Kirjoittaja Aihe: House: Onko sanoilla "meille vai teille" loppujen lopuksi edes väliä? (House/Wilson, S)  (Luettu 3668 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Nimi: Onko sanoilla "meille vai teille loppujen lopuksi edes väliä?
Kirjoittaja: Arte
Beta: -
Fandom: House MD
Paritus: House/Wilson
Ikäraja: S
Tyyli: draamaa, tuplaraapale
Yhteenveto: Wilson noutaa Housen taas kerran baarikeikalta.

Osallistuu: Multifandom, Vuosi raapalehtien

A/N Ihka ensimmäinen House-ficcini! Rakastan ko. sarjaa ja tämä paritus on siellä niin selvästi ettei oikeasti ole totta, ettei sitä ole (vielä) canonissa (paljastettu). Ficcaan mieshahmoilla vähän kömpelösti, mutta tätä oli kiva toteuttaa, vaikkei olekaan tuplaraapaletta pidempi. Jamielle kiitos paritushaasteesta!

(Otsikko kuulostaa jonkin pohdintaesseen titleltä.)


Onko sanoilla "meille vai teille" loppujen lopuksi edes väliä?

Baari oli hämärä ja tupakan savu leijui katon rajassa. Äänien sammallus tukki korvia eikä muodostunut järkeväksi puheeksi, kun House tuijotti snapsilasinsa pohjaa. Pari näppärää pyörähdystä puupintaa vasten ennen kuin lasi nostettiin huulille ja kirkas neste kulautettiin yhdellä liikkeellä kurkusta alas. Tyhjän lasin kolahdus baaritiskiin ei kuulostanut yhtä hyvältä kuin täyden.

”Yksi viski, kiitos”, House kohotti sormensa ohi kulkevalle baarimikolle.

Ne eivät kuitenkaan olleet hänen sormensa, jotka kiertyivät ojennetun lasin ympärille ja tyhjensivät sen.

”Wilson.”

”Eiköhän mennä jo kotiin.” Mies laski kätensä Housen hartialle ja taputti sitä toverillisesti. Tämä nousi vastustelematta pystyyn, heitti muutaman dollarisetelin pöydälle ja kulki hiljaa edeltä.

Baarin ovi kolahti kiinni.

”Tarkoititko loppujen lopuksi sinun kotiisi vai minun kotiini?” House kysyi pysähtyessään bussipysäkin kulmaan parkkeeratun auton eteen. Hän nojasi kävelykeppiinsä ja kohotti Wilsonille kulmiaan. Syöpäspesialisti naurahti hiljaa ja loi huvittuneen katseen ympäristöönsä.

”Kylläpä olet taas purjun löytänyt.”

House koputti kepillään Wilsonin jalkaa. ”Ei kai pitäisi ottaa kunniaa ahkeralta tiimiltäni. Mutta kiitos kuitenkin.”

Hän kurottautui eteenpäin poimiakseen Wilsonin kravatin käteensä ja vetääkseen miehen lähemmäs. ”Etkä vastannut kysymykseeni.”

Huvittunut ilme pysyi Wilsonin silmissä tämän painaessa huulensa Housen suulle. Latautunut ilmapiiri lisäsi hetken jännittävyyttä Housen pitäessä Wilsonin kravatinmitan päässä itsestään suudellessaan takaisin. Wilson vetäytyi virnistäen taaksepäin.

”Onko sillä oikeastaan edes väliä?”
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 21:42:59 kirjoittanut Beyond »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Penber

  • Vieras
Aw! Ihana! On pitkä aika ku oon viimeks lukenu House/Wilsonia, mut tämä kyllä korvas kaiken menetetyn ajan. Muah.

Lainaus
Tyhjän lasin kolahdus baaritiskiin ei kuulostanut yhtä hyvältä kuin täyden.

Oij. Tämä kuulosti minun korvaani upealta! Tykkäsin (;

Hauska sana työ syöpäspesialisti. Hyvää vaihtelua onkologille!

Pena kiittää.

Harriet

  • tuulimylly
  • ***
  • Viestejä: 443
Oih, mahtavaa.<3

Vaikka tämä ensimmäinen House-ficcisi onkin, olet mun mielestä saavuttanut tässä jotain todella housemaista. Tämä oli ihanan piristävää luettavaa!

Lainaus
Latautunut ilmapiiri lisäsi hetken jännittävyyttä Housen pitäessä Wilsonin kravatinmitan päässä itsestään suudellessaan takaisin. Wilson vetäytyi virnistäen taaksepäin.
Tämä vain oli jotenkin niin mahtava ja kohtaus piirtyi oikein eteeni niin todellisena. Juuri tätä on House/Wilson.

Kiitoksia hirmuisesti. :-*
In a land of myth, and a time of magic.

Ava @ LJ by querita

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Penber, kiitoksia! Minä en ole tainnut oikeastaan vielä koskaan kunnolla House/Wilson-ficciä lukea, ei hajuakaan, miksen. Ei kai vain ole tullut vastaan! Siispä olen vähän sanaston kanssa härdellissä, varsinkin, kun en sarjaa pitkään aikaan tekstitettynä ole katsonut. Joten nappasin tämän syöpäspesialistin nyt päästäni jotenkin käännettynä, hyvä, että se passasi tekstiin. (:

Vanilla M., Suomessa kai näytetään vieläkin neljättä tuottista? Lainasin sen tässä toissa viikolla kirjastosta ja katsoin viikossa koko kauden läpi. Ihana. Poden hieman rimakauhua vahvojen hahmojen kirjoittamisen kanssa, House on niin itsevarma ja tarkka ja hyvin tehty hahmo, että minua hieman pelottaa ottaa hänet tekstien käsittelyyn. Siksipä olenkin todella ilahtunut, että olen hommassa suht kiitettävästi onnistunut, kiitoksia. (:

Jamie, kiitos kiitos! Ehkä uskaltaudun yrittämään tällä parituksella toistamiseenkin vähän pidemmällä tekstillä. (:


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 447
Oi, ihana. Pidän kauheasti tästä parituksesta (:
Ja tykkäsin kauheasti tästä, miten kirjoitit ja ää. En osaa sanoa mitään fiksua, tykkään tykkään.

Mutta:
Lainaus
”Onko siellä oikeastaan edes väliä?”
Mä oletan, että tossa ehkä pitäisi kuitenkin lukea 'Onko sillä--'

Enihuu, kirjota lisää, juukosta? (:
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vitsi. Bongasin tän sun listauksesta, tai no sieltä mihin pääsee profiilin kautta, ja näytti niin tajuttoman tutulta että piti tulla kattomaan. Ja voi myrkky, mä oon tän lukenut joskus bilj00na vuotta sitten enkä oo kommentoinut. Anteeksi :E

En oo kauheasti katsonut Housea, muutaman jakson kuitenkin, mutta sen vähän perusteella mitä tiedän, hahmot olivat omia itsejään :D Mä näin silmieni eessä Wilsonin hymyilevän ja olin että "awww" :P Housen kärttyisyys, mutta kuitenkin tietynlainen mukautuvuus oli vähän vaikeammin hahmotettavaa. Tarkoitan sitä, että tässä yhteydessä hahmo on mulle outo. Mutta sait kuitenkin ficin toimimaan hyvin, jopa tällaiselle mistään-tietämättömälle ;)

Nää on kyllä nameja yhessä, kiitos!
-Bbuttis
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Winga, hienoa, että pidät, koska nämä miehet ovat yhdessä aika aw! En ole kyllä lukenut heistä ficcejä juuri ollenkaan, mutta olen sarjan vannoutunut fani ja hei, miten tätä ei voi olla huomaamatta? Kiitos tuosta virheen huomauttamisesta.

Beelsebutt, mihinkään liittymätöntä: "Voi myrkky" kuulostaa niin hienolta, että taidan ottaa sen vakituiseen käyttöön. Kiitos kommentista! Hienoa, että onnistuin tiivistämään Housen hahmon tähän pätkään - kun tätä kirjoitin, olin tainnut juuri lopettaa neloskauden katsomisen, johon meni hämmästyttävän vähän aikaa, eli hahmot olivat erittäin läheisiä. Suosittelen sarjaa ehdottomasti.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Garesu

  • Vieras
Tästä tuli väkisinkin mieleen Housen neloskauden kaksi viimeistä jaksoa - entä jos Wilson olisikin hakenut Housen Amberin sijaan? Tosin tässä vaikuttaa siltä, ettei koko Amberia ole edes olemassa.

Otsikko on ihanan pitkä. Ja monimutkainen. Se tosin kertoo mielestäni ficistä vähän liikaa, sen perustella osaa jo vähän päätellä, mitä tulee tapahtumaan. Vähän tylsää, mutta kyllä sen kanssa elää. :D

Kokonaisuutena tämä oli ihan mukava tuplis, tykkäsin. House/Wilsonia kaipaa aina lisää! Kuvailit hienosti. n___n

Aika tynkä kommentti mutta kiitos ~

Garesu

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Garesu, olisipa Wilson hakenut Housen eikä Amber. Monestakin syystä, koska Amber toi sarjaan sähköisyyttä. Tässä Amberia ei tosiaan ole olemassa, mielessä taisivat olla aiemmat kaudet, joissa House vieraili baareissa paljon useammin kuin parissa viimeisessä. Pidän monimutkaisista ja pitkistä otsikoista, mutta olen tainnut onnistua keksimään niitä vain kaksi koko kirjoittaja-aikanani. Olet oikeassa - otsikko kertoo paljon, mutta minusta se ei haittaa, koska tämä on lyhyt raapale eikä siis muutenkaan sisällä paljon tapahtumia. Kiitos kommentista!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

kitty litter

  • eräs
  • ***
  • Viestejä: 30
Vau, kirjoittele ihmeessä lisää tällä fandomilla! Housea on vaikea löytää suomeksi mistään, täällä finissä on muutamia mutta lisää kaipailisin. *vink vink*

No mutta siis, kaiken kaikkiaan ihana pieni raapale, tunnelma oli täydellinen ja house/wilson on parituksena vaan niin awwwwwwww<3

Kiitos, tykkäsin kovasti. Ja huomenna alkaa House, ihanaa, tässä sain hyvät pohjat.

~ kitty
I need my meds for I am a Placebo addict.

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Oi voi. Rakastan tyyliäsi leikitellä sanavalinnoilla ja lauseenrakenteilla.

Tästä raapaleesta on vaikea sanoa mitään pahaa. Tai ylipäänsä mitään. Tämä vain oli loistava. Lauseet sulautuivat toisiinsa ja soljuivat ymmärrykseen kauniisti edeten. Täydellistä tekstiä, juuri semmoista, mistä tykkään.

En ole paljon lukenut mitään tästä fandomista, joten vaikea sanoa, kuinka hyvä tämä oli muihin House-ficeihin verraten. Kuitenkin, vaikka hahmot eivät olleet sarjaa vastaavia, pystyin silti ilman minkäänlaisia ongelmia kuvittelemaan sanat ja teot varsinkin Wilsonille ja myös Houselle.

Kiitos, Luci