Kirjoittaja Aihe: South Park: Oman kullan kuvia (S, Clyde/Craig, oneshot)  (Luettu 957 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 624
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Oman kullan kuvia
Author: Larjus
Chapters: Lyhyt oneshot
Fandom: South Park
Pairing: Clyde Donovan/Craig Tucker
Genre: Höhlä slice of life
Rating: S
Disclaimer: Trey Parkerille ja Matt Stonellehan nämä hahmot kuuluvat, eivät minulle. En ole saanut tämän kirjoittelusta mitään muuta kuin vähän iloa elämääni.
Summary: ”Näin unta meistä…”
Clyden ääni oli aavistuksen kaino, ja hänen sanoihinsa piilotettu romanttinen sävy olisi ollut käytännössä kaikille selvä. Kaikille, paitsi Craigille.


A/N: Osallistuu haasteeseen Epäseksikkäät lainaukset, inspiraatiositaattinani täältä La Isla Bonitan kommenttiosiosta kommentti ”Last night I dreamt of some bagel”. Se inspas heti (ja harvinaista kyllä, taas vaihteeksi niin, etten heti iskostanut sitä mihinkään paritukseen vaan tuli sellainen ”yleispätevä idea”), ja koska olin just hetkeä aikaisemmin valittanut itselleni, kun haluisin kirjoittaa Crydea mutta inspiraatiota ei ole, niin päätinpä leipasta tuosta vähän sitä Crydea sit :D Sopiihan se. Tää shippi on ollut jo yli vuosikymmenen ajan mulle tärkeä, ja edelleen OTP:ni South Parkista ♥

Hahmot on tässä jonkin verran vanhempia kuin canonissa, mutta en ole määritellyt sen tarkemmin, että kuinka monesta vuodesta on kyse. Jokainen saa itse päättää (jotain teini-ikäisiä anyway).



Oman kullan kuvia


Kesäloma-aamuissa oli se hyvä puoli, että ei tarvinnut herätä aikaisin koulua (tai oikeastaan mitään muutakaan) varten vaan sai nukkua niin pitkään kuin huvitti. Plussaa oli myös huomattavasti laajentuneet yökyläilymahdollisuudet. Craig huomasikin nukkuvansa ainakin puolet kesälomaöistään Clyden luona, mutta mikäpä siinä. Tapa sopi niin hänen vanhemmilleen kuin Clyden isällekin, ja mikä tärkeintä, sekä hän että Clyde molemmat halusivat sitä. Tämän vieressä oli hyvä nukkua, vaikka välillä tämä sattuikin kuorsaamaan ja möyrivän unissaan niin, että käsi saattoi läiskähtää kasvoille tai polvi töytäistä takapuoleen.

Sinä aamuna Craig oli ehtinyt olla hereillä jo hyvän tovin (sängystä hän ei kuitenkaan ollut vaivautunut nousemaan), kun Clyde viimein heräsi. Tämä haukotteli äänekkäästi ja venytteli niin, että työnsi toisen kätensä samalla Craigin ja tämän kännykän väliin.

”No huomenta vain sullekin”, Craig totesi konemaisesti.

”Mmmh?” Clyde veti kätensä pois Craigin naaman edestä ja hieroi silmiään. ”Mitä kello oikein on?”

”Kohta puoli kymmenen”, Craig vastasi Clydelle, joka oli kurottautunut lähemmäs nähdäkseen itsekin kellon puhelimen näytöllä.

”Eli vielä voi jatkaa unia”, Clyde tuumasi. Hän painoi päänsä takaisin tyynyyn. ”Näin aika ihanaa unta.”

”Jaa.”

”Näin unta meistä…”

Clyden ääni oli aavistuksen kaino, ja hänen sanoihinsa piilotettu romanttinen sävy olisi ollut käytännössä kaikille selvä. Kaikille, paitsi Craigille.

”Aijaa. Mä näin unta bageleista.”

Hän ei irrottanutkaan katsettaan puhelimestaan, joten häneltä jäi aluksi huomaamatta Clyden harmistunut, jopa hieman loukkaantunutkin ilme. Lopulta hän loi tämän suuntaan pikaisen silmäyksen, kun hiljentymisen takia oletti tämän nukahtanen uudelleen. Hän kohtasikin pieneksi yllätyksekseen takaisin tuijottavan silmäparin ja mutristuneet huulet.

”Mitä?”

”No onhan tuo…” Clyde tuhahti, eikä Craig saanut lauseen lopusta enää selvää. ”Sulla ei ole kyllä tilannetajua sitten lainkaan!”

”No sori”, tämä pärskähti. ”En mä voi uniani valita. Jos voisin, niin en tasan näkisi unta bageleista!”

Clyde ei ensin vastannut mitään. Hän vain jatkoi Craigin tuijottamista niin, että tätä alkoi lopulta kuumottaa sen katseen kohteena oleminen.

”Millaisia bageleita ne oli?” Clyde kysyi sitten aivan yhtäkkiä.

Nyt oli Craigin vuoro tuijottaa.

”Jotain ihan tavallisia… en mä muista. Ei kai sillä ole väliä?”

”Oliko niiden välissä tuorejuustoa?” Clyde alkoi tentata välittämättä lainkaan hänelle osoitetusta kysymyksestä. ”Tai savulohta tai pepperonia? Tai kanaa? Entäs teriyakikastiketta?”

”Ei helvetti sun kanssa…” Craig mutisi kääntäen katseensa sivuun. ”No sovitaan, että niissä oli vaikka sitä kanaa sitten.”

”Teriyakilla?”

”JOO!”

Craigin ei ollut tarkoitus kuulostaa niin ärtyisältä kuin lopulta kuulosti, mutta Clyde ei onneksi edes hätkähtänyt. Sellainen hänen äänensä kai oli suunnilleen aina. Tai sitten Clyde oli jo täysin uppoutunut uneksimaan itsekin bageleista eikä noteerannut lainkaan, millaisella äänensävyllä hänelle puhuttiin.

”Mun tekee nyt mieli bageleita”, tämä sanoikin hetken kuluttua ja katsahti Craigiin.

”Ylläri”, tämä tuhahti. Tietenkin Clyden teki mieli syödä jotain. Tämän ruokahalua ei kyllä mikään tappaisi.

”Sun syytäsihän se on, kun aloit puhua bageleista.”

Mainitsin ne, itse aloit heti kysellä täytteiden perään.”

”Mä menen katsomaan, onko meillä bageleita”, Clyde ilmoitti ja sysäsi peiton sivuun (suoraan Craigin päälle). Tämä älähti tyytymättömästi, mutta Clyde ei vilkaissutkaan tämän suuntaan vaan tassutteli puolipukeissa ovelle. Hetken kuluttua kuului, miten hän tömisteli alas portaita.

Craig jäi sänkyyn makaamaan eikä tiennyt lainkaan, mitä olisi tehnyt seuraavaksi. Mikään ei tuntunut siinä vaiheessa hyvältä vaihtoehdolta. Hän yritti jatkaa Snapchatin ja Redditin parissa, mutta vatsan äänekäs murahdus sai hänen ajatuksensa hetkessä taas muualle. Hitot. Nyt hänenkin teki mieli bageleita.

”Clyde, ei helvetti sun kanssa…” Craig manasi aivan niin kuin tovia aiemmin. Hän taisteli mielitekonsa kanssa hetken, kunnes lopulta luovutti, tyrkki peitot sivuun ja nousi unesta vielä jähmeänä ylös. Jaloille pääsy sai hänet onneksi hieman virkoamaan, ja pian hän jo suuntasikin askeleensa kiireesti alakertaan.

Donovanien keittiöstä olisi paras löytyä bageleita hänellekin.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Vs: South Park: Oman kullan kuvia (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #1 : 07.11.2020 10:02:59 »
La isla Bonita on hyvä viisu ja misheard lyricsit aina loistavia. xD Kukapa meistä ei silloin tällöin bageleista uneksisi... Tosin mitä tulee tosielämään, en edes muista milloin olisin edellisen kerran syönyt bagelia, taidetaan puhua jo yli kymmenen vuoden takaisesta makuelämyksestä. 🤔 Hyvä että Clyde osaa heti nimetä täytteitä muutaman jos toisenkin, aloin nimittäin itsekin tuumia että mitä kaikkea bageliin voi sutaista.

Mitä tulee itse ficciin, höhlä slice of life on vallan mainio genre. 👍 Yllätyin kyllä siitä miten penseäksi Craig kävi niin nopeasti, kun olin mielessäni varautunut tuttuihin lyhyisiin ja vähäeleisiin vastauksiin. Taisi Craig nousta väärällä jalalla. xD Se nyt ei kyllä ole mikään ihme, ettei Clyden kohtuu romanttiselta kuulostavaa unta osata noteerata asiaankuuluvasti, höhö. Toki Clydekin olisi voinut kertoa nähneensä unta heistä kahdesta istumassa vaikka Mäkkärissä, mutta siitä saanee jo hyvän syyn tulehtua, kun toinen ei edes tarkenna mitään. :D

Lainaus
”Mä menen katsomaan, onko meillä bageleita”, Clyde ilmoitti ja sysäsi peiton sivuun (suoraan Craigin päälle.
Passiivisaggressiivisuus. :D

Puhekielen osalta olen edelleen vähän hämmennyksissä, mutta koska kyseessä on SP, ei se liian kaukaiselta tunnu. Piti itsekin tehdä valintoja kun aloin ficcailla tästä fandomista ja sitten jotenkin päädyin kirjakieleen puolittain tahattomasti. Kivaa nähdä erilaisia ratkaisuja. 👍

Bagelmainoksena tämä toimi kyllä myös! Eritoten jos olisin sellaisten fani, olisin varmaan surkeana siitä kun omasta keittiöstäni ei sellaisia löydy tällä hetkellä. Kiitosta! <3

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 624
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: South Park: Oman kullan kuvia (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #2 : 07.11.2020 10:32:27 »
Maissinaksu: La Isla Bonita on tosiaan hyvä, misheardit loistavia ja bagelit erinomaisia. Myönnän että tätä kirjoittaessa alkoi itsekin tehdä mieli bageleita, oi että se Arnold'sin savulohella ja tuorejuustolla täytetty on hyvää... (Mä taisin syödä sellaisen silloin ku nähtiin...?) Clydelta tulee täytevaihtoehtoja kyllä kuin apteekin hyllyltä XD

Arkihöhläilyä on aina ilo kirjoittaa ♥ Craig ei mun mielikuvissa ole mikään aamuihminen, ja tuossa kohdassa ajattelin, että Clyden äänensävy muuttui aika nopeasti suht myrkylliseksi, jolloin Craig omalta osaltaan vastasi siihen XD Ja sitten häntä alkoi ärsyttää se täytteiden tenttaaminen. Kyllä munkin äänensävy muuttuis, jos ensin syytetään tilannetajun puutteesta ja sitten aletaan tivata olemassa olemattomien bageleiden täytteitä XD (Lisäksi musta on kiva kirjoittaa Craigkin olemaan ei-niin-eleetön kuin hän pahimmillaan/parhaimmillaan voi olla.) Clydekin piti laittaa sitten vielä sanattomasti osoittamaan mieltään peiton viskelyllä ;D Eihän sekään ole kiva, että oli valmis kertomaan kullalleen jotain romanttista, ja tämä hädin tuskin noteeraa :D

Kuten oon joskus tainnut todeta, puhekielisyys sopii mun mielestä tähän fandomiin vallan mainiosti. Oon mä semmosta kirjakielisempää puhettakin joskus kokeillut, mutta tästä tykkään itse enemmän (ainakin näin kirjoittaessa, en mä muiden tekstejä lukiessa noteeraa asiaa oikeestaan lainkaan). Muutenkin on kiva välillä kirjoitella dialogia puhekielellä, mulle tulee siitä aika nostalginen olokin (koska joskus 2007-2009 käytin sitä tapaa paljon, sen jälkeen lähinnä satunnaisesti). Erilaiset ratkaisut kunniaan 👍

Hauska kuulla, että tämä toimii myös bagelmainoksena ;D Ilman tekijänoikeuksia tätähän voisi tarjota Arnold'sille mainokseksi 😂😂

Äwäwää, kaunis kiitos kommentistasi jälleen ♥ Olen aina niin otettu niistä ♥

お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 756
Vs: South Park: Oman kullan kuvia (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #3 : 06.12.2020 11:56:19 »
Kommenttikampanjasta hei vaan! Tartuin tähän itselleni tuntemattomaan fandomiin (tai no, olen nähnyt muutaman South Park -jakson ja tiedän suurin piirtein, mikä sarjan meno on, mutta en koskaan innostunut seuraamaan sitä sen tarkemmin) ja tämähän oli varsin hauska one-shot kahden teini-ikäisen pojan elämästä :D Sellaisena se nimittäin toimi todella hyvin! South Parkin maailmassa kun ei ole avaruusolioita, fantasiaelementtejä tai mitään muutakaan erityisen poikkeuksellista (paitsi varmasti poikkeuksia sääntöön), joten maailmaan oli helppo uppoutua!

Tykkäsin kovasti näiden kahden sanailusta ja siitä, miten tunnekylmä ja hölmö Craig on Clyden yrityksistä huolimatta ;D Tulee melkein mieleen Ron Weasley ja hänen teelusikan kokoinen tunneskaalansa. Ja vaikka Craig onkin vähän hidas tajuamaan asioita, on jotenkin ihana, että hän silti viihtyy yökylässä Clyden luona, vaikka "- välillä tämä sattuikin kuorsaamaan ja möyrivän unissaan niin, että käsi saattoi läiskähtää kasvoille tai polvi töytäistä takapuoleen." :D

Clyde puolestaan on söpö, kun yrittää vihjailla unestaan, mutta samalla tekee voittavan ratkaisun, kun päättääkin antaa huomionsa Craigin oudolle unelle. Hän taitaakin kääntää tilanteen edukseen, kun saa bagel-aamupalahetken Craigin kanssa. Mikäs sen parempaa? :D (bageleista tulee muuten vahvasti mieleen Arnolds ja teinivuodet, kun kavereiden kanssa mentiin joko Heseen, Arnoldsiin tai Subwayhin :D) Tämä on todella onnistunut höhlä slice of life, joka sai kyllä hymyilemään! Toivon vain, että Clyde sai kerrottua unestaan bagel-aamupalan aikana niin saisi hänkin vähän vastakaikua unilleen. Kiitos tästä :D

between the sea
and the dream of the sea

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 624
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: South Park: Oman kullan kuvia (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #4 : 12.12.2020 14:53:59 »
No hei vaan, hiddenben! Kiva että uskaltauduit tarttumaan vieraaseen fandomiin, vaikka tämän kanssa oikeastaan ei minkään näköistä fandomtietämystä tarvitakaan :D Kun tää nimenomaan oli vain tällainen arjen palanen kahdesta teinipojasta. Yleinen ymmärrys elämästä riittää, siksi uskalsin tätä tarjota luettavaksi :)

South Parkin maailmassa kun ei ole avaruusolioita, fantasiaelementtejä tai mitään muutakaan erityisen poikkeuksellista (paitsi varmasti poikkeuksia sääntöön), joten maailmaan oli helppo uppoutua!
Tää kommentti alkoi naurattaa mua, koska South Parkissa on nähty avaruusolioita, kaikkea yliluonnollista ja todellisuudessa mahdotonta monessakin jaksossa ;D Kaikki on mahdollista (jos Trey ja Matt niin haluavat)! Mutta lähtökohta on kuitenkin se, että eletään meidän todellisessa "tavallisessa" maailmassa (ja kaikki kummallisuudet ovat lähinnä jaksokohtaisia), niin siinä mielessä on varmasti helppo päästä mukaan, kun ei tarvitse isoa loretietämystä tms. tajutakseen, missä mennään (ja sitä sinä varmaan ajoitkin takaa).

Craig tosiaan on vähän tunnekylmähkö, ja varsinkin aamulla ei sosiaaliset taidot ja ymmärrys ole muutenkaan huipussaan ;D Repsahdin tuolle vertauksellesi, se on aikas osuva. Ei ole Craigilla varmaan paljoakaan isompi skaala :D Ehkä ruokalusikka? Mutta siitäkin huolimatta kyllä hänkin välittää ja rakastaa, ja siksikin oman kullan vieressä on varsin kiva nukkua, kun kesäloma sen hyvin mahdollistaa :3c

Lainaus
Clyde puolestaan on söpö, kun yrittää vihjailla unestaan, mutta samalla tekee voittavan ratkaisun, kun päättääkin antaa huomionsa Craigin oudolle unelle. Hän taitaakin kääntää tilanteen edukseen, kun saa bagel-aamupalahetken Craigin kanssa.
Ihan hyvä päätös Clydelta kyllä, vaikka todellinen syy tuolle käänteelle oli (tai niin itse ainakin tätä kirjoittaessa ajattelin), että Clyden kohdalla bagelit vievät sittenkin voiton kaiken romanttisen höpöilyn rinnalla 😂🙈🙈 Clydella on suuri sydän mutta sitäkin suurempi vatsa, ja aamulla on verensokeri valmiiksi matalalla, niin ei ihmekään, että alkaa tehdä mieli bageleita. Vaikka aluksi harmistuukin Craigin tönköstä vastauksesta hänen romanttisiin yrityksiinsä, niin sitten kun hänkin pysähtyy ajattelemaan että ei hitto, bageleita, nam ;D Siinä unohtuu ne omat aiemmatkin puheet nopeasti.

Löytävät he aamupalaksi mitä tahansa, niin eiköhän Clyde saa kerrottua unensa ja jatkettua siitä, mihin yritti aloitteellaan tähdätä (jos enää muistaa untaan :D ressukka). Varmasti on heille sopivalla tavalla romanttinen ja söpö aamupalahetki tulossa joka tapauksessa :3

Kiitokset kommentistasi! Ihana kuulla että hymyilytti 😊
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中