Kirjoittaja Aihe: glee: Taideaineet, lukuaineet & ajantuhlaus | Sue's Corner | S | one-shot  (Luettu 1750 kertaa)

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Fandom: Glee
Ikäraja: S
Genre: humour
©: Sue kuuluu Foxille, samoin Glee. Ficin olen kuitenkin kirjoittanut minä, joten do not touch!
: sain tällaisen päähänpiston, että voisin kirjoittaa Suen Nurkkauksesta. En ole ikinä ennen kirjoittanut Suesta, joten toivottavasti tästä tuli edes hieman todellinen. Saa laittaa palautetta! :) Tästä ei tullut erityisen pitkää, kun en uskaltanut venyttää tätä ajatuksessa, että jos Sue ei vaikka kuulostakaan uskottavalta. Hänestä on aika vaikea kirjoittaa!

Kuuluu haasteeseen Se ei niin tuttu hahmo- haaste.


SUE’s CORNER
Taideaineet, lukuaineet ja ajantuhlaus

Kuulen usein oppilaiden valittavan erinäisistä kouluaineista lukiossa. ”Voi ei, taas mulla on espanjaa” ja ”eikä, matematiikkaa!” putkahtelevat usein erilaisten oppilaiden suista. Kärsimys paistaa heidän kasvoiltaan heidän astellessa espanjantunnille, jota vetää valkoinen, lesbolettikiharainen mies, joka puhuu muutamilla lauseilla sönkköistä, takeltelevaa espanjaa. Onko tämä oikein? Onko tämä hyödyllistä? Kannattaako tämä systeemi?

On totta, että me tarvitsemme duunareita. Me tarvitsemme ihmisiä, jotka ovat opiskelleet lukionsa hyvin, saaneet collegetutkinnon ja päässeet sen jälkeen bussinkuljettajiksi ja kassatädeiksi. Me tarvitsemme kireissä trikoissa heiluvia, lukiolaisia amerikkalaista jalkapalloa pelaavia poikia, jotka unelmoivat hinkkaavansa itseään uhkeaa naiskoutsiaan vasten. Entäpä puutyöt? Tietotekniikka? Kaikki nämä ovat hyödyllisiä ihmisille, jotka tietävät, ettei heistä tule ikinä mitään. Ihmisille, jotka ovat kateellisia ja katkeria menestyville, upeille urheilijoille. Cheerleadereille.

Ymmärrän täysin tämän vaillinaisen systeemin lukioissa. Jalkapallojoukkueesta, joka ei menestyisi edes juotuaan proteiinipirtelöä ennen poutaista matsia, saa leikata. Budjetti tämmöisiin turhiin koulun jälkeisiin toimiin on roskaa. Kuinka moni lukion jälkeen edes jatkaa jalkapalloa? Isot miehet juoksevat pallon perässä ja taklailevat toisiaan – vaikka oikeastihan heidän pitäisi juosta naisten perässä ja kosketella heitä hellästi. Puukäsityöklubit taas hyväilevät puita ja jopa hinkkaavat niitä. Tietotekniikkaklubit ovat niin keskittyneitä näyttöihin, etteivät huomaa vastakkaista sukupuolta.

Kaikista pahinta ajanhukkaa ovat kuitenkin Benetton-mainosklubit, eli kuorot. Hyvät vallanpitäjät; lakkauttakaa nyt herranen aika nämä finniset, paljetteja täynnä olevat kuorot, joissa esiintyy tulevia tähdenlentoja ja ihmisiä, jotka luulevat laulamisen muuttavan maailmaa. Nämä planktonpiirit ovat sitä paitsi vaarassa koko koululle – esittäessään sellaisia lauluja kuin ”Push It” ja ”Run Joey Run” nämä kuorot saattavat koko koulun mutaan, tuhrivat lahjakkaiden cheerleadereidenkin tulevat urat. Onko oikein, että nämä nopeasti pinnalle posahtavat ja yhden laulun jälkeen häviävät Justin Bieber – kopiot saavat täyden budjetin ja vielä auditorionkin? Nämä lapset – nämä lapset ovat tyyppejä, jotka haluavat leimautua helposti ja pukeutuvat friikkeihin vaatteisiin. Kuorolaiset luulevat olevansa erityisiä julistaessaan homouttaan, vaikkeivät ole ikinä edes suudelleet ketään. Onko siis järkevää satsata tällaisiin ongelmaklubeihin?

Satsatkaa cheerleadereihin. Luuletteko tosissanne, että paljon L:iä kirjoittanut, insinööriksi tai lakimieheksi opiskellut, sivistynyt ihminen saavuttaa elämässään mitään? Hän on tuhlannut aikaansa koulussa lukuaineisiin eikä saa isona työpaikkaa. Sen sijaan cheerleaderit, jotka ovat keskittäneet kaiken aikansa ja tarmonsa kyseiseen lajiin, ovat isona kaikki hyväpalkkaisia, menestyviä ja suosittuja. Cheerleadering on turvallinen, hauska ja helppo harrastus, joka ei kuitenkaan sovellu opiskeleville luusereille eikä kuorolaisille. Minä itse asiassa säälin kuorolaisia, jotka pitävät kuoronohjaajaa esikuvanaan. Miestä, jonka takapiha on täynnä permanenttipulloja ja kotipizzalaatikoita!

Amerikka, herää. Lopettakaa rahan tuhlaaminen lukuaineisiin ja taideaineisiin ja keskittykää sen sijaan asioihin, joilla on oikeasti merkitystä elämässä – cheerleadereihin. Ja näin – Sue näkee sen!

« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 10:48:32 kirjoittanut Beyond »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Jei, Sue's Corneria!

Tykkäsin tämän Cornerin ideasta, ja vaikka Sue on aika moneen otteeseen puinut näitä samoja asioita jo sarjassa, oli tässä myös paljon uutta. Tuntuu hieman hassulta sanoa, että minusta Sue oli IC, koska Sue's Cornerit ovat vähän niin kuin monologia, mutta joka tapauksessa hyvin suemainenhan tuo oli otsikosta lähtien.

Erityisesti naureskelin Suen Will-vitseille. En pääse siitä yhtään mihinkään, että alan nauraa aina kun Sue edes mainitsee Willin hiukset tai sen jonkin muu ruumiinosan, tai ihan vain kutsuu sitä nimeltä. Suen ja Willin suhde on todella mielenkiintoinen, siitä kertoo jo se, että vaikka olen kamala parittaja, en ole koskaan tuulut ajatelleeksi, että niille saisi millään tavalla rakennettua toimivaa parisuhdetta (muuten Willin voi oikeastaan parittaa kenelle tai mille mille tahansa). Niiden suhde on viharakkaussuhde miinus rakkaus, mutta kuitenkin ne ovat muutakin kuin vain vihollisia.

Teksti oli sujuvaa, kappaleet hyvin rakennettu ja kokonaisuus pysyi kasassa viimeiseen lauseeseen asti. Yksi pieni juttu mua jäi häiritsemään:
Lainaus
tämmöisiin turhiin
voisi olla mielummin tällaisiin, onhan muukin teksti suurimmaksi osaksi kirjakieltä.

Lainaus
Miestä, jonka takapiha on täynnä permanenttipulloja ja kotipizzalaatikoita!
Tälle lauseelle kunniamaininta, nauroin varmaan kymmenen minuuttia (saattaa johtua väsymyksestakin, mutta mutta) : D

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Solembum: jei kommentoija! sinä! ♥  kiitoksia, ja hyvä jos sue oli sue. sama täällä, Will on semmoinen aihe että alkaa aina naurattaa kun Sue alkaa häntä pilkata. Jep, parisuhde ei oikein toimisi näillä kahdella. Kolmoskaudella olen aika yllättynyt näiden kahden suhteesta - jotenkin tosin oli hieman ilmeistä, että niin saattaa tapahtua. että sue ja will jopa sietävät toisiaan. se on oikeastaan aika kivakin asia!

Mutta siis joo, kiitoksia kivasta kommentistasi. Joo, minäkin nauroin tuolle lainaamallesi repliikille! Minulla on Willistä sellainen kuva, että vaikka tämä osaakin laittaa ruokaa, niin että söisi myös jonkin verran pikaruokaa (minun mielestä joissakin jaksoissakin on näytetty kun mies vetää jotain nuudeleita tai pizzaa naamaan). =)
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016