Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 316550 kertaa)

irvistelijä

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 144, 11.7!!
« Vastaus #760 : 11.07.2008 10:09:56 »
Hyvää syntymäpäivää!!! (ai niin, eiks meijän pitäis antaa sulle "lahja", eikä sun meille. Ei sillä että haittaa :P)

Juups, taas kerran oli ihan himpuran hyvä luku, ja jatkoa sitten toivottavasti tosi nopeasti.

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 144, 11.7!!
« Vastaus #761 : 11.07.2008 11:12:51 »
Onnittelut synttärin johdosta!!
Ja kiva luku taas kerran :)
Ja nyt voit alkaa solmia hirttosilmukkaa: pakko sanoa, koska minua yhtäkkiä alkoi mietityttää tuo Dean-metsä-thomas, juttu niin tarkistin sen DH:sta ja Herm sanoi metsää "The Forst of Dean":iksi.. nyt en muista miten suomennos meni, mutta tuo nyt suoraan suomennettuna olisi "Deanin metsä" joka ei siis tarkoita, että Dean (tai tämän suku) omistaisi sen vaan, että metsän nimi vaan sattuu olemaan "Deanin metsä"....
Okei nyt kun olen viilaillut pilkkua (ja kaikkea muuta mahdollista) niin tulen suosiolla hirtettäväksi...
Mutta vasta sitten kun ficci on valmis
*luikkii tiehensä eikä tiedä uskaltaako enää kommentoida* .....

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 144, 11.7!!
« Vastaus #762 : 11.07.2008 15:45:22 »
Hyvää syntymäpäivää Fubuki!
Niin.. siis tämä luku.. se oli taas tosi hyvä, melko lyhyt, mutta kuitenkin tuli taas paljon kaikenlaisia asioita. Oljo oli tietysti taas jolain tapaa hellyyttävä, minä niin tykkään tosta kun Oljo alkaakin yhtäkkiä tottelemaan ja tykkäämään Adarasta ja muista :)

Tämä kohta jotenkin äiritsi, Adarahan oli juuri auttanut Harryn ja kumppanit siirtymään toiseen metsään, ja silti se miettii, että tuskin ne on enää siellä Thomas metsässä

Lainaus
Ovatkohan he enää edes Thomasien metsässä?

Hyvin olit keksiny tuon, että Adara antaa oman peilin kappaleensa Harrylle, vaikkakin siitä ois Adarallekkin hyötyä, että se saa jutella Siriuksen kanssa, ja milleen se muka lähettää niille ruokaa Tylypahkasta? Ja jotenkin en oikeen usko, että Harry tahtoisi Siriuksen tuovan ruokaa, ja kun sehän oli kuitenkin Adara joka lupasi.. Ja entä miten Adara toimittaisi sitä ruokaa näille, pöllöllä ei oikeen voi lähettää, koska sitten kuolonsyöjät voi nähdä sen ja ottaa sen kiinni, ja Tylypahkassa taas ei voi ilmiintyä, joten vaihtoehdot on melko vähissä.. Ei saisi kyllä takertua tällaisiin pikkujuttuihin, mutta tämä jotenkin häiritsi :D Toivottavasti saat tämän selitettyä jotenkin järkevästi x)

Laita sitten taas heti uusi jatko kun saat kirjoitettua.

Mya
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Tunnelimyyrä

  • en idiot
  • ***
  • Viestejä: 114
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 144, 11.7!!
« Vastaus #763 : 11.07.2008 16:26:06 »
Onnea vanhukselle ;D ens vuonna odottaa täysi-ikäisyys! Luettuani tuon luvun jäin miettimään, että miten ihmeessä Adara löytää Haaryn ja kumppanit jos ne jossain korvessa koisii suojataikojen sisällä, ja kun ne ei tiedä, että se on Adara, niin eihän ne välttis edes uskaltaudu kurkistelemaan, että kuka ihme siellä oikein hihhuloi.. Järkevää en nyt saa aikaiseski, muttahei, onnittelut ja jatkoa, jookos peipi?

 - Myyrä
En osaa olla epätavallinen, enkä tavallinen, mikä siis olen?
*klik*

strawberry^spoon

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 144, 11.7!!
« Vastaus #764 : 11.07.2008 21:40:49 »
HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ!!!<3   Kahta viimisintä lukua oli jälleen kerran mukava lukea...  :)  Oljo oli hauska tossa lopussa... ;D
Mut tässä on pari virhettä mitä löysin:

Lainaus
Liian riskialtista jos joku alkaa kyselemään häneltä miekasta.

Niin tossa luvussa 143 ku Kalkaros sanoo ton Adaralle... sehän on "alkaa kysellä"

Lainaus
”Adara, en minä sillä, mutta –” Harry ei ehtinyt puolustautua kun Adara mukamas kiukun puuskassaan kaikkoontui.

Eiks kiukunpuuska oo yhdyssana??

Joo sori noi oli aika pieniä virheitä mut oon nyt ihan innoissani ku kerranki löysin jotain korjattavaa ja voin kirjottaa jotain muutaki ku yleensä vaan hehkutan sitä et tää on niin hyvä fic...  ;D       Jatkoaaaaaa kiitos!

Merimoi

  • Vieras
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 144, 11.7!!
« Vastaus #765 : 11.07.2008 23:34:24 »
Hääppi böörthdeei too juu mut tommoseen kohtaan ei silti saa jättää :)


Oli muuten typo ni korjasin :D
« Viimeksi muokattu: 14.07.2008 22:59:00 kirjoittanut Merimoi »

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 144, 11.7!!
« Vastaus #766 : 11.07.2008 23:49:50 »
Amy Malfoy, ok, korjaan asian, ehkä... onko sillä niin väliä onko sillä metsällä nimi?
Mya, Adara tarjosi apuaan vain joululoman ajaksi. Ja hitto, unohdin että ne vaihtoi metsää. Korjaan ton huomenna kun jaksan, nyt oon ihan poikki
Tunnelimyyrä, kai ne nyt kuulee ja näkee että se on Adara joka heitä huhuilee
strawberry^spoon, korjaan huomenna kun olen kunnolla hereillä
Merimoi, dankes ^^

Inviere

  • murhamuumi
  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 144, 11.7!!
« Vastaus #767 : 12.07.2008 18:29:22 »
Apua, tännehän on tullut vaikka kuinka paljon jatkoa kun olin mökillä. Adara on nyt lähtenyt Harryn ja kumppanien mukaan, hyvin olet hänet mukaan lisännyt.
Ja hyvää syntymäpäivää!!
- Who do you think you are, running 'round leaving scars?
- I don't know, Lord Voldemort?

Katikka

  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 144, 11.7!!
« Vastaus #768 : 14.07.2008 22:34:18 »
Oii. Mahtava luku. <3 Taasen kerran. Hyvää syntymäpäivää ^_^
Just open your eyes and see that life is beautiful.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 144, 11.7!!
« Vastaus #769 : 16.07.2008 22:28:43 »
Luku 145. Kaapparijengi






Huhuiltuaan metsässä hetken, Adara onnekseen löysi Harryn, joka johdatti hänet teltalle, selvitettyään ensin varmaksi että Adara oli oikeasti hän, eikä kukaan kuolonsyöjä valeasussa.
”Anteeksi kun epäilin sinua viimeksi”, Harry mutisi ennen telttaan astumista.
”Ei se mitään, itse olin typerä kun suutuin sillä tavalla”, Adara sanoi ja ojensi Harrylle eväät, ennen kuin he astuivat sisälle telttaan. Hermione istui nojatuolissa lukemassa, Ron makasi lattialla radion kanssa ja naputteli sitä välillä ja kuunteli tapahtuuko mitään.
”Mitä sinä touhuat? Pottervahti alkaa kohta”, Adara sanoi.
”Niin alkaa, mutta en tiedä salasanaa!” Ron voihkaisi.
”Salasana on Albus”, Adara sanoi.
”Ai! Kiitti!” Ron sanoi, naputteli radiota hetken ja samassa Pottervahti alkoi kuulua.

”Pahoittelemme tilapäistä poissaoloamme radioaalloilta, mikä johtui lukuisista kotikäynneistä, joita nuo hurmaavat kuolonsyöjät tekivät alueellamme”, Lee Jordanin ääni sanoi.
”Eikö tuo ole Lee Jordan?!” Hermione henkäisi hämmästyneenä ja kyyristyi radion ääreen.
”On, aika makeeta, vai mitä?” Ron sanoi.
”Löysimme kuitenkin uuden turvallisen paikan ja minulla on ilo ilmoittaa, että tänä iltana meillä on seurassamme kaksi vakituista avustajaamme. Iltaa, pojat!”
”Moi”, kuului Georgen hiukan masentuneen kuuloinen ääni.
”Iltaa, Joki”, Fred lisäsi.
”Lee on Joki. Kaikilla on koodinimet, mutta yleensä –” Ron yritti selittää, mutta Hermione hyssytteli tätä olemaan hiljaa.

”Mutta vielä ennen kuin päästämme Ruhtinaan ja Romuluksen ääneen, kerromme lyhyesti niistä kuolemista, joita Velhoradion verkkouutiset ja Päivän Profeetta eivät ole pitäneet maininnan arvoisina. Valitamme syvästi, että joudumme kertomaan kuulijoille tänään, ei kovinkaan kauan sitten tapahtuneista Ted Tonksin ja Dirk Creswellin murhista.”
Adara löi kätensä suulleen peittääkseen järkyttyneen huudahduksen. Kaikki katsoivat toisiaan ja heidän ilmeistään huomasi, että kaikki tiesivät tasan tarkkaan, että Ted Tonks oli Nymfadoran isä. Dirk Creswellistä Adara ei ollut koskaan kuullutkaan.

”Surmattu on myös Gornuk-niminen maahinen. Jästisyntyisen Dean Thomasin ja erään toisen maahisen, joiden kummankin uskotaan liikkuneen Tonksin, Cresswellin ja Gornukin kanssa, oletetaan päässeen pakoon. Jos Dean on kuulolla tai jos jollakulla on tietoa hänen olinpaikastaan, hänen vanhempansa ja sisarensa odottavat epätoivoisesti uutisia. Samaan aikaan löydettiin Gaddleyssa viisihenkinen jästiperhe kuolleena kotoaan. Jästiviranomaiset syyttävät kuolemista kaasuvuotoa, mutta olen saanut Feeniksin killan jäseniltä tiedon, että kyseessä oli tappokirous – lisätodiste, jos olimme sitä vailla, siitä tosiseikasta, että jästien tappamisesta on tulossa jonkinlainen vapaa-ajan harrastus uuden hallituksen aikana. Lopuksi joudumme ikäväksemme kertomaan kuulijoillemme, että Bathilda Bagshotin maalliset jäännökset on löydetty Godrickin notkosta. Vaikuttaa siltä, että hän on kuollut useita kuukausia sitten. Feeniksin killasta ilmoitetaan, että ruumiissa oli selviä merkkejä pimeyden taioilla aiheutetuista vammoista.”

Tässä vaiheessa Harry oli valahtanut kalpeaksi ja näytti pahoinvoivalta.
”Tunsitko sinä Bathildan?” Adara kysyi.
”Selitän myöhemmin”, Harry sanoi.
”Hyvät kuulijat, ehdotan nyt minuutin hiljaisuutta Ted Tonksin, Dirk Cresswellin, Bathilda Bagshotin, Gornukin ja niiden jästien muistoksi, joiden nimiä emme tiedä mutta joiden murhaa yhtä kaikki pahoittelemme”, Lee sanoi ja he neljä hiljenivät, kuten radiokin. Harrykaan ei alkanut selostamaan Bathildasta mitään hiljaisella hetkellä.
”Kiitos”, Lee sanoi minuutin päästä. ”Ja nyt käännymme vakituisen avustajamme Ruhtinaan puoleen ja pyydämme tämän hetken tietoja siitä, miten velhojen uusi järjestys vaikuttaa jästien maailmaan.”
”Kiitos, Joki”, Kingsleyn ääni sanoi.
”Kingsley!” Ron huudahti ja Hermione tukki tämän suun kädellään.

”Jästit eivät edelleenkään tiedä kärsimystensä syytä ja joutuvat sietämään raskaita tappioita. Me kuitenkin kuulemme edelleen todella innoittavia kertomuksia velhoista ja noidista, jotka uhraavat oman turvallisuutensa suojellakseen jästiystäviään ja –naapureitaan usein ilman että jästit tietävät siitä mitään. Haluan vedota kuulijoihimme, jotta seuraisitte heidän esimerkkiään vaikkapa langettamalla suojataian kotikatunne jästitalon ylle. Moni ihminen säästyisi, jos ryhtyisimme tällaisiin yksinkertaisiin toimiin.”
”Entä mitä sinä, Ruhtinas, sanoisit niille kuulijoille, jotka vastaavat että näinä vaarallisina aikoina olisi pantava velhot etusijalle?”
”Sanoisin että ’velhoista etusijalla’ on lyhyt matka ’puhdasverisiin etusijalla’ ja edelleen ’kuolonsyöjiin’”, Kingsley vastasi. ”Ihmisiähän me kaikki olemme. Jokainen ihmiselämä on yhtä arvokas ja syytä säästää.”
”Erinomaisesti muotoiltu, Ruhtinas, minä äänestän sinua ministeriksi, jos me joskus päästään tästä sekasorrosta”, Lee sanoi. ”Ja nyt vuorossa Romulus ja suosittu osio ’Potterin kaverit’.”

”Se on Remus”, Adara kuiskasi, ennen kuin Lupinin ääni edes kuului.
”Kiitos, Joki”, Lupin sanoi.
”Romulus, väitätkö sinä yhä, kuten olet väittänyt joka kerta kun olet ohjelmassamme ollut, että Harry Potter on edelleen hengissä?”
”Väitän”, Lupin sanoi. ”Minun mielestäni on päivänselvää, että jos hän kuolisi, kuolonsyöjät kuuluttaisivat kuoleman mahdollisimman laajalle, koska se olisi kohtalokas isku uutta hallintoa vastustavien taistelutahdolle. ’Poika joka elää’ on edelleen kaiken sen vertauskuva, minkä puolesta taistelemme: hyvän riemuvoiton, viattomuuden, voiman, vastarinnan välttämättömyyden. Kaiken lisäksi eräs luotettavan tahon ihminen, joka on hyvin läheinen minulle, on tavannut Harryn juuri ja kertoi tämän olevan kunnossa.”
”Sepä on hienoa kuulla! Entä mitä sanoisit Harrylle, Romulus, jos tietäisit että hän kuuntelee tätä?”
”Sanoisin, että olen hengessä hänen mukanaan. Ja kehottaisin häntä seuraamaan vaistojaan, jotka ovat hyvät ja melkein aina oikeassa.”

”Ja nyt tavanmukainen raporttimme niistä Harry Potterin ystävistä, jotka kärsivät uskollisuutensa tähden?” Lee sanoi.
”No, kuten vakituiset kuulijamme tietävät, useita hiukankaan suorasanaisia Harryn kannattajia on vangittu. Sirius Mustan tytär on yhä väkisin Tylypahkassa - vaikkakin lomalla, josta on pakko palata -, kuten kaikki muutkin nykyään siellä olevat ja muun muassa Saivartelijan entinen päätoimittaja Ksenofilius Lovekiva ja hänen tyttärensä ovat mitä ilmeisimmin Azkabanissa. Ja Tylypahkan riistanvartija Rubeus Hagrid vältti täpärästi vangitsemisensa, pidettyään Harry Potterin tukijuhlaa kotonaan.”
”Miksi hän ei kutsunut minua?” Adara tuhahti ja Harry katsoi tätä kuin sanoen ilmeellään: eikö sinulla ole jo ongelmia tarpeeksi?
Adaran nyrpeys haihtui ja hän mutisi: "Ai... joo..."

”Kuolonsyöjiä paetessa auttaa varmaan jos sattuu omistamaan kuudentoista jalan pituisen velipuolen”, Lee totesi.
”Eiköhän. Tahtoisin silti tähdentää, että vaikka me täällä Pottervahdissa ihailemme Hagridin rohkeutta, emme kehota tulisieluisimpiakaan tekemään samaa. Harry Potterin tukijuhlia ei ole viisasta järjestää tässä ilmapiirissä.”
”Eipä todellakaan”, Lee sanoi, ”ehdotamme sen sijaan, että osoitatte edelleen kiintymystänne salama-arpiseen mieheen kuuntelemalla Pottervahtia! Ja nyt siirtykäämme uutisiin, jotka koskevat velhoa joka on osoittautunut aivan yhtä vaikeasti tavoitettavaksi kuin Harry. Käytämme hänestä nimitystä pääkuolonsyöjä ja minulla on kunnia esitellä avustajani syvällisiä mietteitä huhuista, joita pääkuolonsyöjästä on liikkeellä. Ole hyvä, Jyrsijä!”

”Jyrsijä?” kuului Fredin ääni. ”Minä en ole Jyrsijä, en takuulla. Minähän sanoin, että haluan olla Floretti!”
”Okei, olkoon menneeksi. Floretti, voisitko nyt kertoa mielipiteesi erinäisistä tarinoista joita olemme kuulleet?”
”Kyllä voin, Joki. Kuten kuulijamme tietävät, jolleivät ole paenneet puutarhalammen pohjaan tai johonkin vastaavaan paikkaan, tiedätte-kai-kenen strategia, jonka mukaan hän pysyttelee piilossa, on omiaan luomaan kivaa pikku pakokauhua. Huomauttaisin vain, että jos hänet olisi todella nähty aina kun niin on väitetty tapahtuneen, meillä täytyisi olla yhdeksäntoista tiedätte-kai-ketä juoksemassa ympäriinsä.”
”Mikä tietenkin sopii hänelle mainiosti”, Kingsley huomautti. ”Salaperäisyyden velho herättää enemmän kauhua kuin se, että hän astuisi näkyville.”

”Olen samaa mieltä. Yritetäänpä siis tyyntyä hivenen, ihmiset. Asiat ovat tarpeeksi pahalla tolalla ilman keksittyjä juttujakin. Otetaan esimerkiksi tämä uusi ajatus, että tiedätte-kai-kuka osaisi tappaa pelkällä katseella. Se on kuulkaa basiliski se. Yksinkertainen testi: tarkistakaa, onko sillä, joka teitä tuijottaa, jalat vai ei. Jos sillä on, voitte katsoa sitä turvallisesti silmiin, joskin jos toljottaja on tosiaan tiedätte-kai-kuka, se on todennäköisesti vihonviimeinen katseenne.”
Harry ja Adara nauroivat, Hermione virnisti ja Ron hymähti huvittuneena.

”Entä huhut, joiden mukaan hänet on nähty ulkomailla?” Lee kysyi.
”No, kukapa ei tahtoisi kivaa pikku lomaa kaiken sen raskaan työn jälkeen, jota hänkin on tehnyt?” Fred sanoi. ”Tärkeintä on, ihmiset, ettette tuudittaudu väärään turvallisuuden tunteeseen, kun arvelette että hän on poistunut maasta. Ehkä hän on, ehkä ei, mutta tosiasiaksi jää, että hän pystyy halutessaan liikkumaan nopeammin kuin Severus Kalkaros shampoopullon nähdessään, joten älkää luottako siihen että hän on jossain kaukana, jos suunnittelette jotain hivenenkään vaarallista. En olisi uskonut, että ikinä sanon näin, mutta turvallisuus ennen kaikkea!”
Harry, Hermione ja Ron nauroivat Kalkaros-vitsille niin että vesi valui heidän silmistään. Adara ei nauranut, vaan tyytyi kuuntelemaan Fredin puhetta loppuun.
”Suurkiitos viisaista sanoistasi, Floretti. Hyvät kuulijat, tähän päätyy tämänkertainen Pottervahti. Emme tiedä, milloin pystymme lähettämään seuraavan ohjelman, mutta voitte luottaa siihen että palaamme vielä. Sormeilkaa valitsimianne, seuraava tunnussana on ’Villisilmä’. Turvatkaa toistenne elämä, olkaa uskollisia. Hyvää yötä.”

”Hyvä, vai mitä?” Ron kysyi.
”Loistava”, Harry totesi ja Adara nyökkäsi.
”He ovat niin rohkeita”, Hermione totesi ihaillen. ”Jos heidät löydettäisiin…”
”No, hehän pysyvät liikkeellä, niin kuin mekin”, Ron totesi.
”Mutta kuulitteko te, mitä Fred sanoi?” Harry kysyi innoistaan. ”Hän on ulkomailla! Hän etsii edelleen sauvaa, minä tiesin sen!”
”Mitä sauvaa?” Adara kysyi ihmeissään.
”Harry”, Hermione yritti väittää vastaan, mutta Harry jatkoi innoissaan.
”Älä viitsi, Hermione! Miksi sinä olet niin lujasti päättänyt väittää vastaan? Vold-”
”Harry, EI!”
”-emort hakee seljasauvaa!”

”Harry! Se nimi on tabu!” Ron karjaisi ja hän ja Adara pomppasivat seisomaan, kun teltan ulkopuolelta kuului ilmiintymisen raksahdus.
”Minä sanoin, ettei sitä saa sanoa ääneen!” Adara sihahti heille, samassa kun ilmiskooppi, viholliset tunnistava laite jonka Harry sai Vauhkomieleltä, alkoi pyöriä vinhaa vauhtia.
”Tulkaa ulos kädet ylhäällä!” kuului karhea miehen ääni, joka kuulosti kuin koiralta jonka kurkku oli viilletty auki. Adara nielaisi ja tunsi yhtäkkiä arpia vatsassaan kirveltävän: Fenrir Harmaaselkä.
”Me tiedetään, että te olette siellä! Puolen tusinaa sauvaa tähtää teihin, eikä me piitata, kenet me kirotaan!”




irvistelijä

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 145, 16.7!!
« Vastaus #770 : 17.07.2008 11:50:28 »
Juippii olin eka :P No kuitenkin, ensinnäkin ei saa jättää tämmötteisiin kohtiin!!! Mehän kuollaan järkytyksestä kun luetaan ja ei tiedetä mitä tapahtuu ja.....

No kuitenkin, ihan mahtava luku jälleen kerran, luin niin kiireellä kun tosiaan oli niin hyvä etten kirjotusvirheisiin kiinnittänyt huomioo, jos niitä nyt ees oli.

Kiitos ja kummarrus siitä että kirjotat tätä ficcii.

lunaJAU

  • ***
  • Viestejä: 7
  • Radical Dreamer
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 145, 16.7!!
« Vastaus #771 : 17.07.2008 15:11:20 »
No siis luin kai jonnekin luvun 35 paikkeille, koska siinä vaiheessa alkoi jotenkin ärsyttää, kun luvut olivat kamalan nopeatempoisia ja tapahtumia tuli ja kuvailua ei näkynyt missään.

Tiedän, että tämä on pitkä juttu ja koostuu pitkästä aikavälistä, mutta silti teksti oli liian nopeaa.

Katsoo luenko loppuun. Mutta muuten ihan kiva. ^^
See me ride out of the sunset, on your colour TV screen
Out for all that I can get, if you know what I mean

Musta-Anturajalka

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 145, 16.7!!
« Vastaus #772 : 17.07.2008 19:16:37 »
Hmm. Alotin lukemaan tätä ficciä ihan siis alusta, mutta lopetin jossain vaiheessa lukemisen. Pidin tauon. Sitten mä luin ton vipan osan ja aattelin nytten sitten kommentoida. :)

Eli mun mielestä sä kirjotat helposti luettavaa tekstiä, jossa on sopivasti kaikkea.  :)
Tavallaan yksi asia mua kuitenkin häiritsee.. Kun tuota, kirjoitat puoliksi niinkuin omaa tarinaasi ja puoliksi lainaat tekstiä aika lailla suoraakin, kirjoista.
En tiedä haittaako se muita niinkään. Mutta itse mietin välillä tekstiä luettaessa, että "tapahtuukohan tässä nyt niin seuraavaksi, kuin kirjassa tapahtuu? aa, joo, kyllä tapahtuu"..
Tarkoitan siis vain, että olisi mukavaa jos pystyisit vähän muokkaamaan tekstiä, jos lainaat sitä kirjoista. ;)


Anteeksi, jos teksti on kutakuinkin epäselvää, etenkin tuo mun "rakentava".. :D Olen aika huono kirjoittamaan rakentavaa toisille.

Lauren

  • Piirakkatyttö
  • ***
  • Viestejä: 200
  • Ava: Karakuri
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 145, 16.7!!
« Vastaus #773 : 17.07.2008 19:40:41 »
Ja pitkästä aikaa olen täällä kommentoimassa. Kylläpäs olen monta lukua jättänyt väliin, mutta kaikki on ollut hyviä. Rakentava taisi jäädä Helsingin Mustasaareen, jossa vietin melkein koko kesäkuun, enkä aio palata sinne vapaaehtoisesti, joten jäät ilman rakentavaa, sori.
Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 145, 16.7!!
« Vastaus #774 : 18.07.2008 01:17:31 »
irvistelijä, njähhäh, kärsi >:]
lunaJAU, kerrankin joku joka ilmoittaa jättäneensä ficin kesken! kukaan ei ole aiemmin ilmoittanut olemassaolostaan. Ja totta on kyllä, alku on hiukka tönkköä ja kirjaa seuraavaa koska tosiaan 13-14-vuotias sillon oli :/
Musta-Anturajalka, voin luvata, että tarinan loppu ei ole mitään kirjaan nähden ;)
Lauren Swann, welcome back ;D

Musta-Anturajalka

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 145, 16.7!!
« Vastaus #775 : 18.07.2008 12:39:17 »
Musta-Anturajalka, voin luvata, että tarinan loppu ei ole mitään kirjaan nähden ;)

Okei. :D Luultavasti kyllä luen tarinasi loppuun, ei siinä mitään. :)

strawberry^spoon

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 145, 16.7!!
« Vastaus #776 : 18.07.2008 17:13:40 »
Huiiii... jännittävää. Laitahan jatkoa pian!  :D

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 145, 16.7!!
« Vastaus #777 : 22.07.2008 01:55:48 »
Luku 146. Paluu Malfoyn kartanoon







Oli pilkkopimeää, kun Ron oli naksauttanut Dumbledorelta saamaansa pimeytintä. Hermionen sauvasta singahti valkoinen valo päin Harryn kasvoja ja tämä kaatui kasvot edellä maahan. Adara nousi seisomaan ja kaikkoontui kahdenkymmenen metrin päähän teltasta ja katsoi kaukaa kun Fenrir Harmaaselkä ja muutama muu kaapparijengiläinen asteli telttaan sisälle juuri Adaran kaikkoontumisen jälkeen. Adara toivoi, että Harry ja muut pääsivät karkuun turvallisesti, muttei voinut tehdä mitään auttaakseen. Hän olisi jäänyt kiinni Fenririn edessä.
Teltan ulkopuolelle jäi muutama kaapparijengiläinen kahden sidotun vankinsa kanssa vahtimaan.

Kului hetki ja Adara kuuli, kuinka Ron huusi jotakin vihaisesti. Hermione kiljui jotain ja äänet vaikenivat puheeksi. Adara asteli viimein esille puiden takaa ja astui muina miehinä teltan eteen. Kaapparijengiläiset kohottivat sauvansa, Adara nosti vasemman käden hihansa ja kauhukseen huomasi, että toinen kaapparijengin vangeista oli Dean Thomas. Toinen taas oli pieni vanha maahinen.
”Harmaaselkä, täällä olisi eräs tuttu!” yksi jengiläisistä sanoi ja Dean Thomas kohotti kasvonsa Adaraa ja tämän pimeän piirtoa kohti.
”Sinä!” Dean henkäisi kauhuissaan. ”Petturi!”
”Hiljaa!” äsken Harmaaselälle huutanut jengiläinen sanoi ja potkaisi maassa istuvaa Deania vatsaan.

Adara asteli tyynesti telttaan, joka oli kadottanut jo kaikki Hermionen tekemät suojaloitsut.
”Fenrir, saavuitpa nopeasti”, Adara sanoi astuessaan telttaan. Fenrir nosti katseensa maassa makaavasta Harrysta – jonka kasvot olivat turvonneet ilmeisesti Hermionen loitsun ansiota tunnistamattomiksi – ylös Adaraan.
”Kappas, Musta. Mitä sinä täällä?”
”Huomasin että täällä liikkui karkureita ja lausuin Pimeyden lordin nimen saadakseni vähän apua”, Adara totesi. Fenrir näytti yllättyneeltä.
Sinä lausuit Pimeyden lordin nimen?”
”Niin, minä”, Adara vastasi. Fenrir nosti Harryn hiuksista pidellen ylös ja katsoi taas Adaraan.
”Nämä ovat epäilemättä Tylypahkasta – satutko tietämään keitä nämä ovat?”
Adara ei ehtinyt miettiä vastausta, kun yksi kaapparijengiläisistä nosti teltan lattialta yhden Päivän profeetoista.

”Näyttävät epäilyttävästi niiltä Pottereiden kavereilta. Katsopas, niiden kuvat on lehdessä. ’Hermione Granger, kuraverinen, jonka tiedetään kulkevan Harry Potterin kanssa.’”
”Niinkö siellä lukee?” Fenrir kysyi kiinnostuneena ja katsoi Adaraan ja pudotti Harryn lattialle.
”Mitäs sanot, Musta, onko tuo se kuraverinen?” Adara katsoi pelokasta Hermionea ja nyökkäsi.
”Ei epäilystäkään, hän se on”, Adara sanoi ja tiesi, että jos hän valehtelisi, hän vain jäisi kiinni.
”Sittenhän tuo turvonnut naama kuuluu Potterille, luulin tosin että hän käyttää laseja –”
”Löysin lasit!” yksi kaappareista sanoi ja antoi ne Fenrirille. Fenrir laski lasit Harryn nenälle ja katsoi tätä hetken.
”Mitä luulet, Musta? Onko tämä Potter?” Adara tuijotti tutkivasti Harrya.
”Vaikea sanoa… Ehkä jonkun loitsun avulla hän näyttäisi tuolta… mutten tiedä”, hän vastasi.

”Mitä meidän tulisi tehdä, Harmaaselkä?” yksi jengiläisistä kysyi. Fenrir mietti.
”Voisin vannoa, että jos Potterin parhaat kaverit ovat täällä, niin tuo yksi on Potter itse. Kutsutaan pimeyden lordi”, hän sanoi ja Adaran vatsassa muljahti.
”Kutsutaan? Tänne?”
”Ei tietenkään tänne! Viedään ne Malfoyn kartanolle, siellä lordi nykyään asuu”, Fenrir sanoi ja riuhtaisi Harryn seisomaan. Kaapparijengiläiset raahasivat Harryn, Hermionen ja Ronin ulos teltasta, sitoivat ja pistivät samaan paikkaan Dean Thomasin ja toisen vangin kanssa, Fenrir nappasi Rohkelikon miekan ja Adara nappasi vaivihkaa Harryn pienen pussin, kun Harry muodosti huulillaan sanan ”pussi” hänelle. Sitten he kaikki kaikkoontuivat Malfoyn kartanon portin luo. Adara nosti vasenta hihaansa näyttääkseen portille piirron, ja portti aukesi. Hän mietti kuumeisesti miten hän saisi autettua Harryn ja muut pakoon ilman että hän jää itse kiinni…

He astelivat ulko-ovelle, jonka Narcissa tuli avaamaan.
”Adara! Pitkästä aikaa – Mitä tämä on?” hän kysyi hämmästyneenä kun näki kaikki vangit ja kaapparijengiläiset.
”Kuka sinä olet?” Narcissa kysyi Fenririltä.
”Kyllä sinä minut tunnet! Fenrir Harmaaselkä! Me ollaan napattu Harry Potter!”  Narcissa oli hetken vaiti ja näytti punnitsevan vaihtoehtojaan.
”Tulkaa sisälle”, hän mutisi ja kääntyi. Vangit raahattiin kovakouraisesti portaat ylös ja Adaran teki kipeää kuulla Hermionen itku ja Ronin kivusta vinkaisut.
”Emme ole vielä varmoja, onko hän Harry Potter”, Adara sanoi Narcissalle.
”Sinähän tunnet hänet, miten voi olla ettet tunnista häntä?” Narcissa kysyi.
”Tuon pojan kasvot ovat muuttuneet loitsun voimasta, on vaikea sanoa onko hän Harry”, Adara sanoi.
”Ehkäpä Draco tietää”, Narcissa ehdotti ja osoitti olohuoneen sohvalle.

Draco nousi hitaasti sohvalta ja Adara näki Luciuksen saapuvan käytävästä saliin.
”Mitä täällä metelöidään?” Lucius kysyi.
”Nuo sanovat, että heillä on Harry Potter. Draco, tule tänne”, Narcissa sanoi kylmäkiskoisesti.
Draco asteli lähemmäs Harrya, katse vältellen poissa Adarasta.
”No, Draco? Onko se Harry Potter?” Lucius kysyi.
”En pysty sanomaan varmaksi”, Draco vastasi.
”Katso huolellisesti! Mene lähemmäs!” Lucius yllytti innoissaan. Adara perääntyi kauemmas kaappareista ja jäi miettimään. Miten hän saa kaikki kaapatut pois täältä?
Dracon katse harhaili Fenririn ja Luciuksen puhuessa kaikkialle muualle, paitsi lähelle Adaraa, ja Adara ymmärsi kyllä miksi. Draco oli yhä loukkaantunut kun Adara oli rakastunut Severukseen, tai niin hän Dracon antoi luulla…

”Potter, vai?” kuului ilahtunut kirkaisu ja Adara huomasi Bellatrixin saapuneen paikalle. Adara katsoi tätä pikaisesti inhoten, mutta verhosi ilmeensä sitten tyyneydellä ja itsevarmuudella. Bellatrix huomasi viimein Adaran ja pysähtyi niille sijoilleen.
”Ai. Sinä”, hän totesi yhtä inhoten kuin Adara oli häntä katsonut. Bellatrix käänsi katseensa taas Fenririin ja muihin.
”Jos Potter on täällä, meidänhän täytyy kertoa Pimeyden lordille!” hän sanoi ja kiskaisi hihaansa ylös. Lucius tarttui pikaisesti Bellatrixia ranteesta ja esti tätä kutsumasta Voldemortia.
”Minä kutsun hänet, Bella, Potter on tuotu minun talooni ja on siis määräysvallassani –”
”Sinun määräysvaltasi! Sinä menetit määräysvaltasi kun menetit sauvasi!” Bellatrix ilkkui ja Adara ei jaksanut kuunnella. Hän vajosi taas ajatuksiinsa… Ja sai idean. Oljo oli alkanut pitää hänestä, joten jos hän pyytäisi Oljoa hakemaan Dobbyn, Dobby voisi kaikkoonnuttaa kaikki pois!

”SEIS! Älä koske siihen, me tuhoudutaan kaikki, jos Pimeyden lordi tulee nyt!” Bellatrix huudahti ja Lucius ei koskenut piirtoonsa. Adara kohdisti katseensa taas heihin.
Bellatrix asteli erään kaapparin luo ja osoitti Rohkelikon miekkaa.
”Mikä tuo on?”
”Miekka”, kaappari murahti kuin itsestäänselvyytenä.
”Anna se tänne.”
”Se ei taida olla sinun. Minä sen löysin.”

Kuului vain pamaus ja punainen valo välähti kun kaappari tainnutettiin. Bellatrix tainnutti kaikki muutkin, paitsi Fenririn, jonka hän pakotti polvilleen lattialle ja osoitti tätä kurkkuun sauvalla. Hän heristi mielipuolisena miekkaa tämän edessä ja kysyi: ”Mistä sinä sait tämän?”
”Kuinka sinä uskallat?” Fenrir kysyi ja Adara ei tiennyt kumpi oli juuri silloin pelottavamman näköinen: mielipuolinen Bellatrix vai raivostunut Fenrir?
”Mistä sinä löysit tämän miekan? Kalkaros lähetti sen Irvetaan minun holviini!”

”Se oli noiden teltassa! Päästä minut irti!” Fenrir karjui ja Bellatrix loihti tämän ylös.
”Severus lähetti?” Adara kysyi.
”Ooi, kutsut  häntä jo ihan Severukseksi? Jos en paremmin tietäisi, luulisin että te olette rakastavaisia.”
”Etkö ole jo kuullut, Bella? Adara ja Kalkaros aikovat mennä vihille pian”, Lucius totesi.
Anteeksi mitä?! Adara ajatteli, muttei antanut sen näkyä ulospäin. Toisin kuin Bellatrix, jonka leuka loksahti auki. Adara saattoi kuulla Harryn, Hermionen ja Ronin supisevan keskenään ja Dean Thomasin henkäisevän äänekkäästi.

”Mitäh? Severus Kalkaros ja tuo verenpettureiden rääpäle?”
”Varo sanojasi”, Adara sanoi kylmästi.
”Tai mitä? Rakas Severus tulee ja kostaa minulle. Hui, pelottaa”, Bellatrix ilkkui ja kääntyi muihin päin.
”Vangit on sijoitettava kellariin siksi aikaa kun minä mietin mitä tehdä!”
”Tämä on minun taloni, Bella, sinä et jaa määräyksiä minun –”
”Tee niin kuin sanon! Sinä et aavistakaan, millaisessa vaarassa me olemme!” Bellatrix kiljui Luciukselle.
”Harmaaselkä, vie vangit kellariin”, Narcissa käski.
”Odota. Kaikki paitsi… paitsi kuraverinen”, Bellatrix lisäsi ja Adaran sisällä kuohahti. Mitä Bellatrix oikein aikoi?






« Viimeksi muokattu: 16.05.2009 01:18:50 kirjoittanut Fubuki »

Merimoi

  • Vieras
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 146, 22.7!!!
« Vastaus #778 : 22.07.2008 02:34:53 »
UAHH!! En kirjassa pahemmin tykännyt siitä kaapparisysteemiluvusta, mutta tämä saattoi muuttaa käsitystäni. Ei virheitä, tai sitten oon vaan soke :)

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 146, 22.7!!!
« Vastaus #779 : 22.07.2008 08:28:33 »
UUuu!!!! Jännäksi menee!! ;)
Mitähän ne nyt keksii :) muhaha......
Hyvin sait Adaran hivutettua Fenririn ja muiden mukaan, ilman paljastumista... Ja ne menevät vihille *aawwss* :)

Mutta nyt käy jännäksi, vaikka on kirjan lukenut, on tämä iiiihan eri asia, eli jatkoa vaan kehiin! :)

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3