Kirjoittaja Aihe: Glee: Voiton hinta | S | Sue Sylvester ja Will Schuester | huumori  (Luettu 2094 kertaa)

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Title: Voiton hinta
Auhor: Beatrix Bones
Genre: Huumori
Rating: S
Fandom: Glee
Summary: Sue on saanut tahtonsa läpi ja New Directions on kohdannut loppunsa. Kolme eri dialogia siitä, kuinka Will reagoi kuoronsa kohtaloon.

A/N: Minulla on ollut jo pidempään mielessä viedä Suen ja Willin välinen sanailu astetta pidemmälle, ja vihdoin sain tarpeeksi inspiraatiota toteuttaa tämä pitkäaikainen haaveeni. Osallistuu Dialogihaasteeseen. Toivottavasti pidätte, itse olen ainakin ylpeä tuotoksestani! :)



Voiton hinta



“Eikö kahvi maistukin erityisen hyvältä tänään, William?”
“En tiedä, mitä hyvää tässä oikein näet, Sue. Sait tahtosi läpi ja minun johtamani kuoro lopetettiin ja minun kuoroluokastani tehtiin ATK-luokka.”
“Aivan kuin olisin kuollut ja päässyt taivaaseen.”
“Niin, minäkin uneksin siitä, mutta siinä unessa suuntasi on kokonaan toinen.”
“Mitä sanoit, William?”
“En niin yhtikäs mitään.”
“Vai niin. Palatakseni asiaan, koko koulumme yleisilme on parantunut, kun taideaineet on viimeinkin lopetettu. Ihmisethän haukottelivat ja lähtivät pois kesken tappavan tylsän esityksenne.”
“Aivan kuten miehet ollessaan treffeillä kanssasi.”
“Entäpä se kaamea sininen mekko Kittyn yllä?”
“Haluaisit kuitenkin pukeutua siihen, Sue.”
“Vain kuolleen ruumiini yli!”
“Sinä sen sanoit. Sinun pitäisi olla kuolleena yli vuoden, jotta mahtuisit siihen.”
“Kuulinko minä oikein, William?”
“En tiedä mistä puhut. Ovatko pienet äänet päässäsi saaneet taas otteen sinusta?”
“Varo sanojasi tai alennan sinut siivoojaksi!”
“Siitä vain. Voinkin aloittaa työni pyyhkimällä pölyt sänkysi oikealta puolelta.”
“William, ei nyt tarvitse olla nenäkäs! Minähän menin naimisiin itseni kanssa, muistatko?”
“Muistan kyllä, ja kaikki nämä vuodet olen säälinyt sinua, Sue. Jopa sinä voit saada parempaa kuin itsesi.”

*

“Missä ihmeessä Sue viipyy? Cheerleading-harjoitustemme piti alkaa kymmenen minuuttia sitten!”
“En tiedä, Kitty. Toisaalta, ulkona sataa. Ehkä hän suli matkalla. Voin käydä katsomassa parkkipaikalta, löydänkö maasta urheilupuvun ja torahampaat.”
“Mitä -?”
“Ah, siinähän hän onkin!”
“William, en meinannut päästä sängystäni ylös tänä aamuna -”
“Istuiko joku taas arkkusi kannen päällä, Sue?”
“Olipa hauskaa, William. Ei, vaan herätyskelloni ei soinut.”
“Sepä harmillista. Minähän vasta korjasin sen sinua varten. En taida olla oikein hyvä käsistäni.”
William..! Muistinko muuten kertoa, että tarkastajat ovat tulossa tänään kiertämään kouluamme ja tarkastelemaan kätteni jälkiä? Enkä kaipaa negatiivisia ihmisiä ympärilleni, joten paljonko sinulle täytyy maksaa, jotta katoaisit pariksi tunniksi?”
“Kokeile sataa dollaria.”
“Oletpa halpa, William.”
“Pata kattilaa soimaa. Yritä viittäsataa.”
“Sovittu!”
“Mutta voi, minähän seison vielä tässä. Et yrittänyt tarpeeksi kovasti. Mikään ei saisi minua pysymään poissa tältä tarkastuskierrokselta.”

*

“Hyvää huomenta, William!”
“Mitä sinä täällä teet, Sue? Aurinko on jo noussut.”
“Täytyyhän minun tulla katsomaan, kuinka hyvin koulullani menee.”
“Paremmin ilman sinua.”
“William, voisin kuolla häpeästä törkeän käytöksesi vuoksi.”
“Voi, Sue. Älä tee lupauksia, joita et voi pitää.”
“Säälisit minua edes vähän, William. Minä raadan ja raadan saadakseni koulusta kunnollisen, mutta sinä vain pilkkaat minua. Tiedätkö, kuinka hauras mielestäni on tullut?”
“Tiedän todellakin, Sue.”
“Olet ilkeä minulle turhaan, William. Koulumme menestyy paljon paremmin ilman sitä sinun kuoroasi, panen vaikka koko maineeni pantiksi!”
“Älä turhaan, Sue. Pantin täytyy olla vähintään dollarin arvoinen.”
“Kuule, William. Jos minä kuolisin, niin eikö sinua harmittaisi, että viimeiset sanasi minulle olivat silkkaa ilkeilyä?”
“Kuole pois, niin otetaan selvää.”
“WILLIAM!”
« Viimeksi muokattu: 07.04.2015 18:07:06 kirjoittanut Beatrix Bones »
Ava © flawless

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 386
Eih!  ;D

Glee on oivallinen fandom dialogi-haasteen toteuttamista varten, sarjasta ei puutu napakkaa sanailua, joka tuli tässäkin todettua. Sue ja William ovat täydelliset hahmot tällaista ideaa varten, he eivät ainakaan pelkää loukata toisiaan, joka tekee lukemisesta varsin mielenkiintoista. Tuli naurahdeltua paikka paikoin ääneenkin, kaksikko oli huvittavan tosissaan ja tietenkin sopivan kilpailumielisellä asenteella mukana. Ylitsevuotava sarkasmi ja toisen väheksyminen alkavat olla tuollaisessa tilanteessa hauskoja, en ymmärrä miten tuollaista tappelua jaksaa seurata kovin kauaa menettämättä täysin järkeään.

Otsikointi kuvasi sisältöä erittäin hyvin, voitolla on tosiaankin hintaa ja hyvä niin. Dialogimuoto toimi harvinaisen selkeästi, joten pääajatuksista oli helppo pitää kiinni alusta loppuun. Runsas nimien käyttö oli kätevää, eivät menneet repliikit ainakaan pahasti sekaisin.
Lainaus
“William, en meinannut päästä sängystäni ylös tänä aamuna -”
“Istuiko joku taas arkkusi kannen päällä, Sue?”
Juuri niin kuin tuossa lainauksessa! Ylipäätään tuo oli kohta, josta sain varsin hyvät naurut Willin kommentin takia. :'D Kuvaa aika realistisesti noiden kahden välistä suhdetta, tietynlainen yleiskuva välittyy ruudun toisellekin puolelle.

Mutta kiitokset tästä mahtavasta ficistä, piristi iltaa!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Orenji, mustakin Glee toimii fandomina näiden dialogi-ficcien rakentamiseen varsinkin, jos osapuolet ovat Sue ja Will. Tykkään itse ylipäätään siitä, että kaksikko löytää toisistaan aina jotain piikiteltävää ja sen vuoksi dialogin rakentaminen tämän kaksikon ympärille tuntui vain ja ainoastaan luontevalta. Hienoa, että sarkasmi välittyi sinne ruudun toiselle puolelle, koska sen löytäminen voi toisinaan olla hieman haastavaa, kun ei kuule sitä äänensävyä, jolla jokin asia sanotaan.

Kiitos kaikista kehuista ja munkin mielestä Sue vaikuttaa vähän noita-akalta siis verenimijältä, joka kerrankin saa maistaa omaa lääkettään Willin loukkaantuessa verisesti kuoronsa lopettamisen vuoksi. Ainakin tämä oli siis ficin perimmäinen idea, joten hyvä, jos sait siitä selkoa! Kiitokset lisäksi kommentista, sellaisen saaminen piristää aina! :)
Ava © flawless

Black Pearl

  • Unicorn
  • ***
  • Viestejä: 212
  • It tastes like pink. IT TASTES LIKE PINK!!!!!!!
Hahah, ihan mahtavaa :D Nyt ryhdistäydyn oikeesti lukemieni ficcien kommentoinnissa.

Henkilökohtasesti ajattelen että Gleen ja etenkin siitä kirjotettujen ficcien melkeen mehukkain anti heti Klaine-fluffyn jälkeen (koska klainers gonna klaine 8)) on Suen ja Willin suhde ja niiden välinen sanailu. Niin kuin tässäkin niin niistä lukiessa ei vaan voi muuta kuin hykerrellä ja oon tässä viime aikoina huomannut että tän kaksikon yhteenottojen kirjottaminen on ihan järjettömän hauskaa vaiks vaatiikin aika paljon kekseliäisyyttä. Sä olit kuitenkin onnistunut käyttämään sitä tosi hyvin mikä teki dialogista nasevaa ja hauskaa. Servauksen taso oli muuten ihan loistava (niin kuin Suella ja Willillä nyt yleensäkin) ja monta kertaa lukiessa tuli sellanen "oh snap!"-fiilis :D Noiden kaikkien johtolauseiden yms puuttuminen välillä vähän teki mulle vaikeaksi tajuta että kuka puhuu mut pienellä keskittymisellä sai ihan hyvin selvää eikä mikään sit jäänyt epäselväksi loppujen lopuksi.

Anyway, onnistunut ja viihdyttävä pätkä, tykkäsin :D

♥ 19.5.2009-20.3.2015 ♥

Black Pearlin tipuset ja Black Pearlin avatarha.

Ava by Ametrine, banneri by raitakarkki

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Black Pearl, munkin mielestä Suen ja Willin välinen ilkeily ja sanailu on melkeinpä koko sarjan parasta antia, mutta siinä oot oikeessa, että vaikka kirjoittaminen on hauskaa, niin niiden juttujen keksiminen on välillä suhteellisen hankalaa. Mahtavaa, että oon kuitenkin sun mielestä onnistunut (ja nimenomaan tavoitteena oli "oh snap!" -fiiliksen luominen Willin loukkaantumisen ilmentämisen lisäksi). Dialogin kirjoittamisessa on todellakin haastetta, että saa ficin pysymään johdonmukaisena ja sen takia oon ripotellut pitkin tekstiä pieniä viittauksia siihen, kuka äsken puhui tai kenelle puhutaan nyt jne.

Kiitos kovasti kommentistasi! :)
Ava © flawless

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Tämä oli mahtava! :D Ihan kuin suoraan sarjasta! Willin ja Suen kinastelu on aina niin hauskaa seurattavaa. :D Olit saanut hahmoista juuri omanlaisia ja kummankin heitot oli todella hauskoja. Erityisesti Willin arkkukommentti sai nauramaan. Tykkäsin kyllä kovasti. :)

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Joo terve, en ole koskaan katsonut Gleestä kokonaista jaksoa, mutta hajanaisten palojen perusteella tiedän kyllä millaisia tyyppejä ovat Sue ja Will. Niiden keskinäistä sanailua oli hilpeää lukea.

Lainaus
Jopa sinä voit saada parempaa kuin itsesi.

Eih, tää oli niin paras :'''D  Somaa, kuinka Will yrittää vielä tässä vaiheessa feikata symppistä, mutta sitten lopussa päästään kuitenkin sille "kuole jo pois" -linjalle. En nyt oikein osaa sanoa muuta kuin että tämä oli hupaisaa viihdettä jopa sarjaa todella huonosti tuntevallekin, kiitoksia siis.
sano mua rovastiks

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Tiara, hienoa että sain mielestäsi hahmoista itsensä näköiset, koska se on dialogeja kirjoittaessa jotenkin vielä hankalampaa kuin normaalisti! Mahtavaa, että pidit myös itse ficistä! Kiitos kommentista! :)

Verinen paronitar, eihän tähän ficiin tarvitakaan sarjan tuntemusta sen enempää, kuin että tietää Suen ja Willin väliset henkilökemiat. Ihanaa, että tykkäsit tästä paljon ja sait tästä kaikesta huolimatta jotain irti! Kiitos kommentista! :)
Ava © flawless