Kirjoittaja Aihe: Sana, jota hän ei koskaan lausunut, S  (Luettu 3085 kertaa)

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Sana, jota hän ei koskaan lausunut, S
« : 15.12.2011 18:38:17 »
Kirjoittaja: Hermione Granger
Päähenkilö: No, kertojana toimii Bellatrix
Ikäraja: S //Rins lisäsi ikärajan myös otsikkoon
Genre: Angst
A/N: Osallistun tällä Angst10-haasteeseen.


Sana, jota hän ei koskaan lausunut

Muistan ne ajat kun olimme pieniä. Leikimme yhdessä ja nauroimme. Matkasimme yhdessä omaan mielikuvitusmaailmaamme. Sinä olit meistä se nuorin, joka joskus saattoi jäädä hieman ulkopuoliseksi. Hymyilit kuitenkin aina ja ajattelin, että olit vain niin nuori, ettet huomannut komenteluani ja... ilkeyttäni.

Kun tulit kouluun, olit hivenen ujo ja syrjäänvetäytyvä. Löysit kuitenkin vähitellen myös oman paikkasi hiljaisena kaunottarena.

Sait paljon ystäviä, joiden seurassa viihdyit hyvin. Et kuitenkaan koskaan unohtanut perhettäsi. Useina iltoina käperryit minun ja Medan viereen, kerroit murheistasi ja me kuuntelimme sinua.

Aina en kuitenkaan ole ollut hyvä isosisko. Toisinaan en välittänyt sinun auttamisestasi, annoin sinun vain jäädä yksin. Näin kyyneleesi, mutten piitannut niistä, käänsin vain selkäni. Aloin aina katua liian myöhään.

Petin monta kertaa luottamuksesi, satutin sinua. Olit kuitenkin niin hyväuskoinen, että annoit minulle kerta toisensa jälkeen anteeksi ja olit valmis unohtamaan menneen. Se oli väärin, mutta minäkään en halunnut muistaa omaa inhottavuuttani, joten annoin joka kerta asian vain olla.

Kun menetit toisen isosiskosi, tytön, joka petti koko perheensä kuraverisen tähden, murruit. Takerruit silloin minuun ja suorastaan anoit lohdutuksen sanoja. Minä en kiinnittänyt sinuun vähäisintäkään huomiota. Petin vähäisenkin luottamukseni sinuun ja pikkuhiljaa vetäydyit minusta poispäin. Olit menettänyt molemmat siskosi.

Nykyään sinä tuet minua silloin kun tukea kaipaan. Toimit täsmälleen päinvastoin, kuin minä aikoinaan. Sinulla on nyt oma perhe, mutta tiedän, että kaikesta huolimatta rakastat minua yhä. Et tiedä, että minäkin rakastan sinua vain niin kuin sisko voi toista siskoa rakastaa, sillä käyttäydyn niin kylmästi sinua kohtaan.

Vielä tälläkin hetkellä toivon, että voisin jotenkin hyvittää pahat tekoni ja sanani sinulle. En vain yksinkertaisesti pysty. En saa muodostettua huulillani tuota yhtä vaivaista sanaa:

Anteeksi.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2011 10:22:27 kirjoittanut Hermione Granger »

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Sana, jota hän ei koskaan lausunut, S
« Vastaus #1 : 16.12.2011 13:38:07 »
Oo, kiitos paljon kommentistasi, Bea. Piristit mukavasti päivää.  :)
En nyt ehdi kirjoittaa tähän mitään kilometrin pituista vastausta, sillä minua odottaa hyvin vastuullinen tehtävä. Olen nimittäin naapurieni koiranulkoiluttaja sillä aikaa, kun he ovat matkalla.

Hermione

Luna Lovekiva

  • Homssu
  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Sana, jota hän ei koskaan lausunut, S
« Vastaus #2 : 16.12.2011 18:54:19 »
Ihana ficci tosiaan. Oliko tuo ficci vähän erillainen kuin muut, vai kuvittelenko? Kuitenkin oli kiva angsti piristämään päivää. Kiitos.


Luna Lovekiva

PS. Pitää ruveta taas harjoittelemaan rakentavien kommenttien tekemistä.
"hän osoitti Dracon sauvalla ja huusi toivonsa taivaisiin:
"Avada kedavra!
"Karkotaseet!"

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Sana, jota hän ei koskaan lausunut, S
« Vastaus #3 : 17.12.2011 10:05:33 »
Kiitos kommentistasi, Luna:) Kiva jos pidit.

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Sana, jota hän ei koskaan lausunut, S
« Vastaus #4 : 22.01.2012 19:00:15 »
.. jos mä nyt yrittäisin saada tähän aikaiseksi jotakin edes hiukan fiksulta kuulostavaa, vaikka luulen, ettei se kuitenkaan tule onnistumaan.

Mutta siis joo, olen lukenut tämän varmaan jo joskus aikoja sitten, mutta jostakin syystä kommentointi on sitten jäänyt ja unohtunut. Ainakin kovin tutulta tämä nyt kuulosti, kun luin. Kokonaisuudessaan jäi tästä ficistä jotenkin sellainen kamalan tyhjä olo, ei oikein keksi mitään sanottavaa. Onnitteluni, vedit minut sanattomaksi - se ei ole kovinkaan yleistä.

Minutkin tämä sai pohtimaan lisää Bellan ja Cissyn välistä suhdetta. "Anteeksi" on varmasti vaikea lausua kenelle tahansa, mutta uskon, että etenkin Bellan tapauksessa se on ollut erittäin hankalaa, kun ei niitä omia virheitä saa myöntää ja paljastaa näinollen "heikkoutta". Narcissa oli ihana, kun antoi aina vaan anteeksi, vaikka loppupeleissä aina uudestaan ja uudestaan petetyksi ja satutetuksi.

Tämä oli ihana, kiitoksia kovasti lukukokemuksesta :)

senna


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Sana, jota hän ei koskaan lausunut, S
« Vastaus #5 : 23.01.2012 17:34:09 »
Ooo, kiitos paljon kommentistasi sennamiila. Piristit mukavasti iltaa.  :)

Joo, tuo Bellan ja Cissyn sisarsuhdehan on valtavan mielenkiintoinen ainakin ficcimielessä. Bellahan ei tosiaankaan ole sellainen tyyppi, joka pyytelee toisilta anteeksi. Siitä saa loistavasti kirjoitettua muutaman angstin.  :D

Kiitos vielä oikein paljon,

Hermione