Kirjoittaja Aihe: Pandora Hearts: Aurinko on toivo, sanovat he jotka kantavat sielua | K-11  (Luettu 1155 kertaa)

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Kirjoittaja: jennumiu tässä moi
Ikäraja: K-11 , valittaminen sallittu
Tyylilaji: Angst, fluffy, slash
Fandom: Pandora Hearts (PH)
Paritus/Hahmot: Gilbert/Break
Vastuuvapaus: En omista Pandora Heartsia, en sen hahmoja enkä miljöötä tai muutakaan. Vain teksti on omaani.

Tiivistelmä: Gilbert ei ymmärrä, ei itseään, ei mitään. Hän haluaisi olla siellä isäntää varten, hän halusi itkeä ja lakata olemasta, hän halusi häntä lohdutettavan ja kuolla yksinäisenä. Hän halusi nukkua muttei uskaltanut, seinät tuntuivat hengittävän ja hiljalleen ne kaatuisivat hänen päälleen eikä hän näkisi huomista vaikkei toisaalta halunnutkaan.

A/N: Heissulivei, jennu tässä taas. Ajattelin mainita, että kirjoittaessani kaavailin tämän sijoittuvan aikaan, jolloin Oz oli juuri 'kadonnut', eli Gil-kun on tässä noin 14 vuotias. Tökkäiskää jos epäselvä kirjoitustyylini jätti jotain epäselväksi, & kommentit on ihania :--)

Aurinko on toivo, sanovat he jotka kantavat sielua

Ikkunat itkivät raivokasta tuulta, huoneen jokainen nurkka oli täyttynyt syntyvistä varjoista tulen rauhoituttua hiillokseksi, ja Gilbert käpertyi kuin pieni, musta kissa kerälle peittoihin, silmien tarkkaillessa vauhkoina tyhjää mustuutta edessään.

Pimeä tulee, se tukehduttaa toivoni ja isäntä eksyy ikuisuudeksi syvyyksiin.

Oksat lyövät ikkunoita, Gilbert ei halua kuulla, hän painaa peiton korvilleen ja torjuu tietoisesti ja tiedostamatta muistoja, joita ei halua muistaa. Irvokkaasti nauraen, ovat isännän kasvot kuitenkin pakotettuina hänen verkkokalvollaan, ja ikäväkin sattuu kuin puukon isku vatsaan.

Oz, minä olen liian heikko.

Gilbert ei ymmärrä, ei itseään, ei mitään. Hän haluaisi olla siellä isäntää varten, hän halusi itkeä ja lakata olemasta, hän halusi häntä lohdutettavan ja kuolla yksinäisenä. Hän halusi nukkua muttei uskaltanut, seinät tuntuivat hengittävän ja hiljalleen ne kaatuisivat hänen päälleen eikä hän näkisi huomista vaikkei toisaalta halunnutkaan.

Aurinko on toivo, sanovat he jotka kantavat sielua. Uskon, ei minulla ole kumpaakaan.

Ovet, jotka Gilbert on raapinut rumiksi, koska ei uskalla satuttaa itseään vaikka sen uskoo ansaitsevansa, narahtavat hiljaa ja Gilbert huutaa. Huutaa ääni täynnä unohduksentahtoa, eikä kukaan häntä aio moittia, ei liioin edes kuulla.

Miksi hän, miksen minä, minä olen turha ja häpeätahra jokaisen silmissä.

Kun ääntä ei enää ole ja hän pelkää tukehtuvansa kyyneliinsä, Gilbert sinetöi huulensa ja maistaa veren suussaan. Silmät pelosta laajenneina, hän vastaa punaisten katseeseen pimeydestä ja tärisee. Kasvot joihin hän tahtoisi luottaa, valkeat hiukset, jotka hohtavat hiukan lohdullisesti pimeydestä, mutta Gilbert pelkää huulilla keinuvaa hymyä.

"Gilbert-kun, älä anna pimeyden syödä sinua."

Breakin ääni on rauhallinen ja silti se saa Gilbertin kavahtamaan, hän tahtoisi sulkeutua syvemmälle peittoonsa mutta sitä ei riitä. Gilbertin täytyy vain katsoa toista, joka istuu nojatuolissa ja heiluttelee jalkojaan, Gilbert näkee täysin vain liikkeen.

"Minä pelkään."

Break tuhahtaa Gilbertin sanoille, ei pahasti, mutta kuitenkin. Hän kohottautuu tuolista, ja silmää räpäyttäessään Gilbert menettää sen hetken, joka mieheltä vie asettua polvilleen Gilbertin eteen, niin lähelle että heidän nenänpäänsä koskettavat, ennen kuin Gilbert valahtaa sängylle.

"Minäkin."

Gilbert tärisee, tuntee pisaravanat poskillaan ja sulkee silmänsä. Ainoa, hän on aina ainoa joka myöntää pelkäävänsä, hän on aina se heikko. Itselleen tietenkin, isäntä ei koskaan mieltänyt Gilbertiä heikkona, vaikka hänen olisi Gilbertin mielestä pitänyt.

"Et."

Pimeässä Gilbert tuntee hengityksen ihollaan, voi lähes aistia hymyn toisen kasvoilla. Hiljaisuus hivelee hänen korviaan, hän ei tahdo kuulla valheita eikä totuuksia, sillä hän ei ole vielä valmis rikottavaksi uudelleen. Toinen vain hengittää, hengittää, hengittää.

"Pelkään."

Break valahtaa Gilbertin viereen, hauraat kädet tavoittelevat Gilbertin peiton reunaa, eikä  Gilbert osaa kuin katsoa, kuinka toinen kietoutuu peittoon, painautuu Gilbertin kylkeen ja hengittää kiinni tämän ihoon.

"Mutta juuri nyt, minua ei pelota."

Break tuoksuu makealta, Gilbert huomaa, vaikka huomio on kiinnittynyt huuliin lähes kiinni käsivarressa, siihen kuinka Gilbert pystyy tuntemaan toisen jokaisen rauhallisen sydämen lyönnin ja hengityksen ulos. Gilbert sulkee silmänsä, ja vaikka seinät yhä hengittävät, hän unohtaa pelätä niitä ja eksyy mieltymään toisen lämpöön.

Haistaen minttuteen, suklaan ja nekut, Gilbert arvaa ehkä uskaltavansa taas nukahtaa.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2012 18:16:39 kirjoittanut jennumiu »
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

Celia

  • Vieras
Vau.

Mullahan on järkevääkin sanottavaa, mutta en saa muotoiltua mitään oikein, joten sanon sen uudestaan: vau. Ja varotan, tätä on tulossa lisää, mutta älä anna sen nousta päähän pupu.

Mullahan siis ON se periaate että sulle kommatessa koitan löytää aina jotain negatiivista, sellasta mitä sä voit kehittää, ja tää johtuu varmaan siitä että sää oot se pupu jonka kanssa innostuttiin kirjottamisesta alunperin sen verran, että tehtiin siitä isokin juttu. Siksi mä varmaan huomaankin miten sä kehityt tässä koko ajan. Ja nyt kadotin mun ajatuksen, joten jätän tän aiheen tähän.

Mä oikeesti rakastan sun kirjotustyyliäs, sitä herkkyyttä jota löytyy myös niistä sun kaikkein ahdistavimmistakin teksteistä, vähän niinkun sellasta valonpilkettä, joka hyppelehtii kirjainten seassa. Vaatii oikeasti taitoa saada yhdellä virkkeellä kuvailtua elävästi tunteita, jotka saa lukijan uppoamaan tekstiin ja käymään kertojan kanssa tarinan läpi syvemmällä tasolla.

Sä varmaankin ymmärrät, etten voi sanoo paljookaan hahmoista, koska en tunne fandomia. Noh mutta, sanoit että Breakin esikuva oli Hullu Hatuntekijä ja annoit siitä sellasen tietyn kuvan, joka ei ainakaan mun mielestä tässä tullut esille. MUTTA voihan se olla että se oli just sellanen kun fandomissakin, kunhan vaan huvikseni kirjotan sulle tähän.

Joo, keksin muutakin kun ihkutusta. Nimittäin, oon huomannut että käytät samoja kuvailuja, sanavalintoja tai muuten vaan sellaisia huomattavia asioita monessakin eri ficissä - niinkun esim ne rohtuneet huulet sillon joskus, tukahdettu toivo jne. Ei se sinällään mikään virhe ole, mutta rupee osumaan silmiin jos niitä jatkuvasti toistaa.

Mutta siis, tykkäsin tästä tosi paljon, enkä keksi muuta sanaa kuin vau. Ja tää melko järjetön/sisälletön kommentti voidaan laittaa väsymyksen ja kuumeen piikkiin. Kiitti tästä pupu.  :-*
cellu

feveray

  • ***
  • Viestejä: 99
Heippa samppa. Mulla oli ikävä sun tekstejä ja koska oot tyhmä etkä kirjota sitä DM ficciis nii luin tän.

Tykkään tästä ihan possuna. Näistä sun teksteistä mitkä finistä vielä löytää, tää on mun lemppari. Offoff: arvaa kuinka paljon ottaa päähän ku poistelit ficcejäs :<
Tässä huomaa sen sun kevyen tavan kirjottaa painostaviakin juttuja ja masentavia tunteita niin kuin ikävä ja ahdistus, ja tykkään sun runollisesta kirjotustyylistä ja siitä, miten kuvailet asioita. Ja no vaikkei tässä se runollisuus ollut niin isossa osassa vaan enemmänkin taustalla, niin siellä se kuitenkin oli. Selitän epäselvästi ja näin, niin ku aina kun kommentoin sulle jotain. Ehkä mä yritin vaan sanoa ettet sä kuvaile tässä samalla tavalla ku yleensä.
Tykkään myös otsikosta. Se ei oo liian yksinkertainen, ja kuvastaa hyvin ficciä.

Fandom on mulle täysin vieras (anteeks jos mun on pitänyt katsoo/lukee tätä joskus, en vaan oo saanut sitä aikaseks), mutta se ei sinällään haitannut lukemista. Hahmojen tunteet yms välittyi kuitenkin tarpeeks selvästi, mikä on hyvä juttu. Oot muutenkin ruvennut kirjottaa nykyään vaan niistä random mangoista/animeista joista kukaan ei oo koskaan kuullutkaan, en tykkää en. Voisit olla kiva ja kirjottaa jostain tutummista fandomeista joskus. Tai kyllä mulle DM:kin kelpaa, kuhan saat sen joskus aloitettua (mulle iski kauhee Alan ja Nick puute vaik sain sen luettuu vast eilen. Pojat oli liian ihanii, päiviäistä kaikille).

Joo, ei mulla muuta kun että tykkään tykkään tykkään ja on ihana ja näin, kiitoksii samppaseni! :-----3
I see the truth in your  white lies

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
fev: Jöö hei oon kiltti ja vastaan sulle ku valitit nii paljon. Mutta joo, millä tavalla tää eroaa mun normaalista kuvailusta? Ma ei ymmarta sua nyt ollenkaan. Nykyään mulla on kyllä kauhee kriisi mun kirjotustyylin kanssa, jotain on tapahtumassa.
Tälleen offina, sä et edes oo lukenu (vai ootko?) mitään uutta multa miljoonaan vuoteen!

Ja hei mä vaan etsin koko ajan jotain uutta ja jännittävää, ei oo kivaa kirjottaa aina vaan siitä samasta, tutusta ja turvallisesta fandomista grandma. Tai ei mun mielestä ainakaan. Ja siitä DM -jutusta, voisin sitäkin tässä jossain välissä kehitellä lisää.

Mutta joo kiitti kehuista ja siitä että vaivauduit ilahduttaan mua (vaikka se tuskin oli sun motiivis) ja päiviäistä sullekki  :-*
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
mudkip: Aa jee ihanaa, et varmaan tajuakkaan kuinka paljon ilahduin kommentistasi!

Off: Oon ihan samaa mieltä, Kuroshitsuji-ficcejä on kauhian pieni tarjonta finissä, eikä ne muhunkaan kauheasti iskeneet (anteeksi kaikki) vaikka sarja on kyllä aivan loistava.

Gilbert ja Break on todellakin kauniita hahmoja, nuo kaksi ja Elliot taitaa olla ihan lempihahmojani  :-* Kiitos kauheasti, tuntuu ihanalta kun omaa ficciä kehutaan noin! Ja kiitos myös että vaivauduit kommentoimaan (ihan kirjakielelläkin ja kunnolla aikaa käyttäen) :--)
« Viimeksi muokattu: 09.07.2012 18:11:31 kirjoittanut jennumiu »
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper