Kirjoittaja Aihe: Seuraavana päivänä | K11 | Raapale  (Luettu 1236 kertaa)

NoReflection

  • ***
  • Viestejä: 39
Seuraavana päivänä | K11 | Raapale
« : 21.01.2014 17:19:24 »
Ficin nimi: Seuraavana päivänä
Kirjoittaja: NoReflection
Genre: Ei tällaiselle genreä taida olla, saa sanoa jos keksii.
Ikäraja: K11 //Vlad laski ikärajaa
Varoitukset: Masennus, itsemurha. Ei kyllä kovinkaan paljon kuvailtuna.
A/N: Kirjoittelin taas tajunnanvirtaa kun piti lukea kokeeseen. Toivottavasti tykkäätte! Niin ja kommenteista olen hyvin otettu.

Seuraavana päivänä

Istun bussissa. Edessäni istuu tyttö, jolla on oranssit hiukset. Hän itkee.

Seuraavana päivänä istun taas tytön takana. Hän itkee jälleen.

Seuraavana päivänä istun tytön viereen. Hymyilen hänelle, mutta hän vain hautautuu syvemmälle kirjavan huivinsa kätköihin. Hänen poskellaan vierii yksinäinen kyynel.

Seuraavana päivänä istun taas hänen viereensä. Hymyilen hänelle, hän hymyilee arasti takaisin.

Seuraavana päivänä hymyilemme toisillemme. Bussissa on ruuhkaa, ja hänen vieressään istuu jo joku.

Seuraavana päivänä hänen vieressään on taas tilaa. Istun hänen viereensä ja tarjoan minttusuklaata. Hän pudistelee päätään ja tuijottaa kaihoisasti ulos.

Seuraavana päivänä istun jälleen hänen viereensä. Hän ei hymyile, itkee taas. Kysyn, mikä on. Hän ei vastaa. Hän jää pois bussista yhtä pysäkkiä ennen minua ja ojentaa minulle lapun. Kun hän on astunut bussista, vilkaisen lappua. Se on kuitti, hän on ostanut minttusuklaata ja purkin kissanruokaa. Toiselle puolelle on kirjoitettu hätäisesti viesti. Voisitko käydä ruokkimassa kissani, kun olen kuollut?
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 14:38:10 kirjoittanut Pyry »

Iloinen Sipuli

  • Potterhead forever
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Olen jälleen takaisin!
Vs: Seuraavana päivänä | K15 | Raapale
« Vastaus #1 : 30.01.2014 18:04:45 »
Kovin kommentiton oli tämä teksti, joten saan kunnian olla ensimmäinen! Toivottavasti kelpaa!

Äärimmäisen pelkistetty ja yksinkertainen teksti, mutta silti pidin siitä. Pidin kerrontatavasta, josta on jätetty pois oikeastaan kaikki tunteiden ja ajatusten kuvailu, ja luetellaan vaan mitä tapahtui. Päivä kerrallaan. Ne ovat sitten erikseen ne tunteissapiehtarointitekstit, mutta tähän sopi tämä. Se oli koko se idea, joka teki tästä hyvän. Karun yksinkertainen, mutta silti paljon tunnetta.

Oli myös hyvä, että hahmot ja paikat pysyivät nimettöminä. Tämä oli vain tälläinen "palanen elämää". Ja myös tuo, että kertojahahmo ei koskaan saanut tietää tuosta tytöstä enempää. Silti heidän välilleen ehti muodostua jonkinlainen outo suhde. Tuosta suhteesta juuri kertoo tuo pieni luottamus, jota hänelle osoitetaan, tuo voisitko käydä ruokkimassa kissani, kun olen kuollut? Kuitenkaan se ei estä tyttöä muuttamasta mieltään. Sekin oli hyvä, muuten olisi ollut liian klisee.

Ainoastaan yksi kohta pomppasi silmään, se oli tuo yksinäinen kyynel -kliseen käyttö. Se on niin yleinen jo huumorimielessä, että se ei ehkä sopinut tämän tyyliin. Mutta makuasia.

Minä kyllä pidin tästä, mutta mietin vaan, että kyllä tämä olisi mennyt matalammallakin ikärajalla, kun ei kuolemaa kuitenkaan mainita kuin ohimennen. Ehkä k11 tai k13?

-Iloinen Sipuli
Fanfiction: all the stories live forever

Welcome to the Island - there's no coming back (Ei hätää, tämä ficci tullaan kirjoittamaan valmiiksi!)

NoReflection

  • ***
  • Viestejä: 39
Vs: Seuraavana päivänä | K15 | Raapale
« Vastaus #2 : 31.01.2014 20:40:58 »
Kiitos hirmusti kommentistasi Iloinen Sipuli! En tosiaan saa kommentteja mitenkään liikaa. Mukava että pidit tekstistä, olen itse asiassa samaa mieltä tuosta yksinäisestä kyyneleestä, mutten keksinyt mitään kovaavaa D:

Mutta joo, tuo ikäraja onkin vähän väärin, tajuan sen itsekin nyt. Itse en vain liiku muualla kuin Pöytälaatikossa ja unohdan välillä että muita alueita edes on.. joten nämä tulee aina laitettua puolivahingossa tänne. Olen pahoillani, ensi kerralla yritän tunkea oikeaan osioon.