Kirjoittaja Aihe: Sano mulle jotain kaunista | Draco/Ron | S | ficlet  (Luettu 322 kertaa)

rosiee

  • ***
  • Viestejä: 80
Ficin nimi: Sano mulle jotain kaunista
Kirjoittaja: Rosiee
Tyylilaji: Romance
Ikäraja: S
Yhteenveto: "Koska sitten on mielestäsi hyvä hetki sille? Sitten kun sinä olet jo perustanut perheen hänen kanssaan, sitten kun teidän lapset lähtee Tylypahkaan?"
Haaste: Kirjehaaste #3
A/N: Tapahtumat sijoittuu joitain vuosia Tylypahkan vuosien jälkeen. Tämä tarina on koostettu kirjeistä.



Rakkaani,

Kerroin tänään Astorialle. Sattuu katsoa kuin toisen sydän särkyy, mutta ei se olisi ollut oikein häntä kohtaan joutua elämään sellaisessa liitossa. Meidän olisi pitänyt olla rehellisiä jo Tylypahkassa, niin me ei oltaisi tässä tilanteessa.

Aiotko sinä kertoa Hermionelle pian? Älä käsitä väärin, minä en pidä hänestä vieläkään yhtään enempää kuin ennenkään, mutta minusta hänen kuuluisi myös tietää viimeistään nyt. Ehkä me sitten voidaan olla vihdoin yhdessä…
                   - Draco

**
Hei Draco,

Sinä kerroit hänelle kaiken..? Entä jos hän kertoo asiasta eteenpäin? Kyllä minä tiedän, ettei meidän pitäisi enää salailla, mutta en ole vielä valmis siihen, että kaikki tietäisi. Se herättäisi liikaa ihmettelyä ja kysymyksiä.

Älä huoli, sinä olet pitänyt hyvän huolen siitä etten vahingossakaan luule että pitäisit hänestä vähääkään. Kyllä minä sen tiedän, että pitäisi kertoa Hermionelle, mutta nyt on vähän huono hetki sille.
Ole nyt kärsivällinen, jooko…
                   - Ron

**
Sinä rakas romantikko,

Minä olen sanonut sinulle jo monia kertoja että toivoisin sinun kirjoittavan edes vähän lempeämmin, onhan kirjeet kuitenkin lähes ainoa tapa, millä me voidaan keskustella kun et ehdi nähdäkään niin usein nykyään.

Ei hän kerro, minä luotan häneen. En minäkään tätä koko maailmalle vielä haluaisi kuuluttaa, haluaisin vain olla vapaampi, minkä takia minun oli pakko olla rehellinen edes Astorialle, eihän tämä ole hänen vikansa.

Miksi nyt olisi huono hetki? Koska sitten on mielestäsi hyvä hetki sille? Sitten kun sinä olet jo perustanut perheen hänen kanssaan, sitten kun teidän lapset lähtee Tylypahkaan?
                   - Draco

**
Oi Draco, sinä sydämeni valittu,

Oliko nyt parempi? Kyllä sinä minut tunnet, en minä ole hyvä tällaisessa. Minulla on ollut töissä kiire, mutta lupaan että pian voidaan taas tavata siellä tavallisessa paikassa.

Eihän tämä nyt kenenkään vika ole. Paitsi ehkä meidän, kun ollaan annettu tämän jatkua liian pitkään, mutta ollaanhan me näinkin pärjätty tähänkin asti, joten miksi kiirehtiä? Tietenkin minä ymmärrän, että sinä haluat toimia niin, olla vapaa, mutta ei kai se tarkoita, että minun pitäisi kiirehtiä? Kyllä minä lupaan hänelle kertoa jossain vaiheessa.

Usko minua, minä rakastan sinua edelleen yhtä paljon kuin silloin vuosia sitten.

                   - Ron


***

Hyvä Ron,

Sinun ei tarvitse enää kertoa mitään, minä näin viimeisimmän kirjeesi. Kun tulet kotiin, olen jo lähtenyt. Sinä olet nyt yhtä vapaa kuin hänkin. Hyvää loppuelämää sinulle ja Dracolle.
                   - Hermione


Eveliina L

  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Sano mulle jotain kaunista | Draco/Ron | S | ficlet
« Vastaus #1 : 14.03.2024 17:37:15 »
Luin tämän eilen, kun kaipasin lounastauolla jotain pientä ja kivaa luettavaa. Vähän meinasi nousta kiukkua pintaan, kun Ron viivytteli asioiden kertomisessa ja oli huolissaan siitäkin, että Astoria paljastaa muille. Jäin siinä kohtaa miettimään, miten paljon Ron välitti Dracosta ja paljonko oli kiinni siitä, että hän vaan oli niin nössö, ettei saanut aikaiseksi olla rohkea ja kertoa. Tykkäsin myös siitä erosta, mikä hahmojen välillä oli tunteiden ilmaisemisessa. Ron ei ollut niin kovin runollinen. Lopulta tapahtui aika klassisesti että totuus tuli ilmi muuta kautta. Hyvä että tuli, mutta mites tämä siitä sitten jatkuisi? Jäi kiinnostamaan.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 488
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Sano mulle jotain kaunista | Draco/Ron | S | ficlet
« Vastaus #2 : 29.03.2024 20:04:35 »
Voih, mikä tapa Hermionella saada tietää puolisonsa suhteesta! :/ Vaikka olenkin suuri Ron/Draco -fani, niin käy hieman myös sääliksi Astoriaa ja Hermionea, jotka eivät tiedä ollenkaan, mitä toiset puuhaavat selän takana. Kirjeistä selviää, että Ronin ja Dracon välillä on jo pidemmän aikaa ollut jotain, joten herääkin kysymys, kumpi on ollut ensin, heidän keskinäinen suhteensa vai heidän suhteensa näihin naisiin. Onneksi Draco kuitenkin sai kerrottua asiasta, vaikkei se helppoa varmasti ollutkaan.

Kuten Eveliina L tuossa sanookin, mustakin kirjeistä tulee hyvin esille heidän luonteensa erot! Draco selvästi puhuttelee kauniimmin Ronia ja osaa nähdä myös toisen puolen koko asiassa, kun taas Ron menee suoremmin asiaan, mutta samalla taas kiertelee kaikkein tärkeimpien asioiden kanssa. Draco osuu kyllä naulankantaan kysyessään, että milloin mahtaa olla edes parempi hetki, tuskin sellaista tulee. Jännittävä tilanne ja hieman raastavakin, kun salailla pitää niin paljon, ja samalla hieman paljastetaan, että suhdetta on kuitenkin kestänyt jo pidemmän aikaa. Voi heitä! Tämä myös nappasi heti ekasta kirjeestä mukaansa, siinä pääsi hyvin mukaan ja koko ajan paljastettiin lisää, pieniä yksityiskohtia matkan varrella.

Oli ilo lukea taas pitkästä aikaa hieman Ronia ja Draco yhdessä, ja ehkä he nyt saavat olla hieman avoimempia suhteensa kanssa, kun salaisuudet ovat paljastuneet. Kiitos tästä! ^^
Hyppää lehtikasaan!