Kirjoittaja Aihe: Tanssiaiset, S  (Luettu 4150 kertaa)

ninni

  • Vieras
Tanssiaiset, S
« : 05.10.2009 17:29:47 »
// Alaotsikko: Dramione, S, oneshot,

Nimi: Tanssiaiset
Kirjoittaja: ninni ! =))
Genre: pala angstia ja ripaus fluffya
Pairing: Dramione
Ikäraja: S
A/N: Tälläinen vähän haikea fic sitten syntyi, toivottavasti tykkäätte ;) kommentteja kyselisin (taas)


PoV. Hermione

Tänään piti olla elämäni onnellisin päivä. Tänään minun piti mennä Dracon kanssa Joulutanssiaisiin. Draco vannoi minulle viimeisen vuoden aikana rakastavansa minua, ja kyllä minä uskoinkin. Mutta emme kertoneet keillekkään, ei edes Harrylle ja Ronille.
Ehdotin Dracolle, että Joulutanssiaisissa näyttäytyisimme ensi kertaa yhdessä, mutta Draco ei suostunut, hän sanoi että ei ollut vielä valmis. Minä en uskonut. Draco, jos hän todella tahtoisi hän tekisi mitä tahansa. Minä tivasin ja tivasin, miksi hän ei suostunut. Ja kyllä hän vastasikin.
”Minä en halua kertoa muille että, seurustelen kuraverisen kanssa”
Nuo sanat ovat painautuneet mieleeni ikuisesti. Aivan kuin hän olisi viiltäny veitsellä rintani auki, napannut sydämmeni ja paloitellut sen silmieni edessä. Draco häpesi minua. Hän häpesi kertoa muille että seurustelemme. Pahinta on, etteivät Harry ja Ron tiedä. Olen kyllästynyt kertomaan heille miksi olen apea tällä kertaa. Mutta en voi kertoa heille, sillä Draco jättäisi minut lopullisesti, tai no, en enää usko että, olemme yhdessä.

Draco aikoo mennä tanssiaisiin Katie Williamsonin kanssa. Hän on kaunis Luihuis-tyttö, niin kaunis, että jopa Ron myöntäisi hänen olevan hyvännäköinen. En tiedä mitä he tekevät tanssiaisten jälkeen, eikä kyllä kauheasti kiinnostakkaan, Draco vaan tarvitsee jonkun muokkaamaan imagoaan. Ketä minä huijaan, tottakai minua kiinnostaisi.

Minä menen Ronin kanssa, ihan ystävinä, Ron tosin luulee että pelissä on muutakin. Draco tuskin ajattelee minun edes tulevan paikalle, niin hän toivoo, koska, hän tietää sen aivan yhtä hyvin kuin minäkin, että hänen sydämensä särkyy, kun katson häntä apeana Ronin vierestä, kun hän on jonkun toisen kanssa.

”Hermione? Tuletko pian?” kuulin Ronin huikkaavan tyttöjenmakuusalin ovelta.
”Odota hetki”, vastasin
Talvikin sininen, olkaimeton noin puoleen reiteen ylettyvä mekko ylläni astuin ulos makuusalista.
”Vau”, Ron sanoi, "näytät tosi upealta”
Hymähdin, vaikka Ronin sanat olivat kauniita, ne eivät ole Dracon sanomia.
”Mennään”, vastasin.

Suuri sali oli koristeltu ihanasti, kaikki oli täydellistä, paitsi mies vieressäni.
”Tahtoisitko tanssia?” Ron kysyi ja ojensi kättään. Nyökkäsin ja tartuin hänen käteensä.
Ilta ei ollut mitenkään erityinen. Tansimme välillä, mutta suurimman osan ajasta minä, Ron, Harry ja Ginny istuimme ja juttelimme. Kun tuli toiseksi viimeisen hitaan aika, minä nousin seisomaan ja ojensin kättäni Ronille, sillä näin Malfoyn ja Katien tanssimassa. Vedin Ronin aivan heidän viereensä ja aloimme tanssia rauhallisen keinuvasti. Draco huomasi minut ja hymyili vienosti, mutta minä en hymyillyt, kun melkein törmäsimme toisiimme muodostin lähes äänettömästi huulillani sanan;
”Miksi?”
Hän huokaisi, ja näytti siltä, että olisi voinut itkeä. Hänen onnekseen laulu päättyi. Ron ehdotti että tanssisimme vielä viimeisen laulun, mutta ilmoitin että minun pitäisi käydä naisten huoneessa, en halunnut tanssia viimeistä laulua hänen kanssaan, se olisi tuntunut niin väärältä.

Vessasta tullessani olin törmätä Dracoon, hän hymyili minulle.
”Mihin olet jättänyt Katien?” kysyin. Draco vinkkasi taakseen.
”Voisinko saada viimeisen tanssin?” hän kysyi.
Nyökkäsin ja lähdin kävelemään hänen rinnallaan kohti tanssilattiaa. Tunsin monet katseet  porautuvan selkiimme, mutta vähät välitin.

Draco asetti kätensä vyötärölleni ja minä tartuin hänen niskaansa.
”Ilta saikin mieleiseni päätöksen”, hän sanoi hymyillen.
”Se ei kuitenkaan pelasta sitä”, vastasin haikeana
”Rakastan sinua”
”Niin minäkin sinua, mutta...”
”Mutta mitä?”
”... se ei ole ehkä tarpeeksi”
”Kuinka niin?”
”Et tiedä kuinka paljon minua loukkasi, kun kerroit häpeäväsi minua, ja tulit tänne Katien  kanssa, vain parantaaksesi imagoasi”
”Hermione, ajattelin että ymmärtäisit...”
”Tiedätkö miltä se tuntui!”
Draco huokaisi, sitten hän sanoi,
”Jos ymmärsin oikein emme varmaan enää tapaa tämän illan jälkeen?”
”Olet oikeassa”
Samassa tunsin Dracon huulet huulillani, tiesin Ronin, Harryn ja Ginnyn katselevan meitä, kuten kaikkien muidenkin. Minä ja Draco olimme suudelleet moniakin kertoja, mutta nyt se ei tuntunut oikein miltään.
”En pysty koskaan aloittamaan suhdetta kenenkään toisen naisen kanssa, en ikinä”
”Draco, ei puhuta tästä vielä, nyt, halaa minua kunnes tämä kappale loppuu”
« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 01:19:25 kirjoittanut Beyond »

jenni-91

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Tanssiaiset
« Vastaus #1 : 11.10.2009 21:24:30 »
Kaunis fic kyllä ja koskettava omalla tavallaan. Hermionen päätöksen vaikeus ja Dracon tyyli ajatella itseään ja mainettaan, vaikka miten sydän sanoisi muuta. Henkilöt siis melkoisen aidon oloiset. Tapahtumapaikoista ja henkilöistä (mm. Dracon vaatetus) olisi enemmän toivonut kuvailua, koska juoni (vaikka lyhyt juoni onkin) on mielenkiintoinen ja siitä lukisi mielellään pitemmänkin pätkän. Kuvailu oli siis hyvää, mutta enemmän olisi voinut olla. Toimii tosin näinkin. Hieman ehkä tilanteeseen ja ficin muuhun tyyliin sopimaton naiivius oli kahden viimeisen lauseen aikana, muttei se merkittävästi kyllä huonontanut ficciä.
Tästä muuten tykkäsin erityisen paljon :)
Lainaus
Samassa tunsin Dracon huulet huulillani, tiesin Ronin, Harryn ja Ginnyn katselevan meitä, kuten kaikkien muidenkin. Minä ja Draco olimme suudelleet moniakin kertoja, mutta nyt se ei tuntunut oikein miltään.

Mutta ei niin hyvää ettei jotain pahaakin eli siis muutaman kirjotus virheen löysin:

Lainaus
en enää usko että olemme yhdessä.
pilkku puuttuu

Lainaus
”Vau”, Ron sanoi, näytät tosi upealta”
kirjoitusasussa vikaa joko näin: "Vau, Ron sanoi, näytät tosi upealta"
tai näin: "Vau" Ron sanoi "Näytät tosi upealta"

Lainaus
”Mennään”, vastsin.
vastasin eikä vastsin

ninni

  • Vieras
Vs: Tanssiaiset
« Vastaus #2 : 14.10.2009 18:08:50 »
jenni-91 kiitos, sitta etta korjasit pikku unohdukseni ja, kiitos kommentista

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Tanssiaiset
« Vastaus #3 : 16.10.2009 20:17:51 »
Tykkäsin tosi paljon. Hermione ja Draco tanssimassa muiden katsoessa: jotain niin mahtavaa. Osaan kuvitella tilanteen niin hyvin. En ollut varma, mutta kai Ron oli ihastunut Hermioneen tässä ficissä? Siltä se vähän vaikutti. Tykkään tästä kolmiodraamasta, vaikka sitä ei hirveästi tuotu esiin (jos sitä nyt oli olemassa. Olen itse niin ihastunut siihen, että löydän sen nykyään melkein joka ficcistä, jonka luen. ;))

Tykkäsin,
Niiskuneiti

darling i'm a nightmare dressed like a daydream

ninni

  • Vieras
Vs: Tanssiaiset
« Vastaus #4 : 16.10.2009 20:29:10 »
Suuri kiitos, Niiskuneiti, juu, kyllä minä ajattelin että Ron on ihastunut Hermioneen, mutta en kuitenkaan halunnut se olevan jotenkin "ratkaiseva tejikä" tässä ficissä.

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Tanssiaiset
« Vastaus #5 : 17.10.2009 13:24:49 »
Niin vähän ajattelinkin   :D
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

Nalle

  • ***
  • Viestejä: 63
  • Linnun siivin nousen ilmaan
Vs: Tanssiaiset, K-7
« Vastaus #6 : 07.12.2012 18:08:27 »
No, voi, meidän pikku draco puppeli!  :P
Loistavaa tekstiä, minä en nyt tässä huonona kommentoijana ala mitää muuta sanoo. :)