Kirjoittaja Aihe: Hetalia: Das Lista, k-11  (Luettu 1074 kertaa)

Vyra

  • Vieras
Hetalia: Das Lista, k-11
« : 07.01.2015 22:25:07 »
Ficin nimi: Lista asioista, joita Preussi ei saa koskaan missään tilanteessa tehdä -laatinut Saksa ja täydentämisessä avustanut Unkari. Eli lyhyesti Das Lista Joo, mä nimesin sen ihan oikeasti noin
Kirjoittaja: Vyra
Fandom: Hetalia
Tyyli: huumori, seikkailu
Ikäraja: K-11
Paritus/Päähenkilöt: Preussi, Espanja ja Ranska / lievänä esiintyy Spamano, FrUK ja PruHun. Muutkin mahdollisia.
Summary: Kerran kauan sitten Saksa laati listan asioista, joita Preussi ei saa tehdä missään olosuhteessa. Nyt eräällä kolmikolla on kuitenkin tylsää ja on aika alkaa tutkia listaa hieman tarkemmin.

A/N: Hei~
Joo, mulla on kaikkea muutakin kesken mutta kun...
Tämän on muuten tarkoitus olla samantyylinen kuin Italialaisten oppaan. Alunperin ajattelin tehdä niin, että kolmikko laatii listaansa fikin aikana, mutta sitten viime hetkellä se kääntyikin niin päin että lista on jo olemassa ja se on sitten kieltolista. Jokainen osa sisältää jonkin tietyn kohdan listalta ja ne liittyvät toisiinsa sekä lopussa joku luultavasti saa kolmikon viimein kiinni (vetoja otetaan vastaan siitä, kuka se on!)
Tässä idea yksinkertaisesti, pitäkää hauskaa!


Alku: Jotain tekemistä…

”Minulla on niin tylsää”, Preussi valitti, ”ei sitten yhtään mahtavaa.” Hän makasi selällään oman kellarikerroksensa sohvalla ja hänen jalkansa olivat osittain Espanjan sylissä. Hän oli yrittänyt saada miehen antamaan hänelle jalkahieronnan, mutta toistaiseksi hän ei ollut onnistunut koska espanjalainen oli oudon keskittynyt puhelimeensa eikä kiinnittänyt häneen huomiota. Ranska oli samoin paikalla, mutta hän istui lattialla tyynyn päällä ja selaili puolittaisella mielenkiinnolla lehteä, jonka oli löytänyt preussilaisen sängyn alta.

”Keksi sitten jotain, mon ami”, ranskalainen vastasi, vaikka joutui myöntämään että hänelläkin oli tylsää. Joskus jopa heidän kova kolmikkonsa oli täysin vailla ideoita, vaikka se oli kyllä harvinaista. Yleensä he keksivät aina jotain enemmin tai myöhemmin.

”Ei minulla ole ideoita”, Preussi vastasi, ”harvinaista mahtavalle minulle, mutta joskus joudun myöntämään sen. Keksi sinä jotain tekemistä, Fra.”

”En nyt”, Ranska vastasi ja käänsi uuden sivun lehdestä, ”minä yritän ajatella EU:ta, koska sinun pikkuveljesi käski.” Preussi käänsi päätään hieman ja katsoi häntä pitkään ennen kuin tuhahti.

”Et näytä tekevän sitä kovin hyvin”, hän totesi.

”Minä lupasin yrittää, mutta en sitä että aikoisin oikeasti tehdä sen”, ranskalainen totesi. Preussi virnisti, mutta keskittyi kuitenkin välillä Espanjaan Ranskan sijaan.

”Tonio, keksi jotain tekemistä”, hän käski ja tönäisi miestä sitten jalallaan kun espanjalainen ei heti vastannut, ”Tonio!”

”Mitä?” Espanja kysyi, kunhan oli ensin toipunut säikähdyksestä ja melkein tiputtanut puhelimensa.

”Keksi meille tekemistä”, Preussi käski uudelleen ja nousi sitten osittain ylös sohvalta voidakseen luoda epäilevän katseen ystäväänsä, ”kenen kanssa sinä juttelet?”

”Sinun”, Espanja vastasi täysin epäröimättä, mutta keneltäkään ei kuitenkaan jäänyt huomaamatta tapa jolla hän vilkaisi puhelintaan.

”Minä en tarkoittanut sitä, Tonio”, Preussi totesi.

”Se on Romano”, Ranska sanoi nopeasti ennen kuin espanjalainen ehti, ”katso tuota rakastuneen hölmön ilmettä! Hän varmasti jutteli sen italialaisen kanssa.”

”Joo, tai siis…”, Espanja mumisi hymyillen hieman nolona.

”Ahaa!” Preussi huudahti, ”kännykkä tänne, minä haluan nähdä!” Espanja osasi jo kokemuksesta olla antamatta puhelintaan Preussille. Viimeksi hänen soittoäänensä oli vaihtunut ja Romano oli ollut viikon vihainen syystä, joka ei ollut koskaan selvinnyt Espanjalle mutta oli silti vaatinut mieheltä todella paljon hyvittelyä.

He tappelivat puhelimesta hetken kunnes Ranska tyynesti rullasi lukemansa lehden ja läimäytti heitä kumpaakin sillä. Preussi ja Espanja kumpikin lopettivat nahistelunsa ja katsoivat häntä moittivasti.

”Miksi sinä noin teit?” Preussi mumisi, mutta Ranska ohitti kysymyksen.

”Eikö meidän pitänyt keksiä jotain tekemistä, mon amis?” hän kysyi ja hetkeksi kolmikko keskittyi pohtimaan asiaa.

”Mennään huvipuistoon”, Espanja ehdotti, mutta kannatusta ei tullut.

”Liikaa lapsia”, Preussi sanoi, ”mennään mieluummin ajamaan kilpaa moottoritielle.”

”Meillä ei ole autoja”, Ranska totesi, ”mitä jos poikkeaisimme kanaalin toisella puolen?”

”Englanti tappaisi meidät”, Preussi mutisi ja haroi hiuksiaan miettiessään.

”Entä jos…”, Espanja aloitti, mutta preussilainen keskeytti hänet huudahduksella ja nostamalla kätensä ilmaan.

”Nyt minä tiedän!” hän huudahti, ”kumartakaa mahtavan minun edessä sillä minä tiedän ratkaisun.” Espanja ja Ranska vilkaisivat toisiaan ja taputtivat sitten kohteliaasti, vaikka eivät Preussin pettymykseksi tehneet elettäkään heittäytyäkseen lattialle polvilleen.

”No, anna tulla, mon ami”, Ranska pyysi. Preussi virnisti nyökätessään ja nousi seisomaan sohvalle ennen kuin julisti ideansa.

”Das Lista”, hän sanoi mahtipontisella äänellä, ”me käytämme sitä!” Kaksi muuta valtiota olivat vaiti hetken, mutta sitten kummankin kasvoille kohosi hymy, joka olisi saanut Unkarin, Saksan ja pari muuta valtiota varuilleen.

”Puhummeko nyt tosiaan siitä listasta, jonka Saksa teki sinulle?” Ranska kysyi ja Preussi nyökkäsi virnistäen.

”Se sama lista, joka on täynnä asioita joita me emme saa tehdä?” Espanja kysyi ja jälleen Preussi nyökkäsi.

”Juuri se lista”, hän sanoi tyytyväisenä, ”minusta on tullut aika viimein toteuttaa se. Oletteko mukana?”

”Sí!”

”Oui!”

”Se on sitten päätetty!” Preussi julisti ja kiipesi sohvan selkänojan ylitse. Hän kaivoi hetken laatikkoa pöytänsä vierestä kunnes löysi etsimänsä. Virnistellen hän toi löytönsä ystäviensä luo ja yhdessä he kumartuivat tutkimaan rypistynyttä ja kovia kokenutta paperia tarkemmin.

”Se on hieman pidempi kuin mitä se oli viimeksi kun näin sen”, Espanja totesi lukiessaan huolellisesti mustekynällä kirjattua listaa.

”Joo, West teki hieman lisäyksiä”, Preussi vastasi.

”Osa näistä on naisen käsialalla”, Ranska huomautti ja napautti sormellaan yhtä kohtaa, jonka tyyli selvästi erosi muista. Lisäksi ne lisäykset eivät olleet siistissä rivissä kuten alkuperäiset säännöt, vaan kirjoitettu sinne tänne tekstin sekaan ja marginaaleihin, missä vaan oli tilaa ollut.

”Unkari sai tämän käsiinsä kerran”, preussilainen totesi aivan kuin siinä ei olisi mitään outoa, että Unkari sai käsiinsä hänen tavaroitaan.

”Nämä on todella hyviä”, Espanja totesi päästyään listan loppuun, ”miksi ihmeessä Saksa haluaa kieltää tämän kaiken?”

”En tiedä. Hän vain on tylsä ihminen”, Preussi sanoi virnistäen ja nosti katseensa paperista, ”no niin arvon ystäväni, kohti uusia seikkailuja!” He kaikki nauroivat ja alkoivat hyväntahtoisesti kiistellä siitä, mistä kohdasta listaa he aloittaisivat. Espanja olisi halunnut aloittaa aivan alusta järjestyksessä, Preussi olisi mieluummin tehnyt ensin kaikkein kiinnostavimmat kohdat ja Ranskaa oli erittäin innostunut Unkarin lisäyksistä. Heidän kiistellessään asiasta, kellariin johtavien portaiden yläpäässä ovi avautui hiljaa narahtaen ja Saksa ilmestyi portaisiin epäilevä ilme kasvoillaan.

”Bruder”, hän kutsui veljeään, ”Itävalta soitti, että hänellä on paha aavistus. Ette kai te suunnittele mitään järjetöntä?”

”Järjetöntä? Mekö?” Preussi vastasi ja yritti näyttää viattomalta samalla kun Espanja piilotti listan selkänsä taakse ja Ranska vain keskittyi näyttämään siltä kuin ajattelisi EU:ta.

”Minulla on syyni epäillä”, Saksa totesi, mutta ilmeisesti hän ei kuitenkaan epäillyt tarpeeksi koska hän ei astunut peremmälle Preussin hallinnassa olevaan kellariin tai kysynyt lisää kysymyksiä.

”Sano Ösille, että murehtii vain omista asioistaan!” Preussi huusi veljensä perään ja virnisti kuullessaan oven sulkeutuvan taas. Sitten he kolme alkoivat tehdä suunnitelmia.

Heillä oli niin paljon tekemistä ja niin vähän aikaa.

Sohvalla unohtunut puhelin värisi hetken ja sen näyttö vilkkui saapuvan puhelun merkiksi. Espanja oli vahingossa laittanut laitteen äänettömälle silloin kuin oli tapellut sen hallinnasta Preussin kanssa, joten hän ei edes huomannut puhelimensa soivan. Eikä huomannut kukaan muukaan heistä. Puhelimen näyttöön ilmestynyt kuva italialaisesta miehestä, joka söi tomaattia eikä näyttänyt olevan tietoinen kuvan ottamisesta päätellen siitä tavasta jolla hän katsoi poispäin, välkkyi ruudulla vielä pari kertaa, mutta sitten puhelu katkesi ja puhelimen näyttö muuttui taas täysin mustaksi. 


A/N: Espanja ei vastannut Roman puheluun, oh nou!
Mie oon muuten jo pitkään halunnut tehdä vain BFT keskeisen fikin. Se idea on aina välillä pyörinyt mielessä, mutta nyt  jos saisin sen viimein paperille asti niin olis ihan kiva.

Slytherin cat

  • Vieras
Vs: Hetalia: Das Lista, k-11
« Vastaus #1 : 08.01.2015 19:31:50 »
Joo, hienoa. ^^
Olen taas jättänyt kommentoimatta ficceisihi, mutta kyllä minä ne luen, ne on aivan mahtavia.

Mutta tämä. Joo. BTF on hauska kolmikko, odotan innolla mitä heistä tulet kirjoittamaan. Myös ficin idea on todella kiva (vaikka vastaavia olen nähnytkin.)
On myös kiintoisaa saada sitten tuon listan kiellot selville. :D

Ranska sai todellakin pari pistettä lisää, hänestä saattaa tulla yksi tämän ficin suosikkihahmoistani. Hyvin siis olit hänetkin kirjoittanut.
Ehkä minä jopa vielä joskus alan lämmetä FrUKillekin..

Koska kommentoin kännykällä, en voi lainata kohtia ja kommentoida tarkemmin, mutta tosiaankin, innolla odotan! ^^

Menolly

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Hetalia: Das Lista, k-11
« Vastaus #2 : 08.01.2015 23:35:32 »
Uuu, kuulostaa mahtavalta :D
BTF-keskeisen ficin on kyllä pakko olla eeppinen!
Jatkoa?
Menolly

PS. Säälittävä kahden rivin komma :'D Kännykällä ei vaan jaksais kirjottaa. No, komma kuin komma.

Varjo auringossa

  • ***
  • Viestejä: 21
  • Every problem have their own key of solution
Vs: Hetalia: Das Lista, k-11
« Vastaus #3 : 09.01.2015 18:33:12 »
Hei!
Ficin idea on mielestäni tosi kiva ja odotan innolla listan kieltoja  ;D
Preussi on niin kiva  ;D Tykkäsin muuten tuosta kännykkä taistelu kohdasta jostain syystä älyttömän paljon... Outoa? Eeeeei...
Pointtini on että minä luen mielelläni tätä ficciä jos vain jatkat  ;D


Ruhtinaalisen mittainen kommentti taas....

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Hetalia: Das Lista, k-11
« Vastaus #4 : 09.01.2015 19:11:04 »
Voi ei, ei tiedä mitään kovin rauhaisia aikoja muille valtioille kolmikon aloittaessa omat hämäräpäiset puuhansa.
Saksan olisi kannattanut miettiä onko järkevää tehdä sellaista kieltolistaa, mistä voi saada erittäin mielenkiintoisia ajatuksia herättäviä vinkkejä tylsyyden karkotukseen. sopivalla mielikuvituksella. varmasti Saksa on kuunnellut Suomen ohjeita ja suomen lakikirjaa käyttänyt apuna listaa tehdessä(mikäli oli pelkkä kieltolista)..
 
Mukavan rauhallinen( ja harvinainen) hetki näillä kolmelle yhtä aikaa. oli semmoinen rento tunnelma ja tuli itellekin semmonen - nyt pitäs keksiä jotain tekemistä muttaa.. ei jaksa tehään sitten kun jotain tulee mieleen- fiilis ^^
Mitenköhän Unkari tuon lapun muuten sai käsiinsä? paistinpannulla kenties.. mutta miksi se olis kaivanu Preussin laatikoita? kihlat löytääkseen? en kirjottanu tota äsköstä
Ranskan tekosyyt välttyä ajattelemiselta ;) Itävallalla on hyvä vainu tai vaisto tulevaisuuden suhteen.. tai muut on ollu liian pitkään rauhallisia
Antonion kännykkäkuva rakkaastaan oli söpö <3 saatoin kuvitella sen melko elävästi mielessäni tui tui.  Tosin ei välttämättä ole niin tui tui kun seuraavan kerran tapaavat.


  hamsu

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia: Das Lista, k-11
« Vastaus #5 : 09.01.2015 23:24:03 »
Triolla on selvästi suunnitelmat mielessään, he ovat kyllä ihanan sympaattisia mutta välillä tulee sellainen olo että he ovat verrattavissa 3-5 vuotiaisiin lapsiin jotka katoavat sinä silmänräpäyksessä omille teilleen tekemään jotain kiellettyä kun vahtijan silmä välttää. Lista jossa on kiellettyjä asioita ja Saksa uskoo ettei Preussi niitä ryhdy rikkomaan? Miten hän oikein voi kuvitella sellaista tai ehkäpä Saksa toivoi mielessään että Preussi hieman aikuistuisi ja alkaisi käyttäytyä isoveljelle sopivalla tavalla.  Kun seuraa tämän kolmikon rentoa hetkeä tulee vain mieleen että ehkäpä Unkari, Romano ja Englanti kerhoilevat aina silloin tällöin kun etsivät rakkaitaan ja joskus puivat tämän trion "nerokkaita älynväläyksiä". 

Ficci vaikuttaa juoneltaan mielenkiintoiselta ja hauskalta, jään innolla seuramaan mitä tämä kolmikko oikein saa aikaan ja mitä siinä listassa itseasissa lukee. Voi voi Espanja jätti vastaamatta voimakas luontoiselle rakkaalleen mitäköhän tästä oikein seuraa. Itävallalla taitaa olla kuudes asti joka alkaa hälyttää heti kun Preussi on puuhaamassa jotain mistä voi koitua harmeja. :)

”En nyt”, Ranska vastasi ja käänsi uuden sivun lehdestä, ”minä yritän ajatella EU:ta, koska sinun pikkuveljesi käski.” Preussi käänsi päätään hieman ja katsoi häntä pitkään ennen kuin tuhahti.

”Et näytä tekevän sitä kovin hyvin”, hän totesi.

”Minä lupasin yrittää, mutta en sitä että aikoisin oikeasti tehdä sen”, ranskalainen totesi. Preussi virnisti, mutta keskittyi kuitenkin välillä Espanjaan Ranskan sijaan.
Täydellinen repeäminen, Ranskahan on ovela vanha kettu. Porsaanreiät ovat kyllä oikein hienoja, ehkä Saksa huomaa jossain vaiheessa sulkea kaikki ulospääsy mahdollisuudet niin että Ranskan pitää oikeasti tehdä mitä häneltä vaaditaan. =)




Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!