Kirjoittaja Aihe: Kyselytunti ja kesäyöt, S  (Luettu 1977 kertaa)

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Kyselytunti ja kesäyöt, S
« : 21.02.2012 14:19:23 »
Author: Salla
Title: Kyselytunti ja kesäyöt
Rating: S
Pairing: Remus/Amy(OC), lily/James, Alice/Frank
Genre: fluffy, romance, (humour)
Summary: Summer heat, boy and girl meet, but uh-oh those summer nights.
Disclaimer: En omista mitään muuta kuin Amyn. Biisi kuuluu Grease-musikaalin kappaleiden sanottajille ja Row omistaa muut. That's all.
A/N: Eeei herranen aika, onnistuin kirjoittamaan muutakin kuin Lily/James-fluffya! :o Nyt pienet sille! Ja tosiaan, tää ei ole ehkä parhaasta päästä mutta mun mielestä tää on ihan hauska. Tää on itsenäinen jatko-osa mun toiselle dialogificille Täydellisyyden peruspilarit, S, mutta itsenäisyydestä huolimatta kannattaa lukea se ensin, koska tässä on yksi kohta joka on ymmärrettävämpi jos tietää mitä Pilareissa on tapahtunut. ;)
Challenges: FF100 sanalla 056: Aamiainen, Ystävänpäivähaaste IV, Kerää kaikki hahmot (Remus Lupin), I will always love you -rakkauslauluhaaste kappaleella Grease: Summer nights, Canon10 (Lily/James)
Omistus: Lils, koska täydellisyys.  :-*



"Kuuuuuutamoooooo... Aika herätä kauneusunilta."
"Mmmmh..."
"James, apuun! Ei se herää!"
"Remus perkele, nyt ylös sieltä."
"Joo joo, ihan kohta - hei, peitto takaisin!"
"Hereillä."
"Problem solved. Peter on jo aamiaisella, ja ai niin, hyvää ystävänpäivää!"
"Kiitti kamalasti, James. Ja Sirius. Mihin nyt on kiire?"
"Höh, käytäville tietenkin! Tänään tehdään tyttöjen iskemisen maailmanennätys!"
"Sirius, käsittääkseni meillä oli sopimus? Vai olitko liian kännissä uutenavuotena?"
"Mikä sopimus?"
"Remus, lue paperista."
"'Minä, Sirius Musta, lupaan etten iske kuin korkeintaan viisikymmentä tyttöä koko vuonna.' Käsittääkseni ennätykseen tarvitsee aika paljon enemmän? No, älä nyt revi sitä!"
"Todistusaineisto hävitetty. Nyt aamupalalle."

Summer lovin' had me a blast - summer lovin', happened so fast
I met a girl crazy for me - I met a boy, cute as can be
Summer days driftin' away, to uh-oh those summer nights


"Amy? Amyyyyy? Amy! Lily, miksi Amy vain huokailee eikä kuuntele yhtään?"
"Koska kelmit tulivat juuri syömään?"
"Miten se tähän liittyy?"
"..."
"Mitä? Miksi minulle ei kerrota ikinä mitään?"
"Koska ei ole mitään kerrottavaa, Alice."
"Usko pois, Amy, hän ei usko tuota. Enkä usko minäkään. Kerro!"
"Enkä kerro!"
"Kerro tai menen kysymään kelmeiltä!"
"Äh, tuo oli jo ilkeää... No, kun, tai siis. Muistatteko kun sanoin että näin kesällä sen ihanan pojan?"
"Oliko se Remus?"
"Mistä sinä sen tiesit?!"
"Nääh, se on Lily, se tietää kaiken."
"Ja osaan myös vaihtoehtoisesti tulkita parhaan ystäväni ilmeitä ja huokailuja, jotka ovat jatkuneet pitkin vuotta. Ihan sama, kerro. Mitä te oikein teitte koko kesän?"

Tell me more, tell me more, did you get very far?
Tell me more, tell me more, like, does he have a car?


"Sarvihaara, Evans ja kaverit katselevat tänne. Luuletko että saat pian ystävänpäiväkorttisi?"
"En usko. Jos katselisit parikymmentä senttiä ylemmäs heidän kasvoihinsa näkisit että he tuijottavat Remusta eivätkä minua. Sitä paitsi Lily ja minä sovittiin ettei me anneta kortteja."
"Remus, miksi Evans tuijottaa sinua?"
"Eikä tuijota!"
"James, sanoit sen juuri itsekin."
"Enkä sanonut!"
"Ei Lily minua tuijota."
"Kuka sitten?"
"Amy."
"Miksi helkkarissa?"
"..."
"Hah! Sirius, katsos tuota! Kuutamo punastui!!"
"En punastunut, olkaa hiljaa!"
"Punastuita pahemman kerran! Nyt kerrot kuule kaiken, onko hän hyvä?"
"Sirius!!"

She swam by me, she got a cramp - he went by me, got my suit damp
I saved her life, she nearly drowned - he showed off, splashing around
Summer sun, something's begun, but uh-oh those summer nights


"Ei me juuri mitään, kunhan juteltiin..."
"Ja?"
"... oltiin..."
"Ja?"
"... ja - äh, en minä voi teille kertoa!"
"Kenelle sitten? Amy hei, ihan totta, Alicekin jakaa kaikki likaisimmat juttunsa meille!"
"Ei tämä ole mitään likaista!"
"Mikset sitten kerro?"
"No tuota..."
"Puhu."
"Okei... Me Remuksen kanssa tavallaan... seurusteltiin. Kesällä. Ihan vähän aikaa."
"Ja sinä kerrot tämän vasta nyt?! Voi jumalauta, Amy, sinun olisi pitänyt kertoa!"
"En minä ajatellut että teitä kiinnostaisi. Sitä paitsi se oli ihan vähän aikaa, pari viikkoa. Ei mitään vakavaa... Perit treffit auringonlaskussa, se siitä."
"Jos se ei ollut vakavaa, niin miksi näytät niin surulliselta?"

Tell me more, tell me more, was it love at first sight?
Tell me more, tell me more, did she put up a fight?


"Voi meidän pientä hukkaa, se on ihan rakastunut!"
"Sirius, hiljaa! Montako kertaa se pitää sanoa?"
"Kerro nyt, mikä tämä juttu oikein on? Mitä, missä, milloin?"
"Huoh. Pientä säätöä, Lontoossa, kesällä. Pidettiin hauskaa, oltiin liian erilaisia, end of story."
"Kuinka hauskaa?"
"Kumman mielestä erilaisia?"
"Sirius, en aio edes vastata tuohon. James, arvaa kaksi kertaa asettaisinko Amyn vaaraan. Usko pois, kaikki on paljon paremmin kun emme ole yhdessä."
"En olisi niinkään varma..."
"Miksei minun kysymyksiini ikinä vastata?!"

Took her bowlin' in the Arcade - we went strollin', drank lemonade
We made out under the dock - we stayed out until ten o'clock
Summer fling don't mean a thing, but uh-oh those summer nights


"Se... se oli vain niin..."
"Upeaa?"
"Täydellistä?"
"Kuvottavan romanttista?"
"... ihanaa. Hän oli niin mukava, niin lempeä ja suloinen. Oletteko huomanneet, että kun laskeva aurinko osuu hänen hiuksiinsa ne muuttuvat ihan kullan värisiksi?"
"En ole pahemmin ollut Remuksen kanssa auringonlaskussa."
"Tai kun hän hymyilee niin vasempaan poskeen ilmestyy suloinen hymykuoppa, jonka keskelle jää kolmion muodostava rykelmä kesakoita? Tai että meripihkan väriset silmät ovat reunoilta ihan mustat?"
"Alice, tämä kuulostaa jo vakavalta. Diagnoosi?"

Tell me more, tell me more, that you don't got her preg
Tell me more, tell me more, cause he sounds like a drag


"Remus, sano nyt totuus. Älä ajattele mitään, sano vain ensimmäinen vastaus joka tulee mieleesi. Pidätkö sinä Amysta?"
"En salli sitä itselleni."
"Mutta pidät kuitenkin?"
"Helvetti, James, miksi tästä täytyy tehdä niin jumalattoman vaikeaa?"
"Minä en näe tässä mitään vaikeaa. Jos sinä kerran pidät Amysta, menet ja sanot sen hänelle. Minusta olet sen hänelle velkaa. Sitä paitsi nyt on ystävänpäiväkin. Mikä voisi olla parempi tapa juhlistaa sitä?"
"Minä tiedän montakin tapaa..."
"Sirius, sinulta ei kysytty. Likaiset tapasi eivät tällä hetkellä kiinnosta. Miten on, Kuutamo?"
"En todellakaan aio kertoa Amylle mitään, siitä ei seuraisi mitään hyvää."
"Paitsi se että te alkaisitte seurustella ja sinä lopettaisit tuon ainaisen itsesäälissä rypemisen? Munusta siinä on jo paljonkin hyvää."
"En siltikään tee sitä."
"Sitten minä teen."
"James, istu alas! Sinä et mene yhtään mihinkään!"

He got friendly, holdin' my hand - well she got friendly, down in the sand
He was sweet, just turned eighteen - well she was good, you know what I mean
Summer heat, boy and girl meet, but uh-oh those summer nights

"Amy, minun on nyt todettava että olet vakavasti ihastunut, ellet jopa rakastunut Remus Lupiniin. Pakollinen kliseekysymys: miltä nyt tuntuu?"
"Ää, en oikein tiedä. Samalta kuin äsken. Aika hassulta."
"Niin minäkin sanoin syksyllä."
"Merlin sentään, jos kaikki ovat yhtä vaikeita kuin te kaksi, minusta ei varmasti tule psykologia."
"Muuten, jos se kaikki oli niin ihanaa ja ällistyttävän upeaa ja suloista, niin miksi te erositte?"
"Koska se oli vain pientä säätöä."
"Ei kun oikeasti?"
"Miten niin oikeasti? Remus sanoi että hänellä oli hauskaa, mutta että ei siitä pitemmän päälle tulisi mitään. Ja tavallaan olen samaa mieltä. Mutta silti..."
"Silti mitä?"
"Minä tavallaan kaipaan häntä."

Tell me more, tell me more, how much dough did he spend?
Tell me more, tell me more, could she get me a friend?


"Kuutamoiseni, ehkä se on vain parempi jos menet ja sanot suorat sanat. Voin luvata, että se on sen arvoista. Ja varmaan voi Jameskin. Tosin minullahan taitaa tuota kokemusta olla enemmän."
"Kokemusta iskemisessä, mutta ei tunneasiaoissa. Remus, mene nyt. Mitä menetettävää sinulla muka on? Aina voi yrittää, tulla torjutuksi ja yrittää uudelleen."
"Kiitii James, auttoi tosi paljon."
"Hei, minä jos joku tiedän että se oikeasti toimii!"

It turned colder, that's where it ends - so I told her we'd still be friends
Then we made our true love vow - wonder what she's doin' now
Summer dreams ripped at the seams, but oh, those summer nights


"Kaipaamisesta puheen ollen, et taida joutua kapaamaan kovin kauaa. Remus tulee tänne."
"Mitä?! Voi ei voi ei, mitä minä teen?"
"Rauhoitu, Amy. Kyllä se siitä. Hei, Remus."
"Hei, tytöt. Kuule Amy, voisinko, tuota... voisinko jutella kanssasi vähän aikaa? Jossain muualla?"
"Öö... no, kai se käy. Tai siis totta kai. Tai siis! Äh. Joo, mennään."
"Sinne meni. Malja uudelle pariskunnalle?"
"Todellakin! Ja hyvää ystävänpäivää."
"Sitä samaa. Oi, ja arvaa mitä! Frank pyysi minut kanssaan Tylyahoon tänään!"
"Mekin ajateltiin tänään Jamesin kanssa tehdä jotain kivaa. Mennään ehkä Kolmeen luudanvarteen kermakaljalle."
"Hei, keksin! Triplatreffit, miten olisi?"
"Mitä jos nyt kuitenkin odotettaisiin että he tulevat tuolta hengissä takaisin?"

Tell me more, tell me more.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2022 11:21:04 kirjoittanut Vuorna »
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Midnight

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Kyselytunti ja kesäyöt, K7
« Vastaus #1 : 28.02.2012 16:59:10 »
iHaNa!!!!
Tää oli musta ihan sika hyvä, ja uskomatonta, ettei tätä ole vielä kommentoitu!!
Remus oli niin syötävän sulonen!!!

Et ois ajatellu kirjottaa jatkoo tälle?

P.S. mutta nyt ei pysty keskittymään tarkempaan kommenttiin...
« Viimeksi muokattu: 01.03.2012 20:04:49 kirjoittanut Midnight »
Elämäsi ei muodostu päivistä jotka ovat menneet, vaan päivistä jotka muistat.

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Vs: Kyselytunti ja kesäyöt, K7
« Vastaus #2 : 12.03.2012 21:52:34 »
Kommenttikamppanjasta hyvää iltaa.

Nappasin tämän, koska  en ole pitkään aikaan lukenut saatika sitten kommentoinut dialogia. Muutenkin on tämä kommentoiminen jäänyt vähän vähemmälle, ja pitäis vähän petrata. Kuitenkin, asiaan. Tykkäsin todella ficin nimestä - se on persoonallinen ja kertoo paljon ficin sisällöstä, mutta ei liikaa. Se ei ole kliseinen vaan omaperäinen ja oikein suloinen. Pisteet siis siitä tältä suunnalta.

Huu oli muuten eka kerta vähään aikaan myös siitä, kun luin ficciä jossa OC on merkittävässä osassa. En paljon sellaisia ficcejä lue siksi, että tykkään itse sellaisista valmiiksi rakennetuista hahmoista, joista tiedän jotain, enemmän. Tässäkin Amy jäi mulle hieman kaukauiseksi hahmoksi, mutta onkin erittäin vaikea ujuttaa hahmolle erillaisia luonteenpiirteitä ficciin, joka on kirjoitettu dialogimuotoiseksi. Muuten hahmot pysyivät mun mielestä oikeen IC:inä, Sirius oli oma ihana itsensä, tuollainen pelleilevä naistenpyörittäjä, tykkäsin tavasta jolla olit saanut hänen luonteensa esiin tässä ficissä, koska se ei dialogilla todellakaan ole helppoa. Ehkä hieman minua harmittaa se, että lähes kaikissa kelmificeissä, kuten tässäkin, Peter jäi taka-alalle, mutta ei siitä sen enempää.

Pidin siis tästä, idea oli mun mielestäni todella suloinen ja pohdiskeleva, tykkäsin siitä ettei tämä ollut ihan sellainen tavanomainen ystävänpäiväfic täynnä vaaleanpunaisia pilvenhattaroita, vaan tässä oli myös se syvällisempi ja angstisempikin puoli. Mun mielestä kaikki tuo Remuksen ja Amyn molemminsuuntainen pohdiskelu oli suloista ja siihen voi helposti myös samaistua.

Teksti oli helppolukuista eikä ollenkaan töksähtelevää. Hahmot oli rakennettu hyvin ja niin, että kokoajan tiesi kuka puhuu eikä tarvinnut kertaakaan lukea yhtä kappaletta uudelleen ymmärtääkseen, mitä siinä tarkoitettiin.

Eli siis, pidin tästä oikein paljon. Erittäin onnistunut Dialogipätkä, kiitos!
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Kyselytunti ja kesäyöt, K7
« Vastaus #3 : 08.04.2012 18:08:24 »
Tuo biisi sopii hyvin ensimmäisestä sukupolvesta kertovaan tarinaan. Oikein oivaltavaa ja herttaista :) Sitä paitsi, Grease <3

Anteeksi, multa ei nyt jotenkin vaan irtoa rakentavaa. Hei ai niin huomasin yhden typon, joku "minusta" oli "munusta" tms. :D

Vähän tietty surettaa kun Alice/Frank on tässä vasta alkamassa ja sitten tietää miten se päättyy. Oi voi. Mutta koetan ignoorata totuuden koska tämä on fluffya ja tämän pitäisi olla iloinen asia.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin