Kirjoittaja Aihe: Bungou Stray Dogs: Paikka varattu (Dazaille) (S, Dazai/Kunikida, ficlet)  (Luettu 891 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 632
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Paikka varattu (Dazaille)
Author: Larjus
Chapters: Ficlet
Fandom: Bungou Stray Dogs
Pairing: Dazai Osamu/Kunikida Doppo
Genre: Joku söpö hölmöily
Rating: S
Disclaimer: Asagiri Kafka ja Harukawa Sango ovat sarjan alkuperäiset ideanikkarit. Minulla ei ole oikeuksia hahmoihin tai heidän maailmaansa, lainaan vain. En ole saanut tämän ficin kirjoittelusta korvausta keneltäkään.
Summary: Kunikida ei saa työrauhaa.

A/N: Enpäs olekaan ennen kirjoittanut Kunikidazaita näin matalalla ikärajalla :D Mutta mulle tuli mieleen muutama viaton söpö kohtaus heidän välilleen, ja kyllähän nämä nyt täytyy kirjoittaa! Tässä nyt tämä ensimmäinen, loput tulee sitten joskus. Jos saisin vielä yhden sopivan idean, niistä muista saisi oivasti sellaisen ”3 kertaa kun” -tyylisen paketin. Katsotaan miten niiden kanssa käy.



Paikka varattu (Dazaille)



Kunikida istui raskaspuisen pöydän ääressä täydessä työn touhussa. Hän oli levittänyt eteensä lukuisia dokumentteja ja vuorotellen tutki huolella niistä jokaista, jottei häneltä jäisi huomaamatta yhtäkään tärkeää yksityiskohtaa. Hänen vastuullaan oli käydä läpi uusimman tapauksen kirjallinen aineisto, jota oli paljon, eikä hän halunnut tuottaa Fukuzawalle tai muille pettymystä. Hänen perfektionisminsa ei edes antanut siihen mahdollisuutta – töille annettiin aina sata prosenttia, joten mikään ei myöskään saanut häiritä häntä. Hän ei todellakaan halunnut kohdata yhtäkään häiriötekijää kesken töidensä.

Valitettavasti joskus elämässä kuitenkin sai juurikin sen, mitä ei halunnut.

”Kunikiiida-kuuun”, harvinaisen tuttu ääni kiekaisi. Kunikida hätkähti niin, että melkein repäisi kädessään olevan paperin kahtia. Maailman tehokkain häiriötekijä oli juuri astunut huoneeseen.

”Painu helvettiin, Dazai!” hän karjaisi takaisin. ”Uskallakin tulla häiritsemään minua! Minulla on töitä!”

”En tietenkään tule! Totta kai annan sinulle työrauhan”, Dazai lupasi leveästi hymyillen.

Kunikida ei aivan luottanut niihin sanoihin, varsinkin kun Dazai koko ajan steppaili häntä kohti. Hän mulkoili tätä epäilevästi ja suorastaan pahantahtoisesti, toivoi karkottavansa tämän pelkällä murhaavalla katseella. Mutta eihän se tietenkään toiminut, Dazai kun oli joko liian typerä huomaamaan tai itsetuhoinen välittämään moisesta. Tai sitten tämä oli molempia. Itse asiassa tämä nimenomaan oli molempia.

”Sinä lupasit olla häiritsemättä”, Kunikida murahti kääntyessään tuolillaan niin, että he olivat Dazain kanssa vastatusten.

”Onko tämä paikka vapaa?” Dazai kysyikin piittaamatta lainkaan Kunikidan sanoista ja sen sanottuaan istui muitta mutkitta tämän syliin.

”Dazai, sinä istuit juuri syliini”, Kunikida sanoi pelottavan tyynellä äänellä. Suoni hänen otsassaan tykytti uhkaavasti. Aivan hetkenä minä hyvänsä hän räjähtäisi ja linkoaisi Dazain sylistään ikkunan läpi pihalle asfalttia syleilemään.

Dazaita pahaa enteilevät sanat eivät kuitenkaan huolettaneet. ”Et vastannut kysymykseeni”, hän tuumasi sen sijaan yhä hymyillen leveästi, loisti kuin Naantalin aurinko.

Kunikida puri hampaansa niin tiukasti yhteen kuin vain kykeni. Hän todella halusi lennättää Dazain sylistään helvetin kuuseen ja haukkua tämän pataluhaksi, kun tämä lupauksestaan huolimatta ei antanutkaan hänelle työrauhaa vaan tunki syliin. Mutta koska hän oli erittäin räjähdysalttiista luonteestaan huolimatta myös erittäin heikko Dazain edessä, hän ei lopulta tehnytkään niin.

Sen sijaan hän huokaisi ja kietoi käsivartensa Dazain ympärille.

”On se sinulle.”

Ehtisihän niitä papereita katsoa vähän myöhemminkin.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 488
  • ava Claire + bannu Ingrid
Oijoi Kunikiiida-kunia, kun alkaa jopa kesken työpäivän jo näin lällyksi. :D Niin se vain taitaa Dazai olla kesyttämätön tapaus, ettei enää pienet "puren pääsi irti, jos kehtaatkin--" purra, kun toinen näkee niin helposti läpi niistä, koska Dazai voi olla kaikkea, mutta ennen kaikkea hän on liukas ketku. :D

Mutta olipa tämä kiva söpöstely! Vaikka näiden kahden standardilla söpöstely onkin vähän "murhaan sinut" -meininkiä, mutta silti siellä jossain syvällä ärsyyntyneen pinnan alla sykkii kuitenkin pehmeä sydän. Tiedä sitten, miten Kunikida meinasi enää mitään töitä saada tehtyä, mutta toivossa on kai hyvä elää. :D

Kiitos taas tästä söpöilypalasesta! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 632
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Kunikidan on turha haaveillakaan töiden tekemisestä silloin, kun Dazai on paikalla :D Ainakaan tuollaisista toimistotyön tyylisistä, kun kentälle päästessään ovat aikas toimiva työpari.

Lainaus
Dazai voi olla kaikkea, mutta ennen kaikkea hän on liukas ketku. :D
Niin totta! 😏 Dazai tietää kyllä tismalleen, miten vedellä Kunikidan naruja (ja vähän jotain muutakin, hohohoo 🤭🤭 ( ͡° ͜ʖ ͡°)), ja säälimättä käyttää sitä tietoa hyväkseen, koska se just vaan on niin ketku. Oikea liero. (Musta kans tuntuu, että se vain tykkää, kun Kunikida uhkaa purra siltä pään poikki tai jotain muuta vastaavaa.)

Kunikidazain kohdalla söpöstelyssä on tosiaan tuommoista "murhaan sinut, vitun idiootti" -meininkiä, mutta jokin siinä kontrastissa on mun mielestä niin hellyttävää. Kun kuitenkin tietää, että pohjimmiltaan rakastetaan toista just sellaisena kun on (mistä mulle tuli nyt mieleen just se, mitä Ideaali-ficilläni halusinkin näyttää) ja ollaan niin pehmoisia. Tällaista kai näiden kahden välinen flirttailukin on, enemmän tai vähemmän.

Kiitos taas kommentista, Grenade! On se aina ihana kuulla että tykkäät ♥ (ja että mun ficimuotoon vuodatettu rakkaustulvani Kunikidazaita kohtaan saa vähän vastahuomiota ^^)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Ahaha, tämäpäs oli hauska!

Fandom ei ole ollenkaan tuttu, mutta joskus on hyvä haastaa itseään, ja tässä tuntemattomuus ei kyllä häirinnyt. Tämä oli oikein viihdyttävä! ;D Voi Kunikidaa kun ei työnteko onnistu. Toisaalta, tuollaisessa tilanteessa saattaisi lopulta itsekin jättää työteon ja keskittyä häiriötekijään. ;)

Tykkäsin siitä, miten tuo söpöily oli sellaista rankemmalla sanoilla/uhkauksilla höystettyä. Se tuntui sopivan kaksikolle niin hyvin. Ja kyllähän sitä nyt kuka vaan heltyy, jos oikeista naruista osaa vetää. ;) Tämä oli erittäin piristästävä söpöily-pätkä! Pidin kovasti, kiitos ❤️
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 632
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Mahtavaa kuulla, Felia, että tämä oli mielestäsi hauska! Jonkinmoisen hauskuuteen mä näillä Kunikidazai-teksteilläni pääosin pyrinkin :D Uhkailu ja muu vastaava "mukava" on kiinteä osa tätä kaksikkoa canonissakin, mutta siitä huolimatta he tulevat hyvin toimeen keskenään (ja ovat hyvä työpari!), joten on mielestäni suorastaan välttämätöntä, että sama meininki pysyy ficeissäkin :D Toki sitä ficcaajana ja shippaajana tuo sen oman lisäsäväyksen mukaan ;)

Työnteko ei ehkä hetkeen Kunikidalta onnistu, mutta ehtiihän sitä vähän myöhemminkin... ;D Työmoraali luhistuu pakostikin, kun Dazai lunastaa istumapaikkansa! No, ehkä pienen söpöilyhetken jälkeen on taas hyvä jatka työjuttujen parissa.

Kiitos kommentista! Ihana kuulla että pidit tästä ja että piristi myös ^^ Siihen ei tosiaan fandomtuntemusta usein tarvitakaan.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中