Kirjoittaja Aihe: Kun jää katosi alta, S  (Luettu 1745 kertaa)

Lasikuula

  • ***
  • Viestejä: 700
    • www.lasikuula.net
Kun jää katosi alta, S
« : 03.04.2011 18:44:51 »
Hermione/Neville, Klassinen kappale -haaste, tuplaraapale

Kirjoittaja: Lasikuula
Ikäraja: S
Tyylilaji/genre: Fluff
Paritus/Hahmot: Hermione/Neville
Vastuuvapaus Kaikki tunnistettavat hahmot ja paikat, mitkä ficissä esiintyy, ovat J.K.Rowlingin käsialaa. En saa tekstistäni minkäänlaista palkkaa, vain kirjoittamisen tuoman ilon.

Tiivistelmä: Hermione tahtoi tuoda luistelun ilon myös Tylypahkan maille.

A/N: Kirjoitin tällaisen tuplaraapaleen ihan mielenkiinnosta. Osallistuu Klassinen kappale -haasteeseen ja kappaleena toimii tämä.

Kun jää katosi alta


Musiikki virtasi hiljaa ja luistimen kärki kosketti jään pintaa hetkellisesti. Jäähileet lentelivät ympäriinsä, mutta ruskeahiuksinen tyttö ei siitä välittänyt. Hän keskittyi hallitsemaan taidokkaan piruettinsa loppuun asti ja laskeutui yhden jalan liukuun täydellisesti. Vaaleanharmaat sukkahousut myötäilivät siroja jalanpiirteitä ja musta, hieman polvien yläpuolelle oleva hame oli yhä piruetissa. Hermione aloitti heti takaperin sirklauksen, ja vaihtoi suuntaa myötäillen liikettä käsillään. Ruskea talvitakki, jossa oli valkeat turkisreunukset, sekä naruissa roikkuvat ihanat pallot kulkivat mukana. Tyttö taivutti päätään taakse, jarrutti ja laskeutui toisen jalkansa varaan painaen pään polveensa.

Musiikki jatkui ja jostain taustalta ilmaantui mustaan takkiin ja mustiin luistimiin sonnustautunut samanikäinen poika. Poika sipaisi hiljaa tytön selkää, kiersi hänet kerran ja liukui melko horjuvasti yhdellä jalalla kauemmaksi. Kuvajainen ei särkynyt. Tyttö kohotti päänsä hiljaa, kohottautui ja potkaisi itsensä liukuun. Kädet ojennettuina tyttö tavoitteli pariaan, mutta sen sijaan, että hän olisi saanut pojan käsistä kiinni, ne katosivat hänen ulottuviltaan yhtäkkiä. Seuraavaksi Hermione tunsi jalkojensa katoavan altaan. Kaksikon nenät kohtasivat. Nevillen silmät katsoivat anteeksipyytäen ja hieman aristellen Hermionen kasvoja. Tytön suupieli nytkähti ja hän katsoi pariaan silmiin.
"Ei mennyt ihan..." Neville aloitti sopertaen, mutta tunsi suunsa tukittavan jollain pehmeällä ja lämpimällä. Hermione päätti suudelman hiljalleen ja katsoi poikaa silmiin.
"Ei se mitään!" Ja musiikki lakkasi.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2014 12:10:27 kirjoittanut Lasikuula »

Camiela

  • ***
  • Viestejä: 367
Vs: Kun jää katosi alta, K-7
« Vastaus #1 : 03.04.2011 20:54:46 »
Luin tämän läpi ja pakko sanoa, että musiikki sopi tähän ihanasti!

En tiedä oliko ideana lattaa kappale pyörimään samalla, kun lukee, mutta minä ainakin laitoin. Kaikein kaikkiaan ihana tunnelma. Kappale vain sopi tähän kaikkeen jäänhuurteiseen tunnelmaan hyvin. Olenkohan joskun muulloinkin kuullut kyseisen kappaleen taitoluistelussa? (;

Hermione ei oikeastaan ole Row-tädin kirjoissa mikään hirmuinen urheilija vaan keskittyy lukemiseen paljon enemmän. Minua ei kumminkaan haitannut tämä vaan pystyin oikein hyvin kuvittelemaan Hermionen luistimien päälle. Kiitos myös hyvän kuvailusi. (;

En ole mikään taitoluistelija, joten on hieman hankala kommentoida piruetteja ja siklauksia, mutta (kiitos, kiitos, niiden harvojen taitoluisteluelokuvien) tajusin kumminkin, mitä tekstissä tarkoitettiin. Välillä piti kylläkin miettiä hieman pidempään, mitä kyseinen termi tarkoitti... (:

Kaikin puolin hyvä teksti. Pidin parituksesta. Henkilöistä myös,vaikka Neville ja Hermione ovat kummatkin hieman kömpelöitä taitoluistelijoiksi (??). Noh, eihän näitä ficcejä muuten voitaisi kirjoittaa, jos hahmoja ei hieman muokattaisi ((;; Niin ja ihana se Nevillen kömmähdys. Suloista <3

Camiela

Audrina

  • ametistikvartsi
  • ***
  • Viestejä: 167
  • pumped up kicks
Vs: Kun jää katosi alta, K-7
« Vastaus #2 : 04.04.2011 17:13:50 »
Taitoluistelu on samalla minun mielestä samalla taide - mitä urheilulaji. Jääballerinat vaatetetaan tavalla, jolla heidät saadaan näyttämään mahdollisimman siroilta ja teatraalisilta. Kyseinen jäätaide teki tekstiin oman kauneutensa, mutta en jotenkin osannut mieltää Hermione/Neville - paritusta. Olen aina pitänyt Nevilleä Hermionen ns. kaveripoikana, joka pysykin kaveripoikana. Siihen vika ei kuitenkaan ollut sinun tekstistäsi (josta kovasti pidin)!

En pahemmin osaa taitoluistelusanastoa, mutta kerroit kuinka Hermione osasi takaperin piruetteja etc., että tyttö olisi varmasti aiemminkin luistellut - ja miksei, olihan kyseinen hahmo jästisyntyinen. Pidin kuitenkin tuosta aatoksesta, että Hermione toisi jäätaiteen ilon - tai pelkän ihan vaan luistelun riemun Tylypahkan tiluksille. Pidin myös kirjoitustyylistäsi: sait jopa jäällä kaatumisen näyttämään hyvältä, vau!

Ainoa miinus jonka osaan sanoa on se että Neville oli minusta kovin OoC. Kirjoissa hän ollut hajamielinen ja epävarma, mutta tässä hän jotenkin vaikutti jopa itsevarmalta. Teksti myös tuntui jäävän hieman kesken, tai ei toki tämä keskeneräinen ollut, mutta loppu hieman töksähti.

Kiitos hyvästä lukukokemuksesta! (:
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä

Lasikuula

  • ***
  • Viestejä: 700
    • www.lasikuula.net
Vs: Kun jää katosi alta, K-7
« Vastaus #3 : 04.04.2011 19:09:14 »
Camiela: En tiedä, oliko se tarkoitus, mutta itsekin kirjoitin tätä toistamalla tuota kappaletta koko ajan :D Mie jotenkin kuvittelin, että Hermione olisi tavallaan "rentoutumis"ajanvietteenä tai vain äitinsä mieliksi(koska tämä ei halunnut Hermionen homehtuvan sisällä kirja nenässä kiinni) luistellut :D

Mitä tulee tuohon kömpelyyteen, se oli tavallaan sellaista "ajanviettoa", eli ei yleisöä tai muuta, vain musiikki ja kaksi huvikseen luistelevaa ihmistä, jotka tekivät jonkinlaista luisteohjelmaa :D Kumpikin siis "amatöörejä" ja Neville varsinkin, minkä takia se kömmähdys tulikin :D Kiitos kommentistasi ja mukavaa, että pidit tekstistä!


Audrina: Tavallaan minäkin olen aina ajatellut Hermionen ja Nevillen suhteen vain kaveripohjalta, mutta en keksinyt ketään, joka olisi hyvällä syyllä voinut kaatua xD  Minä olen tullut kuulleeksi noita termejä TV:stä ja liikanopelta ja tiedän tavallaan, mitä nuo erilaiset termit meinaavat. En tullut edes ajatelleeksi, ettei kaikki välttämättä ymmärrä ;)

Mie oon ajatellu Nevillen hieman kömpelönä ja juuri, niin kuin sanoit, hajamielisenä, joten ajattelin hänen kömpelyytensä sopivan tähän hyvin :D

Kiitos kommentistasi! :D