Kirjoittaja Aihe: Ennen kuin kaikki oli hyvin | K-11, H/G, Jatkoa 02.03.2011!  (Luettu 32947 kertaa)

LoDish

  • Mamelukki
  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #80 : 06.01.2010 13:18:02 »
Lainaus
Ja jonakin päivänä – toivottavasti mahdollisimman pian – Harry ja pojat liittyisivät sen seuraan.
Nyt alko karmimaan... :S. Mut kuitenki ihanaa kun Ginny pääsi avautumaan, eli on vielä ainakin pieni mahdollisuus nousta sieltä masennuksen suosta.

Narusegawa

  • ***
  • Viestejä: 45
  • Jos maailma muuttuu... Muutun minäkin.
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #81 : 06.01.2010 22:06:04 »
Kyllä minä tätä luen!!!
Ja olen pitänyt todella paljon. Melkein joka päivä köäyn kahtomassa onko tullut jatkoa ja nyt sitä on tullut!
Nyt vain toivon että saat laitettua jatkoa mahdollisimman pian, mutta en hoputa sen nopeammaksi kuin mitä olet laittanut.
Everything is that and everything is these, but when you came everything was fine.
*
Hyvät päättyivät onnellisesti ja huonot onnettomasti. Sitä tarkoittaa fiktio.

NuuhkuHoney

  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #82 : 09.01.2010 21:32:16 »
Melkeen itkin ku luin tätä!! Itkin!! Tää on niin hyvin kuvailtu et tuntuu ku ite olis täs tarinas eikä Ginny :o (Tää on siis positiivasta palautetta ;) :) ) Kiitos siis tästä luvusta :-*
Jatkoa vaan taas pian :-*
Vakio lukiasi, NuuhkuHoney
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #83 : 13.01.2010 20:02:04 »
A/N: Hahhaa! Nyt on vihdoin SE hetki käsillä, johon tämä ficci on koko kulkunsa ajan suunnannut, ja jonka saavuttamiseen edelliset 30 lukua pyrkivät :D Valitettavasti en voi taata, että mikään edellä kuulostaisi missään määrin uskottavalta. Synnytys on sellainen juttu, jota en toivo itse ainakaan kymmeneen vuoteen vielä kokevani, ja netistä puolestaan on tosi vaikeaa löytää mitään todellista kuvailua (enkä tiedä, kestäisinkö lukeakaan...). Kirjoitustulos perustuu siis lähinnä vauvafoorumeiden yhteenvetoihin, ja ne jakautuivat aika tarkkaan joko "helppo, kivuton ja kestoltaan 40 min." sekä "kamalaa, kaksi vuorokautta! Välilihaa leikattiin, veri lensi ja lopuksi käytettiin imukuppia!" -tyylisiin synnytyskertomuksiin. Ja kun tässä piti vielä ottaa huomioon taikuuden näkökulma ja angstisuus, niin täytyy sanoa, että pitkälti teki mieli skipata kokonaan tämä luku ja siirtyä suoraan post-baby-osioon... No, aina ei voi onnistua :/ Ja kertokaa ihmeessä mielipidettä, niin tiedän vähän, miten pahasti mahdollisesti mentiin metsään, jos mentiin... :S

Ja ennen kuin pääsette lukemaan, niin luonnollisesti kiitän kommentoijia :D

Lozku: Kiitos, kiitos paljon jälleen kerran, olen imarreltu :) Itsekin olen aina pitänyt Lunaa aika pelottavana, ja siksi jotenkin mielestäni sopikin tuohon edelliseen lukuun laittaa hänet pällistelemään suurilla silmillään Ginnyn purkaessa mieltään... Ja nyt saat toiveesi: vauva on tulossa!

LoDish: Kiitos kommentista! Joo, Ginny alkaa todella seota pikkuhiljaa, eikö vain? Mutta täytyyhän hänen käydä kirjaimellisesti pohjalla ennen kuin kaikki voi olla hyvin...

Narusegawa: Vau, uusi kommentoija! Ihanaa! Kiitos paljon myös sinulle, ja hienoa kuulla, että tykkäät lukemastasi :)

NuuhkuHoney: Kiitos! Ego kyllä paisuu, jos olen muka oikeasti pystynyt aiheuttamaan tekstilläni noin suuria tunteita lukijassa ;)



XXXI

Jossakin vaiheessa minä kai kyllästyin olemaan pimennossa. Kyllästyin makaamaan aloillani tietämättä, mitä kello on. Siksi pyysin Harrya tuomaan minulle kelloradion. Se lepää nyt Harryn työpöydällä. Neonpunaiset numerot porautuvat tajuntaani niin, että näen ne vielä silmien sulkeuduttuakin...

02.54

Tänä yönä minä en ole nukkunut lainkaan. Ei se tietenkään ole mitään uutta. Minä en nuku nykyään lainkaan. Silmäni ovat kadonneet kaiketi jonnekin mustien renkaiden alle, ja niiden auki pitäminen on suorastaan kivuliasta. Minua väsyttää. Väsyttää niin paljon, että sattuu. Sydänraukkakin on ihan sekaisin. Hakkaa ihan miten sattuu, ja minä jo vähän odotan, milloin se sekoaa lopullisesti ja pysähtyy.

Olokin on viime aikoina ollut tuhottoman huono. Aina Lunan vierailusta asti olen vain maannut hiljaa ja oksentanut melkein kaiken tarjotun ruoan. Siksi minä olen nyt kiinni letkuissa. Parantaja olisi jo halunnut ottaa minut sairaalaan, mutta minä kieltäydyin. Sanoin tuntevani oloni turvallisemmaksi Harryn työhuoneessa. Ehkä isoin valheeni pitkään aikaan... Oikeasti mikään ei pelota niin paljon kuin Harryn työhuone, jonka pimeydessä ainoastaan kelloradion kirkkaanpunaiset numerot hohtavat...

02.55

Tuijotan kelloa. Toivon, että viisarit etenisivät nopeammin. Minulla on niin huono olo, ettei ole edes voimaa kääntää päätä. Harry on peitellyt minut sänkyyn niin monella peitolla, että ne painavat kuin kivet minua kohti pohjaa ja hankaloittavat hengitystä. Ja silti minun on kylmä. On niin kylmä, että nenäkin on menettänyt tuntonsa... Kamalaa hengittää ja silti on pakko. Pakko hengittää sisään ja puhaltaa ilma ulos, vaikka se käy jokaisella vedolla vain raskaammaksi.

02.56

Olen onnistunut keskittymään hengitykseen jo kokonaisen minuutin ajan. Loistavaa. Juuri tätä jokainen viimeisillään raskaana oleva alle 30-vuotias toivoo – kykyä hengittää katkeamatta kokonaisen minuutin verran. Olen tosiaan pudonnut jo niin alas pohjalle, ettei varmaan alemmas voi mennä. Olen päässyt sinne, minne valo ei uskalla edes kurkistaa.

Minä yskin. Yskin ja yskin. Keuhkot alkavat olla jo ihan finaalissa. Pian on pakko taas lopettaa hengittäminen hetkeksi. Lopettaa niin pitkäksi aikaa, että pää muuttuu siniseksi ja lopulta on pakko tehdä valinta elämän ja kuoleman välillä. Sitä minun elämäni nykyään on. Sängyssä makaamista, kellon tuijotusta ja mietintää siitä, koska tulee vastaan raja. Koska ylitän sen vaiheen, jossa hengen pidättäminen tuntuu mielekkäämmältä kuin sen vetäminen?

02.57

Olen yllättynyt siitä, kuinka paljon ehdin minuutissa ajatella. Yllättynyt siitä, kuinka kaikki ajatukseni tuntuvat samoilta ja silti erilaisilta. Ne kaikki tuntuvat jotenkin tiivistyvän joko kuolemaan tai huonoon oloon. Ne etenevät hullunkurisissa sykleissä. Ensimmäisen minuutin pohdin kuolemaa, ja seuraavaksi sitä, kuinka huono olo minulla on...

02.58

Nyt on selvästi huonon olon vuoro dominoida mieltäni. Oksennus nousee jo uhkaavasti kurkkuun, ja minä pinnistän kaikki voimani ja kumarrun sängyn viereen asetetun ämpärin ylle. Mitään ei tietenkään tule. Kaikki on harhaa nykyään. Ei minulla ole vatsassa enää mitään sellaista jäljellä, jonka voisi oksentaa pois. Huono olo johtuu letkuista, joita pitkin ravinto valuu minuun väkisin. Kehoni yrittää kamppailla vastaan, muttei lainkaan tajua, ettei oksentaminen enää auta.

02.59

Minua huimaa. Jälleen kerran sydän tuntuu heittävän väsyneen voltin, ja minä tärisen hetken aikaa niin holtittomasti, että sänkykin alkaa heilua. Särkykin yltyy – tarvitsen lääkettä. Nyt on pakko pyytää apua...
”Harry...” yritän huutaa, mutta ääni on niin heikko, että tiedän jo nyt, ettei hän kuule... Ei, vaikka nukkuu nykyään olohuoneen puolella ollakseen lähelläni.

03.00

Kipu yltyy. Se alkaa rintojen alapuolelta, ja luulen hapertuneiden keuhkoparkojeni jo repeilevän. Kipu on repivä ja minun on vaikea hengittää, siksi olen varma, että nyt sitä mennään ja kuollaan keuhkojen pettämiseen. Kestää hetken ennen kuin edes tajuan, että kipu jatkaa matkaansa. Se ylittää koko vatsan, kunnes jää tykyttämään napani alle.
”Harry...” minä yritän jälleen, mutta ihan yhtä turhaan kuin aikaisemminkin. Hädin tuskin jaksan liikuttaa huuliani...

03.01

Repivä kipu vihlaisee koko mahan poikki ja muuttuu hetkessä poltteeksi, jonka tuottamaa tuskaa on mahdotonta kuvailla. Silloin minä tajuan, että nyt se tapahtuu...
”Harry...” yritän epätoivoisesti, kun uusi kipuaalto lävistää minut. ”Harry... Jumalauta se saatanan vauva syntyy nyt!” ulvahdan jatkoksi, mutta se ulvahdus on niin heikko, että tuskin kuulen sitä itse.

Minua pelottaa. Pelottaa niin paljon, että viimeisetkin ilmanrippeet pakenevat keuhkoista. Se on hassua – mitä pelättävää minulla muka on, kun tiedän jo hyvin mitä on tulossa. Jos Jamesista ja Albuksesta voi yhtään mallia ottaa, niin noin kahdenkymmenen tunnin kuluttua joku tyrkyttää pientä limaista ja rääkyvää lasta rinnalleni...

Silti pelottaa. Pelottaa ja sattuu niin paljon, että alan itkeä. Kelloradion näytöllä numerot sumenevat silmissäni juuri kun uusi minuutti vaihtuu. Tämähän on kuitenkin aivan erilainen tilanne kuin poikien kohdalla. Minulla on niin paljon pelättävää! Ei kipu ole se, joka saa minut suunniltani kauhusta, vaan kaikki muu. Jos tämä lapsi on vaalea ja sinisilmäinen, minun elämäni on ohitse...

Ja tietenkin on kysymys myös siitä, jääkö se ylipäätään eloon. Minä toivon edelleen, että se kuolisi. Toivon, että me molemmat menehtyisimme. Jotenkin silti tuntuu, että tämä vauva on sitkeä. Se on vastoin kaikkia odotuksia selvinnyt näin pitkälle. Se potkii terävästi, ja minä olen varma, että se jää täysin kiusallaan henkiin. Se on varmasti pirullinen ja laittaa minut maksamaan kaikesta pahuudestani... 

03.27

”Harry!” yritän vielä. Täysin turhaan tietenkin... Polte vain yltyy. Se palaa aina tasaisissa sykleissä ja saa minut ulisemaan heikosti kuin haavoittunut eläin. Valitettavasti vain ulina ei ole tarpeeksi kovaa. Harry ei kuule. Ei kuule, vaikka on luvannut pysyä valppaana juuri tällaisen vuoksi. Voi, kuinka minä vihaankaan häntä!
”Ei vittu...” itken, kun tunnen lapsiveden menevän.

03.33

Nyt on pakko tehdä jotain. Pakko saada Harry heräämään tai joudun kärvistelemään hänen työhuoneessaan aamuun asti. Nyt on nimittäin sunnuntaiaamu, ja Harry nukkuu ainakin yhdeksään ennen kuin ehkä tulee katsomaan, onko minulla kaikki hyvin. Minähän olen letkuissa kiinni, eikä hänen tarvitse pelätä, että kuolisin nälkään tai että rakkoni puhkeaisi. Kuinka häpeällistä muuten onkaan maata näin nuorena katetrissa... Kuinka noloa ja ällöttävää...

03.35

Olen onnistunut vaivoin hivuttautumaan istuma-asentoon. Liike huimaa päiväkausia paikoillaan pysytellyttä päätäni ja hetken tuntuu siltä, että pyörryn. Peitot valahtava sivuun ja minua paleltaa. Pakko päästä eteenpäin. Pakko päästä sairaalaan, missä minut voidaan pumpata täyteen kipurohtoja...
”Harry!” yritän vielä, mutta ääni ei kanna istumasta käsin yhtään sen paremmin kuin makuultakaan...

03.49

Olen onnistunut rojahtamaan sängyltä lattialle ja konttaamaan ovelle. Sarkastinen puoleni on kuolla naurusta, kun ajattelee tätä urotekoa. Kolmen metrin matka neljässätoista minuutissa! Se on varmasti ihmisen tarkoituksettoman hitaan etenemisen ennätys... Ellei minua sattuisi näin jumalattoman paljon, nauraisin varmaan tukehtumiseen asti...

03.54

Vie kuusi minuuttia kohottautua tarpeeksi ylös, jotta yletyn ovenkahvaan. Painan sen alas koko ruumiinpainollani, kun lysähdän voimattomana maahan. Mätkähdän parketille niin kovalla rysähdyksellä, että vihdoin olohuoneesta alkaa kuulua liikehdintää.
”Ginny? Ginny, onko kaikki hyvin?” Harry huutaa unisesti.
”Ei!” minä kiekaisen kaikella voimallani ennen kuin menetän tajuntani.

05.36

Ensimmäinen asia, johon silmäni herätessäni tarkentuvat, on huoneen seinälle ripustettu vanha kello. Vasta sitten tajuan olevani ihmisten ympäröimä. Kätilönoita seisoo sänkyni reunalla vaaleanpunaisessa kaavussaan. Sitten siinä seisovat tietenkin Harry ja äiti. Kuka muukaan nyt olisi rientänyt paikalle todistamaan Ginevra Potterin elämän suurinta farssia kuin ihastuttava Molly Weasley, jolle kolmas Potter-sukuinen lapsenlapsi on unelmien täyttymys...  Jotenkin olen ihan varma, että Hermione ja Ron seisovat oven ulkopuolella, en kyllä tiedä, miksi.

”No niin, rouva Potter. Hienoa huomata, että olette vihdoin palanneet tajuihinne. Hetken me olimme jo varmoja, että meidän on houkuteltava lapsi ulos taikakeinoin. Mutta kerrassaan mahtavaa, että olette tajuissanne! Kukapa ei tahtoisi olla läsnä lapsensa syntymässä?” vaaleanpunaiseen kaapuun pukeutunut kätilönoita hymisee teennäisellä tyytyväisyydellä. Minun tekee mieleni pyörittää silmiäni. Siis kuka muka haluaa olla läsnä lapsensa syntymässä? Se sattuu ja on muutenkin kamalaa... Minä ainakin olisin niin paljon mieluummin täydessä koomassa ja jättäisin otuksen muiden vastuulle. Kaikkein ihaninta olisi, jos siitä ei herätessäni näkyisi merkkiäkään...

”Missä vaiheessa tässä nyt mennään?” kysyn uupuneesti, vaikka kyllähän minä tiedän jo vastauksen. Olen vasta aivan alussa. Tästä on vielä tuskallisen pitkä matka otuksen odotettuun irtautumiseen minusta. Hoitaja kuitenkin hymyilee imelästi.
”Me olemme juuri avautuneet sellaisen yhden senttimetrin verran, että aikaa on vielä runsaasti jäljellä. Tajuttomuutesi aikana annoimme sinulle hiukan vahvistavaa rohtoa, ja olen tässä mittaillut arvoja, ja kaikki näyttäisi olevan olosuhteisiin nähden suorastaan loistavasti. Lapsikin vaikuttaa arveltua terveemmältä, ja uskon kaiken menevän hyvin!” hän selostaa.

Minua ärsyttää, kun tajuan voivani itse asiassa huomattavasti paremmin, kun vertaa siihen tilaan, missä olin synnytyksen alkaessa. Miksi ne antoivat sitä parantavaa rohtoa? Tekivätkö he niin ihan vain saadakseen minusta ja vauvasta tarpeeksi vahvoja kestämään luomusynnytyksen tuskan? Minä en ymmärrä, miksi ne eivät vain voi loihtia mahaani auki ja ottaa lasta. Taikasynnytykset ovat kuitenkin jostain syystä aina olleet velhojen keskuudessa vältettyjä ja hävettyjä suorituksia, sillä jonkin naurettavan muinaisen luulon mukaan taikuudella synnytetyistä vauvoista tulee surkkeja... Taikasynnytystä käytetään vain äärimmäisessä hädässä, ja ilmeisesti äärimmäistä hätää yritetään vältellä kaikin mahdollisin tavoin...

”No niin, avautumisvaihe on nyt aika hyvällä mallilla... Vielä kuutisen tuntia – mahdollisesti vähemmän – ja olemme varmasti valmiita ponnistamaan...” kätilö mumisee nyt jossakin levitettyjen jalkojeni uumenissa. Kuutisen tuntia? No, kyllähän minä tiedän, ettei synnytys ole yleensä mikään viiden minuutin juttu, mutta eikö se kolmannella kerralla voisi jo vähän nopeampaa olla?

”Saanko jotain rohtoa kipuun?” kysyn voipuneesti kätilöltä, josta en yhtään pidä. Hän on niin teennäisen ystävällinen, mutta kohtelee minua oikeasti kuin olisin lapsi. Hän ihan totta kuvittelee, että on oikeutettu ajattelemaankin puolestani.
”Emme me nyt vielä mitään kipurohtoja halua. On ihan liian aikaista! Ja sitä paitsi – ei tässä vaiheessa vielä satu!” hän lirkuttaa ja poistuu paikalta. Eikä hän edes vaivautunut kysymään, millainen olo minulla on!

06.06

Huoneessa ravaavat hoitajat, harjoittelijat, se ärsyttävä kätilö ja Harry sekä äiti... Heidän läsnäolonsa ajaa minut hulluuteen. Kaikki paitsi kätilö pyörivät ympärilläni ja kyselevät, kuinka voin. Mikä helvetin kysymys se muka on olevinaan? Eikö se nyt ole jo selvää kaikille, että minä voin ihan vitun huonosti. Minähän makaan sairaalavuoteessa kamalien supistusten, poltteen, yleisen säryn ja huonovointisuuden kahlitsemana odottamassa, että inhoamani ja kammoksumani otus suvaitsee pusertaa tiensä ulos minusta!

”Saanko jo sitä rohtoa?” huohotan supistusten välissä uudelleen hoitajalle, joka pudistaa päätään.
”Älähän nyt, Ginevra. Vielä on aivan liian aikaista! Emmehän me halua sekoittaa elimistöäsi vain pienen nipistelyn vuoksi!” hän naurahtaa ja katsoo minua kuin tuhmaa, inttävää lasta. Minä olen ällistynyt hänen sanoistaan. Pientä nipistelyä? Minustahan tuntuu vittu soikoon ihan siltä, kuin joku repisi minua mahastani kahtia!

06.48

”Saanko kipurohtoa?” yritän jälleen. Hoitaja alkaa menettää hermonsa.
”Aivan liian aikaista. Et ole edes viittä senttiä auki vielä!” hän pakottaa äänensä ystävälliseksi.
”Niin mutta kun minua sattuu!”
”Kyllähän sinun jo pitäisi kolmannen lapsen kohdalla vähän kipua sietää!”

07.00

Olin selvästi oikeassa sanoessani, että Hermione ja Ron ovat oven takana. Nyt he nimittäin tulevat molemmat hoitajan johdattamana sisään ja istuutuvat vuoteeni laidalle.
”Tsemppiä!” Ron kannustaa ja minä kohotan keskisormeni hänelle. Hän ei näytä loukkaantuvan. Minä olen aina ollut äreä synnyttäessäni – kuka muka ei ole?
”Hienosti menee!” Hermionekin aloittaa innostuneena. ”Kuulin juuri Harrylta, että parantajan mielestä olet tarpeeksi hyvässä kunnossa yrittääksesi luonnollista synnytystä. Hienoa! Olisi ihan kamalaa, jos vauva täytyisi ottaa ulos taikuudella!” hän hehkuttaa ja minä kavennan silmäni viiruiksi.

”Uskotko sinäkin siihen surkkipotaskaan?” kysyn ivallisesti hymyillen, mutta hymy haihtuu uuteen, entistä voimakkaampaan supistukseen. Aika alkaa olla käsillä. Kyllä sen jo kolmannella kerralla tietää, milloin alkaa tapahtua...
”No en tietenkään usko – sille väitteelle ei ole mitään tieteellistä pohjaa!” Hermione tuhahtaa. ”Tarkoitin vain, että taikasynnytys pilaa äidiltä mahdollisuuden kokea lapsen syntymän riemu!”

Ei kai Hermione ole tosissaan? Lapsen syntymän riemu? Ei sellaista asiaa ole olemassakaan! Minä muistan kyllä, millaista oli pusertaa Jamesia ja Albusta ulos jalkojen välistä, ja voin sanoa, että niissä tapahtumissa ei ollut mitään riemukasta. Eikä todellakaan mitään, mitä en haluaisi unohtaa...

07.32

”Saanko jo sitä rohtoa? Olenko jo tarpeeksi avautunut?” kysyn aika epätoivoisen oloisena hoitajalta. Tässä vaiheessa hän ei edes vaivaudu esittämään ystävällistä.
”Johan minä sanoin, ettemme me halua sitä näin aikaisessa vaiheessa. Sanon kyllä sitten, kun on lääkkeen aika!”

09.57

Nyt alkaa tapahtua. Vihdoinkin. Synnytysparantaja komentaa kaikki ulos hoitajaa ja Harrya lukuun ottamatta.
”Selvä. Nyt on hetki käsillä! Kohdunsuu on tarpeeksi auki, ja voimme aloittaa ponnistusvaiheen!” hän suorastaan hihkuu ja minun tekisi mieli lyödä. Ponnistaa on kuitenkin aivan kohta pakko, hihkui parantaja tai ei, joten annan olla. Ei minulla olisi varmaan voimaakaan lyödä... Miten minä muka siis jaksan ponnistaa?

”Haluan Harryn pois täältä...” mutisen. Olen pyöritellyt tuota lausetta mielessäni jo aika pitkään. En halua häntä tänne todistamaan häpeääni. En halua hänen näkevän lasta, jos se selvästi ei olisikaan hänen. En halua hänen näkevän, kuinka minusta ei luultavasti ole tähän hommaan. Kuinka minä ihan varmasti murrun paineen alla ja epäonnistun tässä maailman luonnollisimmassa ja yksinkertaisimmassa tehtävässä. Eihän minulle ole viime aikoina kertynyt mitään muuta kuin epäonnistumisia...

”Mitä?” Harry kysyy selvästi järkyttyneenä.
”Haluan sinun menevän pois... En tahdo sinua tänne...” sanon vähän painokkaammin. Harry näyttää häkeltyneenä.
”Miten niin pois?” hän kysyy.

Minä olen jo aikeissa alkaa selittää kaikkea pehmeää siitä, kuinka haluan tehdä tämän yksin, kun hoitaja kiilaa väliin teennäisen lempeä ilme kasvoillaan.
”Ginevra raukka on pumpattu niin täyteen rohtoja, ettei hän tiedä, mitä höpisee! Totta kai hän haluaa sinun olevan täällä kanssaan!” hän lirkuttaa Harrylle ja katsoo minua sitten moittivasti.
”Synnytysrohdot saavat naiset usein niin sekaisin, etteivät he tiedä, mitä haluavat!”

”Niin, mutta kun minä en halua Harrya tänne. Eikä minuun ole pumpattu vielä yhtä ainoata rohtoa! Minähän olen anellut, eikä sitä ole annettu!” yritän puolustautua, mutta yllättävä supistus ja sitä seuraava tarve ponnistaa valtaavat minut. Huudan ja puristan sängyn laitoja ja alan itkeä jo nyt uupuneena – enhän minä missään vaiheessa edes ollut varsinaisesti pirteä. Minähän sentään pyörryin uupumuksesta avattuani Harryn työhuoneen oven! Ei sitä muutamalla tipalla vahvistavaa rohtoa korjata!

Ihme että sydämeni on yhä toiminnassa... Aika epätasaiselta sen lyönnit kuitenkin vaikuttavat, ja lisäksi minun on taas tuhottoman kylmä. Toinen hoitaja kokeilee otsaani ja sanoo, että minulla on kuumetta.
”HARRY ULOS TÄÄLTÄ JA ANTAKAA MINULLE JOTAIN ROHTOA!” huudan seuraavan ponnistuksen aikana.

Hoitaja katsoo minua kuin olisin täysi idiootti.
”No se nyt on aivan liian myöhäistä tässä vaiheessa”, hän naurahtaa ja minun silmäni leviävät kauhusta.
”Miten niin liian myöhäistä? Viisi minuuttia sitten oli liian aikaista!” parkaisen. ”Sinä lupasit kertoa minulle, koska on aika! Mikset sanonut mitään! Miksei minulle jo annettu sitä rohtoa?” kiljun hysteerisesti.

”Mutta Ginevra! Mehän nimenomaan toivoimme luonnollista synnytystä, emmekö toivoneetkin!” hoitaja vastaa lempeästi. Minua alkaa ihan totta vituttaa, että hän kehtaa puhua minusta ja itsestään meinä. Mitä helvettiä hänellä muka on tekemistä minun kipujeni kanssa? Mikä oikeus hänellä on päättää, haluanko rohtoja vai en, ja sitten pimittää ne minulta. Tämä hoitaja on ihan varmasti yksi niistä luomukoulukunnan kasvateista, jotka kuvittelevat tietävänsä potilasta paremmin näiden tarpeet ja voivansa pimittää näiltä rohtoja vain omiin alkukantaisiin näkemyksiinsä vedoten. Luin kerran Päivän Profeetasta jutun, jossa heitä käsiteltiin. Eivät piittaa paskaakaan potilaiden kivuista tai toiveista...

Juuri tämän minä myös huudan hoitajalle, jonka ilmekään ei värähdä.
”On ihan luonnollista tuntea pelkoa synnytyksen aikana”, hän toteaa. Jotenkin hämärästi tajuan, ettei Harry ole mennyt mihinkään. Eikä hän ole edes sanonut mitään, vaikka hoitaja on aivan täysi sekopää! Millainen mies hänkin luulee olevansa?

”Harry – miksi sä et käske tuota hoitajaa antamaan jo sitä rohtoa? Miksi sä et puolusta minua? Ja miksi sä et jo mene pois täältä?” kiljun. Hoitaja pudistaa päätään.
”Mutta mehän nimenomaan haluamme, että hän on täällä todistamassa tätä syntymän ihmettä!” hän lirkuttaa, ja jotenkin minä tajuan, että hoitaja on paitsi ahdasmielinen ja päällekäyvä kätilö, myös jonkinasteinen Harry Potter -ihailija. Eikä Harry juuri paranna oloani.
”Rauhoituhan nyt Ginny, kyllä hoitaja tietää, mitä tekee, ja mikä on parasta sinulle ja vauvalle!” hän toteaa lempeästi ja yrittää silittää hiuksiani. Yrittää vain, koska minä läimäytän häntä poskelle.

Kiljun. Huudan. Anelen. Kiljun lisää ja lyön liian lähelle tulevia ihmisiä. Silti minulle ei anneta rohtoja. Ja se saa minut karjumaan ja kiljumaan ja huutamaan vielä enemmän. Se on aika omituista – vielä hetkeä aikaisemminhan minä olin ihan uupunut. Olen vieläkin uupunut. Hengitys on raskasta ja tuntuu siltä kuin olisin juossut päivän lepäämättä. Viha saa kuitenkin ihmisen käyttäytymään vastoin perustuntojaan. Minua väsyttää, mutta suuttumukseni hoitajaa kohtaan on niin suunnaton, että löydän jostakin voimaa huutaa ja raivota.

Kun ponnistuksen vuoro kuitenkin tulee, voimat loppuvat. Minuun sattuu niin paljon, että se lamauttaa. Ei se tällaista ennen ole ollut.  James ja Albus olivat helppoja tämän rinnalla.
”No niin, Ginevra”, kätilö kannustaa, kun uusi supistus tulee, ”Ponnista!”
”Ponnista, Ginny!” Harrykin huutaa kannustavasti.

Minä yritän. Minä ihan totta yritän. Mutta ei se vain onnistu. Minua harmittaa ja sattuu ihan liikaa. Kätilön ja Harryn kasvot alkavat sumentua silmissä ja minä vain itken.
”En mä jaksa!” kiljun ja puristan sängyn laitaa. En halua koskea Harrya. En pysty...
”Kyllä me jaksamme!” kätilö pauhaa vieressäni.

Minä lyön häntä suoraan kasvoihin.
”Miten sä kehtaat puhua minusta ja itsestäsi meinä? Kerro, onko sinulla lapsia? ONKO? Ei ihan varmasti ole, koska jos olisi, niin et pimittäisi rohtoja muilta!” karjun ja nauran, kun näen veren valuvan kätilön nenästä.
”Ginny!” Harry moittii minua. Siis minua! Kuinka hän kehtaa moittia minua, vaikka kätilö tässä on täysin vajaamielinen?

Jotenkin olin toivonut, että lyönti olisi saanut kätilön poistumaan. Olin toivonut jotakuta toista tilalle. Mutta sen sijaan hän vain tarttuu käteeni ja sanoo:
”Me olemme vain väsyneitä... Kyllä se tästä helpottaa, kunhan ponnistat!” sanat ovat kuitenkin terävät, ja hän nipistää kättäni supistuksen tullessa salaa niin, että ihosta lohkeaa pala pois. Ei se ole tietenkään mitään supistuksiin verrattuna, mutta sattuu silti niin, että huudan.

Käskyistä ja kehotuksista huolimatta minä en jaksa enää ponnistaa. En kunnolla ainakaan. Lopulta hoitaja puuttuu tilanteeseen.
”Vauva on stressaantunut! Nyt tarvitaan taikuutta!” hän huomauttaa kätilölle, jonka silmät kapenevat häviön karvaudesta. Minä olen tyytyväinen.

Kätilö hälyttää synnytysparantajan vastentahtoisesti paikalle – kätilöllä ei ole valtuutta tehdä synnytystaikaa. Seuraavan ponnistuksen aikana parantaja loihtii jotakin, ja vauva liukuu ulos. Se on nopeaa, mutta sattuu paljon enemmän kuin luonnollinen synnytys. Yleensä taikasynnytyksessä käytetään vahvoja kipurohtoja. Minun kätilöni vain oli loppuun asti kamala...

En minä taida lopulta kunnolla edes tajuta, että se on ohi, vaikka lysähdänkin hikisenä ja henkeä haukkoen sängylleni. Hämärästi kuulen, kuinka vauvan korviahuumaava parkuna täyttää huoneen ja pian jotain limaista ja ihan yhtä kovaa huutavaa tungetaan syliini... Minua ällöttää, enkä tahdo katsoa sitä. On kuitenkin pakko. Pakko jotta tietää, onko minun seuraavaksi palkattava avioerojuristi... 

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #84 : 13.01.2010 20:31:10 »
Hyvinhän tuo oli kuvailtu. Ajattelin jotain todellista floppia, kun luin tuota A/N:nää ennen lukua. Huijasit minua. :D Kamala akka se kätilö. Kävi Ginnya ihan sääliksi ja eniten kävi minua, sillä vieläkään en saa tietää onko se lapsi suloinen pikku Draco vai iljettävä Harry. :D Nyt sitä jatkoa, vielä kun jaksan odottaaaaaa :D::DD

KIITOS <3

-Lozku
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

LoDish

  • Mamelukki
  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #85 : 14.01.2010 19:20:18 »
Tuo vittumainen kätilönoita sopi täydellisesti lukuun, hyvin oot saanu haettua vauvafoorumeilta kokemuksia. Surkkiuskomus toi sitten siihen taikuuden mukaan, toivottavasti ei vaan pidä paikkaansa... Olit muutens aika ilkeä kun jätit just siihen kohtaan missä koko ficin pääkysymys ratkeaa, joten eipä voi muuta kun kehua ja ootella jatkoa :D

NuuhkuHoney

  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #86 : 16.01.2010 11:05:30 »
Lievästi ärsyttävä tyyppi se kätilö-.-` :)
Lainaus
Hyvinhän tuo oli kuvailtu. Ajattelin jotain todellista floppia, kun luin tuota A/N:nää ennen lukua. Huijasit minua. :D
<-- Sama juttu mulla :D
Mutta. Oli hyvä luku!! Jatkoa vaa nopeesti! Mäki haluun tietää tartteeko Ginny avioerojuristin..tai mikä se ny olikaa ;D
-NuuhkuHoney-
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

Remily

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #87 : 16.01.2010 22:48:11 »

Löysin tän ficin vasta tänään ja oon jo nyt ihan koukussa tähän!!!  :D

Se kätilö oli tosi raivostuttava, en yhtään ihmettele, et Ginny löi sitä, voisin itse tehdä saman.
Toivottavasti kirjotat jatkoo pian, mut ei mitään paineita.


Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #88 : 26.01.2010 23:46:45 »
A/N: Jatkoa seuraa, luvassa Ginny ja aivan uusi elämänasenne - tai ainakin melkein :) Haluan taas kerran esittää suuret kiitokset kaikille kommenttinappulaa painaneille. Kiittäisin kaikkia henkilökohtaisesti, ellen olisi ihan älyttömän väsynyt. Kiitos, kiitos kuitenkin paljon! Toivottavasti kommentteja saan myös jatkossa näin runsaasti  ;)

XXXII

Okei. Tästä tilanteesta ei nyt pääse yli millään. Se on pakko tehdä, ja vitkastelu vain pahentaa asioita osaltani. Tämä on niitä tilanteita elämässä, jotka täytyy käsitellä, vaikka kuinka tahtoisi mieluummin hypätä alas sillalta. Ei siis auta muu kuin nielaista ja keskittyä tehtävään...

Selvä. Asenne on ainakin kohdallaan, mutta siitä huolimatta kädet tärisevät, kun astun huoneeseen. Kurkkua kuivaa ja sydän hakkaa, enkä minä ihan totta halua tehdä tätä. Kerran olen jo vähällä kääntyä ympäri aikeissa lähteä, mutta sitten hävettää. Kyllä tämän pitäisi jo onnistua. Ei tämä ole mikään iso juttu. Täytyy vain karaista itsensä ja keskittyä...

Lähestyessä hengitys kuitenkin katkeilee aika pahasti. Keskity, Ginny! Keskity nyt perkele, ja hoida tämä kunnialla ennen kuin kukaan alkaa epäillä! Harry tuijottaa jo sen oloisena, ettei oikein tiedä, missä mennään. Kohta hän kysyy, enkä minä välttämättä saa ääntä aikaiseksi voidakseni vastata.

Okei. Sulje silmät ja hengitä syvään. Se on hyvä aloitus – loistava suorastaan. Ainakaan et pyörry, kun suljet silmät ja muistat hengittää. Hyvä, Ginny, juuri niin. Sulje ne silmät. Yksi kerrallaan. Vasen ja sitten oikea. Valmis. Loistavaa, mutta muista nyt saatana soikoon hengittää!

Hengitä, hengitä, hengitä, hengitä...

Sisään. Ulos. Sisään. Ulos...

No niin. Hyvä. Tästä se alkaa: avaa silmät. Ihan rauhassa. Ei kannata hätäillä. Parempi vain kuvitella, että olet yksin huoneessa. Kuvittele, ettei kukaan tarkkaile tekemisiäsi ja reaktioitasi juuri nyt... Paitsi että se on ehkä hieman huono idea, koska täällähän ollaan juuri siksi, että yleisö saadaan vakuuttuneeksi. Kannattaa ehkä sittenkin muistaa ihmisten ja etenkin Harryn läsnäolo...

Mutta nyt täytyy avata ne silmät. Ensin vasen ja sitten oikea. Eikä saa unohtaa sitä hengittämistä. Sydän hakkaa ihan omia rytmejään, mutta rintakehän on pakko liikkua ylös ja alas tasaisesti ja epäilyksiä herättämättä...

Sitten seuraa se kaikkein pahin vaihe. Alas katsominen... On ihan totta pakko hokea mielessään kaikkia rauhoittavia mantroja, ettei vain menettäisi hermojaan ja säntäisi ulos ovesta. Niska on ihan jännittynyt ja kaikki lihakset tuntuvat parhaansa mukaan vastustavan liikettä, kun pakotan katseeni suuntautumaan kohti kehtoa ja siellä hiljaa köllöttelevää vauvaa.

Minua puistattaa, kun näen sen. Pystyn vain vaivoin peittämään tunteen. Hymy värisee, kun pakotan sen huulille. Silti hetken aikaa tuntuu, että pystyn tähän kyllä. Se on kuitenkin ihan pikkuruinen hetki, sillä kohta minä jo purskahdan suunnattomaan itkuun.

Harry hätääntyy.
”Mikä tuli?” hän kysyy huolissaan ja rientää luokseni. Minun silmäni ovat nyt nauliintuneet vauvaan, joka on minun itkustani säikähtäneenä alkanut huutaa. Seisoessani siinä Harryn edessä kyyneleiden valuessa ja vauvan huutaessa vaativana kehdossa minusta tuntuu siltä, että hajoan paineen edessä. Väkisin pakotan itseni kiertämään käteni kehdossa sätkivän otuksen ympäri ja nostamaan sen rinnalleni.

”Hän on niin kaunis... Niin nätti lapsi, että herkistyn aina hänet nähdessäni...” mumisen samalla kun yritän saada rääkyvän lapsen rauhoittumaan sylissäni. Keinuttelen sitä kömpelösti käsivarsillani, ja yritän koko ajan epätoivoisesti saada otteeseeni vaikutelman rentoudesta, vaikka oikeasti kehoni jokainen jänne, nivel ja lihas tuntuu lukkiutuneen ja sitten vielä jäätyneen.

Harry on kuitenkin minun onnekseni liian rakastunut kyetäkseen huomaamaan minun luonnottoman olotilani. Hän silittää kädellään vauvan kirkkaanpunaisena hohtavaa untuvaista tukkaa ja katsoo minua haltioituneena.
”Ajatella, että meillä on oma pikkuinen tyttö!” hän hymisee ja painaa sitten suukon poskelleni. Minä pakotan hymyn huulille ja sanon:
”Niinpä! Kuinka ihmeellistä ja ihanaa!”

Tiedän läpäisseeni testin, vaikka se aika hankalaa ja kankeaa olikin. Pystyin ottamaan tytön syliin ja heijaamaan sitä käsivarsillani. Tästä se alkaa – tie uuteen elämään. Enää minulla ei ole mitään pelättävää. Kaikki paniikki haihtui pois, kun katsoin silloin synnytyksen jälkeen sylissäni vinkuvaa lasta. Sen vähäinen tukka loisti punaisena hahtuvana ja kasvot olivat kuin suoraan omasta vauvakuvastani riistetyt. Silmät olivat siniset, mutta ne ovat siniset kaikilla valkoisilla lapsilla. Minä tiedän, että sen silmät muuttuvat vielä ruskeiksi, sillä jo nyt iiristen reunoja täplittävät ruskeansävyiset laikut.

Se on kuin minä. Aivan kuin minä – niin samanlainen, että voin melkein kuvitella, ettei sillä ole isää ollenkaan. Minä olen myös päättänyt ajatella sen niin. En enää jaksa syyllistää itseäni, kun olen selvinnyt maaliin paljastumatta. Harry kasvattakoon tytön omanaan, kun sitä niin rakastaa – ei se kai ole niin tarkkaa, onko se oikeasti hänen. Minua ainakaan ei kiinnosta, eikä varmaan koskaan tule kiinnostamaankaan. Pääasia on, että minä selvisin...

Jos tätä nyt voi selviytymiseksi sanoa. Olo on nimittäin edelleen aivan turta. Minä vihaan sylissäni parkuvaa tyttöä, jolla ei vielä viikonkaan ikäisenä ole nimeä. Me emme vain pääse Harryn kanssa yhteisymmärrykseen... Hän haluaisi nimetä tytön Lilyksi, mutta minä olen saanut tarpeekseni Harryn tarpeesta kunnioittaa kuolleita rakkaitaan. James Siriuksen saatoin vielä sulattaa, mutta Albus Severus on nimi, joka vei minulta kaiken kyvyn ymmärtää. Minä en käsitä, miksi uusi elämä on heti kytkettävä kiinni kuolemaan antamalla nimi jonkun menehtyneen ja meidän tapauksessamme vielä tapetun ihmisen mukaan. Yritämmekö me enteillä jotakin, kun annamme lapsillemme nimet sellaisten jälkeen, jotka ovat kuolleet vihreän valon välähtäessä?

Tämä on tietenkin ihan naurettavaa. Minähän en edes pidä lapsesta. Miksi siis nimellä on minulle väliä? Ei minua oikeasti voisi vähempää hätkäyttää, vaikka jättäisimme sen nimettömäksi. Minulle lapsi ainakin tulee varmaan loppuelämänsä olemaan ”Se”, joten miksi minä jaksan välittää Harryn nimi-ideoista. Periaatteesta se varmaan johtuu – joskus nuorempana ja eläväisempänä minä aina ajattelin, että jonakin päivänä sanon Harrylle ei hänen ehdottaessaan kuolleen nimeä. Silloin minulla oli vielä tahtoa taistella omien näkemysteni puolesta... Ehkä tämä on se viimeinen, heikko pala minua, joka yrittää palata entiseen ja löytää takaisin valoon...

 No, oli tämä mitä tahansa, niin tiedän sen olevan tärkeää. Minä lupasin raskaana ollessani Harrylle, että lapsen syntymän jälkeen palaan entiselleni ja tulen jälleen onnelliseksi. Ja Harryn katseesta näkee, että hän myös odottaa minun pitävän lupaukseni. Hän ei vain tiedä, ettei minulla ole mitään halua tulla onnelliseksi. Minä olen jo oppinut pärjäämään ilman...

Mutta esitys on tärkeää – en tahdo joutua hoitoon. Heti sairaalasta päästyäni aloitin uuden elämän silittämällä valtavan korillisen pyykkiä. Silitin myös ne kalsarit, vaikka se tuntuikin pahalta. Pakotin itseni tekemään kaiken juuri niin kuin joskus ennenkin olen tehnyt. Enkä koskaan unohda sitä onnen ilmettä, joka Harryn kasvoilla loisti hänen avatessaan kalsarilaatikkonsa... Hän todella uskoo nyt, että paluu vanhaan on tapahtunut. Harryn harhaanjohdetussa mielessä Ginny on onnellinen ja kaikki on hyvin...

Siksi minun on myös pakko osallistua nimiasioihin ja tehdä tästä kiista. Kun nyt istumme keltaiseksi maalatussa vauvanhuoneessa, tiedän, että minun on pakko näyttää siltä kuin välittäisin lapseni nimestä. Istun alas keinutuoliin ja silittelen hajamielisesti untuvaista päätä. Se on taas nukahtanut, mutta herää varmaan muutamassa minuutissa huutamaan. Se huutaa paljon, ja olen varma, että sillä on ainakin lievä koliikki. Muuta vikaa siinä ei sitten olekaan.

Parantajat olivat panikoineet ihan turhaan raskausaikana. Väittivät vauvaa liian pieneksi ja kehittymättömäksi ja pakottivat minut aina tippaletkuun asti. No, he olivat olleet aika pahasti väärässä. Syntyessään se painoi nimittäin melkein viisi kiloa, ja nopean taikatoimituksen vuoksi paikkani repesivät aika pahasti. Kaikista rohdoista huolimatta minuun sattuu yhä kävellä ja istua...

”Mitä vikaa Lilyssä on?” Harry kysyy keskeyttäen ahdistuneet kipumuistelmani.
”Se oli äitisi nimi.”
”Sehän on juuri sen koko nimen idea! Haluaisin, että tyttö nimetään kunniaksi äidilleni”, hän inttää.
”Haluat siis antaa lapselle nimen, josta et niin muutoin välitä, vain siksi, että se oli äitisi nimi? Mitä jos äitisi nimi olisi ollut vaikka Mary tai Euphrosyne tai joku muu yhtä kamala nimi?”
”En mä sanonut, etten tykkäisi Lilystä nimenä! Se on kaunis nimi ihan muutenkin...”

Olemme hetken aikaa hiljaa ja katsomme nukkuvaa vauvaa. Sillä on ruma nykerönenä, huomaan nyt.
”Se ei edes näytä Lilyltä”, tokaisen. Jätän kuitenkin kertomatta, että mielestäni se on liian ruma muistuttaakseen mitään muuta kukkaa kuin lihansyöjäkasvia.
”Näyttääpäs! Ihan äitini näköinen noita silmiä lukuun ottamatta!”
”En mä sitä niin tarkoittanut. Tarkoitan, ettei se näytä Lilyltä. Nimi ei sovi sille! Sitä paitsi, mä en halua, että meidän lapsesta yritetään tarkoituksella tehdä joku Uusi Lily Potter sen vanhan ja kuolleen tilalle!”

Harry loukkaantuu.
”Tuo oli tosi ilkeää!” hän ärähtää. ”Kuvitteletko sä ihan tosissasi, että mä yritän omilla lapsillani korvata kuolleita vanhempiani?”
”No en nyt menisi ihan kieltämäänkään! Onhan se nyt ihan selvää, että joidenkin kuolleisiin ihmisiin ja heidän nimiinsä liittyvän pakkomielteen kanssa sä painit!” kivahdan takaisin.

Tällä kertaa Harry alkaa pyöritellä silmiään rajusti.
”Taasko se alkaa? Taasko tämä menee Albus Severukseen?” hän kysyy ääni täynnä tuohtumusta ja minä nyökkään ponnekkaasti.
”No just siihen! Se on niin ruma nimi, etten vieläkään tajua, missä huumeissa olin, kun suostuin siihen!” 
”No olisiko Dylan Oliver muka ollut jotenkin parempi?” hän ilkkuu muistuttaessaan minun nimiehdotuksestani.

Hetkessä olemme niin syvällä riidassa, että minun tekisi mieli heittää vauva nurkkaan ja käydä käsiksi Harryyn.
”Nyt on kyllä mun vuoro päättää nimestä! Sä olet leikkinyt diktaattoria kahden edellisen kanssa!”
”Me tehtiin ne päätökset yhdessä! Sä annoit suostumuksen molempiin nimiin!”
”Tällä kertaa en kyllä anna! Lily Luna on kamala nimiyhdistelmä, ja siitä tulee traumatisoitunut ja hermoheikko, jos se nimetään äitisi mukaan!”

Puoli tuntia myöhemmin Harry poistuu ärtyneenä huoneesta. Minä hylkään vauvan kehtoonsa ja menen perässä. Istumme pitkään vierekkäin olohuoneen sohvalla ja kyräilemme toisiamme. Minä katson aina välillä vaivihkaa seinäkelloon, ja kun tasan kaksikymmentäkaksi minuuttia on kulunut, huokaan muka äärimmäisen periksi antavasti:
”Mä olen vähän miettinyt... Jos se nyt kerran on sulle niin tärkeää, niin okei. Tehdään siitä Lily Luna – kyllä se on ihan kaunis nimi...”

Ilme Harryn kasvoilla kirkastuu ja hän on niin iloinen, ettei edes tajua huokaukseni teennäisyyttä. Minähän sanoin, että uusi elämä on alkanut. Uusi Ginny välittää perheensä asioista ja välittää tyttärestään. Minähän lupasin Harrylle tulla taas normaaliksi ja onnelliseksi ja sähäkäksi itsekseni. Ja niin minä olen tullutkin. Ainakin näennäisesti...

Uusi näytös on alkanut, ja tällä kertaa Ginny osaa oikeasti näytellä. Kun ajatukset vajoavat pohjalle, esirippu nousee ja hymy peittää yleisön alleen...

LoDish

  • Mamelukki
  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #89 : 27.01.2010 18:02:03 »
Yay,onnellinen loppu (tai melkein :3). Ekan kerran kuin kun luin tämän silleen "äikkiätahdontietäämitetääloppuu"-tyylillä,niin
Lainaus
Minua puistattaa, kun näen sen. Pystyn vain vaivoin peittämään tunteen. Hymy värisee, kun pakotan sen huulille. Silti hetken aikaa tuntuu, että pystyn tähän kyllä. Se on kuitenkin ihan pikkuruinen hetki, sillä kohta minä jo purskahdan suunnattomaan itkuun.
tuossa menin ihan sekaisin kun en lukenut hymyilykohtaa. Olin että nyyh,Dracon vauva :< . Sitte tajuisin palata vähä taaksepäin. Hyvä harhautus ;D. Mutta Ginnyn olis pitäny pitää päänsä nimiasiassa,vaikka nyt tämä kertoo vähän niinkuin mitä tapahtui ennen KV:n 18 vuotta myöhemmin-lukua...

Ja loppukommentti:Tähän sopis aika hyvin jatkoficci  *vinkvink*

NuuhkuHoney

  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #90 : 27.01.2010 19:14:27 »
Ihana luku!!  :) Mutta sehän ny ei ookkaa mitään uutta sulta ;D Mutta joo oon samaa mieltä LoDish:in kanssa että jatko ficci olis  aikas hyvä tähän ;) ;) ;)
Kiittäen NuuhkuHoney
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

Remily

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #91 : 30.01.2010 20:30:36 »
 
Pidin luvusta, ei mitään valittamista!  :D

Eikä ilmeisesti myöskään mitään rakentavaa...

Kiitos joka tapauksessa!

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #92 : 01.02.2010 15:37:56 »
Hei!

Ihanaa nähdä, että kommentteja on tullut :) Hassua kyllä, monet niistä tuntuvat melkein kiitoskommenteilta, vaikka eihän tämä vielä lopussa ole. Paljon on vielä tulossa, eihän kaikki ole vielä hyvin...

Valitettavasti jatkoa kuitenkin täytyy odottaa, koska koneellani ei ole myöskään kaikki ihan hyvin. Se hajosi viikonloppuna, ja kaikki kirjoitustyöni ovat jäässä, kunnes saan koneen Suomeen ja jollekin, joka osaa pelastaa kovalevyltä sen, mitä pelastettavissa on. Lisäksi on pakko odottaa sitä Suomeen pääsyä, koska tarvitsen uuden koneen, enkä halua täältä Luxemburgista ostaa ääkkösetöntä mallia... Suomeen palaan lomailemaan 14.2, ja silloin heti ryntään tietkokonekauppaan. Siihen asti tämäkin ficci on siis pahoittelujeni kera tauolla :(

Nyt kiitän kuitenkin host-äitini armollisen konelainan ansiosta kommentoijia, ja toivon, että lukijat eivät hylkää minua tulevien viikkojen aikana...

LoDish: Kiitos palautteesta, olen iloinen, että pidit :) Kuten sanoin, ficci ei kuitenkaan ole vielä lopussa (toivottavasti se ei ole pettymys sinulle), joten älä unohda tätä sivua ihan vielä... Idea jatkoficistä oli kiva, mutten usko sitä tarpeelliseksi, koska aion saattaa asiat päätökseen ihan tämän ficin tiimoilla :)

NuuhkuHoney: Kiitos sinullekin, ja samat sanat kuin LoDishillekin - It's not over until I say so :D

Remily: Kiitos tuhannesti myös sinulle kommentista!

NuuhkuHoney

  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #93 : 01.02.2010 21:52:15 »
Phuuh!! Hyvä ettei tää vielä lopu! :D
Oi pidä hauskaa siel Luxemburgissa, ei paineita siitä et pitäs saada jatkoa pia ; hyvää jaksaa odottaa kauan ;) ;D
NuuhkuHoney
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

LoDish

  • Mamelukki
  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #94 : 02.02.2010 17:13:51 »
Hyvähyvä ettei vielä lopu, eikä varmana ole mikään pettymys. Eipä täs muuta ku NuuhkuHoneyn komppailua eli
Lainaus
pidä hauskaa siel Luxemburgissa, ei paineita siitä et pitäs saada jatkoa pia ; hyvää jaksaa odottaa kauan  ;) ;D

Narusegawa

  • ***
  • Viestejä: 45
  • Jos maailma muuttuu... Muutun minäkin.
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #95 : 22.03.2010 08:57:04 »
Oletko saanut tähän jatkoa? Olen tässä odotellut ja ajattelin nostaa tän tuolta jostain..
Eli milloin sais jatkoa. Ei sillä että olisi kiire, mutta kun haluais jo lukea.  :D
Toivottavasti sait sen koneen.. (<- Tiedän kommenttini on hyvin sekava, mutta en ole tainnut herätä vielä)
Everything is that and everything is these, but when you came everything was fine.
*
Hyvät päättyivät onnellisesti ja huonot onnettomasti. Sitä tarkoittaa fiktio.

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #96 : 22.03.2010 21:02:25 »
Hei!

Uusi kone on saatu, ja jatkoa on tulossa, kunhan saan sen kirjoitettua. Elämä on tällä hetkellä vähän kiireistä, eikä ficcaaminen valitettavasti ole ihan missään arvojärjestykseni yläpäässä, ja niinpä on käytettävä tähän ennen mennyttä aikaa muihin asioihin :( Tavoitteena kuitenkin olisi saada uusi luku tätä tänne tämän viikon aikana, kunhan saan lopetusluvun yhteen toiseen täällä julkaisemaani ficciin valmiiksi ensin.

Kärsivällisyyttä siis vielä, olen otettu, että tätä on kaivattu :)

- Eulalia

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #97 : 07.04.2010 22:57:53 »
A/N: Oukkei, täällä taas, pitkän ja ei-välttämättä-niin-ansaitun tauon jälkeen. Toivottavasti lukijat eivät ole tätä hylänneet, vaikka täysin oma syyhän se olisi. Ilmoitan muuten jo tässä vaiheessa, että ainakin juhannukseen asti lukuja tulee tipahtelemaan harvassa, koska pääsykoeruljanssi vie nyt 90 % elämästä, enkä aio antaa minkään harrastuksen olla tiellä pyrkimyksissäni saada opiskelupaikka. Joka tapauksessa, tässä tulee 33. luku (aika monta näitäkin jo...), ja päätin tällä kertaa kokeilla vähän jotain erilaista. Kommentit olisivat siis erityisen ihania :D

XXXIII

Herätyskello soi tasan puoli seitsemältä aamulla. Harry kääntää ynähtäen kylkeään ja vetää peiton päänsä yli. Hänellä on vielä melkein tunti aikaa nukkua. Minä puolestani sammutan herätyskellon ja pakotan itseni kiskaisemaan peiton syrjään. Huoneilma tuntuu kylmältä trikookankaasta ommellun yöpaidan läpi ja irvistys leviää väkisin kasvoille, kun paljaat jalat osuvat lattiaan.

Haparoin pimeässä löytääkseni sängyn alle liukuneet aamutossut. Sujautan ne kömpelösti jalkaan ja nousen ylös. Minua pyörryttää hiukan, kuten aina noustessani nopeasti. Alhainen verenpaine on aina ollut minun ongelmani. Pitäisi varmaan mennä parantajalle… Eihän tähän uuteen täydelliseen elämään kuuluisi sisältyä mitään pyörrytyksen kaltaisia heikkouksia.

Minähän olen nykyisin Ginevra Potter – se täydellinen vaimo ja äiti, jollaisena ulkomaailma minua on aina pitänyt… Ja se täydellinen nainen nousee joka aamu tasan puoli seitsemältä ja hiipii ulos pimeästi makuuhuoneesta ääntäkään päästämättä, jotta aviomies ei heräisi ennen aikojaan. Eihän se olisi hyvää käytöstä Täydelliseltä Aviovaimolta. Mies tekee arvokasta työtä ansaitessaan elantoa, ja on siksi oikeutettu nukkumaan aamulla mahdollisimman pitkään.

Seuraavaksi Täydellinen Aviovaimo Ginevra Potter suuntaa kylpyhuoneeseen. Ei tietenkään siihen yläkerrassa olevaan, koska suihkun ääni saattaisi herättää aviomiehen. Ei. Täydellinen Aviovaimo menee alakerran vierashuoneen yhteyteen rakennettuun kylpyhuoneeseen. Hän kunnioittaa kaikin mahdollisin keinoin aviomiehen oikeutta nukkua rauhassa herätyskellonsa soittoon asti.

Täydellinen Aviovaimo tietää, että ulkonäkö on tärkeä asia. Hänen työnsä ei ole pelkkää lapsista ja kodista huolehtimista, vaan Täydellisen Aviovaimon tulee myös loistaa. Hänen on huolehdittava itsestään pitääkseen aviomiehensä tyytyväisenä ja ollakseen kelvollinen kulkemaan tämän seurassa. Naapuruston on nähtävä, kuinka Täydellinen aviovaimo puhkuu kauneutta ja hyvinvointia ympäristöönsä. Täydellinen Aviovaimo mahtuu helposti kokoon 34, mutta ei koskaan voi lopettaa koon 32 tavoittelemista. Niinpä hän tänäkin aamuna suorittaa ensi töikseen viidentoista minuutin ajan erilaisia lihaskuntoliikkeitä.

Hän harjaa hampaitaan tarkat kaksi minuuttia ja nyppii kulmakarvansa siisteiksi ennen kuin astuu suihkun alle. Hän muistaa höylätä säärikarvansa, ja pitää huolen, ettei höylä vahingossakaan tee haavaa iholle. Suihkusta astuttuaan hän muistaa levittää kiinteyttävää kosteusvoidetta vartalolleen, selluliittivoidetta pakaroilleen ja reisilleen sekä ryppyvoidetta kasvojen lisäksi myös kaulalle ja dekolteelle. Kuivattuaan hiuksensa hän muotoilee ne nopeasti mutta kauniisti.

Pukeuduttuaan Täydellisen Aviovaimon arvolle sopivaan mutta nuorekkaaseen asuun Täydellinen Aviovaimo muistaa ennen kylpyhuoneesta poistumistaan avata ikkunan, jotta ilma vaihtuu kylpyhuoneessa. Hän suuntaa keittiöön, täyttää kissan ruokakupin ja kattaa sitten pöydän. Terveellinen aamiainen on valmis tasan varttia vaille kahdeksan aamulla, jolloin Täydellinen Aviovaimo suuntaa yläkertaan herättämään poikansa.

Se ei ole helppo operaatio, sillä sekä James Sirius että Albus Severus vihaavat aamuherätyksiä. Täydellinen Aviovaimo on kuitenkin kaikessa lempeydessäänkin jämerä, ja onnistuu saamaan molemmat pojat puetuiksi ja kammatuiksi ja istumaan pöydän ääreen kello kahdeksaan mennessä, jolloin aviomies astuu suihkunraikkaana ja aurorinkaapuunsa pukeutuneena alas. Tarjoiltuaan aamiaista miehelleen ja pojilleen Täydellinen Aviovaimo ei suinkaan istu itse alas. Hänelle riittää aamiaiseksi iso lasillinen vettä sekä omena, jonka hän oli syönyt jo aamiaista valmistellessaan.

Niin. Tarjoiltuaan aamiaisen Täydellinen Aviovaimo suuntaa askelensa yläkertaan. Hän siistii makuuhuoneen petaamalla sängyn ja järjestelemällä miehensä aamutossut sängyn vierelle ja keräämällä tämän edellisen päivän vaatteet lattialta. Lähtiessään hän muistaa avata ikkunan antaakseen huoneen tuulettua. Seuraavaksi hän siistii poikien makuuhuoneen ja muistaa viedä kaikki likaiset vaatteet pyykkikoriin.

Sitten tulee vauvan vuoro. Se ajatus saa Täydellisen Vaimon hätkähtämään hieman, mutta se hätkähdys on lähes huomaamaton. Hänhän rakastaa kaikkia kolmea lastaan koko sydämestään. Kiihtynyt sykekin varmasti johtuu siitä rakkauden määrästä, jota hän nuorimmaistaan kohtaan tuntee. Niinpä Täydellinen Aviovaimo vetää leveän hymyn huulilleen ja astuu siihen keltaiseksi maalattuun lastenhuoneeseen, jossa hänen kolmiviikkoinen tyttärensä nukkuu.

Vauva alkaa itkeä, kun Täydellinen Aviovaimo nostaa sen ylös kehdostaan. Se ei sinänsä hätkäytä häntä: Vauva itkee paljon, vaikka ei parantajan mukaan koliikkinen olekaan. Täydellinen vaimo ei kuitenkaan anna asian häiritä, vaan hän nostaa vauvan hoitopöydälle, vaihtaa vaipan ja vaatteet sekä silittelee kirkkaanpunaista untuvatukkaa pehmeällä vauvaharjalla. Koko ajan vauva huutaa pää lähes yhtä punaisena kuin hiuksensakin, mutta Täydellinen Aviovaimo vain hyräilee rauhoittavasti antamatta itsensä hermostua.

Täydellinen Aviovaimo nostaa huutavan vauvan pöydältä ja istuutuu sen kanssa valkoiseksi maalattuun keinutuoliin. Saatuaan rinnan suuhunsa lapsi lopettaa huutamisen ja keskittyy imemään ahnaasti. Täydellisen Aviovaimon hymy heikkenee asteella, mutta hän kieltäytyy inhoamasta sitä, mitä tekee. Rintaruokinta on se ainoa rakastava ja luonnollinen keino huolehtia pienestä vauvasta ja opettaa sille läheisyyttä. Tunne ei ehkä ole mukava, mutta se on olennainen osa äiteyttä, ja siksi Täydellinen Aviovaimo päättää, että imettäminen on ihanaa.

Syötettyään vauvan Täydellinen Aviovaimo asettelee pyyhkeen olalleen ja hyssyttelee vauvaa sitä vasten, kunnes se pulauttaa. Sitten hän hakee kaapista rintarepun, johon asettaa vauvan, ja lopulta hän suuntaa yhdessä levottomasti inisevän lapsen kanssa takaisin keittiöön, missä pojat ja aviomies viimeistelevät aamiaistaan. Täydellinen Aviovaimo ei suinkaan istuudu alas, vaan kaataa miehelleen lisää kahvia ja pyyhittyään poikien suupielet ruoasta ja päästettyään nämä leikkimään hän alkaa siivota pöytää.

Aviomies suuntaa pian kohti olohuoneen takkaa matkustaakseen töihin hormipulverilla. Täydellinen Aviovaimo suukottaa miestään ja toivottaa pirteällä äänellä mukavaa työpäivää. Hän antaa aviomiehen silittää vauvan päätä ja pörröttää poikien hiuksia ennen lähtöään ja vilkuttaa leveästi hymyillen, kunnes mies on kadonnut takkatulen vihreään leimahdukseen. Edessä on kokonainen päivä yksin kolmen pienen lapsen kanssa, mutta Täydellinen Aviovaimo kieltäytyy värähtämästä. Tähän tehtävään hänet on luotu, ja hän tekee kaikkensa onnistuakseen.

Aamupäivän ajan Täydellinen Aviovaimo antaa poikien leikkiä keskenään lastenhuoneessa samalla kun hän siivoaa vauva rintarepussaan. Täydellinen Aviovaimo tahtoo, että koko koti kiiltää, ja niinpä hän jynssää, kiillottaa, lakaisee ja pyyhkii pölyjä, kunnes on aika jälleen syöttää vauva ja aloittaa lounaan valmistus pojille. Tänään Täydellinen vaimo valmistaa nakkikeittoa, joka on Albus Severuksen suosikkiruokaa. Linjojaan ajatteleva Täydellinen vaimo ei tietenkään itse syö nakkikeittoa, vaikka se onkin terveellisellä ohjeella valmistettua. Itselleen hän valmistaa ison annoksen kanasalaattia, jossa kana on luonnollisesti vähärasvaisen lisäksi luomua – ajatteleehan täydellinen vaimo myös ympäristöä, eläinten oikeuksia ja lastensa tulevaisuutta.

Lounaan jälkeen on aika mennä ulos puistoon. Täydellinen Aviovaimo tietää, että raitis ilma tekee hyvää, ja että sitä tulisi saada iso annos joka päivä. Edes ulkona vallitseva sadesää ei saa Täydellistä Aviovaimoa horjumaan päätöksessään. Englannissa sataa aivan liian paljon, jotta se voisi olla este ulkoilulle ja terveellisille elämäntavoille. Sitä paitsi, hänen lapsensa eivät ole sokerista – he eivät sula, vaan oppivat sietämään erilaisia sääolosuhteita ja kehittävät paremman vastustuskyvyn. Heistä tulee urheilullisia ja punaposkisia ja terveitä nuoria ja aikuisia, jotka kykenevät mihin tahansa, ja joille muut ovat kateellisia heidän pystyvyytensä ja paremmuutensa vuoksi. Ja silloin Täydellinen Aviovaimo voi sanoa onnistuneensa kasvattajana ja äitinä.

Niinpä hän kutsuu lapset luokseen ja auttaa kurahousut näiden ylle. Hän pukee pojat lämpimästi, mutta ei kuitenkaan niin paksusti, että näille tulisi kuuma. Hän pukee vauvan ja asettaa tämän rattaisiinsa. Hän pukee itselleen uusimman muodin mukaisen punaisen tuulipuvun, joka ei suinkaan saa häntä näyttämään keski-ikäiseltä tantalta, vaan uskomattoman tyylikkäältä, reippaalta, rakastavalta ja aktiiviselta äidiltä, joka saa muut, kateelliset kotiäidit häpeämään verhojensa takana hänen kulkiessaan heidän talojensa ohitse.


”No niin, lapset! Mennään leikkimään!” Täydellinen Aviovaimo hihkaisee avatessaan ulko-oven ja sysätessään siisteihin kuravaatteisiin puetut poikansa edellään ulos. Hän nostaa poikien potkukelkat esiin kuistilta ja työntää sitten rattaat alas niitä varten rakennettua ramppia pitkin kadulle. He kulkevat pitkän matkan sateessa puistoon, joka tänään on muista lapsista tyhjä. Vauva nukahtaa matkalla, ja vahtiessaan poikiensa leikkiä Täydellinen Aviovaimo muistaa omasta kunnostaan huolehtimisen harjoittelemalla askelkyykkyjä puiston penkki apunaan.

Tasan kaksi tuntia myöhemmin Täydellinen Aviovaimo lopettaa urheiluliikkeidensä toistamisen ja komentaa poikansa luokseen. On aika kävellä lähikauppaan ostamaan tuoreet ainekset illallista varten. Matkalla hän siistii vaivihkaa taikasauvallaan sekä poikansa että itsensä – eihän kaupassa olevien ihmisten sovi antaa ajatella, että kaksi tuntia leikkiä ja kuntoilua sateessa voisi vaikuttaa heidän täydelliseen ulosantiinsa. Vauva on herännyt ja itkee, mutta Täydellinen Aviovaimo tietää kyllä, kuinka myös koliikkivauvasta tulee täydellisen lapsen perikuva: kaupan sisäänkäynnin lähestyessä hän loitsii hiljennysloitsun ja vetää ohuen peiton rattaiden ylle antaakseen muiden ymmärtää, että äänettömän parkumisen sijaan hänen täydellinen lapsensa nukkuu.

Täydellinen Aviovaimo onnistuu pitämään poikansa kurissa kauppakierroksen aikana lupaamalla jälkiruoaksi itse tehtyä vanukasta. Kauppias kehuu, kuinka hyvin hänen poikansa käyttäytyvät: Eivät pitkästy, vaikka Täydellinen Aviovaimo valitsee lihatiskillä sopivaa luomukanaa lähes viisitoista minuuttia. Kassalla pojat auttavat äitiä pakkaamaan ostokset käsin ommeltuun kauppakassiin, joka on tietenkin orgaanisesta puuvillasekoitteesta valmistettu.

Kotona Täydellinen Aviovaimo antaa lapsilleen luvan katsoa hetken aikaa televisiota, vaikka hänen ei ehkä itseään kunnioittavana noitana kuuluisi innostua jästiteknologiasta, olivat heidän omistamansa DVD:t sitten kuinka opettavaisia hyvänsä. Televisio oli kuitenkin tärkeä osa naapuruston lasten elämää, ja Täydelliselle Aviovaimolle on tärkeää kyetä kehuskelemaan muille alueen kotirouville siitä, kuinka hänen lapsensa saavat katsoa televisiota vain puoli tuntia päivässä ja silloinkin ainoastaan Teletappeja, Himpuloita, Puuha Peteä tai muita yhtä kehitysystävällisiä ohjelmia.

Se puoli tuntia, jonka pojat viettävät television ääressä kuluu illallisainesten valmistelemiseen. Vauva nukkuu nyt lattialle asetetussa babysitterissä, ja Täydellinen Aviovaimo pilkkoo salaattiaineksia niin nopeasti kuin suinkin pystyy huolehtien kuitenkin samalla siitä, että kurkut, tomaatit ja paprikat pilkkoutuvat siisteiksi, kauniiksi kuutioiksi. Hän haluaa olla huolellinen – illallinen on suoritus, joka ei voi olla muuta kuin täydellinen.

Kun puoli tuntia on mennyt, salaatti odottaa valmiina katetussa pöydässä, kana on uunissa ja perunat lohkottuina ja öljyttyinä odottamassa pääsyä uuniin. Täydellinen Aviovaimo käy sammuttamassa television ja ohjaa sen sijaan pojat työhuoneen kirjoituspöydän ääreen, missä hän ojentaa molemmille värityskirjat ja värikyniä. Pojat eivät tahtoisi värittää, vaan katsoa Himpuloita, mutta Täydellinen Aviovaimo on jämerä, eikä hyväksy valitusta vastaukseksi.
”Värittäminen on kehittävää. Tehkää sitä, kunnes isi tulee kotiin. Sitten syödään herkullista kanaa ja uuniperunoita!” hän vastaa ennen kuin poistuu takaisin keittiöön valmistamaan kastiketta ja jälkiruokaa.

Kun aviomies saapuu kotiin hieman ennen kuutta, Täydellinen Aviovaimo on saanut ruoan valmiiksi pöytään odottamaan ja syöttänyt vauvan. Hän kiirehtii takan luo, antaa suukon ja ottaa salkun, jonka vie työhuoneeseen. Hän kehottaa pojat pesemään kätensä ja siivoaa näiden piirustukset pois työhuoneesta. Hän palaa miehensä luo auttaakseen takin tämän yltä ja ripustaakseen sen naulaan.

Ruokapöydässä Täydellinen Aviovaimo suuntaa jakamattoman huomionsa mieheensä. Hän utelee tämän päivästä ja hermoilee asianmukaisesti siitä, onko illallinen onnistunut vai ei. Hän hymyilee tyytyväisenä, kun mies kehuu ruokaa, ja kertoo suunnitelleensa uunilohta ja perunamuusia seuraavalle päivälle. Mies nyökkäilee hyväksyvästi ja alkaa sitten puolestaan kysellä pojilta, mitä nämä ovat päivän aikana tehneet. Täydellinen Aviovaimo hymyilee samalla, kun haarukoi hiljaisuudessa ruokaa suuhunsa annoksesta, joka on pienempi kuin hänen nuoremman poikansa.

Illallisen päätyttyä teehen ja vanukkaaseen Täydellinen Aviovaimo alkaa valmistautua lastensa nukkumaanmenoon. Hän laskee yläkerrassa kylpyveden ja kantaa babysitterin sinne, jotta aviomiehen ei tarvitse huolehtia vauvasta poikien kylpiessä. Kylpyyn asti kaikki sujuu hyvin, mutta Täydellisen Aviovaimon irrotettua tulppa pohjasta, alkavat molemmat itkeä. He eivät halua mennä nukkumaan vielä, vaan he haluavat leikkiä isänsä kanssa.

Täydellinen Aviovaimo ei kuuntele poikien valitusta, vaan pakottaa nämä yöpukuihinsa ja kantaa nämä sänkyihinsä. Hän valitsee opettavaisen eläinsadun ja lukee sitä rauhallisella, tyynellä äänellä välittämättä siitä, että pojat ja nyt myös vauva huutavat kaikki kolme aivan kuin joku uhkaisi heitä kidutuskirouksella. Sadun päätyttyä Täydellinen Aviovaimo sulkee kirjan ja asettaa sen rauhassa takaisin kirjahyllyyn. Hän suukottaa molempia poikia otsalle ja selittää näille pehmeällä äänellä, kuinka Nukkumatti tulee surulliseksi, ellei saa vierailla poikien luona.

Pojat eivät usko selitystä, mutta rauhoittuvat lopulta kuitenkin, kun Täydellinen Aviovaimo uhkaa heittää Himpulat-DVD:n roskakoriin. Täydellinen Aviovaimo suukottaa molempia vielä kerran ja peittelee sitten sänkyihinsä. Hän sammuttaa valot, ottaa yhä huutavan vauvan mukaansa ja jättää kaksi kevyesti nyyhkyttävää poikaa suljetun oven taakse.

Vauvan nukuttaminen on hitaampi prosessi, joka vie lähes kaksi tuntia. Täydellinen Aviovaimo onnistuu kuitenkin hiljentämään lapsen maidolla ja tuudituksella sekä pienellä ja lastensuojelulaissa kielletyllä unetusloitsulla. Hymyillen hän laskee nukkuvan vauvan kehtoonsa, käynnistää itkuhälyttimen, sammuttaa valon ja sulkee oven. Hän suuntaa alakertaan ja kodinhoitohuoneeseen, missä iso kasa pyykkiä odottaa silittämistä. Olohuoneessa aviomies katsoo televisiota, ja matkalla Täydellinen Aviovaimo painaa suukon myös hänen otsalleen.

Pyykkivuoren silitys on pitkä prosessi, jonka ohessa Täydellinen Aviovaimo pesee myös paljon uutta pyykkiä, joka kuivuu uudeksi vuoreksi seuraavaan iltaan mennessä. Jossakin vaiheessa urakkaansa hän kuulee television sammuvan ja miehensä astuvan huoneeseen.
”Tarvitsetko sä apua?”
”En missään nimessä. Tämä on mun homma – sä olet väsynyt työpäivän jälkeen. Ota lasillinen viiniä ja lue vaikka jotain kirjaa”, Täydellinen Aviovaimo vastaa sydämellisesti hymyillen.

Aviomies näyttää hieman epävarmalta, mutta vaimon hymy on rohkaiseva.
”Oletko sä ihan varma?”
”Olen, totta kai! Sitä paitsi, silittäminen on tosi rentouttavaa. Mä saan nämä pian valmiiksi ja tulen sitten sun kanssa!” Täydellinen Aviovaimo hymyilee ja katsoo, kuinka mies lopulta antaa periksi puolitosissaan annetun apuehdotuksensa suhteen ja poistuu huoneesta avatakseen viinipullon.

Tosiasiassa Täydellinen Aviovaimo tietää, ettei ehdi nauttia illasta miehensä kanssa. Silittäminen vie paljon aikaa, ja sen jälkeen hänen on vielä ommeltava kasa rikkinäisiä vaatteita. Lisäksi on puhdistettava takanympärys, kasteltava kasvit ja siivottava keittiö. Loppujen lopuksi aviomies on jo ehtinyt mennä nukkumaan, kun Täydellinen Aviovaimo vielä jynssää märän liinan kanssa hellaan pinttynyttä rasvatahraa.

Saatuaan kaiken valmiiksi Täydellinen Aviovaimo tuntee olonsa täysin uupuneeksi, mutta myös onnelliseksi. Tai niin hän ainakin itselleen uskottelee. Hän harjaa hampaansa vierashuoneen kylpyhuoneessa, pukeutuu trikoiseen yöpukuun, kapuaa yläkertaan ja kömpii miehensä viereen vuoteeseen.
”Tulithan sä vihdoin nukkumaan”, mies mumisee unisena. Täydellinen Aviovaimo käpertyy miehen kainaloon.
”Hyvää yötä, rakas”, hän kuiskaa.
”Hyvää yötä”, mies vastaa.

He makaavat näin, aivan lähekkäin täydessä hiljaisuudessa. Miehen kuorsaus täyttää huoneen pian, mutta Täydellinen Aviovaimo ei laita silmiään kiinni. Hän odottaa. Odottaa, että vauva herää huutamaan ensimmäistä kertaa. Aika kuitenkin kuluu, eikä tyynyn alle Täydellisen Aviovaimon korvan juureen kätketystä hälyttimestä kuulu mitään. Vähitellen silmät painuvat kiinni ja uni vyöryy raskaana hänen ylleen.

Sitten.

Vauvan säälimätön rääkynä täyttää hänen päänsä juuri, kun uni on saapunut. Täydellinen Aviovaimo ryntää hiljaa huoneesta. Hän tuntee olonsa väsyneeksi, mutta kieltäytyy uskomasta sitä. Kestää pitkään saada vauva jälleen uneen. Se vaatii paljon rintamaitoa, kaksi vaipanvaihtoa ja kevyttä tanssahtelua ympäri hämärää lastenhuonetta. Lopulta, lähes puolitoista tuntia myöhemmin vauva nukkuu, ja Täydellinen Aviovaimo laskee hänet kehtoonsa.

Astuessaan ulos vauvan huoneesta uusi uupumuksen aalto lävistää Täydellisen Aviovaimon. Tällä kertaa sänky ja siinä kuorsaava aviomies eivät kuitenkaan houkuttele. Täydellinen Aviovaimo katsoo ovensuusta pimeään makuuhuoneeseen ja tuntee ahdistuksen kasvavan sisällään. Yllättävä yksinäisyys valtaa hänet tunteena, joka puristaa sietämättömänä rintaa. Hätääntyneenä Täydellinen Aviovaimo rientää portaat alas ja suoraan vierashuoneen kylpyhuoneeseen, jonka oven hän lukitsee tiukasti.

Lasitiili-ikkunasta suihkun nurkkaan tunkeutuvassa kuunvalossa Täydellinen Aviovaimo romahtaa. Hän luisuu istumaan kylmälle kaakelilattialle, vetää luisevat polvet olematonta rintaansa vasten ja painaa päänsä käsiinsä. Kyynelet valuvat hallitsemattomina, ja koko päivän ajan niin hyvin hillitty olemus murtuu. Tärinä on sietämätön ja Täydellinen Aviovaimo tahtoisi ulvoa siitä henkisestä kivusta, jota hän tuntee.

Itseään häveten hän katsoo, kuinka kaikki täydellisyys valuu kyyneleiden mukana vierashuoneen kylpyhuoneen suihkunurkan viemäriin. Kyky katsoa elämää kuin se ei olisi lainkaan omaa vaan pelkkää näytelmää häviää hitaasti ja kivuliaasti. Pian kylpyhuoneessa olen enää minä, Ginevra Potter. Hän, josta on tullut oman elämänsä pääosan näyttelijä. Yöllä, kun kaikki muut nukkuvat, minä riisun naamioni ja annan hetkeksi tilaa sille surkeudelle, joka velloo sisälläni jättämättä minua rauhaan…

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #98 : 08.04.2010 17:06:54 »
Vihdoin jatkoa, tätä onkin odotettu... (Toivottavasti myös kohtalon leikki jatkuu pian... :D)

Tämä luku oli taas eritavalla kirjoitettu, mutta se ei todellakaan haitannut. Mielestäni on kiva että vaihtelet kirjoitustyylejä Ginnyn mielialan mukaan. Se tekee tekstistä värikkään ja omaperäisen.

Hauskasti olit kuvaillut Täydellisen Aviovaimon tapoja saada kaikki näyttämään täydelliseltä. Odotinkin kokoajan loppua, jossa Ginny romahtaa. Toivottavasti seuraava luku tuo jotain kunnon actionia peliin, vaikka tämä olikin ihan muka tällainen väliluku.

Onnea pääsykokeisiin, vaikka se hieman lukujen tuloa hidastuttaakin.

-Lozku
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

NuuhkuHoney

  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #99 : 11.04.2010 11:10:10 »
ah ihana luku taas vaihteeksi<3 ! :) toi kertomis tyyli oli just tosi hyvä ja toi vaihtelua edellisii lukuihi  :)
Don`t drink and drive, just smoke and fly!