Ja L on todellakin ihana! Et ole ainut joka on ihastunut Ällään. Itse jäin myöskin koukkuun tuohon hahmoon, se on ihastuttava.
Heh, täällä ilmoittautuu myös yksi L:n fani. Nimesin kannettavani herran mukaan ja se on aikamoinen kunnianosoitus
"SPOILERI":Meinasi oikeasti silloin kauan sitten jäädä koko DN anime katsomatta loppuun sen yhden jakson jälkeen.Itsekin olen L:ää kerran cossannut ystäväni kanssa, joka oli sitten luonnollisesti Raito. Yksi huvittavimpia cossikokemuksia näin jälkikäteen ajatellen (en suosittele ostamaan päähän spreiattavaa väriä aprillista). Meillä molemmillä oli "sänki" koko päivän ja itsellä jäi mustaa kynsien alle seuraavalla viikolla aina, kun haroi hiuksia läheltä päänahkaa
Kuinka monen mielestä cosplayn taso ei ole Suomen skenessä korkealla?Hmmmm. Tämä on tosi monipiippuinen juttu, koska aina sitä näkee sekä hyviä, että ei niin hyviä cosseja coneissa. En todellakaan sano, että olisin itse mitenkään loistava cossaaja, saati ompelija, mutta itse ainakin cossaan siksi, että
se on hauskaa. Ei sen puvun tarvitse olla
täydellinen, eikä sen pitäisi ketään muutakaan liikuttaa, onko minulla nyt oikeat ninjakengät, vai mustat tennarit.
Ymmärrän jos teidän käsityönumeronne on oikeasti se viitonen, mutta siinä tapauksessa alan miettiä, miksi ihmiset edes cossaavat.
On sata ja yksi muutakin tapaa hankkia cossi kuin lähteä ompelemaan sillä surkealla numerolla. Ja ihmiset cossaavat mielestäni juuri sen hauskuuden takia. Kirpparit ovat aarteita cossirekvisiitan/-asujen hankinnassa, ja ehkei ollut tarkoituksesi, mutta tuo äskeisen lainauksen kommentti kuulostaa lähinnä "asettakaa tiukemmat kriteerit cossien laadulle/cossikielto surkeille ompelijoille" -tyyppiseltä.
Meitä on tietysti moneen junaan, kaverini tykkää olla vähän perfektionisti omien cossiensa kanssa, mutta toisaalta hän ompeleekin ne itse. Tähän mennessä en ole vielä kertaakaan istunut ompelukoneen ääreen omien cossien kanssa, hyvin usein mennään "mitä kaapista löytyy" -periaatteella. Ja aina shoppaillessa on "olisko tää hyvä cossivaate"-silmä auki. Ensimmäisen cossin tosin teetätin ompelijaharjoittelijalla penkkareihin... Ehkä ensi vuonna vihdoin rohkenen istahtaa ompelukoneen ääreen...
Ääääää. Miksi kaikki dissaa fanserviceä? Tästä puhuttiin aiemminkin ja mielipiteitä oli erilaisia, omasta mielestä ok niin kauan, kun ei mennä ihan sinne kuivapanoon julkisella paikalla. Niin kauan kuin ottaa toiset huomioon ja pysyy julkisilla paikoilla hyvän maun rajoissa, niin ok, minulla ei ole mitään fanserviceä vastaan (päinvastoin).
Toisaalta, itse astuin skeneen vasta 18-vuotiaana monen monituisen finivuoden jälkeen, joten järkytystekijä oli siinä vaiheessa ainakin aika lailla jo pois laskuista...
Yhyy, massacossi. Ruma sana :'D On niitä hyviäkin "massacossaajia" joissain sarjoissa, ei sen ole pakko olla Trinity Blood/joku muu monimutkainen tai harvinainen cosplay-elitistien cossi/sarja, että se olisi hyvä.