Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, Sateenvarjovarkaaksi | S, ficlet, Holmes/Watson  (Luettu 2327 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Ficin nimi: Sateenvarjovarkaaksi
Kirjoittaja: Nukkemestari
Tyylilaji: Ficlet
Ikäraja: S
Fandom: Sherlock Holmes //Säde lisäsi
Paritus: Holmes/Watson
A/N: Kauhea ficcauspuute. Joten tässä joskus aloitettu SH ficletti, josta piti tulla pitempi, mutta keksin sitten pitäväni tästä tämmöisenä enemmän. Omistan vielä Lilianille, olet vaan kiva ihmeine<3


Sateenvarjovarkaaksi

Eräänä kalsean sateisena päivänä kiiruhdin vetisiltä kaduilta pieneen kahvilaan kävelyretkelläni, jolle minun ei olisi selvästikään pitänyt lähteä. Vanhaa sotavammaani oli ikävästi alkanut kolottaa ja pelastauduin kuppilan lämpöön. Vaikka ei tuo hääppöinen kuppila ollut, enkä voisi saada pöytää läheltä takkaakaan. Kovin moni muukin oli selvästi ajatellut kuuman juotavan kahvilassa tekevän terää näin koleana päivänä.

Ripustin sateenvarjoni viereisen tuoli selkämykseen. Jos joku haluaisi liittyä yksinäisen miehen seuraan, niin siirtäisi harmaita pisaroita tippuvaa varjoni mieluusti.

Tilasin kupin teetä, mahdollisimman kuumana, ja sitä siemaillessani vaivuin ajatuksiini. Jokin liikahti vieressäni, mutta liian myöhään tajusin, että ohi kävellyt mies oli napannut sateenvarjoni ja kiiruhti ulos.

Huudahdin ja ryntäsin puoli kuppia teetä jälkeeni jättäen varkaan perään.

Hämmästykseni varas kiiruhti vain muutamat sata metriä eteenpäin, mutta hiljensi vauhtia kuin haluaisi minun saavan hänet kiinni. Hän vinkkasi silmäänsä ja kääntyi kättään heilauttaen ripeästi sivukujalle.

Näin kuinka ensin tipahti nenä. Sitten viikset.

Törkeä sateenvarjovaras kääntyi ja näin jälleen kerran minua naruttaneen Holmesin, joka hymyili leveästi. Miten monesti hän onnistuikin huijaamaan minua. Minua joka luuli ja toivoi olevansa se ainoa henkilö, joka tunsi hänet parhaiten. Mikäli ylipäätään Sherlock Holmesia voi tuntea kunnolla. En henkilökohtaisesti täysin uskonut tähän.

”Holmes… kuinka mukava yllätys. Mutta miksi sinä varastit sateenvarjoni?”

Holmes myhäili ja pilkettä silmäkulmassaan vastasi:
”Pahoittelen kastumistasi.”

Sitten painoi kevyen suudelman huulilleni ja minun vielä pörrätessäni stratosfäärissä totesi menevänsä varjostamaan erästä henkilöä ja tulevansa takaisin toivottavasti ennen kello viiden teetä.

Hän ojensi sateenvarjon takaisin minulle ja katosi.

Katselin vielä hetken hänen peräänsä.

Miksihän hänen täytyy aina tehdä kaikki näin vaikeasti?

Pohdin asiaa vielä hetken, mutta tajusin ajatukseni itsestään selväksi.

Hänhän on Sherlock Holmes.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 17:05:04 kirjoittanut Beyond »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Sateenvarjovarkaaksi
« Vastaus #1 : 04.09.2010 13:42:03 »
Tää on vaan jotenkin niin ihana <3 Holmes on vaan vaikea mitä ihmissuhteisiin tulee mitäänhän ei voi tehdä liian helposti... kuten kertoa aikaisemmin lähtevänsä varjostamaan jotakuta vaan täytyy nähdä vaivaa hämmäntääkseen rakas Watson. Mutta toisaalta, elämä on nerolle helkkarin tylsää ellei asioita tee mahdottoman hankalaksi. Eikä ainakaan Watsonille ehdi tulla missään vaiheessa tylsää.

Niin, siis tässä ajatukseni harhailee. Mutta kerrassaan ihastuttava pikkuficlet, kiitoksia tästä.

Terkuin: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Lilian

  • ***
  • Viestejä: 49
Vs: Sateenvarjovarkaaksi
« Vastaus #2 : 04.09.2010 20:43:31 »
Awww rakastan <3 *omii ficin*
And I find it kinda funny
I find it kinda sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had

Anzu

  • Assassin
  • ***
  • Viestejä: 80
    • Conan-kun
Vs: Sateenvarjovarkaaksi
« Vastaus #3 : 16.09.2010 04:08:32 »
Tämä on niin ihastuttava! Olen tainut lukea tämän jo ties kuinka monetta kertaa, joten päätin lopulta raapustaa myös kiitoksen itse tekijälle. Jotenkin heti muuten ajattelin, että Watsonin sateenvarjo on auringonkeltainen? En tiedä edes miksi, kai se kuvaa jotenkin Watsonin persoonaa tai vastaavaa. No, yleisesti sanon, että harmillisen lyhyt, mutta sitäkin hertaisempi. (:
"Nothing is true; everything is permitted."
~
"They didn't break me. I am broken."

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Sateenvarjovarkaaksi
« Vastaus #4 : 16.09.2010 07:55:38 »
jossujb, Watson parka joutuu kokemaan ties millaisia oikkuja. Onneksi oikku oli tälläkertaa aika sydämmen sulattava!

Lilian, älä ny ihan omi, riittää muillekkin fi niläisille sokeria

Anzu, Kiitoksia! Minä aas ajattelin Watsonin sateenvarjon pullonvihertävänä, mutta kaikilla lienee erilaisia mielikuvia asiasta... auringonkeltainen, aika söpöä.. Jep, lyuhythän tämä, kun ei riitä aika minkään pitkän tekoon. Tästäkin kun oli jo puolet kirjoitettuna, mikä kuvaa hyin sitä, kunka vähän rauhallista vapaa-aikaa minulla sattuu juuri olemaa xD No, kohta pääsen taas ficcaan 24/7<3
« Viimeksi muokattu: 17.09.2010 16:37:46 kirjoittanut Nukkemestari »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan