Kirjoittaja Aihe: Rauhan aika S (George & Fred)  (Luettu 2854 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 984
Rauhan aika S (George & Fred)
« : 19.08.2012 23:37:47 »
Title: Rauhan aika
Kirjoittaja: Violetu
Ikäraja: S
Genre: Angst
Henkilöt: George, Fred.
Summary: Minun on ikävä sinua, Fred.

Disclaimer: Rowling omistaa, minä vain teen hänen luomuksillaan itseni surulliseksi.

A/N: Tämän oli määrä osallistua shuffle-haasteeseen jo joskus kauan sitten, mutta aina onnistuin jotenkin hienosti unohtamaan deadlinen. Tässä teille kuitenkin pieniä raapaisuja satunnaistoistolla. Sijoittuu (luonnollisesti) Kuoleman varjelusten jälkeiseen aikaan.
***



Sara: Rauhan aika

Itsepetos. Yleisin petoksista, ja tavallaan myös vaarallisin. Kukaan ei tee sitä tahallaan, mutta voiko itseään huijata vahingossa, ja vielä uskoa siihen?
Mietin usein näitä asioita, kun iltaisin käyn nukkumaan ja toivotan sinulle hyvää yötä.
Et koskaan vastaa, mutta tiedän, että olet silti läsnä.

En voi nähdä enkä kuulla sinua, mutta tunnen lämpösi sängyn reunalla ja sydämessäni. Et koskaan lähtisi luotani kokonaan, odotat, että minä tulen mukaasi.


Marina & the diamonds: I am not a robot

Siitä on vuosi ja asiat ovat pikkuisen paremmin. Vain vähän, mutta en halua näyttää kaikille, miten lujasti minuun edelleen sattuu.
Teen reippaasti kaiken, mitä minulta pyydetään, jopa hymyilen aina joskus. Pyöritämme liikettä Ronin kanssa, mutta se ei ole yhtä hauskaa kuin sinun kanssasi.
Olet läsnä jokaisessa pikku kepposessa, joita ovat hyllyt täynnä. Minulla on ikävä sinua.

Alan tuntea oloni epäaidoksi, mikään, mitä teen ei tule sydämestä, sillä minun sydämeni lähti tästä maailmasta sinun mukanasi.


Kelly Clarkson: Behind these hazel eyes

Syksy on tullut. Navakka tuuli puhaltaa ja naurahdan, kun kuvittelen sinut sanomaan, että minulla menee tuuli toisesta korvasta sisään, mutta ulos se ei pääse. Halla puree poskiani, mutta en tahdo mennä sisälle.
Näihin aikoihin me aina aloimme suunnitella kurpitsateemaisia tuotteita halloweenia varten. Sisällä on liikaa sitä kirottua oranssia, joka sävyttää myös puiden lehtiä.
Sinä olet kaikkialla.



****************************
Palaute olisi mukavaa.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 01:01:36 kirjoittanut Beyond »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Sakura

  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: Rauhan aika K-7 (George & Fred)
« Vastaus #1 : 21.08.2012 15:49:47 »
Kaksosista en olekaan aikoihin lukenut! Nämä ovat suloisia pätkiä. Mukavan yksinkertaisia, mutta näistä välittyy kuitenkin Georgen suru ja hieman sellainen haikea hyväksyntäkin, tai tietoisuus siitä ettei mennyttä voi muuttaa. Pidin noista pienistä jutuista joilla toit Frediä tähän, läsnä jokaisessa pikku kepposessa joita ovat hyllyt täynnä, ja Halloweenin oranssius, syksyiset lehdet.

Lainaus
Itsepetos. Yleisin petoksista, ja tavallaan myös vaarallisin.

Näppärä aloitus, tykkään tuosta toteavasta tyylistä, tai miten sen nyt sanoisi. Ensimmäinen pätkä tuntui kokonaisuudessaan enemmänkin yleispätevältä ja siihen voisin ajatella kertojaksi kenet vaan. Viimeiseen ihastuin, ja siihen miten juuri tuo oranssius ja kepposet kietoutuvat yhteen ja tuovat Fredin kaikkialle (Georgelle). Tykkäsin myös siitä että kertojaäänessä oli Georgen persoonaa mukana, ainakin tuossa viimeisessä, kirottu oranssi ja Navakka tuuli puhaltaa ja naurahdan, kun kuvittelen sinut sanomaan, että minulla menee tuuli toisesta korvasta sisään, mutta ulos se ei pääse.

Lainaus
Alan tuntea oloni epäaidoksi, mikään, mitä teen ei tule sydämestä, sillä minun sydämeni lähti tästä maailmasta sinun mukanasi.

Tässä olisin ehkä kaivannut ensimmäisen lauseen jälkeen pilkun sijaan jotain muuta katkaisukeinoa, mutta toisaalta viljelen itsekin liikaa pilkkua lauseiden väliin joten en ole mikään sanomaan.

Nimenä Rauhan aika on jees, koska sodan jälkeisen ajan lisäksi koen sen voivan kuvata myös Georgen sisäistä rauhan etsimistä ja mahdollisesti löytämistäkin, ja Fredinkin rauhaa koska ihmisen kai ajatellaan jossain määrin saavuttavan kuolleena rauhan. Muutoin noiden biisien funktio jäi mulle hieman epäselväksi; oliko tuossa haasteessa tarkoitus vain inspiroitua joistain shufflella vastaan tulleista biiseistä? Mulle lukijana nuo eivät anna oikein mitään ja olisin tykännyt tästä varmaan vielä enemmän ilman noita nimiä tuolla välissä, koska jotenkin en ole ikinä oppinut pitämään biisien käytöstä tukena fikeissä. Nämä ovat vielä niin lyhyitä, että oli vaikea sulkea silmät biisien nimien kohdalla. Mutta ehkä mä selviän, olivat nämä kivoja kuitenkin! :-)
kuinka sarastuksen aikaan hehkuu graniitti