eilen katsoin yli puolet Free!n ekasta kaudesta (ihana hyväntuulen sarja! Verinen Paronitar sai aivopestyä tähän)
Oh, olen asiaankuuluvan ylpeä tästä, hienoa että tuon sarjan ilosanoma on jatkanut voittokulkuaan!
Btw itse tykkäsin huomattavasti enemmän kakkoskaudesta, siinä oli minusta vähän parempi yleisdraivi, vaikka mielipiteitä tästä asiasta nyt onkin suuntaan ja toiseen. Mutta aivan ihana hyväntuulen sarja se nimenomaan on, on tullut vahdattua jo useampaan kertaan <3
Ja kun nyt kerran tarjottiin oiva tilaisuus hypettää omista sarjalöydöistään, niin voisin minäkin parit suositukset heittää kehiin. Mulle on jo pidempään maistunut rento komediallinen meininki, joten lähinnä sitä linjaa olisi tässä tarjolla;
Gekkan Shoujo Nozaki-kun. Tää on kestänyt mulla jo useamman katselukerran, liikuttavan hoopoja teinejä ja huumoria shoujo-kliseistä. Periaatteessa tää on kai romanttista komediaa, vaikkei siihen romantiikkaan oikein koskaan päästä. Sarjan nimihahmo Nozaki on pokerinaamoineen minusta ihan vitun hervoton. Sarja rakentuu randomeiden kaveri- ja ihastussuhteiden tilannekomiikalle.
Seitokai Yakuindomo. Yleensä seksi-vitsit tuppaa olemaan kauheita, mutta tässä sarjassa räävittömyydet ovat nimenomaan se kaikkein paras osa. Jostain syystä SY:lle merkitään usein genreksi haaremisarja, mutta ainakaan eka kausi + ova-jaksot ei menneet lainkaan siihen sellaiseen suuntaan, vaikka päähenkilöpoika onkin tyttöjoukon ympäröimänä. Kouluelämää ja törkeää läppää, vaikka tapahtumien tasolla ollaankin toki hyvin viattomia.
Danshi Koukousei no Nichijou. Slice of life -sarja, eli lukiolaispoikia hengailemassa ja jauhamassa shittiä ilman minkäänlaista juonta. Arkista urpoilua ja todella japanilaisia kiusallisia tilanteita, huumori on huomattavasti vähäeleisempää ja iisimpää kuin noissa kahdessa aiemmassa, mutta nauroin silti pääni irti tätä katsoessa.
Love Stage!! En ole mikään kauhean suuri BL:n ystävä, koska genrestä on aikoinaan jäänyt tosi paha maku, mutta tää oli oikein kiva. Joitain lajityypin nihkeyttä aiheuttavia kliseitä tässä kyllä oli, enkä itse osannut oikein millään tykästyä siihen pääpariin, mutta toisaalta tää onnistui silti yllättämään mut positiivisesti freesiydellään. Sitä paitsi kaikkien on yksinkertaisesti pakko rakastaa manageri Reitä
Silver Spoon / Gin no Saji. Jos alkaa iänikuinen lukiolaisanime nyppiä, niin tää maatalouskoulu tarjoaa vaihtelua. Tää sarja ei ole ihan niin komediallinen kuin noi muut, rentoa arkimenoa väritetään välillä raa'allakin realismilla, mutta pelkästään ryppyotsaiseksi draamaksi ei touhu kuitenkaan mene.