Kävin työkaverin kanssa katsomassa
The Way of Waterin teatterissa, eikä odotukset olleet oikeastaan korkealla. Mutta silti, loppujen lopuksi elokuva oli aika keskinkertainen, eikä oikeastaan edes ylittänyt odotuksia. Juoni oli todella löyhä ja tuntui jotenkin hölmöltä, että se Na'vi-perhe lähti pakoon, jotta niiden heimo olisi turvassa, ja sitten he toivat vaaran mukanaan sinne vesiheimon luo.
Ja siis mua jotenkin ärsytti se ihme lemmikki-ihminen, joka niiden seurassa pyöri. En tajunnut, mikä sen tyypin pointti oli,
paitsi että se oli sen pahiksen lapsi.
Tuossa leffassa oli niin paljon kaikkea turhaa, jolla ei mielestäni ollut mitään merkitystä minkään suhteen. Olisin itse pystynyt helposti karsimaan elokuvan parituntiseksi. Lisäksi mulla meni välillä sekaisin sen perheen ne kaksi poikalasta. Elokuvan lopputaistelu oli aivan liian pitkitetty. Sitä olisi saanut karsia reilulla kädellä.
Tykkäsin eniten ehkä just siitä valasolentojen ja vesi Na'vien välisestä yhteydestä ja miten se yksi niistä perheen pojista löysi sieltä valaista oman hengenheimolaisen. Hienoltahan elokuva kyllä näytti ja Sigourney Weaver oli taas kiva "nähdä valkokankaalla".
Ehkä elokuvakokemusta vesitti sekin, etten muistanut siitä ensimmäisestä elokuvasta paljoakaan, mutta se oli mielestäni kuitenkin parempi kuin tämä jatko-osa.
Little Mermaidin kävin katsomassa keskiviikkona ja yllättäen siitä tykkäsin ja se oli munkin mielestä paras uudelleenfilmatisointi, mitä Disneylta on nyt tullut. Halle Bailey oli munkin mielestä täydellinen Ariel. Eka ajattelin, että Sebastian ja Pärsky oli toteutettu oudosti, mutta oli ne lopulta ihan suloisia, Pärsky olisi saanut kyllä olla mieluummin sellainen pyöreä kala, mitä se on animaatiossa. Se lintu (jonka nimeä en muista) oli kyl ihana, eikä mua haitannut, että hänet oli käännetty naaraaksi, sen ääninäytelijä teki hyvää työtä.
Ursula oli myös oikein onnistunut ja ursulamainen. Pitää katsoa kyllä tuo piirrosversio muistin virkistykseksi, niin voi paremmin vertailla näitä kahta elokuvaa keskenään. Mutta tästä remakesta pidin kyllä.