Ihmettelen, ettei Suomen MM-mestaruutta ole hehkutettu tässä topicissa! Olihan se hienoa ja katsoin lähes kaikki pelit, joskin silleen puolella silmälle, ettei sellaista kisahumua tällä kaudella ollut. Mutta kyllä pojat ansaitsivat voittonsa ja mielestäni mahtavaa, että uunituore joukkue veti mestaruuden itselleen. Tarkoitan siis joukkuetta, jossa ei niinkään ollut NHL-vahvistuksia ja taisi MM-kentillä olla ensikertalaisiakin, jos oikein muistelen eli mahtava homma. Itselleni mestaruus oli tosi jees juttu. Helpotti hieman sitä tuskaa, mitä naisten MM-kisojen finaalissa tapahtui, joka meni ihan pirusti tunteisiin.
NHL playoffit mua kiinnostaa sen verran, että oon vähän katsonut miten kukakin pärjää, mutta koska mulla ei edelleenkään ole suosikkijoukkuetta, niin en osaa innostua niistä sen enempää :< Winnipegin menestystä toki toivon koska Pate, mutta tarvisin jotain enemmän, että jaksaisin tosissani innostua. Miten teille on suosikkijoukkue määriytyny? Oon varmaan kyllä kysynyt tätä ennenkin
Angie, oon kysynyt täysin samaa!! En todellakaan tiedä, millä logiikalla valitsisin joukkueeni. Haluaisin tavallaan hypätä Tampan kelkkaan, kun pidän erityisesti Nikita Kucherovista, mutta toisaalta taas "parhaista parhaan" joukkueen kelkkaan hyppääminen tuntuu vähän keljulta ja tylsältä vain yhden pelaajan takia. Tavallaan kiinnostaisi siis valita semmonen keskiverompi joukkue, jossa olisi sitä jännityksen makua enemmän ja mielellään suomalaisvahvistuksia. Sitähän sanotaan, että pelaajista syntyy se oma joukkue, mutta en seuraa niin paljoa jääkiekkorintamaa, että olisi sellaista tunnesidettä muodostunut tiettyihin pelaajiin. Ehkä silloin lähemmäs 10 vuotta sitten olikin, mutta silloin NHL tuntui todella kaukaiselta.
Voisi tietysti tutustua jääkiekko -kenttään paremmin ja etsiä sen oman joukkueen ensikaudelle, kun NHL:n katsominen on ihan eri kivaa ja vauhdikkaampaa kuin MM-lätkän, vaikka puolensa siinäkin - ja tietysti Suomi. Varmaan pääsee siihen pelaajamakuunkin paremmin, kun varmaan ensikaudella seuraan SM-liigaakin enemmän, tiedä siitä. KalPan kannattajaksi sitä on kai vuosien jälkeen taas ruettava ja intoilla kotijoukkueesta.
Hain itseasiassa KalPan leipiinkin, jos ne sinne ottaisivat, mutta saa nähdä.
(Siis hallille järkkäriksi, en minä sentään ajatellut hokkareita jalkaan laittaa.
)