Jotain poimintoja tuosta Gil Galadin linkkaamasta kuvasta tulossa...
She does not protect Bard's children.Ömmm, anteeksi. Miksiköhän se Desolationin taistelu Bardin mökissä(?) oli sitten olevinaan? Tai BotFA:ssa ollut venematka pois Järvikaupungista, kun Tauriel eräässä kohtaa mm. estää sitä venettä liikkumasta, KOSKA Smaug lentää juuri siitä yli yms.? Onkohan tämän väitteen esittäjä edes katsonut samoja elokuvia kuin minä, koska tuo on kyllä aivan täydellisen hatusta heitettyä kritiikkiä!
She does not protect the people of Laketown.Niin, no, lohikäärmeeltä suojeleminen voi olla vähän hankalaa ilman sitä Mustaa nuolta, jotenjoten... Ja muutenkin, kyllähän tätäkin tapahtuu tuossa yllämainitussa Desolationin taistelu-kohtauksessa, jota mitä oletettavimmin on edeltänyt örkkien listiminen muuallakin kaupungissa kuin vain Bardin mökissä, vaikka tätä ei näytetäkään meille.
She couldn't care less about Mirkwood people, too.Mistäköhän tämä nyt sitten on taas revitty? Jos Desolationia on uskominen, niin Taurielhan halusi tuhota sen hämähäkkin pesän Dol Guldurissa, jotta niitä hämähäkkejä ei tulisi enää enempää sieltä, joten eikö tämän voisi jo laskea Synkmetsän haltioiden ajattelemikseksi?
She fails at killing any important Orc.No tuota, kuinkakohan monta oikeasti _tärkeää_ örkkiä koko elokuva-trilogiassa edes oli? Örkkejähän siellä on pilvin pimein, mutta kuinka moni heistä oli oikeasti tärkeä; ehkä joku kymmenisen kappaletta? Eikä koko trilogiassa kovin moni muukaan pääse tappamaan näitä tärkeitä örkkejä, joten miksi nostaa tämä Taurielin "viaksi", kun ei ketään muutakaan trilogian henkilöä syyllistetä tästä?
She can heal with Athelas?! Silvan Elves aren't supposed to know about Kingsfoil and neither can they heal with it.
Silvan Elves don't glow.Nämä kaksi ovat asioita, joista olen toisaalta samaa mieltä, mutta eivätpä nuo kyllä mun leffan katsomistani häiritse millään tavalla. Itse en edes ihan aluksi kiinnittänyt näihin mitään huomiota, kunnes sitten näin tuon kuvan ensimmäistä kertaa joskus vähän BotFA:n tulon jälkeen. Sen jälkeen olen hieman ajatellut asiaa, ja no, jos mennään ihan by the book, niin tottahan tuo on, että salohaltioilla ei pitäisi olla tuota taitoa (tai loistetta), mutta ei tämä kyllä edelleenkään vaikuta mun leffan katsomiskokemukseen millään tavalla.
Silvan Elves don't have red hair, only 5 Noldor do.Öööö, okei, anteeksi mikä oli? Perusteleeko joku ihan oikeasti Tauriel-inhonsa tämän hiusten värillä? Mitähän hittoa oikeasti? Kuka muuten on edes laskenut, että viidellä Noldorilla on punaiset hiukset, ja millä todennäköisyydellä nämä viisi ovat mukamas ainoat haltiat koko Keski-Maassa, joilla on punaiset hiukset? Koska siis, vaikka Silmarillionista (ja muista Keski-Maa -kirjoista) löytyykin paaaaaaljon haltioita, ei missään kuitenkaan ole mitenkään voitu mainita edes kaikkien esivanhempien nimiä, joten miten kukaan voi sanoa, että jollain muullakin noiden viiden ulkopuolelta ei voisi olla punaiset hiukset. Tällä perustelulla ei vain oikeasti ole minkäänlaista pohjaa, jonkun on vain pitänyt repiä joku todellakin "hieno" tapa perustella, miksi inhoaa Taurielia ja tällä on ideat loppuneet kesken, joten sitten kiskotaan epäolennaisuuksia mukaan. Mitä väliä edes jollain hahmon hiusten värillä on, koska jos ihan tarkkoja ollaan, niin eikös kirjan mukaan Fílillä ja Kílillä pitänyt olla keltaiset hiukset ja parta?!
En oikein itsekään tiedä, miten lähdin taas ajattelemaan tätä asiaa, mutta kysynpäs teiltä nyt kuitenkin...
Mitä mieltä te olette, voisiko Arkkikivi olla yksi Silmarileista? Täältä löytyy yhdenlainen pohdinta asiasta, mutta itse en oikein tiedä, etenkään kun Silmarillionissa taidetaan jopa mainita, että ne kaksi Silmarilia (pois lukien se, jota Eärendel kantaa) pysyvät kadoksissa Ardan loppuun asti. Tuo kuitenkin selittäisi todella ison osan Arkkikiven vetovoimasta, mutta... en tiedä. Mitä mieltä te olette tästä teoriasta? (: