Kirjoittaja Aihe: Alku on kaunis | Sallittu, draama  (Luettu 1637 kertaa)

Miltsi

  • ***
  • Viestejä: 87
Alku on kaunis | Sallittu, draama
« : 07.01.2013 18:11:38 »
Nimi: Alku on kaunis
Kirjoittaja: Miltsi
Ikäraja: S
Tyylilaji: Draama
Vastuuvapaus: Hahmot ovat Rowligin, minä vain leikin niiden kanssa palkkiona hyvä mieli.
Tiivistelmä: Lily synnyttää pojan vaikeiden aikojen keskellä
Haasteet:Ficlet300 sana 001 alku

A/N: Ensimmäinen täällä julkaisemani ficci. Kirjoitettu sairaana syntyneelle pikkuserkulle.


Alku on aina kaunis. Tai melkein aina. Tässä tapauksessa se oli kaunis ja tämän kauneuden alku oli pienessä juuri maailmaan syntyneessä mustahiuksisessa pojassa. Tuo pieni, suloinen ja viaton poika, joka makasi äitinsä turvallisessa sylissä ei osannut vielä aavistaakaan kuinka suureen vaaraan oli joutumassa. Hänellä ei ollut tietoakaan kuolonsyöjistä, pahasta velhosta nimeltä Voldemort tai edes pelosta. Hän oli vain normaali poika äitinsä rakastavaisilla käsivarsilla. Turvassa maailman vääryydeltä ja pahuudelta.
Tuon kauniin mustahiuksisen pojan äiti, ei tuntenut oloaan yhtä turvalliseksi kuin tuo pieni poika hänen sylissään. Hän tiesi miltä kuolonsyöjät näyttivät ja miltä suuri pelko tuntui vatsan pohjassa. Hän oli elänyt näiden asioiden keskuudessa monta vuotta. Liian monta. Kehenkään ei voinut luottaa ja aina oli oltava varuillaan, riippumatta siitä missä liikkui. Tuoretta äitiä pelotti enemmän kuin koskaan ennen. Hän ei tietänyt mitä tulisi tapahtumaan. Hän ei tietänyt tulisiko selviytymään vaikeista ajoista. Mutta silti, tämä nainen oli erittäin onnellinen. Hän oli saanut ensimmäisen poikansa.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2013 12:14:58 kirjoittanut miltsi »
Ensimmäinen askel hölmöyteen on pitää itseään viisaana

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 815
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Alku on kaunis | Sallittu, draama
« Vastaus #1 : 13.01.2013 07:37:54 »
Tykästyin kyllä todella tähän sun pieneen tekstinpätkääsi. En ole kovinkaan usein tullut lukeneeksi tuosta lyhyestä ajasta ennen Voldemortin kirousta, Harryn ollessa vielä normaali pikkupoika, joten tämä toi kivasti syvyyttä aiheeseen ja oli muutenkin mukavaa vaihtelua.

Kirjoitustyylisi on ihanan kuvaileva, ja pidin siitä, kuinka väijyvästä pelosta huolimatta pidit tekstin jotenkin puhtaan ja viattoman kuuloisena. Koko ficin ajan vallitsi sellainen autuus ja rauhallisuus, johon pystyi helposti upottautumaan. Lilyn ajatukset olivat hyvin äitimäisiä, ja tuollaiseksi voin Lilyn kuvitellakin eli mulle hahmo oli todella IC:n tuntuinen.

Pari virhettä sanoista löysin. Olin myös huomaavani muutaman ylimääräisen taikka poisjääneen pilkun, mutta koska en ole varma niiden oikeinkirjoituksesta, en ala niitä tähän listaamaan. Mutta tällaiset pari pientä virhettä löysin:
Lainaus
---ei osannut vielä aavistaakkaan kuinka suureen vaaraan oli joutumassa.
aavistaakaan

Lainaus
Hän tiesi miltä kuolonsyöjät näyttivä
näyttivät

Mutta ei sen kummempia siis.

Alku oli suosikkikohtani tekstistä, ja se koukuttikin mut välittömästi ja toimi motivaationa lukea tämä loppuun saakka. Olen hyvilläni, että satuin tähän törmäämään, sillä tykkäsin kyllä tositosi paljon :) kiitoksia tästä!
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Yökulkija

  • ***
  • Viestejä: 538
    • Rainbowned
Vs: Alku on kaunis | Sallittu, draama
« Vastaus #2 : 13.01.2013 13:47:09 »
Tosiaan, ajalta välillä Harryn syntymä – Voldemortin kirous on aika vähän ficcejä. Tykkäsin siitä, kuinka tässä tekstissä oli pelkästään Lily ja Harry. Olen edellisen kanssa samaa mieltä siitä, että Lily oli tässä hyvinkin lilymäinen.

Tykkäsin myös siitä, kuinka olit onnistunut kuvaamaan erittäin viatonta Harrya ja sitä, miten Lily asiat koki (eli ei ihan niin turvallisina). Kokonaisuutena nätti, pieni ja yhtenäinen teksti. Otsikko ja aloitus sopivat nätisti yhteen. :)