Kirjoittaja Aihe: Twilight: Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa | K-11 E/BJ  (Luettu 3244 kertaa)

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Ficin nimi: Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa
Kirjoittaja: Blinky
Beta: -
Tyylilaji: Angst, Romance and Drama
Fandom: Twilight
Ikäraja: K-11
Disclaimer: Tilanne pohjautuu Meyerin kirjoituksiin, hahmot kuuluvat hänelle myöskin, ja minä vain rupesin sörkkimään väliin omiani.
Paritus: Jacob/Bella/Edward
Varoitukset: Ei mitään mainittavaa. (Pohjautuu Uusikuuhun, joten spoilausvaara mahdollinen.)
Yhteenveto:  Tämäkin fic sai inspiksen Meyerin suhteellisen merkityksettömästä lauseesta; "Oli vain ajan kysymys - hyvin lyhyen ajan - milloin ilmestyisin ikkunasi taakse, ja rukoilisin sinua ottamaan minut takaisin." (Edward Cullen, Eclipse)


Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa

Maaliskuu


Ehkä Jake oli oikeassa. Ehkä nyt oli vielä turhan kylmä sää syöksyhyppyihin kalliolta. Ehkä. Ehkä minun pitäisi totella häntä... ja häntä myöskin. Hän pyysi, että pitäisin itseni elossa. Sisälläni kuitenkin tein hidasta ja tuskallista kuolemaa – olisin jo kuollut jos Jacob ei saisi minua aina hetkittäin näkemään syitä kitua. Jake, minun Jacobini, kertoi minulle päivittäin, kuinka hän välitti minusta, kuinka hän tarvitsi minua. Se ei ollut varmastikaan mitään verrattuna siihen, kuinka minä tarvitsin häntä, Jakeani. Se, mitä oikeasti tarvitsin parantuakseni jokaisella solullani, kun ei välittänyt minusta. En halunnut myöntää sitä itsellenikään, mutta Jake oli vain korvike. Vain pilvien lomasta pilkehtivä aurinko.

Kun olin hetken verran maistellut kosteaa ilmaa, tuntenut hennon mutta jäätävän tuulenvireen niskassani, lehyyttelemässä hiuksiani, palasin epävarmana Chevylleni. Ovi narahti ruostevaurioiden ansiosta ikävästi, mutten tuntenut kylmiä väreitä. Nykyään tunsin harvemmin mitään. Satunnaista iloa kyllä, mutta mikään maallinen tuska ei voinut minua enää satuttaa. Paitsi jos hän tulisi... ja lähtisi jälleen. Se oli mahdoton ajatus, mutta sai hengitykseni silti rahisemaan. Ei hän, ei kukaan heistä, voisi tehdä niin. Kukaan heistä tuskin ikinä palaisi. Mutta se, että kokisin sen hylkäämisen hukuttavan hyökyaallon jälleen... sitä edes minun ei tarvitsisi enää toiste kokea. Olin pahoillani aiheuttamistani vaikeuksista, ja ansaitsin ehkä tönäisyn pilvilinnoista karuun maailmaan, mutta en soisi kenellekään sitä tunnetilaa, jolloin mikään ei saa enää jaksamaan.

Minä kuitenkin olen päässyt sen tunteen otteesta hiukan irti. Yhä se hönkii niskassani, tekee yllätyshyökkäyksiä tilaisuuden tullen, ja häikäilemättömästi repii minut ajoittain mukanansa alas. Valtaa aistimaailmani kokonaan, repii sydäntäni raastavin ottein irti rinnastani. Saa minut näkemään kuvitelmia, uskottelee minulle olemattomia ja tunkeutuu uniini. Toisinaan onnistun karistamaan sen nilkoistani, mutta se on liian ketterä. Ja saa minut aina, ennemmin tai myöhemmin, kiinni.

Sillä on nimikin. Kaipaus.

Heinäkuu


”Höpsö”, kuulen Jaken karhean kutittavan naurunhenkäyksen korvanlehteni juuressa. Hänen lämmin hengitys saa minut värisemään hennosti, ja hymyilen vaisusti.
”Itse olet”, intän vaikka tiedän häviäväni mahdollisen väittelyn. Eikä se minua haittaa, olen tottunut häviämään. Ja näin mitättömän seikan menettäminen ei tunnu missään. Jake on mukava tehdä iloiseksi pienillä eleillä, ja nyt on minun vuoroni. Kun ainakin pintapuolisesti kykenen.
”Miten vain”, yllätyksekseni hän tokaisee, ääni huolettomuudesta huokuen. Kohotan toista kulmaani, äänettömänä kysymyksenä. ”Vaikka minä en kylläkään vaadi sinulta kolmatta jäähyväissuukkoa muutaman minuutin sisään, kun olen menossa päiväksi Seattleen”, hän myöntääkin sitten, äänessään naurua. ”Ei siinä mitään valittamista ole, tietenkään.” Pojan huulilla on suloinen virne. Jacob näyttää varsin hellyyttävältä, ja toissapäiväinen kotiparturointi vain tehostaa vaikutelmaa. Ajan myötä opin jopa pitämään tuosta kynitystä hiustyylistä. Se muistuttaa minua huolettomuudesta, ja sen luonteenpiirteen tärkeydestä.

Astelin vaitonaisena Jaken kainalossa alakertaan, ja hän kaappasi minut vielä kertaalleen karhun – se sana nyt oli kuvaavampi tässä tilanteessa – rutistukseensa, ja tunsin hänen huulinsa hiuksissani. Hetken kuluttua myös omillani, ja tämä suudelma oli edellisiäkin intohimoisempi. Charlie istui olohuoneessa, näköyhteydessä meihin, ja vaikutti siltä kuin ei huomaisikaan. Hänellä ei ollut yhtikäs mitään Jakea vastaan. Se oli jopa kummallista. Irtouduimme toisistamme, nuuskin Jaken ominaistuoksua, kuin se pitäisi minut elossa seuraavan yön ja päivän ajan.

”Hei sitten.”
Saatoin tuntea silmistäni huokuvan viestin; Älä mene. Mutta Billy tarvitsi häntä. Forksista ei enää löytynyt tarpeeksi ammattitaitoisia lääkäreitä.
Ovi kävi, ja minä jäin yksin. Ja se valtasi mieleni jälleen, pitkän viiveen jälkeen. Olin jo melkein unohtanut, miltä kaipuu tuntui.

Kahdentoista tunnin kuluttua


Forksissa oli aina synkkää. Kesällä aurinko paljasti itsensä useimmin, mutta hämäryydestä ei päässyt irti koskaan. Pilvipeite verhosi taivaankantta nytkin, ja vuodenajasta huolimatta en olisi erottanut ilman huoneeni pikkuruisia koristevaloja kättäni pidemmälle tässä ahdistavassa pimeydessä. Toisaalta se oli kaunistakin. Pimeä peitti kaikki epämukavat yksityiskohdat ja muistovyöryjä aiheuttavat näköhavainnot. Oli vain minä, keskellä ei mitään. Ja se ajatus palauttikin jälleen todellisuuteen. Jacob oli poissa, ja poistuessaan hetkeksi hän vei lohduntunteenikin mennessään. Kieroutuneessa alitajunnassa nauroin itselleni; siitä oli kohta jo vuosi, enkä ollut löytänyt elämäniloani vieläkään.

Silmäluomeni lupsuivat ajoittain, mutta rauhattomuuden tunteen ansiosta avautuivat säpsähdellen yhä uudestaan. Nukuin katkoilevasti, näin epämääräisiä unia nykyhetkien sekoittumisesta johonkin sekavaan. Pyöriskelin toivottomana sängyssäni, lakanoiden seuratessa vartaloani. Ulkona tuuli vinkuen, ja ikkunani vieressä sijaitsevan vaahteran oksat raapivat ikkunaani.

Jossain vaiheessa unenkatkelmiini kantautui hiukan erilaista ääntä. Ikkunan takana kolisteltiin yhä, mutta ääni ei kuulostanut niin hentoiselta kuin oksien aiheuttamana. En tiennyt, olisiko minun pitänyt olla peloissani. Oikeastaan, en edes osannut pelätä. Mikä tässä maailmassa olisi enää pelkäämisen arvoista? Napsautin himmeät koristelamput päälle, ja siristelin silmiäni kohdistaessani katseeni ikkunaan, tarkemmin sanottuna hiukan pölyisen lasin ulkopuolelle. Kun erotin hahmon, tiesin näkeväni vain unta. Tarvitsisin vain nipistyksen, ja heräisin ankeaan todellisuuteen. Puristin ilkeästi käsivarren nahkaani peukalon ja etusormen väliin. Ei heräämistä. Uudestaan. Ei vieläkään. Tartuin yöpöydällä sijaitsevaan hiusharjaan, ja paukautin sillä polveeni. Ei paluuta todellisuuteen.

”Lakkaisitko satuttamasta itseäsi?” hän sanoi kummallisen vaimealla ja karhealla äänensävyllä minulle tässä hullunkurisessa kuvitelmassani. Mahtavaa, harhanäyt olivat tehneet paluun. Nyt kuvittelin hänet jo seisomassa ikkunani tällä puolen, kasvoillaan huolestunut, mutta samaan aikaan jotain hämmentävää onnellisuutta kytevä ilme. En tiennyt, missä vaiheessa mielikuvitukseni oli päästänyt hänet sisälle. Se tosin ei tainnut juuri nyt olla se oleellisin seikka. Oleellisempaa oli varmaankin se, että vieroitusoireisiin Jacobista kuului myös seinähulluus. Istuin kuin naulittuna niillä sijoillani, kuvitellen, että silmien räpyttely poistaisi tuon pelottavan aidonoloisen harhan. Tosin en tiennyt, halusinko sen poistuvan. Olin jo unohtanut, miten kummallisen rauhoittavalta ja oikealta tämä tuntui.

Tuon kuvankauniin – jumalaisen komean, mielikuvitukseni antoi todellakin oikeutta hänelle – harhakuvitelman katse oli hyvin hämmentynyt, kuin huolesta sekaisin. Se muistutti minua niistä hetkistä, kun hän oli vielä välittänyt minusta... rakas-- ei, se sana oli liian jyrkkä edes ajateltavaksi. Sen sanan ajattelu aukaisisi kaikki huolella padotut tuskanpurot.
”Bella... sanoisit jotain. Minua pelottaa, teinkö jotain sinulle... olisiko minun pitänyt soittaa ennen tuloani.”
Pyysikö mielikuvitukseni tuote, että alkaisin jutella yksinäni? Tuo oli vielä huvittavan huomaavainenkin, suunnitteli ilmoittavansa puhelinsoitolla ilmaantumisesta alitajuntaani! Ja kysyikö hän näissä mielipuolisissa kuvitelmissani, että tekikö hän jotain minulle? Voi kuule, haluatko todella tietää? Sinä tapoit minut henkisesti, Edward.

Siinä se tuli. Kaikki se, mitä olin piilotellut, pyrkinyt tunkemaan piiloon, levisi vain yhdellä ajatuksilla käsiini. Tuolla aidonoloisella harhanäyllä oli luonnollisesti osuutta asiaan. Poissa mielestä, poissa silmistä, olin ajatellut itsepintaisesti. Se teoria ei näköjään pitänytkään paikkaansa. Tunsin tahtomattani silmieni kostuvan kyynelistä, jotka olivat odottaneet vapautumistaan jo kauan. En ollut itkenyt aikoihin. En ollut tuntenut mitään tämänkaltaista aikoihin. En ollut nähnyt häntä aikoihin.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 17:07:12 kirjoittanut Beyond »
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

camppu

  • ***
  • Viestejä: 23
  • Where is My Edward Cullen?
Vs: Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa
« Vastaus #1 : 12.09.2010 22:57:33 »
Mikä ficci!!!   :D
Tää on kyl parhaimmistoo mitä oon lukenu!! Oon toivonu salaa et joku kirjottas sellasin ficin missä Ed palais takasin, ja nyt mun toive toteutu!! Tosi hyvin kirjotettu, teksti oli hyvää ja sujuvaa, Ed on ihana täs <33
Jatkoa pliis nopee!!  ;D

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa
« Vastaus #2 : 13.09.2010 19:13:19 »
... *kerää ajatuksiaan* ... *yrittää keksiä jotain järkevää kommentoitavaa* ...
Pakko sanoa, että piristävän erilainen fic.
Kerronta oli sujuvaa ja kuvailit Bellan ajatusmaailmaa onnistuneesti. Pidin tavasta, jolla kerroit tarinaa Bellan pimeästä, katkerasta, surullisesta ja tyhjästä näkökulmasta. Kaikki Jacobin tuoma hetken ilo ja kaipaus oltiin kuvailtu loistavasti. Samoin loppu, jossa Bella ei voinnut uskoa Edwardin palanneen. Se oli jollain tapaa suloinen.
Alussa fic oli jotenkin sekava, mutta kyllä siitäkin pääsi kärryille.

Sinä tapoit minut henkisesti, Edward.

Näin lopuksi, ficin (oudolla tavalla) kaunein ja surullisin kohta.
Kiitos tästä. (JATKOO NOPEE!!!)

~Classick
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

GoldenSunset

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa
« Vastaus #3 : 13.09.2010 19:43:01 »
Vau.
Ei voi kyllä muuta sanoa. Tää on uskomattoman hyvä! Jatkoa toivon nopeesti.. :D

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 971
  • Illuxit novus dies
Vs: Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa
« Vastaus #4 : 13.09.2010 19:57:48 »
Nii, kaikki onkin sitten jo tullut sanottua, joten ei kun jatketaan samaa rataa:
Käsittämättömän hyvä -jee, jee Eddie is back!- ja jatkoo nopeesti :D
Että näin rakentavaa tällä kertaa
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

mnnaa_

  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa
« Vastaus #5 : 14.09.2010 15:19:31 »
Todella mielenkiintoinen idea! Kiva lukea välillä tämän kaltaisia ficejä :)
Luin ensimmäisen osan, ja odotan todella innolla jatkoa tälle!! Erityisesti pidin tuosta tavastasi kirjoittaa.

Jatkoa ja äkkiää!! :D :D

Yessy

  • *
  • Viestejä: 1
    • Yessyn Blogi
Vs: Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa
« Vastaus #6 : 14.09.2010 20:44:19 »
Bellan ajatukset tuli hyvin esille. Kuivailu oli muutenkin todella sujuvaa. Sanotaanko että Edward ikkunan takana olisi minulle järkyttävä kokemus   ;D Odotan innolla miten tämä loppuu. Yritän kertoa ettei tässä ole mitään vikaan.
Words like violence, break the silence.

dramaqueen

  • Work In Progress
  • ***
  • Viestejä: 709
  • Good at being weird
Vs: Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa
« Vastaus #7 : 17.09.2010 09:52:51 »
Mahtavaa kerrontaa, se ei takkuile ollenkaan! :o Ja kaikkeen pystyy samaistuu: tunnetilat tuntee Bellan mukana,koska se on nii hyvin kirjoitettuu KIITOS, KIITOS KIITOS TÄSTÄ!  Jatkoa ja pian pliis!
Ps. Oisko mahdollista saada Edwardin ajatuksia ja mietteitä mukaan tähän? Oon utelias kuulemaan, mitä Edwardin päässä liikkuu. Varsinkin kun kirjotat noin hyvin ;)

               Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 921
Vs: Twilight: Rakkaus raastaa, kaipuu korventaa | K-13 E/BJ
« Vastaus #8 : 30.12.2013 14:04:08 »
Aivan käsittämättömän ihana ficci!

Olen itse asiassa pyöritellyt itsekin joskus mielessäni tuota lausetta, josta sanoit tämän lähteneen liikkeelle. Olen halunnut tietää, mitä olisi tapahtunut, jos Edward olisikin ehtinyt tulla hakemaan Bellaansa takaisin. Niinpä oli melkoinen pettymys, kun tämä loppui ennen niitä "aneluita", nyyhkis! :( Jään siis edelleen siltä osin oman mielikuvitukseni varaan (ellen onnistu löytämään toista ficciä aiheesta :D)

Joka tapauksessa, huolimatta äskeisestä valituksesta, ei minua oikeasti niin paljon harmita, että tämä loppui tähän. Kaikki hyvä kun loppuu aikanaan, ehehehe. (Apua, ei tässä mielentilassa pitäisi yrittää väsätä kommenttia...) Rakastin tunnelmaa, jonka olit tähän luonut: se oli kuin suoraan Uusikuusta juurikin noilta ajoilta, paitsi ettet toistellut (luojan kiitos) jatkuvasti siitä tyhjästä aukosta Bellan rinnassa. Kaiken kaikkiaan aivan ihanan haikea lukukokemus, kiitos todella paljon!
Never regret something that once made you smile.