Kirjoittaja Aihe: Koirantähti |K11| Sirius/Remus, angst  (Luettu 4103 kertaa)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Koirantähti |K11| Sirius/Remus, angst
« : 17.04.2013 16:02:59 »
Nimi: Koirantähti
Kirjoittaja: Vlad
Ikäraja: K11
Genre: angst pääasiassa
Paritus: Sirius/Remus, pienessä roolissa Tonks/Remus
A/N: Ihmettelin yhtenä päivänä, miksi kaikki kirjoittavat tästä kaksikosta vain Tylypahkaikäisinä. Tässä kaksikossa kun on potentiaalia ja mahdollisuuksia myös muuhun. Tai sitten en ole vain löytänyt ficcejä, missä Sirius ja Remus olisivat vanhempia. No, sitten ajattelin kirjoittaa tällaisen ficin ja hyödyntää samalla yhden mielessäni kummitelleista otsikoista. :D Kommentteja saa aina heittää, Vladdy ei syö tai pure, vaikka saisi kritiikkiäkin. Osallistuu OTP10-haasteeseen.




Remus veti itselleen tuolin ja asettui mukavasti istumaan takkatulen lämpöön. Ruskeahiuksinen mies sulki silmänsä ja antoi päänsä nojata kevyesti taaksepäin. Hän oli uupunut kaikesta siitä taistelusta, joka hänellä oli joka päivä Tonksin kanssa. Nainen oli jo kohta vuoden jankuttanut kerran toisensa jälkeen, että hänen, ihmissuden, pitäisi aloittaa suhde naisen kanssa, vaikka Remus oli tälle aivan liian vanha ja aivan liian vaarallinen. Ketään Kalmanhanaukiolla ei kiinnostanut kuunnella, mitä Remuksella itsellään oli sanottavana, kaikki tohisivat vain tauotta siitä, miten julmasti mies naista kohteli kun kieltäytyi tämän tästä suhteesta. Molly oli jopa mennyt niin pitkälle, että oli vihjannut Tonksin apeuden olevan pelkästään miehen omaa syytä, koska mies ei ollut millänsäkään naisen jatkuvista rakkaudentunnustuksista. Ihmissudella oli kuitenkin hyvä selitys jokaiselle ei-sanalle, joka tämän huulilta irtosi.

”Remus”, miesääni mutisi ovensuusta. ”Taasko sinä olet hiipinyt tänne murjottamaan?” Äänessä oli hymyä ja Remus ähkäisi, mutta avasi kuitenkin silmänsä. Hän oli tiennyt heti, kuka hänelle puhui. Kyllä hän ystävänsä äänen tunsi, vaikka olisikin ollut silmät kiinni.

”Remuuuus”, ääni jatkoi. ”Sinusta on tullut tylsä.”

Remus naurahti. Vai tylsä? Hän vielä tylsyyden näyttäisi.

”Tule tänne sanomaan, niin näytän, että en ole muuttunut vielä niin tylsäksi kuin sinä, Anturajalka.”

”Hah, kuvittelet vain! Sinä olet aina ollut minua tylsempi kaikkine sääntöjennoudattamishaluinesi!” Anturajalaksi kutsuttu naurahti ja juoksutti sormiaan pitkien mustien hiustensa läpi. Mustahiuksinen mies asteli kuitenkin tottelevaisesti lähemmäs ihmissutta ja purskahti hillittömään nauruun, kun mies tarttui häntä näppärästi vyötäisiltä ja kiskaisi hänet syliinsä poikittain istumaan.

”Aha, aha, Remus leikki pervoa! Tämä on jotain uutta! Mitä sinä oikein kuvittelet? Minun tarkoin varjeltu siveellisyytenihän kärsii!”
”Hahah, ihan kuin sinulla olisi koskaan sellaista ollutkaan”, Remus nauroi ja painoi nälkäisen suudelman sylissään istuvan Siriuksen huulille. Sirius vastasi suudelmaan halukkaasti ja kuin automaattisesti miehen toinen käsi lähti lipumaan alemmas Remuksen jäntevällä, hoikalla vartalolla.

”Äläpäs pervoile, piski”, mies sihahti ja lukitsi Siriuksen kädet tämän selän taakse omilla käsillään. Sirius vain nauroi. Remus ei enää kyennyt teeskentelemään vakavaa, vaan purskahti nauruun ja kaksi kelmiä istui sylikkäin Kalmanhanaukion keittiössä takan lämmössä ja kukaan ei päässyt taialla lukitusta ovesta todistamaan viimeisten jäljellä olevien kelmien pientä lemmenhetkeä.

**

”Sirius”, Remus kuiskasi ja käänsi päätään pystyäkseen katsomaan vieressään nurmella makaavaa Siriusta silmiin.
”No?”
”Oletko huomannut, miten kirkas Koirantähti on?”

Sirius ei vastannut, ynähti vain hiljaa, mikä sai susimiehen hymyilemään vinosti. Remus kuljetti toisen käden etusormea Siriuksen kämmenselkää pitkin, kunnes toinen mies sulki kätensä tiukkaan nyrkkiin. Remus tuhahti.

”Remus, sinä tiedät, että en piittaa tähtitieteestä.”

Remus vain hymyili ja kohotti toisen kätensä, sen joka ei silittänyt Siriuksen kämmenselkää, ja osoitti kohti taivasta.

”Tuo on Koirantähti, Sirius.”
”Miksi sinä minun nimeni siihen lisäsit?”
”Ei se ole sinun nimesi”, Remus naurahti ja Sirius kierähti kyljelleen pystyäkseen katsomaan ystäväänsä kummeksuen.

”Ainakin, kun viimeksi katsoin, se oli minun nimeni. Tai ainakin vanhempani nimesivät minut niin.”

Remus hymähti hiljaa.

”En tarkoittanut sinua, typerys. Tuon tähden nimi on Sirius.”
”Ai, kiva, minä olen tähti”, Sirius jupisi sarkastisella äänellä. ”Ajattelin, että olisin sinulle jotain muutakin kuin vain pieni piste taivaalla.”

Remus kierähti vatsalleen ja painoi nälkäisen suudelman Siriuksen huulille. Mies vastasi suudelmaan halukkaasti, vaikka susimies pystykin yhä aistimaan toisen tyytymättömyyden.

”Jos sinua yhtään lohduttaa, niin on tuolla Orionkin ja Reguluskin löytyy. Lisäksi tähtitaivaalta löytyy Bellatrix ja Andromeda ja – ”
”Aiotko sinä luetella minun kaikki sukulaiseni?” Sirius kysyi nauraen. ”Asia tuli jo selväksi. Siellä on paljon minun sukulaisteni nimiä, kiva. Enpä voi välttyä inhottavalta kuolonsyöjäserkultani edes pällistellessäni tähtiä.”

Remus naurahti ja kellahti takaisin selälleen. Siriuskin painoi takaraivonsa vihreään nurmeen ja huokaisi.

”En vain tajua, mitä sinä näet noissa pikkuisissa pisteissä taivaalla. Ne vain ovat siellä ja siinä se.”
Remus tuhahti. ”Sinun kannattaisi lukea joskus. Tiedän parikin kiehtovaa jästikirjaa, jotka sinun kannattaisi lukea. Vaikka kevyenä iltalukemisena.”

Sirius naurahti.

**

Remus huokaisi raskaasti ja istuutui kuluneelle puistonpenkille. Mies käänsi katseensa kohti musteensinistä yötaivasta ja väsynyt hymy kiipesi miehen huulille, kun Sirius, Koirantähti vilkutti hänelle tutulta paikaltaan. Siriuksen kuoleman jälkeen hänen päiviensä ja öidensä ainoaa viihdytystä oli ollut tähtien katseleminen. Vain Sirius-tähden näkeminen sai hänet tuntemaan olonsa edes hiukan paremmaksi. Ainakaan Sirius ei ollut jättänyt häntä kokonaan. Iso Koira katseli häntä tauotta muistuttaen Siriuksesta, Remuksen elämän kirkkaimmasta tähdestä.

”Sirius”, mies kuiskasi ja painoi katseensa. Turha tähdille oli puhua. Eivät ne koskaan vastanneet. Eivät ne osanneet puhua, kun ne olivat pelkkiä kaasupalloja, jotka loistivat omaa valoaan taivaalle.

”Remus”, naisen ääni lausui ja Remus käänsi hätkähtäen katseensa äänen suuntaan.

Tonks seisoi hiirenharmaiden hiustensa kanssa hieman kauempana kaksi teemukia kädessään. Nainen asteli Remuksen viereen ja ojensi toisen mukeista miehelle.

”Molly käski tuomaan sinulle jotain lämmintä juotavaa.”

Remus ei vastannut, tyytyi vain nyökkäämään. Hän kuitenkin otti vaisusti hymyillen naisen tarjoaman teemukin ja hörppäsi kuumaa juomaa polttaen suunsa.

”Kiitos.”
”Ole hyvä. Mitä sinä teet täällä yksin?”

Remus osoitti kädellään kohti Ison Koiran kirkkainta tähteä.

”Katselen tähtiä. Tuolla on Sirius.” Remuksen ääni särkyi.
”Sinulla taitaa olla ikävä häntä”, Tonks mutisi ja istuutui miehen viereen. Remus nyökkäsi ja antoi naisen kietoa käsivartensa ympärilleen. Tonks painoi leukansa ihmissuden olalle välittämästä miehen vavahduksesta.

”Onneksi sinulla on minut.”
”Niin”, Remus kuiskasi ja yllätti metamorfimaagin täydellisesti painamalla uteliaan, kyyneliltä maistuvan suudelman naisen huulille. Nainen vastasi yllättyneenä autuaan tietämättömänä Remuksen mielessä myllertävistä tunteista. Remus irtautui suudelmasta ja kuiskasi:

”Kiitos.”

Ehkä suhde Tonksin kanssa ei olisi niin huono idea kuin aluksi vaikutti. Se ei kuitenkaan koskaan tulisi olemaan mitään enempää kuin vain korvike. Remuksen sydän oli kuollut jo Siriuksen kanssa ja ennen omaa kuolemaansa ihmissuden oli paras vain etsiä pelastusrengas pitämään hänet pinnalla.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Koirantähti |K11| Sirius/Remus, angst
« Vastaus #1 : 19.04.2013 13:21:25 »
Gaaa! Renneto, kiitos! Onneksi oon yksin kotona, niin ei tarvi nolostua siitä, että hypin ja pompin ympäri kämppää :) Itse olin ajatellut tuon Siriuksen tietämättömyyden nimien suhteen niin, että Siriusta ei kiinnosta pätkääkään mitkään tähdet, joten se ei tiedä sitä, että siellä möllöttelee tähtiä varustettuna Potter-nimillä. Ja ehkä myös siksi, että Sirius ei juuri pidä suvustaan, joten sitä ei oikein kiinnosta nimien alkuperäkään. Nurmikko-kohtaus ei oo flashback (ehkä) vaan joku randomhetki nurmikolla. En sen kummemmin oo pohtinu asiaa. Joo, noita susimies, nainen, mies, mustatukka yms. kohtia on paljon, mutta se on tullut osaks mun tyyliä, koska en jaksa toistaa turhan paljon henkilöiden nimiä, vaan ennemminkin mainitsen henkilöiden nimet sillon, kun se on ymmärtämisen kannalta välttämätöntä.

Piski-kommentti oli pakko heittää mukaan, koska ghh! jotenkin se vaan oli ihan pakko, jotta Remus ei ole ihan myrtsikkä. Ja Tonksista en oikeen pidä, mutta jooh, hymyilin, kun sanoit sen olevan järjetön. Hihih :D
Ja mun mielestä Sirius on vähän sellainen ikinuori, Remus on aina ollut se aikuinen, mutta Sirius on ja pysyy lapsena.
Kiitos kommentista! Piristit opiskeluntäyteistä päivääni.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Koirantähti |K11| Sirius/Remus, angst
« Vastaus #2 : 23.04.2013 11:35:38 »
Hahaa, minäpäs olen kirjoittanut näistä vanhuksina! Tai noh, vanhuksina, vanhuksina, mutta niin… Ja oon mä kai kahteen semmoseen törmännyt, missä nää on vanhempia. Hassua itse asiassa, miten näistä juuri kirjoitetaan vain tylypahkaikäisinä. Ehkä siinä on jokin se nuoruuden huuma tai jokin umm, ken tietää?

Mutta jos sitä siirtyis sitten ihan tekstiinkin. Koirantähti oli nimenä melko yksinkertainen, ehkä jopa aavistuksen tylsä, mutta ei tämä olisi mitään jännittävää otsikkoa kaivannutkaan. Koirantähti oli lyhyt ja ytimekäs, ja sopi tekstiin.

Nää kaks oli tässä pirun söpöjä. Olin oikeasti kuolla hymyyn, kun… oikeesti.
Lainaus
”Aha, aha, Remus leikki pervoa! Tämä on jotain uutta! Mitä sinä oikein kuvittelet? Minun tarkoin varjeltu siveellisyytenihän kärsii!”
Sirius, lopeta! Aww, Sirius oli tässä niin suloinen, että aloin melkein miettiä, mitä ihmettä tämä tekee Pimeyden voimissa.
Lainaus
”Äläpäs pervoile, piski”,
Ja sitten vielä Remus, niin Naby on kuollut…
Lainaus
”Ai, kiva, minä olen tähti”, Sirius jupisi sarkastisella äänellä. ”Ajattelin, että olisin sinulle jotain muutakin kuin vain pieni piste taivaalla.”
Sirius oli koko tekstin ajan niin suloinen, että oikeasti… teki vain niin mieli halia sitä. Kunnes sitten loppujen lopuksi sitä ei enää ollutkaan…

Pidin kuitenkin hirmuisesti siitä lopusta, kuinka Remus katseli tähtiä, Tonks toi teetä ja… niin. Ja Siriuksen kaasupalloista pidin myös, vaikka siitä tuli ihan mieleen taas Leijonakuningas ja Pumban kaasuilut.

Lainaus
Äänessä oli hymyä ja Remus ähkäisi, mutta avasi kuitenkin silmänsä.
Tuohon ja-sanan eteen kaivattaisiin kieliopillisin perustein pilkkua, koska lauseilla ei ole samaa lauseenjäsentä, hihih, löysinpäs sulta jotain napistavaa! Plus tässä kohdassa on muuten aivan sama juttu:
Lainaus
Remuksen sydän oli kuollut jo Siriuksen kanssa ja ennen omaa kuolemaansa ihmissuden oli paras vain etsiä pelastusrengas pitämään hänet pinnalla.

Noita korvikesanoja on kieltämättä melkoisen paljon, mutta meikäläistä se ei sentään ihan niin kamalasti haitannut, koska ymmärsi kuitenkin, että kehen viitattiin.

Koska en keksi muuta, niin kiitän vain miellyttävästä lukukokemuksesta ja silleen… <3

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Koirantähti |K11| Sirius/Remus, angst
« Vastaus #3 : 23.04.2013 13:26:56 »
Nabynen, onneks oon yksin kotonä tällä hetkellä, koska perhe ei oletettavasti arvostais sitä, että hekotan täällä ihan kippurassa. :D no voi awww sun kommenttia <3 Siriusta oli tässä ihan hirmusen hauska kirjottaa ja piski nyt oli ihan pakko pistää Remuksen suuhun, kun se sattui sinne sopimaan. :D Siriuksen kaasupallot juu. Ja ilmeisesti en oo ainoa, jolle tulee mieleen Leijonakuningas (ja Pumban kaasuilut, no voi awws)

Pitäökin korjata noi pilkkumokat, kunhan pääsen paremmalle koneelle jossain vaiheessa. Oon ihan surkea pilkkusäännöissä ja yleensä tungenkin sen pilkun sinne, minne se kuulostaa sopivan.

Khii! kiitos ihana ihanasta kommentista <3
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Koirantähti |K11| Sirius/Remus, angst
« Vastaus #4 : 02.08.2013 18:46:29 »
Kommenttikamppanjasta iltaa!

Hihihihii :3 Oon aina pitänyt Remus/Siriuksesta, varsinkin kun se on kirjoitettu niin, että he ovat vanhempia. Tää oli tosi hyvä, vaikka tässä oli fluffyakin! Ei siinä mitään, se sopi tähän. Tämä oli tosiaan suloinen ja erittäin onnistunut fic, kuvailua oli hyvin, virheitä en huomannut ja pidän kirjoitustavastasi. Se on selkeää ja elävää, sitä on helppo lukea ja siihen on helppo uppoutua.

Sirius oli aivan mahtava. Hän oli hauska ja erittäin suloinen, voisin kuvitella, että Sirius olisi ollut tuollainen, jos sotaa ei olisi ollutkaan. Hauska ja heittää vitsiä muiden kanssa. Toisaalta romanttista puolta Siriuksesta en ole koskaan löytänyt, eli se oli hieman poikkeavaa, mutta sopi tekstiin hyvin. (:
Remus oli samanlainen kuten aina, ja se oli mielestäni hyvä ratkaisu. Pidin siitä, että hän oli edelleen se sama ja rauhallinen poika, mies, jona olen hänet oppinut tuntemaan. Eritoten se kohta, jossa Remus yritti sivistää Siriusta, oli erittäin Remusmainen.

Tosiaan yleistunnelmaltaan fic ei minun mielestäni edes juurikaan ollut niin ''angstinen'', mitä olin kuvitellut. Surullinen tämä oli tottakai, mutta fluffya ja huumoria oli eksynyt sekaan, joka lievitti sitä surua ja tuskaa jota tarina kuitenkin välitti.

Remuksen sydän oli kuollut jo Siriuksen kanssa ja ennen omaa kuolemaansa ihmissuden oli paras vain etsiä pelastusrengas pitämään hänet pinnalla.
Tämä kohta kosketti erityisen paljon, todella hyvin onnistunut!

Kiitoksia tästä lukukokemuksesta, Ales poistuu!

© Raitakarkki

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Koirantähti |K11| Sirius/Remus, angst
« Vastaus #5 : 05.08.2013 16:20:59 »
Ales, kiitos kommentista! Ainakin minusta on ihanan helpottavaa kuulla lukijalta, että kirjoitustyyli on selkeää ja elävää, helposti seurattavaa. Se kun on aina yksi suurimmista huolenaiheista.

Sirius on aina... no, Sirius. Siriusta on vaikea kuvitella ilman huumoria ja Remuksen piristämistä, Sirius on ollut huumorimiehiä aikalailla teinistä asti ja sellaisena haluan hänet pitää omissa ficeissäni aina kuolemaan asti. Mihin koira karvoistaan pääsisi. Ja Remus on aina se kiltti poika, siitä ei pääse mihinkään ja yrittää aina sivistää muita - etenkin Siriusta, kun Oeter ja James ovat vähän erilaisia kuin Sirre.

Kiitos vielä kommentista, ihanaa että pidit fluffyn ja huumorin sekaisesta angstficistäni!
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016