Täytyy sanoa, että nuo ketkä kärkikahinoissa olivat, eivät tulleet itselle suurena yllätyksenä. Oon oppinut jo vähän siihen, että ne pärjäävät, jotka ei oikein muhun iske.
Ei sillä, tänä vuonna oli mun mielestä muutenkin liikaa samantyylisiä biisejä tai sellaisia, jotka eivät jääneet juurikaan mieleen. Sieltä erottui muutama aika mukavasti, esimerkiksi Viro, Tanska ja Unkari. Tanska oli ehkä oma suosikki, jota kestäis kuunnella vaikka radiostakin.
Arte sen aika kivasti kiteyttikin, miksi.
...koska biisi oli niin ihanan fantasialeffamainen.
Tuli heti toi sama fiilis.
Monsters-biisi on musta ollut koko ajan ehkä vähän keskeneräisen kuulonen. Saara tosin veti biisin upeasti ja minunkin mielestäni olisi vetonsa puolesta ansainnut paremnan sijan monien muiden maiden sijaan. Oli kummiskin kiva fiilistellä Suomea taas viisuissa, kun edellisestä finaalipaikasta oli ehtinyt vierähtää tovi.
Mun on pakko vielä nostaa esille pari itseä häirinnyttä asiaa. Ensinnäkin jo tuo aiemmin esillenostettu häirikkö, joka pääsi lavalle. Ei sais käydä moista. Onneksi siinä ei käynyt tuon pahemmin ja UK:n edustaja veti mun mielestä shown loppuun hienosti.
Tuomariäänteen epäloogisuus. Etenkin se oudoksutti, kuinka paljon juurikin esim. Ruotsi ja Itävalta sai ääniä. Jälkimmäisen biisi muistutti aivan älyttömästi jonkun tunnetun artistin (en saanut päähäni mikä biisi kyseessä!) biisiä melodialtaan etenkin kertsin kohdalla. Luulisi, että tämmöisille ei tuomaristo antaisi ääniä. Noh, ehkä en oo paras tietty sanomaan, kun en oo ammattilainen.
Se, että Kyproksen edustaja ei ollut maansa edustaja vaan muualta "buukattu" ja pääsi niin korkealle. En oo ottanut toki selvää, millaiset kytkökset ylipäätään artistilla oli Kyprokseen, joten ehkä annoin tässä ärsytyksen nousta liikaa myös siksi, että biisi ja tyyppi muistutti tavallaan Beyoncea tai vastaavaa keikutuksineen. Tähän päälle vielä se, että Ruotsin raatiäänistä täydet 12 Kyprokselle, jonka biisiä oli tehtailemassa ruotsalaiset. Enemmän tuntui ns. omaan pussiin pelaamiselta kuin rehelliseltä mielipiteeltä biisien suhteen.
Ja lopuksi Mikko Silvennoinen, jonka juonto ei ollut mun mielestä sitä tasoa, jota oottaisin viisujuontajalta. Hänen puheensa ei kuulunut kunnolla, eikä hän ihan osannut mielestäni ottaa huomioon missä kohdin ois ollut järkevää juontaa ja millä tavalla. Ehkä myös selfie Lordin kaa olis voinut pysyä vaan siellä somessa ilman, että sitä ois tarttenut suorassa lähetyksessä mainostaa. Noh. Mielipideasioita kai nämäkin.