Kirjoittaja Aihe: Sydämeni on kanssasi (S) || Narcissa / Lucius | one-shot | angst, romance tms.  (Luettu 1727 kertaa)

Audri

  • ***
  • Viestejä: 22
Nimi: Sydämeni on kanssasi
Kirjoittaja: Audri
Ikäraja: S
Genre: Angst / romance tms.
Paritus: Narcissa (POV) / Lucius
Vastuuvapaus: Hahmot ovat J.K. Rowlingin.
Summary: Narcissa kirjoittaa Luciukselle kirjeen Azkabaniin.

A/N: Ensimmäinen one-shottini ikinä, ja täytyy sanoa, että jatkikset on enemmän mun juttu.. Mutta, onnistuinko tässä edes yhtään…? Olisin kiitollinen kaikenmoisesta palautteesta. :) Osa Het10-haastetta.

* * *

*

18.7.1996

Rakas Lucius,

minulla on jo valtava ikävä sinua.
Tyhjyys ei ole koskaan ennen kaikunut eteisessämme näin surumielisesti,
eikä keittiö ole koskaan ennen ollut näin kylmä ja kutsumaton. Sinä olet perheemme pää,
ja poissaolosi saa koko kartanomme lamaannuksiin.


Liian runollista? Liian syyttävää?

Pylvässänkymme on minulle liian suuri, olen jo yksinäinen.

Voi ei, nyt kuulostan siltä, että saatan pettää sinua hetkenä minä hyvänsä. Sinä et saa epäillä rakastajaa, sillä sellaista ei ole. Hmm, jos kirjoittaisin jotakin sinusta? Rakkaudestani sinuun? Niin, muutama vakuuttava sana…

Kaipaan sinua niin… Sinua, ja vain sinua.

Hienoa! Tämän pitäisi tappaa mahdolliset epäluulot. Sitten kuulumiset, niitä sinä kuitenkin haluat… Raukka olet siellä niin eristyksissä, tosin syystä…

Draco voi hyvin. Hän on innoissaan, täynnä tarmoa, energiaa, nuoruuden voimaa.
Hän jatkaa sinun jäljissäsi.


Tiesitkö jo, että Darcostakin saattaa tulla kuolonsyöjä? Ja kaikki on sinun syytäsi… Poikamme joutuu vielä kärsimään kulkiessaan sinun saastaisia, kuraisia jälkiäsi…

Draco on lukenut koko loman, en ole koskaan nähnyt hänen opiskelevan niin motivoituneena.

Pitäisikö minun kirjoittaa, että olen huolissani Dracosta? Että pelkään hänen opiskeluvimmaansa, joka ei varmastikaan koske koulutyötä. Että pelkään hänen suunnatonta poltettaan tutustua syvemmin pimeään taikuuteen. Että pelkään hänen kostavan sinun naurettavan kohtalosi… Ja kenties… Kenties satuttavan itsensä kostaessaan…

Ja niin, minä. Minä voin hyvin. Kaikki on ennallaan, paitsi että sinä olet pois. Tai ei – siksi, että olet pois, mikään ei ole ennallaan. Olet kaikkeni, Lucius. Minä voin hyvin.

Paitsi että menetin työni. Sinä menetit työsi, tuloja ei tule lisää. Paitsi että Draco inhoaa minua, inhoaa huolehtimistani ja pelkoani. Paitsi että pelkään Dracon puolesta. Ja Bella, sisareni, pelottaa minua myös. Hän on liikaa tekemisissä Dracon kanssa, enkä usko, että hän lopultakaan ajattelee pojan parasta. Pelkään Pimeän Lordin kostoa, pelkään Feeniksin killan toimia. Inhoan ja vihaan sinua, Lucius, tuhosit tämän perheen. Inhoan ja vihaan, vihaan ja inhoan. Mutten sano sitä – viha on niin lähellä rakkautta. Olet siellä pitkään, minä pääsen kyllä vihani yli. Ja kyllähän minä sinua rakastan, enemmän kuin mitään muuta. Siksi minä en kerro, toistan vain, että voin hyvin. Ja koska olen hyvä vaimo, tuen sinua. Tuen sinua, vaikka nyt vihaankin.

Yritä kestää, Lucius. Ajattele Dracoa ja minua, perhettäsi. Tiedän, että kestät ankeuttajat, sillä muista:

Sydämeni on kanssasi,




* * *

*) Laitan tähän vielä nuo kirjekuoren tekstit selkeämpänä:

Lähettäjä:
Narcissa Malfoy
Malfoyden kartano
Wiltshire
Englanti

Vastaanottaja:
Lucius Malfoy
Vanki K-005-348
Azkaban, Pohjan meri

Kuoressa komeileva Malfoyden vaakuna on itse muokkaamani, pohjakuva: http://dreamingoffireflies.files.wordpress.com/2008/08/hogwarts-crest-book1.gif .
P.S. Pahoittelen, että vaakuna on ihan ”vääränlainen”. Esim. tämän (http://i45.photobucket.com/albums/f71/Malfoyboy/crest.jpg) löysin vasta muokkailujeni jälkeen. Hups. (; Ja niin, Narcissan allekirjoitus on myös tekemäni.


« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 21:40:58 kirjoittanut Pops »
Yhdeksän kohtaloa, jotka sattuma yhdistää rajusti. Ja kun kaikki eivät selviä törmäyksesestä, kenen on syy?

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Sydämeni on kanssasi (S)
« Vastaus #1 : 19.06.2010 21:05:22 »
Parannan tässä omalla tavalla finiä etsimällä kommentoinniksi nollakommenteille jääneitä ficcejä. Tällä kertaa sinä olit se onnellinen tuurihaukka. ;)

Propsit Lucius/Narcissa -parituksesta, canonin myötäilystä sekä mielenkiintoisesta toteutuksesta, jossa oli kirjettä ja kerrontaa sekaisin. Tämä paritus on Bellatrix/Rodolfuksen ohella ainoita canonparituksia, joiden lukemista pidän. Yleensä pidän enemmän OFC/mieshahmosta, mikäli kirjoittajan naishahmo on kiinnostava ja räväkkä persoonallisuus. Mistään ei huomannut jatkisten olevan enemmän sinun juttusi; epävarmuus on oneshot-debytoinnissa ihan ymmärrettävää. Ei meinaa uskoa omiin kykyihinsä ja niin päin pois.

Viha oli Narcissan päällimmäinen tunne. Syystäkin. Luciuksen vangitseminen ja Azkabaniin joutuminen pirstoi Narcissan sekä Dracon elämän, kun perheen pää ei ollut enää suojelemassa poikaansa ja vaimoaan. Draco-raukka oli sokaistunut kuvitellessaan voivansa kostaa heittämällä isänsä manttelin harteilleen. Narcissalla täytyi olla sydän kurkussa hänen pelätessään miten vaalitulle lapselle kävisi tämän yrittäessä leikkiä aikamiestä. Hän ei halunnut poikansa satuttavan itseään - tai pääsevän vielä pahemmassa tapauksessa hengestään.

Hän menetti työnsä ja Lucius menetti työnsä, jolloin tulonlähteet olivat ehtyneet. Kuivuneet niin kuin autiomaalla oleva keidas. Narcissa joutui kuivaamaan kyyneleensä ja hyväksymään uuden pestinsä. Vahvana naisena hän teki niin kuin pesti edellytti. Tuki väliaikaisesta vihastaan huolimatta kiviselliin paiskattua aviomiestään valamalla rakkaudentunnustuksellaan tähän toivoa ja uskoa allekirjoittaessaan kirjeen.

Pidin.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2010 21:08:02 kirjoittanut Lavinia »

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Sydämeni on kanssasi (S)
« Vastaus #2 : 23.06.2010 09:27:51 »
Mä olen aika sanaton juuri nyt.

Tämä oli mielestäni älyttömän hyvä kirjeentapainen, jossa kerrottiin myös Narcissan ajatuksista. Todella kaunis, herkkä, vihamielinen ja katkera. Neljä vahvaa tunnetta samassa ficissä. Vau.

Pituus oli mielestäni sopiva, enkä löytänyt kirjoitusvirheitä.

Älyttömän suurta plussaa tuosta sinun suunnittelemasta vaakunasta, joka tuossa alussa on. Minun mielestäni se on ihan oikeanlainen, kunhan siihen lisätään ne käärmekuviot yms., mutta niitä tuskin kannattaa ruveta niin pikkutarkasti väsertämään, siinä kuitenkin menisi aikaa. Bonusta myös tuosta allerkirjoitusta, se on kovin narcissamainen ja kaunis.

Oli myös oiva ajatus laittaa Narcissan mietteitä kirjeenpätkien väliin. Ne kuvastivat hyvin tunteita. 'Vihaan sinua, mutta rakastan sinua'-tyylinen ajatusmaailma sopi tilanteeseen hyvin. Oli hyvä, että ficistä kuitenkin sai selvästi sen käsityksen, että Narcissa tosiaan rakastaa Luciusta, mutta myös on katkera ja vihainen tälle mm. oman poikansa terveyden takia. Huoli Dracoa kohtaan oli myös hyvin ilmaistu. Kiva, että Bellakin oli mainittu, hän kuitenkin liittyy heidän tilanteensa aika paljon.

Kiitos. Kirjoita toki lisää Lucius/Narcissa-ficcejä! :)
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Audri

  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Sydämeni on kanssasi (S)
« Vastaus #3 : 23.06.2010 21:54:50 »
Oo, mieletön kiitos teille molemmille kommenteista! <3 Kummasti piristää ja kannustaa tämmöinen :)
Ja jaina, pitää katsella kirjoitanko lisää L/N parituksella.. mahdollisesti, mutten vielä. Originaalini ja het10 (jossa pitää aina vaihtaa paritusta) menevät juuri nyt edelle. :)
Yhdeksän kohtaloa, jotka sattuma yhdistää rajusti. Ja kun kaikki eivät selviä törmäyksesestä, kenen on syy?