Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be (Luku 6. ilmestynyt!) K-11  (Luettu 11641 kertaa)

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Nimi: How lucky can a girl be
Author: RangerRainbow
Suomentaja: Sarkku
Beta: hannm
Genre: Angst (lievä), horror (lievä), humor
Fandom: Twilight
Pairing: Lue niin selviää  ;)
Rating: K-11
Fandom: Twilight
Disclaimer: Kaikki hahmot ja paikat kuuluu Stephenie Meyerille, ne hahmot joita et tunnista on kirjottajan omia.
Warnings: Kuolemaa
Summary: Entä jos Bella tapaisi Volturit 5-vuotiaana?
Alkuperäinen ficci: http://www.fanfiction.net/s/5399752/1/How_lucky_can_a_girl_be   Olen saanut luvan kirjoittajalta.

//Karolain lisäsi ikärajan otsikkoon ja myöhemmin linkin alkuperäiseen

Trailer

Olen Isabella Swan ja  5 vuotta vanha. Äitini ja isäni kuolivat päivää ennen syntymäpäivääni. Se oli lauantai ja silloin sain selville, että ystäväni oli lähdössä. Mutta hän lupasi tulla takaisin ensi viikolla tietäen, että se on syntymäpäiväni. Vanhempani kuolivat viikkoa ennen sitä. Mutta nyt minulla on uusi perhe, sekä elämä jota odottaa.

Tässä kysymys. Mitä muuta enää voisi mennä pieleen elämässäni?

Pitäisikö minun jättää vampyyri-perheeni?

Mitä mielestäsi tapahtuisi jos

Bella tapaisi Aron, Marcuksen, Caiuksen, Renatan, Felixin ja tietysti Demetrin kun hän olisi 5?




TN: Suuret kitokset betalle hannm:lle. Tämä on ensimmäinen käännös ficci toivottavasti pdätte  :) Kommenttia saa laittaa  ::) Olen saanut luvan kirjoittajalta
« Viimeksi muokattu: 22.12.2014 06:58:43 kirjoittanut Beyond »
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Allu

  • ***
  • Viestejä: 21
  • ava by: -orangejuice
Vs: How lucky can a girl be
« Vastaus #1 : 16.03.2010 14:45:05 »
ihan hyvä idea jään seuraamaan  ;)

Äitini ja isäni kuolivat päivää ennen syntymäpäivääni. Se on lauantai ja silloin sain selville, että ystäväni oli lähdössä. Mutta hän lupasi tulla takaisin ensi viikolla tietäen, että se on syntymäpäiväni. Vanhempani kuolivat viikkoa ennen sitä.
siis kuolivatko Bellan vanhemmat päivää vai viikkoa ennen Bellan syntymäpäivää? No ei sillä mitään väliä, ehkä olen vaan jotenkin tyhmä :D Kirjoita ehdottomasti jatkoa.
twilight ♥
team Emmett ♥

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: How lucky can a girl be
« Vastaus #2 : 16.03.2010 14:56:11 »
Vaikutti ihan hyvältä, vaikka mun mielestä traileri oli hiukan sekava.. Mutta se on vaan mun mielipide.. :-X Mutta jään seuraamaan, laita jatkoa vaan!  ;)
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: How lucky can a girl be
« Vastaus #3 : 16.03.2010 15:21:25 »
Allu: No hyvä että saan jo nyt lukijoita  :D. Bellan vanhemmat kuoli viikkoa ennen Bellan syntympäpäivää. Suomentelen para-aikaa ekaa lukua eli jatkoa saadaan toivottavasti piakkoin. Kiitos kommentista!

Twaikkari: Joo traileri on kyllä vähän sekava kieltämättä... Mukava että haluat jatkaa lukemista vaikka traileri olikin vähän sekava. Kiitos kommentista.
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: How lucky can a girl be
« Vastaus #4 : 16.03.2010 15:25:04 »
mielen kiintoista. jatkoa kiitos
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

E_Bella

  • Vieras
Vs: How lucky can a girl be
« Vastaus #5 : 16.03.2010 15:40:27 »
Lainaus
Se on lauantai ja silloin sain selville, että ystäväni oli lähdössä.

Pitäisi varmaan olla Se oli lauantai ja silloin..." ja niin eespäi.. :D

Kiinnostavaa! Jatkoa jään seurailemaan :)

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: How lucky can a girl be
« Vastaus #6 : 16.03.2010 15:45:12 »
Tää oli ihan mielenkiintoinen. Taidanpa jäädä seurailemaan.  :D

Sellanen vain että eikö tuossa pitäisi mainita, jos tämä kerran on käännösfic?
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Embuu

  • vammanaama
  • ***
  • Viestejä: 76
  • because you are the only exception ♥
Vs: How lucky can a girl be
« Vastaus #7 : 16.03.2010 16:38:32 »
Hei tää kuulostaa tosi mahtavalta!  :D
Jatka ihmeessä. Pidän muutenkin todella paljon tälläisistä
ficeistä missä Bella on Volturien luona tms..
Kiitos lisää merci  :)
daadaaadaaadaaadaa

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: How lucky can a girl be
« Vastaus #8 : 16.03.2010 17:54:11 »
Kiitos kaikista kommenteista, korjaan kaikki ne virheet joita sanoitte, on välillä ihan hyvä saada rakentavaakin.
Lähetin juuri uuden luvun betattavaksi eli sen pitäisi tulla tänne piakkoin.  :)
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Karolain

  • Höhlä suklaaholisti
  • ***
  • Viestejä: 948
  • Jääporokarhu
Vs: How lucky can a girl be
« Vastaus #9 : 16.03.2010 18:11:03 »
Tämä on siis käännös? Ookei. Viititkö siis mainita siitä otsikossa. :) Tyyliin KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be, tai jotenkin muuten. Ja sen lisäksi olisi hyvä laittaa alkuperäiseen ficciin linkki, jos joku vaikka haluisi lukea tämän englanniksikin. ;)

Ja kai muistit kysyä alkuperäiseltä kirjoittajalta luvan alkaa kääntää tätä?

Eipä minulla muuta.

//Lisäsin alaotsikkoon muuten aikaisemmin tuon ikärajan, jos et huomannut. Muista vastaisuudessa laittaa sekin sinne.
----
If you are too open minded, your brains will fall out.
----
Avatar

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: How lucky can a girl be
« Vastaus #10 : 16.03.2010 18:14:48 »
joo, vaikutti ihan kivalt, oon kyl tämmösen lukenu aiemminki, mut ei haittaa :P
Jatkoo
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be
« Vastaus #11 : 22.03.2010 15:17:31 »
Kiitos kommenteista kaikille!
Karolain: Kiitos noista korjauksista, en itse ollut vielä kerennyt/muistanut laittaa niitä... ::) Ja sain luvan alkuperäiseltä kirjoittajalta.
Jatkoa tulee luultavasti tässä alkuviikosta...
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be
« Vastaus #12 : 24.03.2010 13:44:24 »
T/N: Tässä on ensimmäinen luku toivottavasti pidätte...  :)


1. What have we found

Kun heräsin aamulla, vanhempani tervehtivät minua.

”Bella!”, äiti ja isä sanoivat yhtä aikaan ja hymyilivät rakastavasti.

Hymyilin toosi isosti ja pidin käsiäni auki halatakseni heitä molempia.

Menimme alakertaan syömään aamupalaa. Kun olimme syöneet, kuulimme ovelta koputuksen. Äiti meni avaamaan, ja kun hän pääsi sinne, hän sanoi: ”Huomenta David, mikä tuo sinut tänne näin upeana aamuna?”


Niin.. David. Hän on parhaan kaverini isä. Hymyilin ja juoksin ovelle ja tervehdin parasta ystävääni, Lillyä. Halasimme toisiamme ja sitten David sanoi: ”No… Ajattelin, että Lilly haluaisi viettää viimeisen päivänsä kaupungissa ystävänsä kanssa…” Äiti näytti siltä, että hän voisi purskahtaa itkuun.

Katsoin Lillyä, jolla oli punaiset turvonneet silmät ja hän alkoi itkeä. En huomannut, että olin myös alkanut itkeä, ennen kuin Lilly sanoi: ”Belly Bye kiltti, älä itke”. Jatkoin itkemistä tietämättä, kuinka lopettaa ja tarrasin häneen niin kuin henkeni riippuisi siitä.

Lilly raahasi minut sohvalle, ja yritti saada minua rauhoittumaan. En pystynyt. En voinut. En pystyisi olemaan ilman häntä. Rakastin Lillyä. Olimme kuin siskokset! Hän oli kuin minun toinen puoliskoni. Hän täydensi minut. Hän oli aina siellä auttamassa läpi paksun ja ohuen. Läpi hankalan ja helpon, aivan kuin olisimme naimisissa… vain se osa että huolehdimme toisistamme.

”Lilly sinä…….. et voi….. jättää…. minua”. Nyyhkytin, se oli kuin minulta vietäisiin joku elämästäni. Hän vain piteli minua ja sanoi: ”Tiedän, mutta minun on lähdettävä. Lupaan käydä usein luonasi”. Se rauhoitti minua hiukan. Mutta sitten katsoin häntä ja sanoin: ”Lupaatko?” Hän nyökkäsi ja piti pikkurilliä pystyssä, että tarttuisin siihen, ja sanoi: ”Pikkurillilupaus. Sinä tiedät, että pidän pikkusormilupaukseni”.

Tartuin hänen pikkurilliin omallani ja annoin poskipusun samalla kun hänkin antoi minulle ja sanoimme yhtä aikaa ”Pikkurillilupaus.” Se oli meidän pikkurillilupaus. Pojat ajattelivat että poskipusu-osa oli tyhmä. Mutta me teimme aina sen. Joskus se jotenkin rauhoitti meitä. ”Okei”, sanoin ja halasin häntä tiukemmin. Hän halasi minua takaisin, ja laitoimme pyörimään lempi elokuvamme Toy Storyn. Kun olimme katsoneet sen, katsoimme seuraavaksi Leijonan kuninkaan. Sen jälkeen hänen täytyi lähteä kotiin ja pakata. ”Belly Bye, lupaan tulla huomenna takaisin sanomaan heipat. Pikkurillilupaan.” Meidän molempien perheet katsoivat, kun teimme pikkurillilupauksen ja hymyilivät meille. Sitten David sanoi: ”Älä huoli Belly. Lupaan tuoda hänet takaisin ensiviikonloppuna, okei?” Nyökkäsin, juoksin halaamaan hänen jalkojaan, kyräilin häntä ja sanoin: ”Jos et tuo mun Lilly Byetä lauantaina takaisin, niin mä satutan sua.” Hän hymyili,pörrötti minun hiuksiani ja sanoi:

”Säälin sitä poikaa, joka saa sinut… Mutta olet kyllä tarpeeksi kova pärjätäksesi yksinkin. Lupaan tuoda hänet takaisin, okei?” Mietin sitä hetken, ja sanoin hymyillen: ”Vain jos pikkurillilupaat!”. Hän nosti minut ja piti jättimäistä pikkurilliään esillä, minä tartuin siihen omallani. Pussasimme toisiamme poskille ja hän laski minut alas ja sanoi ”No nähdään huomenaamuna ipana.” Vilkutin kuistilta heille, kunnes heitä ei enää näkynyt ja menin takaisin sisälle.

Minä, äiti ja isä menimme keittiöön syömään iltaruokaa, meillä oli hampparia. Ruuan jälkeen autoin isää tiskaamisessa ja äiti laittoi astiat kaappiin.

Yhtäkkiä ovelta kuului koputus ja äiti meni avaamaan. Kun hän pääsi sinne, ovi aukesi ja kuului aseen laukaus. Äiti kiljui kovaa, korvia raastavaa, verta hyytävää kiljuntaa. Isä katsoi ulko-ovelle, mutta hänellä ei ollut paljoa aikaa toimia.

Oven pielessä seisoi nainen joka piteli asetta ja ampui isää rintaan. Aloin kirkua ja juoksin nopeasti vierasta pakoon. Mutta hän oli nopeampi ja tarttui minua hiuksista ja alkoi raahata ulos autoon samalla kun huusin: ”PÄÄSTÄ IRTI!” Hän ei hellittänyt otettaan ennen kuin olimme auton takapenkillä. Hän piteli minua rintaansa vasten ja sanoi: ”Kaikki on hyvin kulta, minä olen tässä. Kaikki hyvin.” Kuka tämä nainen oikein oli, ja mitä hän tarkoitti sillä, että olen hänen kultansa. Ei hän ole minun äitini. Minun ÄITINI on kuollut tämän henkilön takia! Aivan kuten isäni!

Tiesin että pystyisin pääsemään pakoon, mutta en myöskään tykännyt käyttää voimaani ihmisten satuttamiseen. Mutta jos minun täytyy, minä aion. Ja nämä ihmisethän tappoivat vanhempani! Kukaan muu kuin Lilly ei tiennyt lahjastani.  Hän oli ainut ihminen, kenelle olin kertonut. Aloin nähdä keltaista silmissäni. Tartuin naisen paidasta ja aloin itkeä kovemmin tietäen, että jos näen keltaista, ja itken kovasti, ympärilläni olevat ihmiset kärsivät paljon.

En ole oikeastaan koskaan testannut tätä, koska olen normaalisti peloissani. Kerran kyllä kokeilin sitä pieniin, pahaa aavistamattomiin pupuihin nähdäkseni miten se toimii. Testasin sitä 4 lemmikki pupuun. Autossa vallitsi hiljaisuus, mutta kun kiljuminen alkoi, auto pysähtyi. 30 sekunnin päästä nainen ja mies eivät sanoneet enää mitään ja naisen ote löystyi ympärilläni. Lähdin juoksemaan kotiin.

Emme olleet enää kotikadullani, minulla ei ollut harmaintakaan aavistusta, missä olimme. Mutta siellä oli 6 viitallista henkilöä tarkkailemassa minua. Juoksin niin kauan, että näin kotikatuni tienkyltin. Sitten näin kotini ja juoksin sitä kohden. Minulla oli vieläkin se tunne, että minua tarkkailtaisiin. Näin sinistä usvaa ja laitoin kilven ympärilleni. Kukaan ei voi nähdä sitä. Se auttaa minua olemaan tuntematta mitään kun kaadun tai leikkaan itseäni. Mainitsinko jo, että olen kömpelö?
Kun olin melkein talolla, yksi niistä viitta ihmisistä asetti kätensä hartialleni. Sitten kaksi heistä lähti talolleni. Silloin purskahdin itkuun. Vanhempani ovat kuolleet ja olen yksin tässä maailmassa. Paras ystäväni muuttaa huomenna, enkä voi mennä hänen mukaansa.

Yhdellä viitta hahmolla oli huppu alhaalla ja hän oli mies. Hän nosti minut ylös, tuuditteli minua ja sanoi: ”Kaikki on hyvin pikkuinen. Minä lupaan pitää huolta sinusta.” Katsoin häntä ylöspäin ja näin hänen kauniit kasvonsa ja sanoin ”Pikkurillilupaus!”. En tiedä miksi mutta luotin tuohon muukalaiseen ja hän hymyili ja piti pikkurilliään pystyssä ja näytti hiukan hämmentyneeltä ja sanoi samalla kun tartuin hänen pikkurilliin ”Pikkurillilupaus!”. Emme tehneet poskipusu-osaa koska hän ei tiennyt sitä. Mutta silti tuntui siltä että voisin luottaa häneen.

Hän piteli minua, kun käveli katua pitkin. Samalla minä nukahdin, ja käärikö hän huovan ympärilleni?


Aro POV.

Caius, Marcus ja minä aloimme kyllästyä normaaliin: ’Annetaan muiden pyydystää ruoka meidän puolesta.’ Se on kyllä ”turvallisempaa” mutta kaipasimme yöllisiä vaelluksia metsästämässä ”ruokaamme”.

Päätimme mennä Forksiin, joka sijaitsee Washingtonin osavaltiossa. Valitsimme sen paikan koska ensiksikin: emme ole olleet siellä koskaan ennen ja toiseksi, haluan käydä kaupungissa, jonka nimi on haarukka. Hei haloo. Kaupunki nimeltä haarukka. Sinäkin nauraisit sille. Meidän lisäksi mukaamme lähti Renata, Felix ja Demetri.

Kun pääsimme Port Angelesin lentokentälle, Felix ja Demetri menivät varastamaan kaksi autoa. Renata pyöritti silmiään ja sanoi: ”idiootit” tarpeeksi matalasti vampyyrien korville ja me kaikki nauroimme vähän, paitsi Marcus. Hän ei enää nykyään näytä paljoa tunteitaan. He molemmat tulivat takaisin mukanaan musta Audi A4 2.0T Quattro ja hopea Volkswagen CC 3.6 4Motion. Huokaisin, ja menin Volvoon veljieni ja Renatan kanssa. Felix ja Demetri tappelivat, kumpi saa ajaa ja minä katsoin Renataa. Kunnes hän nousi autosta, meni toisen auton ajajan paikalle ja sanoi molemmille pojille ”Menkää nyt vain sinne hemmetin autoon, menisittekö?”, hän kysyi. Pojat katsoivat toisiansa ja menivät murjottamaan takapenkille. He tiesivät, että jos Renata ajaa, he molemmat istuvat takana.

Ajoimme koko matkan Forksiin ja taisimme kiilata muutaman auton siinä matkalla. Sitten haistoimme veren. Katsoimme toisiimme ja lähdimme kohti veren hajua. Kun tulimme lähemmäs, näimme pienen tytön, jota vietiin pois kotoaan. Josta tuli se veren haju. Tyttö vaikutti fiksulta, kun hän ei taistellut vastaan. Jatkoimme katselemista kunnes kuulimme kiljuntaa ja näimme vähän… keltaista? Hänen ruskeissa silmissään?

Katsoimme toisiamme ja yhtäkkiä kiljunta loppui. Juoksimme vampyyri nopeudella katsomaan häntä. Hän oli juoksemassa takaisin taloon, mutta ennen kuin hän ehti sinne, otin hupun pois päästäni ja laitoin käteni tytön olkapäälle. Odotin, että näkisin hänen ajatuksensa mutta en nähnyt mitään. Hän puhkesi itkuun. Caius ja Felix menivät taloon sisälle ja näkivät molemmat vanhemmat kuolleina. Kun he tulivat takaisin minulla oli tyttö käsilläni. Tuuditin häntä käsilläni sanoen: ”Kaikki on hyvin pikkuinen. Minä lupaan pitää huolta sinusta”. Minä vain tuijotin hänen kasvojaan, ne ovat niin kauniit ja hänen SILMÄNSÄ! Sitten hän sanoi ”Pikkurillilupaus!” Katsoin häntä hiukan hämmentyneenä mutta silti hymyilin. Joten nostin pikkurillini ja hän tarttui siihen ja sanoimme samaan aikaan ”Pikkurillilupaus!”. Hän näytti rauhallisemmalta ja asettautui käsilleni paremmin ja nukahti. Käärin hänet viittaani kuten huovan. Silloin Marcus ja Caius sanoivat ”Mitä sinä oikein ajattelet?” Keskustelimme siitä hiljaa kävellessämme takaisin autoille ja kerroin heille, etten pysty lukemaan hänen ajatuksiaan. Renata sanoi: ”Kummaa… Kun yritin siirtää häntä pois luotasi, hän vain seisoi”. Me kaikki Tuijotimme Renataa ja Marcus vastasi: ”Pidetään hänet, mutta meidän täytyy salata hänet muilta vampyyreilta.” Sitten hymyilin ja sanoin ”Rakas pieni lapsi… Minkälaisia lahjoja sinä oikein omistat?” Katsoin häntä sillä aikaa kun muut katosivat metsästämään. Tapasimme myöhemmin autoilla ja lähdimme takaisin Italiaan, kotiimme. Mukanamme ihmislapsi josta tulee osa vampyyrimaailmaa ennen kuin täyttää 20 vuotta.
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be (Luku 1. ilmestynyt!)
« Vastaus #13 : 24.03.2010 16:01:52 »
voi tämä on ihana:) lisää kiitos! muistuttaa Voiman kilvet-fictiä(siis volturit+bella)
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be (Luku 1. ilmestynyt!)
« Vastaus #14 : 24.03.2010 16:05:08 »
Nooh, tää on ihan ok.  ;) En tiedä oonko tymä vai mistä se johtuu, että jotkut kohdat ovat mielestäni hyvin sekavia. Muutaman virheenkin löysin, mutta eivät ne lukemista paljon haitanneet. Kuvailua olisi pitänyt muutamassa kohdassa olla paljon enemmän, eikä tuo Bellan vanhempien kuoleminen oikein ollut todentuntuinen.. Mutta sehän ei sinusta johdu, vaan tarinan kirjoittajasta. Suomennat ihan hyvin, laita jatkoa vaan, jään seurailemaan kyllä.
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be (Luku 1. ilmestynyt!)
« Vastaus #15 : 24.03.2010 19:06:34 »
Joo, tää oli tosi hyvä, jotkut kohdat tosiaan vaikutti vähän sekavilta...
Mutta muuten tosi hyvä jatkoo vaan!
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Embuu

  • vammanaama
  • ***
  • Viestejä: 76
  • because you are the only exception ♥
Vs: KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be (Luku 1. ilmestynyt!)
« Vastaus #16 : 25.03.2010 13:48:24 »
Oi oi. Hieno jatkoa, hienoa kertakaikkisesti..
Mutta aika sad juttu että Bellyn vanhemmat tapettiin.. Ja ketä ne oikeen tappo??  :o
Siistii et vampyyrit lähtee toiselle puolellle maata vaan metsästämään!  :D
Jännä juttu kans toi itku+keltaset silmät- juttu, hyvin jännä..
Kiitos ja lisää kiitos  ;)
daadaaadaaadaaadaa

E_Bella

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be (Luku 1. ilmestynyt!)
« Vastaus #17 : 25.03.2010 14:53:51 »
Jesjes! "haloo, minkä kaupungin nimi on haarukka?" repesin.. :D
 Ihanaa tekstiä, vaikka hieman ihmetytti tuo "Hei, lähdetäänkö metsästämään toiselle puolelle Amerikkaa?"- tyyliin, mutta ei se niin minua haittaa.
 Tulinpahan vain tänne sanomaan, että olen täällä ja aioin lukea.
Ei miulla kai muuta. :D
Jatkoa<3

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be (Luku 2. ilmestynyt!)
« Vastaus #18 : 31.03.2010 19:07:27 »
T/N: Kiitos kaikille kommenteista ja anteeksi en jaksa vastata kaikkiin erikseen... Elikkäs tässä tulee luku 2! Kiitos rakkaalle betalle hannm:lle, ilman sinua tästä oisi tullut täysi sekamelska! Risuja ja ruusuja saa lähetellä..  :)


Luku 2.

Bella POV.

~Uni maailma

Jahtasin perhosta keskellä kenttää, kun kuulin äitini kutsuvan minua: ”Bella?”, hän sanoi. Katsoin olkani ylitse nähdäkseni äitini katsovan minua samalla, kun isä oli kietaissut kätensä äidin vyötärön ympärille.

Hyppelehdin vanhempiani kohden unohtaen kauniin perhosen jota olin jahtaamassa. ”ÄITII!”, huusin ilosta ja rupesin juoksemaan äitiä ja isää kohti. Mutta he jatkoivat liikkumista taaksepäin puuta kohti.

Vanhempani kävelivät puun luokse ja sanoivat: ”Me rakastamme sinua meidän oma belly bye!  Älä unohda, että olemme aina luonasi Isabella!” He molemmat koskettivat puuta ja katosivat. Minä jäin yksin kentälle perhosen ja puun kanssa.

Yhtäkkiä puu kadotti koko loistonsa ja lehtensä ja näytti siltä kuin se olisi kuollut. Kentän hiekka muuttui mustaksi, aurinko muuttui punaiseksi ja perhonen muuttui karhuksi.

Huusin vanhempiani tulemaan takaisin, mutta he eivät tulleet. Katsoin, kun karhu lähestyi minua kohti ja silmissäni oli keltainen hohde, kun se karjui minulle.

Se paiskasi tassunsa poskeani vasten ja tunsin veren tulevan haavasta, mutta en tuntenut muuta kuin tuskaa siitä, että vanhempani jättivät minut. Karhu rupesi karjumaan tuskasta kun pakotin voimani siihen. Sitten se kaatui maahan eikä tehnyt mitään. Se ei hengittänyt.

Rupesin kiljumaan kun sininen ja punainen usva keltaisen kanssa valtasi silmäni. Silmäni hohtivat sinistä, punaista ja keltaista. Sytytin puun tuleen ja ympäröin sen sinisellä kilvelläni. Nostin sen juurineen ja heitin sen toiselle puolelle kenttää. Lisää kuolleita puita ilmestyi liekeissä samalla kun kiljuin.

Kaikki syttyi liekkeihin ja käperryin palloksi mustaan hiekkaan samalla kun itkin.~

Heräsin kun itkin takapenkkiä vasten. Sitten tunsin kylmät kädet ympärilläni, jotka vetivät minut vasten kylmää kivistä vartaloa. ”Shh… Itke vain pikkuinen”, mies kujersi rauhoittavalla äänellä. Hänen äänensä kuulosti tuulikelloilta, mutta en välittänyt siitä. Laitoin pikkuiset käteni hänen kylmän kivisen kaulan ympäri ja pidin tiukkaan kiinni kun itkin hänen niskaansa.

”Haluan äidin”, sanoin nyyhkytyksieni välistä samalla kun kyyneleet valuivat pitkin naamaani. Hän taputti selkääni ja hieroi ympyröitä varovasti ihooni. Hengitin syvään ja huomasin hänen tuoksuvan ruusunnupuille ja liljoille.

Toisella puolella istui joku tyttö joka sanoi: ”Kaikki kyllä järjestyy pikkuinen”. Katsoin naista ja läpi miehen otteen, joka piteli minua, kurotin käsiäni naista kohden. Kurotin häntä kohden koska halusin hänen pitelevän minua.

Hän katsoi miestä joka piteli minua ja huokaisi ja otti minut miehen käsiltä, mutta hän ei hengittänyt. Hän ei hengittänyt? ”Miksi et hengitä?”, kysyin. Mutta hän vain piteli minua. Kiedoin hennot käteni hänen ympärilleen, hän tuoksui paremmalta kuin mies.

Hän katsoi kuljettajaa ja sanoi jotain liian matalalla äänellä minun kuultavakseni ”Mitä?” Hän katsoi minun hämmentyneitä kasvojani, huokaisi ja sanoi ”Mikä sinun nimesi on pikkuinen?”
Katsoin hänen kauniita kasvojaan ja sanoin: ”Isabella… Mutta pidän enemmän Bellasta. Paras ystäväni Lilly sanoo minua belly byeksi”.

Hän hymyili minulle alas ja sanoi: ”No Bella, minun nimeni on Renata. Tässä ovat Caius, Marcus ja Aro”. Hän osoitti jokaista jotka olivat kanssamme autossa. Hymyilin heikosti, mutta hymyni ei ulottunut silmiin asti. Katsoin Renataa ja kysyin: ”Mikä sinä olet?”, he kaikki jäykistyivät sille mitä sanoin. Renata hymyili pehmeästi ja vastasi: ”Lupaatko ettet kilju?” Katsoin häntä ja hymyilin vähän ja sanoin ”Pikkurillilupaus!” Pidin pikkurilliäni pystyssä kun hän otti siitä kiinni omallaan ja hymyili lämpimästi ja sanoimme: ”Pikkurillilupaus!” Samaan aikaan tietysti.

Hän mietti vähän aikaan miten kertoisi minulle. Sitten hän puuskahti ja sanoi: ”Bella… Oletko koskaan kuullut vampyyreistä?” Katsoin häntä hämmentyneenä ja kysyin: ”Nukutteko te arkuissa?” Renata, Marcus, Caius ja Aro nauroivat toteamukselleni. Minä liityin mukaan ja sanoin: ”Anteeksi Ren”. Hän hymyili lämpimästi ja sanoi ”Se on okei Bella. Yritä nyt nukkua vähän niin herätän sinut kun pääsemme uuteen kotiisi. Okei?” Hymyilin ja kömmin hänen kainaloonsa samalla kun hänen kätensä olivat ympärilläni ja nukahdin uudestaan.


Aro POV.

Odotimme, että Bella nukahtaisi ennen kuin menisimme koneeseen. Kun pääsimme sinne, aloitimme hiljaisen keskustelun. ”Näyttää siltä, että Bella pitää sinusta Renata”, Marcus katsoi ensin tyttöä sitten Renataa. ”Ei oikeastaan. Hän näkee Renatan vain ystävänä, ei muuna”, sanoin tunteettomalla äänellä.

Renata katsoi tyttöä ja sanoi ”Hänen silmänsä olivat niin kauniit. Ne näyttivät suklaalta. Ihmeellistä. Hän näyttää vauvalta jonka siskoni sai. No, silmistä kumminkin”. Felix katsoi Renataa ja sanoi: ”Aww… Neiti sydämetön alkaa pehmetä!” Renata katsoi Felixiä ja sanoi ”Pää kiinni, Felix.” Hän istui hiljaa noin viisi minuuttia ja alkoi sitten puhua Demetrin kanssa. Käännyin Isabellaa kohden ja katsoin hänen untaan kun mietin, mitä voimia tämä tyttö oikein omaa.

Kun hän oli autossa, näytti että hänellä olisi sama voima kuin Janella mutta hän voisi tappaa sillä. En haluaisi kokea Bellan lahjaa ollenkaan. Mutta meidän täytyisi silti miettiä mitä voi tapahtua. Jos muut vampyyrit saavat selville että pidämme Bellan, he voivat käyttää häntä meitä vastaan.

”Hmm…” Veljeni katsoivat minua ja sanoivat samaan aikaan ”Mitä?” Hymyilin ja sanoin: ”No… Jos aiomme pitää Bellan siihen asti kun hän täyttää 20, meidän täytyy pitää hänet turvassa siihen asti”. Marcus sanoi siihen: ”Meidän täytyy sijoittaa hänet lähelle, jotta Felix ja Demetri voisivat pitää paremmin silmällä häntä”. Felix ja Demetri katsoivat meitä, virnistivät ja sanoivat: ”Totta kai. Ei se meitä haittaisi yhtään”.

He virnistivät ja alkoivat suunnitella, mitä kaikkea he voisivat tehdä Isabellan kanssa. ”No. Olen huolissani myös siitä, että miten hän suhtautuu siihen, kun kerromme hänelle”. Marcus katsoi minua ja hymyili vaihteeksi ja sanoi: ”En näe siinä mitään ongelmaa”. Hymyilin hänelle mutta hymy vaimeni ja hän sanoi ” Joudumme kuitenkin pyytämään apua toiselta perheeltä kun aika koittaa.”

Caius katsoi minua, rypisti otsaansa ja sanoi: ”Minun mielestäni ei. Me pystymme tähän ilman apuakin, Aro”. Katsoin veljeäni ja sanoin: ”Mutta mietipä rakas veljeni. Siitä voi olla meille etua loppujen lopuksi!” Marcus katsoi minuun ja sanoi: ”Minun täytyy olla samaa mieltä, koska sinä tiedät että epäonnistuisimme siinä”. Naamani laski ja huokaisin. Sanoin: ”Tapa pilata hetkeni”. Menin takaisin ajatuksiini ja tuijotin Bellaa, aion kohdella häntä kuin tytärtä, en työkalua.

Näemme kaikki aikanaan mitä Bellasta tulee. Kaartini tulee olemaan hänelle kuin perhe. Hänen koulutuksellaan pitää olla väliä. Mutta kaartini, vaimot ja veljeni opettavat hänelle kaiken mitä täytyy. Hymy karkasi huuliltani kun katsoin Bellan nukkuvan. Yhtäkkiä hän sanoi ”Nätti… KATSO PERHONEN!” Nauroimme kaikki hiljaa ja katsoimme hänen nukkuvan ja puhuvan unissaan koko matkan Italiaan saakka.


Siniset usvasilmät= Mentaalinen ja fysikaalinen kilpi.
Keltaiset usvasilmät= Samanlainen kuin Janen lahja, mutta sillä voi tappaa.
Punaiset usvasilmät= Voi sytyttää tulen.

« Viimeksi muokattu: 09.04.2010 23:12:43 kirjoittanut Sarkku »
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: KÄÄNNÖS: How lucky can a girl be (Luku 1. ilmestynyt!)
« Vastaus #19 : 31.03.2010 19:18:31 »
Tykkäsin tästä luvusta huomattavasti enemmän kuin ekasta. Hyvin oli suomennettu tämä, ei ollut epäselviä kohtia toisin kuin ensimmäisessä luvussa!  :D Toivottavasti tulee jatkoa pian, mielenkiintoni heräsi.
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥