Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! on Ice: Uusia värejä S (Otabek/Yuri)  (Luettu 1075 kertaa)

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Nimi: Uusia värejä
Fandom: Yuri!!! on Ice
Hahmot: Otabek Altin/Yuri Plisetsky
Ikäraja: S
Kirjoittaja: Fairy tale
Tyylijaji: draama, fluffy
Vastuuvapaus: Hahmot kuuluvat Sayo Yamamotolle ja Mitsurō Kubolle. Minä en tee rahaa lainatessani heidän keksimiään hahmoja.
Yhteenveto: Yurin elämä on aikaisempaa hieman värikkäämpää
Kirjoittajalta: Ensimmäinen Yuri!!! on Ice fikkini. Tämä fikki on yksi versio siitä, miten Otabek ja Yuri syvensivät ystävyyttään. Tämä fikki osallistuu haasteisiin fluffy10 #4 ja FFF1000 sanalla häntäluu. Mukavaa syntymäpäivää Larjus, joka olet inspiroinut minua tämän fandomin ja tämän parin seuraan. Tätä fikkiä edeltää itsenäinen pre-slash roadtrip-fikki  #reissu2017 K11,  jossa kaksikko tekee yhteisen ajomatkan Venäjän Saratovista kohti Kazakstania.


Uusia värejä

Yuri oli sammunut illalla kuin banjalyhty* päästessään sänkyyn. Usean päivän ajomatka moottoripyörällä halki arojen tuntui takalistolla ja hän oli varma, että hänen häntäluunsa oli murtunut. Sen verran kankkua kivisti ja luita vihloi. Otabek oli naurahtanut vähän, eikä Yuri ollut jaksanut edes suuttua siitä. Hän oli vain syönyt vähän ja mennyt sitten nukkumaan.

Otabek venytteli hetken istumisesta kangistuneita lihaksiaan ja istahti sängylleen. Hän oli saanut jakaa pitkän matkansa Yurin kanssa. He olivat ajaneet halki maaseudun, pienten kylien ohi, suurempien kaupunkien läpi, pysähtyneet kauniissa luonnonpaikoissa ja nukkuneet hostelleissa tai kodikkaassa B&B majoituksessa. Hän oli nähnyt Yurin nauttivan matkasta ja sen tuomasta villistä vapaudesta.

Hereillä ollessaan Yuri oli aina täynnä energiaa ja silmät leiskuivat. Ne olivat sotilaan silmät, ne joista Otabek muisti Yurin. Ne silmät viestivät määrätietoisuudesta, päättäväisyydestä ja periksi antamattomuudesta. Niissä oli jotain kylmää ja kovaakin. Mutta kun Yuri hymyili tai oli uponnut syvälle mietteisiin, jokin niissä silmissä suli ja Otabek näki Yurissa ihmisen, joka kaipasi huomiota ja kuuntelijaa.

Yuri oli hymyillyt viime päivinä paljon. Kun he olivat jaloitelleet moottoritien varrella tai pysähtyneet syömään, silloin he yleensä vaihtoivat hymyn. Yurille sopi moottoripyöräilijän musta nahkainen ajopuku. Se oli kuin yksi puku lisää hänen luistelupukuihinsa. Kun Yuri otti kypärän päästään, vaaleat hiukset pääsivät valloilleen ja hänen suunsa kaartui hymyyn. Se kertoi siitä, että hän oli nauttinut ajomatkasta.

He olivat viimein Almatyn suurkaupunkia ympäröivällä maaseudulla, Otabekin kotiseudulla. Nyt he eivät enää ajaisi satoja kilometrejä. Se osa lomasta oli nyt takana. Otabek oli ajatellut vievänsä Yurin Medeun ulkoluisteluradalle ja kansallispuistolle yhdeksi yöksi. Otabekia ei väsyttänyt ja niinpä hän katseli ulos heräävään kesään ja kuunteli myöhään yöhön laulavien lintujen laulua. Sitten hänen katseensa viipyi nukkuvassa Yurissa ja tämän levollisilla kasvoilla.

Yurin toinen käsi roikkui sängyn ulkopuolella. Otabek nosti sen hellästi takaisin peiton alle. Hän nukahti vasta paljon myöhemmin ja heräsi siihen, kun Yuri oli aamulla nälissään ja piti huolen siitä, ettei majapaikan tarjoama aamiainen menisi heiltä ohi. Muuten heillä ei ollut tiukkaa aikatalua eikä kiirettä mihinkään.

*

Otabek oli ajanut Almatyn suuren järven näköalapaikalle, jonne oli muutaman sadan metrin kävely autotieltä. Siinä he nojasivat turvakaiteeseen ja katselivat näkymää edessään. Laakso oli näin keväällä vielä vihreä ja järven vesi oli kirkkaansinistä ja sen ympäri nousi vuoria useasta ilmansuunnasta. Yuri katseli maisemaa edessään ja Otabekia joka katseli sitä tiiviisti. Tämä hetki kuvasti niitä monia hetkiä, jotka he olivat jakaneet viime päivien aikana. He yhdessä jakoivat maiseman kauneuden eikä siihen tarvittu sanoja. Silti heidän välillään vallitsi yhteys.

Yuri käsitti että Otabek oli avannut hänen silmänsä näkemään asioita uusista näkökulmista - uusin värein. Oli paljon muutakin kuin mustaa ja valkoista. Kun Otabek oli vihjaissut siihen suuntaan, että teinit yleensä näkivät asiat kovin mustavalkoisina, oli Yuri vain murahtanut ja kysynyt mikä Otabek sitten luuli olevansa, ellei teini. Niinpä niin, mustan ja valkoisen lisäksi oli muutakin kuin harmaan ja metallien sävyt. Nyt edessä avautuva näkymä oli täynnä levollista sinistä ja vihreää.

Ja silloin Otabek katsoi häneen hyvin arvoituksellisesti. Otabek oli saanut hänet hymyilemään ja niin oli käynyt usein viime päivinä. Seuraavassa hetkessä Yuri oli hyvin tietoinen puisesta kaiteesta kämmenensä alla ja Otabekin sormet hyväilemässä hänen kämmentään. Yuri oli hetken hämillään. Se oli vieras tunne hänen kokemusmaailmassaan ja hän jäi katsomaan Otabekin pitkiä sormia ja vahvaa kättä hänen omalla selvästi sirommalla kädellään. Yurin hengitys muuttui pinnalliseksi, kun hän tajusi kuinka lähellä toinen oli. Hakkasiko hänen sydämensä hieman nopeammin kuin aikaisemmin.

Otabek punnitsi tekisikö hän nyt elämänsä virheen jos tekisi mielihalujensa mukaan. Upealla tavalla alkanut ystävyys Yurin kanssa oli saanut rauhassa kasvaa. Sen nuppu oli puhkeamassa kukkaan. Ei sitä ehkä sopinut häiritä. Yuri voisi... niin, mitä hän voisi? Otabekin täytyi myöntää itselleen, ettei tiennyt. Hän ei tuntenut Yuria niin hyvin, että saattaisi varmuudella arvata mitä tämä tekisi. Ei ollut mitään vihjeitä, eikä ennakkotietoa johon nojata. Oli ainoastaan tämä hetki ja hänen päätöksensä olla tekemättä mitään typerää.

Yuri oli siinä, aivan lähellä. Hän hyväili sormillaan kämmentä joka oli siinä aivan hänen omansa vierellä.

Yuri ei vetänyt kättään pois.

Yuri ei vieläkään vetänyt kättään pois hänen kosketuksensa alta.

”Yura... saanko?” Otabek kuuli oman käheän äänensä anovan. Oliko hän sanonut Yura?
Yuri punastui.
”Saat,” Yuri vastasi vaikka ei ollut aivan varma mihin hänen lupaansa nyt tarvittiin. Otabek oli saanut hänen olonsa niin oudoksi, ettei hän ollut aivan kartalla. Mutta mikään ei jäänyt enää arvailujen varaan kun Yuri tunsi Otabekin sormet hiuksissaan ja huulet huulillaan. Hänen jaloistaan valahtivat voimat pois, kuin joku olisi kiskonut housut kinttuihin.

Mutta siinä hän silti seisoi omin huterin jaloin suudeltavana. Ja kyllä hän yritti vastata suudelmaan eikä hengittämistäkään sopinut unohtaa vaikka se olikin vaikeaa ja vaikka hänen pitikin nousta vähän varpailleen. Yuri ei ehtinyt ajatella mitään eikä edes halaamaan, kun suudelma loppui. Kuuluiko siitä edes sanoa että se loppui, se ei kuulostanut jotenkin ihan oikealta. Hänen korvissaan suhisi vähän eikä hän ollut varma oliko Otabek sanonut jotakin. Yuri vilkaisi nopeasti Otabekiin mutta siirsi sitten katseensa kenkiensä kärkiin.

Pitäisikö hänen sanoa jotain? Tai miksi ei Otabek itse sanonut mitään? 
”Ajattelin että viettäisimme yhden yön teltassa tuolla jossain. Jos vain haluat. Mikään pakko ei ole”, Otabek huomasi selittävänsä. ”Sinähän pakkasit patikkakengät mukaasi.”
Laatikollinen Yurin tavaroita oli lähetetty rahtina Saratovista määränpäähänsä. He eivät olleet vielä hakeneet sitä postista.
”Tavarani ovat vielä postissa. Kengät ovat siellä”, Yuri totesi ja mietti miltä tuntuisi kävellä edessään avautuvassa maisemassa. Se voisi olla mukavaa.

He kävelivät vähän vaitonaisina moottoripyörälle. Otabek vilkaisi Yuriin useammankin kerran, mutta ei saanut katsekontaktia. Hän oli vihainen itselleen. Hänen olisi pitänyt arvioida tekemisensä paljon paremmin. Nyt tuntui vaikealta alkaa korjata sitä, mikä oli jo tapahtunut. Otabek istui ajajan paikalle ja Yuri nousi hänen taakseen.
”Käydään nyt siellä postissa niin päästään suunnittelemaan patikkaa”, hän sanoi.
Yurista tuntui ettei sitä varmaan tarvinnut paljoakaan suunnitella. Otabek oli kuitenkin jo miettinyt kaiken melkein valmiiksi. Riitti vain tieto, että hän halusi mukaan.

Yurin matkalaatikossa oli vaihtovaatteiden lisäksi luistimet ja patikkaan soveltuvat kengät. Olisikohan siellä paljon itikoita? Se oli yksi seikka, jota Yuri ei voinut sietää, mutta ei halunnut sanoa sitä ääneen. Ei hän voinut alkaa valittaa itikoista Otabekille, joka tuskin niille mitään mahtaisi. Ja hän halusi osoittautua ystävyyden arvoiseksi ja olla välittämättä inisevistä kiusankappaleista. Mutta Yuri sai huomata, että Otabek oli ajatellut kaikkea.

Yhden yön yli tarvittavien tavaroiden joukossa oli hyttyskarkotetta ja verkko, jonka sai sujautettua hatun päälle. Yuri vaipui taas omiin ajatuksiinsa kun hän muisteli niitä kesiä pikkukersana, jolloin hän oli ollut isoisänsä kanssa järvellä kalastamassa. Suurimmista kaloista sai tehtyä fileitä ja pikkukalat Yuri oli saanut antaa kissalleen. Hän pakkasi reppuun ruokaa, puukon ja tulitikkuja. Repun ulkopuolelle sai lisättyä makuualustan ja makuupussin.

Otabek nieli harmiaan. Yuri oli kovin hiljainen ja näytti ettei aivan keskittynyt mihinkään, mitä he tekivät. He olivat hakeneet rahtilaatikon postista, käyneet syömässä ja puhuminen tuntui olevan koko ajan aivan solmussa. Hän oli huono puhumaan, mutta nyt olisi pakko. Hän halusi selvittää heidän välinsä, puhdistaa ilmaa jos sille oli tarvetta. Olisi kurjaa lähteä kävelemään mihinkään jos yhtään mikään hiersi heidän välejään. Ja se oli ainoastaan Otabekin vika. Hänellä oli syytä katsoa peiliin. Tehty mikä tehty.

”Yuri”, hän aloitti kun oli saanut reppunsa valmiiksi. ”Minä haluaisin puhua”, hän lisäsi sitten ja käsitti kuinka typerältä se kuulosti. Hän istahti lattialle ja piti metrin väliä Yuriin joka istui siinä reppu jaloissaan ja huppu vedettynä päähän. Vaaleiden hiusten seasta välähti sinivihreä teräksinen katse.
”Kyllä sinä voit puhua. Olethan sinä tähän saakkakin puhunut ja me...”
”Anteeksi Yuri”, Otabek keskeytti. ”En halua että mikään sotkee ystävyyttämme, mutta silti minulla on vahvasti sellainen tunne että onnistuin aamupäivällä sotkemaan kaiken. Hetken jo pelkäsin että saan sinulta turpiin tuntien temperamenttisi.”

Yuri kuunteli. Hänen sydämensä alkoi taas hakata kiivaammin. Vai sitä Otabek tarkoitti. Hän tarkoitti sitä suudelmaa. Oliko se ollut syynä siihen, kuinka Otabek on ollut niin outo ja vaivautunut ja yrittänyt keksiä vähän väliä jotain sanottavaa ihan mistä tahansa? Merkityksettömiä sanoja. Ja Yuri kun oli vaivannut päätään miten saisi sanottua että ei se haitannut lainkaan, päinvastoin, mutta miten sellaisen voisi sanoa.

Ei saamari sentään, hänen pitäisi sanoa se nyt, tai tämä ainoa tilaisuus menisi ohitse ja he vain lähtisivät patikoimaan yhtä hölmöinä kuin mitä he nyt olivat.

Yuri katsoi Otabekiin ja virnisti.
”Voitko mitenkään unohtaa ja antaa anteeksi typeryyteni?” Otabek kysyi onnettomana ja joutui vain arvailemaan mitä helkuttia Yurin virnistys tarkoitti. Ehkä kaikki sittenkin kääntyisi parhain päin tai sitten hän saisi katua syntymäänsä.
”En aio unohtaa, enkä antaa anteeksi”, Yuri sanoi ehkä vähän liian kärkkäästi ja näki Otabekin olemuksen lysähtävän. ”Tarkoitan että... voisitko tehdä sen uudelleen?” Yuri sanoa töksäytti nyt jo paljon pehmeämmin. Otabek näki Yurin taas punastuvan ja tämä oli kuin pieni pelästynyt kissanpentu.

”Uudelleen. Haluatko sinä että minä suutelen sinua uudelleen?” Otabek ihmetteli ja Yuri vain nyökkäsi. Hänen sydämensä tuntui ponnahtavan jostain vatsanpohjasta kurkkuun sen kuullessaan. Ei hän ollutkaan pilannut mitään. Hän oli hetkessä Yurin vierellä ja kietoi kätensä tämän ympärille. Hän antoi nenänsä koskettaa Yurin nenää. Kun hän suuteli tänään jo toistamiseen tuota vaaleaa hymyilevää ystäväänsä, hän näki Yurin sulkevan silmänsä ja tämän huulilta pääsi pehmeä ynähdys. Niin kaunista näkyä hän ei unohtaisi ikinä.

Otabek tunsi kuinka Yuri rutisti häntä lujasti ja pysytteli siinä syleilyssä, mikä kesti paljon kauemmin kuin aamupäivällä. Kun he irrottautuivat toisistaan, Yuri yritti pyyhkiä silmäkulmaansa aivan huomaamattomasti, mutta tietysti Otabek oli huomannut sen. Otabek nosti Yurin jaloilleen ja halasi vielä uudelleen.

”Sinä näytit minulle mitä on pinkki ja purppura”, Yuri sanoi kohta. Kun Otabek ei käsittänyt mitä Yuri tarkoitti, he kävivät miellyttävän keskustelun. Yuri kertoi kuinka juuri Otabek oli se, joka oli avannut hänen silmänsä näkemään asioita ja elämä tuntui saaneen uusia värejä. Otabek oli se, joka maalasi mustan ja valkoisen päälle sateenkaarta.
”Ja olen valmis kävelemään kohti sinistä ja vihreää”, Yuri lopetti puheensa väreistä ja niiden merkityksistä viime päivien aikana.

Sinä iltapäivänä he kävelivät kohti sinistä ja vihreää. He jakoivat vielä yhden pinkin ja purppuran hetken, joka oli kuin sinetti sille että heidän ystävyytensä nuppu sai puhkea kukkaan ja molemmat halusivat sen jatkuvan sillä tiellä, jonne ensiaskeleet oli otettu. Yuri ei edes huomannut hyttysiä ja muita ötököitä, sillä hän oli niin täynnä uutta elämää ja tunnetta että oli sokea kaikelle muulle, paitsi Otabekille ja tämän seuralle.

*banja eli sauna, venäläinen kansansauna




Kirjoittajalta: Nyt pieni vuodatus tähän loppuun. En ole ikinä innostunut lukemaan mangaa tai katsomaan animea, enkä olisi kuuna päivänä uskonut, että katsottuani Yuri!!! on Icen, haluaisin katsoa sen heti uudelleen ja taas uudelleen. En ole kokenut tällaista fiilistä ja vientiä sitten Harry/Dracon (vuosilta 2005-2007) kun ekan kerran kirjoitin fikkejä heistä. H/D vanhana suolana alkoi janottaa 2017 uudelleen.

Mutta nyt! Olen niin fiiliksissä Yuurista ja Viktorista, joiden rakkaustarina on hyvin selkeä (ja samalla hieman monimutkainen) mutta myös Yurista ja Otabekista ja animen antamasta mahdollisuudesta sukeltaa heihin syvemmin, koska vihjeitä on annettu vaan ei selkeää tarinaa. Tämä on aivan huikeaa!  :-*
« Viimeksi muokattu: 30.06.2021 17:45:00 kirjoittanut Fairy tale »

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 626
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Yuri!!! on Ice: Uusia värejä S (Otabek/Yuri)
« Vastaus #1 : 13.12.2020 19:57:58 »
Siis ääää, mä oon ihan liian otettu siitä, että oot kirjoittanut mulle Otayuria 🥺🥺 Ja myös siitä, että olen inspannut sua paitsi fandomin myös tämän parituksen pariin ♥ Koska siis äää, enhän mä oo muuta kuin leijunut omassa OTP-kuplassani 😁😅
Ja siis joo Otayuri oli ihan God tier -valinta kyllä, aaaaaa ♥♥

Tämä oli todella kaunis ja niin aiheeltaan kuin rakenteeltaan Otabekille ja Yurille todella sopiva. Oon jo täysin ihastunut tuohon ajatukseen, että he tekevät tuollaista pitkää ajomatkaa Venäjältä Kazakstaniin 😍😍 Voin hyvin kuvitella heidän tekevänkin niin, ja oikein mielelläni luen senkin tekstin, jos jossain välissä julkaiset.

Tässä oli todella paljon kaikkia ihania, söpöjä ja helliäkin yksityiskohtia, jotka sai mun olon niin pehmoiseksi :3 Kuten vaikka se, kun Otabek laittoi Yurin käden takaisin peiton alle, sormeili tämän kämmentä, ja heidän nenät koskettivat toisiaan, ja että Yurin piti vähän nousta varpailleen heidän suudellessaan :3c Oon ihan hattaraa täällä ♥

Lainaus
Yuri oli siinä, aivan lähellä. Hän hyväili sormillaan kämmentä joka oli siinä aivan hänen omansa vierellä.

Yuri ei vetänyt kättään pois.

Yuri ei vieläkään vetänyt kättään pois hänen kosketuksensa alta.
🥺🥺🥺 I'm soft. Tää oli niin ihanan yksinkertaista mutta omalla tavallaan niin romanttista ja kertoi hahmoistakin niin paljon. Äää en kestä.

Voisin lukea vaikka tuhat ficiä siitä, miten Yuri ja Otabek rakastuvat toisiinsa, ja miten heidän ystävyytensä syvenee (koska friends to lovers todella on niin täydellistä), ja olin tämänkin kohdalla niin myyty. Voi niitä kahta kun epäröivät ja jännittävät, mutta onneksi uskaltavat edetäkin, vaikka sen jälkeen eka reaktio onkin että voi ei, teinkö nyt elämäni virheen ja pilasinko kaiken. Sellaista on ihana lukea (vaikka välillä jos sitä venytetään liikaa, kärsin ja tuskailen itsekin :D), mutta tämän kohdalla oli hyvä kun on oneshot, niin tilanne ratkesi ilman turhaa draamailua ja pitkittämistä ^^ Hyvä että Yuri sai suunsa auki ja asiansa sanottua, niin ei Otabekin turhaan tarvinnut pelätä heidän ystävyytensä pilaamista.

Pidin myös todella paljon mukana kulkeneesta väri-motiivista. Miten Yuri on nähnyt maailman aiemmin mustavalkoisena, mukana korkeintaan harmaan eri sävyjä, mutta Otabekin kanssa ystävystyttyään hän on alkanut nähdä myös muita värejä 🥺 Otabek maalaa mustan ja valkoisen päälle sateenkaarta... ;___; ♥♥ En kestä. Toivottavasti pääsevät näkemään yhdessä kaikki maailman värit ja niiden kirjon...
Lainaus
”Sinä näytit minulle mitä on pinkki ja purppura”, Yuri sanoi kohta.
Tää kuulostaa yhdeltä kauneimmalta rakkaudentunnustukselta, mitä voi toiselle sanoa. Aivan ihana.

Lainaus
Kun Otabek oli vihjaissut siihen suuntaan, että teinit yleensä näkivät asiat kovin mustavalkoisina, oli Yuri vain murahtanut ja kysynyt mikä Otabek sitten luuli olevansa, ellei teini.
Tästäkin kohdasta pidin myöskin, varsinkin sen takia, että tässä tuli hyvin esille heidän erilaisuutensa (mutta myös se, että Otabek'kin on canonissa vasta teini - jotain, minkä osa fandomista tuntuu tyystin unohtavan vieläkin 🙄 Välillä tuntuu että joidenkin silmissä Otabek on tyyliin samaa ikäluokkaa Viktorin kanssa...)

Kun yhdessä kohdassa Otabek puhui yön viettämisestä teltassa, minähän väkisinkin unohduin hetkeksi miettimään, millainen yö heille onkaan tulossa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tämän tarinan pohjalta kyllä varmaan vielä ihan viaton (turha sitä on edetä liian nopeasti) mutta jotain söpöä kuhertelua toivon mukaan kuiteskin!

Loppulauseet olivat myös ihanat ja viimeistelivät koko tarinan, koska mä niin rakastan myös sitä, että hahmot ovat niin innoissan jostain (ja/tai rakastuneita toisiinsa) ettei edes huomata niitä ikäviä asioita ympärillä, kun se ihana asia (oma kulta) vie voiton ja kaiken huomion.

Lainaus
He jakoivat vielä yhden pinkin ja purppuran hetken, joka oli kuin sinetti sille että heidän ystävyytensä nuppu sai puhkea kukkaan ja molemmat halusivat sen jatkuvan sillä tiellä, jonne ensiaskeleet oli otettu.
Ihan täydellistä ♥ Kaikkea hyvää näille kahdelle ja heidän kukkivalle ystävyydelleen/rakkaudelle 😭😭♥♥

Siis oi että, kiitos vielä hurrrjasti tästä ficistä! Todella ilahdutti tämmöinen synttärilahja ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Vs: Yuri!!! on Ice: Uusia värejä S (Otabek/Yuri)
« Vastaus #2 : 28.12.2020 14:39:08 »
Kiitos ihanasta ja pitkästä kommentista Larjus. Otayuri tuntui ehkä hetken siltä, että kastaa varpaansa kylmään ja vieraaseen veteen, mutta tätä edeltävä pre-slash fikki on työn alla. Voi että kyllä olen näihin kahteen kovasti tykästynyt, kun vain löytyisi aikaa saada kirjaimiksi heidän tarinaansa. Tuota ajomatkaa ja vähän muutakin.

Siitä(kin) on tajuttomasti aikaa kun olen kirjoittanut frends to loversia, mutta tämähän on kivaa. Jos sä oot lukiessa vetelää hattaraa, niin oon kyllä itse ollut niin kirjoittaessa kuin nyt lukiessa fikkejä näistä. En usko että heidän telttaretkestä on paljoa kirjoitettavaa (ainakaan tällä erää). Yurin pässinpäisyys on herättänyt mun mielessäni jo vaikka mitä jänniä ideoita.  :)