Kirjoittaja Aihe: Ron, u are not irreplaceable || S, draama, songfic, Hermione, Ron, Draco (Ginny)  (Luettu 2941 kertaa)

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
alaotsikko: sallittu, draama, songfic, Hermione, Ron, Draco (Ginny)

Ron, u are not irreplaceable

Kirjoittaja: jaina (oik. nim. Tiia)
Genre: draama, songfic
Ikäraja: sallittu
Hahmot: Hermione, Ron, Draco (Ginny)
Disclaimer: minä en omista biisiä, minä en omista hahmoja, omistan vain tämän hassun idean :D
A/N: sainpa tämän inspiksen eilen Beyoncén biisistä ”Irreplaceable”. Pidän laulajasta Beyoncé paljon ja laulusta myöskin. Jotenkin se sopii tähän – varsinkin, jos lukee nuo sanat biisistä, niin huomaa, että ne sopivat hyvin tuohon tarinaan.
Kommenttia saa laittaa. :)

Ai niin, biisi on siis ihanaisen Beyoncén Irreplaceable. Suosittelen videon katsomista, sillä se on tämän ficin tarina videona.
***

To the left, To the left, To the left, To the left, To the left, To the left

Nojailin seinään viilaten kynsiäni ja katsellen kulmieni alta sinua melko tuimasti. Kannoit pahvilaatikoita huoneesta toiseen, ja ilmeesi tosiaan kertoi enemmän kuin oli tarpeen.

”Mitä sinä teet, Ron?!” huudahdin äkkiä melko kiukkuisesti, kun aloit nostaa ruskeaa, rapistunutta pahvilaatikkoa, joka lojui eteishallin nurkassa. Katsoit minua roikkuvien, punaisten hiuksiesi takaa melko hämmentyneenä.
”Mitä nyt, sinähän sanoit – ”
”Katso sinne laatikon sisälle, Ron”, käskin sinua ja ristin käteni rintojeni päälle. Kurtistit kulmiasi ja kurkkasit laatikkoon. Ilmeesi muuttui nyrpeäksi.

Everything you own in the box to the left
In the closet that's my stuff - Yes
If I bought it please don't touch


“Onko sinun pakko jättää näitä omia tavaroitasi tähän?!” tiuskahdit ja suljit pahvilaatikon. Hymyilin ylimielisesti.
”Ne ovat menossa hyväntekeväisyyteen. No niin, jatka jo, minulla ei ole koko päivää aikaa”, lausahdin. Huokaisit ärtyneenä.
”Täällä on sekaista. Siivoisit”, valitit.

And keep talking that mess, that's fine
But could you walk and talk at the same time


“Niin, minähän täällä sotkenkin”, sanoin silmiäni pyöritellen. ”Ovatko kaikki pahvilaatikot jo ulkona?”
”Kaikki, jotka on minun”, vastasit. Nyökkäsin pienesti ja kävelin eteesi. Nostin kättäni ja avasin kämmeneni katsoen sinua läpitunkevasti silmiin.

And It's my mine name that is on that Jag
So remove your bags let me call you a cab


“Kiitos”, lausahdin kylmästi, kun ojensit vastahakoisesti Jaguaari-merkkisen auton avaimet minulle. Puristin ne nyrkkiini. ”Soitan sinulle taksin.”
”Selvä”, mutisit kiukkuisena ja menit jo valmiiksi kartanomme pihalle. Ennen kuin seurasin sinua, puin päälleni mustan hupparini, jossa oli valkoisia pääkalloja ja soitin taksin pihaamme. Nakkasin jalkaani myöskin mustat korkokenkäni ja kävelin perässäsi isohkolle pihamaalle, joka oli mielestäni hyvin kaunis. Vihreä nurmikko loisti kesän väreissä ja oli hyvin hoidettu. Olit avannut jo valmiiksi porttimme, että pian tuleva, keltainen taksi pääsisi niistä pihallemme.
”Tämä on elämäsi virhe”, mutisit kiukkuisena samalla, kun heilautit punaisia hiuksiasi taakse. Yök, pidinkö minä tuota joskus seksikkäänä?
”Joo, joo.”
”Sinun pitäisi olla älykäs! Sinähän olet lääkäri! No, olet kylläkin nuori lääkäri, 25-vuotias, joten et ehkä ole niin älykäs..”, ärsytit minua tahallasi. ”Et löydä ikinä yhtä kilttiä miestä kuin minä.”

Standing in the front yard telling me
How I'm such a fool - Talking about
How I'll never ever find a man like you
You got me twisted


Huokaisin tylsistyneenä lapsellisille puheillesi. “Ron, ole jo hiljaa, kiitos”, mumisin hiljaa.
”En edes tajua, miksi heität minut ulos yhteisestä kodistamme! Mehän olemme kihloissa!” kiukkusit minulle. Jäädyin sanoistasi.

So go ahead and get gone
And  call up on that chick and see if she is home
Oops, I bet ya thought that I didn't know
What did you think I was putting you out for?
Cause you was untrue
Rolling her around in the car that I bought you


“Soittaisit jo sille tipullesi ja kysy, voisiko hän heti tulla panokaveriksesi meidän yhteiseen sänkyymme!” huudahdin loukkaantuneena. Ilmeesi muuttui järkyttyneesi. Niin, et tiennyt, että minä tiedän. Et tiennyt, että tiedän sinun panneen omaa siskoasi, Ginnya, kunnon jakorasiaa, meidän sängyssämme, ja ostamassani autossa, jonka ostin sinulle!

Baby you drop them keys hurry up before your taxi leaves
Standing in the front yard telling me
How I am such a fool - Talking about
How I'll never ever find a man like you
You got me twisted


Katselin, kun nostelit melko lihaksikkailla käsivarsillasi pahvilaatikoita yksitellen taksin takakonttiin, joka oli saapunut pihaamme.
   Pian olitkin jo saanut kaikki pahvilaatikot autoon. Nojailin omaan pihassa olevaan Jaguaariini ja avasin taas kämmeneni, sanoen nimesi. ”Ron. Annapa ne kotiavaimetkin tänne.”
Annoit avaimet kämmeneeni näyttäen minulle samalla keskisormea. Pyöräytin silmiäni lapsellisuudestasi ja vilkutin sinulle ivallisesti, kun kapusit taksiin. Katselin, kuinka keltainen auto sinä kyydissä ajoi nyt pelkästään minun pihastani pois.

So since I'm not your everything
How about I'll be nothing
Nothing at all to you
Baby I wont shead a tear for you
I won't lose a wink of sleep
Cause the truth of the matter is
Replacing you is so easy


Hymähdin ja menin takaisin sisälle kartanooni, jossa asuin. Olin voittanut Lotossa muutama vuosi sitten ja olin käyttänyt rahat säästäväisesti ja harkiten: olin ostanut itselleni uuden, kivan kartanon vasta muutama kuukausi sitten, sekä Jaguaarin. Osa rahoista oli edelleen säästössä, osan olin huvitellut uusiin, kivoihin vaatteisiin ja kenkiin, ja osan lääkäriopintoihini, jotka olin saanut päätökseen vuosi sitten.

Suuntasin ison eteishallin kivirappusia ylös toiseen kerrokseen, jossa makuuhuoneeni oli. Pinkaisin heti vaatekaapilleni vaihtamaan vaatteita. Tavalliset farkkuni ja t-paitani vaihdoin mustaan, melko lyhyeen mekkoon, jossa ei ollut olkaimia, ja laitoin jalkaani mustat balleriinatossuni, joita käytin vain sisätiloissa kesäisin. Pörrötin hieman hiuksiani ja meikkasinkin. Odotin nimittäin vieraita.

Laitettuani itseäni hieman parempaan kuosiin, menin takaisin eteishalliin. Odotin jo kovasti ovikellon soimista, ja sitä odotellessani katselin ympärilleni. Rakastin kullanväristä kattokruunua, joka katosta roikkui. Se oli sukukalleus mummiltani.

Säikähdin aivan älyttömästi, kun Koukkujalka 2 tuli puskemaan sääriäni. Huokaisin ja kumarruin silittämään punavalkoista kissaani hymyillen. Hymyni kuitenkin hyytyi, kun katseeni harhaili eteishallin puisella pöydällä olevaan valokuvaan.

Lopetin kissan paijaamisen ja nostin valokuvan käsiini. Siitä katsoivat minun ja Ron Weasleyn iloiset ja nauravaiset kasvot. Ronin punainen tukka hehkui sinä päivänä paistaneessa auringonsäihkeissä ja itsekin näytin iloiselta.
   Katsoin kuvaa, käteni puristuivat nyrkkiin. Onneksi siitä, että ”unelmieni mies” oli pettänyt minua, oli jo kauan. Muuten minulla ei olisi todellakaan vielä uutta miestä, eikä iloista mieltä.

You must not know about me
You must not know about me
I could have another you in a minute
matter fact he'll be be here in a minute – baby


Yhtäkkiä ovikello soi. Hätkähdin ja tiputin valokuvan eteishallin nurkassa olevaan roskakoriin samalla, kun menin ovelle. Avasin oven ja hymyilin heti leveästi. Hän teki minut onnelliseksi. Uusi aurinkoni.

You must not know about me
You must not know about me
I can have another you by tomorrow


“Hei, Draco!” tervehdin iloisesti ja katsoin ovella seisovaa, komeaa ja vaaleatukkaista miestä. ”Tule peremmälle!”

Don't you ever for a second get to thinking you're irreplaceable
***

Njo lol! Kyllä tähän kommenttia saa silti laittaa - olisi ihan kiva tietää, mitä mieltä ollaan tällaisestä ei-niin-syvällisestä-sauvojen-heilauttelusta. :D  ;)
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 13:48:45 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Ron, u are not irreplaceable
« Vastaus #1 : 09.06.2010 22:09:46 »
Kivaa, että kommentoit, Zug! Oi että mukavaa, jos pidit tästä! :) Biisiä kunnellessani tosiaan tuli mieleeni tällainen kolmiodraama, joka itse biisin videossakin on. Ronin olen aina mieltänyt lapselliseksi kirjoissakin, joten miksipä ei myös tässä. Kiitos kommentistasi. Jos jatkoa haluat tälle lukea (kun vihjailit viestisi lopussa hieman siihen :)), niin sitten vaan lukemaan Draco/Hermionea Valvojaoppilaiden kylpyhuoneeseen. Draco, my halo.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Crownless

  • ***
  • Viestejä: 284
Vs: Ron, u are not irreplaceable
« Vastaus #2 : 03.07.2010 14:43:51 »
Luin tuon Draco, my halo - ficcisi ja päätin lukea saman tien tämänkin.  :) Tykkäsin tästä, nuo laulun sanat sopivat kuin sopivatkin tähän tekstiin hirmu hyvin. Teksti oli sujuvaa, ja kirjoitusvirheitäkään ei näkynyt, kuten Zug jo totesikin.

Enpä osaa muuta sanoa, kuin jälleen kerran että tykkäsin, hyvä hyvä. :D
kuu vain lainaa valoaan

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Ron, u are not irreplaceable
« Vastaus #3 : 05.07.2010 08:11:34 »
Crownless:, juu, tuo Draco, my halo tosiaan on "jatkoa tälle", tai siis tein sen tämän jälkeen, mutta se kertoo ajasta ennen tätä ficciä. Kiitos kehuista. Tosiaankin, Beyoncé:n Irreplaceable-biisi oli vain niin hyvä ja helposti ficille pohjaa antava, että olihan siitä pakko repäistä jotain, hih. Tosi kiva että tykkäsit! :) Kiitos myös, kun kommentoit! On mukava saada palautetta.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Ron, u are not irreplaceable
« Vastaus #4 : 03.05.2011 21:53:36 »
Kommenttikampanjasta päivää! 0/

Kommentti tulee tosiaan vähän myöhässä, koska unohdin tämän kokonaan. Satuin vilkaisemaan vanhaa kommenttikampanjaa ja muistin, että lupasin kommentoida sulle. Anteeksi! :(

Mun tulee nykyään luettua syntisen vähän Potter -ficcejä, joten sinänsä tämä oli mukava piristys. Tämä taisi olla tavallaan paritukseton, tai ainakin paritus oli omantulkinnan varassa, vai? Kuitenkin, laulun sanat sopivat tosi hyvin tähän (ja itse videokin). Virnistelin itsekseni tämän aikana, Hermione antaa Ronin kuulla kunniansa kunnolla, törkeää pettää toista oman siskonsa kanssa. Joo, Ginny on kauhea jakorasia, sille kelpaa jopa oma veli. :P

Pidin valtavati siitä kun olit kirjoittanut tämän Hermionen näkökulmasta, oletin ensin, että tämä olisi tyyliin kaikkikertovan näkökulmasta. Loppu tuli kieltämättä vähän yllätyksenä, mutta toisaalta ei tähän olisi voinutkaan kuvitella mitään radikaalimpaa päätöstä. Kaiken kaikkiaan mukavan oloinen ficci. Tykkäsin. :)

Lainaus
”Tämä on elämäsi virhe”, mutisit kiukkuisena samalla, kun heilautit punaisia hiuksiasi taakse. Yök, pidinkö minä tuota joskus seksikkäänä?
Hmm? Hmmhh?? Eiks muka pitkien hiusten heilauttelu oo aina seksikästä? :o

Taisin muuten jäädä koukuun tuohon biisiin. :D

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Yukimura: kiitoksia kommentistasi! Ha ha, Ginny jakorasiana... Pidän hahmosta, että ficcien takia minulle on kehittynyt vähän sellainen kuva hänestä, että tykkää jakaa namiaan. Kiva että sain sinut tykästymään biisiin ja kiva että kelpasi! =)
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016