Kirjoittaja Aihe: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... S 9. osa 29.11. Valmis  (Luettu 3031 kertaa)

Vyra

  • Vieras
Ficin nimi: Kerro, kerro...
Kirjoittaja: Vyra
Fandom: Hetalia
Genre: Seikkailu, lievä romance, slash. AU
Ikäraja: S
Paritus/Päähenkilöt: Puola, Liettua, Sveitsi, Liechtenstein ja Hollanti / PolLiet (lievä)
Varoitus: Ihan hieman crossdressaamista mukana (eli Puola laittaa mekon päälle noin suoraan sanottuna) Kuitenkin vain yhdessä kohtauksessa hyvästä syystä, joten jos se jotain haittaa niin ei tarvitse pelästyä. Ai niin, ja slash-paritus, mutta se ei varmaan yllätä enää ketään?

Summary:
Feliksellä on taikapeili ja Feliks haluaa pelastaa prinsessan. Mikään ei tietenkään tule pysäyttämän häntä tässä jalossa tehtävässä, koska tietenkin prinsessan on löydettävä tosirakkautensa, mentävä tanssiaisiin ja elettävä elämänsä onnellisena loppuun asti. Mutta entä jos prinsessa ei haluakaan löytää tosirakkauttaan, tanssia tanssiaisissa ja on jo aivan onnellinen elämäänsä? Lisäksi hänellä on myös todella ylisuojeleva isoveli…

Kuka onkaan tarinan todellinen prinsessa ja onko tosirakkaus lähempänä kuin kukaan arvasi?


A/N: Hei taas!
Minä olin reipas ja kirjoitin uuden multicrossoverin alun jo nyt vaikka epäilin, että en sitä syyskuulle saa! Eli tervetuloa seuraaman Feliksen omaa seikkailua~ Tällä kertaa crossarina ovat edelleen sadut. Eniten vaikutteita taitaa olla Tähkäpäästä, mutta mukana on myös juttuja muista prinsessasaduista (Tuhkimo, Lumikki, Prinsessa Ruusunen jne... kaikki on iloisesti sekaisiin). Arvelisin, että tähän tulee noin 10 osaa, mutta sehän nähdään (Pandoraan piti tulla 12:sta...)
Ja pahoittelen hidasta julkaisutahtia jo nyt etukäteen. Tässä pitää kuulemma opiskellakin välissä. Mutta toivottavasti pidätte tästä silti!

Huom!
Ihmisnimet käytössä ja ne ovat seuraavat:

Puola: Feliks Łukasiewicz
Liettua: Toris Laurinaitis / Liet
Sveitsi: Vash Zwingli
Liechtenstein: Elise Zwingli Juu, mä oon ennen käyttänyt eri nimeä, mutta päätin pettää itseni nyt.
Hollanti: Tim van de Holland

Tämä sijoittuu samaan AU-maailmaan Kaunotaren ja Pandoran kanssa.
Eli järjestyksessä:
Kaunotar
Pandora
Kerro, kerro...
Kissanpäivä (ei vielä ilmestynyt)

Kaikki ovat itsenäisiä osia, joten niitä ei tarvitse lukea järjestyksessä, mutta suosittelen kuitenkin koska edellisiin osiin viitataan jonkin verran ja joidenkin juttujen tajuaminen voi olla helpompaa jos on ne jo lukenut.

Ja sitten luvattoman pitkän alku sepustuksen jälkeen, olkaa hyvä~

*********

Traileri

Kauan sitten kaukaisessa paikassa…

”Siis kaikki niiku tuntee tämän mestan jo!”

Nuori mies…

”Ei niinku mitään hätää, minä todellakin pelastan tilanteen.”

…ja hänen ystävänsä

”Sun on niinkun ihan pakko tulla mukaan, Liet! Tule, tule, tule!”
*
”Miten sinä edes löydät minut?”

Lähtevät pelastamaan prinsessaa

”Feliks, minä en usko että tämä prinsessa tarvitsee apua.”
”Mutta peli niin kuin sanoi niin.”
”Peilit valehtelevat koko ajan.”
”Mutta toi prinsessa niinku on tornissa.”
”Niin, koska hän asuu siellä!”

Osallistuvat tanssiaisiin

”Se menee niinku, yks, kaks, kolme, yks, kaks, kolme. Ihan helppoa.”

Ja etsivät tosirakkautta

”Voi, ei teidän tarvitse. Minä olen aivan tyytyväinen näin.”
”Höpsis, jokainen prinsessa tarvitsee tosirakkauden ja sinä niinkun saat sen nyt.”

Mutta kuka lopulta rakastuu?

”Minä pidän sinusta niinkun tosi paljon!”



Prologi: Kerro, kerro kuvastin

Feliksellä oli tylsää eikä hän pitänyt tylsistymisestä ollenkaan.

Hän makoili sängyllään omassa huoneessaan linnan palvelijoiden siivessä. Lordi Oxenstierna ei ollut kovin vaatelias isäntä ja vietti hyvin yksinkertaista elämää, joten linnassa oli yllättävän vähän palvelusväkeä ja heilläkin oli silloin tällöin lähes liikaa vapaa-aikaa päätellen siitä miten paljon tuhoa he saivat aikaan omilla ”projekteillaan”. Usein linnan kokki, vakava saksalaismies Ludvig, oli ainoa joka piti järjestystä yllä. Mutta hänelläkin oli heikko lenkkinsä eikä hän pystynyt aina hallitsemaan italialaista poikaystäväänsä sen enempää kuin kukaan muukaan.

Feliks huokaisi tavalla jolla huokaisi vain joku joka oli mielestään aivan liian tärkeä olemaan tylsistynyt ja syytti tilanteesta koko muuta maailmaa. Vielä pari päivää sitten hänellä oli ollut kätensä täynnä työtä, koska Tino oli halunnut järjestää tanssiaiset ja Feliks rakasti juhlien järjestämistä ja oli siksi tehnyt parhaansa tunkeakseen sormensa joka paikkaan. Tino oli tietenkin ollut kiitollinen, koska hän itse ei ollut koskaan edes harkinnut juhlien järjestämistä ja olisi ollut lievästi sanottuna pulassa ilman loistavaa puolalaista ystäväänsä.

Feliks tosiaan arvosti itseään korkealle, mutta hei, reipas annos itsetuntoa on vain hyvästä!

”Tämä on niinku todella tylsää”, mies valitti ääneen ja potki hieman sänkyään jaloillaan. Juhlien jälkeen hänellä ei ollut ollut paljoakaan tekemistä, sillä kaikki palautui jälleen normaaliksi. Hän oli kuitenkin linnan juhlamestari ja stailisti, joten hänelle ei jäänyt juurikaan tehtäviä jos juhlia ei ollut eikä kukaan halunnut uutta tyyliä. Tosin Berwald oli aika varma, että hän oli palkannut Feliksin alun perin hovipojaksi, mutta koska se oli osittain hänen vikansa että kaikki hänen palvelusväestään olivat viettäneet viisi vuotta kirottuina, hän ei viitsinyt mainita asiasta. Sitä paitsi hän oli aivan liian kiireinen keskittyessään Tinoon, että olisi ehtinyt vielä murehtia tylsistyvien palvelijoidensa ongelmiin.

”Mitäköhän niinku muualla tapahtuu?” Feliks ihmetteli ääneen tuijottaessaan kattoaan. Jossain päin maailmaa täytyi olla seikkailuja ja vaikka mitä jännittävää. Mitä enemmän hän asiaa mietti, sitä enemmän hän alkoi olla sitä mieltä että hänen kuuluisi olla osa sitä seikkailua ja jännittävää myös. Sattumalta hänellä oli myös keino saada selville, missä kaikki jännittävä tapahtui. Jo selvästi enemmän innoissaan hän kumartui sängyn laidan ylitse ja etsi käsiinsä lattialla lojuvan pienen peilin.

Se peili oli maaginen, vaikka kukaan ei ollut varma miten tai kuinka se oli muuttunut sellaiseksi. Lukaksen kirous oli jotenkin vääristynyt Feliksen kohdalla kahliten miehen ensin peilin sisään ja myöhemmin muuttaen rikkoutuneen peilin sirpaleet käteviksi laitteiksi joilla pystyi pitämään yhteyttä toisiin sirpaleisiin. Kuitenkin yksi niistä oli ollut aivan erityinen ja Feliks oli pitänyt tarkasti huolen että se jäi juuri hänelle. Hän oli luopunut siitä vain kerran auttaakseen Timiä ja muita estämään maailmanloppu ja hän oli jo luullut menettäneensä taikapeilinsä, kun Gilbert oli kadonnut matkallaan sen kanssa. Kuitenkin Feliks oli lopulta saanut sen taas käsiinsä, kun Lukas oli palauttanut sen hänelle mutisten samalla, että hänellä ei ollut mitään käsitystä miten Feliks oli onnistunut sotkemaan hänen taikuutensa niin täydellisesti.

Feliks ei välittänyt syistä tai siitä miten se oli tapahtunut. Hänen peilinsä näytti hänelle asioita kaukaa maailmanääristä ja se oli tarpeeksi hyvä selitys hänelle. Hän todella piti siitä peilistä.

”Kerro, kerro kuvastin…”, Feliks sanoi nousten polvilleen sängynpäälle ja pidellen peiliään kaksin käsin kasvojensa edessä. Sitten hän kuitenkin keskeytti ja hänen kulmansa rypistyivät hieman hänen miettiessään. Mitä hän oikeastaan halusi nähdä? Hänen pitäisi pyytää jotain tiettyä asiaa, koska jotkut seikkailut olivat aivan liian huonoja eikä Feliks halunnut sotkea aikaansa sellaiseen. Hän halusi jotain, jossa hän voisi pelastaa päivän ja mieluiten ilman suuria uhrauksia tai liiallisia ponnistuksia. Jotkut sankarit olivat niin outoja, uhrasivat itsensä aatteen puolesta ja kaikkea sellaista aivan turhaa. Feliks olisi järkevämpi. Hän etsisi seikkailun jonka hän voisi hoitaa tyylikkäästi parissa päivässä ja lopussa kaikki olisivat onnellisia.

Maailmanpelastaminen ei käynyt. Se olisi aivan liian pitkä projekti ja sellaisissa matkoissa jollekin kävisi kuitenkin huonosti. Kadonneen aarteen etsiminen tuntui myös turhalta, koska kaikki kuitenkin alkaisivat tapella siitä kenelle se kuului ja kuka sen oli hukannut alun perin. Aivan älytöntä, Feliks ajatteli, jos joku hukkasi valtakunnan arvoisen aarteen oli ehkä parempi että se pysyisikin hukattuna. Lohikäärmeiden metsästäminen ei myöskään käynyt, koska Feliksen mielestä lohikäärmeet olivat mukavia olentoja ja ritarit itseään täynnä kaikki.

Lopulta hän keksi täydellisen seikkailun aiheen ja hänen huulensa levisivät hymyyn hänen katsoessa itseään peilinsä vielä toistaiseksi heijastavasta pinnasta.

”Kerro, kerro kuvastin, mis’ neito kaipaa apuain”, hän sanoi selkeällä äänellä ja odotti henkeään pidätellen, että peilin pinta sumeni ja näytti hänelle maiseman jostain muualta. Onnettoman neidon auttaminen olisi täydellinen työ hänelle. Hän voisi etsiä neidolle tosirakkauden ja se olisi niin kaunista. Tietenkin kaikki neidot, varsinkin prinsessat, halusivat löytää tosirakkautensa ja jostain syystä tarvitsivat aina haltiatarkummien tai hyvien ohikulkijoiden apua.

Feliksen pettymykseksi peili ei kuitenkaan näyttänyt hänelle onnetonta neitoa. Se vain sumeni hetkeksi ja palasi sitten takaisin heijastamaan miehen omia kasvoja. Hän ei kuitenkaan lannistunut, sillä välillä peili vain tarvitsi oikeat sanat toimiakseen.

”Kerro, kerro kuvastin, ken kaipaa apuain?” hän yritti uudelleen, koska joskus apua tarvitseva neito ei välttämättä ollutkaan aivan neito. Kuitenkaan peili ei taaskaan heijastanut hänelle mitään erilaista, vain hänet itsensä ja harmaan seinän hänen takanaan. Feliks mietti hetken ja päätti sitten yrittää vielä kolmannen kerran hieman laajemmalla kuvailulla.

”Kerro, kerro kuvastin, mis’ voin toteuttaa kohtaloain?” hän sanoi itsevarmasti, sillä tietenkin onnettomien neitojen tosirakkauden löytäminen olisi hänen kohtalonsa. Tällä kertaa peilikin oli ilmeisesti samaa mieltä, sillä sen pinta sumeni nopeasti lähes valkoiseksi ja näytti sitten hänelle kauniin vuoristomaiseman.

Lumihuippuiset vuoret kohosivat ylväästi taivasta kohden aivan kuin voisivat koskettaa sitä ja kirkkaansininen taivas vain vastasi luomalla häikäisevän kontrastin valkoiseen lumeen ja saaden vuorien rinteen säihkymään. Alarinteillä näkyi kasvavan syvän vihreää nurmikkoa ja muutama peura laidunsi rauhassa pienen, nopeasti virtaavan puron vierellä. Aivan vuoren kupeessa seisoi yksinäinen linnoitus, joka näytti melkein hylätyltä, mutta kuitenkin hyväkuntoiselta. Linnan ainoa torni kohosi ylös, vaikkei voinutkaan kilpailla korkeudessaan vuoria vastaan. Juuri tämän tornin ylimpään kerrokseen peili kohdisti kuvansa.

Nuori nainen istui jakkaralla siistissä, mutta yksinkertaisesti kalustetussa huoneessa. Hänen näppärät sormensa kuljettivat neulaa kankaan läpi ja hänen huulensa liikkuivat aivan kuin hän laulaisi työskennellessään. Peili ei kuitenkaan välittänyt ääntä silloin kun sillä katsoi jotain, joten Feliks ei tiennyt mitä nainen lauloi vai puhuiko hän vain itsekseen. Sen mies kuitenkin näki, että nainen oli pukeutunut yksinkertaiseen mekkoon, leikannut hiuksensa lyhyiksi ja hän näytti hyvin hennolta, pieneltä ja kiltiltä. Ehdottomasti neito-hädässä tyyppiä, Feliks päätti ja napsautti peilinsä kiinni tehtyään päätöksensä. Innoissaan hän ei ehtinyt huomata, kuinka tiukkailmeinen mies liittyi kuvaan neidon seuraksi ja kuinka neito tervehti häntä iloisesti hymyillen. Eikä hän myöskään nähnyt kuinka peili sumeni taas ennen kuin näytti hänelle nopean kuvan ruskeahiuksisesta miehestä, jolla oli ystävälliset silmät ja hieman pahoitteleva, mutta kuitenkin miellyttävä hymy. Jos Feliks olisi nähnyt tämän, seikkailu olisi ehkä ollut täysin erilainen.

Hän ei kuitenkaan nähnyt, koska hänellä oli liian kiire työntää kaikkea mahdollisesti tarvitsemaansa pieneen selkäreppunsa. Saatuaan pakkaamisen ennätysajassa valmiiksi, hän juoksi ulos huoneesta ja kiiruhti pitkin linnankäytäviä etsiessään ystäväänsä. Matkalla hän melkein kaatoi Felicianon nurin syöksymällä äkisti kulman takaa, mutta hänellä oli aikaa vain nopeaan anteeksipyyntöön jonka hän huikkasi olkansa ylitse. Hänellä oli prinsessa pelastettavana, joten ei ollut aikaa tuhlattavaksi.

”Liet! Liet!” hän huusi ystävänsä nimeä, ”Liet, missä olet? Meillä on niinku todella upea seikkailu edessä!”


A/N: Okei, miltä vaikutti? Alussa tietenkään kukaan ei tiedä mitään (en edes minä!) mutta kyllä se siitä.
Onko kukaan muuten oikeasti yllättynyt siitä että Hollanti on taas mukana? Se mies tunkee minun joka fikkiin, dämn, ja oikeastaan elämäänkin. Mie oon ilmesesti lähössä sinne vaihtoon ens vuonna että yrittäkää nyt sopeutua siihen, että hän on kaikkialla mitä minä kirjoitan.
Niin, ja mie oon sitten ihan käsi noiden runomuotojen kanssa, että jos mun kerro, kerro kuvastin -lorut alkaa sattumaan sieluun niin se johtuu ihan siitä, että mie en osaa.
Seuraavan osan nimi on: Sankarit matkalla. Mutta en tiedä, milloin se ilmestyy.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2015 03:47:48 kirjoittanut Beyond »

Menolly

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7
« Vastaus #1 : 25.09.2014 00:35:20 »
Vyra, jotenkin musta tuntuu, ett tää sun "pienimuotoinen comeback" vähän niinkun levähti :D Anyway, vaikuttaa hauskalta,  vähän juttuja uusista hahmoista (paitsi että siellä se Hollanti roikkuu... :P) Ei tästä vielä mitään erityistä saa revittyä, mutta jatkoa vaan ^^

Menolly

Slytherin cat

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7
« Vastaus #2 : 26.09.2014 17:18:06 »
Jess, ihan mahtavaa! Ficci Puolasta! Siitä kirjoitetut tekstit ovat yleensä joko aivan käsittämättömän ärsyttäviä, tai sitten ylihauskoja. Tässä tapauksessa uskon jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
   Rakastan Puolaa (ja PolLietiä) (eikä kukaan tietenkään arvaa sitä katsomalla profiilikuvaani), ja ajattelinkin, että täällä on aivan liian vähän ficcejä Feliksestä (vai onko se Feliksistä?) eli olen nyt tosi iloinen. ^^ Sveitsi on myös yksi lempihahmoistani, ja Hollanti taas mukana...
   Minua ei ainakaan häiritse se, että Puola vetää mekon päälleen, tekeehän se niin muutaman kerran hetaliassa oikeastikin...
   En oikeastaan mitään muuta kommentoitavaa tästä saa irti, mutta joo, jään seuraamaan. Ja kommentoinkin varmaan joskus... Yritän ainakin. Yleensä vaan kommentoitavaa on liikaa, kun pitäisi lainata koko teksti ja kehua kaikkea. :<
 Niinku hei hei!
« Viimeksi muokattu: 26.09.2014 17:21:09 kirjoittanut Slytherin cat »

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7
« Vastaus #3 : 26.09.2014 23:34:53 »
Kuten tuossa aiemmin tuumasin mielenkiintoiselta vaikuttaa, voi Feliks raukkaa kun on tylsää mutta onneksi hän omistaa taikapeilin jonka avulla hän pääsee löytämään itselleen "neidon hädässä". Mielenkiinnolla odotan miten ylisuojeleva isoveli sveitsi(joka on muuten ihana hahmo) reagoi tähän pelastus suunitelmaan, en usko että hän kykenee olemaan mielissään.

Tim pääsee myös esiintymään tässä seikkailussa, kauppiaana hänestä on varmasti usein hyötyä.En oo ennen kauheasti välittänyt hollanista, enkä ole lukenut hahmosta ficcejä, mutta sä oot onnistunut salakavalasti käännyttämään mut hollanti myönteiseksi. Ihanaa kun Feliks keksi itselleen lisätyö tehtävän tuolla linnassa=)
Tässä tuli myös lopussa hyvin esille se mitä käy kun sankarit ovat liian kiireisiä tarkistaakseen saamansa ennustus merkit, mutta sittenhän kaikki olisi paljon tylsempää =)

”Feliks, minä en usko että tämä prinsessa tarvitsee apua.”
”Mutta peli niin kuin sanoi niin.”
”Peilit valehtelevat koko ajan.”
”Mutta toi prinsessa niinku on tornissa.”
”Niin, koska hän asuu siellä!”
Tää oli hauska ja mielenkiintoinen kohta varsinkin tuo ajatus että peilit olisivat valehtelevia huijareita, tässä nousi kyllä ajatus että taika esineet taitavat vain olla hiukan vaikempia tulkittavia kuin tavalliset esineet.

Lordi Oxenstierna ei ollut kovin vaatelias isäntä ja vietti hyvin yksinkertaista elämää, joten linnassa oli yllättävän vähän palvelusväkeä ja heilläkin oli silloin tällöin lähes liikaa vapaa-aikaa päätellen siitä miten paljon tuhoa he saivat aikaan omilla ”projekteillaan”.
Naurahdin tälle kohdalle,  mutta onhan se niin että tekevälle sattuu ja jos on liikaa vapaa-aikaa niin silloin aloitetaan kokeilemaan kaikkea ei niin järkevää. Ehkä linnan oveen kannattaisi ripustaa kyltti "Liikkuminen omalla vastuulla"


Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7
« Vastaus #4 : 27.09.2014 20:20:51 »
Feliks ainakin tuntuu olevan innoissaan seikkailusta, ja miksi ei olisikaan? eihän noista noiden satujen sekoittelemisen  määrällä nyt ainakhan tylsää fikiä pitäisi tulla. Seikkailu sullekin, ties miten hahmot alkaa elää omaa elämää susta juuri välittämättä ;)  Ainoa huono puoli josta en niin pidä on Feliksin -niinku sana, se särähtää korvaani erittäin ärsyttävästi..  itse käytän puheessa
-niinko sanaa (mikälie murteellinen/oma väännös). mutta eiköhän se jossain väliä kun enempi lukkee niin lopeta häirittemästä.
Lainaus
”Feliks, minä en usko että tämä prinsessa tarvitsee apua.”
”Mutta peli niin kuin sanoi niin.”
”Peilit valehtelevat koko ajan.”
Itsepäinen peili, tarkat ohjeet se näemmä vaatii jotta toimisi.  Pitäisikö se prinsessa muuten pelastaa sitten tornista vai Felikseltä :D


  hamsu

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7
« Vastaus #5 : 27.09.2014 20:32:00 »
Menolly: Heh he, se on ihan oma vikanne kun kommentoitte. Jos kukaan ei sanois mitään niin mie olisin ajat sitten mönkinyt takaisin pieneen kolooni kirjoittamaan aineita lehmistä ja laskemaan kannattavuuslaskuja! Kiitos kommentista~

Sly: Kiitos!
Lainaus
Rakastan Puolaa (ja PolLietiä) (eikä kukaan tietenkään arvaa sitä katsomalla profiilikuvaani)
Aivan niinkuin munkin lempihahmo on tosi vaikea arvata mun profiilikuvasta!
Mä nyt todellakin toivon, että mun Puolasta tulee hauska eikä ärsyttävä... Sun pitää sit tulla heti ärähtämään jos näyttää menevän ärsyttäväksi!

Kuolotar: Kiitos!
Lainaus
En oo ennen kauheasti välittänyt hollanista, enkä ole lukenut hahmosta ficcejä, mutta sä oot onnistunut salakavalasti käännyttämään mut hollanti myönteiseksi
Jes! Salainen ja kiero suunnitelmani alkaa toimia. Pian te olette kaikki hollantimielisiä!
Oikeasti Hollannin oli tarkoitus olla vain yksi pieni sivuhahmo muiden joukossa, mutta se sitten se peijakas otti ja vei koko shown.

hamsu: Haa, ehdit just kommentoimaan ennen kuin mie päivitin! Kunnon ninjameininki. Olettepas te kaikki olleet nyt muuten ihan villeinä, kokonaiset neljä kommaa ja vasta prologi menossa!
Enihoi, kiitos! Hieno huomio muuten toi niinku -sana, sehän on siis korvike sille "like" sanalla, jota Puola enkkukäännöksessä hokee (en ole aivan varma onko se virallisessakin käännöksessä sama... mutta äkkiäkös mie sen tarkistan! Joo kyl se ainakin kolmos volumessa sanoo "like". Saksaksi mulla ei ole kun ykkönen nii en sit tiiä mitä se sillä kielellä sanoo. Enihoi, mulla taas niinko kalahtaa korvaan enemmän. Mutta jos tehään sellainen kompromissi että mie yritän vähän hillitä tota niinku -sanan käyttöä nii ei tartte sun korvalääkärille mennä?

Hm, joku kysyi jossain että onko Timin sisko (eli Belgia) silti töissä linnassa. Mie en nyt enää muista kuka kysy sitä missä ja vastasinko mie jo (valikoiva muisti on hieno juttu), mutta joo on hän. Kaunotaren lopussa taisi olla maininta siitä, että Tim olisi halunnut hänet mukaansa (koska se linna on oikeasti sekopäinen paikka) mutta Belgia ei suostunut lähtemään. Hän ei kuitenkaan tule enää esiintymään, koska jos suoraan sanotaan niin minulla on huonoja muistoja oikeasta Belgiasta minkä takia sen hahmon kirjoittaminen on mulle nykyään todella vaikeaa. (mutta ei se mitään. Hollanti on silti paljon kovempi jätkä)



Ensimmäinen luku: Sankarit matkalla

Toris ei ollut aivan varma, mitä oli tapahtunut ja täsmälleen kuinka Feliks oli saanut hänet suostumaan hätiköidyn kuuloiseen seikkailuretkeen, mutta sieltä hän kuitenkin itsensä löysi. Taluttamassa valkoista ponia, jonka kupeilla ja kyljissä oli isoja ruskeita täpliä ja jonka selkään oli kasattu heidän matkatavaransa. Ei heillä tosin ollut paljoakaan mukana ja he olisivat luultavasti voineet kantaa kaiken itse, mutta Feliks oli vaatinut ponin ottamista mukaan ja Tino oli ollut todella antelias lainatessaan sitä heille. Sen nimi oli Kon ja se oli hyvin leppoisa ruuna, joka olisi paljon mieluummin viettänyt rauhaisia päiviään kotitallissa sen sijaan että lähti seikkailemaan. Kohtaloonsa tyytyen se kuitenkin lampsi kahden miehen perässä ja keskittyi käyttämään tarkkaan valikoidut hetket hyväksi napatakseen lehtiä tienvieressä kasvavista puista.

”Tästä seikkailusta tulee niinku todella upea”, Feliks julisti jo ties monennenko kerran.

”Totta kai, Feliks”, Toris vastasi jo ties monennenko kerran. Oli ehtinyt kulua hädin tuskin vuorokautta, kun Feliks oli rynnännyt reppu olallaan linnan keittiöön ja ilmoittanut kaikille lähtevänsä pelastamaan prinsessaa tornista. Tino, jolla oli pääsy keittiöön toisin kuin Berwaldilla, oli ollut heti suunnitelmassa mukana ja ponin lisäksi lainannut heille myös kartan ja muita tarpeellisia välineitä. Eliza oli ollut sillä hetkellä ulkona harjoittamassa paistinpannutaistelijan jaloja taitoja, mutta Ludvig oli huokaissut syvään ja pakannut heille kahdelle eväät mukaan. Feliciano oli samoin ollut innoissaan tiedosta ja vannottanut heitä kahta kertomaan terveisiä veljelleen, jos sattuisivat näkemään häntä.

Kukaan ei ollut kysynyt, aikoiko Toriskin lähteä seikkailemaan. He kaikki olivat vain heti olettaneet, että totta kai hän lähtisi. Toris ja Feliks olivat erottamattomia.

Eikö Toris ollut oikeastaan juurikaan pannut vastaan.

Joten siellä he nyt olivat. Kävelemässä kahdestaan pitkin kärrytietä mukanaan kaksi laukkua ja yksi poni, joka olisi siltikin ollut mieluummin tallissa.

”Ah, eikö päivä olekin todella kaunis!” Feliks julisti ja venytti käsivarsiaan päänsä taakse kävellessään reippain askelin eteenpäin, ”Liet? Kon? Eikö olekin?” Toris hymähti hieman lempinimelleen ja pudisti päätään Feliksen tavalla kysyä asioita ponilta, joka ei osannut vastata.

”Se on oikein kaunis”, Toris vastasi, ”miksi sinun muuten piti nimetä tämä poni uudelleen?” Kon ei ollut ollut aina sen nimi, oikeastaan se oli ollut sen nimi vasta muutaman tunnin. Tino oli kertonut heille myös sen alkuperäisen nimen, mutta Feliks oli vain tuhahtanut ja nimennyt sen nopeasti uudelleen. Ponia sellainen ei näyttänyt haittaavan, joten Kon se siis oli siitä päivästä eteenpäin.

”Koska se on siis niin paljon sopivampi nimi sille”, Feliks vastasi ja vilkaisi olkansa ylitse, ”eikö niin, Kon? Kukan on ihanin ja paras poni ikinä? Sinä olet, Kon!” Poni heilautti korviaan ja keskittyi miettimään ponien asioita.

”Tarkoittaako se jotain?” Toris kysyi tietäen miehen tavan käyttää omaa outoa kieltään välillä. Hän ei ollut vieläkään saanut selville, oliko se kieli aivan oikea ja todellinen vai pelkästään jotain mitä Feliks päästi ulos suustaan hetken mielijohteesta.

”Joo, tietenkin”, Feliks vastasi heti, ”se tarkoittaa niinku hevosta.” Toris pysähtyi ja poni pysähtyi hänen vierelleen erittäin tyytyväisenä, sillä lehtien syönti puista oli selvästi helpompaa, jos seisoi paikoillaan. Feliks ehti ottaa pari askelta ennen kuin hän huomasi ettei häntä enää seurattukaan. Hän pysähtyi ja pyörähti ympäri luoden Torista kohden katsoen häntä kysyvästi.

”Sinä nimesit ponin hevoseksi?” Toris kysyi ja Feliks nyökkäsi.

”Siis sen täytyy todellakin uskoa unelmiinsa”, hän selitti, ”siksi se on niinku Kon nyt.” Toris joutui miettimään hetken keksiäkseen vastauksen jolla voisi ehkä käydä ystävänsä logiikkaa vastaan.

”Oletko aivan varma, että se haluaa olla hevonen?” hän lopulta kysyi epäilevästi, mutta Feliksen mielipidettä ei yhdellä kysymyksellä horjutettu.

”Tietenkin”, hän vastasi varmalla sävyllä, ”miksei haluaisi?” Hän lähti taas kävelemään eteenpäin ja nyt Toris seurasi hänen perässään.

”Entä jos se haluaakin olla vain tavallinen poni?” hän kysyi uteliaana ja otti muutaman nopean askeleen päästäkseen ystävänsä rinnalle. Feliks vilkaisi häntä outo ilme kasvoillaan, mutta ennen kuin Toris ehti pohtia sitä enempää, se oli jo kadonnut epäuskoisen hymyn tieltä.

”Kuka muka niinku haluaa olla jotain tavallista?” Feliks kysyi olkiaan kohottaen, ”miksi olla vain tavallinen poni kun voisi niinku todellakin olla jotain täysin erilaista. Tavallisia poneja on niin paljon, mutta Kon on niinku todella erilainen.” Toris mietti hetken mutta nyökkäsi sitten hitaasti myöntäen, koska ei oikeastaan keksinyt enää mitään sanottavaa. Hetken he kävelivät hiljaa vierekkäin, mutta sitten Feliks osoitti vähän matkan päässä näkyvää risteystä ja tienviittaa.

”Tuosta meidän täytyy niinku kääntyä oikealle”, hän totesi. Ilmeisesti hän oli jossain vaiheessa opetellut kartan ulkoa, eikä Toriksella ollut sen parempaa käsitystä heidän suunnastaan, joten hän meni sinne minne Feliks sanoi, että he menivät.

*****

”Hei, Elise”, mies sanoi astuessaan tornihuoneeseen ja hänen aina vakava ilmeensä lientyi hieman, kun hän näki sisarensa. Elise laski ompelutyönsä alas penkille ja hymyili hänelle sievästi.

”Veli” hän sanoi kirkkaalla äänellä, ”missä sinä olit?” Vash istuutui alas pehmeälle nojatuolille siskoaan vastapäätä ja mietti hetken ennen kuin vastasi.

”Hoitamassa asioita”, hän sanoi eikä täysin onnistunut peittämään välttelevää sävyä äänessään, ”ei mitään, mistä sinun pitäisi huolestua, Elise. Mitä sinä olet tehnyt” Hän ei ollut varma, oliko nainen huomannut hänen salaavan jotain vai eikö hän vain halunnut udella mitään, koska hän ei enää kysynyt aiheesta. Hän vain nosti sylissään olevaa kangasta paremmin esiin, jotta hänen veljensä näki kirjailut jotka hän oli sinä päivänä tehnyt hameeseensa.

”Ajattelin kirjailla tämänkin”, hän selitti, ”se näyttää kauniimmalta jo nyt, vaikka ei olekaan vielä valmis.” Se hame oli yksi viimeisimpiä vaatekappaleita, joita Elise ei ollut vielä kirjaillut täyteen huolellisia pistoja, jotka muodostivat kukkia, lintuja tai mitä ikinä hän halusikaan kankaalle luoda. Vash nyökkäsi ja ojensi kättään tutkiakseen sisarensa työtä hieman lähemmin.

”Kaunista”, hän sanoi hetken päästä ja ojensi hameen takaisin omistajalleen, ”sinä olet todellakin kehittynyt, Elise.” Naisen kasvot kirkastuivat ylpeydestä ja ilosta hänen kuullessaan veljensä kehut. Hymyillen hän silitti kangasta käsiensä alla ja työnsi käyttämänsä neulan varovasti kiinni siihen, jotta voisi helposti jatkaa taas myöhemmin.

”Elise”, Vash sanoi hieman epäröivämmällä äänellä kuin aiemmin ja nainen vilkaisi häntä kysyvästi, ”oletko… Oletko ollut tyytyväinen?” Hän ei enää kysynyt oliko hänen sisarensa iloinen, koska tyytyväinen oli tällä hetkellä eniten mitä hän voisi olla. Elise nyökkäsi.

”Olen tyytyväinen, kiitos veli”, hän sanoi ja hymyili, vaikka hänen äänensä ei ollutkaan nyt aivan niin iloisen kuuloinen, ”mutta…”

”Elise”, Vash keskeytti hänet, ”sinä tiedät, että et voi.” Elise katsoi häntä surullisesti, mutta nyökkäsi kuitenkin huokaisten hieman samalla.

”Minusta olisi vain mukava käydä kotona”, hän sanoi ja Vash nyökkäsi. Hän tiesi, mitä hänen sisarensa halusi ja hän tosiaankin kirosi kohtaloa siitä että hänen oli kiellettävä se siskoltaan naisen oman turvallisuuden vuoksi.

”Enää vain muutama kuukausi, Elise”, hän lupasi ja vilkaisi seinällä olevaa kalenteria, jolla he laskivat ajankulua siihen kunnes Elise olisi taas vapaa palaamaan kotiin, ”vielä muutama kuukausi ja sitten se on turvallista. Lupaa minulle, Elise, odota vielä muutama kuukausi.”

”Kyllä, veli”, nainen sanoi hieman vaimealla äänellä, mutta yritti kuitenkin hymyillä rohkeasti, ”minä odotan.” Vash hymyili hänelle pikaisesti kiitokseksi. Hän oli pitänyt sisarensa turvassa jo niin monta vuotta, mutta pian hän voisi päästää naisen vapaaksi. Kunhan he vain odottaisivat muutaman kuukauden.

”Haluaisitko mennä käymään niityllä ylhäällä vuorilla?” hän kysyi vaihtaen aihetta ja yrittäen samalla hyvittää sisarelleen sen että joutui niin usein jättämään hänet yksin torniinsa. Elise piristyikin heti ja nyökkäsi hänelle hymyilleen ennen kuin nousi ylös ja lähti etsimään kenkiään ja takkiaan.

******

Torikselta ja Felikseltä meni muutama tunti keksiä, että he olivat eksyneet ja vielä muutama tunti päälle ennen kuin Feliks myönsi sen. He olivat kulkeneet teitä pitkin reilun vuorokauden ajan välillä kävellen ja välillä matkustaen satunnaisten hyväsydämisten kanssakulkijoiden vankkureissa tai rattaissa. Sitten Feliks oli aivan yllättäen päättänyt että heidän oli jätettävä tiet ja poikettava metsään. Toris oli kyllä esittänyt epäilyksensä asiasta, mutta he olivat silti tehneet niin kuin Feliks oli halunnut.

Joten nyt he olivat eksyksissä.

He olivat törmänneet matkalla muutamaan ihmiseen ja kysyneet tietä vuoristolinnalle, jonka Feliks osasi kuvailla peilissään näkemänsä perusteella. He olivat sillä hetkellä aivan lähellä vuoria ja pystyivät helposti näkemään ne, koska ne kohosivat lumihuippuisina korkeille puiden yläpuolelle. Joten linnan oli oltava jossain aivan lähellä, Feliks sanoi ja yritti udella tietoa punahilkkaiselta tytöltä, joka ei ollut siihen mennessä sanonut yhtään mitään muuta kuin höpissyt jotain käsittämätöntä susiksi muuttuvista isoäideistä. Hieman aikaisemmin he olivat kohdanneet kaksi eksynyttä lasta, jotka olivat kertoneet karkeista ja piparkakuista tehdystä talosta ja sitä ennen he olivat tavanneet miehen, joka oli kävellyt ympäriinsä outo lipas käsissään ja sanonut tarvitsevansa peuran sydämen, koska hänen pitäisi viedä se jollekin kuningattarelle tai jotain sinne päin. Feliks ja Toris olivat kumpikin sitä mieltä että siinä metsässä oli jotain todella outoa tekeillä.

”Sinä et siis niinku tiedä linnasta yhtään mitään?” Feliks tivasi tytöltä, joka pudisti päätään nopeasti. Asiaa oli kysytty häneltä jo niin monesti, että hän ei edes vastannut enää kunnolla. 

”Voinko jo mennä, sir? Isoäitini odottaa minua varmasti jo!” tyttö sanoi ja hymyili hieman varuillaan.

”Mutta entä se susi?” Toris kysyi yllättyneenä ja tyttö katsoi häntä aivan yhtä hämmentyneenä.

”Mitä siitä?” hän kysyi.

”Eikö se ollut…” Toris aloitti, mutta Feliks keskeytti hänet.

”Ei kannata niinku väitellä sekopäiden kanssa”, mies sanoi hänelle matalalla äänellä ja jatkoi sitten kuuluvammin, että tyttökin kuuli, ”joo, saat mennä. Hush hush!” Tyttö nyökkäsi iloisesti ja katosi pian puiden ja pensaiden sekaan. Miehet katsoivat ensin hänen peräänsä ja sitten toisiaan.

”No?” Toris kysyi hetken kuluttua.

”Mitä no?” Feliks kysyi takaisin.

”Mitä me nyt teemme?”

”Mistä minä niinku tietäisin?”

”Sinä olet tämän retken johtaja, Feliks.”

”Niin todellakin olen”, Feliks vastasi ylpeällä sävyllä ja hieraisi sitten leukaansa miettiessään, ”ehkä voisimme niinku kysyä peililtä.”

”Niin”, Toris vastasi ja mietti, mikseivät he olleet tehneet sitä heti ensimmäisenä sen sijaan, että olisivat kyselleet tietä oudoilta ihmisiltä. Feliks ei kuitenkaan huomannut hänen mietteitään vaan kaivoi kallisarvoisen peilinsä taskustaan.

”Kerro, kerro kuvastin, mis on reitti mein?” Feliks sanoi hetken miettimisen jälkeen ja tuijotti peilin pintaa keskittyneesti.

”’mein’ ei ole sana”, Toris huomautti.

”Ole hiljaa, Liet. Jollakin kielellä se ehkä todellakin on”, Feliks vastasi välittämättä kritiikistä ollenkaan. Hänen peilinsä heijasti heille kuvan siitä missä he olivat sillä hetkellä ja sitten kuva alkoi liikkua hitaasti kohti vuoria. Päästyään pois metsästä kuva alkoi kuitenkin vääristyä ja katosi sitten kokonaan juuri ennen kuin se saavutti vuoren juuren. Feliks rypisti kulmiaan ja yritti samaa vielä kerran, mutta taas kuva katosi ennen kuin hän näki vastauksen.

”Ehkä se on rikki?” Toris kysyi, mutta Feliks pudisti päätään edes harkitsematta sellaista vaihtoehtoa. Maagiset tavarat harvoin rikkoutuivat tuosta vain ja peili oli ennen toiminut täysin moitteettomasti.

”Kerro, kerro kuvastin, ken tarjoais avun?” Feliks sanoi kokeilevasti ja tällä kertaa peili antoi heille täydellisen reitin. Sen mukaan vain puolen tunnin kävelymatkan päässä olisi kaksi miestä, joilla oli mukanaan vankkurit ja kaksi hevosta. He näkivät, että miehet olivat pitämässä taukoa pienen puron rannalla ja olivat päästäneet hevosensa laiduntamaan. Peilin kuva oli liian pieni yksityiskohtien näyttämiseen, mutta kuitenkin varsinkin toinen miehistä näytti jotenkin tutulta.

”Sinne siis”, Feliks totesi ja napsautti peilin kiinni ajattelematta sen enempää, miksi mies oli näyttänyt tutulta. Hänen johdollaan pieni joukko lähti hänen johdollaan kulkemaan pitkin taikapeilin näyttämää reittiä.

******

Tim van de Holland ei ollut kovin hyvällä tuulella.

Hän oli parhaansa mukaan yrittänyt pysyä poissa kaikesta, mikä liittyi mitenkään seikkailuun, kirouksiin, taikuuteen tai lapsiin. Mutta mihin tahansa hän piiloutui, joku aina löysi hänet. Ja se joku oli aina jonkin tyypin sankari jollakin älyttömällä tehtävällä ja tarvitsi apua hinnasta viis.

Tietenkin hän rakasti kaupankäyntiä ja se oli hänen elämäntyylinsä, minkä vuoksi hän yleensä etsi tilanteita joissa pääsisi solmimaan sopimuksia ja myymään kaikkea mitä hänellä sattui olemaan. Mutta edellisen retkensä jälkeen hän olisi halunnut vain pienen loman ilman mitään erikoista. Sitä hänelle ei kuitenkaan suotu ja se sai hänet huonolle tuulelle. Juuri hetki sitten heidän leiriinsä oli tupsahtanut kaksi lasta ja Tim oli aivan hyvää hyvyyttään ja täysin ilmaiseksi päästäkseen heistä eroon kertonut heille, että mitä tahansa he tekisivät, heidän ei pitäisi syödä yhtään osaa talosta joka oli jostain syystä rakennettu karkeista ja piparkakuista. Mitä ne lapset olivat siis tehneet? Syöneet siitä talosta nurkan! Tim todellakin mietti, miksi ihmiset edes hankkivat lapsia. 

”Tim, otatko kalasi paistettuna vai poltettuna?” Lux kysyi ja osoitti merkitsevästi kalaa, jota Tim oli pitänyt jo jonkin aikaa tulen yllä. Ajatellessaan ikäviä asioita hän oli unohtanut koko kalan hetkeksi.

”Se on ihan hyvä”, hän sanoi nostaessaan kalan pois tulen päältä ja katsoen sitä tutkivasti, ”mustat kohdat voi rapsuttaa pois.”

”Sinähän sen syöt”, Lux mutisi ja haukkasi omaa, täydellisen kullanruskeaksi paistunutta kalaansa. Tim kohautti harteitaan välittämättä oikeastaan ollenkaan. Kaikki olisi hyvin niin kauan kun…

”Ha, täällä te niinku olette!”

…Se siitä sitten.

”Mitä sinä haluat?” Tim sanoi kyllästyneellä sävyllä ja katsoi kahta miestä, jotka ilmestyivät metsästä valko-ruskea poni perässään. Timillä oli aina ollut hyvä muisti eikä hänellä mennyt kauaa keksiä, miksi kaksi miestä oli niin tutun näköisiä. He olivat sieltä samasta linnasta, jossa hänen siskonsa työskenteli ja jonka väki oli sotkeentunut hänenkin elämäänsä muutaman kerran. Vaaleahiuksisen miehen nimi oli Feliks, sen hän muisti koska he olivat lainanneet hänen peiliään edellisessä seikkailussa, mutta toisen miehen nimeä hän ei kyennyt muistamaan vaikka olikin varma että oli kuullut sen joskus.

”Me niinku todella tarvitsemme apua”, Feliks sanoi ja käveli Timin luo reippain askelin.

”Jostain syystä kaikki tarvitsevat”, Tim mutisi, mutta ei kuitenkaan hypännyt ylös ja paennut paikalta vaikka se vaihtoehto olikin todella houkutteleva, ”mitä te haluatte? Hoida asia nopeasti niin saatan ehkä jopa auttaa.” Feliks ei välittänyt miehen töykeydestä tai oikeastaan mistään muustakaan vaan alkoi pikavauhtia selittää, mitä he olivat tähän mennessä tehneet, minne he olivat menossa ja missä he haluaisivat olla. Tim kuunteli puolella korvalla syöden lounastaan samalla. Lux ja Toris olivat todenneet olevansa tässä tilanteessa ylimääräisiä henkilöitä ja istuivat nyt vierekkäin nuotion toisella puolella tehden tuttavuutta sillä välin kun kaksi muuta miestä keskustelivat omista asioistaan.

”Anna kun tiivistän”, Tim sanoi kuunneltuaan hetken Feliksen seikkaperäistä selontekoa, ”te kaksi päätitte lähteä pelastamaan prinsessaa vai sen perusteella, mitä näitte peilistä, ja nyt olette eksyneet koska se peili ei kerro teille enää minne mennä?” Feliks mietti hetken ja nyökkäsi sitten.

”Todellakin niin”, Feliks sanoi samalla kun Toris huomautti hiljaa Luxille, että oikeastaan Feliks oli päättänyt kaiken aivan itse ja hän vain roikkui mukana.

”Typerä idea”, Tim totesi kyllästyneellä äänellä, ”peileihin ei pitäisi luottaa. Ne valehtelevat koko ajan.” Feliks mutristi huuliaan vihaisena ja risti käsivartensa rinnalleen.

”Anteeksi vaan, mutta sinä todellakin käytit aivan samaa peiliä”, hän sanoi äkäisesti viitaten Timin edelliseen seikkailuun. Eikä kauppias kieltänyt sitä vaan nyökkäsi lyhyesti.

”Se oli ainoa keino siinä vaiheessa”, hän totesi, ”ja me tiesimme, mitä olimme tekemässä. Sinä vain olit tylsistynyt ja päätit etsiä tekemistä.” Feliks ei näyttänyt kovin iloiselta moitteista, mutta toisaalta hänellä ei ollut koskaan ollut tapana kuunnella muita, joten hän ohitti myös Timin sanat pian pelkällä olan kohautuksella.

”Minä kuitenkin niinku haluan tietää reitin siihen linnaan”, hän sanoi ja hetken mietinnän jälkeen Tim antoi periksi. Mitäpä se hänelle kuului jos ihmiset sotkivat elämänsä oudoilla matkoilla ja sitä paitsi hänellä oli tunne että Feliks ei tosiaankaan jättäisi häntä rauhaan ennen kuin olisi saanut haluamansa.

”Minä tiedän yhden vuoristolinnan tästä läheltä”, hän aloitti ja nakkasi muutaman risun hiipuvaan nuotioon, ”se on luultavasti se, mitä etsit.”

”No, missä se on?” Feliks kysyi kärsimättömänä.

”Se on piilotettu”, Tim sanoi, ”taikuudella.”

”Minä niinku arvasin!” Feliks julisti ja vilkaisi Torista sellaisella katseella, joka sanoi että hän oli ollut oikeassa. Peili ei ollut rikki, se ei vain voinut näyttää tietä linnaan, joka oli piilotettu niin, ettei kukaan voisi löytää sinne. Ilmeisesti loitsussa oli kuitenkin joku porsaanreikä, koska peili oli silti heijastanut linnan näkyviin aivan hyvin silloin kun ei kysytty reittiä sinne. 

”Kuitenkin, se loitsu on aika yksinkertainen ja sen tarkoitus on vain piilottaa linna katseilta ja estää ihmisiä löytämästä tietä sinne”, Tim ja jatkoi nopeasti haluten jo päästä eroon vieraistaan, ”jos sen täsmällisen sijainnin tietää, sinne on aivan helppo päästä. Mikään siellä ei oikeasti pidä ketään poissa.” Feliks nyökkäsi mietteliäänä.

”Sinä ilmeisesti todellakin tiedät sitten reitin sinne?” hän kysyi ja Tim nyökkäsi vakavana.

”Onko sinulla karttaa?” hän kysyi ja Feliks ojensi hänelle sen kartan jonka oli Tinolta saanut ja jonka taitokset olivat jo melkein kuluneet hänen pitäessään sitä taskussaan. Tim näytti tietävän tasan tarkkaan, mitä oli tekemässä, koska hän levitti kartan vieressään olevan kiven päälle ja piirsi nopeasti hiilellä reitin heidän olinpaikastaan salaperäiselle linnalle asti. Päätepisteen kohdalle hän kirjoitti pienellä ”Switzerschloss”, mutta Feliks ei ollut kovin kiinnostunut linnan nimestä joten hän ei edes huomioinut sitä. Hän vain otti kartan takaisin valmiina ja katseli reittiä hetken. Se ei todellakaan ollut kovin pitkä ja he olivat luultavasti jo ainakin kerran kävelleet aivan linnan vierestä kuitenkaan huomaamatta sitä, joten ilmeisesti loitsu tosiaan toimi.

”Mitä tämä niinku maksaa?” hän lopulta kysyi ja Tim katsoi häntä hetken totisena ennen kuin vastasi.

”Se voisi maksaa sinun silmiesi värin”, hän sanoi tavalla, joka kertoi että hän oli sanonut saman monta kertaa ennenkin, ”tai ehkä pari kultakruunua tai sitten jonkin pienen muiston lapsuudestasi. Sellaisen jota et edes muistaisi kadottaneesi tai huomaisi kun se olisi jo poissa. Mutta tällä kertaa se riittää, että häivytte vain täältä ja jätätte minut rauhaan.” Feliks kallisti päätään ja kohotti toista kulmaansa kysyvästi.

”Sinun liiketoimesi ovat niinku todella huonosti”, hän huomautti, ”jos aina teet noin.”

”Ota se vastapalveluksena siitä, kun lainasin peiliä viime kerralla ja ole tyytyväinen”, Tim murahti. Feliks katsoi häntä vielä hetken epäillen mutta nyökkäsi sitten ja viittoi Toriksen mukaansa. He hyvästelivät Luxin ja Timin lyhyesti ja katosivat jälleen metsään vastahakoinen poni mukanaan. Kon oli ollut tyytyväinen tavattuaan lajitovereitaan eikä hirveämmin pitänyt siitä että joutui taas jatkamaan matkaa kahden ihmisen kanssa. Muilla hevosilla oli paljon järkevämmät jutut ja Timin hevoset olivat nähneet todella paljon maailmaa ja tulleet siinä samalla hyvin viisaiksi hevosiksi.

”Tim”, Lux sanoi, kun miehet olivat jo kadonneet paikalta, ”sinä et muistanut kertoa siitä miehestä.”

”Mistä miehestä?” Tim kysyi.

”Siitä, joka vartioi siskoaan siellä”, hän tarkensi, ”se mies ei pidä vieraista juurikaan ja ilmeisesti se on juuri hänen sisarensa, jota Feliks ja Toris ovat nyt menossa auttamaan.” Tim mietti vielä hetken, mutta sai lopulta yhdistettyä muutaman asian mielessään.

”Ai niin”, hän lopulta sanoi ääneen, ”no, he huomaavat sen kyllä pian.”


A/N: Ja niin seikkailu saatiin käyntiin. Ja heti alkuun muutama selvennys, koska selvennykset on kivoja. Kon on oikeastikin puolaksi hevonen, mutta n-kirjaimen päällä pitäisi olla heittomerkki. Siihen ei kuitenkaan mun wordi taipunut, joten se jäi pois. Switzerschloss ei minun tietääkseni ole oikea linna missään, mutta halusin antaa sille jonkun nimen ja sitten jossain epäluovuuden puuskassa kirjoitin tuon ylös. Schloss on linna saksaksi ja kaikki varmaan arvaa, mistä Switzer tulee.
Ja tämä ei sitten todellakaan ollut Hollannin ainoa esiintyminen! Mutta ei hän myöskään pääosassa ole. Musta oli muuten tosi hauska kirjoittaa Puolan ja Hollannin keskustelua. En ole tainut koskaan ennen kirjoittaa näitä kahta samassa tilanteessa ja oli tosi mielenkiintoista miettiä miten he reagoisivat toisiinsa. Norjan ja Hollannin kirjoittaminen saman tilanteeseen oli esimerkiksi todella helppoa, mutta Puola ja Hollanti... Jännittävää.
Seuraavan luvun nimi on: Kuka tarvitsee apua?

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7
« Vastaus #6 : 28.09.2014 00:03:18 »
Ensimmäinen luku on saapunut jes!

Ihanaa että sankareilla on ratsu, sillä ainakin mun käsityksen mukaan kaikilla kunnon neidon pelastijilla on ratsu. Yleensä se tosin on uljas hevonen mutta Puola on aina poikkeus ja toisaalta ponit on suloisia ennen kaikkea poni myös sopii tälle kaksikolle tosi hyvin.
Hauska kohta tässä oli se että Puola nimesi ponin oman mielensä mukaan, se tuo hienosti esille sen miten vahvat mielipiteet Feliksillä on. Ponin nimi oli luovasti keksitty =)

Ekaluku oli tosi koukuttava ja heräsi jo muuta kysymys liittyen tähän mystiseen prinsessaan. Hauska kohta oli muuten toi missä Tim ihmetteli miksi ihmiset haluaa lapsia, kaiketi hauskuus tuli juuri siitä että mm Mathias on aina tyrkyttänyt hinnaksi esikoislasta.


Tino, jolla oli pääsy keittiöön toisin kuin Berwaldilla, oli ollut heti suunnitelmassa mukana ja ponin lisäksi lainannut heille myös kartan ja muita tarpeellisia välineitä.
Voi Berwald parkaa kun on yksi paikka minne hän ei pääsee rakastaan seuraamaan.

Torikselta ja Felikseltä meni muutama tunti keksiä, että he olivat eksyneet ja vielä muutama tunti päälle ennen kuin Feliks myönsi sen. He olivat kulkeneet teitä pitkin reilun vuorokauden ajan välillä kävellen ja välillä matkustaen satunnaisten hyväsydämisten kanssakulkijoiden vankkureissa tai rattaissa. Sitten Feliks oli aivan yllättäen päättänyt että heidän oli jätettävä tiet ja poikettava metsään. Toris oli kyllä esittänyt epäilyksensä asiasta, mutta he olivat silti tehneet niin kuin Feliks oli halunnut.
Yleensä eksyksiin päätyneet miehet eivät halua kysyä tietä mutta minusta tuntuu että Puola on varmaankin vain toteuttanut luovempaa puoltaan ja sitten seikkailunhalukin on päässyt valloilleen kun Linnaa yritetään löytää mystisemmästä  paikasta.  Se että on eksynyt on vaikea myöntää, koska aika monella on kuitenkin jonkinlaista ylpeyttä.

Feliks sanoi ja yritti udella tietoa punahilkkaiselta tytöltä, joka ei ollut siihen mennessä sanonut yhtään mitään muuta kuin höpissyt jotain käsittämätöntä susiksi muuttuvista isoäideistä. Hieman aikaisemmin he olivat kohdanneet kaksi eksynyttä lasta, jotka olivat kertoneet karkeista ja piparkakuista tehdystä talosta ja sitä ennen he olivat tavanneet miehen, joka oli kävellyt ympäriinsä outo lipas käsissään ja sanonut tarvitsevansa peuran sydämen, koska hänen pitäisi viedä se jollekin kuningattarelle tai jotain sinne päin. Feliks ja Toris olivat kumpikin sitä mieltä että siinä metsässä oli jotain todella outoa tekeillä.
Vanhat klassikot pääsi myös välähtämään pikaisesti tässä ficissä, tuo lopetus on aivan ihana, Tuo metsä ei tosiaan taida olla ihan kaikista tavanomaisin metsä.


Hän oli parhaansa mukaan yrittänyt pysyä poissa kaikesta, mikä liittyi mitenkään seikkailuun, kirouksiin, taikuuteen tai lapsiin. Mutta mihin tahansa hän piiloutui, joku aina löysi hänet. Ja se joku oli aina jonkin tyypin sankari jollakin älyttömällä tehtävällä ja tarvitsi apua hinnasta viis.
Mathias veti puoleensa merenneitoja ja Tim puolestaan vetää tärkeällä tehtävällä olevia sankareita puoleensa, se taitaa olla tämän "lahjan"/"kirouksen" hinta ettei saa hetken rauhaa.

”Se voisi maksaa sinun silmiesi värin”, hän sanoi tavalla, joka kertoi että hän oli sanonut saman monta kertaa ennenkin, ”tai ehkä pari kultakruunua tai sitten jonkin pienen muiston lapsuudestasi. Sellaisen jota et edes muistaisi kadottaneesi tai huomaisi kun se olisi jo poissa. Mutta tällä kertaa se riittää, että häivytte vain täältä ja jätätte minut rauhaan.” Feliks kallisti päätään ja kohotti toista kulmaansa kysyvästi.
Tässä olin sille vau, tosi mielenkiintoisia hintoja joita Tim lateli esimerkiksi. Sen kaupankäynti on koko ajan mielenkiintoisempaa.

”Siitä, joka vartioi siskoaan siellä”, hän tarkensi, ”se mies ei pidä vieraista juurikaan ja ilmeisesti se on juuri hänen sisarensa, jota Feliks ja Toris ovat nyt menossa auttamaan.” Tim mietti vielä hetken, mutta sai lopulta yhdistettyä muutaman asian mielessään.
Mulle tulee jotekin Sveitsistä mieleen lohikäärme joka suojelee arrettaan kuolemaansa saakka, ylisuojeleva isoveli taitaa joskus olla taakka mutta toisaalta jotkut tarvitsevat kaiken mahdollisen suojelun.
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 1.osa 27.9.
« Vastaus #7 : 19.10.2014 21:39:21 »
Kuolotar: Kiitos paljon! Mie olin ite ehdottomasti sitä mieltä kans, että tällä retkellä on oltava uljas ratsu mukana... Joka on nyt poni.

Mä olin viikon taas netittä ja hyvänä uutisena se, että sain kirjoitettua tähän kolme lukua lisää (jee!) mutta en sitten viitsinyt tehdä näitä koulutehtäviä, jotka piti... Anywei, tällä viikolla siis luvassa ainakin pari uutta lukua. Huomenna tuskin ehdin, koska aion juosta ympäriins koko päivän, mutta ehkä sit tiistaina.

Olkaa hyvä~

Ai niin, ja kiitos pienestä kommenttivyörystä sinä aikana kun olin poissa <3


Toinen luku: Kuka tarvitsee apua?

Hyvä uutinen oli se, että Feliks ja Toris löysivät linnan.

Huono uutinen oli se, että reitti sinne näytti pelottavalta.

”Se on tosi korkealla”, Feliks totesi pohtivasti, kun he kumpikin tuijottivat niska kenossa ylöspäin kohoavaa linnaa. Peilin näyttämässä vilahduksesta vuoristolinna oli näyttänyt aivan erilaiselta, mutta toisaalta yläkulmasta nähtynä oli vaikea hahmottaa sitä, kuinka korkealla kallion kupeessa linna itse asiassa oli eikä Feliks ollut oikeastaan keskittynyt sellaiseen asiaan.  Nyt hän kuitenkin joutui myöntämään sen tosiasian, että linna oli hyvin vaikuttavan näköinen. Kuka sen sitten olikin suunnitellut, oli luultavasti ollut päästään vialla tai sitten ei uskonut fysiikan lakeihin sillä linna oli rakennettu lähes pystysuoraan vuorenrinteeseen. Eikä sijoittelu ollut ollut pähkähullulle suunnittelijalle ja hänen yhtä hulluille rakentajien tiimilleen tarpeeksi, koska linna näytti lepäävän täysin tyhjän päällä ja sinne johtava tie oli pelkkä kapea silta, jota kaksi ihmistä ei olisi voinut kävellä rinnakkain ilman että toinen olisi jossain vaiheessa tipahtanut linnan alla aukeavaan rotkoon. Huhu kertoi, että linnan pääsuunnittelija oli seonnut täysin saatuaan työnsä päätökseen ja vietti nyt eläkepäivinään kuvitellen olevansa hiiri. Sitä Feliks tai Toris eivät kuitenkaan tienneet joten he vain ihailivat linnan hulluutta.

”Okei”, Toris totesi hetken päästä, ”tuota on varmaan vaikea valloittaa.”

”Siis todellakin”, Feliks myönsi, ”se on varmaan maailman turvallisin linna.” Hän silmäili linnan torneja ja varsinkin kaikkein korkeinta, jossa hänen peilinsä oli näyttänyt hänelle pulassa olevan neidon asuvan.  Feliks ei ollut koskaan ollut suurien ja monimutkaisten pelastussuunnitelmien ystävä, hänen kärsivällisyytensä ei riittänyt niihin, joten hetken ihailun jälkeen hän vain lähti varovasti kävelemään kapeaa tietä pitkin.

”Mitä sinä… Feliks!” Toris huudahti huomattuaan että hänen ystävänsä aikoi oikeasti vain marssia suoraan linnan ovelle.

”Siis tule jo, Liet”, Feliks vilkaisi häntä olkansa ylitse samalla kuin käveli ja Toris melkein kalpeni nähdessään kuinka huolimattomasti mies kulki vaarallisen kapealla tiellä, jonka alla oli pitkä pudotus.

”Katso eteesi!” hän huudahti ja Feliks pyöräytti silmiään mutisten samalla jotain, mitä Toris ei aivan kuullut, ”ja et sinä voi vain kävellä sinne, Feliks.”

”Ai en vai?” Feliks vastasi hieman välinpitämättömällä äänellä, mutta suostui sentään katsomaan taas eteenpäin jatkaessaan matkaansa. Toris seurasi hänen menoaan huolestuneena ja huokaisi sitten syvään. Feliks ei varmaan koskaan oppisi kuuntelemaan häntä ja kohtaloonsa alistuneena hän nopeasti sitoi ponin kiinni puuhun ja lähti ystävänsä perään. Feliks oli ehtinyt jo linnan suljetulle ovelle ja kiersi parhaillaan muurin viertä pitkin, kun Toris ehti hänen luokseen.

”Mikä sinulla kesti?” Feliks kysyi, kun Toris vilkaisi häntä hieman moittien, ”meidän täytyy todellakin päästä jotenkin sisään.”

”Ehkä meidän kannattaisi olla hieman varovaisempia”, Toris totesi ja ihmetteli mielessään, miksi kukaan ei ollut vielä ilmestynyt paikalle kyselemään heidän tekemisiään tai viemään heitä minnekään pimeään tyrmään, ”tämän linnan väki ei välttämättä ole kovin ystävällistä.”

”Eivät tietenkään ole”, Feliks totesi ja katseli ylöspäin kohoavia muureja mietteliäästi, ”tässä linnassa asuu joku ilkeä hirviö, joka on kaapannut kauniin neidon itselleen. Sen takia me täällä niinku olemme, auttamassa neitoa!” He seisoivat nyt sen tornin alla, jonka Feliks oli nähnyt peilistään. Toris epäili jälleen kerran koko heidän matkansa tarkoitusta, mutta ei ehtinyt sanoa mitään, kun naisen ääni heidän yläpuoleltaan kutsui heitä.

”Hei te siellä!” ystävällisen kuuloinen ääni sanoi ja miehet nostivat katseensa nähdäkseen nuoren naisen katsovan heitä uteliaasti tornin ikkunasta, ”keitä te olette?” Feliks tunnisti naisen heti peilinsä kuvasta ja hymyili tyytyväisenä.

”Minun nimeni on Feliks”, hän sanoi ja osoitti sitten Torista, ”ja tuossa on Toris.” Toris vilkaisi häntä hämmästyneenä.

”Sinä tiedät minun oikean nimeni?” hän kysyi sillä tämä oli varmasti ensimmäinen kerta koskaan, kun Feliks sanoi sen nimen. Mies oli heti alusta lähtien alkanut kutsua häntä Lietiksi eikä Toris ollut oikeastaan koskaan saanut selville, miksi hän teki niin tai mistä nimi tuli.

”Hys, Liet. Minä puhun nyt neidon kanssa”, Feliks sanoi eikä edes vilkaissut miestä.

”Hauska tavata”, Elise, joka ei ollut edes kuullut mitä Toris oli sanonut, ”minun nimeni on Elise Zwingli aus… Oh, Elise vain.”  Feliks nyökkäsi ja heilutti kättään.

”Hienoa”, hän sanoi, ”me tulimme pelastamaan sinut!” Elise näytti hämmentyneeltä ja hän mietti hetken ennen kuin vastasi siihen ilmoitukseen.

”Te olette varmaan erehtyneet linnasta”, hän lopulta totesi ystävällisesti, ”ei minua tarvitse pelastaa. Minun veljeni…”

”Höpsis, totta kai sinut pitää pelastaa”, Feliks totesi keskeyttäen naisen samalla, ”meidän on niin kuin löydettävä sinun tosirakkaasi.” Elisen ilme oli silti hämmentynyt, kun hän katsoi outoja miehiä torninsa juurella.

”Mutta en minä tarvitse tosirakastani”, hän yritti selittää Felikselle, joka ei tietenkään kuunnellut, ”minun on ihan hyvä näin.” Toris, joka oli jo alusta lähtien ollut epäilevä tätä kaikkea kohtaan, alkoi yhä varmemmin epäillä. Hänen mielestään Elise ei näyttänyt siltä, että olisi ollut pulassa. Kyllähän linna oli hieman outo, arkkitehtuurisesti sekopäinen ja nainen asui tornissa, mutta Toriksen mielestä yksikään näistä asioista ei varsinaisesti kertonut siitä että mikään olisi väärin. Elise kuitenkin näytti aika hyvinvoivalta eikä edes kirkunut yhtään. Feliks oli hieman pettynyt siitä asiasta.

”Kaikki tarvitsevat tosirakkaansa”, Feliks totesi päättäväisesti, ”tavallinen elämä on niin tylsää, joten kaikkien pitäisi olla erilaisia.” Elise katsoi häntä tutkivasti ja pieni epäröinti vivahti hänen kasvoillaan ennen kuin hän puhui taas.

”Te siis ette ole täällä sen takia, että haluatte tuhota kotini?” hän kysyi ja Toris ja Feliks kumpikin pudistivat päätään, ”hienoa, sitten saatte tulla sisälle lepäämään koska näytätte väsyneiltä matkanne jälkeen. Mutta olkaa varovaisia ja muistakaa lähteä ennen kuin veljeni tulee! Hän ei pidä vieraista juurikaan.”

”Eli tarinan pahis on sinun oma veljesi?” Feliks kysyi, mutta nainen oli jo kadonnut ja pian he näkivät hänen kurkistavan sivuovesta vähän matkan päästä. Hän viittoi heille ja miehet kävelivät lähemmäs Feliks tyytyväisenä tilanteen etenemiseen siihen asti ja Toris hieman varuillaan. Elise väisti, kun he astuivat ovesta sisään ja Toris tunsi pienen taikuuden kosketuksen ihollaan.

”Mitä se oli?” hän kysyi, muttei nähnyt mitään tai ketään muita heidän lisäkseen.

”Se oli vain yksi suojaloitsuista”, Elise selitti ja lähti kävelemään heidän edellään kierreportaita ylöspäin, ”se olisi reagoinut, jos teillä olisi pahoja aikeita.” Ilmeisesti nainen luotti suojaloitsun arvioon heistä, sillä hän ei näyttänyt enää ollenkaan epäröivän sitä että oli juuri päästänyt kaksi tuntematonta miestä kotiinsa.

”Miten se olisi reagoinut?” Toris kysyi suuremmaksi osaksi uteliaisuuttaan. Elise mietti hetken ja avasi portaiden päässä olevan raskaan oven päästäen heidät sisälle valoisan tilavaan tornihuoneeseen. Huone oli lähes täysin pyöreä ja siinä oli ikkunoita jokaiseen ilmansuuntaan, mikä takasi riittävän päivänvalon kaikkina vuorokauden aikoina öitä lukuun ottamatta. Huoneessa oli muutamia kalusteita, kuten sänky ja vaatekaappi, mutta kaikki oli vanhaa ja hieman kulunutta. Ainoastaan seiniä peittävät, lähes lumoavan yksityiskohtaiset maalaukset ja huolellisesti kirjaillut kankaat kertoivat ylellisyydestä.

”En ole aivan varma, mutta varmasti jotenkin huomattavasti. Veli on aika tarkka turvatoimista”, Elise totesi ja miehet joutuivat hetken miettimään ennen kuin muistivat, mihin kysymykseen hän vastasi. He olivat jääneet tuijottamaan kirjailuja ja seinämaalauksia hieman liian keskittyneesti.

”Sinulla on kaunis koti”, Toris totesi ja Elise hymyili iloisesti hänelle.

”Kiitos, tein kaikki kirjaillut itse ja veljeni maalasi kuvat”, hän sanoi ja kuljetti kättään kevyesti seinää pitkin kävellessään hieman nuhjaantuneen nojatuolin luokse, ”haluaisitteko teetä?” Hän istahti tuolille laskostellen mekkonsa helmat huolella jalkojensa ympärille ja viitaten pienellä pöydällä olevaa teetarjotinta kohti. Kaikki kupit olivat posliinia, mutta yksikään niistä ei ollut täysin ehjä ja valkoinen väri oli tummunut pitkän käytön jälkeen.

”Ei kiitos”, Feliks vastasi ja istuutui toiseen vapaaseen nojatuoliin, ”siis, mikä sinun ongelmasi on ja kuinka me voimme niinku auttaa siinä?”

”Feliks!” Toris nuhteli ystäväänsä tahdikkuuden puutteesta. Elise oli juuri päästänyt heidät sisälle ja tarjosi jopa teetäkin, vaikka tähän mennessä he olivat luultavasti vaikuttaneet vain hyvin epäilyttäviltä hiippareilta. Feliks ei kuitenkaan välittänyt hänestä ja Elisekin vain naurahti hyväntahtoisesti.

”Ei minulla ole ongelmia”, hän sanoi hymyillen.

”Miksi sitten tämä todellakin…”

”Feliks!” Toris huudahti taas, ”et sinä voi vain kysellä tuollaisia.” Feliks vilkaisi häntä samalla kun naputteli sormiaan tuolin käsinojia vasten.

”Miksen voi?” hän kysyi ja Toris huokaisi hieman ennen kuin vastasi.

”Sellainen ei ole hyvien tapojen mukaista”, hän selitti, mutta Feliks vain kohotti toista kulmaansa kysyvästi ja epäillen.

”Mutta kaikki on niin paljon nopeampaa näin”, mies totesi ja Toris pudisti päätään yrittäen keksiä tarpeeksi vakuuttavaa vastusta, kun Elise naurahti ääneen.

”Anteeksi”, hän sanoi hymyillen, kun miehet katsoivat häntä kysyvästi, ”oletteko te olleet jo kauan yhdessä?” Feliks ja Toris häkeltyivät kysymyksestä sen verran, ettei kumpikaan saanut heti vastattua.

”Um, me emme ole yhdessä”, Toris lopulta sai sanottua, ”Feliks on minun ystäväni.”

”Aivan, niinkun tosi hyvä ystävä”, Feliks myönsi, mutta hänen kasvoillaan vivahti outo ilme ja hän käänsi katseensa nopeasti poispäin, jotta Toris ei olisi huomannut hänen yleensä pitävän ilmeensä murentumista muutamaksi sekunniksi, ”paras ystävä ikinä.”

”Oi, minä…”, Elise sanoi posket punehtuen nolostumisesta, ”minä olin aivan varma… Voi, anteeksi.”

”Ei se mitään”, Toris vastasi, mutta jätti silti mainitsematta ettei tämä ollut ensimmäinen kerta, kun heitä kahta luultiin pariksi. Jopa heidän omat työtoverinsa olivat sitä mieltä, että he olivat yhdessä. Feliciano ja Katyusha olivat olleet erittäin pettyneitä kuultuaan totuuden aikoinaan ja Eliza ei suostunut uskomaan sitä vieläkään vaan uteli asiaa heiltä kummaltakin vähän väliä. Tosin viime aikoina hän oli ollut kiireisempi omissa puuhissaan ja jättänyt miehet suurimmaksi osaksi rauhaan.

”Niin no”, Elise sanoi silti hieman nolostuneena ja hämmentyneenä virheensä vuoksi, ”siis, kuten sanoin. Minä voin aivan hyvin täällä. Tämä paikka on koti minulle ja veljelleni.”

”Miksi täällä ei ole niinku yhtään ketään muuta?” Feliks kysyi, koska Elisen lisäksi he eivät olleet tosiaankaan tavanneet ketään. Eivät edes palvelijoita, vaikka tällaisen linnan olisi luullut kuhisevan elämää. Linnan palvelijoiden puute hieman vaivasi Torista, koska se toi hänen mieleensä niin elävästi ne vuodet jotka hän oli viettänyt täysin yksin kirotun linnan tallissa. Ennen Tinon tuloa paikalle, kukaan ei ollut voinut viedä häntä pois ja niin hän oli odottanut pitkiä päiviä vain toivoen että kirous murtuisi pian. Hän uskoi, että Feliksen viisi vuotta peilinä oli ollut yhtä ikävää.

”Veljeni ei oikein pidä ihmisistä”, Elise selitti, ”hän on tavallaan yksineläjä, joten me asumme mieluiten kahdestaan.”

”Kiehtovaa”, Feliks sanoi, vaikka ei kuulostanut siltä että asia olisi juurikaan kiehtonut häntä, ”tämä on niinku tosi syrjäinen paikkakin.”

”Veljeni pitää rauhasta”, Elise selitti ja Feliks tuijotti häntä hetken tutkien ennen kuin kysyi jälleen uuden kysymyksen.

”Sinä puhut tosi paljon veljestäsi”, hän sanoi, ”mutta missä hän niinku on?”

”Feliks, ihan oikeasti”, Toris mutisi.

”Ei se haittaa. Minulla ei ole ollut seuraa aikoihin, joten on todella piristävää jutella uuden ihmisen kanssa pitkästä aikaan”, Elise sanoi ja hymyili Torikselle ennen kuin kääntyi taas Feliksen puoleen, ”veljeni on vielä asioilla, mutta hän tulee varmasti pian kotiin. Muistakaa, että teidän täytyy lähteä ennen sitä. Hän ei pidä vieraista!”

”Kumma tyyppi”, Feliks totesi, ”sinä muuten puhut koko ajan siitä mitä hän niinku haluaa tehdä, mutta mitä sinä todella tahdot?” Yksikään kysymys ei ollut haitannut Eliseä, mutta nyt hän näytti häkeltyneeltä. Hän ei edes keksinyt, mitä olisi sanonut ja hetken hän vain katsoi miehiä ja puri alahuultaan hieman.

”Minä…”, hän lopulta aloitti, mutta sitten he kuulivat ääneen tornin juurelta.

”Elise! Olen kotona!” miesääni huusi ja tornissa olijat kuulivat askelien alkavan nousta portaita ylös.

”Se on veljeni!” Elise sanoi hieman säikähtäneenä, ”hän palasi aikaisemmin kuin luulin. Äkkiä, teidän täytyy piiloutua.” Nainen ei aikaillut vaan nousi tuolistaan ja viittoi miehiä sulloutumaan äkkiä ison vaatekaapin sisään sillä se oli ainoa varteenotettava piilopaikka huoneessa. Elise ehti juuri sulkea oven heidän perässään, kun tornihuoneen ovi avattiin ja Vash astui sisään.

”Hei, veli”, Elise tervehti veljeään iloisena.

”Hei, Lis, miten olet voinut?” Vash kysyi ja Feliks ja Toris kuulivat hänen kävelevän heidän piilopaikkansa ohitse. Vaikka Elisen vaatekaappi olikin iso vaatekaapiksi, kahden miehen piilopaikaksi se oli aivan liian pieni. Lisäksi se oli täynnä mekkoja ja muita vaatekappaleita, joten Feliksellä ja Toriksella oli hieman ahdas olo. Toris, jonka Elise oli pienelle naiselle yllättävällä voimalla työntänyt kaappiin ensimmäisenä, istui pimeässä selkä kaapin takaseinää vasten, toinen jalka nopeasti puutuen hankalassa asennossa ja satiinimekon laahus kasvojensa päällä. Feliksen olo oli hieman parempi sillä hän istui pehmeästi Toriksen sylissä ja näki sentään jotain kaapin avaimenreiästä jos oikein yritti. 

Elise ja Vash tuntuivat juttelevan omia asioitaan vailla mitään kiirettä ja aina välillä he kuulivat naisen naurahtavan hiljaa jollekin. Varsinaiset äänet kuuluivat suurimman osan aikaa aivan liian vaimeasti, joten piiloutuneiden miesten täytyi vain päätellä keskustelun kulku niistä pätkistä, joita he kuulivat. Feliks tarkkaili tilannetta avaimenreiästä, vaikka ikävä kyllä se oli liian pieni ja kulma väärä täydelliseen vakoiluun. Feliks myös yritti olla ajattelematta sitä, miten lähellä Toris oli sillä hetkellä, mutta hänen ajatuksensa tuntuivat karkaavaan juuri siihen aiheeseen jatkuvasti eikä hän osannut täysin keskittyä vaatekaapin ulkopuolisiin tapahtumiin.

”Mitä siellä tapahtuu?” Toris kysyi hetken päästä kuiskaten ja yritti korjata asentoaan ennen kuin hänen jalkansa puutuisi täysin tunnottomaksi. Asennon vaihdon vuoksi hän joutui kiemurtelemaan hieman ja löytämään uuden paikan kädelleen. Lopulta hän päätyi asettaman sen Feliksen reidelle, mikä vaivasi kyseistä miestä enemmän kuin olisi voinut uskoa.

”Hys”, Feliks lopulta sihahti puoliksi sen takia, että heidän oikeasti kannatti olla hiljaa ja osittain siksi, että hän ei saanut mieleensä yhtään sen järkevämpää sillä hetkellä. Toriksen läheisyys näytti olevan ainoa asia maailmassa, jolla Feliksen sai hiljaiseksi. Toris ei tosin ollut koskaan itse huomannut näitä lahjojaan.

”…Onko täällä joku?” Vash sanoi yhtäkkiä ja kaapissa olevat miehet jähmettyivät.

”Täällä?” Elise kysyi hämmästyneellä sävyllä, ”kuka tänne olisi päässyt? Kaikki ne suojaloitsut linnan ympärillä pitävät ihmiset poissa ja minä olen ollut täällä koko ajan enkä ole nähnyt ketään.” Vash epäili ja vastasi vasta, kun oli tarkastellut huonetta hetken.

”Ehkä olet oikeassa”, hän kuitenkin lopulta sanoi, ”mutta meidän on oltava varovaisia. Sinun syntymäpäivääsi on vain muutama viikko ja olemme pysyneet piilossa jo niin pitkään.”

”Minä tiedän, veli”, Elise vastasi ja haukotteli sitten. Vash tuntui ymmärtävän vihjeen ja hetken päästä hän toivotti sisarelleen hyvää yötä ennen kuin poistui paikalta. Feliks ja Toris odottivat vielä hetken ennen kuin työnsivät kaapin ovet auki ja Feliks melkein kierähti lattialle yrittäessään päästä ulos.

”Anteeksi, että työnsin teidät kaappiin”, Elise sanoi pahoittelevasti, kun miehet oikoivat vaatteitaan.

”Ei se mitään”, Toris mutisi, mutta Feliks oli jo saanut uuden idean eikä enää tuhlannut ajatusta kaapissa olemiselle. Oli jo käynyt selväksi, että Elise ei ollut tornissa vastoin tahtoaan, mutta jokin oli silti pielessä ja Feliks voisi hyvin auttaa naista löytämään tosirakkaansa. Kukaan ei tiennyt paremmin kuin Feliks kuinka löytää tosirakkaus.

”Sinä”, hän sanoi ja osoitti Eliseä, ”todellakin menet tanssiaisiin.” Toris ja Elise katsoivat häntä kumpikin hämmentyneenä, mutta vielä hämmentyneempiä he olivat kuullessaan äänen ovelta.

”Minä tiesin, että täällä oli joku”, Vash sanoi ovelta erittäin vihaisella äänellä eikä hänen katseensa ollut yhtään sen ystävällisempi.

****

Kon huomasi pian seisovansa yksin metsässä puuhun sidottuna ja auringon alkavan laskea taas. Kuten kaikki ponit, otti hänkin asian ensin hyvin rauhallisesti. Lähellä oli kuitenkin reilusti syötävää ja Toris oli ollut tarpeeksi huomaavainen sitoakseen köyden niin pitkäksi, että Kon ylsi hyvin laiduntamaan puun ympärillä. Se kuitenkin arvioi ruuan riittävyyden pahasti väärin ja pian se joutui jo kaikin voimin tavoittelemaan ruohonkorsia huulillaan. Koska sen ihmisseuralaiset eivät palanneet vähään aikaan eivätkä tuntuneet tulevan takaisin vielä hetkeen Kon alkoi harkita toimenpiteitä. 

Kuten kaikki maailmanhistorian ponit, myös Kon osasi kaikki tarvittavat temput oikeisiin tilanteisiin ja jo sen emä-tamma oli opettanut sille solmujen avaamisen jalon taidon. Näppärästi poni kiskoi solmua hampaillaan kunnes se löystyi ja lopulta köysi roikkui irti puun juurella. Kon katsoi sitä hetken ja sitten se tarkisti huolella, ettei lähistöllä ollut yhtäkään ihmisotusta ennen kuin se lähti etsimään parempia laidunnusmaita.

Vaistot ja hyvät kaviot veivät ponin nopeasti pienelle mutta erittäin vehreälle vuoristoniitylle. Täysin onnellisena Kon laski päänsä alas ja alkoi laiduntaa herkullista ruohoa. Mukana oli myös joitakin kasveja, joita se ei ollut ennen nähnyt, mutta se noudatti tarkasti emä-tamman neuvoja ja maistoi kaikkea huolellisesti ennen kuin päätti, oliko kasvi syötävää vai ei. Suurimman osan se laski syötäviksi ja se todella nautti elämästään ensimmäisen kerran sitten sen, kun se oli viety ulos kotitallista tälle oudolle retkelle.

Laiduntaessaan se ei kuitenkaan huomannut lähestyviä otuksia, mikä oli virhe. Emä-tamma oli aina sanonut sille, että lauma oli turva ja yksin ollessa oli kaikkein tärkeintä löytää lauma. Kon oli kuitenkin innostuksissaan unohtanut ohjeen ja se havahtui vasta kun oudot otukset olivat aivan lähellä.

Poni heitti päänsä ylös ja korskahti pelästyneenä huomattuaan tarkkailijat. Otukset olivat isokokoisia, niillä oli sarvet, liloja täpliä valkoisella turkillaan ja lisäksi ne jauhoivat leukojaan koko ajan tuijottaessaan kavioeläintä uteliaana. Kon tiesi, että juokseminen olisi kaikkein paras vaihtoehto sillä hetkellä, mutta outoja otuksia oli joka puolella eikä pakotietä näkynyt.

Tietämättään Kon oli saapunut salaperäisten lilojen lehmien kotiniitylle. Kukaan ei tiennyt, mistä ne olivat tulleet tai mitä ne halusivat, mutta huhu kertoi että niistä lypsetystä maidosta sai valmistettua maailman parasta suklaata. Kukaan ei tiettävästi ollut koskaan kuitenkaan saanut lehmiä kiinni saati sitten lypsettyä niitä, joten maailman parhaan suklaan myytti pysyi myyttinä.

Lehmät tuijottivat ponia ja miettivät mielessään, mitä sille pitäisi tehdä. Ensin niiden pitäisi tietenkin keksiä, mikä otus se oli. Niiden mielestä se käyttäytyi oudosti, mutta sillä oli neljä jalkaa ja se söi ruohoa aivan kuten nekin. Lisäksi sillä oli samankaltainen väritys, joskin sen täplät olivat todella outoa sävyä ja se oli näköjään hukannut sarvensa. Hetken pohdinnan jälkeen lehmät kuitenkin päättivät, että kyseessä oli pakko olla niiden oma lajitoveri. Joskin vähän kummallinen sellainen, mutta koska ne olivat luonteeltaan lempeitä otuksia, ne olivat valmiita hyväksymään myös tämän erikoisen sukulaisensa lauman joukkoon.

Kon ei tietenkään osannut lehmää, joten lehmien hyväksyntä tuli sille täysin yllätyksenä. Ensin kaikki vain tuijottivat sitä ja sitten yks kaks alkoivat laiduntaa eivätkä enää kiinnittäneet poniin huomiota. Hetken Kon tuijotti niitä ja korskahteli, mutta sitten jostain lehmien joukosta ilmestyi pieni lila vasikka, joka käveli uteliaana lähemmäs. Kon tietenkin alkoi heti viestittää parhaansa mukaan sitä, ettei ollut vaarallinen, mutta vasikka käveli silti aivan sen turvan eteen ja teki jotain, mitä kukaan ei ollut tehnyt ponille aikoihin.

Se pyysi sitä leikkimään.

Kon epäröi vielä hetken, mutta sitten houkutus antoi periksi ja se lähti vasikan mukaan. Aikuiset lilat lehmät seurasivat ponin ja vasikan menoa puoliuteliaana ja tuumivat keskenään, että selvästi uusi laumanjäsen oli outo muutenkin kuin värityksensä vuoksi.

Ja niin Kon löysi itselleen uuden lauman.


A/N: Hehe, Liettua ja Puola oli kaapissa, heh he (ette uskokaan kuinka paljon hupia mie saan näistä huonoista puujalkavitseistä. Yritä siinä sitten siivota karsinaa kun joku tällanen idea tulee mieleen ja on pakko hekotella sille hetki.)
Ja lilat lehmät olivat tietenkin Milka-lehmiä! Nuo lempeät lehmät joita en ole vielä kovista yrityksistä huolimatta onnistunut Alpeilta löytämään. Ja Kon on kyllä mukana menossa vieläkin, halusin vain antaa hänelle kodin siksi aikaa kun ihmiset puuhastelee omiaan.
Sveitsi ja Liechenstein eivät ole muuten ainoita, joilla on tässä tarinassa salaisuuksia. (voitte aloittaa arvailun taas! Tosin työ olette aina arvanneet kaikki muutkin jutut niin nopeasti, pahus vie.)
Seuraavan luvun nimi on: Valmiina juhlimaan?
Mitä Sveitsi tekee sankareillemme ja mikä on oikeasti Hollannin unelmatyö, se selviää seuraavassa osassa *upee loppumusiikki*

Ai niin, ja mun tän hetken ehdoton oma lempparini on nelosluku. Se on kiva luku.

Slytherin cat

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 2.osa 19.10
« Vastaus #8 : 20.10.2014 02:26:57 »
:'D Et muuten ole ainoa, joka noille vitseille nauraa. ...Olen muutenkin nauranut ihan liikaa viikonlopun aikana, tukehdun kohta...

Tuo linna kuulostaa kyllä aika mielenkiintoiselta, olisi mukavaa nähdä se. Ja mites Sveitsi on sinne jotain turvaloitsuja hankkinut? Kiintoisaa. Mjeh.
Sveitsi on kyllä hieman ennalta arvattava hahmo...

Tuo kohta, jossa Toris ja Feliks olivat kaapissa, oli jotenkin uudella tavalla kiehtova. (Kuulostipa omituiselle.) Todella hyvä kohta, minulle uudella tavalla... Niin. Feliksin tunteet vaikuttavat aika... Epämääräisiltä? En oikeasti enää tähän aikaan yöllä keksi järkevämpääkään sanaa.

Ja tuo Toriksen reaktio siihen, kun Feliks käytti tämän oikeaa nimeä, oli hauska.

Milka lehmiä. En osaa kuvailla reaktiotani, kun ne astuivat mukaan tarinaan. Jotain todella sekavaa sekin. Hyvät naurut sain ainakin, kiitos. :'D

Seuraava luku vaikuttaa kiinnostavalta. ^^

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 2.osa 19.10
« Vastaus #9 : 20.10.2014 13:07:35 »
Kiireinen syysloma ei ole ehtinyjaksanu kommata. Korjataan asia :)

ykkösluku: Koń ei nimenä ole yhtään huono. .. päästäähän se varmasti lähemmäksi unelmiaan kuin jos ponin nimeäisi Poniksi(ei ikinä ole ollu kaviojalkasta, mut tuon niminen siitä olis tullu erään nelivuotiaan käskystä ;D) ymmärrän siis hyvin Feliksen ajatuksenjuoksua :D
Toki Timin kohdalle on satuttava kaikki apua tarvitsevat, mut hei pää pystyyn kukaan ei tarjonnut esikoislasta (omaa tai toisen) maksuksi ;D

kakkosluku: Puujalkavitsit? missä? ite en näemmä ees tunnista kun semmoinen vastaan tanssii.. hekotin kyllä kuin heikkopäinen kaapissa ololle :D  Feliks on hetkessä eläjä, ihanan laholatvainen hömelö, ääliö toisinaan.   Voin hyvin kuvitella Toriksen facepalmaamaan aina välissä.
Milka-lehmät <3  hienoa että Koń (lällälää löysimpä heittomerkin ;) (wordista lisää välilehti, sieltä merkit näppäin ja näytä lisää sekä rullaa riittävästi alaspäin)) löysi lauman ja turvan.  Ihastuin lehmien ajatuksiin Końista ja sen erikoislaatuisuudesta :-*
Linnan arkkitehtuurin kuvailusta tuli mieleen, et ole sattunu lukemaan Terry Pratchetin kiekkomaailmaa? siinä on jos monenlaista rakennusta ja henkilöä. Ja varmaankin Tim tai Lukas on jotenkin auttanut linnan pystyttämisessä. sen verran mahtavalta rakennukselta kuulosti.

En ole karannut mihkään  :)

  hamsu

Menolly

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 2.osa 19.10
« Vastaus #10 : 20.10.2014 22:47:36 »
Heips taas! Mä oon täällä nauranu varmaan vartin noille Milka-lehmille :'D Ihanaa!Ja Milka-suklaa on hyvääää...  Joo, kirjotat mahtavia lukuja, mut kaikki mitä mä ajattelen on suklaa... Elämä on. Mut joo, hauska luku ja tykkäsin ponista (Końista, ehhehee... joo...) Puola oli mukava, oma itsensä kyllä, mutt sitten jotenkin hienosti jännä, kun puhuttiin Lietistä. Taitavaa ;) 
Anteeksi, mutta mä en kyllä keksi kommentoitavaa viime yön viiden tunnin unien jälkeen. Öitä ihmiset <3

Menolly

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 2.osa 19.10
« Vastaus #11 : 20.10.2014 23:07:16 »
Taas mun pitäis olla tekemässä jotain ihan muuta, mutta jospa mie nyt kuitenkin ehtisin, ku työ ootte ollut niin kilttejä...

Sly: Kiitos! Sveitsi osti ne kaikki loitsut Hollannilta...

hamsu: Kiitos! Eikä, miten sä teit ton! Mie mietin ja mietin että mistä se heittomerkki tulee ja en keksinyt... Tosin ehkä ihan hyvä niin, multa menisi hermot jos pitäis yhden nimen yksi kirjain muokata koko ajan.
Juu, ja Kiekkomaailma on yks mun lempikirjasarjoja. Ne on niin ihanan sekopäisiä mutta silti jotenkin oudosti järkeenkäypiä.

Menolly: Kiitos! Olipa sulla hyvä ajoitus. Milka-suklaa on ihan parasta, mutta mun lempparia ei saa Suomesta *nyh*

Ootte ehkä jo huomanneet millaisen suhteen mie oon Liettualle ja Puolalle tässä kehittänyt... Mietin aikani sitä että millä tavalla he toimivat keskenään ja koska pari on kuitenkin suhteellisen harvinainen mulle, niin lopulta päädyin siihen että heille luontevinta on se ettei kumpikaan huomaa, mitä toinen oikeasti ajattelee toisesta. Mutta ei hätää, kyllä heidät vielä yhteen saahaan.
Puolan hahmo on musta jotenkin todella kiva ja mukautuu hyvin tähän satumaailmaan. Hänen kanssa on hauska leikkiä~

Tämä luku muuten sisältää myös yhden pienen viittauksen Kissanpäivään. Todella pienen. Heh he, musta on hauska piilotella näitä mukaan.


Kolmas luku: Valmiina juhlimaan?

”Teillä on kaksi sekuntia aikaa selittää”, Vash sanoi uhkaavalla sävyllä. Hänen kasvoillaan oli tunteettoman ankara ilme ja, vaikka hänellä ei ollutkaan aseita mukanaan, hän näytti siltä että voisi aivan hyvin aloittaa tappelun. Hänessä ja Elisessä oli myös selvästi samaa näköä, joten Feliks ja Toris eivät enää ainakaan epäilleet heidän sukulaisuuttaan.

”Me niinku…” Feliks aloitti, mutta Toris painoi kätensä hänen suulleen tietäen jo kokemuksesta, että hänen ystävänsä ei ollut parhaimmillaan silloin kuin piti olla tarkkana sanavalinnoissa. Toris ei kuitenkaan ehtinyt itsekään sanoa mitään, kun Elise astui esiin.

”Veli, he ovat vain väsyneitä matkaajia”, hän sanoi, ”ei heistä ole mitään vaaraa.” Vash ei näyttänyt kovin vakuuttuneelta vaan jatkoi miesten tuijottamista tuimasti.

”Elise, sinä tiedät että me emme voi luottaa kehenkään”, hän totesi, ”varsinkaan sellaisiin, jotka vain ilmestyvät paikalle ilman kunnon syytä.”

”Mutta he ovat olleet täällä jo jonkin aikaa eikä kumpikaan ole yrittänyt tehdä minulle mitään pahaa”, Elise sanoi, ”ole kiltti, veli, anna heidän levätä täällä yön yli.” Vash katsoi miehiä tarkasti, mutta tällä kertaa hänen katseessaan viivähti pieni epäilys ennen kuin hän lopulta antoi periksi.

”Hyvä on”, hän totesi, ”te ette näytä kovin vaarallisilta, mutta minä pidän teitä silmällä joten yksikin virhe ja te olette ulkona.” Toris ja Feliks näyttivät hieman helpottuneilta ja Elise hymyili veljelleen iloisesti.

”Kiitos, veli”, hän sanoi ja kääntyi sitten vieraidensa puoleen, ”tulkaa, minä näytän teille vierashuoneet.” Hän käveli veljensä ohitse ja Toris ja Feliks seurasivat häntä. Vash käveli jälkimmäisenä ja miehet tunsivat välillä hänen äkäisen katseensa niskassaan. Onneksi matka vierashuoneisiin ei ollut pitkä, joten heidän ei tarvinnut kärsiä kovin kauaa. Elise johdatti heidät pienen linnan toiselle puolelle ja työnsi auki vanhuuttaan narisevan oven. Linnan käytävät olivat hyvin hämäriä pienten ikkuna-aukkojen ollessa ainoa valonlähde ja paljaat kiviseinät toivat kylmyyttä sisälle.

”Toivottavasti teitä ei haittaa, että joudutte jakamaan huoneen”, nainen sanoi astuessaan sisälle pienehköön makuhuoneeseen, jonka kalustus oli aivan yhtä yksinkertainen kuin hänen oman tornihuoneensakin, ”meillä ei ole kuin yksi asumiskelpoinen vierashuone tällä hetkellä.”

”Ei tietenkään”, Toris vastasi ja hymyili hieman, ”me jaamme huoneen myös kotona.” Elise nyökkäsi ja viittoi miehiä asettumaan taloksi.

”Toivottavasti nukutte hyvin,” nainen sanoi ja vilkaisi veljeään, joka odotti ovensuussa kärsimättömän näköisenä. Toris katseli huonetta pannen tyytyväisenä merkille, että siellä oli oikeastaan miellyttävän lämmin, vaikka käytävissä oli ollut kylmä. Tietenkään se ei ollut erikoinen huone ja suurin piirtein samaa kokoluokkaa kuin heidän pieni huoneensa kotona, mutta Toris oli tottunut huonompaankin eikä Feliks näyttänyt myöskään olevan pahoillaan.

”Kiitos”, Toris sanoi nyökäten, ”hyvä yötä teillekin.”

”Öitä”, Feliks, joka oli jo rojahtanut sängylle, huikkasi ja heilautti kättään. Elise hymähti hiljaa ja poistui huoneesta sulkien oven kiinni perässään. Hänen veljensä vilkaisi huonetta kohti vielä kerran tuimasti aivan kuin vieraat muka voisivat nähdä hänet paksun puun lävitse, ja seurasi sitten sisartaan.

”Keitä he ovat?” hän kysyi matalalla äänellä.

”Minä kerroin sinulle jo, he ovat vain matkaajia”, Elise vastasi, ”en ole varma, mutta ilmeisesti he aikovat pelastaa jonkun neidon hädästä. Ehkä he eksyivät?”

”Aha”, Vash ynähti, ”mitä se puhe tanssiaisista oli?”

”En tiedä”, Elise vastasi täysin todenmukaisesti, sillä Feliks ei ollut koskaan ehtinyt selittää julistustaan sen enempää, ”ehkä se liittyy jotenkin heidän retkeensä? Voin kysyä huomenna, jos se asia kiinnostaa sinua.” Vash vain pudisti päätään ja murahti jotain vaimeasti. Elise hymyili ja laski kätensä miehen käsivarrelle ja hetken he kävelivät hiljaisuuden vallitessa käytävää pitkin.

”Elise”, Vash kuitenkin viimein sanoi katkaisten hiljaisuuden, ”miksi ihmeessä he olivat vaatekaapissasi?”

”Minä tiesin, että sinä hermostuisit jos näkisit heidät”, nainen vastasi nauraen.

”Minä yritän vain suojella sinua”, Vash vastasi vain hieman häpeilevällä äänellä.

”Minä tiedän”, Elise sanoi hymyillen ja nykäisi veljensä hihaa, ”sitä paitsi. Minusta tuntuu, että he kaksi ovat yhdessä.”

”Yhdessä?” Vash kysyi eikä hän todellakaan ymmärtänyt, mitä hänen sisarensa sillä tarkoitti.

”Ei yhdessä, vaan yhdessä”, nainen yritti tarkentaa, mutta Vash näytti silti olevan täysin pihalla, ”rakastavaisia, yhdessä.”

”Aha, selvä”, Vash mutisi viimein ymmärtäen, mutta samalla miettien miksi ihmeessä asian piti edes kiinnostaa häntä. Elise kuitenkin näytti pitävän tietoa erittäin tärkeänä, koska nainen hihitti hiljaa saatuaan asian selvennettyä veljelleen.

”He eivät vain taida tietää sitä vielä itse”, hän totesi.

*****

”Feliks, voisitko lopettaa patjan potkimisen? Minä haluaisin nukkua”, Toris pyysi tottuneella tavalla. Joskus hän oli ollut harmistunut siitä, että hänen huonetoverinsa oli erittäin levoton iltaisin ja valvoi myöhään, mutta hän oli vuosien aikana tottunut siihen ja nykyään hän ei ollut edes varma, osaisiko nukkua ilman Feliksen liikahtelua ja höpinää iltaisin. Ainakin niinä vuosina, kun hän oli ollut harja tallissa, Feliksen seura oli ollut se mitä hän oli eniten ikävöinyt.

”Mutta Liet”, Feliks valitti, mutta lopetti kuitenkin jalkojensa lyömisen patjaa vasten, ”minulla on niinku todella paljon mietittävää!” Toris kierähti toiselle kyljelleen, jotta näkisi ystävänsä paremmin. Feliks makasi mahallaan omalla sängyllään ja kirjoitti nopeasti jotain pieneen kirjaan, jonka oli kaivanut laukustaan.

”Osaatko sinä kirjoittaa?” Toris kysyi hieman yllättyneenä. Hän ei ollut koskaan nähnyt Feliksen kirjoittavan, mutta mies näytti käsittelevän kynää tottuneesti ja kirjoitti nopeasti jopa hämärässä. Välillä hän vilkaisi peiliä kätensä vieressä, mutta Toris ei ollut kuullut hänen sanovan mitään joten ehkä hän vain katseli omaa kuvajaistaan.

”Tietenkin osaan”, Feliks vastasi nostamatta katsettaan paperista, ”etkö sinä niinku osaa?”

”En”, Toris vastasi rehellisesti, ”kenelläkään ei ollut aikaa opettaa.” Hän oli tullut köyhästä perheestä ja tehnyt töitä niin kauan kuin jaksoi muistaa. Kirjoittamistaito ei muutenkaan ollut kovin yleistä ja Toris oli aina pitänyt sitä taitona, joka opeteltiin vain sitten kun sattui olemaan aikaa. Lukea hän sentään osasi jonkun verran, mutta sitäkin hitaasti.

”Oikeasti?” Feliks kysyi ja vilkaisi häntä hämmästyneenä, kun Toris nyökkäsi, ”minun täytyy todellakin opettaa sinua joku päivä.”

”Se olisi mukavaa”, Toris vastasi ja hymyili hieman kiitollisena, ”mitä sinä suunnittelet nyt?”

”Tanssiaisia tietenkin”, Feliks vastasi ja alkoi taas kirjoittaa asioita ylös. Toris nosti hieman päätään tyynystä ja katsoi häntä epäillen.

”Aiotko sinä järjestää tanssiaiset?” Toris kysyi hieman kauhistuneena, koska edellisen kerran kun Feliks oli järjestänyt sellaiset, hän oli saanut juosta ympäriinsä toteuttamassa miehen toiveita. Se oli ollut hänen elämänsä kaoottisin viikko, mikä oli jo aikamoinen saavutus kun ajatteli millaisessa ympäristössä ja seurassa hän yleensä eli.

”En tietenkään, höpsö Liet”, Feliks kuitenkin sanoi, ”ei ole niinku aikaa sellaiseen. Me menemme jonkun muun tanssiaisiin.”

”Ketkä me?” Toris kysyi tarkennusta.

”Minä, sinä ja Liechte tietty”, Feliks vastasi välittämästi.

”Kuka on Liechte?” Toris kysyi, koska hän ei ollut muistaakseen koskaan kuulutkaan sitä nimeä. Feliks kuitenkin vilkaisi häntä aivan kuin miehen kysymys olisi ollut täysin outo.

”Liechte”, hän sanoi, ”se mukava neito, jonka aiomme pelastaa.”

”Ai, Elise”, Toris tajusi hetken mietinnän jälkeen. Hänen olisi pitänyt arvata, että Feliks antaisi lempinimen hänellekin. Toris ei tosin tiennyt, mistä naisen uusi lempinimi tuli, mutta toisaalta ei hän ollut varma omansakaan alkuperästä. Ehkä se vain tarkoitti jotain sillä oudolla kielellä, jota Feliks puhui välillä.

”Jep, Liechte”, Feliks totesi ja katsoi sitten ystäväänsä miettivästi purren samalla kynänsä päätä, ”millaisen asun niinku haluat, Liet?” Toris, joka alkoi olla jo olla väsynyt ja vaipua uneen, haukotteli ja kiskoi peittoa paremmin ylleen. Hän ei edes muistanut milloin oli viimeksi nukkunut oikeassa sängyssä.

”Saat valita”, hän lupasi sulkiessaan silmänsä, ”kunhan se ei ole mekko.” Feliks naurahti hiljaa.

”Siis mekko on niin minulle, Liet”, hän sanoi, mutta Toris hädin tuskin edes kuuli hänen ääntään ennen kuin uni vei vallan ja hän nukahti. Feliks pysyi hereillä vielä hetken kirjoittaen kunnes oli mielestään luonut hyvän suunnitelman ja taitteli paperi huolella talteen. Sitten hän katsoi hetken rauhallisena nukkuvaa ystäväänsä ennen kuin puhalsi pöydällä olevan kynttilän sammuksiin ja nukahti itsekin.

*****

 ”Ja älkää tulko enää takaisin”, Vash sanoi heille hyvästiksi, mutta se ei Feliksen mielestä ollut selvästikään noudattamisen arvoinen neuvo. Hän vain odotti metsässä Toriksen kanssa sen aikaa, että näki Vashin poistuvan kotoa, ja sitten hän hiipi takaisin linnaan juttelemaan Elisen kanssa. Toris tietenkin seurasi perässä, vaikka totesi mielessään olevansa aivan erityisen hyvä ystävä. Joku muu olisi nimittäin tässä vaiheessa viimeistään jättänyt Feliksen yksin, mutta niin hän vain seurasi miehen mukana uskollisesti ja yrittäen pitää huolen ettei Feliks onnistuisi loukkaamaan itseään.

”Tanssiaiset tänä iltana”, Feliks sanoi innostuneena Eliselle, joka näytti hieman epäilevältä ideaa kohtaan, ”siitä tulee tosi hauskaa!”

”En ole oikein varma”, Elise vastasi, ”minun ei pitäisi poistua täältä.”

”Mutta se kestää niinku pari tuntia vain”, Feliks suostutteli häntä, ”ja se paikka on tosi lähellä. Minä tiedän, että sinä ihan oikeasti haluat tehdä jotain jännää edes kerran.” Elise epäröi siltikin, mutta hänen kasvoillaan vivahti myös pohtiva ilme.

”No, jos minä vain kävisin nopeasti”, hän mumisi lopulta, ”veli on tänään myöhään poissa, joten ehtisimme hyvin tulla takaisin ennen kuin hän palaa.” Feliks hymyili voitonriemuisena ja taputti käsiään innoissaan.

”Juuri noin!” hän huudahti, ”ja me niinku olemme siellä koko ajan myös, joten sinä olet täysin turvassa.”

”Feliks, en ole aivan varma…”, Toris sanoi, sillä hän tiesi hyvin että he kaksi eivät tosiaankaan olleet sotureita tai sankareita, joten Elisen turvallisuus ei välttämättä ollut kaikkein varminten taattu heidän vastuullaan. Toris ei pitänyt itseään taistelijana eikä hän ollut koskaan halunnut tulla sellaiseksi. Hän oli joskus nähnyt Ludvigin harjoittelevan pihalla ja pari kertaa todistanut myös sitä mitä tapahtui aina kun Mathias tuli tervehtimään Tinoa. Lukas oli kerran todennut, että Tinon luona käyminen oli Mathiakselle vain tekosyy ottaa jälleen uusintaottelu Berwaldin kanssa.

”Hys, Liet”, Feliks sanoi edes katsomatta ystäväänsä, ”siitä tulee tosi mahtavaa!” Elisekin alkoi hymyillä hieman ja selvästi miettiä asiaa en enemmän, koska hänen silmänsä alkoivat kirkastua innosta.

”Oih”, hän kuitenkin voihkaisi ja hänen ilmeensä vaihtui nopeasti pettyneeksi, ”minulla ei ole yhtään sopivaa mekkoa ja eihän minua ole edes kutsuttu mihinkään tanssiaisiin.” Feliksen hymy ei kuitenkaan hyytynyt eikä hän näyttänyt yhtään epäilevältä.

”Älä huoli, kultapieni”, hän sanoi ja iski silmäänsä, ”minä huolehdin kaikesta!”

”Feliks”, Toris huokaisi sillä jotenkin hänelle tuli yhtäkkiä paha aavistus asiasta, mutta hänen ystävänsä jätti hänet jälleen huomiotta.

”Liet, jää sinä tänne pitämään seuraa Liechtelle”, hän sanoi ja kiiruhti sitten alas tornin portaat ennen kuin kumpikaan ehti estää häntä tai kysyä mitään muuta.

”Liechte?” Elise kysyi Feliksen mentyä ja katsoi Torista hieman hämmentyneenä.

”Älä kysy”, Toris vastasi olkiaan kohottaen, ”en minäkään tiedä, mistä hän keksii nuo lempinimet.”

*****

Tim istui hevosensa selässä, mutta ei juuri keskittynyt ohjaamiseen vaan antoi ratsun seurata rauhassa vankkureiden vierellä. Hevosten kaviot tömähtivät pehmeästi osuessaan tietä peittävään neulaskerrokseen eikä edes valjaiden narina tai vankkurien pyörien kitinä täysin rikkonut metsän hiljaisuutta.

”Pitäisiköhän meidän mennä enemmän länteen?” Tim kysyi ääneen ja Lux kohautti olkiaan.

”Sinun täytyy pyytää Mathias mukaan, jos menemme sinne”, hän muistutti, ”siellä on enemmän roistoja.”

”Ai niin tosiaan”, Tim totesi, ”hän taitaa olla vielä kotona, ehkä jos lähetän viestin? Lukas kuitenkin heittää minua taas jollain, jos menen sinne itse.”

”Minä olen edelleen sitä mieltä, että sinä ansaitsit sen”, Lux vastasi tyynesti.

”Petturi”, Tim sanoi ja korjasi hieman asentoaan satulassa, ”onko meillä muuten enää yhtään näkymättömyysjauhoa jäljellä?” Lux mietti hetken, mutta kohautti sitten olkiaan.

”En tiedä. Sinä olet se, jonka pitäisi tietää”, hän totesi ja Tim hieraisi leukaansa.

”Ehkä tarvitsen kirjanpitäjän”, hän totesi mietteliäällä äänellä, koska tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun hänen järjestyksensä ei toiminut aivan niin kuin piti.

”Kunhan hän sitten hoitaa myös laskutuksen, vakuutukset ja kaikki muut paperityöt, joita välttelet henkesi uhalla”, Lux sanoi.

”Minä vihaan paperitöitä”, Tim mutisi ja kiskaisi sitten ohjista hahmon ilmestyttyä tielle heidän eteensä. Hänen kätensä oli jo miekan kahvalla, kun hän tajusi tuntevansa hahmon.

”Hei”, Feliks sanoi ja heilautti kättään. Hän istui täysin tyytyväisenä ruskealäikkäisen ponin selässä pelkkä köydenpätkä ohjina ja ilman satulaa. Kon oli hieman tuohtunut siitä, että ihminen oli löytänyt sen ja vienyt pois lilojenlehmien niityltä, mutta oli ihminen sentään luvannut sille porkkanan ja paluun takaisin niitylle tehtävän jälkeen, joten Kon antoi Feliksen istua selässään. Tosin poni oli aavistuksen liian pieni aikuiselle miehelle ja Feliksen jalat melkein hipoivat maata.

”Mitä sinä täällä teet?” Tim kysyi, ”ja missä poikaystäväsi on?”

”Liet on vain tosi hyvä ystävä”, Feliks sanoi tottuneesti, ”ja minä niin kuin tarvitsen jotain sinulta.”

”Yllätys”, Tim mutisi, ”mitä haluat?” Hän olisi myös voinut kieltäytyä avusta, mutta Feliks vaikutti siltikin tyypiltä, jonka toiveita ei kannattanut jättää toteuttamatta. Ei siksi, että hän olisi suuttunut vaan lähinnä siksi, että hän osasi olla tarvittaessa todella ärsyttävä.

”Ihan jotain tosi pientä”, Feliks vastasi, ”mekon, muutaman korun, kengät ja sellaista.”

”Niitä saa tavallisista kaupoista”, Tim totesi, mutta Feliks vain hymähti.

”Ei sellaisia, millaisia minä haluan”, hän sanoi ja Tim katsoi häntä pitkään ennen kuin nyökkäsi ja laskeutui alas ratsailta.

”Katsotaan sitten”, hän lupasi.

Melkein tunti myöhemmin Tim katui sitä, ettei ollut piiloutunut paremmin tai uhmannut riskiä siitä, että Feliks olisi alkanut hankalaksi. Mies oli hankala nimittäin jo nyt.

”Eikö sinulla ole niinku todellakaan mitään parempaa?” Feliks kysyi tuohtuneena ja nosteli Timin esittelemiä mekkoja, ”nämä kaikki ovat niin viime vuotta.”

”Minä ole kauppias, en räätäli”, Tim vastasi, ”jos ei kelpaa, etsi joku muu.” Feliks nyrpisti nenäänsä, mutta ei kuitenkaan lähtenyt etsimään ketään muuta kiusattavaksi, vaikka Tim oli sitä jo toivonut.

”Ei ole aikaa”, mies sanoi, ”sitä paitsi me niinku tarvitsemme jotain lumottua!”

”Miksi mekon pitää edes olla lumottu?” Tim kysyi. Hänellä ei muutenkaan ollut valikoimissaan kovin montaa lumottua vaatekappaletta ja kaikki harvat mekot hän oli jo näyttänyt Felikselle. Yksi niistä oli valmistettu kokonaan hämähäkinseitistä, toinen kullasta ja kolmas vaihtoi väriä käyttäjän mielialan mukaan. Kenkiäkin hänellä oli erilaisia, mutta kaikki eivät olleet tanssikenkiä. Hänellä kuitenkin sattui olemaan pari korkokenkiä, jotka jättivät jälkeensä kukkia, ja muutamat lasiset tanssikengät. Hänellä oli myös muutama kirottu vaate, mutta hän oli jättänyt ne mainitsematta, koska hänellä oli tunne, ettei Feliksellä ollut tarvetta paidalle, joka jäi kiinni käyttäjänsä ihoon, tai kengille jotka pakottivat pukijansa tanssimaan ikuisuuden.

”Liechten täytyy todellakin löytää tosirakkaansa”, Feliks selitti, ”joten tarvitaan jotain, mikä auttaa häntä löytämään hänet yhden illan aikana!” Tim näytti aina hieman kyllästyneeltä, mutta nyt hänen ilmeessään oli myös vivahde epäilystä.

”Sellaisella asialla kuin tosirakkaus ei pitäisi koskaan leikkiä”, hän totesi, vaikka muisteli varoittaneensa asiasta jo kerran, ”usko pois. Minä tiedän.”

”Hän tosiaankin tietää”, sivummalle odottamaan jäänyt Lux totesi, mutta Feliks ei näyttänyt siltikään uskovan.

”Tämä ei ole niinku leikkimistä”, hän sanoi, ”tämä on ihan tosi juttu.” Tim katsoi häntä epäillen, mutta huokaisi sitten ja antoi periksi.

”Omapahan on kohtalosi”, hän mutisi ja kaivoi sitten vielä jotain esille, ”tämä on ehkä se mitä haluat.” Hän ojensi Felikselle kultaisen sormuksen, jossa oli koristeena yksi ainoa timantti. Sormus ei ollut kovin erikoisen näköinen muutoin ja se näytti vanhalta.

”Mikä tämä on?” Feliks kysyi ja tutki sormusta tarkkaan.

”Lumottu sormus. Ne ovat oudon yleisiä, ihan kuin kaikista noidista olisi hauskaa lumota sormuksia harrastuksena”, Tim sanoi, ”tämä on kuitenkin sellainen, joka luo käyttäjänsä ylle juuri sellaiset vaatteet kun hän haluaa.”

”Jonkinlainen illuusio?” Feliks kysyi, mutta Tim pudisti päätään.

”Enemmänkin pieni muodonmuutos”, hän totesi, ”illuusio ei luo muuta kuin kuvan, mutta tuon avulla vaatteiden paino, tunne ja ääni on aivan oikea. Lisäksi se vaatii toimiakseen sen, että käyttäjällä on jo valmiiksi jotain päällään toisin kuin illuusio.” Lux naurahti jostain syystä ja Tim vilkaisi häntä tuimasti.

”Se tapahtui vain kerran”, mies mutisi, mutta Lux vain pudisti päätään nauraessaan. Feliks ei kuitenkaan välittänyt heistä vaan pujotti sormuksen oikean kätensä etusormeen ja katsoi ihaillen kuinka hänen tutut vaatteensa vaihtuivat joksikin aivan muuksi. Ensin hänellä oli vain matkasta kuluneet ja yksinkertaiset housut ja paita, mutta muutamassa sekunnissa hän oli saanut päälleen polvipituisen ruutuhameen ja liivitakin, jossa oli kullatut napit. Hän ihaili lopputulosta hetken ja nyökkäsi sitten.

”Minä otan tämän”, hän sanoi, ”ja myös tuon roosanvärisen mekon tuolla, mutta ei lasikenkiä. Kuka ihme edes haluaa niinku käyttää lasikenkiä?”

”Ne olivat suosittuja yhteen aikaan”, Tim totesi olkiaan kohottaen ja tyytyväisenä siitä, että mies jättäisi hänet pian taas rauhaan.

”Mitä nämä maksaa?” Feliks kysyi ja Tim joutui miettimään hetken asiaa.

”En tiedä, mitä pyytäisin sinulta nyt”, kauppias lopulta vastasi, ”mutta jos suostut, kerään maksun myöhemmin.” Feliks näytti epäilevältä, mutta nyökkäsi kuitenkin ja he löivät kättä päälle sopimuksen sitomiseksi.

”Kunhan et halua esikoislastani”, hän totesi ja jatkoi ennen kuin Tim ehti sanoa mitään, ”siis, ensinnäkin minä en aio saada lapsia ja toiseksi, miksi kukaan edes haluaisi muiden ihmisten lapsia maksuksi? Siis kohtahan siinä olisi niinku kaikki nurkat täynnä kakaroita.”

”Kerrankin joku ymmärtää”, Tim totesi hieman yllättyneellä sävyllä Feliksen kadotessa metsään valkoruskean poninsa kanssa. Lux venytteli ja nousi ylös maasta, missä oli istunut vankkurien pyörään nojaten. Hän kipusi nopeasti takaisin kuskinpukille ja odotti sitten, että Tim ehti nousta satulaan, ennen kuin pyysi hevosta eteenpäin.
 
”Miten hän edes löysi minut taas?” Tim kysyi ääneen sillä yleensä ihmiset olivat onnekkaita, jos löysivät hänet kerran ja tyhmiä jos löysivät kahdesti, ”ja miksi minun täytyy aina olla mukana kaikkien seikkailijoiden retkissä?”

”Se on sinun työtäsi”, Lux muistutti häntä.

”Minä en pidä työstäni”, Tim vastasi, vaikka oikeasti hän suurimman osan aikaa piti siitä mitä teki. Kauppojen tekeminen oli niin hauskaa ja vielä hauskempaa oli nähdä ihmisten ilmeet, kun hän pyysi jotain mahdotonta maksuksi.

”Sinä pidät hyvin harvoista asioista”, Lux totesi hetkeäkään epäröimättä ja katsoi sitten miestä vakavasti, ”jos saisit nyt tässä paikassa valita uuden elämän, mikä sinusta tulisi?” Hän oli olettanut Timin olevan hetken aivan hiljaa ja sitten toteavan jotain siihen suuntaan, että oikeastaan hän oli ihan tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Mutta mies ei tehnytkään niin. Hän kyllä vaikeni, mutta hänen kasvoilleen kohosi haaveileva ilme ja hän tuijotti hetken tyhjyyteen ennen kuin vastasi.

”Tulppaaniviljelijä”, hän sanoi varmalla äänellä, ”minusta tulisi tulppaaniviljelijä.”

”Tulppaaniviljelijä?” Lux kysyi hämmästyneenä. Olihan hän huomannut Timin epätavallisen intohimon tulppaaneja kohtaan, mutta hän oli aina kuvitellut sen johtuvan vain siitä että hänellä oli oltava jotain mistä tapella Sadikin kanssa.

”Jep”, Tim sanoi, ”viljelisin kauniita tulppaaneja ja vapaa-ajalla istuisin talon kuistilla polttamassa piippua ja ihailemassa peltoja. Voisin palkata Mathiaksen linnunpelättimeksi ja sinä voit auttaa sadonkorjuun aikaan.”

”Tätä en osannut odottaa”, Lux myönsi ja Tim hymyili hieman vilkaistessaan häntä.

”Minä olen täynnä asioita, joita kukaan ei osaa odottaa”, mies totesi ja kannusti sitten ratsuaan eteenpäin, ”mennään nyt nopeasti ennen kuin se tyyppi tulee takaisin.”


A/N: Kaikki muut tietävät että Puola ja Liettua kuuluu niin yhteen, mutta ne ei vaan ite huomaa.
Eikä Sveitsi tehnytkään heille mitään kamalaa!
Seuraavan luvun nimi on: Saanko tämän tanssin? Siinä mennään tanssimaan (oli varmasti yllätys. Miksi muuten mun fikeissä aina tanssitaan? Mä en ees pidä tanssimisesta eikä mua saa tekemään sitä sitten millään) ja myös yksi uusi hahmo näyttäytyy! Hänet on mainittu kerran aiemmin yhdessä tän sarjan fikissä, joten yrittäkää nyt illan ratoksi arvata.

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 3.osa 20.10
« Vastaus #12 : 21.10.2014 00:46:09 »
hahahaa arvasin et sie jotain hommaat ko kyttäsin mitä keskustelu alueella tapahtuu-aluetta :) Itse vain kopioin ń:n ja liitin sen sitten tekstin perään.. on se toki noinki hiasta.. tai liittynee oikiastaan siihen et muistaa käyttää sitä sit.

Mietinkin jo etteikö Vash aio kysyä kaapissa olosta mitään, sillä olisihan tyhmää olla ihmettelemättä asiaa. Ihanasti piti Elisen myös rautalangasta vääntää muukalaisten suhde<3
Lainaus
”me jaamme huoneen myös kotona.”
Ja tuohan ei yhtään vähennä niitä epäilysten määrää(ja sisäinen fanityttönihän ei tokikaan alkanut hihkua ja awwwitella ::)) :D olisivat nyt sanoneet että jakavat sängynkin. sekä peiton. ynnä tyynyn ;D
 Kenenköhän mekkoa Feliks piirteli? ja mistäpä se ne tanssiaiset tähän hätään löytää?
Hollanti parkaa sie kiusaat näillä intopinkeillä seikkailijoilla, alkaa hivene käydä sääli.. mutta on niin mukavaa lukea sitten niitä kotkotuksia ja valituksia siltä. Enkö olekin reilu Hollantia kohtaan :D Tulppaanifarmari ei hullumpi alanvaihdos, jos nyt siihen ikänään malttaa ryhtyä. Mathias taatusti arvostaisi työtään ;) mutta voipi olla et Lukas alkaisi vuokrata veljeään (ei ole sit yhtään pervon kuulosta)  variksen pelätiksi :D

Lainaus
”Enemmänkin pieni muodonmuutos”, hän totesi, ”illuusio ei luo muuta kuin kuvan, mutta tuon avulla vaatteiden paino, tunne ja ääni on aivan oikea. Lisäksi se vaatii toimiakseen sen, että käyttäjällä on jo valmiiksi jotain päällään toisin kuin illuusio.” Lux naurahti jostain syystä ja Tim vilkaisi häntä tuimasti.

”Se tapahtui vain kerran”, mies mutisi, mutta Lux vain pudisti päätään nauraessaan.
  Mitä ihmettä silloin tapahtui?  meinaatko tunkea tähän tarinaan vielä(olemattoman) viittauksen satuun keisarin uusista vaatteista?


      hamsu

ps. oikeasti nää sun tarinat alkaa ihan oma alotteisesti rönsyillä mielenkiintoisia sivujuonia suuntaan jos toiseen lukijoitten päässä(ja varmaan siekin saat vaan lisää vettä myllyyn näistä ulostuonneista) :)

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 3.osa 20.10
« Vastaus #13 : 21.10.2014 16:25:13 »
Kaksi lukua ehti jo ilmestyä=)

Voi Puolaa ja Liettuuaa miten se vaan aina menee niin että kaikki muut tajuaa heti ketkä kuuluvat toisilleen mutta sitten tämä pari ei ymmärrä sitä vaikka kuinka yrittää vinkata tai sanoo suoraan. Ihana tuo missä Kon lähti omille teilleen, ponit on kyllä joskus tosi rasittavia juuri sen vuoksi että ne osaa nuo karkaus temput, vaikka ne on kyllä aivan älyttömän söpöjä.

Hollanti haluaa tulppaaninkasvattajaksi ihanaa<3, onhan se hyvä että kiireisellä kauppiaallakin on unelmia. Harva mieshahmo jaksaa innostua muiden suhde elämästä se taitaa olla enemmän näitä naistenjuttuja, tai ainaakaan Vashia ei näyttänyt kamalasti tieto kiinnostavan, tosin ehkä vuorilinnassa asuminen aiheuttaa sitä. Elise sai lempimen, nousee kyllä mieleen että milloinkahan hän hyväksyy jonkun nimen niin ettei nimeä itse häntä uudelleen.

”Ja älkää tulko enää takaisin”, Vash sanoi heille hyvästiksi, mutta se ei Feliksen mielestä ollut selvästikään noudattamisen arvoinen neuvo.
Niin aika moni harrastaa sitä että sivuttaa ohjeet, tosin itse epäilen että Feliks voisi olla niitä henkilöitä joilla on valikoiva kuulo ja että hän kuule vain sen mink' haluaa kuulla.


”Ai niin tosiaan”, Tim totesi, ”hän taitaa olla vielä kotona, ehkä jos lähetän viestin? Lukas kuitenkin heittää minua taas jollain, jos menen sinne itse.”

”Minä olen edelleen sitä mieltä, että sinä ansaitsit sen”, Lux vastasi tyynesti.

”Petturi”, Tim sanoi ja korjasi hieman asentoaan satulassa
Sisarussuhteet ovat sitten ihania. Minä ainakin tulkitsen nämä kaksi veljeksiksi, en tosin tiedä kuuluuko se ficin juoneen.


”Yllätys”, Tim mutisi, ”mitä haluat?” Hän olisi myös voinut kieltäytyä avusta, mutta Feliks vaikutti siltikin tyypiltä, jonka toiveita ei kannattanut jättää toteuttamatta. Ei siksi, että hän olisi suuttunut vaan lähinnä siksi, että hän osasi olla tarvittaessa todella ärsyttävä.
Tuo taitaa myös olla yksi niistä taitolajeista joita jotkut omistavat

Melkein tunti myöhemmin Tim katui sitä, ettei ollut piiloutunut paremmin tai uhmannut riskiä siitä, että Feliks olisi alkanut hankalaksi. Mies oli hankala nimittäin jo nyt.
No hankala ihminen on usein hankala ihan tahtomattaakin.

[/quote]
”Minun nimeni on Feliks”, hän sanoi ja osoitti sitten Torista, ”ja tuossa on Toris.” Toris vilkaisi häntä hämmästyneenä.

”Sinä tiedät minun oikean nimeni?” hän kysyi sillä tämä oli varmasti ensimmäinen kerta koskaan, kun Feliks sanoi sen nimen. Mies oli heti alusta lähtien alkanut kutsua häntä Lietiksi eikä Toris ollut oikeastaan koskaan saanut selville, miksi hän teki niin tai mistä nimi tuli.
Naurahdin tässä kohdassa, tää oli jotenkin vain niin aww. Feliks taitaa olla niitä ihmisiä joista on hauska antaa lempinimiä ja unothaa etunimet.


”Feliks!” Toris huudahti taas, ”et sinä voi vain kysellä tuollaisia.” Feliks vilkaisi häntä samalla kun naputteli sormiaan tuolin käsinojia vasten.

”Miksen voi?” hän kysyi ja Toris huokaisi hieman ennen kuin vastasi.

”Sellainen ei ole hyvien tapojen mukaista”, hän selitti, mutta Feliks vain kohotti toista kulmaansa kysyvästi ja epäillen.

”Mutta kaikki on niin paljon nopeampaa näin”, mies totesi ja Toris pudisti päätään yrittäen keksiä tarpeeksi vakuuttavaa vastusta, kun Elise naurahti ääneen.
Suorasukkaiset hahmot on jostain syystä aivan ihania, he kun eivät osaa kierrellä kohteliaisuuksien kautta vaan kysyvät tai kommentoivat suorasti.


Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 3.osa 20.10
« Vastaus #14 : 21.10.2014 23:20:18 »
hamsu: Ahaa! Siekin käytät stalkkaustoimintoa! Mie jo luulin et mie oon ainut...
Kiitos kommasta!
Lainaus
Mitä ihmettä silloin tapahtui?  meinaatko tunkea tähän tarinaan vielä(olemattoman) viittauksen satuun keisarin uusista vaatteista?
Jos mä joskus kirjotan Timin kootut seikkailut, niin eikö toi olis aika hyvä siihen?

Lainaus
ps. oikeasti nää sun tarinat alkaa ihan oma alotteisesti rönsyillä mielenkiintoisia sivujuonia suuntaan jos toiseen lukijoitten päässä(ja varmaan siekin saat vaan lisää vettä myllyyn näistä ulostuonneista) :)
Aivan! Juuri noin se menee. Siksi musta on niin mukava saada kommenttia, koska joskus en ole ite ees tajunnut ajatella jotain juttua ja sitten joku mainitsee sen ja pam! juoni lähti taas johonkin ihan toiseen suuntaan. (Jatkakaa vaan samaan malliin!)

Kuolotar: Kiitos! Kiva kun pidit :)

Lainaus
Minä ainakin tulkitsen nämä kaksi veljeksiksi, en tosin tiedä kuuluuko se ficin juoneen.
On ne veljiä, mutta jostain syystä en koskaan mainitse sitä (outoa...) Kaunotaressa taidettiin vain huomauttaa, että "Lux on jotain sukua Timille" joten se jäi vähän hämäräksi... Mut taitaa ne canonissakin olla veljiä (vaikka Luxembourg ei oo esiintynyt kun ehkä pari kertaa?)


Uusi luku! Tässä oli sitten ne kaikki, mitä sain syyslomalla tehtyä, joten tämän jälkeen joudutte (tai saatte, miten vaan) odottaa taas. Mutta jospa tää olis odottamisen arvoista.


Neljäs osa: Saanko tämän tanssin?

”Minä en ole siltikään aivan varma”, Elise sanoi, vaikka he olivat jo perillä kartanolla, jossa järjestettiin tanssiaiset sinä iltana. Toris ja Elise eivät ymmärtäneet, miten Feliks oli tiennyt tanssiaisista ja kartanon sijainnista, mutta Toris epäili peiliä syyksi. Tosin se ei selittänyt sitä, miten ihmeessä Feliks oli onnistunut näin lyhyellä varoitusajalla saamaan heille kutsut. Siinä he nyt olivat, Feliks pukeutuneena mekkoon, jonka oli ostanut Timiltä, Elise nyppien levottomana sormuksen hänelle antaman mekon pitsihihoja ja Toris, joka tunsi olonsa hieman epämukavaksi lainatuissa vaatteissa. Feliks oli ostanut omat vaatteensa, mutta Torikselle hän ja Elise olivat muokanneet joitain Vashin vaatteita sopivaksi. He eivät olleet kysyneet mieheltä itseltään lupaa, mutta Elise vakuutti että hänen veljensä ei pitänyt näteistä vaatteista ja tuskin edes huomaisi Toriksen lainanneen niitä.

”Nyt on todellakin liian myöhäistä perääntyä”, Feliks totesi ja katsoi kartanon loistoa päättäväisenä. Pihamaalla oli jo useita hevosvaunuja ja suurista ikkunoista he näkivät korkea-arvoisten vieraiden tanssivan upeissa puvuissaan ja palvelijoiden kantavan lisää herkkuja pöytiin.  Kartano ja sen pihamaa olivat valaistut ja vartijoilla oli kiillotetut varusteet. Toris oli aivan varma, että he jäisivät kiinni jo heti ovella. Elise ja Feliks ehkä menisivät aatelisista, mutta Toris oli tallipoika ja tallipoikana hän pysyisi.

”Feliks, oletko sinä aivan tosissasi?” Toris kysyi jälleen kerran hermostuneena, mutta hänen ystävänsä vain taputti rohkaisevasti hänen käsivarttaan.

”Tietenkin Liet”, hän sanoi ja kääntyi sitten Elisen puoleen, ”muista, sinä olet nyt herttuatar Liechte. Pidä peitetarina, näytä viehättävältä ja tee juuri niinku minä sanoin. Meidän täytyy todellakin lähteä keskiyöllä, joten tule heti ulos, kun kuulet kellon lyövän.” Elise nyökkäsi ja veti syvään henkeä vielä kerran ennen kuin asteli pihan poikki. Hän ojensi kutsunsa ovimiehelle, joka vain vilkaisi sitä pikaisesti ennen kuin päästi naisen hymyillen sisälle muiden joukkoon.

”Tästä tulee tosi hienoa”, Feliks sanoi ja nykäisi sitten Torista hihasta, ”tule, meidän vuoro.”

”Mutta Feliks…”, Toris yritti, mutta Feliks otti häntä tiukasti kiinni käsivarresta ja melkein raahasi hänet pihan poikki. Toris oli niin varma, että kukaan ei koskaan uskoisi heitä. Toriksessa ei ollut mitään korkea-arvoista ja Feliks oli pukenut päälleen mekon. Tino oli kertonut heille aivan tarpeeksi kauhutarinoita niistä juhlista joihin oli Berwaldin kanssa joutunut, joten Toris ei ollut varma, halusiko hän edes olla mukana sellaisissa. Feliks ei kuitenkaan antanut vaihtoehtoja.

”Hyvää iltaa”, ovimies toivotti kohteliaasti, kun Feliks ojensi hänelle heidän kutsunsa. Toris ei edes tiennyt, mitkä nimet mies oli heille keksinyt, joten hän katsoi levottomana kuinka ovimiehen silmät levisivät ja hän näytti yhtäkkiä hyvin järkyttyneeltä. Tässä se sitten oli, Toris ajatteli, nyt me joudumme vankilaan eikä kukaan ole pitämässä Elisestä huolta eli Vash todellakin tekisi heille jotain ikävää heti kun saisi heidät käsiinsä.

”Teidän korkeutenne!” ovimies kuitenkin huudahti pidättämiskäskyn sijaan ja kumarsi syvään Feliksen edessä, ”olkaa hyvä, ilmoitan tulostanne välittömästi.”

”Kiitos, hyvä herra”, Feliks vastasi täydellisellä aatelisäänellä eikä antanut Toriksen jäädä paikoilleen ihmettelemään vaan kiskoi miehen mukanaan sisälle.

”Feliks…”

”Hys, Liet”, Feliks kuiskasi ja vilkutti puolihuolimattomasti muutamalle aateliselle ohittaessaan heidät. Toris päätti, että näin oudossa tilanteessa oli luultavasti paras vain seurata häntä, koska ainakin Feliks näytti tietävän mitä teki. Pian he saapuivat tanssisalin ovelle ja täälläkin ovimies kumarsi Felikselle syvään ennen kuin löi kepillään lattiaa ilmoituksen merkiksi.

”Saanko esitellä”, hän sanoi arvokkaalla äänellä, ”hänen korkeutensa Polonian kuningaskunnan prinsessa Felicia ja kihlattunsa lordi Lietuva.” Feliks esitti jälleen täydellistä aatelista antamalla katseensa kiertää salia vain kerran ja asetellen sitten sulavan itsevarmasti väkijoukkoon hermostunut Toris käsipuolessaan. Ihmiset tuntuivat väistävän heidän tieltään ja monet tuijottivat avoimesti, mutta vihaisen sijaan he näyttivät ihailevilta ja ehkä jopa hieman kateellisilta.

”Polonian prinsessa Felicia?” Toris kysyi kuiskaten myöhemmin, kun väki alkoi tottua heihin eivätkä he olleet enää aivan huomion keskipiste, vaikka monet lähettyvillä olijat tarkkailivatkin heitä, ”et keksinyt mitään huomaamattomampaa?” Feliks tuhahti ja pyöräytti silmiään.

”Polonialla on jotain kaksikymmentä prinssiä ja prinsessaa”, hän totesi, ”kukaan ei huomaa, jos olen yksi heistä.”

”Mutta nyt kaikki katsovat meitä”, Toris sanoi ja yritti hymyillä, kun ohitse kulkevat aatelisneidot vilkuilivat häntä. Hän ei ollut varma, oliko se hyvä vai huono merkki että naiset kikattivat päästyään kauemmas, mutta Feliksen ote hänen käsivarrestaan kiristyi heti.

”Se on tosi hyvä juttu”, Feliks vastasi ja loi kylmän katseen kikattaneita neitoja kohti, ”Liechten on nyt niinku tosi paljon helpompi löytää tosirakkaansa, kun kaikki turhat tyypit ovat kiinnostuneita meistä eikä hänestä.”

”Niin no, tuolla logiikalla”, Toris mumisi ja vaikeni, kun arvokkaan näköinen rouva käveli lähemmäs heitä pidellen viuhkaansa taiteltuna kättään vasten.

”Prinsessa Felicia”, nainen sanoi ja niiasi, muttei aivan niin syvään kun ovimiehet olivat kumartaneet, ”kuinka ihastuttavaa nähdä teidät täällä minun vaatimattomissa juhlissani.”

”Paronitar De Byss”, Feliks vastasi sujuvasti ja nyökkäsi. Toris oli aikeissa kumartaa naiselle, mutta Feliks isku kyntensä hänen ihoonsa estääkseen sen. Ne olivat aika terävät kynnet, sillä Feliks oli viilannut ja lakannut ne huolella tätä iltaa varten.

”Sinä olet nyt samaa aatelisluokkaa minun kanssani”, hän kuiskasi nopeasti Torikselle, ”kumarrat vain muille kuninkaallisille.”

”Anteeksi”, Toris kuiskasi sillä mistä hän olisi voinut tietää etikettisääntöjä. Tallissa sellaisia ei tarvittu ja Berwald oli harmistunut enemmän siitä kun häntä kohdeltiin aatelisena kuin siitä että häntä ei olisi kohdeltu sellaisena.

”Pahoittelen seuralaiseni tapoja”, Feliks sanoi ja hymyili paronittarella, ”olemme kihlautuneet vastikään eikä raukka ole vielä tottunut uuteen asemaansa.”

”Täysin ymmärrettävää”, rouva vastasi ja hymyili maireasti, ”muistan itsekin kuinka aikoinaan olin hämmentynyt naidessani paronin. Mutta ei muistella menneitä! Miten kaunis Polonia voi? Olin aivan ihastunut maahanne, kun vierailin siellä muutama vuosi sitten.”

”Oi, Polonia on yhä kaunis”, Feliks sanoi ja Toris toivoi, että mies oli käynyt siellä edes kerran elämässään jotta tietäisi mistä puhui, ”sato tulee olemaan upea tänä vuonna ja kuninkaanlinnan korjaukset on juuri saatu valmiiksi. Teidän täytyy vierailla siellä nyt, kun kaikki on viimeistelty!”

”Pidän asian mielessä”, paronitar lupasi, ”toivon että viihdytte ja nautitte illasta, teidän korkeutenne.”

”Totta kai, paronitar”, Feliks vastasi ja hymyili, kun rouva jatkoi matkaansa juttelemaan muiden vieraiden kanssa. Toris ei kuitenkaan ollut aivan niin tyytyväinen. Hän oli silti levoton tilanteen vuoksi ja hän ei oikein pitänyt tavasta, jolla sai huomiota. Tietenkin Feliks vei siitäkin huomiosta suurimman osan hurmaten kaikki täydellisillä aatelistaidoillaan. Toris ei edes ollut tiennyt, että hänen ystävänsä oli niin hyvä näyttelijä että hän jopa osasi muuttaa puhetyylinsä täysin ollessaan roolissa. Feliksen jutellessa muille vieraille, Toris vain nyökkäili ja hymyili oikeissa kohdissa keskittyen lähinnä pitämään Eliseä silmällä kuin kuuntelemaan ketään. Elisellä onneksi näytti menevän hyvin ja hän jutteli myös muiden vieraiden kanssa näyttäen Feliksen tavoin täysin luontevalta eikä yhtään niin hermostuneelta kuin Toris.

Vasta Feliksen ilahtunut huudahdus herätti Toriksen huomion jälleen tilanteeseen heidän ympärillään. Hän vilkaisi hämmentyneenä ystäväänsä vain huomatakseen, että Feliks ei ollut enää hänen vierellään vaan muutaman metrin päässä juttelemassa vanhemman näköiselle miehelle. Tähän asti Feliks oli pysynyt tiukasti Toriksen vierelle, melkein vahtien häntä samalla kun nautti kutsuista, mutta nyt hän oli lähes täysin huoletta jättänyt ystävänsä ja puhui innostuneen näköisesti tuntemattomalle herrasmiehelle, joka oli pukeutunut jonkinlaiseen sotilasunivormuun ja oli kunniamerkeistä päätellen korkea-arvoinen henkilö. Toris vilkaisi aatelisia ympärillään ja siirtyi nopeasti Feliksen luo ennen kuin kukaan keksisi kysyä häneltä mitään.

”…Jest wszystko w porządku?”, Feliks sanoi miehelle, joka vastasi samalla kielellä ja nyökkäsi. Miehen ilme oli lempeä ja ymmärtäväinen, mutta enemmän Toris keskittyi siihen, että oli ensimmäisen kerran koskaan kuullut jonkun muunkin puhuvan samaa kieltä, kun Feliks välillä puhui. Hän oli ollut puolivarma, että koko kieli oli ollut Feliksen aivan oma keksintö.

”Tak jest”, mies totesi ja nosti sitten katseensa lähestyvään Torikseen, ” on jest ... Przyjacielem?” Feliks kääntyi ja vilkaisi ystäväänsä ennen kuin nyökkäsi.

”Bardzo drogi przyjacielu”, hän vastasi nopeasti ja pujotti sitten taas kätensä Toriksen käsivarrelle, kun mies ehti tarpeeksi lähelle.

”Lordi Lietuva, mikä ilo tavata”, herrasmies sanoi ja taivutti päätään hieman.

”Liet, tämä tässä on sir Dzienkvich”, Feliks esitteli miehen, ”hän on erittäin tärkeä henkilö.”

”Sir, hauska tavata”, Toris tervehti nyökäten ja Feliks taputti hänen käsivarttaan hyväksyvästi.

”Hänen korkeutensa on selvästi mieltynyt teihin, lordi”, sir Dzienkvich sanoi ja Feliks huomautti hänelle jotain terävästi sillä oudolla kielellä jota he kumpikin puhuivat. Herrasmies kuitenkin vain nauroi hyväntahtoisesti ja vastasi nopeasti ennen kuin kiinnitti huomionsa taas Torikseen.

”Felicia on hyvin viehättävä”, Toris vastasi hieman epävarmalla äänellä, koska ei tiennyt mitä hänen oletettiin sanovan. Hänen keskustelukumppaninsa näytti kuitenkin lähinnä vain huvittuneelta ja nyökkäsi.

”Aivan, prinsessa Felicia on hyvin esimerkillinen nuori… nainen”, hän sanoi ja Toris mietti pitkään, kuvitteliko hän vain merkitsevän tauon miehen puheessa. Feliks ei kuitenkaan näyttänyt reagoivan, joten hänkin rauhoittui. Feliks ja herrasmies vaihtoivat vielä muutaman lyhyen sanan ennen kuin sir kumarsi ja poistui toiseen suuntaan.

”Kuka hän oli?” Toris kuiskasi, kun he pääsivät jälleen syrjemmäs muista, ”hän puhui samaa kieltä kuin sinäkin.” Feliks vilkaisi häntä hieman paheksuvalla tavalla.

”Monetkin niinku puhuu sitä kieltä”, hän sanoi palaten hetkeksi takaisin normaaliin puhetapaansa, ”hän on Polonian kuninkaallisen kaartin komentaja ja yksi kuninkaan neuvonantajista.”

”Feliks!” Toris henkäisi kauhistuneena.

”Mitä?”

”Meidän pitäisi lähteä nyt heti”, Toris sanoi ja vilkuili ympärilleen nähdäkseen olivatko vartijat jo lähestymässä, ”nyt he tietävät, että me emme ole kutsuttuja.” Feliks ei kuitenkaan tehnyt elettäkään kiirehtiäkseen ovelle. Oikeastaan hän vain tuhahti ja pyöräytti silmiään aivan kuin Toris olisi heistä se, joka käyttäytyi oudosti.

”Meidän on kutsuttu”, hän sanoi painokkaasti, ”ja minähän sanoin. Poloniassa on niinku lukemattomasti prinsessoja, ei niitä kaikkia voi kukaan muistaa.”

”Ei edes kuninkaan neuvonantaja?” Toris kysyi.

”Ei varsinkaan hän”, Feliks vastasi itsevarmasti ja kiinnitti sitten huomionsa musiikkiin, jota orkesteri alkoi soittaan, ”oi, tämä on suosikkini! Liet, tanssi kanssani!”

”Mutta…”

”Ei muttia, minä tiedän että sinä osaat tanssia”, Feliks sanoi ja katsoi häntä pyytävästi. Hän oli myös oikeassa, sillä Tino oli halunnut omiin tanssiaisiinsa myös palvelusväelleen mahdollisuuden osallistua ja se taas oli ollut Elizalle ja muutamalle muulle erittäin hyvä tekosyy pakottaa kaikki oppimaan tanssimista. Toris myönsi häviönsä, päätti jälleen luottaa Feliksen ja ojensi kätensä kumartaen kevyesti.

”Saisinko tämän tanssin, milady?” hän kysyi tehden täsmälleen niin kuin Eliza oli hänelle paistinpannun uhalla opettanut.

”Olikin jo korkea aika kysyä”, Feliks sanoi arvokkaasti ja tarttui tarjottuun käteen. Hänen mekkonsa helmat kahisivat hieman ja jalokivet säihkyivät, kun Toris johdatti hänet tanssilattialle.

*****

Elise ei sulautunut joukkoon aivan niin sujuvasti kuin Feliks. Hän kyllä osasi käyttäytyä ja hymyili kohteliaasti tervehtiessään muita asiaankuuluvalla tavalla, mutta siltihän ei tuntunut olevan aivan samalla tasolla muiden kanssa. Muut näkivät sen myös ja pian Elise huomasi jäävänsä yksin, kun aateliset kaartoivat häntä. Elise ei ollut varma, mistä se johtui. Siitä oli tosiaan jo kauan kun hän oli ollut kutsuilla edellisen kerran, mutta hän oli aivan varma siitä että muisti kaikki etikettisäännöt siltikin. Olikohan hänen asunsa liian epämuodikas, hän mietti, mutta eihän se voinut olla. Feliks oli auttanut häntä kampauksen kanssa ja neuvonut millaisen puvun hänen pitäisi tehdä sormuksen avulla. Elisen mielestä lopputulos oli sievä. hänen mekkonsa oli tummanpunainen ja se istui täydellisesti olematta kuitenkaan lainkaan ahdistava. Se ei myöskään ollut liian koreileva vaan juuri sopiva Elisen makuun.

Mutta kuitenkin muut aatelisneidot vain kikattivat ja katsoivat häntä töykeästi, jos hän yritti lähestyä heitä. Elise päätti jo lannistuneena, että odottaisi jossain nurkassa kunnes kello olisi kaksitoista ja häipyisi sitten takaisin kotiinsa Toriksen ja Feliksen kanssa, mutta sitten vieras käsi hipaisi kevyesti hänen olkapäätään.

”Anteeksi, jos säikäytin”, tuntematon nainen sanoi, kun Elise käännähti säikähtäneenä ympäri, ”näytit siltä, että olet ajatuksissasi enkä ollut varma, miten saada huomiosi.”

”Ei se mitään”, Elise vastasi ja nainen hymyili hyväntahtoisesti. Hän näytti vanhemmalta kuin Elise, mutta oli kuitenkin pituudeltaan hieman lyhyempi, vaikka käyttikin korkokenkiä. Hän oli palmikoinut paksut hiuksensa olalleen ja vaikka hänen pukunsa oli yksinkertainen, kaikki hänen korunsa näyttivät kalliilta.

”Huomasin, että olet yksin”, nainen sanoi, ”toivottavasti et pahastu seuraani.”

”En tietenkään”, Elise vastasi ja vilkaisi hieman muita vieraita, jotka vilkuilivat heitä nyt uteliaasti, ”minä en vain käy juhlissa kovin usein.”

”Ymmärrän”, nainen vastasi ja poimi täyden samppanjalasin ohikulkevan tarjoilijan tarjottimelta, ”muutama vuosi sitten minä olin samassa tilanteessa, mutta nyt he kaikki ihailevat minua. Ja miksi? Vain siksi, että minulla on enemmän rahaa kuin heillä.” Nainen vaikutti ystävälliseltä ja ainakin hän puhui Eliselle, joten Elisen mielestä tilanne oli kohenemassa. Feliksen tavoitteita hän ei saavuttaisi, sillä hän ei halunnut tai yrittänyt löytää tosirakastaan, mutta ainakin hänellä olisi ehkä sittenkin hauska ilta.

”Ettekö tekään käyneet ennen tanssiaisissa?” hän kysyi ja nainen naurahti hiljaa.

”En olisi päässyt, vaikka olisin halunnutkin”, hän sanoi ja viittoi sitten ympärilleen, ”minä synnyin talonpojaksi. Sain aatelisarvon vasta, kun hankin tarpeeksi rahaa sellaisen ostamiseen.”

”Ah, te olette ostoaatelinen!” Elise huudahti ja tuntemattoman naisen huolella punatut huulet mutristuivat hieman.

”Jos haluat sen noin ilmaista”, hän sanoi.

”Anteeksi en tarkoittanut...”, Elise sanoi heti peläten, että oli loukannut naista, mutta tämä vain pudisti päätään.

”Ei se mitään, sitähän minä olen”, hän vastasi, ”joidenkin mielestä verenperintö on kaikkein tärkeintä, mutta kummasti minun rahani kelpaavat heillekin.”

”Jos saan kysyä, millä tavoin saitte varanne?” Elise kysyi uteliaana ja hänen keskustelukumppaninsa hymähti.

”Peleillä”, nainen vastasi ja kaivoi vapaalla kädellään pienestä käsilaukustaan noppaparin, ”kaikki rakastavat pelejäni. Minulla on kaikenlaisia sellaisia.” Elisen katsoessa hän pyöritteli noppia kämmenellään ja napsautti sitten sormiaan. Nopat katosivat ja tilalle tuli yksi ainoa kortti niin nopeasti, että katsoja olisi voinut kuvitella naisen taikoneen sen noppien tilalle.

”Maljojen kuningatar”, nainen sanoi vilkaistuaan kortin kuvaa, ”hyvä enne.”

”Osaatko sinä taikoa?” Elise henkäisi yllättyneenä. Taikuus oli tunnettua ja yleistä, mutta usein noidat viihtyivät omissa oloissaan eivätkä esiintyneet varsinkaan juhlissa jollei heidät sitten ollut aivan pakko. Nainen kuitenkin vain naurahti kysymykselle ja heilautti kättään saaden kortin katoamaan taas.

”En tietenkään. Minä vain osaan muutaman hyödyllisen tempun”, hän selitti, ”mutta se minusta. Miksi sinä olet ensikertalainen täällä?” Elise hymyili hieman vaivautuneena ja mieti hetken, kertoisiko totuuden vai puolivalheita. Lopulta hän päätti kertoa vain sen verran kuin pystyi.

”Minulla on veli, joka on hieman suojeleva minua kohtaan”, hän selitti, ”veljeni mielestä kutsuilla käynti voi asettaa minut vaaraan.” Vaikka selitys ei ollut kaikkein tavanomaisin, nainen kuitenkin nyökkäsi ymmärtäväisesti ja siemaisi samppanjaansa.

”Minullakin on veli”, nainen totesi ja katseli mietteliäänä kuinka kullanvärisen juoman kuplavanat nousivat hänen lasinsa pohjasta.

”Todellako?”, Elise kysyi, ”onko hänkin täällä tänään?”

”Ei”, nainen vastasi, ”en ole tavannut häntä vuosiin. Hän nimittäin karkasi merille kahden ystävänsä kanssa, kun olimme kaikki vielä nuoria. En ole varma, missä hän on tällä hetkellä.”

”Olen pahoillani”, Elise vastasi. Vaikka Vash osasi välillä olla hankala ja lievästi sanottuna ylisuojeleva, Elise kuitenkin rakasti veljeään ja kammoksui ajatusta siitä ettei enää näkisi häntä. Hänen veljensä oli ainoa, joka oli aina seisonut hänen rinnallaan ja pitänyt hänet turvassa kaikesta huolimatta.

”Älä suotta”, nainen kuitenkin sanoi, ”olen aivan varma, että hänellä on hauskaa missä ikinä hän sitten onkin. Veljeni ja hänen ystävänsä olivat oikeita kauhukakaroita nuorena! He pärjäävät kyllä hyvin ja toisinaan kuulen huhuja heistä.”

”Toivon silti, että tapaatte pien uudelleen”, Elise totesi ja nainen nyökkäsi myöntäen asian.

”Niin minäkin”, hän sanoi, ”hän lähti niin pian, etten edes ehtinyt kertoa perhekirouksesta. Hän on tosin luultavasti jo huomannut sen itse.” Nainen näytti mietteliäältä ja Elise oli jo sanomassa jotain kunnes kuuli kellon alkavan lyödä. Hän vilkaisi kohti kellotaulua ja hämmästyi huomatessaan että se näytti jo keskiyötä.

”Oi, minun täytyy mennä nyt”, hän sanoi ja hymyili naiselle, ”oli hauska tavata… Mikä nimenne olikaan?”

”Lady Mona Bonnefoy”, nainen sanoi, ”ilo oli minun puolellani.” Elise nyökkäsi ja kokosi sitten mekkonsa helmat käsiinsä päästäkseen sujuvammin kiiruhtamaan väkijoukon ohitse ulos. Lady Mona katsoi hänen peräänsä ja hymähti sitten hiljaa.

”Kaikki salaperäiset katoavat aina puolelta öin”, hän totesi ja pani merkille, että myös hänen korkeutensa Polonian prinsessa ja hänen seuralaisensa jättivät tanssisalin samoihin aikoihin, ”no, kaikkea hyvää sinulle, lady Elise.” Hän laski tyhjän lasinsa viereiselle pöydälle ja lähti kävelemään poispäin mekkonsa helmat kahisten vaimeasti. Sormissaan hän pyöritteli hopeakolikkoa, jonka hän hetken päästä heitti ilmaan. Hetki ennen kuin kolikko osui taas hänen käteensä, se muuttui hopeiseksi nopaksi. Nainen naurahti omalle tempulleen ja leikki hetken nopalla ennen kuin tiputti sen taas laukkuunsa.


A/N: Mona Bonnefoy on siis Monaco! Hän ei oikeastaan ole tässä fikissä tärkeä hahmo, mutta halusin esitellä hänet nyt kun sattui hyvä sauma tähän. Hän saattaa esiintyä tässä myöhemminkin ja aika varmasti tulee esiintymään joko Kissanpäivässä tai sitten jossain nimettömässä jatko-osassa sen jälkeen riippuen siitä, mihin haluan kaiken Frukin tunkea (Ne jotka ovat lukeneet "Mereltä päin":n saattavatkin jo arvata, mistä perhekirouksesta Monaco puhui. Hänet myös mainittiin siellä Ranskan sisarena) Ja kattokaa nyt miten luova mie oon noiden nimien kanssa! En löytänyt Monacolle yhtään suositettua nimeä joten hänestä tuli Mona. Ihan niinku Luxembourgista tuli Lux...

Polonia on Puola latinaksi ja Lietuva Liettua liettuaksi. Mä en oo tainut ennen mainita, mutta tässä maailmassa on muuten samanlainen kartta, kuin oikeassa maailmassa. Kaikkia valtiota ei vaan ole siellä vaan suurin osa on pelkästään Itäinen valtakunta, Läntinen valtakunta, Eteläinen valtakunta ja Pohjoinen valtakunta. Sitten mukana on myös esim. Polonia, joka on aika lailla siellä missä Puolakin. Hyvä sanoa näin myöhään, mutta suurin osa tätä sarjaa on keskittynyt Keski/etelä-Eurooppaan. (Se meri, missä seilattiin Pandoran aikaan, oli Välimeri)

Puolan ja tuon toisen tyypin keskustelu on ihan raasti google translate puolaa eikä sillä sinänsä ole mitään merkitystä, mitä he sanoivat (mut jos nyt ihan tahotte niin voittehan te käydä ne kääntämässä huvikseen)

Sitten vielä nopeasti tämä: jos ootte joskus miettineet, että ketä Ruotsilla on/oli töissä ja missä tehtävissä, mie tein listan!
Unkari: linnanemäntä eli tavallaan palvelusväen johtaja, Ranska: hovimestari, Englanti: lakeija/hovimestari/tilustenhoitaja/vastuussa kaikesta, Puola: hovipoika (omasta mielestään juhlamestari), Liettua: tallipoika, Belgia: palvelijatar/sisäkkö, Ukraina: palvelijatar/sisäkkö, Saksa: kokki, Italia: keittiöapulainen/apukokki, Viro: puutarhuri, Preussi: itsepalkkautunut ja Suomi: palvelija (mutta Ruotsin ja kaikkien muiden mielestä hän vain asuu siellä)

Ehkä mä joskus opin puhumaan vähemmän.

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 3.osa 20.10
« Vastaus #15 : 22.10.2014 18:36:40 »


Tanssiaiset on aina ihania katseltavia ja luettavaa, vaikken itse pakosti juhlijana viihtyisikään. Nyt alkoi kiinnostaa Feliksin menneisyys oikein kunnolla, mistähän oiken on tullut linnaan ja muuta sellaista. Et maininnut Feliksin perhetaustoja niin kuin Torisin joten minun mielenkiintoni heräsi. nää hahmot on vain aivan liian kiinnostavia varsinkin kun tuot esille uuden puolen hahmosta. Ja hahmokaarti sen kuin vain lisääntyy, Monaco oli ihana,  jostain syystä sekoitin Unkarin ja Liechtensteinin keskenään, en ymmärrä miten. Sitten alkoi kiinnostaa myös se että missä Sveitsi käy poissa ollessaan.

Nyt toi Monacon perheen kirous alkoi kiinnostaa aika paljon,  pidän tavasta miten tässä maailmassa aina joku tuntee toisen jollain tavalla, se tekee juonesta jotenkin niin mielenkiintoisen ja runsaan. Myös se miten onnistut tuomaan, jotkut henkilöt esille vain niin, että heidät mainitaan ohimennen keskustelussa, on vaikuttavaa.
Feliksin tapa suhtautua asioihin lähes huolettomasti tai omalla tavallaan on ihana ja Toris täydentää tätä suhdetta olemalla huolellinen. Vastakohdat todella täydentävät toisiaan ihanasti. Toivottavasti juonen edetessä selviää miksi Sveitsi on käskenyt pikkusiskon olla piilossa tornissa.


Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Menolly

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 4.osa 21.10
« Vastaus #16 : 29.10.2014 22:30:24 »
He-hei! Ja ihan ekana: Jee! Monaco! Se aina unohdetaan, mutta kun musta se on hirveän jännä hahmo :')
Sveitsi on kanssa hauska, se on niiin kovis, ja silti Liechtenstein sais sen tekemään mitä vaan ;)
Ja se on vielä niin hömelö joissain asioissa:
”Minä tiedän”, Elise sanoi hymyillen ja nykäisi veljensä hihaa, ”sitä paitsi. Minusta tuntuu, että he kaksi ovat yhdessä.”

”Yhdessä?” Vash kysyi eikä hän todellakaan ymmärtänyt, mitä hänen sisarensa sillä tarkoitti.

”Ei yhdessä, vaan yhdessä”, nainen yritti tarkentaa, mutta Vash näytti silti olevan täysin pihalla, ”rakastavaisia, yhdessä.”

”Aha, selvä”, Vash mutisi viimein ymmärtäen, mutta samalla miettien miksi ihmeessä asian piti edes kiinnostaa häntä.
Voi Sveitsi...:)

Puola ja Liet on niin suloisia yhdessä, niiden täytyy vain itse ymmärtää se... Puola on kyllä noiden juhlien kuningatar, se on varma :D
”Mutta nyt kaikki katsovat meitä”, Toris sanoi ja yritti hymyillä, kun ohitse kulkevat aatelisneidot vilkuilivat häntä. Hän ei ollut varma, oliko se hyvä vai huono merkki että naiset kikattivat päästyään kauemmas, mutta Feliksen ote hänen käsivarrestaan kiristyi heti.
Eifersüchtig... (=mustasukaisuutta. Jos ette ymmärtäneet vihjettä, opiskelen saksaa! Tsiisus, pitää lopettaa itteni mainostaminen näissä kommissa...)

”Huomasin, että olet yksin”, nainen sanoi, ”toivottavasti et pahastu seuraani.”

”En tietenkään”, Elise vastasi ja vilkaisi hieman muita vieraita, jotka vilkuilivat heitä nyt uteliaasti, ”minä en vain käy juhlissa kovin usein.”

”Ymmärrän”, nainen vastasi ja poimi täyden samppanjalasin ohikulkevan tarjoilijan tarjottimelta, ”muutama vuosi sitten minä olin samassa tilanteessa, mutta nyt he kaikki ihailevat minua. Ja miksi? Vain siksi, että minulla on enemmän rahaa kuin heillä.” Nainen vaikutti ystävälliseltä ja ainakin hän puhui Eliselle, joten Elisen mielestä tilanne oli kohenemassa.

Jotenkin mä aattelin että tässä olis jotain... Monaco/Liechtensteiniä? Sitä ois kyllä hauska lukea :D

Joku päivä mä meen kyllä seksin tän sun maailman kanssa Vyra. Täytyy alkaa kirjottaa henkilöiden sukulaisuus/rakkaussuhteita ja kirouksia, ammatteja yms. muistiin! Näitä on liikaa (no joo ei todellakaan ;') Lisää vaan!)

Menolly

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 4.osa 21.10
« Vastaus #17 : 02.11.2014 22:26:31 »
Kuolotar: Kiitos! Sinä alat olla tosiaan jäljillä... Sen verran voin nyt jo paljastaa, että Feliksen tausta liittyy suhteellisen tiukasti tähän tarinaan samoin kuin se, miksi ja minne Vash häviää aina välillä
Mä en oo vieläkään päättänyt tuleeko Ranskan ja Monacon perhekirouksesta ihan oma fikki vai Kissanpäivän sivujuoni, kummin työ tahtoisitte?

Menolly: Vielen dank für deine Kommentar~! Mä arvasin, että joku alkaa ajatella Monaco/Liechtensteiniä :D En mä kyllä tarkoittanut sitä, mutta aina saa ajatella ja kuvitella. Näiden hahmojen taustat ja juonet ovat kyllä alkaneet elää ihan omaa elämäänsä. Esimerkiksi Unkarilla on myös ihan oma taustansa, joka paljastuu sitten Kissanpäivissä luultavasti ja se samalla selittää ehkä hieman hänen värväystapojaan.



Viides osa: Uusia suunnitelmia

”Feliks, miten ihmeessä sinä onnistuit hukkaamaan kenkäsi?” Toris kysyi, kun he kolme kävelivät takaisin Elisen kotilinnaa kohti. Feliks, joka oli tosiaankin tiputtanut kenkänsä kiireessä, istui Toriksen reppuselässä ja heilutteli paljaita varpaitaan.

”Minä niinku todellakaan en tiedä”, hän sanoi, ”ensin ne olivat jalassani ja sitten ne vain jäivät johonkin.”

”Entä sukkasi?” Toris kysyi.

”Niistä ei ole todellakaan hyötyä ilman kenkiä, joten otin ne pois”, Feliks sanoi tyytyväisenä ja taputti Toriksen päälakea, ”hop, hop ratsuni!”

”Feliks, minä en ole hevonen!” Toris muistutti.

”Sinusta tulisi niinku tosi söpö hevonen!” Feliks julisti ja Toris huokaisi samalla kun Elise naurahti. Nainen oli käyttänyt sormustaan muuttaakseen asunsa sopivammaksi kävelyä varten, joten punaisen tanssiasun sijaan hänellä oli nyt päällään yksinkertaisempi mekko, jonka alla oli housut, ja hänellä oli jalassaan tukevat saappaat.

”Te olette niin suloisia yhdessä”, hän sanoi hymyillen. Feliks nauroi sille ja Toris tunsi hänen liikahtavan selkäänsä vasten. Hän joutui hieman korjaamaan otettaan, jottei olisi tiputtanut ystäväänsä alas vahingossa.

”Se oli niinku hieno ilta, vaikka emme onnistuneet vielä”, Feliks totesi sillä Elise oli jo ehtinyt kertoa heille kaiken omista kokemuksistaan, ”en muistanutkaan miten tosi kivaa juhliminen on.”

”Minullakin oli ihan mukavaa”, Elise totesi ja hymyili sitten Felikselle, ”mutta minä en oikeastikaan tarvitse tosirakastani. Olen onnellinen näin.” Feliks ei kuitenkaan uskonut.

”Tietenkin sinä niinku tarvitset tosirakkaasi”, hän sanoi, kuten oli sanonut joka kerta, ja haukotteli hieman koska tanssiminen oli väsyttänyt häntä yllättävän paljon, ”kaikki tarvitsevat oman tosirakkaansa. Se on niinku luonnonlaki.” Hänen äänensä alkoi vaimeata ja pää nuokkua muutenkin kuin Toriksen askelten tahtiin.

”Feliks, yritä nukkua hieman”, Toris sanoi ja hymähti, kun Feliks antoi periksi ja painoi poskensa hänen olkapäätään vasten, ”sinä alat aina puhua sekavia kun olet väsynyt, ja minä kannan sinua kuitenkin koko matkan.”

”Tosi hyvä idea, Liet”, hän totesi unisesti ja painoi silmänsä kiinni, ”minun oma rakas Liet…” Toriksen ei edes tarvinnut arvata, että mies oli nukahtanut sillä hetkellä. Tämä ei edes ollut ensimmäinen kerta, kun Feliks nukahti hänen reppuselkäänsä, ja miehellä oli muutenkin ällistyttävä kyky nukkua halutessaan missä vain ja milloin vain. Feliksen hiukset kutittivat hänen nenäänsä, joten hän puhalsi hieman saadakseen ne pois kasvoiltaan. Miehen käsivarret olivat löyhästi hänen harteidensa ympärillä ja jalat puristivat silti hänen vyötäisiään tiukasti. Toris yritti liikkua varovaisemmin ja hän tunnisti ohimennen sen tuoksun, jonka hän oli jo kauan sitten oppinut tuntemaan ystävänsä ominaistuoksuna. Feliks yleensä käytti hajuvesiä silloin kuin pukeutui naiseksi, mutta edes ruusun ja orvokin hajuinen aine ei onnistunut täysin peittämään hänen omaa tuoksuaan. Feliks tuoksui lämpimiltä syyspäiviltä, niittykukilta ja joltain viljalta, jota Toris ei ollut vielä aivan päättänyt. Ehkä se oli kypsyneen kauran tuoksu. Oli hieman outoa, että niinkin korkealentoisella ihmisille kuin Feliks, oli kuitenkin niin maanläheinen ominaistuoksu. Miellyttävä haju se kuitenkin oli ja Toris tunsi tulevansa aina paremmalle tuulelle haistaessaan sen.

”Hän on hyvin erikoinen ihminen”, Elise totesi hymyillen. Hän ei ollut tuntenut miehiä kauempaa kuin pari päivää, mutta silti hän alkoi jo ajatella heitä ystävinään. Se oli mukava ajatus, sillä hänellä ei ollut ollut ystävää aikoihin.

”Hän on erityinen”, Toris myönsi ja Feliks mumisi jotain unissaan samalla kuin painoi kasvonsa paremmin Toriksen kaulaa vasten, ”et uskokaan kuinka paljon kaaosta hän saa joskus aikaan. Lyön vaikka vetoa, että kaikilla kotona on ihan tylsää, kun hän ei ole aiheuttamassa hämmennystä.”

”Sinä taidat välittää hänestä todella paljon”, Elise totesi. Heillä ei ollut muuta kuin täysikuu valonaan pimeällä tiellä, mutta nainen näytti kuitenkin tyyneltä eikä pelännyt varjoja ollenkaan. Toris ei myöskään pelännyt, mutta hänen silmissään viivähti kuitenkin selittämätön katse, kun hän kuuli naisen sanat.

”Tietenkin välitän”, hän kuitenkin vastasi, ”hän on minun paras ystäväni.”

”Sokeita, sokeita kumpikin”, Elise mutisi kuultuaan sen, mutta hän käytti niin hiljaista ääntä, ettei Toris kuullut muuta kuin sen että hän sanoi jotain.

”Mitä sanoit? En kuullut kovin hyvin”, mies kysyi, mutta nainen loihti kasvoilleen lempeän hymyn.

”Oikein kaunis kuutamo tänään”, nainen vastasi hymyillen viattomasti. Sen jälkeen he jatkoivat matkaansa suurimmaksi osaksi hiljaisuudessa ja onnistuivatkin pääsemään takaisin vuoristolinnaan juuri ennen kuin Vash ilmestyi paikalle. Elisen veli näytti erittäin väsyneeltä. Hänen hiuksensa olivat sekaisin ja hän hieroi silmiään toisella kädellään samalla kuin haukotteli. Ehkä se johtui väsymyksestä tai sitten jostain muusta, mutta hän ei edes ärähtänyt nähtyään Feliksen ja Toriksen sisarensa seurassa.

”Mitä te täällä taas teette?” hän kysyi ja jatkoi sitten ennen kuin kukaan ehti vastata, ”anna kun arvaan, tarvitsette yösijaa? Niinpä tietenkin.”

”Se olisi vain kohteliasta, veli”, Elise totesi ja Vash mutisi hetken itsekseen äkäisesti, mutta oli ilmeisesti silti aivan liian väsynyt ajaakseen miehiä pois. Elisen hyväksyvän nyökkäyksen jälkeen Toris jätti sisarukset keskenään ja kantoi Feliksen siihen samaan vierashuoneeseen, jossa he olivat nukkuneet edellisenkin yön. Nukkuva mies mutisi unisesti ja käpertyi kyljelleen sängylle, kun Toris onnistui irrottamaan itsensä hänen otteestaan. Hetken Toris pohti, pitäisikö hänen auttaa mekko pois ystävänsä päältä, mutta lopulta hän kuitenkin päätti antaa sen olla. Feliks näytti täysin tyytyväiseltä ja Toriksella ei ollut juurikaan tietoa siitä, miten mekko oli edes tarkoitus riisua. Hänen mielestään siinä oli aivan ällistyttävän paljon nappeja, nyörejä ja osia, joiden tarkoitusta hän ei edes tiennyt eikä edes ollut varma halusiko tietää. Feliks oli heistä se, joka oli ottanut tehtäväkseen perehtyä kaikkien naisellisten vaatekappaleiden saloihin.

Toris levitti peiton huolella ystävänsä ylle, jotta hän ei paleltuisi yön aikana, ja sitten hän laskeutui kevyesti huokaisten selälleen omalle sängylleen ja nukahti pian. Unessaan hän tanssi Feliksen kanssa taas, mutta hänen uni-Feliksensä ei ollut pukenut päälleen tanssiaismekkoa eivätkä he olleet juhlasalissa. Heidän tanssisalinsa oli se Berwaldin linnan takana oleva pieni niitty, jossa he usein viettivät vapaita iltapäiviään, ja Feliks oli pukeutunut yksinkertaiseen mekkoon, jota hän käytti silloin tällöin kun oli sellaisella tuulella, että halusi käyttää mekkoa. Toris oli aina ajatellut, että se näytti oikeastaan ihan sievältä Feliksen yllä.

*****

”Liet!” Feliks huusi ja Toris hätkähti hieman herätessään. Häneltä meni hetki käsittää, että se oli tosiaan Feliks joka tuijotti häntä, ja että ilmeisesti aamu oli ehtinyt koittaa, koska pienestä ikkunasta tulvi valoa huoneeseen ja Feliks oli pukeutunut taas housuihin ja paitaan.

”Mitä?” Toris kysyi rauhallisesti, koska jos tilanne olisi ollut vakava, Feliks olisi panikoinnut enemmän ja luultavasti potkaissut hänet lattialle vahingossa. Niin oli käynyt kerran, kun Feliciano oli vahingossa sytyttänyt keittiöön pienen tulipalon ja Feliks oli ehtinyt hätääntyä asiasta ennen kuin Ludvig ehti pelastamaan päivän. 

”Minä siis keksin suunnitelma B:een!” Feliks julisti, ”se on niinku tosi hyvä.” Toris yritti kovasti herätä kunnolla ja käsittää, että mistä suunnitelmasta hänen ystävänsä puhui.

”Se on… Hieno juttu”, hän lopulta mutisi ja Feliks nyökkäsi tyytyväisenä saatuaan myöntävän vastauksen. Hän vetäytyi hieman kauemmas ja napsautti peilinsä kannen auki sulavalla liikkeellä.

”No niin siis, mistähän minä löytäisin kissan, jolla on saappaat?” hän kysyi ääneen, ”ja niiden pitää olla tyylikkäät saappaat.”

”Kysy siltä kauppiaalta”, Toris mutisi ja käänsi kylkeään, koska hänen mielestään oli vielä aivan liian aikaista toteuttaa mitään suunnitelmia ja hän heräisi kyllä myöhemmin sopivasti katsomaan Feliksen perään.

”Loistava idea!” Feliks sanoi ja juuri ennen uudelleen nukahtamistaan Toris kuuli hänen riimittelevän peililleen.

Seuraava viikko oli yhtä kaaosta.

Feliks oli päättänyt, että jotenkin hän ratkaisisi kaikki Elisen ongelmat, eivätkä tavanomaiset ja normaalit keinot olleet hänelle tarpeeksi. Viikon mittaan hän pisti kaiken sekaisin ja keksi jokaisen pieleen mennen tai toimimattoman suunnitelman jälkeen vain uuden, jonka hän julisti olevan parempi kuin yksikään edellisistä. Vash, joka ei todellakaan pitänyt tilanteesta, uhkaili kumpaakin miestä parhaan taitonsa mukaan, mutta kun Feliks ei näyttänyt lannistuvan, tyytyi Vash vain mulkoilemaan häntä pahasti ja latelemaan varoituksia aina kun sattui näkemään miestä. Hän myös toimi jonkinlaisena järjenäänenä silloin kun Toris ei ehtinyt ja pysäytti kaikki hulluimmat ideat alkuunsa. Feliks ei tästä tietenkään pitänyt, mutta kun hän oli yksin kolmea vastaan, hän joutui myöntämään että ehkä oli huonoa ajatus tuoda lohikäärmeitä linnaan.

Elise taas oli suhteellisen tyytyväinen uhri. Hän selitti kerta toisensa jälkeen, ettei hän ihan oikeasti tarvinnut apua tosirakkaansa löytämiseksi ja että hän oli aivan tyytyväinen. Mutta hän oli myös kärsivällinen ja antoi Feliksen touhuta niin paljon kuin mies vain halusi. Jollain tapaa kaikki tuntui kuitenkin huvittavan Eliseä ja nainen nautti uusien ystäviensä seurasta. Ehkä tämä oli myös syy siihen, että Vash sieti heitä.

”Liet! Minä käyn asioilla!” Feliks huusi syöksyessään ulos reppu toisessa kädessään ja pieni peilinsä toisessa. Toris huokaisi tietäen että asioilla käyminen tarkoitti aika varmasti sitä että Feliks oli saanut jälleen uuden idean, mutta hän kuitenkin vilkutti kiltisti ystävänsä perään ja hymyili pahoittelevasti Eliselle.

”Anteeksi”, hän mumisi, ”Feliks kyllästyy ihan varmasti pian ja jättää sinut rauhaan.” Tosin Toris ei ollut enää varma, uskoiko itsekään omiin sanoihinsa, sillä yleensä Feliks kyllästyi asioihin paljon nopeammin ja nyt mies näytti vaan saavan jokaisen epäonnistumisen jälkeen uutta intoa.

”Ei se mitään”, Elise sanoi rauhoittavasti ja siemaili teetä kupistaan, ”minusta on hienoa, että jollakulla on noin paljon intoa.” Hän silitti vapaalla kädellään sylissään nukkuvaa kissaa, joka oli muutoin ruskea mutta sen takajalat olivat valkoiset. Näytti aivan siltä kuin sillä olisi ollut saappaat jalassaan ja se olikin ollut osa yhtä Feliksen suunnitelmaa. Tosin kyseinen kissa oli osoittautunut aivan liian laiskaksi ja nautti paljon enemmän Elisen sylissä nukkumisesta kuin tosirakkaiden etsimisestä.

”Joskus vain toivoisin, että hän kohdistaisi intonsa johonkin muuhun”, Toris sanoi, mutta ei näyttänyt siltä että olisi oikeasti täysin tarkoittanut mitä sanoi. Hän otti yhden keksin tarjottimelta ja alkoi pureskella sitä hitaasti. He olivat sillä hetkellä kahden Elisen kanssa, koska Feliks oli juuri hetki sitten häipynyt ja Vash oli lähtenyt jo aamusta omille asioilleen. Ennen lähtöään hän oli tosin viettänyt tovin mulkoillen kumpaakin vierastaan epäilevästi ja lopulta vannottanut heitä pitämään Elisen turvassa, jos jotain tapahtuisi hänen poissa ollessaan. Toris ja Feliks olivat kumpikin nyökänneet.

****

Feliks kannusti poniaan reippaampaan käyntiin ja tarkisti aina välillä peilistään että oli menossa oikeaan suuntaan. Kon noudatti pyyntöä tottelevaisesti, mutta hidasti taas muutaman metrin jälkeen ilman että sen ratsastaja edes huomasi. Se olisi jälleen jäänyt mieluusti lilojen lehmien niitylle, mutta Feliks osasi lahjoa poneja todella taitavasti ja niin Kon oli taas lähtenyt matkaan lupaukset porkkanoista mielessään.

Tällä kertaa Feliks ja poni eivät kuitenkaan olleet kahden sillä muutaman metrin päässä Konin jäljessä loikki pieni lila lehmävasikka. Se oli se sama vasikka, joka oli heti ensimmäisenä pyytänyt ponia leikkimään kanssaan ja se oli nopeasti kiintynyt erikoiseen laumatoveriinsa. Se oli iältään kahdeksan kuukautta eli aivan tarpeeksi vanha kulkemaan ilman emäänsä, joten lauman hyväksynnän jälkeen se oli päättänyt seurata sillä kertaa ponin mukana. Kon oli asiasta hieman hermostunut ja se piti vasikkaa tarkasti silmällä hörähdellen aina välillä, jos pikkuinen näytti jäävän jälkeen tai juoksevan väärään suuntaan.

Feliks ei huomioinut vasikkaa juurikaan. Huomattuaan sen seuraavan perässä, hän oli taputtanut sitä turvalle ja kehunut miten kaunis ja söpö vasikka se oli, mutta sen jälkeen mies oli vain antanut sen kulkea mukana vapaasti.

Muutaman tunnin ratsastuksen jälkeen Feliks viimein löysi etsimänsä ja virnisti heilauttaessaan kättään kahdelle miehelle, jotka olivat pysähtyneet tien laitaan. Tim oli juuri neuvottelemassa jostain asiasta jonkun sankariksi haluavan hujopin kanssa, mutta nähtyään Feliksen hänen ilmeensä synkkeni hieman ja hän päätti neuvottelun yksinkertaisesti muutamalla sanalla ennen kuin ajoi asiakkaansa tiehensä.

”Taas sinä”, Tim totesi, kun Feliks pysäytti poninsa hänen vierelleen, ”tämä on jo kymmenes kerta tällä viikolla.”

”Ai, sinä olet niinku laskenut”, Feliks sanoi, ”oliko sinulla ikävä?”

”Yhtä ikävä, kun lumiukolla on kesää”, kauppias vastasi epäröimättä hetkeäkään ja vilkaisi sitten vasikkaa, joka seisoi nyt aivan kiinni ponin kyljessä, ”onko tuo yksi mystisistä liloista lehmistä?” Feliks vilkaisi vasikkaa myös ja kurtisti kulmiaan kevyesti.

”Minusta se näyttää todellakin enemmän violetilta”, hän sanoi arvioiden. Asia ei oikeastaan kiinnostanut häntä juurikaan, mutta Tim ihmetteli mielessään että miten mies oli niin tyyni vaikka oli löytänyt yhden maailman mystisimmistä eläimistä. Hänellä ei kuitenkaan itselläkään ollut mitään kiinnostusta houkutella vasikkaa mukaansa, joten hän antoi sen olla.

”Mitä sinä nyt haluat?” hän kysyi, koska oli oppinut jo aika montaa päivää sitten että Feliks ei ilmestynyt paikalle vain juttelemaan.

”Kiva kun kysyit”, mies totesi, ”tarvitsen olkea jonka voi kehrätä kullaksi ja sitten olisi mukavaa jos olisi myös joku joka osaa tehdä sen.” Tim katsoi häntä pitkään ja pudisti sitten päätään.

”Minä en varmasti kehrää yhtään mitään”, hän sanoi tiukasti.

”Mikset?”

”Se on pahaksi taloudelle ja aiheuttaa inflaatiota”, Tim selitti tottuneella tavalla, ”mitä muka luulit tapahtuvan, jos istuisin kaikki päivät kehräämässä olkea kullaksi? Kohta kaikilla olisi kultaa nurkat täynnä eikä sillä saisi yhtään mitään.”

”Ilonpilaaja. Minusta se on niinku tosi hieno taito”, Feliks totesi.

”Näkisitpä mitä saan aikaan, kun kehrään villaa”, Tim mutisi puoliääneen ja ihmetteli samalla, mistä mies oli edes saanut tiedon hänen kyvyistään, ”mutta vastaukseni on ei. Minulta et ainakaan saa kullaksi kehrättyä olkea.” Feliks mutristi huuliaan pettyneenä, muttei lannistunut.

”Entä jos arvaan nimesi?” hän ehdotti.

”Kaikki tietävät minun nimeni jo”, Tim sanoi ja jatkoi sitten hieman matalammalla äänellä, ”ikävä kyllä.”

”Mutta minä tarvitsen oljista kehrätty kulta tosi, tosi kovasti!” Feliks intti. Tim tiesi hyvin, miksi Feliks ravasi hänen luonaan ja kauppias alkoi olla jo täysin kyllästynyt siihen. Joka kerta hän selitti miehelle, miksi hänen ei pitäisi luottaa peiliinsä ja miksi koko retki oli aivan järjetön. Mutta Feliks ei uskonut häntä.

”Viimeisen kerran”, Tim sanoi, ”peilit valehtelevat. Ne ovat vain kiillotettua ja lasitettua hopeaa, jotka heijastavat mitä niiden edessä on. Sinä olet typerys, kun uskot siihen mitä se sinulle kertoo.” Nyt Feliks näytti jopa hieman äkäiseltä ja hän puristi ohjina toimivia köydenpätkiä lujempaa.

”Se on lumottu peili”, hän sanoi tiukalla sävyllä, ”ja ainakin se on löytänyt sinut joka kerta!” Tim ei hätkähtänyt. Hän oli jo tottunut siihen että hänelle huudettiin päin naamaa milloin mitäkin ja sitä paitsi hän oli jo alkanutkin epäillä, että Feliks käytti peiliään löytääkseen hänet. Sen verran yllättävästi mies oli aina välillä ilmestynyt paikalle outoineen toiveinensa.

”Kaikki peilit valehtelevat”, hän vain sanoi. Feliks katsoi häntä vielä hetken äkäisesti, mutta käänsi sitten poninsa ympäri ja iski kantapäänsä niin voimakkaasti sen kylkiin, että Kon jopa nosti laukan siinä paikassa. Vasikka, joka oli uteliaana maistellut Luxin tarjoamaa leivänpalaa, säikähti hieman ystävänsä nopeaa poistumista ja kiirehti villisti laukaten perään.

Tim ja Lux katsoivat kumpikin totisina oudon, pienen joukkion perään. Hetken kuluttua Tim kuitenkin huokaisi ja laski katseensa.

”Minulla on todella huono aavistus tästä”, hän mutisi.

*****

Feliks oli tottunut ratsastaja, joten hän antoi ponin laukata aikansa ennen kuin hidasti sen ensin raviin ja sitten nopeaan käyntiin. Kon korskui hieman, mutta rauhoittui sekin nopeasti kun sen ystävävasikka ravasi sen vierelle. Metsän pehmeä pohja tuntui hyvältä sen kavioiden alla ja se piristyi huomattavasti tajuttuaan, että he olivat taas menossa kohti paikkaa, jonka se oli ottanut kodikseen. Kuitenkin hetken päästä Kon alkoi epäröidä ja ihmetellä. Jokin oli vialla sen ratsastajan kanssa ja vaikka poni ei sinänsä välittänyt ihmisten ongelmista, tuntui oudolta kantaa selässään niin surullisen oloista otusta. Ponit eivät osanneet puhua ihmisten tavoin, mutta Kon kuitenkin heilautti korvansa taaksepäin kuullakseen kaiken ja vilkuili taaksepäin ratsastajaansa kohti.

Feliks oli hetken täysin hiljaa ja antoi ponin itse päättää, minne he olivat menossa. Kuitenkin hetken päästä oudon vakavoitunut mies kaivoi tutun peilinsä taskustaan ja katsoi sitä hetken epäröiden ennen kuin veti syvää henkeä ja naksautti sen auki.

”Kerro, kerro kuvastin, ken on mun rakkahin”, hän lausui hiljaa ja peili näytti hetken vain hänen omat kasvonsa ennen kuin kuvajainen sumeni näyttäen jotain aivan muuta. Feliks katsoi sitä hetken, mutta painoi sitten peilin kannen taas kiinni.

”Mutta, jos kaikki peilit valehtelevat”, hän mumisi niin hiljaa, että jopa Kon hädin tuskin kuuli. Poni jatkoi tasaista askellustaan ja hetken päästä se tunsi muutaman kyynelen tipahtavan kaulalleen.


A/N: Koska minusta Puola on sellainen hahmo, joka on itsevarma ulospäin mutta sisältä epävarma.
Mä muuten lueskelin vähän tossa PolLiet fikkejä saadakseni jonkinlaisen käsityksen, miten fandomi yleensäkin näkee tämän parin ja mä olin muuten yllättynyt siitä miten monessa fikissä Liettua oli jotenkin hämillään ja ehkä jopa nolostunut Puolan tavasta pukeutua naiseksi. Joten mä päätin, että tässä fikissä hän ei pidä asiaa mitenkään erikoisena. Mä ehkä ajattelen asioita hieman eri tavalla, mutta kun mä ite en tykkää mekoista ollenkaan joten käytän "miesten vaatteita" (eli housuja) niin musta tuntuu ihan reilulta että mekoista pitävä mies saisi ihan rauhassa pitää niitä sitten.
Hollanti muuten on sitten ottanut vaikutteita Tittelintuuresta, joten tietenkin hän osaa kehrätä oljesta kultaa. Hän ei vaan tee sitä, koska inflaatio olisi paha juttu. Mä oikeasti kirjoitin ton kohdan ihan vain siksi, että mie oon aina ihmetellyt eivätkö mm. tittelintuure ja kuningas Midas koskaan ajatelleet inflaatiota ja taloutta tehdessään kultaa?
Seuraavalla osalla ei ole vielä nimeä, mutta se on jo hyvässä vauhdissa niin saatte sen varmaan jo täs ens viikolla.

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 4.osa 21.10
« Vastaus #18 : 03.11.2014 17:04:13 »
Jes, uusi ihana luku ilmestyi!

Voi Feliks on ihana, kun ei suostu antamaan periksi vaan haluaa välttämättä auttaa Eliseä löytäämään todellisen rakkauden, vaikka tosirakkaus taitaa useimmiten huolehtia itse itsestään ilman sen kummempia apuja. Enne kuin pääsin lukemaan tuota lopussa olevaa A/U:ta niin meinasin kysyä että onko Hollanti kenties saanut vaikutteita Tittelintuuresta, ja olihan hän saanutkin. Timistä paljastui ihanan vastuullinen puoli kun hän kieltäytyi kehräämästä kultaista lankaa jottei inflaatio kiihtyisi, tosin nyt kun aloin miettiä pitäähän hänen kauppiaana ptää huolta että maksuvälineet pitävät arvonsa eivätkä romahda hintaluokassa, Tim on jotenkin vaan niin viisashahmo jolla on ratkaisu melkein kaikkeen mutta silti hän on omalaatuinen, Tim on vähän niin kuin isoisä. Kovin moni muu tässä jengissä ei olisi tainnut kamalasti murehtia mahdollisesta inflaatio vaarasta samalla lailla.

Tuosta Monacon ja Ranskan perheen kirouksesta en osaa sanoa se nimittäin sopisi todellaa hyvin omaksi ficiksi sillä silloin siinä keskittytäisiin kokanaan kiroukseen mutta toisaalta se toisi herkullisen lisän tuohon Kissanpäivään. En osaa kyllä sanoa tuohon että kumpana sen haluaisi lukea sillä molemmissa vaihtoehdoissa se kuulostaa jo ajatuksena niin mielenkiintoiselta. Puolasta täytyy vielä sanoa että hänellä on ihana kyky luoda kaaosta mitä merkillisimmillä ideoillaan, sitä taitoa kyllä vain jää ihailemaan varsinkin kun Puolasta saa sellaisen kuvan ettei hän tee sitä tahallaan vaan pikemminkin vain vahingossa kun intoilee jostakin uudesta asiasta, sen lisäksi hän osaa suostutella poneja sekin on hieno kyky ja varmasti aika hyödyllinen. Se että Puola on ulkoapäin vahva mutta sisältäpäin hän epäilee ja on epävarma aivan kuin kaikki sankarit, on helppoa olla vahva ulkoisesti ja peittää sisäinen epäilys hautaamalla se vain syvälle sisimpään, tuo on niin harmillista että itse on usein itsensä pahin epäilijä. En tiedä miksi mutta tuossa peilissä on mun mielestä samalaista taikuutta kuin Jack Sparrowin kompassiss ja harry potterissa esiintyneen Iseeviot peilin kanssaa, tai oikeastaan vain sillä tavalla että ne kaikki tavallaan näyttää aina henkilön mukaan niitä juttuja, eli siinä samalla tulee taas lähemmäksi henkilön luonnetta.

Toris on aivan yli-ihaana kun huolehtii ystävästään niin söpösti ja sen lisäksi pitää mekkoa Feliksin yllä ihan kauniina, selvää tosi rakkautta mutta ne jotka ovat täydellinen pari toisilleen eivät ikinä tajua sitä, saman tien tai sitten vain toinen näistä kahdesta tajuaa sen ja joutuu käyttämään aikaansa siihen että toinenkin tajuaa sen.Se on vähän niin kuin sellainen luonnon laki.

”Feliks, miten ihmeessä sinä onnistuit hukkaamaan kenkäsi?” Toris kysyi, kun he kolme kävelivät takaisin Elisen kotilinnaa kohti. Feliks, joka oli tosiaankin tiputtanut kenkänsä kiireessä, istui Toriksen reppuselässä ja heilutteli paljaita varpaitaan.

”Minä niinku todellakaan en tiedä”, hän sanoi, ”ensin ne olivat jalassani ja sitten ne vain jäivät johonkin.”

”Entä sukkasi?” Toris kysyi.

”Niistä ei ole todellakaan hyötyä ilman kenkiä, joten otin ne pois”, Feliks sanoi tyytyväisenä ja taputti Toriksen päälakea, ”hop, hop ratsuni!”
Pieni osa tuhkimostakin pääsi esille, jotenkin minusta jos jollekulle sopii hukata lasikenkänsä tuhkimon lisäksi niin se on kyllä ehdottomasti Puola! :) Ihana logiikka puolalla noiden sukkien kanssa mutta jos sukissa on jokin kiva kuvio tai ne on muuten vaan kivat niin ei mitään kenkiä silloin tarvita vaan elkästään sukat.

Feliks oli päättänyt, että jotenkin hän ratkaisisi kaikki Elisen ongelmat, eivätkä tavanomaiset ja normaalit keinot olleet hänelle tarpeeksi. Viikon mittaan hän pisti kaiken sekaisin ja keksi jokaisen pieleen mennen tai toimimattoman suunnitelman jälkeen vain uuden, jonka hän julisti olevan parempi kuin yksikään edellisistä. Vash, joka ei todellakaan pitänyt tilanteesta, uhkaili kumpaakin miestä parhaan taitonsa mukaan, mutta kun Feliks ei näyttänyt lannistuvan, tyytyi Vash vain mulkoilemaan häntä pahasti ja latelemaan varoituksia aina kun sattui näkemään miestä.
Vash parka, taitaa olla ylisuojelevan isoveljen hermot kireällä kun hän ei saa parhaimmilla uhkailu taidoillaankaan innokasta ja sankarillista Feliksiä lopettamaan=), tuo on selvästi jonkinlainen lahja Feliksillä. No onhan se hyvä että joku pitää yllä jännitystä ja Torikselle se hyvä puoli ettei hänellä ole ikinä tylsää rakkaan ystävänsä seurassa^_^

”Taas sinä”, Tim totesi, kun Feliks pysäytti poninsa hänen vierelleen, ”tämä on jo kymmenes kerta tällä viikolla.”

”Ai, sinä olet niinku laskenut”, Feliks sanoi, ”oliko sinulla ikävä?”

”Yhtä ikävä, kun lumiukolla on kesää”, kauppias vastasi epäröimättä hetkeäkään ja vilkaisi sitten vasikkaa, joka seisoi nyt aivan kiinni ponin kyljessä, ”onko tuo yksi mystisistä liloista lehmistä?” Feliks vilkaisi vasikkaa myös ja kurtisti kulmiaan kevyesti.
Voi Tim parkaa, melkein pitäisi häntä jo hieman sääliä mutta toisaalta hän itse valitsi työsänsä ja sen hinta on itsepäiset tuttavuudet, tosin en kykene uskomaan että Feliks olisi ihan kamallimmasta päästä kun alkaa pohtimaan keiden kanssa Tim olisi voinut käydä kauppaa, tosin Feliks voi hyvinkin olla sitä joukkoa jolla on taito ilmaantua silloin kun Timillä olisi parempaa tekemistä tai sitten Feliks voisi olla niitä joilla on mankumisen lahja.


Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia multicrossover // Kerro, kerro... K-7 5.osa 2.11.
« Vastaus #19 : 06.11.2014 00:00:06 »
Kuolotar: Kiitos! Mä en ole vieläkään päättänyt, mitä teen Monacon ja Ranskan perhekirouksen suhteen. Ehkä pitää tehdä vaan niin, että alan kirjoittaa ja katon mihin se menee (kun nämä on muutenkin lähteneet vähän niinku elämään omaa elämää). Heh he, Hollanti on ihan paras :D ja Puola on ihana hahmo, koska hän on todella piristävä kirjoitettava.

Tässä uusi luku ja se on pitkä! Siinä myös tapahtuu paljon asioita, joten varautukaa jo valmiiksi ja käykää ostaa irtokarkkeja.


Kuudes luku: Paljon asioita

Vasikka, poni ja ratsastaja saivat kulkea pitkän matkan rauhassa, mutta he eivät kuitenkaan ehtineet aivan perille asti.

Vain hieman ennen kuin he saapuivat Elisen kotilinnan luo, heidät yllätettiin kesken matkan. Feliks oli liian ajatuksissaan huomatakseen matalien pensaiden takana odottavia väijyjiä ja Kon oli keskittynyt pitämään silmällä edellään hyppelehtivää vasikkaa, jotta olisi huomannut varoittaa ratsastajaansa vaarasta. Feliks huomasi tilanteen vasta, kun isokokoinen mies hyppäsi hänen luokseen ja kiskaisi hänet kovakouraisesti alas ponin selästä. Toinen mies nappasi kiinni säikähtäneen ponin ja kolmas ihmetteli, miten ihmeessä hänen pitäisi ottaa vasikasta kiinni.

”Mitä te niinku teette?” Feliks huusi, kun mies painoi häntä maata vasten.

”Tämä on ryöstö!” häntä pitelevä mies huusi takaisin ja pyöräytti hänet sitten nopeasti mahalleen että sai näppärästi tottuneella otteella sidottua miehen kädet kiinni selän takaa.

”Ei minulla todellakaan ole mitään ryöstettävää!” Feliks huusi ja se oli oikeastaan totta. Hänellä ei ollut edes rahaa mukanaan. Ainoa kallisarvoinen asia oli hänen peilinsä ja sekin näytti arvottomalta, jos ei tiennyt sen salaisuutta. Ryöstäjät eivät vastanneet hänelle vaan kerääntyivät lähemmäs. Yksi heistä kaivoi repaleisen paperinpalan taskustaan ja katsoi sitä tutkivasti samalla kun toinen kiskaisi Feliksen istumaan ja piteli lyhtyä lähempänä, jotta hänen kasvonsa näkyisivät paremmin hämärässä.

”Meillä on väärä mies”, paperia tutkiva rosvo lopulta totesi synkästi.

”Ei voi olla!” toinen sanoi, ”kuka muu muka liikkuisi täällä ja tämä tyyppi suorastaan löyhkää aateliselta.”

”Hiusten väri on oikea, mutta silmien väärä”, ensimmäiseksi puhunut totesi osoittaen köytettyä miestä, ”ja kuvaus ei muutenkaan täsmää.”

”Pahus”, toinen sanoi ja katsoi sitten tutkivasti vankiaan, ”mutta toi on aatelinen. Ihan varmasti on.”

”En siis todellakaan ole!” Feliks väitti vastaan, mutta mies nauroi.

”Minä tunnistan aatelisen mistä vain”, hän väitti, ”ja sinä olet varmasti yksi heistä. Ehkä joku maksaa sinustakin jotain, jos pidämme sinua tarpeeksi pitkään vankina. Pojat! Laitetaan tämä säilöön ja hoidetaan sitten kun ollaan saatu se oikea keikka loppuun asti.”

”Päästä irti minusta!” Feliks huusi ja rimpuili, kun miehet kiskoivat hänet syvemmälle metsään. Vastalauseisiin ainoa vastaus oli vain nauru ja pian Feliks löysi itsensä matalasta maakuopasta hyvin piilotettuna.

”Odota kiltisti tässä”, yksi rosvoista sanoi ja sitoi suukapulan tiukasti miehen pään ympärille, ”meidän täytyy vain tehdä yksi juttu tässä ensin, mutta palaamme asiaan aivan pian.” Feliks mulkoili häntä murhaavasti.

”Hei pomo, mitä me teemme näille?” Konia pitelevä rosvo kysyi. Lila vasikka seisoi aivan ponin vierellä ja näytti hämmentyneeltä, muttei yrittänyt paeta. Koplan pomon katse osui siihen välittömästi ja mies henkäisi.

”Sitokaa tuo vasikka!” hän huudahti, ”se on lila! Ettekö tiedä, paljonko sellaisesta maksettaisiin?”

”Varmaan aika paljon”, yksi näsäviisaista heitti, mutta teki kuitenkin työtä käskettyä ja pian sekä vasikka että poni oli tiukasti puuhun sidottuna. Rosvopomo, jonka mielestä ilta oli alkanut aivan mahtavan erinomaisesti, katseli saalista tyytyväisenä ja hieroi käsiään miettiessään kuinka paljon rahaa ja kultaa tämä keikka toisi ja mitä kaikkea hän sillä tekisi. Hän ei ollut aivan varma, minkälainen tai minkä tason aatelinen sidottuna kyljellään makaava mies oli, mutta hän kyllä löytäisi vastauksen pian.

”Sinä”, hän sanoi osoittaen yhtä miehistä, ”jää vahtiin tänne. Te muut tulette minun mukaani. Meidän on löydettävä se tyttö ennen kuin hänestä tulee täysi-ikäinen ja siihen on enää vain viikko! Olemme varmasti jo lähellä.” Feliks seurasi kuinka suurin osa rosvoista katosi taas metsän hämärään ja yksi ainoa jäljelle jäänyt istahti vähän matkan päähän. Ei ollut vaikeaa arvata, kenestä tytöstä mies oli puhunut, ja Feliks oli aivan varma että kukaan näistä miehistä ei todellakaan ollut Elisen tosirakas! Hänen pitäisi jotenkin päästä karkuun ja varoittaa muita.

Feliksen yrittäessä rimpuilla irti köysistä ilman että vahtimies huomaisi, Kon ja pieni lila vasikka seisoivat vierekkäin vähän matkan päässä. Kon ei pitänyt tilanteesta sitten ollenkaan ja vasikka oli samaa mieltä. Pieni lehmänalku ei voinut käsittää, miksi he olivat pysähtyneet vaikka he olivat jo aivan lähellä kotia, miksi sen pään ympärille oli laitettu ikäviä naruja ja miksi se kiva mies joka oli sanonut sitä söpöksi, makasi nyt maassa ja kiemurteli. Kahdeksan elinkuukautensa aikana vasikka ei ollut koskaan kokenut mitään tällaista ja se alkoi tosiaan kaivata laumaansa ja emoaan. Kon oli tietenkin myös laumaa, mutta mitä isompi lauma sen parempi. 

Joten se alkoi huutaa.

Vasikat ovat todella kovaäänisiä. Se on niiden puolustautumiskeino, jos ei voi paeta täytyy huutaa niin kovaa että joku aikuinen lehmä tulee pelastamaan. Kon, joka ei ollut aivan päässyt vielä täysin jyvälle lehmien kielestä, katsoi vasikkaa ihmetellen kunnes viimein tajusi mitä se oli tekemässä. Sitten sekin alkoi huutaa ja sen laumankutsu hirnahdukset kantoivat kauas.

”Hei, hiljaa siinä!” rosvo huusi eläimille ja kirosi, kun ne eivät totelleet. Hän nousi ylös aikeenaan opettaa mokomille huutajille tapoja kovemman kautta, muttei koskaan ehtinyt toteuttaa aiettaan. Miehen päästyä huutavan vasikan luo, jokin metsässä alkoi rahista ja sekä vasikka että poni hiljenivät kuuntelemaan. Myös mies pysähtyi, nosti katsettaan ja melkein pyörtyi järkytyksestä.

Täysikasvuinen lila lehmä tuijotti ilkeästi rosvoa pensaiden yli ja sen takana oli monta muutakin lehmää, joita kukaan ei näyttänyt oikein iloiselta sillä hetkellä. Joku tyhmempi olisi ehkä ollut onnellinen siitä, että nyt hänellä oli enemmän harvinaisia eläimiä käsissään, mutta tämä mies ei varsinaisesti ollut tyhmä ja tunnisti miltä näytti vihainen lehmä. Ensimmäinen lehmistä mylväisi ja painoi päänsä alas yllättävän terävät sarvet osoittaen suoraan eteenpäin. Varoittamatta sen enempää se lähti juoksemaan kohti miestä, joka hyvin viisaasti otti samoin jalat alleen ja lähti kiireesti toiseen suuntaan. Lehmä seurasi sitä hetken ennen kuin palasi takaisin laumansa luo.

Kon vapautti näppärästi itsensä sekä vasikkatoverinsa puusta ja lilat lehmät totesivat hyväksyvästi, että heidän kummallinen laumatoverinsa oli selvästi pitänyt vasikasta hyvää huolta ja osasi toimia oikealla tavalla vaativissa oloissa. Konin tietämättä se ylennettiin siinä paikassa lauman vasikkavastaavaksi, jonka tehtävä olisi siitä päivästä eteenpäin vahtia pikkuvasikoita.

Feliks katseli eläimiä hieman ihmetellen ja Kon ravasi hänen luokseen vapauttaakseen hänetkin. Ponin emätamma oli opettanut sen hyvin ja selittänyt monta kertaa, että hyviä ihmisolioita kannatti auttaa. Koska Feliks aina antoi sille porkkanoita, Kon laski mielellään hänet hyvien ihmisolioiden joukkoon.

”Kiitos!” Feliks huudahti saatuaan kiskottua suukapulan pois suustaan, ”te olette siis ihan parhaita. Nyt meillä on kiire. Kon, uljas ratsuni!” Kon katsoi ihmistä hetken ja tuumi mielessään että ilmeisesti iltaan kuuluisi vielä paljon juoksemista.

******

”Onko jokin pielessä?” Elise kysyi ja katsoi miestä, joka oli jo hetken seisonut ikkunan äärellä hiljaa. Toris kuitenkin käännähti kuullessaan hänen äänensä ja hymyili hänelle rauhoittavasti.

”Feliks on ollut jo kauan poissa”, hän sanoi, ”olen hieman huolissani, vaikka tietenkin hän pärjää.” Elise nyökkäsi ymmärtävästi ja käveli hänkin ikkunan luokse. He olivat hänen tornissaan, josta näki parhaiten kaikkiin ilmansuuntiin, ja päivä oli tosiaan jo päättymässä. Aurinko laski jo värjäten samalla taivaan upean kullan ja punaisen sävyihin.

”Velikään ei ole vielä palannut”, Elise totesi hiljaa, ”mutta olen varma, että he ovat pian taas kumpikin täällä.”

”Tietenkin”, Toris myönsi ja naurahti sitten, ”Feliks aina sano, että minä huolehdin ja murehdin asioista liikaa. Ehkä hän onkin oikeassa.” Elise naurahti myös, muttei kieltänyt eikä myöntänyt asiaa. Hän vain ehdotti, että he söisivät hieman iltapalaa ja juttelisivat jostain mukavasta odotellessaan muita takaisin. Toris myöntyi ja he menivät yhdessä keittiöön valmistamaan jotain makuunsa sopivaa. Elise oli jo aiemmin todistanut osaavansa tehdä ruokaa ja Toris ei ollut koskaan epäillytkään omia kykyjään, vaikka keittiötyöt eivät olleet hänen oma vahvin alansa. Ennen Ludvigin ja Felicianon saapumista Berwaldin linnaan, palvelusväki oli jakanut keittiövuorot keskenään ja Toris oli tehnyt oman osansa niistä. Oikeastaan hän oli tehnyt vuoroja kahden edestä, koska hän oli ollut myös Feliksen apuna silloin kun vuoro oli sattunut miehen kohdalle. Kyse ei ollut siitä, ettei Feliksellä olisi ollut intoa ja halua tehdä töitä, vaan siitä että hän ei ollut tiennyt mitä oli tekemässä. Ensimmäisen kerran, kun hän oli astunut keittiöön, hän oli jähmettynyt paikoilleen ja ihmetellyt asioita viisi minuuttia ennen kuin Toris oli alkanut rauhassa selittää hänelle, mitä he olivat tekemässä ja kuinka he tekisivät sen.

Elise nauroi, kun Toris kertoi hänelle pieniä tarinoita elämästään ja normaalista arjesta Feliksen kanssa, mutta heidän ilonsa loppui pian, kun joku löi keittiön oven äkisti auki. Elise ja Toris hätkähtivät, mutta rauhoittuivat heti kun tunnistivat Feliksen. Miehen hiukset olivat hieman sekaisin ja niihin oli takertunut pari lehteä puista, mutta eniten Torista huolestutti se tapa, jolla Feliks katsoi heitä. Hän näytti aivan siltä kuin olisi pelännyt jotain todella paljon eikä nyt voisi edes uskoa silmiään, kun näki kaiken olevan kunnossa. Toris ei ymmärtänyt, miksi Feliks olisi pelännyt.

”Liet!” Feliks huudahti yhä hieman hengästyneenä kiireensä jäljiltä, ja hän melkein syöksyi lähemmäs halatakseen ystäväänsä tiukasti, ”onneksi te olette täällä.”

”Feliks, mikä on vialla?” Toris kysyi hämmentyneenä ja vahingossa pudotti pitelemänsä lusikan lattialle, ”oletko sinä kunnossa?” Feliks oli painanut kasvonsa tiukasti hänen rintaansa vasten, mutta vetääntyi nyt hieman kauemmas voidakseen vastata.

”Olen, joo”, hän sanoi, ”mutta meidän on nyt niinku mentävä! Äkkiä!”

”Onko tämä taas yksi sinun suunnitelmistasi?” Toris kysyi epäillen, ”nyt on jo myöhä. Emme me voi…”

”Ei, tämä ei todellakaan ollut suunnitelma!” Feliks keskeytti hänet, ”tänne on tulossa ilkeitä miehiä ja he etsivät Liechteä. Meidän on mentävä nyt heti!” Elise valahti kalpeaksi kuullessaan Feliksen sanat ja hän nosti kätensä kauhistuneena huulilleen, muttei kuitenkaan tehnyt elettäkään mennäkseen mihinkään.

”Feliks…”, Toris sanoi yrittäen rauhoitella ystäväänsä, mutta Feliks ei näyttänyt rauhoittuvan ollenkaan. Hän vain jatkoi puhumista ja yritti kiskoa kahta muuta mukaansa kunnes Elise viimein avasi suunsa.

”Ei meillä ole mitään hätää”, hän sanoi, mutta hänen äänensä oli hieman hermostunut, ”linnan suojaloitsut pitävät meidän turvassa.” Feliks pudisti päätään.

”Ne miehet tietävät etsivänsä linnaa lähistöltä”, hän selitti, ”ja mekin siis todellakin löysimme tänne ihan helposti.”

”Mutta…?”

”Mitä tämä hälinä tarkoittaa?” Vash sanoi astuessaan keittiöön ja Elise kiirehti välittömästi hänen luokseen pyyhkien jauhoisia käsiään hameensa helmaan. Feliks alkoi kuitenkin selittää tilannetta ennen kuin nainen ehti sanoa mitään.

”Tänne on tulossa ilkeitä ihmisiä”, hän sanoi nopeasti, ”he yllättivät minut väijytyksestä, jonka olivat siis tehneet sinua varten.” Toisin kuin Elise ja Toris, jotka olivat olleet varovaisia ja epäileviä Feliksen hädän suhteen, Vash reagoi täysin eri tavalla. Miehen katse kovettui ja ilme kiristyi, kun hän kuuli uutiset. Feliks ehti tuskin sanoa viimeistä sanaa, kun Vash käännähti ja marssi ulos keittiöstä.

”Pysykää täällä”, hän tokaisi ennen kuin katosi paikalta, ”minä tarkistan asian.” Feliks olisi luultavasti lähtenyt hänen mukaansa, mutta Toris esti häntä tarttumalla kiinni hänen kädestään. Kolmikko odotti keittiössä aivan hiljaa kunnes Vash palasi takaisin entistä synkempi ilme kasvoillaan.

”Olit oikeassa”, hän tokaisi ja tarttui kiinni sisarensa kädestä. Hän ei sanonut sanaakaan enää johdattaessaan heitä nopeasti kohti linnan kellarikerrosta. Feliks ja Toris kulkivat perässä yrittäen pysyä mukana nopeassa tahdissa, etteivät eksyisi jonnekin sokkeloihin.

”Mutta entä suojaukset?” Elise kysyi, kun Vash ei tarjonnut mitään sen suurempaa selitystä.

”He ovat jo löytäneet linnan”, mies totesi nopeasti ja vilkaisi sisartaan pysähtymättä kuitenkaan hetkeksikään, ”loput loitsut vain pidättelevät heitä sen verran, että ehdimme paeta.”

”Veli…”

”Ei hätää, Lis, minä pidän sinusta huolen”, Vash sanoi päättäväisesti, mutta silti kuunnellen ympäristöä hermostuneesti, ”enää vain viikko. Olimme jo niin lähellä.” Feliks ja Toris olivat hiljaa ja seurasivat pitäen samalla silmällä heidän selustaansa siltä varalta, että tunkeilijat pääsisivät heidän jäljilleen nopeammin kuin he kuvittelivat. Kukaan ei kuitenkaan ilmestynyt heidän peräänsä ja he ehtivät nopeasti syvälle linnan kellareihin. Vash pysähtyi yhden aivan normaalin näköisen seinän eteen ja tökki jotain hetken kunnes seinä liikahti hieman paljastaen kapean raon, josta ihminen mahtui juuri ja juuri kulkemaan läpi. Hän nappasi pari lähistöllä lojuvista lyhdyistä mukaansa ja viittoi muita kiirehtimään raon lävitse seinän toiselle puolelle. Elise meni ensimmäisenä luottaen veljeensä ja Toris sekä Feliks seurasivat häntä. Vash oli viimeinen ja hän sulki seinän taas jäljessään.

Hetken he olivat täysin pimeässä ja kaikki pienimmätkin äänet olivat yhtäkkiä aivan liian voimakkaita. Toris pystyi kuulemaan selvästi kaikkien hengityksen ja hän jopa vannoi kuulevansa vieressä seisovan Feliksen sydämen lyönnit. Pimeys kuitenkin väistyi hieman, kun Vash onnistui sokkona kaivamaan tulukset taskustaan ja iskemään sen verran kipinää, että sai ensimmäisen lyhdyn sytytettyä. Hän ojensi sen Eliselle ja sytytti nopeasti myös toisenkin lyhdyistä. Sitten hän katsoi pientä joukkoa hetken arvioiden ennen kuin puhui.

”Oliko siinä joukossa yhtäkään noitaa?” hän kysyi Felikseltä, joka mietti hetken, mutta pudisti sitten päätään, ”hyvä. Sitten meillä on enemmän aikaa ennen kuin he löytävät tämän reitin. Tulkaa.” Hän lähti kävelemää pitkin kapeaa, mutta selvästi huolella kaivettua, käytävää. Tilaa oli juuri tarpeeksi, että he pystyivät kävelemään selkä suorana, ja kiviset seinät olivat hieman kosteat ja huokuivat kylmyyttä. Elise värähti hieman ja sanaakaan sanomatta Vash riisui takkinsa ja antoi sen hänelle.

”Minne me olemme menossa?” nainen kysyi hiljaa, sillä ahtaassa käytävässä kaikki äänet tuntuivat voimakkaammalta. 

”Jonnekin, jossa voimme piileskellä viikon”, Vash vastasi, mutta hänen epävarma äänensä paljasti, ettei hänkään aivan varmasti tiennyt, missä se paikka oli, ”tämä tie vie meidät vuoren toiselle puolelle. Voimme jatkaa sieltä johonkin suuntaan.”

”Onko matka niinku pitkäkin?” Feliks kysyi ja Vash pudisti lyhyesti päätään.

”Vain muutaman tunnin”, hän vastasi, vaikka monien mielestä se kuulosti pitkältä matkalta, ”voimme pysähtyä puolessa välissä hetkeksi.” Tämän jälkeen he kaikki vaikenivat ja kävelivät hiljaisuuden vallitessa siihen asti kunnes Vash ilmoitti heidän pysähtyvän hetkeksi. Kukaan heistä ei ollut varautunut äkkilähtöön eikä heillä ollut eväitä mukanaan. Feliks kuitenkin löysi muutaman makeisen taskustaan ja Vash kaivoi repustaan pari kuivaa leivän palaa, jotka he jakoivat. Seiniin tiivistyneestä kosteudesta he saivat kerättyä sen verran vettä, että pahin jano sammui.

”Minä toivoin, että tämä ei koskaan menisi tähän”, Elise sanoi vaimeasti, kun he olivat viimeistelleet koruttoman ateriansa.

”Tämä ei ole sinun vikasi”, Vash vastasi nopeasti ja hieman äkäisesti, ”se on se typerä laki. Jos sitä ei olisi, me kumpikin olisimme kotona sen sijaan että piilottelisimme. Sinä ansaitset niin paljon enemmän, Lis.” Elise hymyili hänelle hieman yrittäen rauhoittaa äkäisen veljensä.

”Mutta enää ei ole kuin viikko aikaa”, hän totesi, ”kyllä me viikon verran kestämme?”

”Tietenkin”, Vash sanoi heti, ”viikko ei ole mitään siihen kahdeksaan vuoteen, jonka olemme jo olleet piilossa.”

”Kiitos, veli”, Elise sanoi hymyillen ja epäröi sitten hetken katsoen kahta muuta miestä, ”minä olen niin pahoillani, että sotkin teidät mukaan tähän. Veli, minusta heidän on oikeus tietää.” Naisesta tuntui pahalta, että hänen uudet ystävänsä olivat nyt tiukasti mukana hänen ongelmissaan ja että he eivät edes tienneet miksi he olivat nyt maan alla matkalla ties minne. Miehet olivat olleet niin ystävällisiä hänelle, että hänestä ei ollut oikein pitää asioita enää salassa heiltä, mutta hänen veljensä oli eri mieltä. 

”Elise…”, Vash sanoi varottavasti, mutta Feliks ehti avata suunsa ennen kuin hän ehti varsinaisesti sanoa mitään.

”Onko tämä siis niinku se hetki, kun te kerrotte että Liechte on siis todellakin Liechtensteinin kuningaskunnan kruununprinsessa ja oikeutettu perijätär?” mies kysyi.

Kaikki kolme kuuntelijaa vaikenivat hämmästyneenä ja jopa hieman järkyttyneenä. Elise tuijotti miestä yllättyneenä, Vash oli sekä yllättynyt että hieman järkyttynyt ja Toris ei tiennyt ketä hän tuijottaisi, joten hän oli hiljaa ja tuijotti kaikkia hämmentyneenä.

”Miten sinä tiedät siitä?” Elise kysyi samalla kun Vash otti uhkaavan askeleen kohti miestä, joka nyt tyynesti naputteli sormiaan käsivarttaan vasten.

”Oletko sinä sittenkin yksi niistä?” Vash melkein huusi päin Feliksen kasvoja, mutta Feliks vain nyrpisti nenäänsä ja pudisti äkäisesti päätään.

”En siis todellakaan”, hän vastasi melkein inhoavalla äänellä, ”minä en koskaan olisi mukana niin älyttömässä asiassa! Liechte ansaitsee tosirakkaansa eikä ketään valtaa himoavaa pyrkyriä!” Vash näytti silti epäilevältä, mutta selvästi vastaus sekä siihen liittynyt tunnelataus oli vakuuttanut hänet. Hän perääntyi takaisin Elisen vierelle ja risti käsivartensa rinnalleen.

”Johtuiko se siitä peilistä?” Elise kysyi muistaen yhtäkkiä pienen taskupeilin, jonka Feliks oli hänelle aiemmin näyttänyt, ”sen takia sinä tiesit, kuka minä olen? Mikset koskaan sanonut mitään?”

”Niin, joo, se peili. Kyllä, joo”, Feliks mutisi, mutta jokin hänen sanoissaan kertoi Torikselle, että hän valehteli. Kukaan muu ei kuitenkaan näyttänyt huomaavan ja Toris oli liian hämmentynyt käsittääkseen asiaa kunnolla tai sanoakseen mitään.

”Minä en sanonut mitään, koska minä ajattelin että se on niinku salaisuus”, Feliks jatkoi, ”eikä sillä todellakaan ollut väliä.” Nyt Elise hymyili hänelle.

”Kiitos”, nainen sanoi ja hän todellakin tarkoitti sitä.

”Tuota”, Toris sanoi, kun tilanne hiljeni taas hetkeksi, ”voisiko joku selittää minullekin, mitä täällä oikein tapahtuu?”

”Sama se kai nyt on”, Vash mutisi ja viittasi sitten sisartaan kohti kumartaen hieman kuin paraskin hovimies, ”saanko esitellä, rakas sisareni ja Liechtensteinin kruununprinsessa sekä kruunaamaton kuningatar Elise Zwingli aus Liechtenstein.” Elise hymyili ja nyökkäsi arvokkaalla tavalla tarttuessaan kiinni veljensä kädestä.

”Ja tämä on minun rakas veljeni, Helvetian rajaläänin prinssi ja kreivi Vash Zwingli”, hän sanoi, ”olen pahoillani, että pidimme oikeat taustamme salassa, mutta meidän oli pakko.” Toris, joka oli jossain määrin tottunut aatelisiin, mutta oli siltikin hämmästynyt tajuttuaan olevansa kuninkaallisten seurassa, tuijotti heitä hetken ennen kuin tokeni ja kumarsi syvään punastuen samalla hieman. Feliks ei kumartanut, hän vain tutki kynsiään lyhdyn himmeässä valossa.

”Minä arvasin, että te olisitte aatelisia, mutta en koskaan ajatellut…”, hän sanoi sopertaen hieman jännityksensä vuoksi, ”anteeksi, jos olen ollut ajattelematon ja tehnyt jotain väärin.” Elise henkäisi ja kiirehti vakuuttamaan miehelle, ettei tämä ollut tehnyt mitään väärää ja että hänen pitäisi edelleenkin suhtautua heitä kohtaan aivan, kuten oli tehnyt tähän asti. Feliks ehti kuitenkin sanoa oman mielipiteensä ennen häntä.

”Älä viitsi, Liet”, mies totesi, ”he ovat ystäviä! Ei ystäviä kumarreta.”

”Hieman yksinkertaisesti sanottu, mutta niin se on”, Elise myönsi hymyillen hieman nolona, ”mutta jospa me kertoisimme koko tarinan, niin ymmärrätte sitten tilanteen paremmin. Eikö niin, veli?” Vash mutisi jotain myöntävän kuuloista ja totesi sitten, että he voisivat aivan hyvin puhua samalla, kun kävelisivät. Matkaa oli vielä jäljellä vaikka kuinka ja heillä ei ollut koko yötä aikaa.

”Minun kotimaassani hallitsija on aina kuningatar”, Elise aloitti tarinansa puhuen matalalla äänellä ja pidellen lyhtyään korkealla niin että se valaisi hänen kasvonsa, ”siksi minä olen perijä, vaikka veljeni on minua vanhempi. Meillä on myös muitakin lakeja liittyen vallan periytymiseen. Oletteko koskaan kuulleet prinsessa ja puoli valtakuntaa -laista?”

”Joskus ohimennen”, Feliks vastasi, mutta Toris pudisti päätään.

”Se on typerä laki”, Vash sanoi vihaisesti heidän edeltään, ”jos edellinen kuningatar kuolee ennen kuin kruununprinsessa on täysi-ikäinen, prinsessasta ei tule heti hallitsijaa vaan vapaata riistaa kaikille hölmöille, jotka havittelevat valtaa ja ovat valmiita tekemään muutaman älyttömän tehtävän sen eteen.” Elise hymähti ja kurotti taputtamaan veljensä käsivartta rauhoittavasti.

”Hän sanoi sen hieman kärjistetysti, mutta sitä se oikeastaan on”, nainen totesi, ”vanhempamme kuolivat kun olin kymmenenvuotias eli laki astui voimaan sillä hetkellä. Kukaan ei tiedä, miksi tai milloin laki laadittiin ja se on oikeastaan vain perinne. Kruununprinsessan olisi odotettava kahdeksantoistavuotispäiväänsä ennen kuin voisi nousta kuningattareksi ja sinä aikana kuka vain voisi vaatia hänen kättään suoritettuaan vaaditun määrän urotekoja.”

”Aivan kuten sanoin”, Vash totesi, ”se on typerä laki.”

”Ehdottomasti samaa mieltä”, Feliks sanoi kuulostaen aivan yhtä ärtyneeltä kuin Vashkin. Toris katsoi heitä edelleen hämmentyneenä.

”Ymmärsinkö oikein”, hän kysyi ja katsoi Eliseä, ”jos joku olisi suorittanut ne kaikki uroteot, sinun olisi pakko naida hänet?” Elise nyökkäsi vakavana samalla kun Vash kirosi hiljaa.

”Ongelma on se, että joku teki ne kaikki”, mies ärähti ja puristi kätensä nyrkkiin pidätellen raivoaan, ”se ällöttävä, typerä, saastainen nuljaska…”

”Veli!”

”Minä saan haukkua häntä niin paljon kuin haluan”, Vash murahti, ”tiedätkö, mitä hän sanoi kun olin tänään kotona? Hän vihjaisi, että minä olisin tehnyt sinulle jotain eikä valtakunnalla oikeasti edes ole kuningatarta enää!”

”Veli, rauhoitu”, Elise pyysi, ”se mies ei koskaan tule saamaan minua ja, kun istun valtaistuimella, ensimmäinen tehtäväni on erottaa hänet hovista.”

”Minä tiedän, Lis”, Vash mutisi, ”mutta aion vihata häntä kuitenkin.”

”Minäkin aion siis todella vihata sitä tyyppiä”, Feliks totesi jälleen väliin, ”eikö niin, Liet? Sinäkään et pidä hänestä?” Toris oli yrittänyt kaikin voimin pysyä keskustelussa kärryillä, mutta hän kuitenkin nyökkäsi.

”En usko, että pitäisin hänestä”, hän totesi, ”tuntuu niin väärältä, että jonkun pitäisi mennä naimisiin jonkun kanssa vain sen takia, että laki sanoo niin.” Elise ja Vash nyökkäsivät kumpikin.

”Sen takia minä vein sisareni turvaan”, mies selitti, ”urotöiden suorittamisen lisäksi pyrkyrin pitää tehdä myös muutama muu asia ja yksi niistä on tuoda henkilökohtaisesti ruusu kruununprinsessalle.”

”Nerokasta!” Feliks julisti, ”kun Liechte on piilossa, ei kukaan voi tuoda hänelle ruusua koska kukaan ei edes tiedä missä hän on!” Vash nyökkäsi ja näytti selvästi tyytyväiseltä saatuaan arvostusta idealleen.

”Minä olen myös pitänyt hovin ajan tasalla Elisestä ja hoitanut asioita kotimaassamme”, mies totesi, ”muutamat aateliset ovat samaa mieltä kuin mekin ja vastustavat sisareni ja sen iljettävän miehen liittoa, joten me emme ole aivan yksin.” Feliks nyökkäili tyytyväisenä sekä hieman innoissaan, mutta Toris näytti mietteliäältä. Hän pohti kuulemiaan asioita aikansa kunnes lopulta avasi suunsa.

”Onko myös muita keinoja estää häät?” hän kysyi, ”tarkoitan että jos tämä ei toimikaan niin onhan joku muukin keino?”

”On”, Elise sanoi, kun Vash pysyi itsepäisesti hiljaa, ”lain mukaan liitto ei toteudu, jos jonkin muun valtakunnan kuningashuoneen jäsen esittää vastalauseensa. Liechtenstein on kuitenkin hyvin eristäytynyt ja pieni maa, joten emme ole saaneet yhteyttä muihin kuninkaallisiin kysyäksemme apua.”

”Outoja lakeja teillä”, Feliks mumisi, mutta kukaan ei oikeastaan kuullut häntä.

”Harmi, että lordi Oxenstierna on paroni eikä kuninkaallinen”, Toris totesi, ”hän auttaisi varmasti.”

”Ehkä”, Vash mumisi ja näytti katoavan ajatuksiinsa hetkeksi. Elise hiljeni myös ja vain hymyili ystävilleen kävellessään eteenpäin veljensä perässä.

”Sinun syntymäpäivääsi on siis niinku viikko aikaa?” Feliks kysyi hetken kuluttua ja Elise nyökkäsi heti.

”Viikon päästä minusta tulee kuningatar”, hän sanoi huokaisten hieman.

******

Pitkä, pimeä käytävä päättyi viimein pensaiden taakse piilotettuun suuaukkoon. Vash käski muiden odottaa ja meni itse edeltä tarkistamaan, että kaikki oli kunnossa. Hän kuitenkin palasi jo muutaman minuutin jälkeen ja viittoi heitä seuraamaan häntä nopeasti. He kulkivat hetken vuoren rinteellä avautuvaa niittyä pitkin, mutta poikkesivat sitten metsään ja sulautuivat sen varjojen joukkoon. Yö oli jo pitkällä ja yksinäinen pöllö huhuili jossain kauempana tuoden edes jotain elämää muutoin hiljaiseen metsään.

Vash, joka oli jo jonkin aikaa näyttänyt siltä että kävi sisäistä kamppailua itsekseen, teki viimein päätöksensä ja pysäytti joukon hetkeksi kertoakseen sen.

”Minä olen pohtinut vaihtoehtoja”, hän aloitti tyynellä äänellä, ”ja tullut siihen lopputulokseen, että meidän on parasta palata kotiin Liechtensteiniin.” Elise näytti hieman huolestuneelta kuultuaan hänen sanansa ja hän rypisti mekkonsa helmaa sormiensa välissä.

”Oletko varma?” hän kysyi hiljaa, ”entä se mies…?”

”Me saamme sinut sisälle linnaan ilman, että kukaan huomaa”, Vash sanoi, ”sinun täytyy vain pysyä viikko hiljaa yhdessä huoneessa, mutta uskon että pystyt siihen.”

”Tietenkin pystyn”, Elise vastasi välittömästi. Hän luotti veljeensä, joten hänen huolensa katosi pian jättäen jälkeen vain päättäväisyyttä. Vash katsoi häntä hyväksyvästi ja ylpeästi ennen kuin käänsi katseensa kahteen mieheen, jotka odottivat hiljaa lähellä.

”Ja te kaksi”, Vash sanoi, ”te ilmeisesti tunnette hovitapoja?”

”Joo, tietenkin”, Feliks vastasi epäröimättä hetkeäkään ja antamatta Toriksen huomauttaa, että oikeastaan he eivät tunteneet hovitapoja sillä heidän työnantajansa tuskin tunsi niitä täysin itsekään.

”Hyvä. Tarvitsen apuanne”, Vash sanoi ja Feliks ja Toris kumpikin vastasivat nopeasti, että miehen täytyisi vain kertoa heille kuinka he voisivat olla avuksi, ”en luota linnan palvelusväkeen. Palvelijoita on niin paljon ja aina löytyy joku, joka on valmis myymään jopa oman kunniansa parista kuparikruunusta.”

”Mitä meidän pitäisi siis tehdä?” Toris kysyi. Hän oli silti hieman hämmentynyt saatuaan totuuden selville, mutta hän oli oppinut todella pitämään Elisestä ja halusi auttaa. Feliks tunsi aivan samoin ja lisäksi hän ei todellakaan hyväksyisi väärää avioliittoa Liechtensteinin nuorelle kuningattarelle. Ei varsinkaan kun hän oli nähnyt jo niin paljon vaivaa löytääkseen naisen tosirakkaan.

”Soluttautukaa palvelusväkeen”, Vash vastasi yksinkertaisesti, ”pitäkää silmällä tilannetta, auttakaa sisartani ja olkaa kuin mikään ei olisi hullusti.” Feliks virnisti kuullessaan pyynnön ja hän laski kätensä Toriksen käsivarrelle pidellen tiukasti ystävästään kiinni.

”Sen me siis todellakin osamme”, hän sanoi itsevarmalla äänellä.


A/N: Oliko kukaan edes hieman yllättynyt?
Mulla oli vähän vaikeuksia selittää "prinsessa ja puoli valtakuntaa -lakia" tarpeeksi selkeästi, joten anteeksi, jos en onnistunut... Pointti on kuitenkin se että se on aivan älytön laki. Ja se kiero nuljaska on muuten sitten oc, että ei tartte pelätä että olen antanut jollekulle pahiksen roolin. Mulla oli asiasta jopa pieni ongelma, koska toisaalta en haluaisi käyttää oc-hahmoja, mutta en myöskään halua tehdä kenestäkään pahista koska Hetaliassa ei ole pahiksia ja mä tavallaan taisin jo antaa roolin lähes kaikille hahmoille. Kysykää ihmeessä, jos jokin asia tuntuu oudolta, käsittämättömältä tai täysin pöljältä.
Helvetia on Sveitsin latinankielinen nimi, joten Vashista tuli sujuvasti Helvetian prinssi ja kreivi. Musta oli muuten tosi hauskaa kääntä tämä asia päälaelleen ja tehdä Liechtensteinistä se "tärkeämpi".
Puolan ongelmat ja sydänsurut unohtuivat tässä luvussa hetkeksi taka-alalle, mutta ei hätää. Niihin palataan vielä!
Seuraavan luvun nimi on: Tehkää tietä kuningattarelle! Se on muuten luultavasti toiseksi tai kolmanneksi viimeinen luku. Pandoran mittaan tää fikki ei siis yllä, mutta Kaunotarta pitempi siitä näyttää tulevan.