Kirjoittaja Aihe: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... S 9. osa 29.11. Valmis  (Luettu 3030 kertaa)

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 6.osa 6.11.
« Vastaus #20 : 06.11.2014 17:49:54 »
 Sorii.. on muutama luku jäänyt kommentoimatta.. mutta korjaan asian nyt  :)
  Jep tuo  tarina tai sen raamit kyllä istuisivat hyvin Herra van de Hollandille

luku 4:  Voi Toris, on sitten söpö epävarmuudessaan hypätä aatelisten kenkiin, vaikka ymmärrän ettei se varmasti helppoa ole, varsinkaan jos toinen menee kuin vettä vaan. Alan kyllä epäillä et Feliks oli oikiastikki puolan prinssi/prinsessa, ja että se mies jonka kanssa se jutteli, oli joku sen neuvonantaja tai siihen suuntaan, sen verran tuttavallisia olivat :-\
 Monacosta tuli jotenkin lämmin ja äidillinen tunne.. tai oikeastaan isoäitimäisen ja tätimäisen sekoitus, sellainen huolehtija ja suuri sydäminen :) Ihana
 Toki mielenkiintoisten tyyppien on poistuttava juhlista huomiota herättämättä mutta sitä keräävällä tavalla. ::) Hih Toris ja Feliks tanssi<3

Luku 5.:Vyralla on varmasti taskussaan joku luntti mistä se katsoo mitä milloinkin on soveliasta tapahtua, kun satuja sekoitellaan.. Mahtavasti olet saanut näitä tänne ujutettuakin ja aivan luontevasti.
Lainaus
”Hän on erityinen”, Toris myönsi ja Feliks mumisi jotain unissaan samalla kuin painoi kasvonsa paremmin Toriksen kaulaa vasten, ”et uskokaan kuinka paljon kaaosta hän saa joskus aikaan. Lyön vaikka vetoa, että kaikilla kotona on ihan tylsää, kun hän ei ole aiheuttamassa hämmennystä.
mutta onhan siellä italia, vaikka sanotaanhan sitä  "mitä useampi kokki sen, sakeampi soppa".
Hauska yksityiskohta tuo et Tim osaakin kehrätä kultaa ja tokihan sitä infaatiota sietäisi ajatella, kätevä taito joo, mutta kukapa sitä nyt olisi miettinyt syvällisemmin sen vaikutusta talouteen, liikaa matikkaa.. Olisi Timkin nyt vain antanut (turhien) varoitusten mennä, nyt Feliks epäilee totuutta ja on enempi hukassa. vaikka ymmärrän van de Hollandia jos hermoille kävi. Toki peilit valehtelevat, en kiellä sitä.  Reppana :'( '
Olisihan sille kissalle varmaan voinu sitä sormusta jotenkin käyttää.. kysyä Lukakselta ja Timiltä apua :P

Luku 6: Feliksille sitä sattuu ja tapahtuu (ja muille siinä sivussa).  Vasikka ja Koń ovat sitten ihana parivaljakko<3  Lilojen lehmien luoattamus Końiin on jotenkin söpöä, vaikkakin minusta tuntuu että lehmät pitävät ponia jotenkin päästään/mielestään? vajaana. Tai jotenkin hyvin traumatotisoituneena , koska tällä ei ole sarvia ja sorkkia eikä se osaa lehmää ja joka tavallaan "kuntoutuu" vassun seurassa..ja häntäkin on monena palasena(jouhet)  :D tykkään näitten eläinten ajtuksista ja ajatustyyleistä.
Lainaus
Täysikasvuinen lila lehmä tuijotti ilkeästi rosvoa pensaiden yli ja sen takana oli monta muutakin lehmää, joita kukaan ei näyttänyt oikein iloiselta sillä hetkellä
Mie niin voin kuvitella tämän näyn ;D Ihastuttava mielikuva liilasta lehmästä keskellä vihreää ryteikköä<3
Feliksin tapa udella sisarusten menneisyydestä ja höläytellä totuuksia kysymyksinä :D Toris parka saa vielä hävetä silmät päästään kun toinen päästelee sammakoita suustaan, ihan varmasti saa. Helpotuin että se öykkäri on joku oc, ei sopisi kellekään hahmolle, ne on kaikki omalla tavallaan symppiksiä.
Lainaus
Liechtenstein on kuitenkin hyvin eristäytynyt ja pieni maa, joten emme ole saaneet yhteyttä muihin kuninkaallisiin kysyäksemme apua.”
mutta eikö egnlanti ole melko lähellä? Ja nyt se peili hyötykäyttöön ja Timiltä kysymään :D
Lainaus
oikeastaan he eivät tunteneet hovitapoja sillä heidän työnantajansa tuskin tunsi niitä täysin itsekään.
Osuvaa, ihan näin ruotsalaisuuden päivänäkin vielä ;D Jessus meinasin tippua tuolilta tuon luettuani.

  Tim on joka paikassa XD


    hamsu

Menolly

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 6.osa 6.11.
« Vastaus #21 : 10.11.2014 00:22:24 »
Heips!! Saat (jälleen) superlyhyen komman, anteeksi.  Ainakin tiedät että luen tätä  :') Kyllä nyt on surullinen olo Puolan kannalta. Ihanan ovelasti jotenkin sait ne mukaan niin luontevasti! (Herranjesta, on muuten tosi kummalisen näkoinen lause...) Mua edelleen järkyttää se, että kaikki suhtautuu milka-lehmiin niin välinpitämättömästi O.O Ne on hei MILKA-LEHMIÄ! 
Hienosti keksit Elisen ja Vashin ongelman. Mä vaan aattelin että ne elää vuorilla eristyksissä ihan huvikseen... Juu...
Jännityksellä odotan jatkoa, liian jänniä kohtia ^^"

Menolly <3

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 6.osa 6.11.
« Vastaus #22 : 13.11.2014 20:50:20 »
Nyt selvisi mihin Vash menee! Ajattelinkin että Elise voisi olla prinsessa mutta jostain syystä mun mieleen ei tullut että Vash olisi prinssi vaikka nämä kaksi ovatkin sisaruksia. Rakastuin yhä enemmän tuohon pieneen lila vasikkaan, se on vain niin ihana, mistäköhän sellaisen voisi löytää olisi kiva mennä katselemaan sitä.Jänniä nuo kuninkaallisten perimys säännöt, joskus perillinen on esikoinen, toisinaan se menee sukupuolen mukaan tai sitten pitää mennä naimisiin jotta saa kruunun. Sitten on vielä lukemattomia muita perimisehtoja ja sääntöjä, tuntuu aivan siltä että kuninkaalliset tykkää laittaa ärsyttäviä ehtoja nuorempien ja tulevien sukupolvien kiusaksi.

Minä vain niin rakastan noita liloja lehmiä, varsinkin tuota pientä ja ihanaa vasikkaa. Tässä ficissä on ollut mukavaa että on seurattu vasikan elämää mutta myös urhean ratsun Kon tuonut tähän juoneen vain mukanaan jotain. 
Feliks oli oma lumoava itsensä, jännityksellä jään kyllä odottamaan miten hän ja Toris sulautuvat muiden Palvelijoiden joukkoon. Jostain syystä en usko tämän toisen henkilökunnan olevan aivan niin mielenkiintoista väkeä kuin Berwaldin linnassa on.  Tosin nyt jäin odottamaan innolla sitä että Feliks päätyy pohtimaan omia tunteitaan, sillä sellaiset hetket auttaa pääsemään todella syvälle.
Tuosta epämiellyttävästä Elisen kosijasta, itse en pidä mutta syy taitaa olla se, etten kannata avioliittoja jollei niitä solmita puhtaasti molempien osapuolien tahdosta. Tällaiset pahikset tekevät tarinan juonesta aina jotenkin maukkaan, heidän mielenliikkeensä ovat aina niin erilaisia kuin näiden perus hyvisten, tosin Elizen kosijapahiksesta en pidä, vaikka muuten joskus saatankin pahiksista pitää.

”Meillä on väärä mies”, paperia tutkiva rosvo lopulta totesi synkästi.
”Ei voi olla!” toinen sanoi, ”kuka muu muka liikkuisi täällä ja tämä tyyppi suorastaan löyhkää aateliselta.”
”Hiusten väri on oikea, mutta silmien väärä”, ensimmäiseksi puhunut totesi osoittaen köytettyä miestä, ”ja kuvaus ei muutenkaan täsmää.”
Nyt mua alkoi toden teolla kiinnostamaan että ketäs täällä oltiin väijymässä ja ennen kaikkea miksi? Taidan vähän arvailla että ketä rosvokopla vaani, mutta se keneltä he ovat ne ohjeet saaneet mietityttää kyllä kovasti. Löyhkää aateliselta oli mielenkiintoinen ilmaus ja takerruin siihen heti, sillä olen tässä miettinyt tuota aatelisarvoa ja sitten sitä että voisikohan joku kenties haistaa aatelisuuden.
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 6.osa 6.11.
« Vastaus #23 : 20.11.2014 23:34:35 »
Heh, viimeinkin sain pari iltaa vapaaksi, että ehdin kirjoittaa! Oli muuten aikamoinen yllätys tulla paikalle ja nähdä, että niin monessa mun fikissä oli uusia kommia <3 Kiitos paljon ja anteeksi, että en vastaa jokaiseen erikseen... Ne kuitenkin piristivät päivää todella paljon!

hamsu: Kiitos!
Tietenkin Tim on joka paikassa. Mulla on pakkomielle Hollantia kohtaan...

Menolly: Kiitos! Lyhytkin komma on ihana komma <3

Kuolotar: Kiitos! Mä voin tämän varmaan kertoo, kun ei se tule esille enää tässä. Ne tyypit oli väijymässä Sveitsiä, koska jos se olisi kaapattu niin Elisen olisi ollut pakko ilmaantua ihmistenilmoille.

Yllättävää ja hienoa muuten miten suuren suosion Milka-lehmät ovat saaneet :D Ikävä kyllä ne eivät varmaan esiinny enää muualla kun loppukohtauksessa.

Tässä sitten uusi luku~!

Seitsemäs luku: Tehkää tietä kuningattarelle!

Toris väisti ohikiitävää tarjoilijaa, joka kiirehti ruokasalin ja keittiön väliä vieden suussa sulavia herkkuja hovin aatelisten päivällispöytään ja tuoden takaisin tyhjiä lautasia. Keittiö oli täynnä meteliä ja kiireisiä ihmisiä. Kattilat porisivat liedellä, kokki huusi äkäisiä käskyjä ja ilmassa leijui valmistuvan ruuan herkullinen tuoksu. Keittiö oli myös tuskaisen lämmin liesistä hohkavan kuumuuden ja ihmispaljouden vuoksi, ja se sai Toriksen jälleen pakenemaan paikalta mahdollisimman nopeasti.

Viimeisen viikon aikana hän oli oppinut todella hyvin sen, että Berwaldin linna oli selvästi maailman paras työpaikka. Liechtensteinin kuninkaallinen linna oli ensinnäkin paljon isompi ja samoin useammat palvelijat hoitivat sitä ja sen asukkaita. Berwaldin linnassa palvelijoita ei enimmilläkään ollut kymmentä enempää, joten vaihdos monituhatpäisen palvelija-armeijan riveihin oli lievästi sanottuna shokki Torikselle. Hän myös tunsi ikävöivänsä kotiin ja kaipaavansa ystäviään, jotka varmasti jo odottivat viestiä heiltä. Tässä suuressa linnassa kaikki ylimmät palvelijat vain huusivat ja jakoivat käskyjä tiuskien eikä rangaistuksissakaan säästelty, jos jokin ei sujunut niin kuin palvelusväen johtajat halusivat. Berwaldin linnassa taas Eliza itse oli yleensä ensimmäinen sekoittamassa paikkoja eikä hän välittänyt olla ankara johtohahmo tai aina edes hyvä esimerkki. Keittiössäkään ei siellä huudettu vaan se toimi palvelijoiden kokoontumispaikkana, jonne he usein kerääntyivät illalla hetkeksi ja pitivät yhteistuumin uteliaan Berwaldin poissa. Toris vilkkaisi naamapunaisena karjuvaa kokkia ja mietti mielessään, että miten erilaista oli seurata aina rauhallisen Ludvigin ja hänen apunaan työskentelevän pirteän Felicianon touhuja keittiössä. He eivät koskaan karjuneet. Paitsi tietenkin Ludvig silloin tällöin saattoi käskeä hieman voimakkaammin kaikkia rauhoittumaan, mutta yleensä vasta sitten kun siihen oli todella aihetta eikä hän aina edes onnistunut asiassaan.

Toris käveli joutuisin askelin keittiöstä poispäin ja tarkisti varoen, että hänen takkinsa alle piilotettu eväsnyytti oli vielä paikoillaan. Viikon aikana hän oli myös oppinut yllättävän taitavaksi varkaaksi eikä kukaan huomannut kuinka hän vei aina välillä hieman ruokaa keittiöstä. Hän kuitenkin teki kaikkensa ollakseen varovainen, sillä hänen kiinnijäämisensä saattoi myös johtaa Elisen paljastumiseen.   

Päästyään hieman hiljaisimmille käytäville, Toris rentoutui ja henkäisi syvään. Hänen askeleensa olivat kuitenkin edelleen nopeita ja hän vilkaisi välillä ympärilleen tarkistaakseen, ettei kukaan seurannut häntä. Hän oli tosin pukeutunut täsmälleen samanlaiseen univormuun kuin muutkin palvelijat, joten jos joku hänet näkisi, he pitäisivät häntä vain tehtäviensä pariin kiirehtivänä hovipoikana. Toris ei kuitenkaan ollut aivan normaalilla asialla. Hän kierteli hetken käytäviä pitkin, kunnes tuli erään koruttoman oven luokse. Pysähtyen taas hetkeksi hän kuunteli tarkasti, ettei ketään ollut lähistöllä ennen kuin koputti oveen kolme kertaa. 

”Toris?” Elisen ääni kysyi kuiskaten ja Toris koputti vielä kahdesti, minkä jälkeen oven lukko naksahti auki. Hän astui sisään ja hymyili tulevalle kuningattarelle tervehdykseksi ennen kuin lukitsi taas oven takanaan.

”Hei Elise”, hän sanoi ja kaivoi heti kätkemänsä ruokapaketin esiin, ”miten olet voinut?”

”Hyvin”, nainen vastasi ottaessaan miehen tarjoaman nyytin käsiinsä, ”oi, kiitos! Tämä on minun suosikkiani.” Hän kantoi tuomiset pienelle pöydälle ikkunan viereen ja viittoi Torista istumaan häntä vastapäätä. Mies teki, kuten hän toivoi ja vilkaisi mekkoa, jonka kirjailun parissa nainen oli selvästi työskennellyt juuri ennen kuin Toris oli tullut paikalle.

”Se on vähintä mitä voin tehdä”, Toris vastasi, ”olet saanut tämän jo melkein valmiiksi.” Elise nyökkäsi tyytyväisenä ja alkoi syödä yhtä miehen tuomista pasteijoista. Yksi huono puoli piilossa olossa oli se, että hän ei voinut käydä vain hakemassa ruokaa itselleen silloin kuin huvitti, mutta onneksi he olivat pian oppineet kuinka saivat tuotua sitä hänelle ilman että kukaan huomasi. 

”Aion pukea sen päälleni kruunajaisissa”, Elise vastasi, ”ja se on jo huomenna! Vain yksi yö ja minun ei tarvitse piilotella enää.” Toris hymyili hänkin ja nyökkäsi.

”Minä kuulin jo huhuja ’prinsessan paluusta’”, hän kertoi, ”palvelusväki on aivan innoissaan.” Elise naurahti ja pyyhkäisi sormensa lautasliinaan ennen kuin poimi toisen pasteijan itselleen.

”Toivottavasti he ovat innoissaan myös kruunajaisten jälkeenkin”, hän totesi, ”oletko muuten kuullut mitään veljestäni?” Toris pudisti heti päätään. Vash oli silti korkeassa asemassa hovissa, vaikka hänen maineensa olikin hieman tahraantunut Elisen katoamisen jälkeen, joten palvelijana Toriksella ei ollut mitään asiaa hänen lähelleen. Vash myös pysyi poissa Elisen luota, jotta ei olisi herättänyt mahdollisten vakoojien mielenkiintoa. Feliks toimi välittäjän sisarusten välillä ja piti huolen siitä että kaikki tiesivät, mitä oli tapahtumassa, mutta että asia pysyi myös salassa suurelta yleisöltä. Aina välillä Toris näki ystävänsä loruilevan hiljaa peililleen ja katsovan sitten kuvajaista tarkasti ennen kuin sulki peilin taas ja kieltäytyi kertomasta Torikselle, mitä se oli hänelle näyttänyt.

Toris jutteli Elisen kanssa vielä hetken, mutta hän ei voinut viipyä pitkään. Huolimatta linnan runsaasta palveluskunnasta, ennemmin tai myöhemmin joku alkaisi etsiä häntä eikä Toris halunnut ylimääräistä huomiota itseensä.

”Nähdään huomenna”, mies toivotti Eliselle ennen kuin livahti ovesta käytävän ja liittyi takaisin lukemattomien palvelijoiden joukkoon. Joskus Toris ihmetteli, miten helppoa heidän soluttautumisensa oli ollut. Feliks oli vain väärentänyt heille suosituskirjeet, joiden avulla he olivat saaneet työpaikat lähestulkoon välittömästi, kun olivat vaan astuneet sisään linnaan porteista. Toris oli ollut hieman epäilevä, kun Feliks oli väärentänyt suosituskirjeisiin Polonian kuningashuoneen sinetit, mutta mies oli vain selittänyt että he tarvitsivat paikat nopeasti ja Polonian tunnetusti vaativan kuningasperheen hyvillä suosituksilla paikka aukeni aivan mistä vain. Ainakin Feliks oli ollut oikeassa, vaikka Toris oli silti huomauttanut hieman myöhemmin, ettei hän edes tiennyt millaista Poloniassa oli.

”Sano vain että se on siis niin nätti paikka”, Feliks oli vastannut hieman välinpitämättömällä äänellä samalla kun tutki uutta univormuaan arvioiden, ”ja että kaikkien pitäisi todellakin vierailla siellä, paikalliset ovat kivoja ja silleen.” Toris oli huokaissut ja pudistanut päätään, mutta keksinyt kuitenkin pari ympäripyöreää valhetta uusille ja uteliaille työkavereilleen kerrottavaksi.

”Feliks”, Toris kuiskasi, kun he myöhemmin nukkuivat vierekkäisillä patjoilla, ”onko jokin vialla?” Berwaldin linnassa he jakoivat huoneen kahdestaan, mutta Liechtensteinin kuninkaallinen linna ei tarjonnut palvelusväelleen aivan niin upeita tiloja. He nukkuivat isossa huoneessa kymmenen muun palvelijan kanssa ja heidän sänkynsä olivat oikeastaan vain lattialle heitettyjä olkipatjoja, joista jokainen sai valita mieleisensä.

”Ei”, Feliks kuiskasi takaisin, mutta jatkoi kuitenkin levotonta pyörimistä patjan päällä. Toris ei ollut nähnyt häntä koskaan ennen niin rauhattomana ja hän ihmetteli hieman, miksi kukaan muu ei herännyt sen takia. Ehkä palvelijat olivat erittäin hyväunisia tai hyvin uupuneita, sillä Toris ja Feliks olivat ainoat hereillä ja huoneen toisesta päädystä kantautui matalaa kuorsaamista.

”Miksi sinä et sitten nuku?” Toris kysyi, ”huomenna on tärkeä päivä.” Hän vältteli sanomasta ”kruunajaispäivä” siltä varalta, että joku kuitenkin kuunteli heitä.

”Minä tiedän”, Feliks vastasi ja nousi polvilleen tutkiakseen patjan pintaa käsillään, ”mutta jokin siis todellakin pistää minun kylkeäni koko ajan. Aivan kuin patjassa olisi iso kivi.” Hän ei kuitenkaan löytänyt mitään joten hän päästi ärtyneen huokauksen ja pudottautui takaisin mahalleen patjalle.

”Anna kun minä”, Toris tarjoutui ja Feliks kierähti tottelevaisesti patjan toiselle reunalle niin että Toris sai työnnettyä kätensä sen alle. Hetken hän epäili Feliksen vain kuvitelleen kiven, mutta sitten hänen kätensä tavoitti jotain kovaa ja hän poimi sen.

”Herne?” hän sanoi hieman hämmästyneenä viimein tunnistaessaan sen hämärässä, ”se oli vain herne.”

”Täydellistä”, Feliks kuitenkin sanoi ja venytteli nautinnollisesti patjallaan selvästi tyytyväisempänä, ”kiitos, Liet. Se oli siis niin ärsyttävä.”

”Mutta…”, Toris sanoi edelleen hämmentyneenä, ”se oli vain herne.”

”Ärsyttävä herne”, Feliks korjasi häntä ja sulki silmänsä. Toris katsoi häntä vielä hetken, mutta kohautti siten olkiaan ja heitti herneen huoneen nurkkaan. Joskus hän ei edes viitsinyt yrittää ymmärtää ystävänsä monia puolia tai sitä, miten kukaan edes tuntisi olkipatjan alla olevaa pientä hernettä. 

Toris nukahti pian Feliksen rauhoittumisen jälkeen, mutta Feliks itse vain esitti nukkuvaa. Hän kuunteli kuinka hänen ystävänsä hengitys alkoi hidastua ja, kun hän oli varma siitä että Toris oli todellakin nukahtanut, hän avasi silmänsä ja nousi istumaan. Hiljaa ja varoen hän hiipi ulos pitäen huolen siitä, ettei kukaan nähnyt hänen lähtöään. Öiseen aikaan linna oli hiljaisempi, vaikka yövuorossa olevat palvelijat ja vartijat liikkuivat käytävillä eikä linna koskaan täysin nukkunut. Feliks oli kuitenkin taitava käyttäytymään niin että näytti siltä kuin olisi suorittamassa jotain tärkeää tehtävää, joten kukaan ei pysäyttänyt häntä. Hän pääsi aivan rauhassa keittiön ohitse ja livahti keittiöpuutarhan kautta muurien toiselle puolelle.
 
Hänen ei tarvinnut kävellä kauas muureilta, kun hän erotti yksinäistä tammea vasten nojaavan pitkän mieshahmon. Eikä hänen edes tarvinnut miettiä, kuka hahmo oli. He kumpikin tiesivät tasan tarkkaan että tapaisivat juuri sen tammen alla juuri sillä hetkellä.

”Arvasinkin näkeväni sinut täällä”, Tim totesi, kun Feliks oli tarpeeksi lähellä kuullakseen hänet. Hän otti piippunsa suustaan ja kopautti sen tyhjäksi tammen runkoa vasten. Hänen hevosensa laidunsi lähistöllä silti täysissä varusteissa ja miehen miekka roikkuen satulan nupista, mutta vankkureita tai Luxia ei näkynyt missään.

”Minäkin arvasin näkeväni sinut”, Feliks vastasi, ”no?”

”Mitä no?” Tim kysyi tyynesti.

”Oliko se niinku sinun vikasi?” Feliks kysyi, muttei sen enempää tarkentanut mistä hän kauppiasta syytti. Tim työnsi piippunsa takkinsa taskuun ja suoristi kaulaliinansa kaikessa rauhassa ennen kuin vaivautui vastaamaan.

”Oletan, että tarkoitat Liechtensteinin nuoren kruununprinsessan tapausta”, hän sanoi, ”ei, minulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.”

”Sinä kuitenkin siis tiesit siitä?” Feliks kysyi hieman syyttävällä äänellä.

”Sinäkin tiesit siitä”, Tim vastasi tyynesti.

”Minulla on niinku taikapeili”, Feliks selitti ja Tim tuhahti.

”Minulla on hyvät verkostot ja vuosien kokemus alalta”, hän sanoi, ”sitä paitsi minä olen liikemies, en epärehellinen vallantavoittelija. Minullakin on arvoni ja omatuntoni huolimatta siitä sinnikkäästä huhusta, että olisin täysin tunteeton.” Feliks katsoi häntä silti hieman epäillen, mutta nyökkäsi kuitenkin hyväksyen miehen sanat. 

”Minä tarvitsen tietoja”, hän sanoi ja Tim loi häneen pitkän katseen.

”Sinä tarvitset aina jotain”, kauppias totesi hieman kyllästyneellä äänellä, ”eikö sinun peilisi ole kertonut sinulle jo kaiken, mihin sinä minun tietojani tarvitset?”

”Se vastaa niinku vain kysymyksiin, jotka siltä kysytään”, Feliks selitti, ”jos en kysy oikeita kysymyksiä, se ei näytä minulle mitään tai sitten se näyttää jotain aivan turhaa.”

”Tämän takia minä sanoin sinulle, ettei peileihin voi luottaa”, Tim totesi eikä Feliks näyttänyt kovin tyytyväiseltä hänen muistutuksestaan.

”Aiotko siis kertoa minulle jotain hyödyllistä vai pelkästään kiusata?” hän kysyi, ”koska minä voisin olla niinku nukkumassa jo.” Tim näytti hieman huvittuneelta toisen miehen kiukunpuuskan vuoksi.

”Ja, ja, rauhoitu”, kauppias sanoi, ”minä en edes tiedä, miksi silti edes viitsin auttaa sinua, mutta tässä minä silti olen. Luulitko oikeasti, että vaivautuisin paikalle keskellä yöllä vain huvikseni?” Feliks katsoi häntä ensin pitkään ja kohautti sitten olkiaan.

”Minusta sinä todellakin näytät tyypiltä, joka tykkää hengata epäilyttävissä paikoissa keskellä yötä”, hän sanoi rehellisen mielipiteensä ja Tim huokasi syvään painaen sormensa hetkeksi otsalleen aivan kuin pelkkä ele olisi voinut torjua päänsäryn, jonka hän tunsi jo tulevan.

”Sano nyt vaan, mitä haluat tietää”, hän mutisi.

”Mitä se mies suunnittelee?” Feliks kysyi heti. Epämääräisestä kysymyksestä huolimatta Tim ei näyttänyt pohtivan vastausta kovin pitkään. Hän tosin oli hetken hiljaa ja katseli puolihuolimattomasti mustan ratsunsa laiduntamista ennen kuin vastasi.

”Oletan että tarkoitat lordi Böseä, joka kovasti tavoittelee jäsenyyttä Liechtensteinin kuningashuoneesta”, mies sanoi ja haroi jo valmiiksi pystyjä hiuksiaan toisella kädellään, ”hän juonittelee. Se taitaa olla hänen lempiharrastuksensa, koska hän tekee sitä aika paljon.”

”Voisitko kertoa niinku tarkemmin?” Feliks kysyi ja Tim loi häneen epäilevän katseen.

”Eikö se sinun peilisi kertonut sinulle yhtään mitään?” hän kysyi, mutta jatkoi sitten nopeasti, koska Feliks näytti uhkaavasti siltä, että voisi vaikka alkaa hankalaksi, ”hän on tällä hetkellä kartanossaan vähän matkan päässä. Hän tietää, että kruununprinsessa Elise ei ole enää vuoristolinnassa. Tosin hän ei taida tietää, missä prinsessa on tällä hetkellä, mutta hänellä on pari vakoojaa pitämässä prinssi Vashia silmällä.”

”Minä tosiaankin arvasin sen”, Feliks totesi ja nyökkäsi tyytyväisenä sillä hän oli pannut merkille muutaman hämäräperäisen näköisen tyypin linnan käytävillä.

”Arvasin, että arvasit”, Tim vastasi kyllästyneenä, ”siinä oli kaikki, minkä tiedän.”

”Se oli aika vähän”, Feliks totesi.

”Oli se enemmän kuin mitä sinä tiesit”, Tim vastasi tyynesti, ”niin, ja lähteeni myös mainitsi, että arvon lordi Böse on hyvin selvillä siitä, että huomenna on kruununprinsessan syntymäpäivä ja aikoo luultavasti ilmestyä paikalle.”

”Se oli niinku odotettavissa”, Feliks totesi ja hieraisi leukaansa miettiessään, ”onko kruunajaisiin tulossa niinku ketään aatelista?”

”Lukuun ottamatta jo paikalla olevia, ei”, Tim vastasi varmalla sävyllä, ”koko kruunajaiset on pidetty niin hyvin salassa, että jopa minun oli vaikea saada se selville ja tietolähteeni on erittäin äkäinen siitä että häntä ei kutsuttu.” Feliks mietti taas hetken ja kietoi yöpukunsa päälle heittämänsä viitan tiukemmin ympärilleen suojaksi viileää yötuulta vastaan. Tim pysyi hiljaa ja katseli tarkasti nuoremman miehen kasvoilla viivähtäviä ilmeitä. Hänellä ei ollut mitään kiirettä minnekään ja jotenkin hän oli jo hyväksynyt sen, että oli taas tiukasti sotkeentunut mukaan jälleen yhteen seikkailuun jota ilman hän olisi varmasti ollut edelleen aivan tyytyväinen elämäänsä. Kohtaloa vastaan ei vain ilmeisesti voinut tapella.

”Kaikki pitää siis todellakin taas hoitaa itse”, Feliks hetken päästä jupisi ja näytti jostain syystä hieman tympääntyneeltä. Tim hymähti ja osoitti hieman myötätuntoa nyökkäämällä lyhyesti.

”Tiedän tunteen”, hän sanoi, ”tiedän sen aivan liian hyvin. Okei, jos et koe enää tarvetta häiritä minua, lähden nyt. Minun täytyy vielä etsiä jotain kruunajaisiin sopivaa päälle pantavaa huomiseksi.”

”Sinä aiot osallistua niihin?” Feliks kysyi hieman hämmästyneenä ja loi sitten arvostelevan katseen kauppiaan asua kohtaan, ”ja siis, osaatko sinä edes pukeutua mihinkään muuhun kuin tuohon?” Feliksen ääni paljasti aivan selvästi, mitä mieltä hän oli miehen vaatteista, jotka olivat kyllä täysin asiansa ajavia mutta myös erittäin kuluneita kaikesta matkustamisesta ja kovasta elämästä. Tim oli aina suosinut samaa vaalean ruskeaa takkia ja hänen sinivalkoinen huivinsa oli jo lähes varma tunnusmerkki hänestä. Nytkin se roikkui hänen toisen olkansa ylitse ja suojasi hänen kasvojaan sekä tuulelta että liian uteliailta katseilta.

”Olen liian utelias jäädäkseni pois ja näin aivan liikaa vaivaa kutsun väärentämiseen, että viitsisin olla käyttämättä sitä”, Tim totesi ja vilkaisi sitten itsekin vaatteitaan näyttämättä kuitenkaan yhtään niin arvostelevalta kuin Feliks, ”ja vaihtoehdot ovat tämä tai sitten jotain oranssia.”

”Siis minusta…”

”Älä edes yritä”, Tim sanoi välittömästi tiukalla sävyllä, ”minä pukeudun tasan siihen mihin haluan. Leiki pukeutumisleikkejäsi oman poikaystäväsi kanssa.”

”Hän ei ole niinku poikaystäväni”, Feliks sanoi, mutta Tim ei näyttänyt kovin vakuuttuneelta. Hän jopa katsoi toista miestä epäilevästi.

”Tiesit kuitenkin, kenestä minä puhuin”, hän hetken päästä totesi olkiaan kohottaen ja nosti kätensä, kun Feliks avasi suunsa vihaisesti, ”nyt minun on mentävä. Nähdään huomenna. Ehkä. Toivon, että emme.” Hän vihelsi terävästi ja musta hevonen ravasi tottelevaisesti hänen luokseen satulan jalustimet heiluen kevyesti sen kylkiä vasten. Tim ei tuhlannut aikaa noustessaan ratsun selkään ja kannustaen sen laukkaan luotuaan vielä viimeisen katseen toista miestä kohti. Feliks mutristi huuliaan ja risti kätensä rinnalleen katsoessaan kauppiaan perään.

”Siis miten hän niinku pärjää alalla, jos asiakaspalvelu on tuota tasoa?” hän kysyi ääneen tuohtuneella sävyllä ja kiskoi sitten viittansa hupun takaisin vaaleiden hiustensa peitoksi ennen kuin lähti hiipimään takaisin linnaan.

*****

Liechtensteinin prinssi ja Helvetian rajakreivi Vash Zwingli kätki hermostuneisuutensa huolella ja tottuneesti seisoessaan valtaistuinsalissa kaikkien valtakunnan korkea-arvoisten edessä. Osa ihmisistä näytti hämmästyneeltä, mutta monet eivät tuntuneet ihmettelevän lainkaan aikaisin aamulla saamaansa kutsua saapua välittömästi paikalle. Vash loi pikaisen silmäyksen niihin neuvoston jäseniin, jotka olivat tietoisia Elisestä ja perillä siitä, mitä oli tapahtumassa. Yksi heistä piteli käsissään tyynyä, jonka päällä kuningattaren kruunu lepäsi valmiina ja timantit loistaen suurista ikkunoista tulvivan aamuauringon valossa.

Valtaistuinsali oli linnan isoin ja koristeellisin huone. Sen katto kohosi korkealle päiden yläpuolelle ja seinät olivat kauttaaltaan peitetty taidokkailla seinävaatteilla, joiden aiheet vaihtelivat historian tapahtumista jokapäiväisiin hetkiin. Sekä takaseinustalla että katossa oli ikkunoita, jotka toivat runsaasti valoa sisälle, ja osa niistä oli väritettyä lasia joten seinävaatteiden lisäksi myös valon tuomat värit loivat henkeäsalpaavan näkymän valtaistuimen edessä avautuvaan tilaan.

Vashin katse viivähti valtaistuimessa. Se seisoi yksinään huoneen perällä samaan aikaan sekä halliten tilaa että tasapainottaen sitä. Näkymä oli hyvin samanlainen kuin mies muisti sen aina olleen, mutta nyt hänen äitinsä ei enää istunut paikallaan hymyillen alamaisilleen samalla kun jakoi ohjeitaan. Valtaistuin oli täysin tyhjä ja sen päälle oli asetettu musta kangas symbolisoimaan kuningattaren poissaoloa. Vash tukahdutti hetkellisen surun tunteensa ja pakotti itsensä keskittymään tilanteeseen. Kaikki oli nyt hyvin. Hän oli suojellut sisartaan ja tänään Elise ottaisi vastaan oikeutetun paikkansa kuningattarena.

”Arvon ylimystö ja kansalaiset”, hän sanoi kuuluvalla äänellä saaden heti kaiken huomion sekä korkea-arvoisilta että myös palvelijoilta, jotka uteliaina parveilivat salin laitamilla, ”suuresti kaivattu hetki on viimein koittanut. Sallikaa minun esitellä teille Liechtensteinin kruununprinsessa Elise!” Väkijoukko kohahti ja asiasta perillä olevat neuvostonjäsenet hymyilivät tyytyväisinä, kun valtaistuinsalin ovet aukenivat ja Elise astui sisään. Hän oli pukenut päälleen kauneimman mekkonsa ja hän hymyili lempeästi kaikille, vaikka hänen kätensä vapisivat hieman jännityksestä. Feliks ja Toris kävelivät hänen vierellään muutaman metrin, mutta jättäytyivät sitten jälkeen Toris kumartaen tulevalle kuningattarelle ja Feliks kuiskaten naiselle nopeasti jotain rohkaisevaa.

Elise ei kuitenkaan kävellyt kauaa yksin, kun Vash asteli hänen luokseen ja tarjosi hänelle käsivartensa. Kiitollisena nainen laski kätensä sille ja hymyili veljelleen.

”Veli, minua pelottaa”, hän kuiskasi samalla kun he kävelivät kohti valtaistuinta ja odottavaa kruunua. Väkijoukko salissa seurasi katseellaan heidän jokaista askeltaan, mutta Vash pani tyytyväisenä merkille, että suurin osa ihmisistä näytti pelkästään vain onnelliselta nähdessään viimein kauan kadoksissa olleen kruununprinsessan.

”Ei hätää, Lis”, Vash kuiskasi ja puristi sisarensa kättä lohduttavasti, ”enää vain muutama minuutti ja sitten tämä kaikki on ohi.”

”En minä sitä tarkoittanut”, nainen sanoi katsoen vakavalla ilmeellä valtaistuinta, jonka päältä yksi palvelijoista nyt kiskaisi mustan kankaan pois, ”pelkään sitä, mitä tapahtuu tämän jälkeen. Olenko minä todellakin tarpeeksi vahva kuningattareksi?” Vash oli hetken hiljaa, mutta sitten hän katsoi sisartaan ja hänen kasvoillaan viivähti harvinainen hymy, joka rauhoitti naisen mieltä välittömästi.

”En tiedä”, mies myönsi rehellisesti, ”mutta älä huoli, minä pysyn aina sinun rinnallasi.” He pysähtyivät valtaistuimen luo johtavien portaiden juurelle neuvoston jäsenien eteen.

”Kiitos veli”, Elise sanoi hymyillen ja käänsi sitten katseensa kohti arvokkaan näköisiä ihmisiä edessään, ”minä olen valmis.” Vash nyökkäsi ja kumarsi astuessaan syrjään, jotta Elise yksin kaiken huomion keskipiste sillä hetkellä, kun kruunu painettaisiin hänen hiuksilleen.

”Liechtensteinin prinsessa Elise”, kruunua kantava vanha nainen sanoi lempeällä äänellä, ”olen iloinen saadessani todistaa tätä päivää. Koko neuvoston puolesta kysyn sinulta, otatko vastaan Liechtensteinin kuningattaren tehtävän?” Jokainen muu salissa oli aivan hiljaa, jottei yksikään sana jäisi varmasti kuulematta, ja kaikki katsoivat jännittyneenä tulevaa kuningatartaan. Elise tiesi, mitä hänen oli vastattava. Tämä oli osa seremoniaa, jonka hän oli opetellut ulkoa juuri tätä päivää varten.

”Otan”, hän sanoi varmalla äänellä, ”se on oikeuteni.”

”Lupaatko suojella, vaalia ja aina ajatella valtakunnan parasta?”

”Lupaan, se on velvollisuuteni.”

”Lupaatko aina palvella ja, jos tilanne niin vaati, uhrautua valtakunnan puolesta?”

”Lupaan, se on kohtaloni”, Elise sanoi ja, vaikka hänen äänensä värähti hieman viimeisen sanan kohdalla, hän ei näyttänyt kasvoillaan epäilyksen hiventäkään. Vanha nainen hymyili ja kohotti kruunun korkealle, jotta kaikki näkivät sen ja timantit loistivat kirkkaammin kuin koskaan.

”Tämän valan nojalla”, hän lausui, ”nimeän sinut…”

”Seis!” Väkijoukko kohahti yllättävän käskyn vuoksi ja Vash kirosi tavoitellen jo asetta vyöltään. Hän kirosi vielä enemmän tajuttuaan, että oli jättänyt sen huoneeseensa, koska aseet eivät olleet sallittuja valtaistuinsalissa. Mikään ei kuitenkaan estänyt häntä katsomalla murhaavasti väkijoukon takaa esiin astuvaa aatelismiestä.

”Lordi Böse”, neuvoston vanhin sanoi äänellä, joka vaivoin peitti hänen halveksuntansa, ”mikä saa teidät keskeyttämän tämän tärkeä seremonian?” Lordi ei näyttänyt välittävän itseensä kohdistuvasta vihamielestä, vaan hän asteli röyhkeästi lähemmäs valtaistuinta. Elise joutui käyttämään kaiken tahdonvoimansa, jottei olisi perääntynyt pois miehen tieltä, ja Vash astui suojelevasti hänen eteensä.

”Minä haluan esittää vaatimuksen”, lordi sanoi hymyillen kierolla tavalla, ”perimyslain mukaisesti olen suorittanut kaikki vaadittavat tehtävät ja minulla on oikeus vaatia prinsessan kättä omakseni!” Väkijoukko kohahti taas ja muutama ääni esitti vastalauseensa, joilla ei tosin näyttänyt olevan mitään vaikutusta lordiin. Feliks kihisi kiukusta ja Toris, joka ei ollut ennen nähnyt kohuttua lordi Böseä, tarkkaili miestä ja totesi välittömästi hänessä olevan jotain pahasti vialla. Lordin asu oli kyllä kaunis ja hän oli pukenut päälleen niin paljon kultaa ja jalokiviä, että melkein kimalsi valossa, mutta hänen ilmeensä oli julman miehen ilme. Toris melkein värähti inhosta nähdessään tavan jolla lordi Böse katsoi Eliseä eikä hänen tarvinnut edes arvata tietääkseen että miehen sielu oli sysimusta ja täynnä pahuutta.

”Perimyslaki ei koske kuningatarta!” Vash huudahti, mutta lordi hymyili pahaenteisesti.

”Mutta hän ei ole vielä kuningatar”, mies sanoi ja veti punaisen ruusun esiin takkinsa kätköistä, ”väisty, pikkuprinssi, minä haluan antaa ruusun morsiamelleni.”

”En koskaan”, Vash murahti eikä tehnyt elettäkään liikahtaakseen Elisen edestä. Neuvoston jäsenet näyttivät kauhistuneilta ja vanha nainen puristi kruunua yrittäen samalla keksiä jonkin ratkaisun, joka pelastaisi nuoren kruununprinsessan kohtalon.

”Sinä et voi estää minua”, lordi Böse totesi, sillä hän oli tutustunut huolella perimyslakiin ja tunsi sen viimeistä porsaanreikää myöten, ”vain ja ainoastaan toisen valtion kuningashuoneen jäsen voi estää minun ja prinsessan liiton. Enkä minä näe täällä yhtäkään kuninkaallista!” Hän viittoi ympärilleen täydessä salissa nauraen samalla pilkallisesti ja Vash murahti valmistautuen käymään miehen kimppuun. Hän oli varma, ettei kukaan vaivautuisi pysäyttämään häntä, mutta sitten Feliks astui Elisen vierelle.

”Feliks!” Toris huudahti säikähtäneenä, mutta mies vain hymyili hänelle pikaisesti ennen kuin otti kasvoilleen vakavan ilmeen. Hän asteli itsevarmasti eteenpäin ja risti kätensä rinnalleen samalla kuin katsoi halveksivasti lordi Böseä, joka katsoi takaisin välinpitämättömästi.

”Polonian kuningashuoneen nimessä”, Feliks sanoi vakaalla ja kuuluvalla äänellä, ”minä siis todellakin vastustan sinun ja Liechten liittoa.” Väkijoukko näytti jälleen hämmentyvän tästä uudesta käänteestä, mutta Toris oli vain huolestunut. Kuvitteliko Feliks todella, että tämä temppu toimisi nyt? Tanssiaisissa he olivat ehkä selvinneet tällä, mutta nyt tilanne oli täysin eri. Toris ei kuitenkaan tehnyt elettäkään paetakseen paikalta vaan hän seisoi paikoillaan seuraten ystäväänsä katseellaan ja valmiina ryntäämään apuun tarvittaessa.

”Polonia?” lordi Böse kysyi ivallisesti ja nauroi pilkaten, ”kuvitteletko sinä olevasi Polonian kuningashuoneesta? Minun täytyy selvästi karsia kaikki hullut pois palveluskunnasta heti, kun olen kuning…” Hän ei ehtinyt sanoa asiaansa loppuun, koska Feliks kaivoi nopeasti vyöstään roikkuvasta pussista hopeisen kolikon ja nakkasi sen pelottavan tarkasti suoraan kohti lordin otsaa. Mies hätkähti hieman ja irvisti kivusta kämmenen kokoisen kolikon kimmotessa hänen päästään lattialle. Se kierähti pari kertaa ympäri kunnes kaatui kuvapuoli ylöspäin lattialle. Feliks näytti voitonriemuiselta, kun kaikki lähellä olevat tuijottivat kolikosta selvästi erottuvaa vaakunaa.

”Minä, Feliks Łukasiewicz z Polonian, Polonian kuningaskunnan kolmastoista prinssi ja kuningasperheen jäsen kiellän tämän liiton”, hän sanoi tyytyväisellä äänellä ja katsoen lordi Böse tuimasti, ”sinä siis niinku todellakin hävisit.” Lordin ilme oli täydellisen epäuskon kuva, kun väkijoukko salissa alkoi hurrata äänekkäästi. Hän kuitenkin nopeasti kokosi itsensä.

”Ei voi olla!” hän huusi ärtyneenä.

”Itse asiassa on”, jälleen uusi ääni liittyi mukaan väittelyn. Tim asteli tyynesti lähemmäs ja hänen ilmeensä oli täydellisen välinpitämätön, vaikka jopa hän tuntui olevan vihainen lordi Böseä kohtaan, ”oletteko koskaan kuulleet Polonian kadonneesta prinssistä? Olette? No, onneksi olkoon. Löysitte hänet juuri. Todella kiva juttu. Voisitteko nyt hoitaa kruunaamisen pois alta, että pääsen pois täältä?” Kaikki katsoivat kauppiasta hämmentyneenä, mutta kukaan ei rohjennut väittää häntäkin valehtelijaksi. Huolimatta siitä, että hän oli silti pukenut päälleen samat vanhat vaatteensa, hänen ympärillään tuntui silti leijuvan outo aura eikä ketään huvittanut väittää vastaan hänelle.

”Mutta…”, lordi Böse mutisi ja tällä kertaa hän oli se, joka yritti kuumeisesti keksiä ratkaisua. Vash ei kuitenkaan ollut armeliaalla tuulella vaan viittoi vartijoita lähemmäs.

”Viekää tuo mies ulos täältä”, hän käski osoittaen lordia ja vartijat tottelivat auliisti, vaikka lordi Böse ei ollutkaan kovin yhteistyöhaluinen ja lopulta he päätyivät raahaamaan huutaen pois paikalta. Neuvoston vanhin hymyili jälleen helpottuneena ja kruunajaiset jatkuivat heti kun väkijoukko oli hieman asettunut. Tim katosi kaikessa hiljaisuudessa sivummalle, mutta Feliks pysyi Elisen vierellä siihen asti kun kruunu viimein painettiin naisen hiuksille. Väkijoukko hurrasi, kun nuori kuningatar kääntyi ja hymyili heille.

Kaiken tämän keskellä Toris seisoi hiljaa paikoillaan ja katsoi ystäväänsä, joka oli nyt paljastanut salaisuutensa kaikille. Feliks näytti niin itsevarmalta ja palvelijanasustaan huolimatta niin paljon prinssiltä, että Toriksen oli vaikea uskoa, ettei hän ollut koskaan edes epäillyt asiaa. Hän ei kuitenkaan sanonut mitään, vaikka hänen katseensa kertoi selvästi kaiken mitä hän tunsi. Epäuskon, pettymyksen ja jostain syystä suuren surun, jonka hän kätki nopeasti.


A/N:
Lainaus
Alan kyllä epäillä et Feliks oli oikiastikki puolan prinssi/prinsessa, ja että se mies jonka kanssa se jutteli, oli joku sen neuvonantaja tai siihen suuntaan, sen verran tuttavallisia olivat
Heheh he, epäilit ihan oikein!

Siis kaikissa kunnon satujutuissahan on aina vähintään yksi kadonnut prinssi/prinsessa! Oli siis vain ajankysymys milloin sellainen tulee tähänkin ja jotenkin se rooli sopi niin täydellisesti Puolalle. Hollannillekin on vielä tekemistä, joten hän hengaa lähistöllä.
Seuraavan osan nimi on: Tosirakkauteni. En ole sitä vielä edes aloittanut, mutta siinä keskitytään taas enemmän PolLiettiin ja Puola myös selittää vähän taustojaan. Liechtensteinin ja Sveitsin tarina on nyt oikeastaan kerrottu, mutta lukuja on tosiaan ainakin kaksi vielä jäljellä.
Lordi Böse oli aika ketku. (ja hänet nimettiin niin että selasin saksan sanakirjaa niin kauan, että tuli sopiva sana vastaan. Luovaa, eikö?)

Mie sain myös idean uudesta one-shotista. Sen työnimi on "Elizan täydellinen palvelusväen värväysopas" ja se kertoo juuri siitä, mistä otsikkokin vihjailee. (Niin, Unkarillakin on oma historiansa tässä AU:ssa...)


Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 7. osa 20.11.
« Vastaus #24 : 21.11.2014 01:06:19 »
Kruunajaiset saatiin onnellisesti päättymään ja Elise vältti hienosti päätymästä naimisiin epämiellyttävän miehen kanssa, tämä "pahis" sopi minusta tähän tarinaa todella hyvin sen vuoksi että ainahan hovissa taiaatelistossa täytyy olla joku joka juonittelee saadakseen kruunun itselleen tai jollekulle jota hän voi ohjailla mielien määrin, tämä on minusta lähestulkoon kirjoittamaton sääntö. Tosin se on usein aika mahtavaa kun joku tulee keskeyttämään tarinassa häät tai kruunajaiset sillä se luo niin paljon jännitystä. Selvisi myös mitä ne roistot puuhasi siellä vuorilla mietin nimitääin että olivatko he palkattuja sieppaamaan Vash, tämän ihastuttavan ja vallanhimoisen Lordin taholta, siksi olin siitä niin kamalan kiinnostunut.

Minusta oli jotenkin äärettömän söpö kun Toris vertali Berwaldin ja Elisen linnojen eroja, Toris ja muu henkilö kunta saa olla tyytyväisiä siitä ettei Berwald ole kovin vaativa vaan että heillä on runsaasti aikaa toteuttaa omia kutsumuksiaan. Ihanaa että Toris tuntee työpaikkansa olevan maailman paratyöpaikka ikävästä jo murretusta kirouksesta huolimatta. Toriksella on siis sorminäppäryyttä ja kykyä toimia varovaisesti, sillä näitä ominaisuuksia tarvitaan jotta ryöstö olisi täydellinen. Alkoi käydä Eliseä sääliksi sillä varmasti aivan kamalaa piilotella omassa valtakunnassaan ja ennen kaikkea omassa kotilinnassaan, yhtä kauheaa olisi varmasti paeta omaa sukulaistaan joka yrittäisi estää pääsyn hallitsijaksi. Feliksin ja Timin keskustelut on aivan mahtavia ne voisi perustaa yhdessä talk shown, aivan loistavaa kuinka niiden keskustelu vaan rullaa mukavasti eteenpäin ilman minkäänlaisia ongelmia.

Feliksin menneisyys alkaa todella kiinnostaa enemmän, arvasin oikein siinä suhteessa että hän on prinssi mutta silti kiinnostaa aika lailla että miksi hän lähti kotoaan vai lähtikö hän edes vapaa ehtoisesti. Tuosta että hän on kolmastoista prinssi voi päätellä sen että Feliksillä taitaa olla aika monta sisarusta, ei varmasti ole tylsää kotona jos sisarukset ovat edes puoliakaan samanlaisia kuin Feliks. Herne patjan alla oli ihana lisäys tähän ja se sopikin oikein hyvin pikkuprinsille. Voi Torista toinen on varmasti hämillään ystävänsä suhteen, kaikki muuttui vain muutamassa minuutissa niin paljon. Prinssi ja tallipoika, voi mikä pari! Tosin eikös Toris ammatiltaan ollut Juhlamaesro/hovipoika?? Jätit tämän aivan yli jännään kohtaan noiden kahden suhteen kesken en tiedä miten kestän odottaa seuraavaa lukua.


”Oletan että tarkoitat lordi Böseä, joka kovasti tavoittelee jäsenyyttä Liechtensteinin kuningashuoneesta”, mies sanoi ja haroi jo valmiiksi pystyjä hiuksiaan toisella kädellään, ”hän juonittelee. Se taitaa olla hänen lempiharrastuksensa, koska hän tekee sitä aika paljon.”
Hieno nimi toi Böseä, luovasti keksitty. Tuumaan hänestä vain sen verran että mie polon kannattaisi hankkia juonittelun lisäksi itselleen toinen harrastus.


”Tiedän tunteen”, hän sanoi, ”tiedän sen aivan liian hyvin. Okei, jos et koe enää tarvetta häiritä minua, lähden nyt. Minun täytyy vielä etsiä jotain kruunajaisiin sopivaa päälle pantavaa huomiseksi.”

”Sinä aiot osallistua niihin?” Feliks kysyi hieman hämmästyneenä ja loi sitten arvostelevan katseen kauppiaan asua kohtaan, ”ja siis, osaatko sinä edes pukeutua mihinkään muuhun kuin tuohon?” Feliksen ääni paljasti aivan selvästi, mitä mieltä hän oli miehen vaatteista, jotka olivat kyllä täysin asiansa ajavia mutta myös erittäin kuluneita kaikesta matkustamisesta ja kovasta elämästä. Tim oli aina suosinut samaa vaalean ruskeaa takkia ja hänen sinivalkoinen huivinsa oli jo lähes varma tunnusmerkki hänestä. Nytkin se roikkui hänen toisen olkansa ylitse ja suojasi hänen kasvojaan sekä tuulelta että liian uteliailta katseilta.

”Olen liian utelias jäädäkseni pois ja näin aivan liikaa vaivaa kutsun väärentämiseen, että viitsisin olla käyttämättä sitä”, Tim totesi ja vilkaisi sitten itsekin vaatteitaan näyttämättä kuitenkaan yhtään niin arvostelevalta kuin Feliks, ”ja vaihtoehdot ovat tämä tai sitten jotain oranssia.”
Tim on ihan mahtava! Hän kyllä voittaa tuossa kauppias olemuksessaan mahtavuudessa jopa preussin. Voi kunpa tuon hänen kauppias olemuksensa voisi vangita ja purkita, minä tekisin sen kyllä sillä punaisella minuutilla jos se vain olisi mahdollista. Tässä Au maailmassa jengi taitaa tykätä vääristellä kaikenlaisia papereita, kun sitä teki jo  Feliks ja nyt sitten on vuorossa Tim.


”Siis miten hän niinku pärjää alalla, jos asiakaspalvelu on tuota tasoa?” hän kysyi ääneen tuohtuneella sävyllä ja kiskoi sitten viittansa hupun takaisin vaaleiden hiustensa peitoksi ennen kuin lähti hiipimään takaisin linnaan.
Feliks taitaa esittää kysymyksen jota moni muukin on miettinyt tavatessaan Timin, toisaalta mystisellä kauppiaalla on varmasti kirjallinen lupa olla mystinenn ja salaperäinen. Ehkä Timin asiakas palvelu muuttuu aina vähän riippuen asiakkaasta.


Mie sain myös idean uudesta one-shotista. Sen työnimi on "Elizan täydellinen palvelusväen värväysopas" ja se kertoo juuri siitä, mistä otsikkokin vihjailee. (Niin, Unkarillakin on oma historiansa tässä AU:ssa...)
Tätä jään niin odottamaan, sillä pelkästään tuo työnimi kuulostaa niin herkulliselta ja mahtavalta että tirskun täällä haltioituneena, tosin se tiskuminen saattaa johtua myös siitä että alkaa olla myöhä. Mutta en malta odottaa että pääsee tutustumaan Unkarin menneisyyteen, häneltä voisi odottaa kyllä jotain sellaista että mitä erikoisempi sen parempi.
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 7. osa 20.11.
« Vastaus #25 : 22.11.2014 23:49:21 »
Kuolotar: Kiitos! Berwaldin linna on ehdottomasti paras työpaikka ikinä. Toivon todella, että saan kaikki tämän tarinan langat sidottua kunnolla lopussa. Aina vähän jännittää, että jotain jää kertomatta kun tämä AU on vähän kuin puolivahingossa levinnyt aivan uskomattoman paljon.

Lainaus
Tosin eikös Toris ammatiltaan ollut Juhlamaesro/hovipoika??
Toris oli tallipoika ja Feliks itse itsensä nimittänyt juhlamestari/hovipoika ;)

Feliksen prinssinä olo oli muuten yksi niistä harvoista asioita, jotka päätin ennen kuin aloin kirjoittamaan (yleensä päätän juonikuviot noin kaksi sekunttia ennen kuin kirjotan ne. Siksi koko juoni menee välillä aivan johonkin outoon suuntaan) Huomasiko kukaan kaikkia viittauksia siitä? Yritin muka olla tosi ovelana niiden kanssa...

Uusi luku~

Kahdeksas luku: Tosirakkaani

Kruunajaisten jälkeen kului pari päivää ennen kuin uuden kuningattaren saapumisesta aiheutunut häly alkoi laantua ja elämä linnassa palasi entisiin rutiineihin. Tuntui aivan siltä kuin jokainen valtakunnan asukas haluaisi henkilökohtaisesti tavata kuningatar Elisen ja kuningatar itse kiitti onneaan siitä, että hänen valtakuntansa oli kovin pieni. Hän tietenkin rakasti alamaisiaan, mutta hän ei ollut aivan varma jaksaisiko tavata heitä aamusta iltaan viikko toisensa jälkeen. Lopulta nuoren kuningattaren päivärytmi alkoi kuitenkin rauhoittua eikä hänen tarvinnut enää hoitaa asemaansa aivan joka hetki.

Nyt hän istui nauttimassa iltapäiväteetään kuningattaren salongissa. Se oli hyvin sievä huone, jonka kalusteet olivat kaikki siroja, mutta silti kestäviä, ja vaalean eri sävyjä. Salongin ikkunat antoivat kohti lännessä kohoavia vuoria ja näkymä oli henkeäsalpaava. Elise ei kuitenkaan ihaillut sitä juuri sillä hetkellä eivätkä hänen seuralaisensa näyttäneet myöskään olevan kiinnostuneita maisemasta. Vash istui Elisen vasemmalla puolella pukeutuneena samaan asuun kuin aina ennenkin. Ainoa ero oli se, että nyt hän kantoi rinnallaan merkkiä asemastaan ja näytti aavistuksen rentoutuneemmalta kuin ennen. Lordi Bösen epäonni naimakaupassa oli selvästi saanut Vashin kaikki huolet vähentymään puolella kertaheitolla, vaikka hän silti piti tarkasti silmällä sisartaan ja näytti nimenneen itsensä kuningattaren henkivartiokaartin päälliköksi. Kukaan ei ollut vielä uskaltanut kyseenalaistaa hänen päätöstään tai edes huomauttaa, että prinssillä olisi luultavasti muitakin tehtäviä.

Toinen paikalla olevista miehistä oli tietenkin Feliks. Paljastettuaan kaikkien edessä olevansa Polonian kadonnut prinssi, hän oli joutunut melkein yhtä suuren kiinnostuksen kohteeksi kuin Elisekin. Kaiken sen kyselyn, tapaamisten ja muka sattumanvaraisten kohtaamisten jälkeen Feliks ihmetteli avoimesti, eikö kukaan koko valtakunnassa ollut muka nähnyt prinssiä koskaan ennen? Hän oli kuitenkin vasta kolmastoista Polonian monista prinsseistä eikä hänellä siten ollut minkäänlaista poliittista valtaa mihinkään.

Hän oli pukenut päälleen samat vaatteet joita oli käyttänyt aiemmin ennen kuin he olivat tulleet Liechtensteinin kuninkaalliseen linnaan. Kruunajaisten jälkeen Felikselle oli annettu parempi huone ja yksi hovimestareista oli varovaisesti ehdottanut hänelle uutta asua. Feliks oli kuitenkin vilkaissut tarjontaa vain kerran ja todennut sitten lyhyesti, että ne olivat ”ihan kivoja”, mutta eivät ”tarpeeksi kivoja”. Nyt hän näytti vain uupuneelta ja melkein makasi pöydän päällä pitäen kasvojaan piilossa käsivarsiensa takana.

”Feliks”, Elise sanoi ja laski teekuppinsa takaisin pöydälle, ”sinä näytät väsyneeltä.”

”Siis todellako?” Feliks mumisi eikä kenenkään ollut vaikea huomata sarkasmia hänen äänestään. He eivät kuitenkaan suuttuneet sillä he olivat itsekin väsyneitä kaiken tapahtuneen jälkeen. Tämä oli ensimmäinen kerta sitten kruunajaisten, kun heillä oli edes teehetki vapaata.

”Feliks”, nainen kutsui miestä uudelleen ja Feliks jopa kohotti hieman päätään katsoakseen häntä käsivartensa ylitse.

”Niin, Liechte?” hän kysyi.

”Pitäisikö minun nyt kutsua sinua teidän ylhäisyydeksenne?” kuningatar kysyi hieman huvittuneena ja Feliks päästi suustaan huokauksen.

”Siis kuningasperheiden jäsenten ei tarvitse kutsua toisiaan miksikään ja teknisesti sinä olet niinku paljon ylempänä kuin minä”, hän sanoi äänellä, jota käytti vain joku joka oli joutunut opettelemaan etikettisääntöjä päivätolkulla ja vihannut joka hetkeä, ”sitä paitsi, me olemme niinku ystäviä.” 

”Niin olemmekin”, Elise vastasi tyytyväisenä, ”minulla myös on muuten kysymyksiä sinulle.”

”Niin siis arvelinkin”, Feliks totesi. Tähän mennessä monet olivat esittäneet hänelle kysymyksiä, mutta vain harva oli hänen mielestään vastausten arvoinen. Eikä heistä kukaan ollut ennen Eliseä kysynyt mitään.

”Siksikö sinä tiesit, kuka minä olen?” kuningatar kysyi, ”minä luulin, että sinä kysyit peililtäsi, mutta jos kerta olet prinssi…”

”Olen siis opetellut koko aatelisluettelon ulkoa”, Feliks päätti lauseen hänen puolestaan, ”ja miljoona muuta tosi tylsää asiaa. Tunnistin niinku teidät kummatkin, vaikka piirrokset olivat tosi vanhoja ja siitä on niinku jo jotain kymmenen vuotta, kun olin viimeksi Poloniassa.” Elisa nyökkäsi tyytyväisenä siitä, että oli arvellut oikein.

”Siitä pääsemmekin toiseen kysymykseen”, hän totesi ja katsoi kadonnutta prinssiä lempeästi, ”anteeksi, jos tämä on vaikea asia, mutta miksi sinä lähdit Poloniasta? Missä sinä olet ollut ja miksi salasit itsesi?” Feliks oli hetken hiljaa ja vain katsoi nuorta kuningatarta miettien samalla vastausta.

”Minä halusin olla jotain muuta”, hän lopulta totesi hieman vaimealla sävyllä ja Elise ymmärsi jättää asian sikseen. Hän arvosti enemmän ystäväänsä kuin halua tyydyttää oma uteliaisuutensa. Hän joi teensä loppuun ja hymyili palvelijattarelle, joka astui sivummalta välittömästi täyttämään kuningattaren kupin uudelleen.

”Missä Toris on?” Elisa hetken päästä kysyi tajuttuaan, ettei ollut nähnyt miestä sitten kruunajaisaamun. Feliks oli hiljaa, mutta huokaisi sitten vaimeasti kääntäen katseensa samalla poispäin. Hän ei ollut nähnyt ystäväänsä myöskään ja se oli oikeastaan pääsyy sille, miksi hän oli niin uupunut.

*****

Toris vältteli häntä.

Feliks tiesi sen eikä hän todellakaan pitänyt siitä.

Kruunajaisten jälkeen Toris oli nopeasti häipynyt jonnekin taka-alalle. Se oli ollut todella helppoa sillä kaikkien huomio oli ollut tiukasti uudessa kuningattaressa ja vasta löydetyssä prinssissä eikä keneltäkään liiennyt ajatustakaan tallipojalle, joka tunsi olevansa täysin väärässä paikassa.

Feliksen paljastus oli saanut hänet hämilleen ja hän ei tiennyt, mitä olisi tehnyt tai olisi pitänyt tehdä. Mies, jonka hän oli luullut tuntevansa perin pohjin ja joka oli hänen paras ystävänsä, olikin jotain aivan muuta kuin oli sanonut olevansa. Toris ei voinut sille mitään, mutta hän tunsi itsensä petetyksi ja tietämättä ratkaisua, hän teki sen mitä kaikki ihmiset tekivät jouduttuaan hankalaan tilanteeseen. Hän pakeni.

Kolmantena päivänä kruunajaisten jälkeen Feliks lopulta löysi hänet eikä Toris ollut vieläkään saanut kaikkia ajatuksiaan täysin kasaan.   

”Liet!” Feliks huusi sen verran voimakkaalla äänellä, että Toris melkein tipahti parrulta jonka päällä oli istunut. Hän onnistui kuitenkin viime hetkellä korjaamaan tasapainonsa ja tarttumaan tiukasti kiinni lähimmästä kiinteästä asiasta.

”Feliks?” Toris kuiskasi hieman hätääntyneenä ja hypähti jaloilleen samalla hetkellä, kun Feliks kiipesi lyhyet portaat tallivintille, joka oli toiminut jo pari päivää Toriksen piilopaikkana. Feliksen ilme oli hieman äkäinen, kun hän katseli ympärilleen pölyisessä ja heinäpaalien täyttämässä vintissä ennen kuin hänen katseensa viimein osui levottomaan Torikseen. Mies kumarsi välittömästi, mikä ei todellakaan parantanut Feliksen mielialaa.

”Älä edes kuvittele!” prinssi sanoi tiukasti ja tarttui kiinni ystävänsä olkapäästä työntäen hänen selkänsä samalla suoraksi.

”Mutta…”, Toris aloitti, mutta Feliksellä ei ollut mitään aikomusta antaa hänen sanoa mitä tahansa.

”Liet, sinä olet niinku viimeinen henkilö jonka pitäisi koskaan kumartaa minua”, hän sanoi tiukasti pitäen kätensä miehen olalla siltä varalta, että Toris aikoisi karata paikalta, ”missä sinä olet ollut? Minä olen etsinyt niinku joka paikasta!”

”Täällä?” Toris sanoi, vaikka se kuulosti melkein kysymykseltä enemmän kuin vastaukselta.

”Täällä?” Feliks toisti ja pyöräytti silmiään, ”siis miksi sinä olet niinku vältellyt minua?”

”Vältellyt? En minä…”, Toris mumisi ja Feliks loi häneen pitkän katseen. Lopulta hän huokaisi turhautuneena ja istahti parrulle, jonka päällä Toris oli vielä hetki sitten istunut. Hän viittoi ystäväänsä istumaan vierelleen ja kiltisti Toris totteli häntä.

”Johtuuko se siitä, että minä olen prinssi?” Feliks kysyi hetken kuluttua terävällä äänellä ja risti samalla käsivartensa rinnalleen.

”Feliks…”, Toris sanoi epäröiden.

”Liet, kerro minulle mitä sinä todella ajattelet”, Feliks pyysi. Toris oli hetken hiljaa, koska hän ei itsekään täysin tiennyt mitä hän ajatteli. Ilmeisesti kolme päivää ei ollut sittenkään tarpeeksi aikaa ajatusten kokoamiseen. Hän katsoi ystäväänsä ja ihmetteli, miten ja mistä lähtien Feliksellä oli ollut niin iso vaikutus häneen. Miten pelkästään vain muutama sana oli saanut Toriksen ajatukset sekaisin ja miksi hän ei voinut lopettaa Feliksen ajattelemista samalla kun hän tunsi itsensä niin pettyneeksi.

”Kyllä”, hän lopulta sanoi vaimealla äänellä, ”se johtuu juuri siitä.” Feliks huokaisi hieman ja näytti siltä kuin vastaus ei olisi yllättänyt häntä lainkaan. Hetken hiljaisuuden jälkeen hän laski kätensä Toriksen käden päälle.

”Minä en koskaan halunnut olla prinssi”, Feliks sanoi oudon hiljaisella äänellä, ”kaikki kiva oli kiellettyä ja oppitunnit loputtomia. Tiedätkö mikä oli kuitenkin kaikkein pahinta?”

”Mikä?” Toris kysyi ja Feliks kokosi ajatuksiaan hetken ennen kuin vastasi.

”Se, että kohtalo on sovittu valmiiksi etukäteen”, hän sanoi hieman äkäisellä äänellä, ”minä olen niinku kolmastoista prinssi, ainoa tarkoitus minulle oli vain olla valtakunnan omaisuutta. Minusta koulutettiin jotain, minkä voisi antaa pois tai naittaa jollekin toiselle kuningaskunnalle sopivan tilaisuuden tullen. Jotain minkä voisi ehkä hyväksikäyttää, jos Poloniaa koskaan uhkaisi mikään vaara.” Feliksen ote Toriksen kädestä kiristyi hetkeksi, mutta Toris ei tehnyt elettäkään riuhtoakseen käsi raukkaansa vapaaksi. Hän vain kuunteli.

”Feliks”, Toris kuiskasi ja yritti kuulostaa rauhoittavalta. Prinssi tai hovipoika, hän silti tunsi ystävänsä ja hänen äänellään tuntui olevan jotain vaikutusta, koska Feliks rentoutui hieman ja hänen huulensa kääntyivät pieneen hymyyn.

”Siksi minä siis lähdin”, hän sanoi, ”halusin olla jotain muuta!”

”Miten sinä pääsit pois Poloniasta?” Toris kysyi ja jostain syystä Feliks naurahti.

”Minä niinku sanoin sinulle aiemmin”, hän totesi, ”Poloniassa on siis jotain kaksikymmentä prinssiä ja prinsessaa. Meni kaksi kuukautta ennen kuin kukaan edes huomasi, että yksi todellakin puuttui, ja siinä ajassa minä olin jo kaukana.” Toriskin hymyili hiukan, vaikka hänen ajatuksensa olivat silti hieman sekaisin.

”Mikset sinä koskaan kertonut minulle mitään?” hän uskalsi viimein kysyä sen kysymyksen, jota hän oli kaikkein eniten pyöritellyt mielessään viimeisen kolmen päivän aikana.

”Minä ajattelin että sillä ei niinku ollut enää väliä”, Feliks vastasi rehellisesti, ”aluksi halusin pitää asian salassa ja sitten en vain koskaan sanonut sitä.” Toris nyökkäsi, hän oli pettynyt siitä että Feliks oli pitänyt asian salassa häneltä mutta toisaalta hän myös ymmärsi ystäväänsä eikä hän voinut olla oikeasti vihainen. Ei ainakaan Felikselle. Hän liikautti kättään hieman niin että Feliksen ote siitä heltyi, mutta hän ei kuitenkaan kiskaissut sitä irti ystävänsä kädestä. Hän vain käänsi kättään niin, että sai pujotettua omat sormensa Feliksen sormien lomaan. 

”Ei sillä kai ole väliä”, hän totesi, ”mutta minä olen vain tallipoika ja sinä…”

”Muistatko sen päivän, kun Eliza löysi minut?” Feliks keskeytti hänet, ”minä istuin kadulla ja minulla oli niin nälkä ja kylmä ja sitten hän vain seisoi siinä ja sanoi, että minun pitäisi todellakin tulla hänen mukaansa.”

”Hän osaa olla todella vaikuttava välillä”, Toris myönsi ja pudisti päätään muistaen itsekin sen päivän hyvin. Hän oli silloin tavannut Feliksen ensimmäisen kerran ja sen asian unohtaminen olisi ollut todella vaikeaa.

”Sitten minä näin sinut”, Feliks jatkoi muisteluaan ja hänen ääneensä ilmestyi hellä sävy, ”minä tiesin niinku heti, että meistä tulisi parhaita ystäviä koskaan!”

”Sinä olit jo silloin mahdoton”, Toris hymähti ja Feliks virnisti hänelle.

”Siis totta kai”, mies myönsi, ”ja sinä olet kaikkein tärkein, Liet, joten älä enää koskaan välttele minua.”

”Selvä, Feliks”, Toris vastasi ja hymyili, ”anteeksi, minä taisin olla hieman epäreilu.”

”Siis kyllä”, Feliks tuhahti, ”mutta minä niinku pudotin aika pommin, joten se on ymmärrettävää. Tule nyt, Liechte sanoi että hänellä on niinku jotain asiaa meille.” Toris nyökkäsi ja nousi ylös parrulta lähteäkseen ystävänsä matkaan.

”Miten vain toivotte, teidän ylhäisyytenne”, Toris totesi, mutta hymyili tavalla joka paljasti hänen vain pilailevan. Feliks oli kuitenkin heti juonessa mukana ja vilkaisi häntä olkansa yli terävästi.

”Kutsu minua vielä kerran noin, Liet”, hän totesi vaarallisen tyynellä sävyllä, ”ja minä vannon, että todellakin laitan sinut katumaan sitä.”

”Todella pelottavaa”, Toris totesi nauraen. He kävelivät käsi kädessä tallipihan poikki linnaa kohti ja katsoivat toisiaan tavalla, joka viesti selvästi sitä mitä heistä kumpikaan ei ollut vielä uskaltanut sanoa ääneen mutta kumpikin oli jo alkanut tajuta sen. 

Minä rakastan sinua niin paljon.

*****

”Mitä sinä niinku vielä täällä teet?” Feliks kysyi hieman yllättyneenä astuessaan sisälle kuningattaren salonkiin ja löytäessään Elisen ja Vashin lisäksi myös Timin, joka tyynesti pureskeli pikkuleipää ja lepuutti jalkojaan pöydällä tavalla, jota kukaan muu ei varmasti olisi uskaltanut tehdä kuningattaren läsnä ollessa.

”Aika iso kysymys tyypiltä, joka lähes vainosi minua pari edellistä viikkoa”, Tim totesi, ”mutta jos nyt välttämättä haluat tietää, tietolähteeni kertoi minulle jotain minkä uskoin kiinnostavan teitä. Koska olen niin uskomattoman hyvä ihminen, päätin pistäytyä kylässä.”

”Ja syödä kaikki keksit”, Vash murahti ja Tim nyökkäsi välittömästi.

”Sitäkin”, hän myönsi, ”nämä ovat aika hyviä.” Feliks nyökkäsi ja käveli lähemmäs liittyäkseen joukkoon. Elise istui paikallaan arvokkaasti selkä suorassa ja kuningattaren timanttikruunu päässään, mutta Vash oli päättänyt pysyä seisaallaan ja nojasi muutaman metrin päässä seinään pitäen kaikkea tarkasti silmällä. Feliks istahti Elisen viereen ja kehaisi hänen mekkoaan pikaisesti ennen kuin vilkaisi uteliaasti Timiä.

”Feliks, missä Toris on?” kuningatar kuitenkin kysyi ennen kuin mies ehti sanoa mitään. Oli kulunut viisi päivää kruunajaisista ja viimeisen kahden päivän aikana Toris ja Feliks olivat olleet jälleen niin erottamattomat, että heidän olisi luullut kasvaneen jo yhteen. Tietenkin kuningatar oli hämmästynyt nähdessään Feliksen nyt yksin.

”Hän niinku unohti takkinsa huoneeseensa”, Feliks vastasi, ”hän sanoi tulevansa ihan kohta.” Elise nyökkäsi ja kääntyi sitten pöydän viimeistä keksiä syövän kauppiaan puoleen.

”Uskon, että sinä halusit kertoa minulle jotain”, hän totesi ja Tim nyökkäsi.

”Haluta on aika voimakas sana”, hän totesi, ”mutta minulle maksettiin tästä jo, joten sama se on kertoakin.” Elise ja Vash näyttivät kumpikin hieman yllättyneiltä.

”Kuka sinulle maksoi?” kuningatar kysyi, ”ja mitä?”

”Älä sinä huolehdi siitä”, Tim vastasi, ”maksaja oli sama nainen, joka myös kertoi minulle tiedon ja maksu oli muutaman kohtalon selvittäminen. Ei mitään sen kummoisempaa.”

”Ymmärrän”, Elise totesi hetken miettimisen jälkeen, ”ole hyvä, vaikka en tiedä miksi lady Bonnefoy ei itse tuonut tietoa minulle.”

”Hänellä oli muita kiireitä”, Tim vastasi eikä näyttänyt lainkaan yllättyneeltä siitä että Elise oli arvannut hänen tietolähteensä nimen. Toisaalta kauppiaan yllättäminen oli hyvin vaikeaa ja asiasta oli jopa kerran järjestetty kilpailu. Kukaan ei ollut voittanut sitä ja Tim oli järjestänyt tilaisuudessa laittoman vedonlyönnin, mikä oli tuonut hänelle mukavasti ylimääräistä rahaa.

”Voisitko nyt vihdoin sanoa asiasi?” Vash kysyi ärtyneenä. Hän ei ollut koskaan ollut kovin hyvä kärsivällisyydessä.

”Mikä ettei”, Tim vastasi, ”lady Bonnefoy kertoi minulle, että lordi Böse on jättänyt valtakunnan, kuten pitikin. Ennen lähtöään hän kuitenkin käytti kaiken jäljellä olevan varallisuutensa erään noidan palveluksiin.” Vash näytti heti paljon kiinnostuneemmalta asiasta. Hän marssi lähemmäs ja löi kätensä pöytään niin voimakkaasti, että teekupit kilahtivat.

”Mitä hän osti?” hän kysyi terävästi.

”Sehän tässä onkin mielenkiintoista”, Tim totesi, ”hän osti kaksi kirousta, joista toinen oli unikirous ja toinen jonkinlainen sellainen, joka pakottaa kohteen siirtymään jonnekin muualle vastoin tahtoaan. Se noita, joka teki ne, on aika taitava ja läpensä paha joten luultavasti ne ovat myös voimakkaita kirouksia.” Feliks, Elise ja Vash katsoivat toisiaan näyttäen kaikki huolestuneilta, mutta sitten Vash rentoutui hieman.

”Hän ei voi tehdä Eliselle mitään”, mies totesi, ”jokainen linnan noidista suojelee kuningatarta ja kruununjalokivet sisältävät niin voimakkaita puolustusloitsuja, että parista kirouksesta ei ole mihinkään.” Elise hipaisi kruununsa timantteja jotka loistivat hetken hänen kosketuksestaan. Niiden loitsut olivat hyvin vanhoja ja palvelleet kuningattaria jo sukupolvien ajan.

”En uskokaan kuningattaren olevan kohteena tällä kertaa”, Tim totesi, ”kaiken kokemukseni perusteella olen suhteellisen selvillä pahojen ihmisten ajatuksista ja epäilen lordi Bösen hakevan tällä hetkellä vain kostoa.”

”Kostoa ketä kohtaan?” Elise kysyi huolestuneena ja hänen veljensä laski kätensä hänen olkapäälleen lohduttavasti.

”En ole varma”, Tim vastasi ja katsoi sitten pöydän ääressä istuvaa prinssiä kohti, ”mutta se oli Polonian prinssi Feliks, joka pilasi hänen suunnitelmansa suuren loppuhuipennuksen.” Feliks näytti ensin totiselta, mutta sitten hänen silmänsä levisivät kun hän tajusi asian. Hän nousi ylös niin nopeasti, että hänen tuolinsa kaatui selälleen ja teekuppi tipahti lattialle särkyen pieniksi paloiksi.

”Liet”, hän henkäisi kauhistuneena ja juoksi ovelle, ”Liet!”

****

Toris hymyili kävellessään kohti huonetta, jonka Elise oli määrännyt hänelle annettavaksi. Oikeastaan se oli myös Feliksen huone, koska Feliks oli todennut tottuneensa nukkumaan Toriksen kanssa samassa huoneessa niin hyvin, ettei enää osannut nukkua yksin. Omalla itsepäisellä tyylillään Polonian prinssi oli siis valloittanut itselleen tilaa myös Toriksen huoneesta. Toris ei kuitenkaan sillä kertaa hymyillyt sen takia. Hän hymyili koska hän oli yksinkertaisesti vain niin hyvällä tuulella. Hän ei siltikään ollut saanut kaikkia ajatuksiaan selväksi, mutta se ei haitannut niin kauan kun Feliks piti hänelle seuraa ja antoi hänelle aikaa ajatella asioita.

Elise oli myös oma herttainen itsensä ja Toris oli nopeasti tottumassa siihen, että tallipoikakin saattoi kuulua kuningattaren lähipiiriin. Tietenkään hän ei tuntenut hovietikettiä eikä Feliks suostunut opettamaan hänelle sitä vaikka hän kuinka pyysi. Prinssi vain totesi, ettei aikonut pilata ystäväänsä turhilla asioilla ja antoi Toriksen rauhassa tehdä kaikki mahdolliset virheet. Kukaan ei kuitenkaan tuntunut välittävän tai sitten kuningattaren ystävälle vaan annettiin kaikki anteeksi.

Toris painoi ovenkahvan alas ja astui sisään. Hän kuitenkin tunsi oudon värähdyksen kulkevan lävitseen astuessaan kynnyksen yli ja hänen näkökenttänsä sumeni hetkeksi. Hämmentyneenä hän räpytti silmiään ja hämmentyi vielä enemmän, kun tajusi huoneen näyttävän kaikkea muuta kuin siltä miltä sen olisi pitänyt näyttää. Hetken hän epäili kääntyneensä jossain kulmassa väärään suuntaan, koska tämä huone näytti aivan tornihuoneelta eikä pienestä ikkunasta näkyvä maisema ollut ollenkaan tuttu. Mutta sitten hänen silmänsä osuivat nurkassa pöydän päällä olevaan värttinään ja hän unohti kaiken muun.

Kuin hypnoosissa hän käveli lähemmäs pöytää eikä edes huomannut, kuinka ovi hänen takanaan sulkeutui itsestään ja katosi näkyvistä jättäen jälkeensä vain kiinteän harmaan kiviseinän.

”Kuinka kaunis”, hän kuiskasi tuijottaen värttinää, jonka pitkä neula näytti hohtavan hieman. Mies ojensi kätensä sitä kohti ja ehti hädin tuskin edes hipaista neulan päätä, kun se jo pisti häntä. Toris hätkähti hieman ja nosti kätensä ylös. Yksi veripisara muodostui hänen sormensa päähän siihen kohtaan, mihin värttinän neula oli pistänyt.

”Outoa…”, hän ehti mumista ennen kuin unikirous otti vallan ja hän kompuroi taaksepäin kaatuen takanaan olevan sängyn päälle. Hän oli syvässä unessa ennen kuin hänen vartalonsa ehti edes osua sängylle.


A/N: Pahus, eivät saaneet vieläkään tunnustettua toisilleen!
Mutta ei hätää, Puola pelastaa Liettuan kyllä. Loput tapahtumista taitavat mahtua jopa yhteen lukuun eli seuraava on sitten viimeinen (tämä taitaa tulla valmiiksi jopa ennen joulua) ja sitten on tietenkin epilogi myös, koska Feliksen ja Toriksen on päästävä kotiin ja kaikkia varmasti kiinnostaa mitä tapahtuu Konille ja milka-lehmille.
Seuraavalla luvulla ei ole vielä nimeäkään.
Jos jotain jäi kiinnostamaan, tarina siitä miten Eliza löysi Feliksen kerrotaan sitten Elizan värväysoppaassa. Ajattelin ensin kertoa senkin tässä, mutta se tuntui sitten niin irralliselta että päätin jättää sen tuohon omaan tarinaansa.

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 8. osa 22.11.
« Vastaus #26 : 23.11.2014 02:11:26 »
Hienosti löytyi prinssistä olo vinkkejä mm kuninkaallinen käyttäytyminen, kirjoitustaito jota Toris ei osannut mutta Feliks osasi. Sen lisäksi juhlienjärjestämisen on varmasti oppinut kotona, samoin tuo tarve lähteä auttamaan prinsessaa hädässä. Myös tämä herne patjan alla ja kengän hukkaaminen juhliin olivat oivia palasia ficissä ja samaalla laittoivat kyllä ajatukset liikkeellä eikä pidä unohtaa sitä että rosvot tuumasivat Feliksin olevan aatelinen, tosin nyt naurattaa ajatella minkälaisen aarteen rosvot menettivät ja kiitos siitä kuuluu liloille lehmille ja Konille.

Tosirakkaani oli aivan ihana nimitys, tosin kun joku ei saa sanotuksi jossain luvussa tai ficissä että rakastaa vaikka tunne on molemmin puolinen niin tekee mieli heittää jollain niitä päähän tai tunetua ruudun läpi jotta voisi ilmoittaa miten asiat on. Oi miksi ne ei voi vain tunnustaa sitä, miksi elämän pitää olla niin vaikeaa ja vain muutaman niin suuren sanan sanominen hankalaa??
Felis osotti jollain lailla todella syvää viisautta ja hänestä tuli tässä luvussa jotenkin paljon syvällisempi, käy kyllä sääliksi niitä jotka joutuvat noiden  kuninkaallisten poliittisten naimakauppojen kohteiksi. Ymmärrän Feliksin kannan hyvin hän ei halunnut olla nukke jota ohjaillaan lopun elämää vaan hän halusi katkaista narut ja määrätä oman elämänsä, ja hän saikin siihen mahdollisuuden. Olen sitten myös vahvasti sitä mieltä että jokaisella pitää olla ainakin yksi salaisuus jota ei kerro kovin mielellään kenellekään muulle se ei silti tarkoita sitä että sen pitäisi olla kamala. Voi Toris mun käy toista niin sääliksi kun pikkuinen on niin sekaisin Feliksin tunnustuksesta.

No selväähän se oli ettei pahis voi koskaan olla yrittämättä kostoa tai sitten jostain pulpahtaa hänen läheisensä joka haluaa rangaista niitä jotka pilasivat ensimmäisen pahiken nerokkaat juonen. Läpeensä paha noita oli mielenkiintoinen ilmaus, samoin tuo yksityiskohta että timantit jotka suojelevat käyttäjäänsä, tuo Vashin tilannen mietityttää sen vuoksi että hän on niin ylisuojeleva että osaakohan hän koskaan luottaa siihen että muut voivat pitää huolen Elisestä ja että hän voisi keskittyä johonkin muuhun kuten oman tosi rakkaansa löytämiseen. Epäilen tuota edellä mainittua silti jostain syystä suuresti. Ah, ruususen ihana kirous, onneksi tuohonkin kiroukseen on olemassa murtamismahdollisuus aivan kuten kaikkiin muihinkin kirouksiin. Mutta joskus suurimmat ja voimakkaimmat kiroukset eivät ole edes kaikista julmimpia.

Toris oli tallipoika ja Feliks itse itsensä nimittänyt juhlamestari/hovipoika ;)
Sekoitin nimet keskenään :'(, sen siitä saa kun rupeaa yöllä väsäämään kommenttia ja on muutenkin jo aivan unen pöpperössä. Miten voin tehdä tälläisen sekoituksen edes unenpöpperössä.

”Mitä sinä niinku vielä täällä teet?” Feliks kysyi hieman yllättyneenä astuessaan sisälle kuningattaren salonkiin ja löytäessään Elisen ja Vashin lisäksi myös Timin, joka tyynesti pureskeli pikkuleipää ja lepuutti jalkojaan pöydällä tavalla, jota kukaan muu ei varmasti olisi uskaltanut tehdä kuningattaren läsnä ollessa.

”Aika iso kysymys tyypiltä, joka lähes vainosi minua pari edellistä viikkoa”, Tim totesi, ”mutta jos nyt välttämättä haluat tietää, tietolähteeni kertoi minulle jotain minkä uskoin kiinnostavan teitä. Koska olen niin uskomattoman hyvä ihminen, päätin pistäytyä kylässä.”

”Ja syödä kaikki keksit”, Vash murahti ja Tim nyökkäsi välittömästi.
Oikeasti Hollanti on vaan aivan mahtava, hän selvästi ottaa kaiken ilon irti vierailustaan syömällä mm keksit joita on tarjolla. No ainakaan Tim ei ole turhan vaatimatonkaan.

”Outoa…”, hän ehti mumista ennen kuin unikirous otti vallan ja hän kompuroi taaksepäin kaatuen takanaan olevan sängyn päälle. Hän oli syvässä unessa ennen kuin hänen vartalonsa ehti edes osua sängylle.
On varmasti laitonta jättää jotain ficciä näin jännään kohtaan, mä en millään kestä odottaa seuraavaan lukuun.
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 8. osa 22.11.
« Vastaus #27 : 26.11.2014 16:35:33 »
Jes, kerkesin kerrankin mukaan ennen kuin tämäkin ficci on valmis. :D

Rakastan ficeissäsi sitä, että aina tapahtuu jokin yllättävä käänne tai useampikin. Melkein kaikilla tuntuu olevan salaisuuksia, melkein jo odotin Vashistakin paljastuvan jotain tarkoin salattua.

Taas kerran olet onnistunut saamaan minut pitämään hahnoista, joille en ole ennen suonut ajatustakaan.

Nyt vain kiinnostaa, kuka on tuo väkevä noita? Selviääkö hänestä vielä jotain vai oliko häneb osuutensa tässä?

Tim se on aina perillä kaikesta :D Mutta kukaan tuskik on perillä Timistä? Mites ois jatkosarja tästä kauppiaasta? Toisaalta ehkä on parempi, että hän on niin salaperäinen. Ja onko Timillä omakohtaisia kokemuksia peileistä??

Kon ja Milka-lehmät ovat ihana lisä tähän tarinaan. Aluksi jo pelkäsin, että Konin seuralaiset olisivat susia... :S

Mutta kuinka käy lordi Böselle ja hänen kostolleen? Kuinka Feliks löytää Toriksen? Rikkoutuuko taikapeili (en tiiä miksi on tällanen tunne koko ajan :o)?

Toivottavasti jatkat pian!

~ Saphira
Sé onr sverdar sitja hvass!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 8. osa 22.11.
« Vastaus #28 : 29.11.2014 21:36:37 »
Kiitokset kommenteista!

Kuolotar: Heh he, minusta oli niin kamalan hauskaa jättää vihjeitä Feliksen historiasta, kirjoittaa Hollannista ja jättää luvut jänniin kohtiin!

Saphira: Juuri sopivasti ehdit loppuhuipennuksen odottamiseen. Kaikkiin kysymyksiin (toivottavasti) löytyy vastaus tästä viimeisestä luvusta. Tosin toi ilkeä, voimakas noita ei esiinny nyt enää (se oli vaan sellainen pieni sivujuttu) ja lordi Böse haipui myös jonnekin muualle...
Timin seikkailuista oon harkinnut omaa fikkiä, mutta en oo vielä sen pidemmälle siitä ajatuksesta päässyt. Katotaa ny.

Jee, viimeine  luku! On muuten ollut tosi hauskaa tämän kanssa ja kerrankin osasin arvioida pituuden suurinpiirtein oikein! "Melkein kymmenen lukua" osui aika lähelle, vaikka osa näistä luvuista oli pidempiä kuin miun luvut yleensä.

Tuli vähän kiire tehdä tämä loppuun, koska mie lähen huomenna Ruotsiin viikoksi ja sitten alkaa tenttikausi, joten aattelin että ehkä olisi iha reilua että vien tämän loppuun ennen kuin katoan taas hetkeksi johonkin.
Olkaa hyvä~
 

Yhdeksäs luku: Herää, ole kiltti!         

Feliks pysähtyi huoneen ovelle ja katseli villisti ympärilleen hengittäen raskaasti sekä pelästymisen että linnan lävitse juoksemisen vuoksi. Hänen kätensä tärisivät hieman, mutta se alkoi näkyä kunnolla vasta kun hän huomasi Toriksen takin lojuvan yhä sängyn päällä juuri samassa kohti, kun se oli ollut aiemminkin.

”Liet!” hän huusi ja toivoi sydämensä pohjasta, että hänen ystävänsä ilmestyisi jostain yllättäen, mutta kukaan ei vastannut hänen kutsuunsa. Vash ja Elise saapuivat paikalle pian hänen perässään eikä Vashin tarvinnut vilkaista huonetta kuin kerran tajutakseen mitä oli tapahtunut. Hänen ilmeensä kiristyi ja hän käännähti katsomaan kuningattaren perässä seuraavia vartiosotilaita.

”Sinä”, hän käski osoittaen yhtä heistä, ”tee hälytys. Haluan jokaisen liikenevän miehen etsimään mahdollista tunkeilijaa ja linnan puolustusvalmiuteen. Nyt!” Vartija teki kunniaa ja juoksi toteuttamaan tehtävänsä. Elise astui eteenpäin ja tarttui kiinni Feliksen olkapäästä ennen kun Feliks ehti astua sisälle huoneeseen.

”Odota”, hän sanoi vihaiselle miehelle, ”jos loitsusta on vielä jotain jäljellä, se saattaa satuttaa sinua!” Feliks mutristi huuliaan ja näytti yhtä aikaa sekä vihaiselta että epätoivoiselta, mutta hän ei kuitenkaan ravistanut kuningattaren kättä olkapäältään tai yrittänyt rynnätä huoneeseen. Hän kaivoi peilinsä taskustaan ja tuijotti sitä hetken outo ilme kasvoillaan ennen kuin rohkeni lausua sanaakaan. Ensimmäisen kerran koskaan hän pelkäsi sitä, mitä peili hänelle näyttäisi.

”Kerro, kerro kuvastin, mis’ on ystäväin?” hän pidätteli hengitystään, kun peili sumeni. Pian kuva kirkastui jälleen näyttäen hämärän huoneen, jossa Toris makasi selällään sängyn päällä. Paikalla ei näyttänyt olevan ketään muita ja Toris näytti aivan siltä, kuin olisi vain kaatunut sängylle. Feliks tunsi pelon ja kipeän surun kouraisevan sisintään luullessaan hetken, että oli jo menettänyt rakkaan ystävänsä. Sitten hän huomasi muutoin liikkumattoman miehen rinnan kohoavaan hieman hengityksen tahtiin.

”Hän on elossa”, Feliksen olan ylitse peiliä katsonut Elise sanoi ja puristi miehen olkapäätä rohkaisevasti, ”hän on luultavasti vain sen unikirouksen alla.” Feliks nyökkäsi ja pyyhkäisi poskelleen karanneen kyyneleen pois ennen kuin vihainen ilme palasi hänen kasvoilleen. Hän kuiskasi nopeasti toisen lorun peililleen pyytäen sitä näyttämään reitin tai keinon pelastaa Toris. Mutta kerta toisensa jälkeen peili kieltäytyi heijastamasta mitään ja lopulta Feliks sulki sen turhautuneena. Tim, joka ei ollut juossut vaan kaikessa rauhassa kävellyt paikalle, vilkaisi Poloninan prinssiä ja pudisti päätään, muttei sanonut mitään.

 Vash huusi toista vartijaa hakemaan hovinoidan paikalle. Kuningattaren veljen käskyjä oli tapana totella nopeasti joten muutamassa minuutissa linna oli hälytystilassa, yksi vartiopäälliköistä raportoi Vashille, ettei mitään poikkeavaa oltu toistaiseksi havaittu, ja linnan ylin hovinoita tutki tuumailen Feliksen ja Toriksen huoneen ovea. Kyseinen noita oli palvellut hovissa koko ikänsä ja tunnettiin valtakunnan parhaana. Hän oli jo vanha ja kulki kumarassa, mutta hänen katseensa oli kuitenkin kirkas ja hän silitti partaansa mietteliäänä tarkastellakseen tilannetta.

”Kyllä”, hän lopulta mumisi, ”tässä on ollut siirtoloitsu.” Feliks päästi suustaan kärsimättömän äännähdyksen ja mulkaisi noita.

”Siis todellakin siinä on ollut!” hän huudahti, ”me niinku tiesimme sen jo.” Elise hyssytteli miestä rauhoittumaan ja noita loi häneen terävän katseen.

”Nuori herra”, vanha mies aloitti vakavalla äänellä, ”ymmärrän, että et ole kovin tuttu taikuuden kanssa etkä voi tietää kaikkia sääntöjä, mutta nämä asiat ovat hyvin monimutkaisia!” Feliks pyöräytti silmiään.

”Ala sitten jo kertoa, kuinka minä saan Lietin takaisin!” hän tokaisi ja noita kurtisti kulmiaan.

”Se ei ole mahdollista”, hän väitti kivenkovaan, ”tämä loitsu oli yksisuuntainen eikä siitä ole jäänyt mitään jäljelle.” Feliks näytti nyt todella ärtyneeltä ja hän olisi luultavasti alkanut todella huutaa, jos Tim ei olisi sattunut keskeyttämään. Hän oli koko ajan nojannut seinää vasten ja seurannut tapahtumia uteliaana mutta myös hyvin epäilevänä.

”Oikeastaan olet väärässä”, Tim totesi vakavana, ”loitsunrippeet voi koota vielä aivan helposti.” Vanha noita näytti siltä kuin mies olisi juuri loukannut hänen kunniaansa.

”Ei voi”, hän sanoi varmalla sävyllä, ”minä tiedän nämä asiat.”

”Minä tiedän nämä asiat paremmin”, Tim totesi.

”Sinulla ei ole taikuutta”, noita sanoi hieman halveksivalla sävyllä, ”näen sen selvästi.” Hän oli ehkä yrittänyt loukata kauppiasta sanoillaan, mutta Tim ei näyttänyt olevan yhtään pahoillaan. Hän vain nyökkäsi lyhyesti.

”Ei olekaan”, hän myönsi, ”mutta minulla on paljon tietynlaista kokemuksia, erilaisia taitoja ja tiedän ihmisiä joilla on taikuutta enemmän kuin osaat edes kuvitella.” Hovinoita ei näyttänyt juurikaan arvostavan sitä mielipidettä tai epäilyä taitojaan kohtaan.

”En usko tuota”, hän julisti, ”minä olen tämän valtakunnan voimakkain noita, kuinka…”

”Hän kirosi kokonaisen linnan viideksi vuodeksi ja onnistui vielä tekemään sellaisen kirouksen, joka vaikutti kaikkiin eritavalla”, Tim keskeytti, ”ja hän jopa selvisi hengissä.” Kauppias lähemmäs ja tarkkaili ovenkarmeihin jääneitä loitsunrippeitä tottuneesti välittämättä vihaisesta vanhasta noidasta vierellään.

”Ei voi olla totta!” vanha noita huudahti ja kauppias tuhahti.

”Älä sitten usko”, hän mutisi ja nyökkäsi Feliksen suuntaan, ”mutta hän oli peili vielä pari vuotta sitten.”

”Miten sinä…” noita aloitti vihaisesti, mutta Tim hyssytteli hänet hiljaiseksi ja keskittyi johonkin aivan muuhun. Vanha mies näytti sieltä, että olisi voinut vaikka räjähtää kiukusta tai kirota miehen, jos ei olisi jo huomannut kauppiaan olevan täysin suojattu kaikkea taikuutta vastaan. Pahimmassa tapauksessa hänen kirouksensa vain kimpoaisi takaisin ja sitten hän eläisi koko loppu elämänsä sammakkona.

”Siis kertokaa jo, miten voin pelastaa Lietin!” Feliks huusi. Vanha noita, joka oli valmiiksi erittäin pahalla päällä, oli jo aikeissa sanoa äkäisesti, ettei mitään mahdollisuutta ollut koska loitsua ei voinut jäljittää, mutta sitten hän tajusi vilkaista kuningattarensa ilmettä ja päätti viisaasti olla hiljaa.

”Teknisillä termeillä sanoen voisimme rejektoida maagisen pakotetun teleportaanionin opposoimalla energian heijastustaktiikalla takaisin ja materiasoimalla sen johonkin konkreettiseen fokusaatioon”, Tim totesi ja sai pitkiä katseita osakseen, ”en minä tiedä, mitä se tarkoittaa mutta Lukas sanoisi noin. Onneksi häntä ei kuitenkaan tarvita, koska minulla on tämä.” Hän kaivoi takkinsa taskusta pienen kristallin, joka hehkui hieman sisältämänsä taikuuden määrän vuoksi. Vanhan noidan silmät levisivät ja hän nosti jo kätensä koskettaakseen kristallia, mutta Tim veti sen pois hänen ulottuviltaan.

”Mikä se on?” Elise kysyi, koska hän ei pystynyt tuntemaan kristallista huokuvaa taikuutta.

”Se on taikakristalli”, vanha hovinoita vastasi ennen kuin Tim ehti selittää mitään, ”joku noita on ladannut sen täyteen taikuuttaan. Mistä sinä sait sen?”

”Sitä se juuri on”, kauppias myönsi ja kopitteli kristallia kädessään, ”sain sen kauan sitten Lukakselta erästä palvelusta vastaan. Mutta se ei ole tärkeää vaan se, että tämän avulla voin sitoa tuon loitsunrippeet kasaan ja luultavasti pitämään ehjänä niin kauan että ehdit tehdä pelastamisretkesi.” Hän katsoi suoraan Felikseen, joka ei edes miettinyt kahta kertaa.

”Tee se”, hän pyysi vakaalla äänellä ja Tim katsoi häntä hetken ennen kuin vastasi pyyntöön.

”Sinä olet minulle velkaa”, hän totesi, ”tällä kertaa minä autan vasta, kun olet maksanut.”

”Herra”, Elise huudahti ennen kuin Feliks ehti vastata, ”mitä tahansa hän onkin sitten velkaa, minä voin maksaa sen hänen puolestaan.” Feliks ja Toris eivät olleet kertoneet kaikkia seikkailunsa vaiheita hänelle, mutta hän ei ollut typerys ja hän tiesi, että Feliksen velka liittyi luultavasti juuri häneen. Miehet olivat auttaneet nuorta kuningatarta paljon eikä hän aikonut jättää heitä pulaan.

”Ihailtavaa uhrautumista”, Tim totesi, ”mutta nyt ei ole kyse rahasta.”

”Mitä sinä sitten niinku haluat?” Feliks kysyi kärsimättömällä äänellä, ”siis kerro jo!”

”Minä haluan sinun peilisi”, kauppias sanoi yksinkertaisesti. Feliks oli hetken hiljaa, mutta ei siksi että miehen vaatimus olisi ollut mahdoton. Peili oli hänen kallisarvoisin aarteensa ja hän todella piti siitä, mutta Toris oli paljon arvokkaampi. Peilejä oli muitakin, mutta Toris oli ainoa. Enemmänkin Feliks oli yllättynyt siitä, että kauppias halusi kaikesta maksuksi juuri sen, koska mies oli niin monta kertaa sanonut hänelle, ettei peileihin pitänyt uskoa ja ne valehtelivat aina.

”Miksi sinä haluat sen?” hän kysyi.

”Koska minulla on syyni”, kauppias vastasi, ”no, hyväksytkö tarjouksen?”

”Tee se”, Feliks sanoi varmalla äänellä eikä epäröinyt lainkaan antaa peiliä miehelle. Tim nyökkäsi ja työnsi peilin taskuunsa ennen kuin kääntyi taas huoneen avoimen oven puoleen ja kuljetti sormeaan puista karmea pitkin. Vanha hovinoita oli jo poistunut takavasemmalle jupisten itsekseen jotain siitä että amatöörien pitäisi vain pysyä kotona ja kaikki päättyisi kuitenkin vain katastrofiin. Paikalle oli ilmestynyt kuitenkin muita uteliaita, mutta Vash määräsi heitä pysymään kauempana jotta tilanne ei olisi häiriintynyt liikaa.

”En ole aivan varma tämän unikirouksen laadusta”, Tim sanoi samalla kuin työskenteli, ”mutta yleensä ne toimivat kaikki täsmälleen samalla tavalla, koska ilmeisesti noidilta puuttuu mielikuvitus täysin. Eli kirous murtuu, kunhan hänen tosirakkaansa suutelee häntä.” Kauppias piteli hohtavaa kristallia toisessa kädessään ja toisella hän näytti aivan kuin poimivan näkymättömiä säikeitä ovenkarmeista ja kietovan niitä kristallin ympärille. Kukaan muista ei kuitenkaan pystynyt erottamaan taikuutta katseellaan, joten miehen toiminta näytti heistä erittäin määrätietoiselta sekopäisyydeltä.

Jostain syystä Feliksen ilme kiristyi, kun Tim mainitsi tosirakkaan, ja Elise vilkaisi häntä huolestuneena. Nainen oli ollut ihan varma, että juuri Feliks oli Toriksen tosirakas, mutta miksi mies näytti nyt sitten niin tuskaiselta? Eikö hänen pitäisi olla vain iloinen.

”Feliks”, kuningatar kuiskasi, kun oivallus alkoi hiipiä hänen mieleensä, ”älä vain sano…”

”Sano niinku mitä?” Feliks kysyi vaimeasti. Hän oli painanut katseensa lattiaa kohden eikä se ele ainakaan rauhoittanut kuningattaren mieltä.

”Sinä…”, Elise sanoi epäröiden ja miettien parasta sanavalintaa, ”sinä tiedät, kuka on Toriksen tosirakas?” Hän ei halunnut kysyä suoraan, oliko se joku muu kuin Feliks.

”Hän todellakin tietää”, Tim totesi matkien hieman kuivasti Feliksen puhetapaa.

”Sinä itse sanoit, että peilit valehtelevat”, Feliks tokaisi ja mulkaisi kauppiasta pahasti, mutta hillitsi itsensä kuitenkin ennen kuin sanoi sen pahemmin. Hän ei tiennyt, mitä ja miten Tim tiesi hänen asioistaan, mutta häntä ei edes kiinnostanut tietää sillä hetkellä.

”Niin ne tekevätkin”, Tim myönsi, ”mutta jotkut asiat ovat niin päivänselviä, ettei niistä voi edes valehdella.”

”Ole hiljaa”, Feliks mutisi ja käänsi katseensa jälleen poispäin. Elise katsoi heitä hiljaa ja hämmentyneenä, kunnes hän viimein ymmärsi, mistä miehet puhuivat.

”Oh”, hän henkäisi, ”sinä olet Toriksen tosirakas! Katsoit sen peilistä.” Feliks ei kieltänyt asiaa, muttei myöskään näyttänyt sen iloisemmalta.

”Mutta se ei todellakaan voi olla totta”, hän sanoi itsepintaisesti, ”minä olen siis vain minä, mutta Liet… Hän on täydellinen!” 

”Feliks”, Elisa sanoi, ”minä en ymmärrä…”

”Liet on niin komea, rohkea ja hyvä”, Feliks sanoi nopeasti nyt kun oli päässyt vauhtiin, ”hän niinku todellakin pelasti minut, kun tapasimme ensimmäisen kerran. Minä en ole tarpeeksi hyvä hänelle!” Elise kuunteli hänen puhettaan hetken, mutta sitten nuori kuningatar nosti kätensä ja viittoi miestä vaikenemaan. Hänen ilmeensä oli niin vihainen, että jopa Vash otti askeleen taaksepäin ennen kuin ehti estää itseään.

”Väitätkö sinä, että sinä tiesit koko ajan asiasta”, hän sanoi äänellä, joka melkein hyysi veren, ”mutta et sanonut hänelle mitään, koska sinusta sinä et ole tarpeeksi hyvä hänelle?”

”Joo”, Feliks sanoi hiljaa ja katsoi yleensä niin herttaista ja suloista Elise säikähtäneenä.

”Kävikö sinun mielessäsi kertaakaan, että ehkä hänkin rakastaa sinua?” nainen kysyi ja Feliks pudisti päätään nopeasti, ”miehet! Te ette ymmärrä mitään.”

”Hei, älä syyllistä meitä kaikkia”, Tim mutisi sivusta.

”Feliks, me kaikki näemme niin selvästi että te kumpikin olette aivan täysin umpirakastuneita”, Elise jatkoi, ”mutta olette ilmeisesti myös täysiä typeryksiä, koska ette kumpikaan voineet sanoa sitä toisillenne.”

”Mutta…”

”Ei mitään muttia!” kuningatar sanoi ja jatkoi sitten hieman hellemmällä äänellä, ”ennen kruunajaisia minä sanoin sinulle, että minua pelottaa ja en tiedä onko minusta kuningattareksi. Muistatko vielä, mitä sinä vastasit minulle?”

”Että sinun pitäisi todellakin vain luottaa itseesi ja olla niinku sitä mitä olet”, Feliks kuiskasi ja Elise nyökkäsi.

”Miksi sinä et siis vain nyt mene tuonne ja tuo häntä takaisin?” Elise kysyi ja osoitti ovea, johon asetetun loitsun Tim oli saanut jo lähes kokonaan parsittua kokoon. Näytti aivan siltä kuin oviaukossa olisi ollut läpinäkyvä kalvo, joka väreili hieman, mutta jota olisi ollut todella hankala havaita jos ei olisi tiennyt sen olevan juuri siinä. Feliks katsoi sitä ja nyökkäsi sitten uudella tavalla päättäväisenä. Hänen ilmeessään oli silti hitunen epäröintiä, mutta ainakaan hän ei näyttänyt täydellisen epätoivoiselta ja itsesäälivältä enää.

”Kristallissa on tarpeeksi voimaa pitämään tätä yllä vain hetken”, Tim sanoi, kun Feliks käveli hänen vierelleen, ”joten yritä olla nopea. Tai ihan miten vaan, jos jäätte sinne, saatte kävellä takaisin. Ei ole minun ongelmani.” Feliks nyökkäsi ja odotti miehen merkkiä ennen kuin käveli kohti väreilevää oviaukkoa. Hän ei epäröinyt sillä kertaa ollenkaan ja Elise henkäisi hieman, kun mies näytti vain katoavan tyhjään ilmaan. Tim keskittyi pitelemäänsä kristalliin ja Vash piti silmällä kaikkea muuta.

”Ai niin, unohdin kertoa että siihen värttinään ei kannata koskea”, kauppias mutisi hetken päästä, ”no jaa.”

*****

Felikseltä ei mennyt kauaa tajuta, että hän oli saapunut samaan pieneen huoneeseen, jonka oli nähnyt peilissä. Hän huomioi ohimennen huoneen karun sisustuksen ja pöydällä lojuvan värttinän, mutta hän oli liian huolissaan Toriksesta ajatellakseen mitään muuta sen enempää. Hän kiirehti miehen luokse ja kiipesi sängynpäälle. Hän taittoi jalkansa alleen ja laski kätensä ystävänsä poskelle. Toris näytti siltä kuin olisi vain syvässä unessa, mutta Feliks tiesi että taikuus oli pakottanut hänet siihen. Miehen iho tuntui lämpimältä hänen kätensä alla ja hän hymyili aivan kuin näkisi jotain todella hyvää unta.

”Mistä sinä uneksit, Liet?” Feliks kysyi hiljaa ja hymyili silittäessään miehen poskea, ”sinun pitäisi niinku herätä nyt. Minä tarvitsen sinua todella paljon.” Hän epäröi hetken vielä, mutta sitten hän kumartui eteenpäin ja painoi huulensa kevyesti hänen huuliaan vasten. Se oli hyvin pieni ja kevyt suudelma, mutta silti Feliks tunsi miellyttävän lämmön sisällään. Hän katsoi Toriksen kasvoja ja odotti.

”Liet?” hän kysyi hetken päästä, kun Toris vain jatkoi nukkumista, ”Liet, herää nyt!” Hän ravisteli miestä olkapäästä ja jokaisen kuluvan sekunnin myötä hän alkoi muuttua vain entistä hätääntyneemmäksi. Lopulta hän melkein aneli Torista vain avaamaan silmänsä, mutta sillä ei näyttänyt olevan vaikutusta. Feliks vaikeni ja hitaasti hän siirtyi hieman kauemmas Toriksesta kunnes hän istui aivan sängynlaidalla jalat roikkuen vapaana reunan yli. Hänen ilmettään ei olisi voinut kuvailla muutoin kuin että se oli sellaisen miehen ilme, joka oli juuri särkenyt sydämensä.

”Mutta minä rakastan sinua niin paljon”, hän kuiskasi pettyneenä, ”minun rakas Liet…” Kyynel vierähti hänen poskelleen, mutta hän ei välittänyt siitä eikä hän kuullut kuinka kangas kahisi hieman hänen takanaan. Hän ei huomannut mitään ennen kuin käsi kurkotti hänen takaansa ja pyyhkäisi kyyneleen pois hänen poskeltaan.

”Feliks, miksi sinä itket?” Toris kysyi, ”tekikö joku sinulle jotain? Oletko kunnossa?” Feliks käännähti nopeasti ja kiljahti iloisena kapsahtaessaan ystävänsä kaulaan. Hän halasi Torista tiukasti ja selvittyään hämmennyksestä Toris laski kätensä hänen selälleen.

”Liet, sinä tulit takaisin”, Feliks sanoi onnellisena ja Toris hymähti, vaikka ei tiennytkään mistä hänen ystävänsä puhui.

”Feliks, missä me olemme?” hän kysyi vähän ajan päästä ja samassa Feliks muisti, että heidän aikansa oli rajoitettu. Hän päästi irti Toriksesta ja vilkaisi kohti sitä seinää josta oli astunut sisälle huoneeseen. Tietystä kulmasta katsottuna näytti aivan siltä kuin seinässä olisi ollut haaleat, läpinäkyvät karmit joiden välissä ilma väreili hieman. Ilmeisesti he eivät siis olleet myöhässä, Feliks ajatteli noustessaan ylös ja kiskoessaan Toriksen mukaansa.

”Äkkiä nyt”, hän sanoi, ”selitän kaiken niinku myöhemmin.” Toris, joka oli tottunut Feliksen tyyliin eikä epäröinyt hetkeäkään seurata häntä vaikka olikin hämmentynyt kaikesta, ja yhdessä he astuivat seinän lävitse. 

Elise huokaisi helpottuneena nähdessään kummankin miehen ilmestyvän taas näkyviin oviaukosta. Vain hetki sen jälkeen, kun he astuivat loitsun läpi, Timin pitelemä kristalli välähti ja särkyi pienen pieniksi paloiksi vapauttaen samalla pitelemänsä loitsunrippeet. Kauppias käänsi tyynesti kättään ja antoi viimeistenkin sirpaleiden tipahtaa lattialle.

”Ehditte juuri ja juuri”, hän totesi ja vilkaisi Felikseä kohti, ”kanssasi oli ilo asioida. Hyvästi.” Hän kääntyi ja poistui paikalta sanomatta sanaakaan enää. Kukaan ei kuitenkaan oikeastaan huomannut hänen poistumistaan. Feliks oli aivan liian kiireinen pidellessään kiinni Toriksen kädestä, Toris oli vieläkin hämmentynyt tapahtumista ja Elise keskittyi tarkistamaan että kumpikin mies oli todellakin kunnossa. Vash oli ainoa joka huomioi edes pikaisesti Timin poistumisen, mutta hänkään ei välittänyt vaan huusi vain ohjeita vartiomiehille.

Muutama viikko myöhemmin Tim lähetti heille lyhyen viestin, jossa kerrottiin hänen tietolähteensä ilmoittaneen että lordi Böse oli poistunut julkisuudesta ja täysin rahaton. Hänestä ei luultavasti olisi enää mitään haittaa, joten Vash tunsi olonsa todella tyytyväiseksi sen uutisen jälkeen.

****

”Minut oli siis lumottu”, Toris kertasi varmistaen, että oli ymmärtänyt aivan oikein kaiken mitä Feliks oli juuri selittänyt hänelle, ”koska lordi Böse halusi kostaa sinulle sen, että pilasit hänen suunnitelmansa. Suudelma tosirakkaaltani kuitenkin rikkoi kirouksen ja pelasti minut.” Oli kulunut vajaa vuorokausi tapahtumista ja Feliks oli säästänyt asian selvittämisen seuraavaan aamuun, jotta Toris saisi leveätä ja toipua loitsun sivuvaikutuksista rauhassa. He istuivat nyt tallivintillä, josta oli tullut yksi Toriksen lempipaikoista rauhallisuuden vuoksi, ja he nauttivat pientä aamupalaa samalla kun kuuntelivat kuinka hevostenhoitajat tekivät töitään tallissa.

”Joo, niin todellakin”, Feliks vastasi ja pureskeli omenaa. Toriksesta tuntui, että hänen ystävänsä oli nyt jopa entistäkin läheisempi ja haki aina tekosyitä olla aivan Toriksen vieressä tai koskettaa häntä. Torista se ei tosin haitannut, hän piti siitä tunteesta jonka sai Felikseltä jo pelkästään siitä kun mies katsoi häntä.

”Feliks”, hän kuitenkin sanoi päättäen ottaa viimein puheeksi asian, jota oli miettinyt koko aamun.

”Mitä?” Feliks kysyi.

”Sinä olit ainoa, joka oli siellä huoneessa minun kanssani”, Toris sanoi, ”joten… Olitko se sinä, joka suutelit minua?” Feliks pureskeli hitaasti suupalaansa ja antoi Toriksen odottaa hetken ennen kuin vastasi.

”Joo”, hän sanoi hieman jännittyneellä äänellä, ”se olin minä.” Toris hymyili helpottuneena.

”Hyvä, minä jo pelkäsin että se olisi ollut joku muu”, hän sanoi ja jatkoi sitten hieman hämillään tajuttuaan, että hän oli juuri periaatteessa tunnustanut huolella varjellut ja salassa pidetyt tunteensa, ”tai siis… Minä todella pidän sinusta ja… minä…”

”Minä rakastan sinua”, Feliks sanoi. Hän oli viime aikoina harjoitellut sen lauseen sanomista ääneen ja hänen ilokseen se ei kuulostanut yhtään niin oudolta kuin ensimmäisellä harjoituskerralla. Toris hymyili hänelle lämpimästi, mutta sitten hänen hymyynsä hiipi aavistus surua.

”Voi Feliks”, hän sanoi, ”mutta sinä olet prinssi ja minä olen vain tallipoika. Ei se voisi koskaan toimia.”

”Minä en ole prinssi enää”, Feliks vastasi.

”Silti”, Toris kuiskasi ja käänsi katseensa poispäin. He olivat hetken hiljaa, mutta sitten Feliks puristi hänen kättään vielä kerran ennen kuin päästi irti.

”Ehkä sinun pitää niinku miettiä asiaa vielä”, entinen prinssi sanoi ja hymyili hieman katsoessaan Torista, ”mutta minä aion rakastaa sinua ikuisesti, joten voin odottaa vielä jonkin aikaa.” Toris ei sanonut mitään, mutta seurasi katseellaan, kun Feliks kiipesi tikkaat alas ja heitti loput omenastaan karsinassa seisovalle hevoselle ennen kuin häipyi paikalta. Sitten Toris huokaisi ja hetken hän tunsi olonsa todella yksinäisesti.

Seuraavan päivän aikana he eivät nähneet toisiaan. Toris vetäytyi omaan rauhaansa ja Feliks antoi hänen olla. Nähdessään miesten käytöksen nuori kuningatar oli huokaissut ja kysynyt veljeltään, olivatko kaikki miehet oikeasti näin monimutkaisia. Vash ei ollut osannut vastata, mutta Toris oli hämillään hymyillen sanonut Eliselle, että hänen täytyi vain miettiä asiaa.

Ja niin hän mietti, mutta miten päin tahansa hän asiaa mietti, se ei vaan tuntunut järkevältä. Feliks oli hänen hyvä ystävänsä, oli ollut jo kauan, mutta hän oli myös prinssi eikä tallipoika voinut olla prinssin tosirakas. Prinssit eivät rakastuneet alhaissyntyisiin vaan tekivät suuria urotekoja ja naivat aina prinsessan jonka olivat pelastaneet ties mistä vaarasta. Toris tiesi omat tunteensa, mutta hän oli pitänyt niitä salassa jo niin kauan ja saatuaan selville Feliksen todellisen syntyperän, hän oli kaikin keinoin pitänyt rakkautensa ystäväänsä kohtaan vieläkin tarkemmin salassa.

Mutta toisaalta oliko rakkaus koskaan järkevää? Toris oli todistanut monet kerrat kuinka oudoimmatkin parit vain löysivät toisensa. Sitä paitsi hänen työnantajansa oli paroni, jonka tosirakas oli normaali kyläläinen, joten ehkä tallipojan ja entisen prinssin rakkaus ei ollutkaan niin outoa.

”Minä rakastan häntä”, Toris sanoi ääneen todeten, että se lause oli ainoa järkevä minkä hän oli saanut päähänsä sinä päivänä, joten ehkä hänen pitäisi vain elää sen mukaan ja olla ajattelematta asiaa liikaa.

Toris loikki tallivintin portaat alas kaksiporrasta kerrallaan ja kiirehti etsimään tosirakastaan. Heillä oli paljon puhuttavaa ja tällä kertaa hän aikoisi antaa oikean vastauksen. Toris pystyi jo kuvittelemaan mitä Feliks sanoisi hänelle. Mies ensimmäisenä ilmoittaisi, että oli hyvä että Toris oli viimeinkin keksinyt asian ja sitten hän suutelisi häntä ja sanoisi rakastavansa, vaikka Toris olikin niin hölmö välillä.

Hymyillen mies kulki linnan käytäviä pitkin, mutta hän ei löytänyt ystäväänsä mistään. Viimein hän sattumalta törmäsi Eliseen, joka oli juuri palaamassa neuvoston kokouksesta. Hänen kruununsa välkehti hieman valossa ja virallinen edustusmekko kahisi hänen liikkeidensä tahtiin, kun hän pysähtyi hämmästyneenä nähdessään eksyneen näköisen Toriksen.

”Hei Elise”, Toris tervehti ennen kuin kuningatar ehti sanoa mitään, ”tiedätkö, missä Feliks on? Minulla on hänelle tärkeää asiaa.” Elisen kasvoilla vilahti hämmentynyt ilme ja hän kurtisti kulmiaan.

”Etkö sinä tiedä?” hän kysyi sen sijaan, että olisi vastannut.

”Tiedä mitä?” Toris kysyi ja hänen hymynsä hiipui hieman.

”Feliks ei oikeasti kertonut sinulle?” kuningatar kysyi ääneen ja näytti hetken todella huolestuneelta, ”Polonia… Polonian kuningashuone sai selville, missä hän on ja he lähettivät edustajansa hakemaan hänet takaisin kotiin. Hän vastasi heille myöntävästi ja he lähtevät tänään.”

”Mitä?” Toris kysyi yllättyneenä, ”miksi?” Elise epäröi hieman ennen kuin vastasi siihen kysymykseen.

”Hän mutisi jotain siitä, että ei aikoisi palata entiseen, jos sinä et tahtoisi häntä”, nainen sanoi, ”ja että jos hän jäisi nyt yksin, hän ei selviäisi joten olisi aivan sama palata Poloniaan.”

”Miksi hän niin tekisi?” Toris kysyi, ”hän vihaa prinssinä oloa! Ja minä rakastan häntä. Miksi hänen täytyy aina olla näin dramaattinen?” Mies huokaisi hieman ja pudisti päätään.

”Minustakin hänellä on ehkä jopa liikaa taipumusta dramaattisuuteen”, kuningatar myönsi, ”mutta jos kiirehdit, ehdit vielä hyvin pysäyttää hänet. Seurue on vielä linnanpihalla.” Toris nyökkäsi ja sitten hän hymyili kuningattarelle ystävällisesti.

”Saisinko yhden hevosen lainaan?” hän kysyi, ”minusta Polonian kolmastoista prinssi ansaitsee haluamansa elämän.” Elise hymyili ymmärtäessään, mitä mies tarkoitti.

”Ota minkä vain haluat”, hän lupasi, ”olkoon se minun lahjani teille.”

”Kiitos, Elise!” Toris huudahti ja kiirehti jo takaisin talleja kohti.

”Kiitos itsellesi”, kuningatar sanoi hänen peräänsä ja vilkaisi sitten vieressään seisovaa veljeään, ”veli, eivätkö he olekin aivan suloisia?”

”Jos niin sanot, Lis”, Vash vastasi silti ymmärtämättä, miksi asian pitäisi edes kiinnostaa häntä.

*****

”Sir Dzienkvich, mukava tavata taas”, Feliks sanoi kohteliaasti tutulle miehelle, joka odotti häntä Liechtensteinin kuninkaallisen linnan pihalla. Sir Dzienkvich ja jokainen muukin pienen seurueen jäsen oli pukeutunut Polonian väreihin, punaiseen ja valkoiseen, ja he kantoivat kuningashuoneen tunnusta rinnallaan. Feliksen kävellessä paikalle kaikki kumarsivat.   

”Prinssi Feliks”, sir Dzienkvich sanoi, ”viime kerrasta onkin jo aikaa.” He kumpikin muistivat hyvin tavanneensa tanssiaisissa vain jokin aika sitten, mutta kumpikaan ei maininnut siitä. Feliks tiesi, että mies oli hänen puolellaan. Siksi hän olikin uskaltautunut puhumaan tälle aiemmin, koska hän tiesi ettei sir Dzienkvich paljastaisi häntä.

”Aivan”, Feliks sanoi käyttäen virallista puhetapaa, jonka etikettikouluttaja oli hänelle lähes pakkosyöttänyt aikoinaan, ”olette näköjään saapuneet kunnollisen seurueen kanssa.” Hän oli jo ehtinyt silmäillä joukkoja ja todennut kaikkien kuuluvan Polonian eliittiratsuväkeen. Sir Dzienkvich hymähti.

”Teidän ylhäisyytenne aiheutti aikamoisen kaaoksen kuningashuoneessa tempauksenne vuoksi”, hän totesi, ”tämä on vain varotoimi.”

”Ymmärrän”, Feliks sanoi ja siirsi painoaan toiselle jalalle. Hän oli viimein suostunut Elisen hovimestarin hartaaseen toiveeseen pukea päälleen jotain prinssille sopivampaa, joten nyt hänellä oli tyylitelty takki, siistit housut ja uudet saappaat. Vaatteet tuntuivat aivan liian jäykiltä ja kangas oudolta hänen ihoaan vasten, joten hän ei tuntenut oloaan kovin hyväksi, vaikka hovimestari oli ylistänyt asua maasta taivaisiin.

”Joten, jos voisimme lähteä nyt”, sir Dzienkvich sanoi, ”teidän ylhäisyyttänne odotetaan jo kotona.” Feliks nyökkäsi ja pakotti itsensä pitämään katseen suoraan eteenpäin. Hän ei ollut kertonut tästä mitään Torikselle, mutta Toris ei halunnut häntä. Feliks tiesi rakastavansa häntä aina, mutta tämä oli ainoa vaihtoehto nyt.

Feliks ei kuitenkaan ehtinyt vastata, kun hän kuuli takaansa laukkaavan hevosen kavion kopseen. Hän ei ehtinyt edes kääntyä, kun suurikokoinen hevonen pysähtyi suoraan hänen ja Polonian joukkojen väliin. Polonialaiset sotilaat hätkähtivät, mutta eivät voineet tehdä mitään ollessaan vieraan valtion alueella. Sir Dzienkvich ehti juuri sopivasti astua syrjään hevosen tieltä ja seurasi tilannetta erittäin uteliaana.

”Feliks”, Toris sanoi hengästyneellä äänellä hevosen selästä ja ojensi kätensä, ”minä rakastan sinua. Ole kiltti ja palaa kanssani kotiin.”

”Liet…”

”Sinä et halunnut olla prinssi eikä sillä oikeastaan ole edes väliä, mitä me olemme. Anteeksi, että olin hölmö enkä tajunnut sitä heti”, Toris sanoi nopeasti, ”ja sinä näytät todella kauniilta siinä vanhassa mekossa, jonka Eliza ompeli sinulle sopivaksi. Tule nyt.”

”Sinä tosiaan olet niinku tosi hölmö, Liet”, Feliks vastasi ja hymyili tarttuessaan kiinni hänen kädestään, ”mutta minä rakastan sinua silti.” Toris ei ollut kiireessään ehtinyt satuloida hevosta, joten he kumpikin istuivat sen paljaalla selällä ja Feliks kietoi käsivartensa Toriksen vyötärölle.

”Anteeksi”, hän sanoi polonialaisille, ”minä en niinku halua olla prinssi vielä tänäänkään!” Toris kannusti hevosen laukkaan ja nopeasti he katosivat linnapihalta jättäen jälkeensä joukon hämmentyneitä ihmisiä.

”Niin minä arvelinkin, prinssi Feliks”, sir Dzienkvich sanoi pieni hymy huulillaan. Hän nosti toisen nyrkkinsä sydämelleen kunnian osoituksen merkiksi ja käski sen jälkeen miehiään valmistautumaan kotimatkaan ilman kadonnutta prinssiä.

Korkealla linnan tornissa verho heilahti takaisin ikkunan eteen ja nuori kuningatar naurahti hiljaa. Hänen naurunsa oli sekä helpottunut että tyytyväinen ja jopa hänen veljensä, joka seisoi vähän matkan päässä, hymähti vaimeasti. Elise todellakin piti onnellisista lopuista.


Epilogi: Tervetuloa kotiin

Kulkijan mieli todellakin keveni aina sillä hetkellä, kun hän tajusi olevansa aivan lähellä kotia ja niin kävi myös Felikselle ja Torikselle. Pari päivää he olivat ratsastaneet yhdessä Toris ohjaten suuren hevosen menoa ja Feliks istuen hänen takanaan. Entinen prinssi oli nopeasti palannut takaisin normaalin mielialaansa ja kaikki oli lähes tulkoon täsmälleen samoin kuin viikkoja sitten ennen kuin he olivat lähteneet matkalleen. Ainoa merkittävä ero oli se, että tällä kertaa he eivät tyytyneet olemaan vain ystäviä ja se näkyi siitä tavasta jolla he puhuivat toisilleen, nauroivat yhdessä ja jakoivat pieniä suudelmia silloin tällöin.

Hevosen valtavat kaviot iskivät maata tasaisesti ja pian he olivat jo tutulla tiellä, joka johti linnaa kohti. Toris hymyili ja Feliks naurahti nähdessään Felicianon, joka oli sattumalta ollut hakemassa lisää polttopuita keittiöön juuri sillä hetkellä. Nähdessään lähestyvän ratsukon hän pysähtyi ja heilutti kättään riemastuneena tunnistaessaan tulijat. Miehet vastasivat tervehdykseen ja italialainen juoksi takaisin sisälle selvästikin ilmoittamaan muille, että Feliks ja Toris olivat palanneet kotiin.

”Katsokaa, tuhlaajapoikamme palaavat!” Eliza vitsaili, kun ratsu seisahtui pienelle linnapihalle. Nainen ojensi käsivartensa ylöspäin merkiksi siitä, että heidän kummankin olisi parempi laskeutua satulasta ja halata häntä tervehdykseksi. Tietenkin Feliks ja Toris tottelivat ja nainen nauroi, kun he halasivat häntä yhtä aikaa. Hevonen korskahti hieman, kun pieni väkijoukko kerääntyi ympärille kysymään asioita ja tervehtimään miehiä.

”Oi, Feliks, mistä sinä sait noin hienon takin?” Feliciano kysyi samalla kun Tino katseli epäilevästi suurta hevosta.

”Minä olin ihan varma, että te lähditte ponin kanssa”, hän mutisi itsekseen ja hevonen tuijotti häntä uteliaana.

”Sen nimi on niinku Kuc”, Feliks sanoi ylpeällä sävyllä Tinolle samalla kun yritti selittää Felicianolle, että hänen takkinsa oli tosi tylsä. Italialainen saisi sen, jos vain haluaisi, koska Feliks itse aikoisi pukea mekon päälleen heti kun vain pääsisi käymään huoneessaan.

”Tarkoittaako se jotain?” Tino kysyi.

”Joo, se tarkoittaa niinku ponia”, Feliks vastasi sujuvasti ja Toris loi häneen tietynlaisen katseen samalla kuin yritti vastata yhtä aikaa kaikkiin häneltä kysyttyihin kysymyksiin. Vain hänen tosirakkaansa saattoi nimetä ponin hevoseksi ja hevosen poniksi, mutta toisaalta omalaatuisuus oli ehkä yksi parhaista Feliksen puolista. Ilmeisesti Feliks arvasi hänen ajatuksensa, koska hän vilkaisi Torista ja hymyili aivan erityisellä tavalla. Toris piti siitä hymystä erittäin paljon ja tällä kertaa hän ei ollut edes ainoa joka huomasi sen.

”Ei voi olla”, Eliza henkäisi, ”oletteko te jo viimein tunnustaneet toisillenne?” Se kysymys tuntui herättävän kaikkien huomion ja piha hiljeni yhtäkkiä täysin, jotta kaikki varmasti kuulisivat vastauksen. Feliks ja Toris vilkaisivat toisiaan ja sitten Toris ojensi kätensä, johon Feliks tarttui heti. Ihmiset heidän ympärillään henkäisivät ja Eliza näytti siltä kuin olisi saanut todistaa toisiksi suurimman toiveensa toteutumisen. Hänen suurin toiveensa oli tietenkin etsiä Gilbert mistä lie maailman ääristä, minne mies oli sitten mennytkin, ja kovistella häntä sydämensä kyllyydestä. Sen toiveen toteuttamista hän joutuisi kuitenkin odottamaan vielä hetken.

”Nyt”, nainen julisti päättäväisellä äänellä, ”me kaikki menemme keittiöön ja te kaksi kerrotte aivan kaiken.”

”Kyllä, neiti”, Feliks ja Toris sanoivat melkein yhtä aikaa uskaltamatta uhmatta linnanemännän käskyä. Ludvig mumisi jotain siitä, että etsisi kaikille jotain naposteltavaa ja Feliciano juoksi keittiöön hänen edellään laittamaan teevettä kiehumaan. Tino taputti Berwaldin olkaa ja lupasi hänelle, että he puhuisivat sen verran kovalla äänellä, että paronikin kuulisi oven toiselle puolelle.

****

”Yhtä asiaa minä en ymmärrä”, Tino sanoi vakavalla sävyllä. Kaikki olivat kokoontuneet keittiön juhlimaan Feliksen ja Toriksen kotiinpaluuta ja kaksikko oli juuri saanut selitettyä kaiken seikkailustaan jokaista pientäkin yksityiskohtaa myöten. Heidän yleisönsä oli ollut täysillä mukana tarinassa ja osannut eläytyä juuri oikeissa kohti, joten nyt miehet istuivat tyytyväisinä vierekkäin ja Feliks piteli tiukasti kiinni Toriksen kädestä. Hän oli jo ehtinyt vaihtaa mekon päälleen ja näytti paljon tyytyväisemmältä siihen kuin hienoon kuninkaalliseen asuunsa jota oli pitänyt päällään aiemmin.

”Niinku mitä?” Feliks kysyi hieman haastavasti.

”En tarkoittanut teidän seikkailuanne”, Tino kiirehti selittämään, ”vaan oikeastaan teitä kaikkia. Kadonnut prinssi, entinen merirosvo ja kaksi lainsuojatonta? Miten te oikein päädyitte kaikki juuri tänne.” Ludvig ja Feliciano hätkähtivät kumpikin, kun Tino mainitsi lainsuojattomat, ja he näyttivät heti varautuneilta.

”Sinä tiesit?” Feliciano lopulta kysyi varovasti ja Tino sekä Eliza nyökkäsivät kumpikin.

”Me löysimme erään lehden roskista jokin aika sitten”, nainen selitti, mutta hymyili lempeästi, ”mutta älkää huolehtiko, te olette osa meitä. Mitä tahansa sitten teittekin, täällä olette turvassa. Eikö niin?” Kaikki muut nyökkäilivät ja hymyilivät miehille. Ludvig ja Feliciano olivat jo kauan olleet osa linnan palveluskuntaa eikä kenelläkään ollut mitään pahaa sanottavaa heistä. Feliciano näytti todella onnelliselta saatuaan hyväksynnän ja hän halasi Ludvigia tiukasti.

”Samoin kuin Feliksen salaisuus on turvassa täällä”, Tino totesi ja nyökkäsi entiselle prinssille, ”oliko vielä joku, jolla on erikoinen historia?” Palvelijat vilkuilivat toisiaan ja sitten Eliza kohotti kätensä.

”Arthur on keijujen kasvattama”, hän sanoi, koska mies itse oli jättänyt linnan jo eikä ollut enää paikalle, ”ja minä olen koulutukseltani eliittisoturi.”

”Tim on minun veljeni”, Emma totesi olkiaan kohottaen, ”siinä on varmasti tarpeeksi outoutta.” Tino nyökkäsi vakavana ja kääntyi sitten ympäri kohti raollaan olevaa ovea. Berwaldilla ei ollut lupaa astua keittiöön, mutta he olivat säälistä kantaneet hänelle tuolin oven ulkopuolelle, jotta linnanherran ei aivan tarvinnut riutua yksinäisyydestä silloin kun Tino halusi jutella palvelusväen kanssa.

”Berwald, etkö sinä oikeasti tarkista alaistesi taustoja?” hän kysyi, mutta hänen äänessään oli myös hitunen naurua.

”Se on Elizan tehtävä”, linnanherra vastasi kuuluvasti ja kaikkien katseet kääntyivät naista kohti.

”Miten sinä valitsit palkattavat?” Tino kysyi ja Eliza kohautti olkiaan hymyillen samalla.

”Minä vain luotin vaistooni”, hän totesi yksinkertaisesti.

He juttelivat vielä hetken sekä kaksikon seikkailusta että myös linnan tapahtumista. Tosin elämä kotoa ei ollut kovin erikoista ollut Feliksen ja Toriksen poissa ollessa. Tinon veljet olivat vierailleet kerran, mikä oli johtanut siihen että Mathias oli täysin vahingossa kierinyt portaat alas ja Lukas oli kiusannut Tinoa kysymyksillä joihin mies ei ollut halunnut vastata. Eliza oli jatkanut harjoitteluaan paistinpannun kanssa ja Feliciano oli onnistunut kerran vahingossa päästämään kaikki hevoset puutarhaan. Ludvig oli ehtinyt paikalle juuri sopivasti pelastamaan porkkanapenkin ennen kuin hevoset olivat tuhonneet sen, mutta kaikki omenat olivat auttamattomasti mennyttä.

Jossain vaiheessa iltaa Tino livahti pois keittiöstä ja istui Berwaldin seurana käytävässä, mutta kukaan ei kuullut mitä he siellä puhuivat keskenään. Lopulta Feliks alkoi haukotella ja sulki silmänsä painaessaan päänsä Toriksen olkaa vasten. Feliciano oli nukahtanut jo hieman aiemmin ja makasi puolittain Ludvigin sylissä vakavan miehen silittäessä hänen hiuksiaan puolihuolimattomasti.

”Ehkä olisi paras mennä nukkumaan”, Ludvig totesi ja Eliza myöntyi katsoen hymyillen alaisiaan. Toris sai herätettyä Feliksen siksi aikaa, että ehti johdattaa hänet sänkyyn, mutta Feliciano oli niin syvässä unessa jo että Ludvig päätyi turhan yrittämisen sijaan vain kantamaan miehen huoneeseensa.

”Liet”, Feliks mumisi unisesti rojahtaessaan sängylle. Hän ynähti tyytyväisesti venytellessään oman sänkynsä päällä ja tiputti vahingossa tyynyn lattialle.

”Niin Feliks?” Toris kysyi ja nosti tyynyn ylös ojentaen sen takaisin miehelle. Feliks otti sen vastaan ja puristi lujasti syliinsä aivan kuin se olisi hänen arvokkain asiansa.

”Minä siis todellakin rakastan sinua”, hän sanoi ääni unisena ja silmät kiinni.

”Minäkin sinua”, Toris sanoi hymähtäen ja kumartui sipaisemaan hiukset pois miehen silmiltä, ”tervetuloa kotiin, Feliks.” Hän painoi suukon miehen otsalle ja Feliks hymyili onnellisena. Hänen kotinsa ei ollut Polonian ylellisissä linnoissa ja loiston keskellä, se oli siellä missä ikinä hänen Toriksensa oli.

*****

Kon katseli kavioidensa edessä avautuvaa ruohokenttää ja tuuli heilutti sen harjaa. Liilat lehmät laidunsivat lähistöllä ja laumanjohtaja piti ympäristöä silmällä aivan, kuten laikukas ponikin teki. Muutama vasikka kirmasi Konin luo ja hieroi päätään sen kylkeä vasten ennen kuin jatkoi leikkiään innolla. Kon oli jo tottunut vasikoihin ja erilaiseen laumaansa eikä se enää olisi halunnutkaan olla missään muualla.

Joskus se ihmetteli, mitä niille ihmisille oli tapahtunut joiden kanssa se oli aiemmin ollut. Se ei kuitenkaan koskaan ihmetellyt kovin pitkään sillä ponit eivät pohtineet sellaisia asioita kovinkaan paljon ja sen emätamma oli kertonut sille, ettei ihmisten asioihin kannattanut liiaksi takertua.

Laumanjohtaja lehmä ammui ja Kon vastasi sille jonkinlaisella ammumisen ja hirnumisen välimuodolla. Se ei ollut aivan oppinut lehmää täysin ja sen äänessä oli selkeä aksentti, mutta se tuli hyvin toimeen vasikoiden kanssa ja kaikki lilojen lehmien lauman jäsenet olivat hyvin kiintyneitä erikoiseen laumatoveriinsa.

Tämä on koti, Kon mietti ravatessaan pienen vasikkaryhmän perään ennen kun ne ehtivät karata liian kauas muusta laumasta.

*****

Muutama viikko Feliksen ja Toriksen paluun jälkeen muiden jo nukkuessa Eliza käveli yhä linnan pitkiä käytäviä pidellen kädessään sytytettyä kynttilää valoa tuomaan. Hän ei pelännyt yön pimeää eikä hiljaisuutta, mutta hän oli syvällä mietteissään ja hän oli harkinnut tekojaan pitkään ennen kuin oli lopulta tehnyt päätöksensä. Eliza ei ollut pelkuri ja hänellä oli tarpeeksi itsepäisyyttä, että hän vei päätöksensä aina loppuun asti, kunhan oli vain sen tehnyt.

Nainen käveli huoneeseensa ja laski kynttilän pöydälle laskeutuessaan lattialle polvilleen puuarkun eteen. Hän kaivoi kaulassaan roikkuvan pienen avaimen esiin ja katsoi sitä hetken ennen kuin nyökkäsi ja avasi arkun. Hän tunsi monien muistojen nousevan mieleensä nähdessään arkussa mustan sametin päällä lojuvat metalliset rannesuojukset. Ne olivat koristeltu yksinkertaisilla kaiverruksilla ja ajan sekä käytön kuluttamat, mutta nainen kohteli niitä kuin tärkeintä aarrettaan. Tottuneesti hän kiinnitti ne ranteisiinsa ja nykäisi sitten mustan sametin pois arkusta paljastaen niiden alla piilossa olleet vaatteet.

Hetken päästä linnanemäntä Eliza oli kadonnut ja tilalle oli palannut Erzsébet. Hän hymyili letittäessään pitkät hiuksensa ja katsoessaan itseään. Kaikki näytti täydelliseltä.

”Gil”, nainen sanoi hieman vaarallinen sävy äänessään ja ottaessaan sängyn päällä lojuvan paistinpannun käteensä, ”minulla on sinulle paljon asiaa.” Hän puhalsi kynttilän sammuksiin, jätti lyhyen kirjeen yöpöydälle ja hiljaisin askelin poistui linnasta.

 ”Sinä tarvitset mahtavaa minua ja minä en aio koskaan jättää sinua”, Gilbert oli sanonut hänelle ja Eliza aikoi varmistaa, että mies pitäisi sanansa.


A/N: Siinä se oli. Nyt on hieno olo.
Viimeinen luku oli aika hankala kirjoitettava ja mie todellakin toivon että muistin sitoa kaikki langat kiinni (paikkaan sitten seuraavassa osassa, jos en muistanut...) Ja miksi tein noin kliseisen lopun? Koska se vain tuntui Puolalle sopivalta..
Epilogissa jälleen pientä vihjausta seuravasta osasta eli Kissanpäivästä! Sitä en vielä tiedä, millon alotan sen kanssa, mutta ehkä tossa joulukuun lopulla ehtisi? Siis siinä tapauksessa, että työ kestätte näitä vielä :D

Kiitokset kaikille! Valmis fikki on aina hieno tunne ja toivottavasti olette nauttineet tästä aivan niin paljon kuin minä olen nauttinut tämän kirjoittamisesta. Mie häivyn nyt hetkeksi sinne Ruotsiin (varautukaa SuFin fikkeihin...), joten hei hei!

~Vyra

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
No ei draamaa kyllä lopusta puuttunut! :D
Se oli oikein Puola-tyylinen.

Jätät aina noita viittauksia seuraavaan tarinaan, mikä herättää aina kiinnostuksen. En nytkään malta odottaa uutta jatkoficciä :)

Ehdin jo pelätä, että siitä, mitä Konille tapahtui, ei kerrottaisi. Mutta onneksi niin ei käynyt. Ne liilat lehmät kuulostaa kyllä vieläkin niin upeilta. n_n

Heh, ei ollu noita iloinen Timin läsnäolosta. Kiva kun Lukaskin sai tällä tavalla pienen osan tarinassa.

Ja SuFinia ei voi olla koskaan liikaa :D

Pahoittelen lyhyttä kommenttia, tää kokeisiin lukeminen uuvuttaa aivot niin ei tuu mitään järkevää mieleen (miten mie aina luen ficcejäsi kun pitäisi lukea kokeisiin... :D)
Mutta kiitoksia oikein viihdyttävästä ja eläväisestä ficistä!
Sé onr sverdar sitja hvass!

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 8. osa 22.11.
« Vastaus #30 : 01.12.2014 22:26:27 »
Tosirakkaus voittaa aina, näitä pahoja henkilöitä käy melkein sääliksi kun he ovat hävinneet jo pelin ennen kuin se on edes alkanut. Tämä Feliksin ja Toriksen matka päättyi juuri oikealla tavalla prinssi pelasti oman rakkaansa ja Toris pelasti Feliksin ja molemmat saivat vihdoinkin tunnustettua oman rakkautensa ja löysivät sen onnensa. Kyllä tätä onkin odotettu mutta toisinaan sitä tarvitsee paljon rohkeutta puhuakseen omista tunteistaan jollekulle josta välittää. Tässä tuli taas mukavasti syvällisyyttä hahmoihin ja heidän piirteisiinsä. Tim on aina paikalla kun häntä tarvitaan hän tuo edelleenkin jostain syystä mieleen kaikki tietävän isoisän.

Voi Feliks parkaa toinen oli hädissään rakkaansa vuoksi, tällaiset kohdat on usein tosi jännittäviä kun odottaa että mitä tapahtuu seuraavaksi ja saavatko he tunnustettua sen mitä ovat luvanneet. Lukaksestahan paljastui aivan uusia puolia hänen voimiensa suhteen tämä nuori mies taitaa olla aika voimakas vaikkei sitä kauheasti mainostakkaan. Turhauduin tuohon noidan asenteeseen joka on minä tiedän, kun ajattelee että noita on tainnut olla linnassa koko ikänsä melkeinpä ja sitten vertaa Timin tietämystä joka perustuu siihen mitä on reissatessa hankittu uskon aika paljolti että Timillä on enemmän tietoa juuri tuon työnsä vuoksi. Elise pitää onnellisista lopuista mutta uskon vahvasti ettei hän suinkaan ole ainoa joka pitää sellaisista, voi tätä tomeraa kuningatarta kun hänen piti takoa hieman järkeä Feliksiin ja tämän epäilyihin, niinhän se on että itse on itsensä pahin tuomari.

Kon sai myös oman onnellisen loppunsa, tui ja jännään kohtaan kyllä jätit tuon Elizan poistumisen paikalta toivottavasti hän Gilbertin löydettyään vielä joskus palaa takaisin linnaan sillä se ei vain ole kokonainen ilman Elizaa joka kokosi tämän henkilö kunnan.

”En ole aivan varma tämän unikirouksen laadusta”, Tim sanoi samalla kuin työskenteli, ”mutta yleensä ne toimivat kaikki täsmälleen samalla tavalla, koska ilmeisesti noidilta puuttuu mielikuvitus täysin. Eli kirous murtuu, kunhan hänen tosirakkaansa suutelee häntä.”
Ehkä noidilta puuttuu mielikuvitus tai sitten he haluavat vain olla mahdollisimman samanlaisia kiroustensa suhteen, tai ehkäpä jossain syvällä sisimmässään noidat ovat parantumattomia romantikoita ja onhan tuo aina paljon parempaa kuin esim sellainen tehtävä johon kuluisia vuosia. Tosirakkauden suudelmat ne vasta kruunaavatkin tarinan kuin tarinan.


”Ai niin, unohdin kertoa että siihen värttinään ei kannata koskea”, kauppias mutisi hetken päästä, ”no jaa.”
Timillä tuntuu aina unohtuvan joku varoitus, hän taitaa tehdä sen tahallaan! Tai sitten hän ajattelee liian montaa asiaa kerralla mutta tuo hieman välinpitämätön suhtautuminen viestii vahvasti siitä että hän vain "unohtaa" mainita asiasta. 
 




Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!