Kirjoittaja Aihe: Kolme suudelmaa jotka Lily Evans muistaa (S)  (Luettu 2533 kertaa)

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Kolme suudelmaa jotka Lily Evans muistaa (S)
« : 09.03.2011 21:46:32 »
Kirjottaja: Tutti frutti
Ikäraja:Sallittu
Paritus: Lily/Severus, Lily/Remus, Lily/James
Kaikki kuuluu ihanalle Rowlingille, minä vain leikin hänen hahmoillaan

// Tämä on yksi joululahja ficceistäni mitä kirjotin, ja ajattelin laittaa sen tänne teidän näkyville. Ensimmäinen kohta, Severus, on samanlainen kuin Bööllä, mutta johtuu siitä, että molempien ficcit menivät samalle henkilölle, joten halusimme niistä yhtenäiset. Beetaa minulla ei ikävä kyllä ole, joten pahoittelen mahdollisia virheitä. Toivottavasti pidätte

Severus


He olivat kaksitoista. Oli viileä syysilta. Tylypahkan mailla oli rauhallista ja Lily istui järvenrannalla. Hänellä oli Severuksen kanssa tapaaminen.
”Hei Ruikuli!” Se siitä rauhasta, Lily ajatteli kiukkuisesti.
”Keholeijutus!” Potter huusi ja Severus raukka leiju ilmassa pää alaspäin.
”Lopeta heti”, punahiuksinen tyttö huusi, ja veti sauvansa esiin.
”Älä nyt Lily, me vain pidetään vähän hauskaa.”
”Potter, se on Evans sinulle. Eikä tuo ole mitenkään hauskaa”, Lily ärähti.
”Hyvä on”, James mutisi ja Severus putosi alas. Lily juoksi pojan viereen ja kosketti sormillaan otsaa, joka vuosi verta.
”Ole hyvä Snivellus”, Potter ilkkui.
”Häivy!” Lily huusi ja kelmit lähtivät pois. ”Oletko kunnossa?” Hän kysyi pojalta.
”Olen”, Severus vakuutti ja nousi istumaan.
”Tuo haava otsassasi on pahan näköinen. Kannattaisi käydä näyttämässä matami Pomfreylle”, tyttö huolehti.
”Olen aivan kunnossa”, Severus toisti.
”Anna minä teen sille jotain.” Sen sanottuaan Lily kaivoi taikasauvan ja mutisi loitsun. Verenvuoto loppui kuin seinään.
”Noin on parempi”, Lily sanoi ja painoi huulensa haavalle.
”Miksi sinä noin teit?” Severus kysyi hämmästyneenä.
”Minun äitini suukotti aina minua, kun satutin itseni”, Lily selitti.
”Ai.”

Remus

Oli kevät ja seitsemäsluokkalaisten superit lähestyivät. Jokainen seitsemäsluokkalainen istui oleskeluhuoneessa nenä kiinni kirjassa. Kellon lähestyessä puoltayötä, alkoivat oppilaat lähteä nukkumaan.
”Kuutamo, tuletko sinä?” Sirius kysyi haukotellen.
”Kohta, luen tämän ensin loppuun”, poika sanoi.
”Pidä kiirettä”, Sirius hoputti ja katosi portaikkoon.
”Hyvää yötä Lils”, James sanoi ja silitti pikaisesti Lilyn poskea.
”Hyvää yötä”, Lily toivotti ja katsoi poikaystävänsä lähtemistä.
”Mitä luet?” Remus kysyi.
”Numerologiaa. Sinä?”
”Muodonmuutosta. McGarmiwa sanoi, että kokeesta tulee hankala.”
”Kuule Remus…”
”Niin?”
”Tässä on yksi hankala juttu. Voitko auttaa minua?” Lily pyysi.
”Totta kai, tule tänne”, Remus sanoi ja taputti vapaata paikkaa vieressään. Lily istuutui alas ja huomasi oleskeluhuoneen olevan tyhjä heitä kahta lukuun ottamatta. Remus alkoi selittää tytölle hankalaa asiaa, mutta Lilyn huomio kiinnittyi pojan huuliin. Jollain tasolla Remus oli kiehtonut häntä aina.
”Kuunteletko sinä?” Remus kysyi.
”En, anteeksi”, Lily mutisi punastuen.
”Ei mitään. Näytit olevan ajatuksissasi. Mitä mietit?”
”Sinua”, tyttö möläytti ja punastui enemmän.
”Mitä minusta?”
”Ei mitään.”
”Kerro nyt”, Remus pyysi.
”Minä voin näyttää”, Lily sanoi ja suuteli Remusta suulle.
”Mielenkiintoinen ajatus”, Remus sanoi suudelma loputtua.
”Ethän kerro Jamesille”, Lily pyysi.
”En kerro”, poika lupasi.

James

Lily mietti Remusta ja Severusta. Severus ei tulisi. Remus oli täällä ja onnellinen heidän puolestaan. Lily vilkaisi taakseen ja näki itkevän äitinsä. Vähänmatkan päässä hänestä oli Remus. Pojalle, ei miehellä, oli tumma puku päällä ja hän hymyili. Lily tavoitti hänen katseensa ja nainen näki toisen silmissään kaipauksen, silti hän tiesi tekevänsä oikein. Pieni tuulenvire kutitti naisen poskea ja hiukan heilutti tämän hiuksia. Kukaan muu ei tuskin edes huomannut sitä. Lily katsoi aivan salinperälle ja näki tutut mustat silmät. Severus, hän oli tullut sittenkin. Tumman miehen kasvot olivat naamio, hän salasi tunteensa hyvin. Lily oli näkevinään kyyneleen Severuksen poskella, mutta kun hän katsoi uudestaan, se oli poissa.
”Tahdon”, James sanoi ja Lily hätkähti kääntäen katseensa mieheen, joka seisoi hänen vieressään hymyillen säteilevästi.
”Tahdotko sinä Lily Maria Evans, ottaa James Henry Potterin aviomieheksesi ja rakastaa häntä niin myötä kuin vastoinkäymisissä, kunnes kuolema teidät erottaa?” Pappi kysyi. Lilyn katse käväisi ensin Remuksessa ja sitten Severuksessa ja pysähtyi sitten Jamesiin.
”Tahdon”, Lily sanoi. Hän teki oikein, ja tiesi sen. Hän rakasti Jamesia.
”Minulle suoduin valtuuksin, julistan teidät nyt mieheksi ja vaimoksi. Voitte suudella morsianta.” James kumartui lähemmäs, mutta Lily nousi varpailleen ja suuteli miestään.
”Rakastan sinua”, James kuiskasi.
”Ja minä rakastan sinua.”


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Mikaela

  • ***
  • Viestejä: 555
Vs: Kolme suudelmaa jotka Lily Evans muistaa (S)
« Vastaus #1 : 14.03.2011 23:12:30 »
Oijoi. Ihanaa söpöilyä, juuri sopiva päätös fineilypäivälle.

Tässä tekstissä yksi varmasti kivoimmista puolista oli se, miten kirjoitit asiat yksinkertaisen konstailemattomasti ja niin kuin ne ovatkin, aina kun ei oikeasti tarvitse tietää puunjuurien muotoa ja ruohonkorsien pituutta, vaikka ne useissa ficeissä kivasti tunnelmaa teksteihin luovatkin.

Siitäkin huolimatta, tässä olisi ollut kiva jos olisi ollut enemmän miljöökuvailua ja jos oltaisiin päästy edes vähän hahmojen päiden sisään. Lisäksi - vaikka vasta äsken sitä yksinkertaisuutta suitsutinkin - jotkut asiat esitettiin ehkä liiankin yksisanaisesti. Esimerkiksi Remuksen ja Lilyn suudelma, joka kuitattiin sanomalla, että Lily suuteli Remusta. Tämä kohta olisi ollut täydellinen hetki kertoa kummankin ajatuksista, mitä Lily ajatteli ja miltä Remuksesta tuntui. Lisäksi tossa yhdessä kohdassa vielä hypättiin hiukan paikasta toiseen:

Lainaus
”Hyvää yötä”, Lily toivotti ja katsoi poikaystävänsä lähtemistä.
”Mitä luet?” Remus kysyi.
”Numerologiaa. Sinä?”
Tässä siis meni vähän niin, että ekassa hetkessä Lily tuijottaa Jamesin perään ja sekunnin kuluttua tutkiikin jo innolla kirjaansa.

Viimeisessä kappaleessa, Lilyn ja Jamesin suudelmassa - mikä muuten oli fiksu veto säästää viimeisimmäksi - kuvailua oli jo enemmän, mikä oli tietysti vain plussaa.

Kirjoitusvirheistä en jaksa mainita kuin sen verran, että muutamia pilkku- ja alkukirjainvirheitä oli.

"Severus raukka" -> Severus-raukka
"Älä nyt Lily." -> Älä nyt, Lily. Tämmöisiä virheitä oli useampiakin, niitä voi korjata.
"Vähänmatkan päässä" -> Vähän matkan päässä
"Pojalle, ei miehellä, oli tumma puku päällä" -> Pojalla

Mutta kokonaisuudessaan oli oikein mainio pieni söpöstelypätkä, jos nyt niin saa asian ilmaista, niin vähän kuin hiomaton timantti; siis vähän viilausta peliin vain. Kiitos tästä siis. (--:

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Kolme suudelmaa jotka Lily Evans muistaa (S)
« Vastaus #2 : 15.03.2011 13:06:44 »
kiitos komentistasi:) en tähän nyt pitkää kiitosviestiä rupea taiteilemaan, sillä se on kännykällä erittäin hankalaa ja tunnilla oleminen tekee sen myöskin hankalaksi. Kiinnitän tulevaisuudessa enemmän huomiota, huomauttamiisi kohtiin.  Tutti frutti kiittää ja kumartaa


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Antelope

  • Vieras
Vs: Kolme suudelmaa jotka Lily Evans muistaa (S)
« Vastaus #3 : 18.03.2011 21:26:15 »
Hmm... Tuo toinen suudelma oli aika jännä koska ei uskoisi, että Lily ns. "pettäisi" Jamesia, mutta miten vaan. :D Nämähän on ficcejä!

Muuten oli kiva ja tykkäsin. (:

Kiitän.


Antelope ♥

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Kolme suudelmaa jotka Lily Evans muistaa (S)
« Vastaus #4 : 22.03.2011 20:49:53 »
Antelope tuota toista kohtaa mietin pitkään ja päätin, että kirjoitan Jamesin ja Lilyn jo yhteen, mutta silti Lilyn suutelemaan toista. Mieleeni se sopi paremmin, mutta meidän kaikkien onneksi(?) nämä ovat ficcejä. Mukava että pidit tästä ja kiitos, että kommentoit

Tutti frutti kiittää ja kumartaa


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3