Kirjoittaja Aihe: Ja minä tanssin valossa, S  (Luettu 3694 kertaa)

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Ja minä tanssin valossa, S
« : 19.04.2011 03:46:46 »
*

Title; Ja minä tanssin valossa
Author; insatiable
Rating; S
Character; Lily Evans
Genre; Angst/Drama

A/N; Mie oon nyt saanut jonkinasteisen innostuksen totaalisesti Lilyyn, joten tässäkin siis hänestä pieni pätkä, joka sijoittuu keskiyön paikkeille. Jostain syystä miulla on semmoi mielikuva, että Lily on todella hyvä tanssija! Kun kirjoitin tätä, niin miulla soi taustalla PMMP'n Päiväkoti- biisi; se ehkä toikin vähän ideaa tähän ainakin alitajuisesti! Ja mie en näköjään enää saa aikaiseksi melkein mitään muuta kuin angstia. Tämä osallistuu Fan Fiction 1o - haasteeseen sanalla 01. Harmaa, ja lisäksi One True Something 2o - haasteeseen, aiheena One-Shot.

*


Ja minä tanssin valossa


Linna oli aina öisin aivan hiljainen – kuin talvinen maisema keskellä pohjoisinta erämaata vailla elämää ja tarinoita.


(äitini kertoi aina lapsuudestaan ja syksyistä)


Kynttilän liekki leikki vierelläni, kun istuin sänkyni laidalla. Se ei kajastanut valoaan hiuksiini, vaan niiden sävy jäi puolitiehen.

En erottanut ympäröiviä värejä – näin kaiken himmeänä ja harmaana; sen kaikkina eri sävyinä. Mutta juuri nyt värit eivät olleet tärkeitä.

Mielessäni oli kaunis kuva metsästä ja linnuista – niiden laulun pystyi miltei kuulemaan, kun oikein venytti korvanlehtiään.


(tahdoin tuntea kesän ja kotipihani nurmikon ja sen takana humisevat puut)


Nostin käteni ylös – ensin oikean, sitten vasemman.

Astuin alas sängyltäni ja liikahdin kohti ovea.

Selkäni taipui kaarelle ja jalkani ottivat muutaman askelen eteenpäin. Nilkkani ojentui, kun hypähdin kevyesti ylöspäin ja laskeuduin hellästi alas.

Tunsin puulattian päkiöideni alla ja kostean yön tuoksun nenänpäälläni. Nimettömäni kurotti kohti kattoa ennen etusormea ja olkapääni olivat rennot.

Olin onnellinen, mutta silmäni tahtoivat itkeä. Hiukseni olivat takussa ja yöpaitani helmassa oli reikä.


(kotona silkkipyjamani oli käyttämättömänä liian monta kuukautta)


Vartaloni vei minua mukanaan enkä enää kuullut laulua.

Tahtoisin pyytää anteeksi, etten ole kotona. Tiedän, että katsomme samaa taivasta, niin kuin minulle aina sanotte, mutta sydämeni pyytää anteeksi joka lyönnillään.

Odotan aamuja, koska jokainen tuo minut lähemmäs teitä – en unhoita teitä hetkeksikään, vaan mietin hetkiämme yhdessä.


(sisko rakkaani, muista pitää huolta kukasta ikkunalaudalla)


Taivas oli tumma ja minä tanssin kuin kynttilän liekki, joka oli sammunut jo aikaa sitten


(valo syttyy jälleen, kun tunnen isän sulkevan minut syleilyynsä ja nämä kyynelet muuttuvat onnellisiksi)

*
« Viimeksi muokattu: 11.07.2011 01:35:59 kirjoittanut insatiable »

Penber

  • Vieras
Vs: Ja minä tanssin valossa, S
« Vastaus #1 : 22.04.2011 19:26:49 »
Tämäpä oli kaunis ja herkkä! Aluksi mietin (no ehkä sekunnin) että mahtaako tämä olla mistään, sillä en oikein osaa sanoa juuta taikka jaata Lilystä, mutta luinpas tämän ja varmaan luen vielä kohta muutaman kerran uudelleen. Tämä oli sen verran taiteellinen teksti, että tämä aukeaa ehkä vasta sitten viidennen lukukerran jälkeen :'D.

Mutta joo, mites tätä lähtisi purkamaan. Idea oli mielenkiintoinen, oivallinen ja kekseliäs. Se jotenkin yhdisti (mielestäni) monta asiaa toisiinsa. Koska tanssihan voi olla sekä iloinen että surullinen, uskon tai ainakin omasta mielestäni näin, että tämä tanssi-vertaus kuvastaisi hyvin Lilyn ajatuksia Tylikseen menosta. On kiva päästä kouluun, olla noita jne, mutta samalla on kamala jättää perhe taakseen. Tuolla jossain oli suloinen pieni kohta, jossa Lily toivoi Petunian hoitavan jotain kukkaa ja se jotenkin ehkä entisestään vahvisti ajatteluani tuosta analyysistä, jota en ala nyt toistamaan.

En ihan ole keksinyt muuta vertausta liekille, muuta kuin että aina kun se lepattaa se näyttää tanssivan. Mutta toisaalta se liekki voisi hyvin symboloida Lilyn elämää, joka lopulta sammui pitkän tanssimisen jälkeen. Oo, ja voisin tosiaan mainita, että mie suorastaan rakastan tekstejä, joita pääsee itse analysoimaan näinkin vapaasti. Siksi luenkin mielelläni tällaisia, vaikka pääosassa olisikin hahmo, johon itse en ole niinkään tutustunut.

Aluksi nuo sulut vähän epäilytti, mutta toisaalta ne ehkä sopikin tavallaan tähän osana sitä taiteellisuutta, mikä teki tästä tekstistä erikoisen ja hyvän. Mutta enpäs jaarittele enempää, vaan kiitän ja katoan : D...

TseiTsei

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Ja minä tanssin valossa, S
« Vastaus #2 : 25.04.2011 21:17:25 »
U-P-E-A-A.

Intensiivinen hetki elämästä, kaunista.

Tykkään otsikoistasi, ne kertovat mukavan vähän aiheesta, ovat mielenkiintoisia ja on sellai fiilis, että "vitja, lupaava otsikko, pakko olla hyvä", junou ! ^^

Luulen kans, että Lily on hyvä tanssija, ainaki semmoinen fiilis on.

Fiiliksiä täynnä nää sun tekstien lukemiset. Eikös se ole hyvä vain, vain hyvä? ^^

Hih, kiitän.
We all have moments of desperation, that's not an excuse .

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Ja minä tanssin valossa, S
« Vastaus #3 : 26.04.2011 22:47:03 »
Penber; Wii, tack tack, ihanaa ! ^^ hahaha : DD naureskelin tuolle 'mahtaako tämä olla mistään' :'> itse mietin usein ficcien kohdalla sitä, jos on jokin elementti mistä en oikein perusta :D Wäww, taiteellinen? Vautsi! En tiennyt, että osaan sellaista - mahtavaa kuulla, että oli! Itse miellän harmittavan usein tekstini vain tekotaiteellisina:''> mutta mieltänostattavaa kuulla, ettei niin taida ollakaan ^^

Joo, ajatuksena oli yhdistää muutamakin asia toisiinsa, ihanaa, että huomasit ^^ Perhe kun on itselle kaiken keskus, niin halusin mietiskellä vähän Lilyn tunteita omaansa kohtaan. Petunia ja kukka taisi olla fiasko, mutta aina saa toivoa! :'>

Miulle liekki on aina ollut elämän, ilon ja rakkauden symboli ja ikäänkuin semmoi voimanlähde - kynttiläfriikki kun olen :D Ja se vähän niinkuin tosiaan symboloi vähän niinkuin tuotakin. Damn, sinä olet taitava analysoija! <: Ihanaa, että teksti oli mieleinen ^^ ! Sulut on joku uusi villitys miulla nykyään, joita itsekin aluksi vierastin.. : D

Kiitän, kiitän kommentistasi !<3'

TseiTsei; Hahaa ^^ Kiitos paljon! Oi, intensiivinen; kaunis sana! Mutta siis niin, niin sen oli vähän tarkoitus olla : D Aww, mahtavaa kuulla, että tykkäät miun otsikoista, jee - Itsekin tykkään, eiku :D Jotenkin Lily tuntuu niin tanssijatyypiltä tosiaan (: No, fiilisten tuottaminen on tarkoitus!

Kiitos siulle kommentista !<3'

xoxoxo ins

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: Ja minä tanssin valossa, S
« Vastaus #4 : 14.05.2011 21:15:50 »
Minä täällä, muistatko..? Päätin tulla nyt kommentoimaan, vaikka lupasin sen silloin joskus kymmenen vuotta sitten, mutta kun Roy/Ed sai minut valtaansa tässä muutama päivä sitten ja sitä ennen en ehtinyt ja seliseli.

Taisin aloittaa tämän lukemisen eilen, mutta arvaa kuka nukahti kesken kaiken? Niin klassista miulle. Kuitenkin, luin tämän nyt loppun, ja muistin miksi tykkään siun kirjoituksista liikaa. Runollisuus tässä oli sitä ihanan makeaa, sointuvat sanat ja kaikki! Teki mieli lukea ääneen tätä, mutta oma ääni olisi pilannut tunnelman ja sitten olisin ollut nyyh, kun ei saa enää tuosta herkkyydestä kiinni.

Siroutta, herkkyyttä, tanssiva Lily, voit varmaan arvata kuinka paljon tykkään tästä mielikuvasta? ^^ Ja noista ehkäpä hivenen kliseisistä fraaseista, mutta ei haittaa! Tosiaan, luin tämän useampaan otteeseen, enkä saanut siltikään mitään irti. Mitään uutta auringon alla ja silleen (ihan kirjaimellisesti auringon alla).

En muuten tykkää yhtään tämän pilkkomisesta, minkä olisin tehnyt jo monta kertaa, mutta kun ei tykkää, koska rikkoo sen kokonaisuuden, mutta ihan pakko:
Lainaus käyttäjältä: ins
Olin onnellinen, mutta silmäni tahtoivat itkeä. Hiukseni olivat takussa ja yöpaitani helmassa oli reikä.
ja
Lainaus käyttäjältä: ins
Taivas oli tumma ja minä tanssin kuin kynttilän liekki, joka oli sammunut jo aikaa sitten

(valo syttyy jälleen, kun tunnen isän sulkevan minut syleilyynsä ja nämä kyynelet muuttuvat onnellisiksi)

Nämä kohdat olivat juuri sellaisia, joista ensimmäinen houkutteli heittäytymään lattialle (auts) ja ryömimään sängyn alle ja jälkimmäinen sai minut hymyilemään tyhmästi. Ja juuri nämä saivat tuotoksesi tulemaan lähemmäksi itseäni lukijan asemassa (hieman epäselvästi ilmaistu).

Kiitos iso-ins tästä, muistutit taas, miksi tykkään lukea sinun hengentuotosta ♥
~Merrrí

Hei vau, olen kirjoittanut kommentin kuukauden tauon jälkeen!

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Ja minä tanssin valossa, S
« Vastaus #5 : 16.05.2011 22:26:53 »
Merrrí; Wiiii! Et ole unohtanut minua vaikka oonkin ollut kauhea kökkö enkä oo kirjottanut sulle mitään enkä jutellut enkä edes ficannut! So sorry<3' ! Mutta hei tottakai muistan, älä nyt ole höpsi! ^^

VoiEI! Onpas tylsä teksti, kun nukahdat kesken kaiken :''>> Hehah :D Ihanaa, että kuitenkin luit loppuun asti ja äwws, liikaa? ^^ Heh, joskus edes jotain sointuvaa. Pyff, veikkaan että äänesi on oikein kiva! ^^ Tanssiva Lily on jotenkin miun mielessä ollut pitkään! hihi, kliseet on kivoi :'> hahaa! tiedä onko hyvä vai huono, ettet saanut mitää irti! ^^

Pilkkominen on oikein jees ja suotavaa eikä lainkaan huonoa ^^ toivottavasti et heittäytynyt lattialle tai edes ryöminyt sängyn alle? :D hiih, oikein hyvin ilmaistu! ^^

Wäww, kiitos sinulle pikkuinen, kun muistutit miksi tykkään siun kommenteista ja mikä tästä finityksestä on uupunut hetken aikaa; Merrrí! ^^<3' Kiitos sinulle miljoonasti kommentistasi!!

xoxoxo ins

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Ja minä tanssin valossa, S
« Vastaus #6 : 17.05.2011 19:11:35 »
Oli aivan ihana löytö tämä sinun angsti ficcisi <3!

Ah, aivan yhtä upea kuin yleensäkkin, sinä kun osaat kirjoittaa.
Oli jotenkin ihanaa lukea pitkästä aikaa sinun angsti ficcisi - ja vielä Lilystä!
Onnistut kuvailussa mielestäni aina. Kuvailu oli tässä aivan ihana ja sai tunteita esille, mutta kuvailua ei ollut kuitenkaan liikaa.
Minunkin mielestä Lily on hyvä tanssia, olen jotenkin vain ajatellut asian niin :D .

Lainaus
Taivas oli tumma ja minä tanssin kuin kynttilän liekki, joka oli sammunut jo aikaa sitten

(valo syttyy jälleen, kun tunnen isän sulkevan minut syleilyynsä ja nämä kyynelet muuttuvat onnellisiksi)
Tämä kohta oli mielestäni jotenkin aivan älyttömän hyvä, tiedä sitten miksi.

Aaaargh, tämä rakentava kommentointi ei sitten voi ollenkaan ikuna milloinkaan luonnistua minulta! :D Että, jos vaikka lopettaisin tämän sönköttämisen ja sanon vielä kolme sanaa: tämä oli aivan ihana!

Kiittäen ja kumartaen,
Natural, joka pahoittelee epärakentavaa kommenttiaan.


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Ja minä tanssin valossa, S
« Vastaus #7 : 11.07.2011 01:23:26 »
Natural; OMG oikeesti täällä oli kommentti! Kauheeta, kun nyt vastaan ihan sairaan myöhässä mut oi, mikä ihana yllätys, kun täällä olikin kommentti, johon en oo vastannut! Hihi, kiitos, aina niin mahtavaa kuulla, kun joku sanoo, et osaan kirjoittaa! ^^ Kiitos sanoistasi, että olen mielestäsi hyvä kuvailija, jeij ja vielä ihanampaa, että sai tunteita esille! Ja joo, tanssija-Lily, wäw! ^^

Hihi, mie tykkään itekkin tuosta kohdasta! Rakentava kommentointi ei ole aina välttämätön, pääasia, että jättää merkin jälkeensä<; Ää, ihanaa kuulla näin positiivinen kommentti omasta tekstistään ja itken kohta onnesta, joten kiitos sinulle miljoonasti ja pahoittelen, että vastaan vasta nyt!

xo, ins