen sijaan mies alkoi pitää hiljaisia taukoja loputtomassa puheessaan. Lyhyitä taukoja, joiden aikana hän vain eksyi tuijottamaan norjalaista, joka vain pakeni syvemmälle mieleensä. Lukas tahtoi kuolla, Mathias ei antanut hänen tehdä sitä. Mielensä pimeydessä nuorukainen yritti löytää pakokeinon.

****

”Lukas! Lukas! Lukas!” joku huusi ja Lukas kääntyi hämmästyneenä katsomaan taakseen, ”Luuuukaaaas!” Hän seisoi sillä metsäpolulla, jota pitkin hän oli aina kävellyt kotiin sen jälkeen kun oli käynyt ensin joella. Aurinko paistoi kauniisti ja kaikki oli aivan kuin kauneimmasta unesta mitä saattoi toivoa. Tino juoksi lähemmäs velipuoltaan ja kantoi heidän pientä veljeään reppuselässä. Lukas huomasi ihmettelevänsä, oliko Eirikur ollut aina niin pieni? Hän näytti kuusivuotiaalta eikä viisitoistakesäiseltä… Mutta ei sillä ollut kai väliä.

”Hei”, Lukas tervehti veljiään ja hän hymähti, kun Tino pysähtyi hengästyneenä vähän matkan päähän ja laski Eirikurin alas. Hopeahiuksinen lapsi nauroi ensin jalkojensa koskettaessa pitkää nurmea ja hän kääntyi sitten vilkuttamaan isolle veljelleen.

”Lukas!” Eirikur huusi kirkkaalla lapsenäänellä, jota Lukas oli jo ikävöinyt, ”mikset sinä tullut meidän kanssa?” Lukas kurtisti hiukan kulmiaan ja astahti hämmentyneenä askeleen eteenpäin.

”Tullut minne? Minne te menitte?” hän kysyi ja huomasi sitten jalkojensa koskettavan vettä. Jotenkin polun nurmi ja metsän sammal oli muuttunut kevyesti pyörteleväksi vedeksi, tutu männytkin näyttivät kasvavan suoraan usvaisesta järvestä.

”Me menimme jo, mutta sinä et tullutkaan”, Tino vastasi ja hänen hymynsä kääntyi surulliseksi. Eirikur tarttui hänen käteensä.

”Mikset tullut?” hän kysyi taas, mutta nyt surullisella äänellä, ”etkö… Etkö sinä rakasta meitä enää?” Jostain syystä Lukas tunsi hätääntyvänsä, kun Eirikur sai viimeisen sanan sanottua. Hän astui toisen askeleen ja ojensi kättään pikkuveljeään kohti.

”Totta kai minä rakastan teitä”, Lukas selitti, ”miksi sinä puhut tuollaisia, Eiri…” Juuri, kun Lukaksen käsi oli tavoittamassa hopeahiuksisen lapsen, jostain ilmestyi voimakas aalto, joka erotti hänet veljistään. Lukaksen silmät rävähtivät auki ja hän yritti juosta saadakseen Tinon ja Eirikurin kiinni, mutta hän ei löytänytkään heitä enää mistään. Eikä hänen jalkansa toimineet oikein. Ne vain polkivat hyödyttöminä vettä… vettä? Lukas katsoi ympärilleen ja huomasi kaiken tutun hävinneen ja veden vallanneen viimeisenkin metsäkaistaleen. Hän kellui keskellä valtamerta eikä missään näkynyt maata, vain vettä ja heikkoa valoa, joka näytti tulevan ei mistään.

”Eirikur!” Lukas huusi ja unohti ihmetellä, miten hän pystyi kuitenkin hengittämään, ”Tino!”

”Täällä, Lukas!” Tinon ääni kuului jostain ja Lukas käänteli päätään yrittäen nähdä suomalaisen jossain, ”täällä! Me olemme täällä!” Viimein nuorukainen tajusi vilkaista alaspäin ja siellä he olivat. Tino katsoi ylös häneen ja hänen hiuksensa leijuivat aavemaisesti hänen kasvojensa ympärillä. Eirikur oli kietonut kätensä Tinon ympärille ja he kumpikin näyttivät oudon kalpeilta odottaessaan isoveljeään.

”Minä…”, Lukas aloitti ja huomasi sanojensa häviävän jonnekin sitä mukaan kun vesi velloi rauhassa hänen ympärillään, ”minä… minä en tiedä… miten…” Tino hymyili ja viittoi kädellään aivan kuin kutsuakseen häntä.

”Tule”, hän sanoi.

”Mikset jo tule?” Eirikur kysyi. Lukas katsoi veljiään, joiden kasvot alkoivat jo haalistua ja kadota.

”Minä tulen…”, hän lähes kuiskasi ja ojensi kättään heitä kohti…


Lukas päästi irti unestaan, muttei avannut silmiään koska hän tiesi ärsyttävän viikingin vain aloittavan puhumisen heti kun saisi selville, että Lukas oli hereillä. Eikä norjalainen halunnut pilata kauniin unensa jälkitunnelmaa. Hän makasi paikallaan ja yritti kaikkensa jottei pieni hymy hiipisi salaa hänen huulilleen. Hänen unensa oli ollut lahja hänen kuolleilta veljiltään ja hän tekisi niin kuin se neuvoi.

Lukas tiesi, miten hän kuolisi.


A/N: Huoh... Mun oli eka tarkoitus tehdä tästä luvusta pitempi, mut sitten se olisi ollut liian pitkä ^^'' Joten Mathiaksen mietteet ja Tinon sekä Eirikurin kohtalo jäi nyt sitten seuraavaan osaan. (juu, Lukas on nyt sitten todellakin Norge Mathiakselle... en voinut vastustaa kiusausta ^^'')

Mulla oli hieman vaikeuksia Lukaksen kanssa... Toivottavasti hän nyt pysyi edes vähän Norjan hahmossa ^^''
Ja kyllä se siitä vielä parempaan päin menee... Ehkä. Kai. Luulisin. Kommentteja?

Muuttolintu

  • muuttis
  • ***
  • Viestejä: 97
    • tumblr
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #8 : 25.04.2011 16:25:36 »
Voisin minäkin jotain yrittää kirjoitella...

Hee, tämähän on mielenkiintoinen! Pidän siitä, miten vauhdikkaasti olet saanut tämän aloitettua. Olet kirjoittanut kaikki toimintakohtaukset todella hyvin, eikä tässä kyllä oikeastaan ole yhtään mitään muutakaan minkä takia tarina ei rullaisi sujuvasti eteenpäin - ei sillä että hetkeäkään olisin epäillyt, että olisi. ; )
Ruotsin, Tanskan, Norjan, Islannin ja Suomen olet kirjoittanut kaikki todella heidän luonteensa mukaisesti. Aivan erityistä plussaa täytyy kyllä antaa Tanskan kirjoittamisesta... luoja, siinä on kyllä yksi samperin pelottava viikinki. o_o Pitkästä aikaa saa taas lukea tekstiä, jossa ei tarvitse edes facepalmailla meidän dämlich Dänelle. Haha, tuntuu tavallaan kummalliselta lukea tällaisesta Tanskasta... :'D
Ja turhia huolehdit Norjasta, kirjoitit hänet juuri sellaiseksi kuin oletinkin!
Lainaus
Norjalainen huomasi jo toivovansa, että viikinki olikin saanut hänestä tarpeekseen ja päättäisi tappaa hänet. Sitten Lukas ainakin pääsisi taas veljiensä luokse.

Mutta Mathias ei tappanut häntä. Sen sijaan mies alkoi pitää hiljaisia taukoja loputtomassa puheessaan. Lyhyitä taukoja, joiden aikana hän vain eksyi tuijottamaan norjalaista, joka vain pakeni syvemmälle mieleensä. Lukas tahtoi kuolla, Mathias ei antanut hänen tehdä sitä. Mielensä pimeydessä nuorukainen yritti löytää pakokeinon.
Voiii Norja, koita kestää! :< Tuo miten Lukas sulkeutuu mielensä sisälle kun on menettänyt kaiken toivonsa elää, on jotain mitä Norja tekisi. Myös tuo hiljainen suunnittelu ja syömättömyys tuntuvat keinoilta, joita kuvittelisin Norjan täsmälleen käyttävän.

Lainaus
”Nyt minä keksin sen!” viikinkimies huudahti riemastuneena ja hymyili taas norjalaiselle, ”sinä olet Norge. Olet aivan yhtä kaunis kuin se maa, mistä löysin sinut, joten voin aivan hyvin nimetä sinut sen mukaan.”
Voi aaaww, mie niin arvasin tämän tulevan! xD Ihana nimenantokyky Tanskalla.

Mutta siis, jatkoa pyydän, ole niin hyvä! ; D Varsinkin nuo Mathiaksen mietteet kiinnostavat nyt erityisen paljon.... mitä mahtaa meidän viikinki ajatella kaikesta tästä?
Mie muuten suunnittelin, että kirjoittaisin tästä oikein hienon kommentin kun en sitä toista osaakaan kommentoinut ollenkaan... but oh well, en osaa kommentoida ni. Toivottavasti tämä nyt kelpaa.

Jaatkoaaa~!♥

b.a.t 1/3 +2 | tumblr

Vinzup

  • Purilaiskuningastar
  • ***
  • Viestejä: 66
  • Captain Smållwave
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #9 : 25.04.2011 19:03:12 »
.... :O mun leuka tippu just. :D IHANA!!!!!!

Lainaus
Lukas päästi irti unestaan, muttei avannut silmiään koska hän tiesi ärsyttävän viikingin vain aloittavan puhumisen heti kun saisi selville, että Lukas oli hereillä. Eikä norjalainen halunnut pilata kauniin unensa jälkitunnelmaa. Hän makasi paikallaan ja yritti kaikkensa jottei pieni hymy hiipisi salaa hänen huulilleen. Hänen unensa oli ollut lahja hänen kuolleilta veljiltään ja hän tekisi niin kuin se neuvoi.

Lukas tiesi, miten hän kuolisi.
Ihanaihanaihana... <3 Rakastin tätä kohtaa!

Koko luvun tunnelma oli ihana. Mathias oli vaan niin... ittensä (XD) ja mä en vaan voi asial mitään, muutku et RAKASTAN VIIKINKEJÄ. Iso kiitos täst luvust ja toivomukaa mun kommentti on hiuka parempi nyt ku mitä se oli viime luvu jälkee XDDDD
- Vini ^^
B.A.T. & Kaaosduo! ~beware~ <3
Vielä ne mammuttikärpäset valtaa maan.
Tunnen itseni lampaaksi kissojen joukossa...

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #10 : 30.04.2011 18:36:07 »
<3 Joo  heippa betatoimistosta päivää, tänne tilattiin Myrsis&co. kommentti? Here it comes:)

Lainaus
”Olet siis heräämässä, kaunokainen”, mies kuului sanovan, ”hyvä juttu… Luulin jo lyöneeni sinua liian kovaa.”
Jotenkin todella suloinen repliikki, ja kun miettii, että millä äänensävyllä Tanska sen sanoo olosuhteisiin nähden, pitää hetki jo miettiä että mitä ihmettä, Norjalla nyt on vähintäänkin syy siihen.  Sitten kun se vielä muistaa mistä kyse:

Lainaus
”Sinä!” Lukas ärähti ja heilautti nyrkkinsä kohti miehen ärsyttävää hymyä. Ikävä kyllä isku ei koskaan osunut, sillä nuorukaisen nyrkki pysähtyi äkisti vain paria senttiä ennen viikingin kasvoja. Lukas irvisti ja katsoi rannettaan, jonka ympärille lukittu kahle sitoi hänet kiinni.
”Niin, minä. Voit kutsua Mathiakseksi”
Kahle<3 Ihmettelen (JA RAKASTAN) tapaa millä Tanska ignooraa noi kaikki jutut millä Norge yrittää näyttää, että se inhoaa Mathiasta. Jännä juttu, jännä juttu.

Tanska on muuten kauhean ihana ja pelottava hahmo tässä, siis kun miettii omalle kohdalle ja Norjan mahdollisia fiiliksiä mitä se kokee kun sille kuiskaillaan ja kerrotaan asioita, jotka ei vain ole totta eikä tule olemaankaan jos se on siitä kiinni. Norja taas on oma pippurinen ja jäinen itsensä, vaikka sen ajatukset välillä antaakin ymmärtää muuta, mut kuitenkin ihan ylimahtava hahmo.

Tosi jännää että Tanska on silleen ”joo oot ainoo eloonjäänyt” muka tosi hilpeästi. Masentavaa suorastaan. Voi Norja parkaa, annas kun halaan sua<3 Ja sit toi nimenkeksiminen, sattumaa, et nimi on Norge, eiks?;) Mut tosi suloista että ees joku on tosi pirteä.

Jollen ois ollu sun betas mä olisin itkenyt siinä kohdassa kun väitettiin että Islanti ja Suomi on kuolleet. Mut ei, ei sentään, ja se oli todella hyvä. Tyksin muuten Ruotsin ”aksentista” miten se syö kaikki vokaalit. Sitä on kiva lukea vaikka se onkin ylihaastavaa välillä:D
Islanti ja Suomi ovat tosi luontevan oloisia tässä luvussa, ja sinänsä positiivisia ottaen huomioon sen et ne ei yhtään tiedä missä ne on tai oikeastaan mitään muutakaan:’D

Lainaus
”Voi, nyt sinä olet minun”, viikinki kuiskasi ja silitti jälleen hetken Lukaksen hiuksia, ”minä teen sinusta omani… ja sinä opit vielä rakastamaan minua.”
Ihanin kohta ikinä ihan varmasti<3 Toi itsevarmuus ja kohta ja tunnelma ja kaikki ja oi luoja ihana<3
Sitten Norjan uni. Se oli jotenkin tosi loistavasti kirjoitettu, tosi utuinen ote siihen ja se oli tosi suloinen ja hyvin kuvattu. //Jos mä lopetan kommentoinnin kun tästä ei tuu mitään järkevää ja uutta ja awesomea kun mä satun nyt tyksimään näistä kaikista mitä sä ikinä kirjoitat?

Lainaus
”Me menimme jo, mutta sinä et tullutkaan”, Tino vastasi ja hänen hymynsä kääntyi surulliseksi. Eirikur tarttui hänen käteensä.
”Mikset tullut?” hän kysyi taas, mutta nyt surullisella äänellä, ”etkö… Etkö sinä rakasta meitä enää?” Jostain syystä Lukas tunsi hätääntyvänsä, kun Eirikur sai viimeisen sanan sanottua. Hän astui toisen askeleen ja ojensi kättään pikkuveljeään kohti.
 
Mut toi oli ehkä erityisen onnistunut kohta siinä. Eirikur on taitava esittää kysymyksiä, se oli tuohon vähintään yhtä sopiva kuin ruotsi suomelle, että ei sen puoleen. Tässä meinasi nousta tippa linssiin, en oikein tiedä miksi. Taisiis totta kai tiedän että sun tekstin takia mut kuitenkin.

Ja loppu oli aivan täydellinen, piste iin päälle. Hienoa ja hyvää ja erityisen maukasta tekstiä mut mua alkaa aina ahdistaa toi puoliksi masentunut norjan puoli. Tai just tuo joka vois vaikka mennä ja tappaa itsensä, mut samalla se on todella hieno ja suorastaan kylmät väreet herättävä. Tästä Vinzup sanoikin kaiken oleellisen:3

Joo, tällaista tällä kertaa. Mut hei, mä kommentoin!

<3:llä

~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #11 : 07.05.2011 23:10:54 »
Muuttis: awww... Kiitos, toi oli ihana kommentti <3 Hyvä, että tää toimi^^ Mulla on oikeasti jotenkin hassun epävarma ja tyytyväinen olo tämän kanssa... (ja samperin pelottava viikinki nimenomaan ;D)

Vinzzuppi: Ah ha haa, kiitoksia~

Myrsis: Kiitos, kiitos, rakas beta-palleroiseni <3

En osaa vastata kommenteihin kunnolla... mutta kiitos^^ ja myös teille muille, jotka ootte lukeneet (en siis myönnä kyttääväni "klikkaus-määrää"... en en... mut kommat olis kyl kivoi....^^'') Seuraava osa olis sitten tässä. Kirjoittamisen kanssa oon jo kuudennessa osassa, mut viime viikko oli mulle niin kiireinen et en ehtinyt edes ajatella julkaisua... ^^'' (oh, ja btw "Sjøen" on meri norjaksi... Myrsis auttoi keksimään nimen ^^)


Neljäs osa: Sjøen -syndrooma

Mathias pysytteli hereillä ja teki sitä, mistä oli tullut näiden muutamien päivien aikana hänen lempiasiansa eli katseli norjalaistaan. Nyt hänen Norgensa nukkui, joten Mathias pysytteli hiljaa, jottei tämä heräisi.

Nuorukainen oli niin kaunis, suloinen, upea… Mathias ei edes tiennyt, mikä sana olisi sopinut Norgeen parhaiten, joten lopulta viikinki päätyi vain myöntämään tosiasian itselleen. Hänen norjalaisensa oli mielenkiintoinen ja hän tahtoisi saada selville loputkin nuorukaisesta, jonka kohtalo, jumalat tai jokin oli hänelle antanut.  Hän tahtoi tuntea Norgen.

Mathias ei ollut tajunnut sitä ensin. Hän oli nähnyt vain keskenkasvuisen norjalaisen, joka kuvitteli pärjäävänsä häntä vastaan, mutta sitten Mathias oli nähnyt ne silmät… kauniit jäänsiniset silmät, jotka olivat kääntäneet viikingin mielen ja aiheuttaneet pakkomielteen. Hän ei ollut edes miettinyt kahdesti päättäessään ottaa norjalaisen mukaansa. Olihan hän kuitenkin tehnyt sitä ennenkin ja hän tiesi, että olisi helppoa tehdä se myös Norgelle. Vain ottaa tämä… pakottaa. Norjalainen oli nuorempi ja hennompi kuin Mathias ja sehän oli jo todistettu kahdesti, etteivät Norgen voimat riittäneet vastustamaan viikinkiä.  Se olisi helppoa ja Mathias saisi haluamansa.

Mutta.

Mutta hän ei kuitenkaan tehnyt sitä. Norge oli jotain paljon enemmän kuin kukaan muu, jonka Mathias oli tavannut ja jokainen pienikin kosketus antoi viikingille paljon enemmän kuin kukaan muu oli koskaan antanut. Hän huomasi toivovansa jotain erilaista. Jotain enemmän. Jotain suloisempaa. Hän tahtoi kaiken Norgesta ja siksi hän odotti vielä antaen huomionsa näkyä toistaiseksi vain pieninä kosketuksina ja suukkoina kalpealle otsalle tai pehmeälle poskelle. Mathias odottaisi vielä hetken ja jonain päivänä se palkittaisiin ja sitten hänen Norgensa olisi ikuisesti hänen.

Kalpea nuorukainen liikahti unissaan ja mutisi jotain saaden valvovan viikingin keskeyttämään mietteensä. Mathias vilkaisi hänen kasvojaan, jotka näyttivät nyt niin rauhallisilta. Valveilla ollessaan norjalainen loi naamiokseen aina kylmän ja sulkeutuneen ilmeen, joka piilotti kaiken mitä nuorukainen nyt sattui mielessään pitämään. Mathias huomasi pohtivansa, millaista unta hänen Norgensa näki. Ehkä hän uneksi entisestä elämästään… Mathias oli tosin varma, että norjalainen unohtaisi kaiken menneen pian ja sitten tämä kuuluisi vain ja ainoastaan hänelle. Hymy hiipi nopeasti miehen kasvoille hänen ajatellessaan sitä.

”mmhm…” Lukas mutisi taas ja avasi silmänsä. Mathias huomasi lämmön tunteen leviävän sisällään nähdessään taas kauniin jäänsinisen katseen.

”Oi, huomenta Norge rakkaani”, hän toivotti ja hymyili kumartuessaan painamaan suukon norjalaisen otsalle. Kuten joka kerta, Lukas ei väistänyt, mutta ei myöskään reagoinut muuten, ”näitkö kaunista unta?”

”Oikein kaunista”, viileän totinen ääni sai Mathiaksen lähes pysähtymään. Hänen Norgensa puhui… puhui hänelle! Se sai Mathiakseen oudon onnelliseksi eikä hän edes välittänyt siitä, että Lukas oikeastaan kuulosti siltä kuin ei olisi enää tässä maailmassa. Hetken viikinkimies vain nautti tunteesta istuessaan siinä keskellä pientä ja hämärää telttahuonettaan.

”Mathias?” Lukas kysyi noustessaan hitaasti istumaan ja tuijottaessaan miestä, joka näytti siltä kuin olisi tavannut valkyyrioista kauneimman tai jotain, ”minä… tahtoisin käydä ulkona…” Jokin osa Lukaksen mielessä ihmetteli hänen ääntään, joka kuulosti karhealta ja ontolta pitkän käyttämättömyyden jälkeen, mutta hän pakotti itsensä unohtamaan tämän. Onneksi viikingillä näytti olevan sentään sen verran älyä, ettei Lukaksen tarvinnut kiusata kuivaa kurkkuaan sen enempää.

”Tietenkin! Ihan mitä vain minun Norgeni tarvitsee”, Mathias vastasi riemuissaan ja näytti aidosti siltä, että tahtoisi toteuttaa jokaisen norjalaisen pienistäkin pyynnöistä, tietenkin lukuun ottamatta tämän tappamista tai vapauttamista sekä rauhaan jättämistä. Mathias alkoi kuitenkin hymyillä vieläkin leveämmin ja hän siirtyi hieman lähemmäs saadakseen kiedottua norjalaisensa syliinsä. Lukas antoi hänen pidellä itseään ja sieti pienet suudelmat sekä kosketuksen, mutta hänen ajatuksensa olivat jo kääntyneet mereen.

****

”Hei… tuota… Mitä sinä teet?” Tino kysyi varovasti hetken päästä, kun hän ja Eirikur olivat jo hetken nököttäneet kumpikin laivan takakannella. Pelottavan isokokoinen viikinkimies vilkaisi häntä, muttei vastannut mitään.

”Turhaan yrität”, Eirikur mutisi ja nojasi leukaansa polviinsa, ”ei hän varmaan osaa puhua.” Koska viikinki ei vastannut tähänkään, Eirikur oletti olevansa oikeassa. Koko tämän matkan aikana hän ei ollut kuullut miehen kertaakaan sanovan sanaakaan, joten tämän täytyi olla mykkä. Vain mykkien ihmisten oli mahdollista olla vastaamatta, jos Tino pommitti kysymyksillä jo neljättä päivää…

Viisi päivää sitten Eirikur oli kuvitellut, että kaikki olisi hyvin. Ei ehkä loistavasti, mutta niin hyvin kuin oli tarpeen. Sitten viikingit olivat hyökänneet kylään ja nopean tapahtumaketjun päätteeksi hän ja Tino olivat löytäneet itsensä viikinkilaivalta, mikä ei ollut lainkaan hyvä asia. Eirikur ei pitänyt viikingeistä, eikä laivasta, jonka jatkuva liike teki hänet sairaaksi, ja hän ei vieläkään tiennyt, mitä Lukakselle oli tapahtunut. Hän oli yrittänyt selvittää asiaa heti, kun heidät oli päästetty kannelle siitä pimeästä ja ahtaasta teltasta, jossa he olivat viettäneet ensimmäisen vankipäivänsä, mutta kukaan ei vastannut hänelle. Viikingit eivät vaivautuneet edes huomioimaan nuorta hopeahiuksista poikaa. Oikeastaan vain yksi heistä, tuo mykkä mies joka näytti aina vihaiselta, pysytteli heidän lähellään. Sama mies oli myös raahannut heidät laivaan, raahannut myöhemmin kannelle ja istutti aina jonnekin lähettyvilleen. Eirikur oli aika varma, että ihmisten ympäriinsä retuuttaminen oli tämän viikingin erityisalaa.

”No… sano sitten… jos tarvitset apua…”, Tino totesi, vaikka tuskinpa hänestä sidottuineen käsineen olisi paljon apua ollut. Eirikur vilkaisi omia ranteitaan, jotka oli myös köytetty yhteen karhealla nuoralla. Se olikin oikeastaan ainoa merkki siitä, että he kaksi tosiaan olivat vankeja. Sen lisäksi tietenkin, että heitä ei oikeastaan huomioitu ollenkaan.

”P’sy va’in s’inä”, viikinki vastasi yllättäen kummankin nuorukaisen täysin. Tino oli hetken häkeltyneen hiljaa, mutta uskaltautui sitten nyökkäämään pienesti.

”Selvä..”, hän vastasi, ”tahdotko… vaikka puhua jostain?” Viikinki pudisti päätään ja jatkoi työtään kalaverkon parissa. Eirikur painoi päänsä taas kyllästyneenä sekä lievästi pahoinvoivana polvilleen ja katseli pitkän laivan toisessa päässä olevaa telttaa. Se oli paljon isompi kuin se missä hän ja Tino olivat olleet ja lisäksi hän oli nähnyt muutaman kerran sen toisen viikingin menevän ja tulevan sieltä. Sen punaisia vaatteita suosivan viikingin, joka oli nostanut hänen veljensä olalleen kuin sotasaaliinsa… Eirikur aavisti, että se mies piti Lukasta jossain ja hopeahiuksisen nuorukaisen ilme synkkeni aavistuksen enemmän hänen miettiessään sitä.

Kun Tino lopulta kääntyi poispäin ilmeettömästä viikinkimiehestä ja alkoi sen sijaan tuijottaa mietteissään merta, Berwaldnin kädet pysähtyivät hetkeksi kesken työn. Se ei ollut normaalia hänelle, joka yleensä jatkoi niin kauan että sai valmiiksi sen minkä oli aloittanutkin, mutta nyt hän kuitenkin keskeytti hetkeksi ja tuijotti vaaleaa suomalaisnuorukaista outo ilme kasvoillaan.

Sitten hän palasi takaisin työnsä pariin niin nopeasti, ettei kukaan huomannut hänen outoa käytöstään.

****

Kirkas auringonvalo sai Lukaksen siristelemään silmiään päivien hämärän jälkeen, mutta yli-innostunutta viikinkimiestä tällainen ei tietenkään pysäyttänyt, jos Mathias nyt edes sattui huomaamaan Lukaksen reaktiota päivänvaloon. Hän vain kiskoi norjalaisen mukanaan hymyilleen leveästi samalla.

”Katso, tämä kaikki kuuluu minulle ja…” Mathias selitti innokkaasti ja huitoi toisella kädellään koko laivan pituudelta. Toisessa kädessään hän piteli tiukasti sitä kahletta, jonka toinen pää oli norjalaisen ranteen ympärillä. Kuuntelematta jättäminen oli jo tullut tavaksi Lukakselle, joten hän ei edes välittänyt puheesta tai muista viikingeistä, joista osa tuli uteliaansa lähemmäs katsomaan mitä aarretta heidän johtajansa niin innokkaasti piti omanaan. Lukas vain tuijotti merta, joka kimalsi kutsuvana auringonvalossa.

Hän ei ollut tuskin uskonut, että viikinki-typerys tosiaankin päästäisi hänet ulos, mutta sehän oli ollut yllättävän helppoa ja vaatinut vain muutaman sanan. Sisällään Lukas hymyili kylmää hymyä, vaikka ulos hänen ilmeensä ei paljastanut kuin tyhjyyttä. Vielä pieni hetki ja kaikki olisi ohi… Hän näkisi veljensä taas. Toivottavasti Tino ja Eirikur eivät vihaisi häntä, vaikka heidän kuolemansa kostaminen ei onnistunut niin kuin olisi pitänyt. Lukas ei kuitenkaan uskaltanut laskea sen varaan, että saisi vietyä Mathiaksen mukanaan merenpohjaan, joten hän lähtisi vain yksin.

Terävä nykäisy katkaisi norjalaisen mietteet hetkeksi ja hän mulkaisi jäätävästi viikinkimiestä, joka leikitteli ketjun toisella päällä aivan kuin nauttisi tästä kaikesta. Ja luultavasti nauttikin. Pitkät sormet leikittelivät metallilla ja Mathias hymyili.

”Minä pyysin sinua tervehtimään miehiäni, Norge”, Mathias sanoi ja vasta nyt Lukas huomioi viikinkijoukon, joka tuijottivat häntä avoimesti. Lukas käänsi katsettaan hitaasti antamatta itsestään muuta kuin kylmän katseen, joka olisi joskus päiviä sitten saanut kylänpojat juoksemaan itkien takaisin äitiensä luo ja muutamat aikuisistakin miehistä miettimään kahdesti, kannattiko häntä suututtaa. Mutta Mathiaksen viikinkitoverien ainoa reaktio oli nauru ja jollain tapaa hyväksyvä mutina.

”Onnittelut, pomo”, yksi heistä huudahti, ”aikamoinen saalis!” Tämä sai aikaan vielä riehakkaamman naurun, johon Mathias liittyi innolla mukaan.

”Niin, minähän sanoin!” hän vastasi takaisin ja kiskaisi uudestaan Lukaksen kahleesta. Tällä kertaa niin voimakkaasti, että päivien syömättömyyden ja synkkien mietteiden heikentämä nuorukainen horjahti viikinkiä päin. Mathias kuitenkin nappasi hänet kiinni ja painoi hetkeksi itseään vasten, ”Minun Norgeni on paljon enemmän kuin aikamoinen ja hän kuuluu vain minulle, joten pitäkää kätenne erossa hänen suloisuudestaan.” Hän virnisti sanoessaan tämän, joten viikingit ottivat sen kuin vitsin. He naureskelivat vielä lisää ja Mathiakselle sateli muutamia rivompia ehdotuksia, joihin hän vastasi samalla mitalla takaisin silittäen puolihuolimattomasti Lukaksen selkää.

Lukas ei kuunnellut enää. Hän näki vieläkin meren, vaikka hänen kasvojensa oikea puoli oli painautunut vasten Mathiaksen rintaa. Meri kutsui häntä ja sen sointi oli niin kaunis täyttäen hänen korvansa ja kaikki muutkin aistit täysin. Kimaltava pinta näytti niin kauniilta ja kauniimpi se olisi kun hän näkisi sen alhaalta päin. Norjalainen henkäisi hiljaa ja ohikiitävän hetken hän haistoi jotain erilaista. Suolaista, mutta ei meren suolaa. Suolaista kuin veri…

Hän värähti ja jopa Mathias tunsi sen kätensä alla sekä rintaansa vasten. Viikinki vilkaisi nopeasti vankiaan ja loi sitten jälleen yhden hymyistään viikinkijoukolleen, joista osa vitsailivat vieläkin ja veikkailivat mitä Mathias mahtaisi tehdä Lukaksella sitten kun olisi kyllästynyt tähän.

”Jahas, näyttää siltä, että rakkaani tarvitsee hieman lisää lepoa”, Mathias keskeytti kantavalla äänellä kaiken puheensorinan ja kumartui hieman kietoakseen kätensä paremmin norjalaisen ympärille, ”…hänen täytyy sentään pitää minut tyytyväisenä.” Mathias iski silmäänsä ja sai jälleen muutamia neuvoja miehiltään, mutta Lukas jähmettyi hetkeksi. Hänen olisi toimittava nyt. Nyt tai ei koskaan, sillä sitten Mathias veisi hänet taas. Meri oli niin lähellä… Vapaus.

”Älä koske minuun!” Lukas ärähti, kun Mathias oli nostamassa hänet syliinsä kuin lemmikin kantaakseen takaisin sisälle. Norjalainen yllättyi itsekin äänensä voimakkuutta ja jopa viikinki pysähtyi. Vain ohikiitäväksi hetkeksi, mutta se oli aivan tarpeeksi. Lukas riuhtaisi itsensä kauemmas miehestä ja kahle lipsahti Mathiaksen sormista tipahtaen kevyen kilahduksen saattelemana puiselle kannelle. Lukas ei kuitenkaan jäänyt miettimään sitä. Hän oli taas vapaa, mutta hänellä oli vain muutama sekunti aikaa tehdä siitä pysyvää. Puoliksi kompuroiden ja puoliksi juosten hän syöksyi parin metrin matkan ja loikkasi suoraan matalan laidan ylitse meren viileään sekä suolaiseen syliin.

Lukas kuvitteli kuulevansa Tinon äänen viimeisenä ennen kuin upposi pinnan alle, mutta sen täytyi olla vain harhaa… Miksi Tino muka huutaisi häntä pysähtymään, kun hän oli kuitenkin tulossa veljiensä luokse?

****

Eirikur ja Tino nököttivät kumpikin paikallaan selät vesitynnyreitä vasten, kuten he olivat tehneet jo muutaman päivän. Siitä oli tullut jo oikeastaan normaalia päivärutiinia. Aamulla Berwald poimi heidät mukaansa sieltä laivannurkasta, jonne he olivat käpertyneet nukkumaan, sekä antoi hiukan vettä ja jotain syötäväksi kutsuttavaa. Aamiaiseksi kutsuttavan hetken jälkeen Berwald yleensä alkoi kalastaa tai tehdä muita töitään. Näytti siltä, että kaikki laivan korjaamistyöt puunkäsittelystä ompelemiseen olivat hänen vastuullaan, joten usein Eirikur ja Tino löysivät itsensä istumasta vaiteliaan viikingin vierestä. Näin kului päivä ja hämärän laskeutuessa Berwald käski heidät makuulle ja jätti sitten sinne. Kummallakaan siepatulla ei ollut mitään käsitystä, miksi ja mitä viikingit heistä halusivat, mutta ainakin he olivat vielä hengissä.

Eirikurille nämä olivat pitkiä päiviä. Hän ei silti vieläkään tiennyt mitään Lukaksesta, vaikka uskoi veljensä kuitenkin olevan jossain lähellä, ja jatkuva merenkäynti näytti tekevän hänet vain sairaammaksi ja sairaammaksi. Nytkin hän vain nuokkui voimattomana paikallaan samalla kun Tino yritti jälleen kerran keskustella heidän vartijansa kanssa.

”Um… Berwald?” suomalainen kysyi. Hän oli tosiaankin onnistunut jo selvittämään viikingin nimen ja alkanut käyttää sitä, vaikka Eirikur ei ymmärtänytkään miksi. Hänellä ei ainakaan ollut mitään kiinnostusta keskustella ihmisille, jotka olivat siepanneet heidät.
       
”M’tä?” viikinki kysyi, muttei kuitenkaan kääntänyt katsettaan korjaamastaan purjekankaasta. Näytti siltä, että vaiteliaisuudestaan tunnettu Berwaldkin oli taipumassa pikku hiljaa Tinon puheliaisuuden edessä.

”Miksi me olemme täällä?” Tino kysyi suoraan. Hän oli pyöritellyt sitä kysymystä mielessään jo alusta asti, mutta vasta nyt hän sai kerättyä tarpeeksi rohkeutta kysyäkseen sen. Auringon kirkas loiste koski silmiin ja kevyt tuulenvire kosketti suomalaisen vaaleita hiuksia, kun hän odotti että viikinki vastaisi jotain. Mutta Berwald pysyi pitkään vaiti. Mies vain vilkaisi nuorukaista, joka yritti parhaansa mukaan näyttää siltä, ettei ankarailmeinen viikinki olisi yhtään pelottanut häntä. Suomalainen onnistui yllättävän hyvin tilanteen huomioon ottaen. 
 
”M’thiaksen k’sky”, Berwald lopulta vastasi tyynesti aivan kun olisi jo odottanutkin, milloin hänen suomalainen vankinsa keksisi kysyä sitä. Mies oli myös mutisemassa jotain muutakin, mutta laivan toisessa päässä alkanut metakka keskeytti hänet. Berwald nakkasi työnsä syrjään ja nousi seisomaan nähdäkseen paremmin, mitä oli tekeillä. Viikingin seuratessa tapahtumia mitäänsanomattomalla ilmeellä, myös Tino kömpi ylös. Huomattavasti hankalammin tosin, sillä hän ei ollut vieläkään oppinut liikkumaan kädet sidottuna. Eirikur jäi suosiolla istumaan, sillä hänelle ylimääräinen heiluminen merkitsi myös pahempaa oloa eikä hän halunnut taas oksentaa samalla kun joukko viikinkejä naureskeli hänen ympärillään.

”Lukas?” Tino sanoi ääneen saaden jopa merisairaan velipuolensa havahtumaan taas. Hopeahiuksinen nuorukainen kohotti päätään eikä hänen tarvinnut kauan etsiä löytääkseen veljensä tutun hahmon. Lukas näytti niin oudon pieneltä seistessään siellä kaikkien keskellä se vaaleahiuksinen ja virnistävä viikinki vierellään. Eirikur muisti isoveljensä olleen aina vahvempi kuin kukaan muu jonka hän tiesi, mutta nyt Lukas näytti menettäneen sen kaiken voimansa. Jopa näinkin kaukaa katsottuna Eirikur näki kuinka hän seisoi hartiat lysyssä ja tuijotti jonnekin kaukaisuuteen välittämättä ympäristöstään ollenkaan.

”M’thias ylp’ilee…” Berwald mumisi jotain, mutta kumpikaan kahdesta nuoresta ei kuunnellut häntä enää. Tino kurotti kaulaansa nähdäkseen paremmin laivan toiseen päähän, jonne oli nopeasti kerääntynyt lähes kaikki laivan miehet. Lyhyemmällä suomalaisella alkoi olla ongelmia nähdä veljeään eikä kukaan kuullut hänen ääntään meluavan viikinkijoukon ylitse.

”Eirikur, tule”, Tino enemmänkin mutisi hätäisesti kuin sanoi ja kiskaisi nuoremman velipuolensa ylös. Berwald seurasi vaiti perässä, kun he kaksi kiirehtivät lähemmäs ja yrittivät tavoittaa veljensä katseen.

”Mitä hän tekee?” Eirikur kysyi. Lukas ei vieläkään ollut huomannut heitä ja jokin hänen katseessaan sai Eirikurin tuntemaan kylmiä väreitä. Jokin oli väärin hänen veljessään. Kamalalla tavalla väärin. Ilmeisesti myös Tino näytti aistivan jotain, sillä suomalaisen huulilla näkynyt pieni hymy haipui huoleksi.  Hän oli vastaamassa jotain, mutta sitten tapahtumat veivät taas hänen huomionsa.

Mathias puhui taas ja muut viikingit vastailivat hänelle innokkaasti, jotain mitä Tino olisi mielellään jättänyt kuulematta. Sitten punaisiin pukeutunut mies virnisti ja kiskaisi Lukasta pitelevää kahletta niin lujaa, että nuorukainen horjahti. Tino huomasi kahleen nyt ensimmäisen kerran ja hän ehti jo henkäistä kunnes muisti omiensakin ranteidensa olevan yhteen köytetyt.

”Minä en… Meidän täytyy päästä hänen luokseen”, Tino sanoi ja katseli edessään seisovaa joukkoa. Kaikki miehet olivat häntä pidempiä eikä suomalainen edes miettinyt, voisivatko he ehkä väistää hieman jos hän kysyisi kohteliaasti. Nämä viikingit eivät toimineet niin.

”S’irt’kää”, Berwald ärähti Tinon takaa ja yksinkertaisesti työnsä lähintä miestä kauemmas. Viikinki mulkaisi ensin häiritsijää vihaisesti, mutta ilme lientyi nopeasti kun mies tajusi katsovansa suoraan ruotsalaisen vaativiin silmiin. Yhtäkkiä Tinolla oli paljonkin tilaa ympärillään.

”Älä koske minuun!” Lukas huusi niin kovaa, että Tino ja Eirikur hätkähtivät kumpikin.  Suomalainen oli juuri avaamassa suunsa, mutta nähdessään kuinka hänen velipuolensa karkasi mereen, hän huomasi ettei enää tiennyt kuinka käyttää kieltään. Jossain mielensä perukoilla hän huomasi ihmettelevänsä, miksi Lukas näytti niin epätoivoiselta ja onnelliselta samaan aikaan.

”Lukas älä! Pysähdy!” Tino sai viimein äänensä toimiman, mutta Lukas oli jo poissa. Pari sekuntia oli aivan hiljaista, kun sekä viikingit että heidän kaksi jäljellejäänyttä vankiaan yrittivät käsittää, mitä juuri oli tapahtunut. Mathias näytti hetken olevan aivan hukassa ja hän tuijotti kättään aivan kuin ei uskoisi että Lukas oli juuri vienyt hänen pitelemänsä kahleen mukanaan mereen. Sitten viikinki käännähti ja seurasi nuorukaista, jota hän oli päättänyt rakastaa.

”T’perys…” Berwald totesi katkaisten hiljaisuuden.


A/N: Enkö ookin hyvä jakamaan tekstiä lukuihin? xD

Mä en oikeastaan ite tykännyt tuosta tämän luvun ekasta Tino & Eirikur kohtauksesta, mut en myöskään tahtonut poistaa sitä... ja pitihän mun saada jotain SuFin viittausta alulle! En osaa ajatella, että Su-san käyttäytyisi niin kuin Tanska käyttäytyy tässä joten... SuFin tekee tästä sitten söpöä -.-''

Kommentit ovat edelleen erittäin toivottuja sillä tässäkin on paljon kohtia joiden aikana facepalmasin itsekseni.

Seuraavassa osassa on sitten luvassa enemmän DenNoria ^^

Vinzup

  • Purilaiskuningastar
  • ***
  • Viestejä: 66
  • Captain Smållwave
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #12 : 10.05.2011 17:49:43 »
Jos nyt vaikka onnistuisin kommaamaan XD

Vyraseni, ihana luku ^^
Pääsin tosi hyvin mukaan tarinaan. Hahmoihin oli helppo samaistua ja jostain syystä varsinkin tohon Mathiakseen :D stalkkereita, stalkkereita... >D Ja kyllä, Berwald onnistu AINA saamaan mut hyvälle tuulelle ^u^

Lainaus
Lukas kuvitteli kuulevansa Tinon äänen viimeisenä ennen kuin upposi pinnan alle, mutta sen täytyi olla vain harhaa… Miksi Tino muka huutaisi häntä pysähtymään, kun hän oli kuitenkin tulossa veljiensä luokse?
Melkein kiljuin, että "EIEIEI!" samaan aikaan, kun melkein itkin awsittelusta.

Lainaus
”Minä en… Meidän täytyy päästä hänen luokseen”, Tino sanoi ja katseli edessään seisovaa joukkoa. Kaikki miehet olivat häntä pidempiä eikä suomalainen edes miettinyt, voisivatko he ehkä väistää hieman jos hän kysyisi kohteliaasti. Nämä viikingit eivät toimineet niin.

”S’irt’kää”, Berwald ärähti Tinon takaa ja yksinkertaisesti työnsä lähintä miestä kauemmas. Viikinki mulkaisi ensin häiritsijää vihaisesti, mutta ilme lientyi nopeasti kun mies tajusi katsovansa suoraan ruotsalaisen vaativiin silmiin. Yhtäkkiä Tinolla oli paljonkin tilaa ympärillään.
Kyllä, kyllä! That's the way! Täydet pojot Berwaldille! Tykkäsin tästä pätkästä. (Ja miltei nauroin ääneen, kun kuvittelin sen viikinki-paran ilmettä x'D)

Lainaus
Kun Tino lopulta kääntyi poispäin ilmeettömästä viikinkimiehestä ja alkoi sen sijaan tuijottaa mietteissään merta, Berwaldnin kädet pysähtyivät hetkeksi kesken työn. Se ei ollut normaalia hänelle, joka yleensä jatkoi niin kauan että sai valmiiksi sen minkä oli aloittanutkin, mutta nyt hän kuitenkin keskeytti hetkeksi ja tuijotti vaaleaa suomalaisnuorukaista outo ilme kasvoillaan.

Sitten hän palasi takaisin työnsä pariin niin nopeasti, ettei kukaan huomannut hänen outoa käytöstään.
Oi tätä pätkää mä rakastin <3 Tää vaan sopi tosi hyvin tohon tekstiin ja varsinkin tuohon kohtaan ^^

Kiitos tästä luvusta! :) Tosi hyvin kirjoitettu, eipä mitään kirjotusvirheitäkään pompahdellut silmille Veikkaan et täst on kiittäminen betalle ;) ja muutenkin, tykkäsin <3 (Ja enköhä mä oo vähän kommentoijanaki kehittyny XD)

Vinzuppi säger tack så mycket och vi ses! ;D
B.A.T. & Kaaosduo! ~beware~ <3
Vielä ne mammuttikärpäset valtaa maan.
Tunnen itseni lampaaksi kissojen joukossa...

snowflake

  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #13 : 10.05.2011 23:25:45 »
Aah, the drama, the drama!

Kyllä, tykkäsin tosi paljon siitä, kun Lukas hyppäsi mereen. Se on jotenkin... hmm... liikuttavaa (kun en muutakaan keksi) miten Norge haluaa kuolla veljiensä kanssa. Ainakin minuun teit vaikutuksen, ei mennyt yli ^^. Jep. Olen silti vielä iloisempi siitä, että Mathias hyppäsi suoraan perään. Toivottavasti se osaa uida o.o .

Vaikka Mathias tuntuu kyllä olevan aika kapeakatseinen =/. Toivottavasti tämä tai joku muu Lukaksen tempaus saa sen vähän järkiinsä. Toisaalta, Mathias otti Tinon ja Eirikurin mukaan... ... ~ Se siis osaa huomioida Lukasta ihan täysjärkisestikin ^^. Mathias ja Lukas on loistava pari, ainakin tässä ficissä.

Hah, Berwald, olisit tehnyt itse saman jos Tino olisi tipahtanut... Ainakin sitten joskus kun opit tuntemaan Tinon paremmin xP.

Mutta kuitenkin, tykkään siis tosi paljon tästä ficistä. Khiitosta paljon että olet jaksnut rustailla tällaista =]. Toivottavasti tulee vielä lisää!

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #14 : 12.05.2011 15:05:34 »
Hihi, hei mursuseni:) Myrsispesästä päivää.
Tämä on edelleen aika tosiaan loistavaa tekstiä ja minä tykkään ihan toooosi paljon:) Mä en nyt jaksa alentua quottamaan koko lukua, kun sen tein jo.. kerran? mesessä.

Tanska on tässä ihan oma lukunsa, se on niin erilainen kuin joissain fikissä mutta kuitenkin juuri niin Tanska ettei mitään. ihan oikeasti, <3 tälle hahmolle. Norja taas on niin sopiva omaan rooliinsa että melkein hirvittää kun ajattelee miten hyvin kirjotiat. Muttasiis niin.

Tykkään, rakastan,a ivan loistavaa.. Komppaan vinzupia ja snowflakea, kaikki oleellinen sanottiin jo, miksi turhaan niitä toistamaan? Kyllä sinä nyt saat finitettyä sen verran et tämäkin tarina saadaan pois päiväjärjestyksestä. <3

<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

romppy

  • ***
  • Viestejä: 152
  • Lailailaa!
    • Dewymorning
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #15 : 12.05.2011 18:19:00 »
Se oli sittenkin hyvä! Monta kertaa olen katsonut pitäiskö lukea tämä mutta onneksi tein sen. Idea on hyvä, kyllä tämmöstä lukis lisää ja lisää. Ömnöm... en osaa oikeastaan kommentoida mitenkään lukuihin liittyen... varmasti kaikki oleellinenkin on jo sanottu joteeeen seuraavaa lukua odotellessa~

Vyra

  • Vieras
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #16 : 15.05.2011 18:07:07 »
Vinzzuppi: kyl, itsepintaisesti nimittelen sinua noin...xD Kiitos, ja he btw, mun mielikuvassa Berwald on ainoa ei-tanskalainen viikinki tuolla laivalla eli... paljon stalkkereita...
ja kaikki kiitos luonnollisesti betalle <3

snowflake: Kiitos~ huoh, hyvä että ei mennyt yli ^^ ja se Mathias... mäkin toivon, että hän osaa uida :'D

Myrsis: yay~Myrsispesä <3 Kiitos~

romppy: hah haa~ musta on hauskaa yllättää ihmisiä xD Kiitoksia, mulla henkinen facepalmaaminen on kyl yleistynyt tätä kirjottaessa, mut hauskaa on ^^

Jahas, se olisi sitten viidennen luvun aika...


Viides osa: Veljessyndrooma

Meri tuntui hyvältä. Se oli kylmä ja lohduttava eikä Lukas löytänyt siitä mitään ikävää, jos ei laskettu pientä paniikin tunnetta kun hänen päänsä yritti kertoa muulle ruumiille, että happea ei olisi pian enää jäljellä. Lukas ei välittänyt tästä ja hän työnsi tunteen syrjään aivan yhtä helposti kuin oli varastoinut vihaansa edelliset päivät. Millään ei ollut väliä. Mikään ei koskettanut häntä.

Laivalta katsottuna meri oli näyttänyt rauhalliselta, melkein tyyneltä, mutta meri ei ollut koskaan oikeasti liikkumaton ja Lukas tunsi kuinka virtaukset halusivat repiä hänet mukaansa. Ne tarttuivat hänen hiuksiinsa ja vaatteisiinsa samalla kun hänen kahleensa veti hänen kättään alaspäin. Lukas oli jo avaamassa silmänsä, mutta suolainen vesi pisteli jo nyt hänen ihoaan eikä hän muutenkaan tahtonut nähdä mitään. Pimeys oli nyt aivan hyvä ja vain muutama ilmakupla karkasi nuorukaisen huulilta.

Minä en voi hengittää…

Hetkeksi paniikki yritti taas nostaa päätään norjalaisen mielessä, mutta hän työnsi sen taas päättäväisesti syrjään.

He odottavat. Minun täytyy päästää irti…

Hän tiesi, että se olisi ainoa keino. Hänen täytyisi vain avata suunsa ja hengittää vettä keuhkoihinsa. Sitten se olisi nopeasti ohi ja hän olisi taas veljiensä kanssa. Oli vain yllättävän vaikeaa pakottaa oma ruumiinsa hylkäämään kaikki vuosien aikana opitut selviytymiskeinot ja antautumaan. Hän käytti nytkin kaiken tahtonsa siihen, ettei alkaisi pyristellä kohti pintaa.

Päästä irti, päästä irti…

Lukas raotti huuliaan ja maistoi suolaisen veden samalla kun hänen viimeiset henkäyksensä pakenivat keuhkoista.

Se oli Tino… Tino huusi minulle.

Ajatus pyöri hänen mielessään, vaikka ei silläkään pitäisi olla enää väliä. Lukas vaan oli varma, että ääni joka oli käskenyt häntä pysähtymään, oli kuulunut hänen velipuolelleen. Maailmassa ei voinut olla kahta niin samankuuloista. Ei varsinkaan, kun kyseinen ääni äänsi norjaa aina hiukan suomalaisella aksentilla.

Se oli harhaa…

Lukas tunsi vajoavansa vielä lisää, mutta hänen mielensä alkoi jo hämärtyä.

Minä olen tulossa…

Etäisesti Lukas tiedosti, kuinka joku kosketti hänen ruumistaan ja käsivarsi kiertyi hänen vyötärönsä ympärille.

Minä luulin, että valkyyriat hakevat vain sotureita…

Ei sillä, että se olisi häntä haitannut, kunhan hän vain pääsisi jo pois. Mutta kuka häneen sitten olikin tarttunut, tämä henkilö oli eri mieltä. Lukas tunsi kuinka aikaisemman vajoamisen sijaan hän alkoikin kohota takaisin kohti pintaa.

Ei, ei, ei….

Lukas yritti pyristellä irti niillä voimilla, jotka hänellä vielä oli, mutta ote oli liian luja.

Ei taas…

Norjalaisen pää rikkoi merenpinnan ja hän alkoi heti yskiä vettä pois keuhkoistaan, kun hänen ruumiinsa alkoi toimia automaattisesti. Lukas yski ja puristi silmiään kiinni vielä, kun hänet heitettiin vähemmän ystävällisesti takaisin laivaan.

”Norge, mitä sinä…”, viime päivinä ärsyttävän tutuksi tullut ääni aloitti, mutta Mathiaksen epäonneksi Lukas sai juuri sillä hetkellä hengityksensä toimimaan taas.

”Hel…”, norjalainen mutisi ja suola kirveli hänen kurkkuaan, ”minä… minä vihaan sinua! Mikset sinä anna minun jo kuolla?” Lukas oli aina pitänyt kaiken sisällään, mutta nyt hän räjähti. Se oli ollut niin lähellä… Hänen kätensä tärisivät, mutta jostain hän kuitenkin löysi voimia avata suunsa.

”Sinä olet minun”, Mathias totesi, ”et saa kuolla, jos minä sanon ei!”

”Minä en välitä!” Lukas ärähti ja tuijotti miestä silmillä, jotka nyt näyttivät kylmiltä kuin Pohjolan talviyöt, ”sinä… sinä… Saasta! Huoranpenikka viikinki! Tapa minut!” Mathiaksen hymy hyytyi, mutta muuten hän ei näyttänyt reagoivan.

”Norge…”

”Tapa minut!” Lukas huusi uudestaan ja nousi polvilleen, ”tapa minut…. ei sinusta ole mihinkään muuhun, äpärä!” Tanska tuijotti häntä pitkään ja hetken Lukas jo luuli menneensä liian pitkälle, mutta sitten viikinki kumartui alas ja kaappasi hänet syliinsä. Se ei ollut hellä ote niin kuin aikaisempina päivän, kun Mathias oli leikkinyt hänellä. Se oli luja ote, joka sattui ja jätti mustelmat norjalaisen ihoon.

”Sinä kuullut minulle. Nyt. Aina”, Mathias sanoi vakavalla äänellä ja märät vaatteet sekä kasvoille liimaantuneet hiukset vain lisäsivät hänen sanojensa totisuutta. Lukas irvisti ja sylkäisi päin viikingin kasvoja.

”Minä en koskaan ole sinun”, hän sanoi, ”sinä olet pelkkä varas! Saasta, penikka, murhaaja…” Mathiaksen ote norjalaisesta kiristyi.

”Minä en päästä sinua”, mies vannoi ja Lukas tuijotti takaisin jäisillä silmillään. Hetken he tuijottivat toisiaan. Lukas murhaavasti ja kaikella raivollaan, jota hän tunsi, ja Mathias vastasi omalla totisuudellaan ja päättäväisyydellä, joka ei koskaan antanut periksi. Hän ei ollut koskaan hävinnyt yhtään taisteluaan eikä hän häviäisi tätäkään. Suolaisia vesipisaroita tipahteli kannelle kummankin hiuksista ja vaatteista, kun muut viikingit nauttivat pomonsa ja tämän uuden lemmikin toteuttamasta yllätysshowsta.

”Lukas…?” Tino sai sanottua ääneen, kun norjalainen vaikeni. Lukas hätkähti ja rikkoi Mathiaksen kanssa käymänsä tuijotuskilvan kääntyessään nopeasti äänen suuntaan. Hänen silmänsä levisivät hiukan, kun hän näki suomalaisen ja ruotsalaisviikingin, joka piteli kiinni Tinon olkapäästä, sekä hopeahiuksisen Eirikurin.

”…Tino…Eirikur?” Lukas kuiskasi epäuskoisena, ”miten te…?” Hetken hän luuli näkevänsä pelkkää näkyä, jumalathan pelasivat julmia pelejä, joten he olivat varmaan vain lähettäneet hänen veljensä kuvajaiset pilkkaamaan hänen epäonnistunutta yritystään kuolla. Mutta, kun Tino naurahti helpottuneena, komåuroi lähemmäs ja painoi otsansa veljensä olkapäälle, Lukas tiesi hänen olevan oikea. Eikä Eirikurkaan tuntunut kylmältä kuin kuolleiden olisi pitänyt.

”Ihana nähdä sinut”, Tino kuiskasi veljelleen, ”olethan kunnossa? Minä ja Is olimme huolissamme, koska emme nähneet sinua ja…”

”Olen kunnossa”, Lukas vastasi ennen kuin Tino ehti aloittaa pitemmän puheen ja hän tarkasteli kumpaakin nuorukaista löytämättä kuitenkaan mitään vikaa. Nyt, kun hänen veljensä olivat tässä ja elossa, alkoivat Lukaksen aikaisemmat synkät mietteet tuntua oudoilta ja hänen raivonsa laantui hiukan. Vaikka nähdessään Tinon ja Eirikurin köytetyt ranteet, hän mutristi huuliaan äkäisenä.

”Olet aivan märkä”, Eirikur totesi ilman sen suurempaa ajatusta, ”miksi…”

”Hys…”, Lukas vastasi pudistaen päätään, ”se oli vain…”

”He siis ovat sinun veljiäsi?” Mathias, joka oli vetäytynyt hieman taemmas Tinon rynnätessä paikalle, kysyi ja ojensi kättään koskettaakseen Eirikuria. Aie pysähtyi, kun Lukas läimäisi miehen käden pois ja kietoi käsivartensa suojelevasti pikkuveljensä ympärille.

”Älä koske!” hän ärähti, mutta viikinki vain hymyili.

”Ei hätää rakas Norge”, Mathias vakuutti iloisesti, ”tietenkin minä rakastan vain sinua… Eikä ole syytä olla mustasukkainen sillä minusta riittäisi muutenkin kaikille.” Lukas tuijotti viikinkiä murhaavasti ja Eirikur ja Tino jakoivat huolestuneen katseen. Mitä heidän veljensä ja tämän oudon miehen välillä oli tapahtunut?

”Turpa kiinni…”, Lukas mutisi vastaukseksi ja piteli hopeahiuksista veljeään lähellään suojassa virnuilevalta viikingiltä, ”tämä oli sinun vikasi, typerys.” Mathias joutui miettimään hetken, mutta sitten hän nyökkäsi tyytyväisenä.

”Tietenkin”, hän vastasi itsevarmasti ja sitten hän näytti huomioivan ympärillä vieläkin seisovat muut viikingit. He olivat yllättävän hiljaa ja seurasivat tarkasti, mitä viihdykettä tapahtuisi seuraavaksi. Laivamatkat olivat sentään aika tylsiä usein. Mutta pieni päänkallistus Mathiakselta sai joukon nopeasti hajaantumaan ja jätti vangit keskenään Mathiaksen ja Berwaldin seuraan.

”Se siitä sitten”, Mathias totesi paljon vakavammalla sävyllä, ”eiköhän mennä asiaan. Berwald.”  Ruotsalaisviikinki murahti vastaukseksi ja yhdellä helpolla liikkeellä hän kiskaisi Tinon jaloilleen ja Eirikurin pois Lukaksen turvallisesta sylistä. Tino älähti vastalauseeksi ja Lukas kompuroi nopeasti jaloilleen valmiina käymään vaikka kaikkia laivan viikinkejä vastaan, jos olisi pakko. Mutta Mathias tuli taas hänen tielleen nappaamalla merivedestä liukkaan kahleen ja kiskaisemalla Lukaksen mukaansa. Norjalainen kirosi ja kääntyi lyömään miestä, mutta tämä vain nappasi nuorukaisen nyrkin toiseen käteensä ja retuutti tätä perässään välittämättä pätkääkään vankinsa vastaan rimpuilusta. Tino olisi lähtenyt heidän peräänsä, mutta Berwald noudatti Mathiaksen sääntöjä eikä antanut suomalaisen mennä.

”Typerä saastainen heittiö!” Lukas ärähti, kun Mathias työnsi hänet kovakouraisesti edellään sisälle siihen telttamajaan, jossa he olivat viettäneet jo muutaman päivän.

”Niin, niin…”, viikinki mutisi ja nakkasi norjalaisen turkispetille, ”minä olen pettynyt, Norge.” Lukas irvisti hiukan, kun hänen vain muutama minuutti sitten hukkumistunteen kokenut ruumiinsa yritti viesti, että hän tarvitsi lepoa eikä ympäriinsä viskelyä. Mathias kumartui vankinsa ylitse ja painoi tämän kantta vasten. Mies katseli häntä totisena ja ensimmäisen kerran näiden päivien aikana Lukas huomasi olevansa peloissaan. Mathias oli vahvempi kuin hän eikä hänellä ollut keinoja suojella itseään enää, kun kuolema ei ollut vaihtoehto. Norjalainen puri hampaansa yhteen ja jäänsiniset silmät sanoivat, ettei hän siltikään koskaan antautuisi. Ei ainakaan vapaaehtoisesti.

Mathias todella piti näkemästään. Hänellä oli käsissään jotain, jota hän halusi, mutta joka ei olisikaan niin helppo saalis. Mathias oli aina rakastanut haasteita eikä tämäkään ollut poikkeus, mutta tietenkin hänen Norgensa kuuluisi lopulta hänelle ja vain hänelle. Hän voittaisi aina.

”Sinä olet tulisielu… kesyttämätön lintu”, viikinki kuiskasi kasvot muutaman sentin päässä norjalaisen kasvoista, ”minä pidän siitä, oma aarteeni…. Mutta…” Lukas kuunteli vaiti ja tuijotti äkäisesti viikinkiä, joka näytti pyörittelevän jotain ajatusta mielessään. Lopulta Mathias näytti kuitenkin päätyvän oikeaan ratkaisuun ja hymyili hieman katsoessaan allaan makaavaa norjalaista.

”Mutta sinähän pidät veljistäsi?” viikinki aloitti, mutta Lukaksen ainoa vastaus oli hiljaisuus, ”oletan niin käytöksestäsi päätellen… He ovat kuitenkin minun vankejani aivan kuin sinäkin, joten.. tahdot heille ehkä jotain?” Nyt Lukas epäröi hetken. Hän ei tiennyt, mitä Mathias ajoi takaa, mutta hän pystyi kyllä arvaamaan että viikingillä oli jotain paljon enemmän mielessään.

”Kyllä”, hän kuitenkin lopulta sanoi ja Mathiaksen virneestä hän näki astuneensa juuri suoraan ansaan.

”Kuten arvelinkin”, viikinki sanoi ja tämän sormet eksyivät pyörittelemään Lukaksen märkiä hiuksia, ”siis… kävisitkö kauppaa kanssani?

”Kauppaa?” Lukas kysyi yrittäen pysyä perillä viikingin ajatuksen juoksusta.

”Niin, aivan yksinkertaista kauppaa”, Mathias vastasi, ”minä annan sinulle tai veljillesi jotain ja sinä annat minulle jotain. Helppoa.” Lukas tuijotti miestä hetken ja koko kuvio alkoi hahmottua hänen mielessään samalla kun viikinki silitti hänen poskeaan. Pitäisikö hänen myydä itsensä ja ruumiinsa Mathiakselle, jotta hänen veljensä eivät kärsisi? Toisaalta vastaus oli hyvin helppo…

”Minulla ei ole mitään annettavaa”, Lukas mutisi, mutta Mathias vain hymyili ja naurahti hiljaa.

”Voi, on sinulla paljonkin”, hän selitti lähes huvittuneena, ”sano, mitä tahdot suloisille veljillesi ja minä kerron, mitä tahdon vastineeksi.” Lukas tuijotti viikinkimiestä taas hetken, mutta sitten kuva hänen veljistään ja heidän sidotuista käsistään nousi hänen mieleensä.

”Ota köydet pois… ja…”, Lukas aloitti tietämättä, mitä hymyilevä viikinki häneltä vaatisi, ”ruokaa… ja uudet vaatteet…” Mathias nyökkäsi tyytyväisenä ja sillä hetkellä norjalainen viimeistään tiesi, että takaisin päin ei enää pääsisi. Hän oli jo ansassa.

”Hyvä valinta”, Mathias mutisi, ”se kaikki maksaa yhden suudelman. Kunnon suudelman.” Viikinki napautti huuliaan sormellaan, mutta Lukas tiesi jo ilmankin mitä tämä halusi. Hän kohotti varovasti päätään, henkäisi syvään ja antoi huuliensa painua viikingin suolanmakuisille huulille.

Mathias jähmettyi ensiksi, aivan kuin mies ei olisi uskonut, että norjalainen tosiaankin tekisi sen, mutta sitten hän alkoi toimia ja huulet liikkuivat vaativasti Lukaksen huulia vasten ja viikingin ruumis painautui tiukemmin häntä vasten. Vahva käsi tukisti nuorukaisen hiuksia ja Lukas tunsi, kuinka kielenkärki lipaisi hänen suutaan. Hän raotti tottelevaisesti huuliaan ja mukautui Mathiaksen suudelmaan, joka tuntui muuttuvan vain rajummaksi ja rajummaksi. Lukas ehti jo miettiä, antaisiko viikinki hänen enää hengittää, kun Mathias lopulta voihkaisi ja vetäytyi hieman kauemmas. Viikingin silmät näyttivät tummentuneen himosta, mutta hän tyytyi kuitenkin vain painamaan muutaman suudelman hengästyneen Lukaksen kaulalle ennen kuin nousi ylös.

”Kiitos, Norge”, Mathias kuiskasi, ”pidän huolen, että veljesi saavat kaiken, mitä tahdot.” Lukas nyökkäsi eikä sanonut enää sanaakaan.


A/N: Whops, mun piti selittää jotain tästä fikistä, mut en muista enää... no, ei kai se sit ollu tärkeetä^^''

Muahahh haa~ nyt asioista tulee sit... jotain... Vielä muutama luku on enemmän DenNoria, mut sitten ajattelin kehittää hieman Berwaldin ja Tinon suhdetta, ja Eirikurilla on myös jotain ajatuksia (mutta en parita häntä kellekään... eikö se muka ole jo tarpeeksi ongelmallista, jos joutuu kaapatuksi ja sit kumpikin veli alkaa vehdata viikinkien kanssa?!) Mathiaksella on pakkomielle Norgestaan, mut... niin no, te näette sitten myöhemmin ^^''

Ai niin joo, ajattelin että myös muutamia muita hahmoja tulee näkymään joten varautukaa Elizan ja Gilbertin outohin riitoihin sekä mieheen nimeltään Tim van Holland ja hänen kahteen sisareensa... xD

Kommenteilla pidätte minut kirjoittamassa~

Vinzup

  • Purilaiskuningastar
  • ***
  • Viestejä: 66
  • Captain Smållwave
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #17 : 18.05.2011 19:19:21 »
Härregud, sähä jatkoit tätä jälleen! :D voi sitä stalkkereiden määrää... XD

Heti alkuun, pari kirjoitusvirhettä:
Lainaus
Mutta, kun Tino naurahti helpottuneena, komåuroi lähemmäs ja painoi otsansa veljensä olkapäälle
Pitäiskö tos kenties olla "kompuroi" eikä "komåurioi"? XD
ja toinen:
Lainaus
vain muutama minuutti sitten hukkumistunteen kokenut ruumiinsa yritti viesti,
tossa kuuluis varmaan olla "yritti viestiä"? :D

Mutta, nyt itse lukuun. :)
Kuvailit tosi hienosti heti alussa, tykkäsin erityisesti tästä pätkästä:
Lainaus
Laivalta katsottuna meri oli näyttänyt rauhalliselta, melkein tyyneltä, mutta meri ei ollut koskaan oikeasti liikkumaton ja Lukas tunsi kuinka virtaukset halusivat repiä hänet mukaansa. Ne tarttuivat hänen hiuksiinsa ja vaatteisiinsa samalla kun hänen kahleensa veti hänen kättään alaspäin. Lukas oli jo avaamassa silmänsä, mutta suolainen vesi pisteli jo nyt hänen ihoaan eikä hän muutenkaan tahtonut nähdä mitään. Pimeys oli nyt aivan hyvä ja vain muutama ilmakupla karkasi nuorukaisen huulilta.

Ja ah, MATHIAS SINÄ TEIT SEN. :))) <3 Hyvä, että osasi uida :)
Kallistakaamme päätämme. Sillä se stalk häiritsevät viikingit häipyvät. XD (aa, ja siitä sun mielikuvasta: mul on samallaine... :D Berwald the ainoa ei-tanskalainen.) Kirjotustyö jälleen ensiluokkaista ja tää juoni vaan koukuttaa lukemaan... :) Ja toi lopun DenNor. Vaikka Norja ei siitä tykännytkään, mä tykkäsin. :3 Kumarruksen kera Vinzuppi kiittää ja jää roikkumaan sun A/N:ään. :D Sitä odotellessa... ;D

-Vinzuppi
B.A.T. & Kaaosduo! ~beware~ <3
Vielä ne mammuttikärpäset valtaa maan.
Tunnen itseni lampaaksi kissojen joukossa...

psycanard

  • hullu hanhi
  • ***
  • Viestejä: 159
  • san-san 2007 - 2013
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #18 : 19.05.2011 23:09:49 »
Ilmoittaudun muiden lukijoiden joukkoon.
Aaaaaaa.. uusi Hetalia-fandomin ficci. Pidän tyylistäsi kirjoittaa tekstiä, kun se on sellainen avoin, mutta pitää myös lukijan pimenossa osittain ja jättää omalle (olemattomalle) mielikuvitukselle varaa liidellä.
Tanska / Norja on kivaa ja tämän ficcin sisältö on hyvinkin erikoinen, kun se sijottuu ilmeisesti ihan maiden nuoruusvuosille, niin ilmaistakseni, ja Pohjoismaista ei oikeastaan Hetaliassakaan puhuta kovin paljoa (ainakaan animessa, magaa en oo ehtinyt lukemaan ensimmäistä osaa pidemmälle).
Pidän ajatuksesta, että Islantia ei pariteta kenellekään, varsinkin kun se on tässä ficcissä vielä niin pikkuinen.. :3 ja mää en muutenkaan osaa kuvitella Islantia paritettuna kenelläkään, kun se on niin ... Islanti.^^
Mutta... SuFin'ä tulossa ♥ Jee ja vaikka se onkin, yllätys yllätys, suomenkielisissä ficceissä yleisin paritus, niin on se siltikin mulle sellainen "lähellä-sydäntä-Hetalia-paritus". Minkäs sille voi, kun Tino on niin ihana ilopilleri ja Su-san sellainen mörökölli (jos ajattelee nyt jälkeenpäin, niin on tainnut mennä hetalian tekijöillä kansallisuuksien stereotypiat tässä kohden sekaisin  ;))
Jään seurailemaan ficcin jatkoja ja kommentoimaan myös, toivottavasti rakentavammin, seuraaviin osiin. :D


~psy

Muuttolintu

  • muuttis
  • ***
  • Viestejä: 97
    • tumblr
Vs: København -syndrooma, K-15
« Vastaus #19 : 30.05.2011 12:27:07 »
Bonjourrr, mon amie~ eikun hetkinen, tässähän on kyse pohjoismaista, pitäisikö sanoa god morgon, min vän? ; ) Pääsin sittenkin kommentoimaan ennen huomista ranskan koettani~

Hei, ei mikään ihmekkään että sisäiset facepalmisi ovat lisääntyneet, kun miehän en ole ollut paikalla ylistämässä tätä fikkiäsi!  ;-D Mutta nyt aion korjata tämänkin asian... vaikka minusta tuntuu, etten oikein vieläkään osaa kommentoida tätä. Tämä on jotenkin niin... no, angstinen. Paljon rajumpi kuin mitä yleensä kirjoitat. Ja mie en ole hyvä kommentoimaan rajuja fikkejä, en vaikka miten paljon niistä pitäisin. Joten odota lyhyitä kommentteja minulta.

Jaah, mistäs aloittaisin...noh, tuo fikin synkkyys tuli jo mainittua. Sydäntäsärkevintä tässä on tietysti  Tanskan ja Norjan suhde, erityisesti Norjan epätoivoinen tilanne ja Tanskan ärsyttävä itsekeskeisyys ja typeryys. Agh, tekisi oikeasti mieli ravistella Mathiasta, varsinkin tuon uusimman luvun jälkeen! Lukas-parka D: Onneksi kaikelle tälle vastapainoksi on meidän iki-ihana Suomi ja orastava SuFin mukana tarinassa ♥ Tinosta mie eniten taidan pitääkin tässä fikissä. Se on niin.. no, Tino, ja kun mie en muutenkaan jostain kummallisesta syystä lämpene ollenkaan Nordicseille, niin hyvä että joukossa on mukana edes yksi joka kuuluu lempi hahmoihini <3 (haha, kuulostaapa julmalta)  Mietin vaan, että miten ihmeessä käy Mathiaksen ja Lukaksen? Tiedän kyllä, että tulet varmasti keksimään jonkin nerokkaan kaikkia osapuolia tyydyttävän ratkaisun, mutta juuri nyt sitä on tosi vaikea kuvitella.. o_ó En millään pysty mahduttamaan päähäni sellaista ajatusta että Lukas tuntisi jotain muuta kuin vihaa Mathiasta kohtaan, mutta toisaalta tässäpä juuri piileekin tämän fikin mielenkiintoisuus. Mmm, ja viikingit. Viikinkejä ei pidä unohtaa.♥ =ᴗ=
Olipa muuten hölmöä Eirikurilta olla päättelemättä sitä, että hänen veljensä olisi siinä isommassa teltassa. Jos laivalla on kaksi telttaa ja toisessa niistä on jo itse ollut, niin eihän siinä paljon vaihtoehtoja jää, eihän? xD

Mutta juu, tämä taisi olla tässä.. en keksi enää mistä kirjoittaa. Tschüss ♥

b.a.t 1/3 +2 | tumblr