Kirjoittaja Aihe: Jää tähän... [Sirius/James , K-11] (slash, draama)  (Luettu 5779 kertaa)

Tiikerililja

  • Pikkutyttö
  • ***
  • Viestejä: 106
  • When I wanted to cry, I wasn't allowed.
Title: Jää tähän...
Author: Tiikerililja
Genre: slash, draama
Pairing: Sirius/James
Rating: K-11
Summary: James tuntee vetovoimaa parhaaseen ystäväänsä Siriukseen. Hän tahtoisi kertoa tunteistaan hänelle, mutta pelkää menettävänsä tämän. Kohtalo ei myöskään tunnu olevan Jamesin puolella, kun kuvioihin sotkeutuu henkilö, joka pilaa kaikki Jamesin suunnitelmat...
Disclaimer: Mestari Rowlingin omia henkiöitä, ei siis minun  ;)   
A/N: Joo että tämmöistä. Toivon todellakin saavani kommentteja koska en jotenkin pysty kirjoittamaan ilman niitä joten...  :roll: Ainii joo ja anteeksi kun osa on näin lyhyt... Well, I hope you enjoy it!!


Osa 1.

Kahvilan nurkkapöydässä istui kaksi nuorta. Toinen heistä oli punaruskeatukkainen tyttö. Hyvin siro ja kaunis. Hänen seuralaisensa oli mustatukkainen, silmälasipäinen poika. Heidän olisi luullut olevan pari, mutta totuus oli, että he olivat vain läheisiä ystäviä. Tyttö hörppäsi lasistaan mehua ja katsoi poikaa miettien tämän hetki sitten sanomia sanoja. Sitten tämä kumartui lähemmäs ja kysyi varovasti:

”Ja olet täysin varma?”
”No olen olen! Miksen olisi?”

Tyttö laski katseensa alas ja siveli lasia sormenpäillään.

”No minä vain… Onko se sinusta okei ihastua ystäväänsä?”
”Yritätkö nyt sanoa, että koska olemme ystäviä, emme voisi olla yhdessä?”
”Ei! En minä sitä sano! Mutta James… En vain osaa ajatella sitä...”

James huokasi. Oliko sittenkin ollut virhe uskoutua Lily Evansille? Vaikka he olivat parhaita kavereita, oli selvää ettei tyttö silti voinut tukea Jamesia. Ehkei tämä vieläkään ollut tottunut ajatukseen, että James pitikin pojista… Lily tuntui lukevan Jamesin ajatukset ja sanoi heti:

”James, ihan oikeasti. Ei minulla edelleenkään ole mitään sitä vastaan että olet…no, homo… Minä olen vain huolissani.”
”Mistä?”
”No minä… En vain halua nähdä sinua surullisena jos hän ei vastaakaan tunteisiisi… En kestä sitä jos sinä kärsit.”

James hymyili. Lily oli joskus ylihuolehtivainen. Pelkäsikö tyttö, että James heittäytyisi alas kalliolta heti, kun hänen tunteisiinsa ei vastattu? James yritti vakuutella ettei hän ollut niin herkkä kuin Lily luuli, mutta Lily sanoi, että itsetuhoiset ajatukset eivät olisi ihme tässä tapauksessa. Jokainen ajatteli sitä joskus. Kun kaksikko nousi ja lähti ulos kahvilasta, Lily uteli:

”James?”
”Niin?”
”Milloin aiot kertoa hänelle?”
”En tiedä. En ole varma kerronko ollenkaan. Haluan ensin tietää, mitä hän itse tuntee.”
”Mitä jos hän ei olekaan sitä tyyppiä kuin sinä?”
”En minä tiedä… Kai minä… Kai minä pidän suuni kiinni. Kun saisin nähdä edes vilauksen hänestä!”
”No, kesäloma loppuu viikon päästä. Näet hänet viimeistään juna-asemalla,” Lily sanoi ja iski silmää.

******

Viikko tuntui kestävän ikuisuuden. James nauroi mielessään sille, että kerrankin hän todella odotti koulun alkua. Hän mietti, mahtoiko Siriuskin odottaa hänen tapaamistaan. No, kyllä varmaankin. Muttei muussa kuin ystävyysmielessä….James heittäytyi selälleen sänkyysä ja tuijotti kattoon. Miltä se tuntuisi, jos hän kertoisi Siriukselle? Tuntuisiko se samalta kuin silloin, kun hän kertoi Lilylle olevansa homo. Eniten James pelkäsi, että Sirius suhtautuisi asiaan samoin kuin Lily; saisi kamalan shokin eikä haluaisi enää ikinä nähdä Jamesia. Joskus hän mietti, oliko ollut liian julmaa kertoa Lilylle totuus sillä tavalla. Suoraan sanottuna James oli itsekin ihmeissään siitä, kuinka nopeasti Lily oli toipunut ensijärkytyksestään (kun ottaa huomioon, että he olivat tuolloin yhdessä). Monta viikkoa Lily oli tosin ollut vihainen, mutta lopulta ymmärtänyt ettei James, tai kukaan muukaan, voinut asialle mitään. James oli iloinen, että he pysyivät kaikesta huolimatta ystävinä. James kääntyi mahalleen ja huokaisi. Huomenna… Huomenna koulu alkaisi. Hän menisi tuttuun tapaan laiturille 9 ja ¾ ja tapaisi ystävänsä kuten aina ennenkin. Mutta eniten hän odotti Siriuksen tapaamista. Kunpa en vain möläyttäisi hermostuksissani hänelle mitään typerää, James kauhisteli. Hän ei kestäisi jos Sirius alkaisi vihaamaan häntä. Mutta silloin hän tajusi olevansa siinä tilanteessa, jota Lily oli pelännyt. Ja James oli vannottanut ettei heittäisi elämäänsä hukkaan rakkautensa takia. Oliko hän sittenkin mennyt lupailemaan liikoja? James sulki silmänsä.

”Sirius…”

Koputus ovelta katkaisi Jamesin ajatukset ja tämä ponkaisi istumaan säikähdyksestä. Ovi avautui ja hänen äitinsä pää ilmestyi ovenraosta.

”James, oletko varmasti pakannut kaikki tavarat valmiiksi?”
”Olen, äiti,” James vastasi ärtyisänä siitä, että äiti kohteli häntä vieläkin kuin pikkulasta.
”Aamulla on aikainen herätys. Et ehdi pakata kamppeitasi silloin, ettäs tiedät!”
”Tiedetään, tiedetään! Älä huoli, kaikki on reilassa.”

Äiti nyökkäsi myöntyvästi ja sulki oven. James huokasi uudestaan ja katsoi lattialla lojuvia tavaroitaan, jotka odottivat yhä, että James pakkaisi ne arkkuunsa.

******

Laituri 9 ja ¾ oli täynnä ihmisiä. James seisoi jossakin veturin tienoilla Remuksen ja Peterin kanssa, mutta Siriusta ei vain näkynyt. James alkoi käydä levottomaksi. Onko hänelle sattunut jotakin? Junan lähtöön oli enää pari minuuttia ja viimeisimmätkin oppilaat kiirehtivät sisään junaan. Nyt muutkin kelmit alkoivat huolestua Siriuksen takia.

”Sirius on tunnettu pommiin nukkumisesta, mutta ei hän ole aikaisemmin myöhästynyt junasta,” Remus päivitteli ja nosti laukkunsa maasta.
”Mitä jos hän onkin jo junassa?” Peter ehdotti. ”En yllättyisi jos hän torkkuisikin siellä. Mennään mekin.”

Remus ja Peter alkoivat nousta junaan, mutta James huudahti:

”Hei ette te voi mennä vielä! Mitä jos Siriukselle on tapahtunut jotain?!”
”Älä hätäänny James!” Remus sanoi. ”Sirius tulee kyllä, usko pois. Tai Peter voi olla oikeassa ja hän on jo junassa. Ala tulla nyt sieltä tai myöhästyt itsekin!”

Peter ja Remus nousivat junaan jo kokonaan, mutta James vilkuili vielä hermostuneesti ympärilleen. Kaipa hänen oli pakko myöntää ettei Sirius kerkeäisi junaan. Pettyneenä James nosti laukkunsa ja nousi junaan. Hän yritti etsiä Remuksen ja Peterin vaunua, mutta silloin joku tarttui häntä olkapäästä kovakouraisesta. James säikähti ja kääntyi nopeasti ympäri nähdäkseen kuka hänet oli vähällä tappaa. Säikähdys muuttui kuitenkin saman tien iloksi hänen nähdessään hengästynyt Sirius polviinsa nojautuneena edessään. Sirius nosti katseensa Jamesiin ja virnisti.

”Helvetti soikoon!” James huudahti muka vihasena. ”Älä pelästyttele noin!”
"Merlin, oletko noin säikky?" Sirius virnisti. "Varsinainen leidi."
"Pidä suusi kiinni!" James sanoi.
”Anteeksi arvon leidi jos pelästytin teidät. Vositteko mahdollisesti opastaa minut Remuksen ja Peterin vaunuun?” Sirius lausui ivallisesti.
”Minä sinulle leidit näytän, kunhan löydetään se vaunu!” James nauroi ja lähti nauravan Siriuksen seuratessa perästä.

Jamesin suu vääntyi hymyyn. Mikä onni, että Sirius oli ehtinyt paikalle! Edes parhaan ystävänsä näkeminen sai hänet hyvälle tuulelle ja antoi hänelle toivoa tulevaisuuden suhteen.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 01:34:18 kirjoittanut Kaapo »
Pieni ja hento ote ihmisestä kiinni.
Aivan sama tunne, kuin koskettava tuuli.
Pieni ja hento ote – siinä kaikki.

Puhpallura

  • Vieras
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13)
« Vastaus #1 : 17.02.2008 01:22:24 »
Jooh, lupaavalta vaikuttaa :D
Mitään järkevää kommenttia ei taas vaihteeksi tule, mutta syytän myöhäistä ajankohtaa :)
Mutta ehdottomasti jatkoa pian :D

Tiikerililja

  • Pikkutyttö
  • ***
  • Viestejä: 106
  • When I wanted to cry, I wasn't allowed.
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13)
« Vastaus #2 : 17.02.2008 16:08:33 »
Osa 2.

Jamesin suunnitelmat onnistuivat yhtä huonosti kuin hän oli kuvitellutkin. Hän ei saanut hetkeäkään Siruksen kanssa kahdenkeskistä aikaa, koska muut pyörivät ympärille jatkuvasti. Ja tuntui siltä ettei Siriuskaan välittänyt kahdestaan olemisesta vaan halusi oleskella mieluummin isossa porukassa. Lily oli yhä ainoa, joka tiesi Jamesista. Tyttö yritti rohkaista ystäväänsä parhaansa mukaan.

”Anna ajan kulua, James. Kyllä te vielä pääsette kaksistaan juttelemaan.”
”Hyvin epätodennäköistä,” James tuhahti, kun he istuivat oleskeluhuoneessa.

Oli niin ironista ettei hän saanut yhteistä aikaa Siriuksen kanssa, mutta Lilyn kanssa se onnistui aina. Tyttö sanoi, että se oli kohtalonoikku. Jamesia ei olisi vähempää voineet kiinnostaa kohtalot sun muut, mutta vaikka hän ei kohtaloon uskonutkaan, se tuntui silti olevan häntä vastaan. Lily antoi vielä viimeisen neuvon ennen kuin lähti nukkumaan:

”Älä vaadi kahdenkeskeistä aikaa väkisin. Siitä saa huonon kuvan. Sitä paitsi, jos tuputat itseäsi koko ajan Siriukselle, hän saattaa tajuta asioita mutta hiukan huonommalta kantilta. Kärsivällisyyttä James. Olen varma, että saat kerrottua asiasi Siriukselle.”

Niin Lily lähti tyttöjen makuusaliin ja James jäi tuijottamaan liekkejä. Jostain syystä Lilyn sanat eivät vakuuttaneet häntä. Onko tämä jotain epätoivoista rakkautta? Silloin kuin tyhjästä Sirius astui muotokuva-aukosta sisään ja huomasi Jamesin. Samassa James tajusi, että oli nyt kaksistaan parhaan kaverinsa kanssa. Täydellinen hetki… Sirius harppoi Jamesin viereen istumaan ja kysyi:

”Mitä Sarvihaara?”

James pelkäsi punastuvansa, joten hän hieraisi mukamas poskeaan ja vastasi välinpitämättömän kuuloisena:

”Ei mitään.”

Sirius vilkuili Jamesia oudon näköisenä ja sanoi:

”Onko kaikki reilassa? Näytät vähän sairaalta.”
”Näytänkö?” James kauhisteli. Ei kai hän vain sittenkin ollut punainen?

Sirius hyppäsi pykälän lähemmäs Jamesia ja jatkoi tuijottamista. James ei tiennyt, kuinka kauan kestäisi, ja pelkäsi punastuvansa yhtä enemmän. Oliko Siriuksen pakko olla noin vetovoimainen?! Yhtäkkiä Siriuksen kasvot kirkastuivat ja hän sanoi viekkaasti:

”Ahaa, taidan tietää, mikä vaivaa…”

James katsoi järkyttyneenä Siriusta. Ei kai tämä… Ei, se oli mahdotonta! Ei Sirius ollut voinut arvata! Ellei Lily ollut vahingossa lipsauttanut jotain Siriukselle… Äkkiä Sirius löi kätensä Jamesin olalle ja irvaili:

”Pojalla on sydänsuruja!”

Jamesin sydän hypähti kurkkuun. Voi Merlin sentään, mitä minä nyt teen?! Sirius arvasi! Olen syvässä suossa!

”Oliko riitaa Lilyn kanssa vai?”

Säikähdys katosi sillä sekunnilla. Tavallaan James oli iloinen, ettei ollut paljastunut, mutta nyt hänen pitäisi jälleen odottaa hyvää hetkeä kertoa Siriukselle. Kun James ei sanonut mitään, Sirius kysyi:

”Kuule, ystävän neuvo; naisiin ei voi luottaa. Ne ei kuuntele eikä ymmärrä. Tuttu juttu. Mutta kerro nyt mitä se on taas sanonut?”

Sirius ei nostanut kättään Jamesin olalta vaan nojasi siihen yhä. Jamesin olo kävi tukalaksi, kun hän mutisi:

”Ei Lily ole sanonut mitään... Me tuota… Emme ole enää yhdessä. Lopetimme seurustelun kesän alussa.”

Silloin Sirius vihdoin nousi ja katsoi Jamesia yllättyneenä.

”Ai… Luulin, että rakastat häntä.”
”Niin minäkin… Tai siis! Huomasin ettei hän ollutkaan minun tyyppiäni.”

Apua! Mitä hän oli möläyttänyt?! Toivottavasti Sirius ei tajunnut…

”Vai sillä tavalla…” Sirius virnuili. ”Jätkä tykkää kuumista kissoista?”
”Siis mitä?”
”No haloo! Sellaisista kuin vaikka Chloe Smith! Tiedäthän?”

Tottahan James Chloen tiesi. Kuului korpinkynteen ja oli koulun suosituin tyttö. Vaalea pitkä tukka, ja siniset silmät. Pitkä ja laiha, mutta hyvät tissit tällä kyllä oli. Viikonloppuisin hänet näki usein vain minihameessa ja topissa, onneksi sentään talvisin vaatetta löytyi vähän enemmän. Jamesia eivät kiinnostaneet moiset bimbot. Hän pudisteli päätään ja sanoi, ettei välittänyt Chloen kaltaisista tippaakaan. Sirius katsoi Jamesia kummastuneena.

”No minkälaisista sitten?”

Mutta James ei ehtinyt vastaamaan, kun Remus ja Peter tulivat ryminällä sisään. James huokaisi vihaisesti. Kerrankin hetki, jolloin sai olla Siriuksen kanssa kahdestaan, ja koko homma loppui lyhyeen! Tosin oli oletettavissa, että Sirius olisi puhunut Chloe Smithistä koko illan, joten oli ehkä parempi, että muut kelmit olivat ilmestyneet paikalle.

*****

Talven tulo tuntui lykkääntyneen. Ilma alkoi pakastua, mutta marraskuuhun mennessä lunta oli satanut vain pari kertaa. Nekin vähät lumet olivat sulaneet pian pois räntäsateen alta. Lily oli hyvin harmissaan, sillä yli kaiken hän rakasti lumisadetta ja valkoista joulua.

”Mihin tämä maailma on menossa?!” hän päivitteli katsoessaan oleskeluhuoneen ikkunasta ulos. ”On jo melkein joulukuu, eikä lunta näy mailla halmeilla!”
”Minulla ei ainakaan ole joulumieltä, jos ei tule lunta…” Peter yhtyi mukaan.
”Voi luoja, lopettakaa se valittaminen neidit!” Sirius mutisi, ja Peter katsoi häntä loukkaantuneena. ”Hittoako sillä on väliä, onko lunta vai ei? Samanlainen joulu se on joka tapauksessa!”
”On siinäkin!” Lily puuskahti. ”Jollakin on huono päivä vai?”
”Eikä ole! Sanonpa vaan, että samanlainen joulu se on vaikka se olisikin vihreä!”
”Ei tuolla kyllä kovin vihreältä näytä…” James sanoi ja vilkaisi ikkunalle päin.
”Koulussa minä kuitenkin joulun vietän, eli se on aivan sama vaikka ulkona olisi punaista!”
”Hmm.. punainen joulu… Ei olisi hullumpi ajatus!” Remus nauroi.

James vilkaisi Siriusta ja sanoi varovasti:

”Sirius, ihan oikeasti. Olen pahoillani ettei meille voi mennä lomalla. Äiti ja isä järjestivät sen matkan ihan yllättäen ja - -”
”Joo joo!” Sirius vastasi. ”En voi syyttää vanhempiasi. Eikä se nyt niin kauheata voi olla, siis viettää joulu koulussa. Sitä paitsi kuulin, että Chloekin aikoo jäädä tänne…”

Jamesin kurkkua kuristi. Häntä inhotti ajatus, että Sirius Musta ja Chloe Smith viettäisivät joulun melkein kahdestaan. Silloin hän sai hyvän ajatuksen.

”Hei Sirius, mitä jos jäisin seuraksesi tänne?”
”Täh?! Olisitko valmis uhraamaan Kreikan matkan minun takiani?” Sirius kysyi ällistyneenä.

Mitä vain sinun takiasi, olisi Jamesin tehnyt mieli vastata. Silloin Lily sanoi:

”Hei kuulkaas, miksette tulisi molemmat meille? Vanhemmillani on joku työmatka ja he sanoivat, että voisin kutsua pari kaveriani meille jouluksi.”
”Mitä luulet vanhempiesi sanovan, kun he kuulevan sinun olevan teillä kahden pojan kanssa?” Sirius kysyi ja tuuppasi Jamesia nauraen kylkeen.
”Se on heille ihan okei. He luottavat minuun täysin. Kunhan tekin olette luottamuksen arvoisia!”
”Kyllä se minulle sopii," James sanoi. "Sirius?”
”No mikäs siinä. Kai se on parempi kuin nyhjöttää täällä koulussa.”
”Hienoa!” Lily hihkui. ”Menen lähettämään vanhemmilleni heti pöllön!”

Lily juoksi yläkertaan ja tuli hetken päästä takaisin kirje kädessään. Silloin Remus ja Peter sanoivat tulevansa samaa matkaa, sillä heilläkin oli kirjeitä toimitettavana. James tajusi hänen ja Siriuksen olevan jälleen kahdestaan. Sirius vilkaisi menneiden Kelmien perään ja sanoi:

”Exäsi on aika reilu. Oletko varma, että oli okei päästää siitä irti?”
”Se on okei,” James vastasi pää painuksissa.

Se hetki tuntui sopivalta. Jostain James oli saanut voimaa, ja aloitti:

”Kuule Sirius. Minulla olisi kysymys…”
”Kysy.”
”Tuota… Mitä sinä ajattelet, öö… homoista?”

Sirius katsoi Jamesia kummastuneena ja kohautti olkiaan.

”En minä tiedä, en ole oikein tavannut ketään. Kai ne on ihan okei. Miksi?”
”Ei kun tuli vain mieleen…”

En pysty tähän, James ajatteli. Sirius alkaa vihaamaan minua. Mutta en voi elää valheessakaan!

”Voi helvetti!”
”No mitä nyt?” Sirius kysyi.
”En voi salailla enää! Nyt minä sen sanon! Sanon!”
”Sanot mitä?”
”Sirius… Luulen, että… olen ihastunut sinuun.”

Kesti hetken ennen kuin Sirius tajusi mitä James sanoi. James ei voinut katsoa Siriusta vaan piti katseensa maassa. Lopulta Sirius nousi istumaan ja hieraisi kasvojaan.

”Öö… Vau. Täytyy myöntää etten voi muuta sanoa…”
”Ei olisi pitänyt sanoa sitä… Tein suuren virheen, anteeksi,” James sanoi ja nousi.
”Hei hei odotas vähän!” Sirius sanoi nopeasti.
”Vihaat minua nyt vai mitä?” James sanoi silmät vetisinä. Hän tiesi näyttävänsä idiootilta, mutta ei voinut sille mitään, että häntä itketti.
”Äläs nyt. En minä sinua vihaa!” Sirius sanoi. ”Minä vain… Tuota, jos sinulle sopii niin… Ei mennä asioiden edelle.”
”Mitä tarkoitat?”
”Minun pitää vähän miettiä tätä… En tarkoita ettenkö haluaisi nähdä sinua vaan… Jos pysyttäisi silti vielä ystävinä..?”

James oli yllättynyt. Sirius ei suuttunutkaan. Ja päin vastoin halusi yhä olla Jamesin ystävä. Ystävä… Ei enempää… Mutta sekin riitti Jamesille. Tärkeintä oli, ettei hän ollut menettänyt parasta kaveriaan.

A/N: Joo inspiraatio oli valloillaaan koko päivän, joten sain 2. osan näin pian valmiiksi. Kommentit toivottuja <33
« Viimeksi muokattu: 07.03.2008 19:31:08 kirjoittanut Tiikerililja »
Pieni ja hento ote ihmisestä kiinni.
Aivan sama tunne, kuin koskettava tuuli.
Pieni ja hento ote – siinä kaikki.

arttu

  • ***
  • Viestejä: 36
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 2.osa tullut!
« Vastaus #3 : 17.02.2008 19:02:23 »
Hyvä ficci! James-ficit eivät yleensä minua kiinnosta, mutta (ylläripylläri) päätin tehdä poikkeuksen. Enkä kyllä kadu! Toivottavasti jatkoa tulee pian.

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 974
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 2.osa tullut!
« Vastaus #4 : 17.02.2008 19:59:46 »
Ai että, ai että <3333

Rakastan J/S.ää jota on maailmassa liian vähän :'(.  Rakastuin tähän. Lisää kiitos (lohikäärme poltti tulellaan rakentavan palautteen)
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Vodkamartini

  • ***
  • Viestejä: 153
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 2.osa tullut!
« Vastaus #5 : 18.02.2008 00:25:57 »
Hienon parituksen olet valinnut, kiitos siitä. Kuten Pipe mainitsikin, J/S:sää on ihan liian vähän.

Ficci on juoneltaan ihan hyvä, teksti on itsessään hieman, hmm, pinnallinen. Tässä on mielestäni takerruttu jopa hieman liikaa Jamesin "ongelmaan", joten kaikki muu on jäänyt puuttumaan kokonaan. Älä takerru liikaa Jamesiin, vaan herätä myös muut henkiin. Kuvailua, tapahtumia, keskusteluja... Vaikka Sirius ja James ovatkin pääosassa, niin älä tapa muita. Kerro muistakin tapahtumista kuin ns. nykyhetkestä ja kuvaile tapahtumia. Lisäksi et ole maininnut ficissä(vai onko minulta jäänyt huomaamatta?) että mihin vuoteen tapahtumat sijoittuvat. Se on monille lukioille tärkeä tieto koska ainakin minun näkemykseni kelmeistä vaihtelee heidän ikänsä mukaan. Ja muista että ei kannata edetä kovin nopeasti. Rauhallinen etenemistapa jossa kuvaillaan ja kerrotaan paljon on paljon miellyttävämpi kuin nopea tapahtumasta toiseen pomppiminen ilman kuvailua. Älä oleta että lukiat tietävät että millaista Tylypahkassa on, vaan kerro heille oma näkemyksesi.

Jatka kuitenkin, Vodkamartini kiittää.

ps. Vain 3 tähteä riittää erottamaan ns. osiot toisistaan.
Älä kahlitse kättäni lyttyyn,
olenhan monestikkin vierelläsi.
Siltikin lytyssä.

Mrs Black

  • Vieras
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 2.osa tullut!
« Vastaus #6 : 18.02.2008 14:50:00 »
Minustakin S/J:tä on aivan liian vähän. Tämä ficci vaikuttaa mielenkiintoiselta. Iso plussa on se, että ficcisi ei ole ihan normaali. Esim. James on paras kaveri Lilyn kanssa. Kaipaisin ehkä hiukan enemmän kuvailua, ja niin kun Vodkamartini sanoi, haluaisin enemmän keskusteluja ja tietoa kelmeistä. Millä luokalla he ovat jne.

Jatkoa lukisin mielelläni :)

Mrs Black

Tiikerililja

  • Pikkutyttö
  • ***
  • Viestejä: 106
  • When I wanted to cry, I wasn't allowed.
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 2.osa tullut!
« Vastaus #7 : 18.02.2008 18:35:03 »
Kiitos kaikille kommenteista ^^ Joo huomasin vasta itsekin ettei kuvailuja oiekin ole tarpeeksi.. (ennen kuvailin vähän liikaa, ja nyt liian vähän  ;D ) Yritän keskittyä enemmän seuraavassa osassa! ai niin joo ja tulen kyllä keskittymään muihinkin hahmoihin, ei vain ole tullut sopivaa kohtaa  ;)
Pieni ja hento ote ihmisestä kiinni.
Aivan sama tunne, kuin koskettava tuuli.
Pieni ja hento ote – siinä kaikki.

Puhpallura

  • Vieras
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 2.osa tullut!
« Vastaus #8 : 19.02.2008 02:20:29 »
Katsotaan jos nyt saisi enemmän jotakin järkevää kommenttia aikaseksi :)
Pidän kovasti tätä ficistä, sitä ei käy kieltäminen :)  Myöskin paritus on hyvä. Ja kuten aikasemmin on sanottu, j/s on liian vähän. On mukavaa vaihtelua lukea heistä kuin j/l tai s/r, vaikkei niissäkään mitään vikaa ole :)  Vaihtelu vain virkistää :)
Teksti on helppolukuista, eikä virheitäkään ole sattunut silmään. Tosin en niitä kyllä yleensä ede hae tarkoituksella.
Menen kyllä edelleen samalla linjalla parin edellisen kommentoijan kanssa, eli kuvailua vähän lisää.
Muuten ei kyllä mitään valittamista löydy :)
Mutta jatkoa odottelen kyllä innoissani :D

Tiikerililja

  • Pikkutyttö
  • ***
  • Viestejä: 106
  • When I wanted to cry, I wasn't allowed.
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 2.osa tullut!
« Vastaus #9 : 22.02.2008 19:08:57 »
Osa 3.

Evanssin talo oli hieno ja tilava. Alakerrassa oli suuri olohuone, jonka elegantti sisustus oli rouva Evanssin käsialaa. Keittiökin oli vasta remontoitu ja viihtyisä. Yläkerralle ei oltu tehty paljon mitään, paitsi Lily oli hiukan uudistanut huonettaan; seinät hän oli maalannut vaaleanpunaisiksi ja huonekalujen järjestyskin oli muuttunut. Taloa ympäröi suuri ja siisti piha, joka oli kesäisin täynnä kauniita tuoksuvia kukkasia. Pihalla kasvoi myös omenapuu, joka tuotti joka syksy suuren omenasadon. Talvisin lumi sai sen näyttämään vieläkin komeammalta. Mutta koska lunta ei ollut, ei puu ollut yhtääm ylväs lehdittömine oksineen. Ja vaikka Lily kuinka toivoi, että lunta olisi alkanut satamaan, ei taivaalla näkynyt pilven pilveä. Ulkona oli yhtä tylsää ja harmaata kuin ennenkin. Miksi Lontoossa piti olla samanlainen ilma kuin Tylypahkassa?! Mutta Lily ei aikonut menettää toivoaan, vaan päätti pysyä ikkunalla niin kauan kunnes lunta ilmaantuisi. Jälleen kerran hän seisoi suutuspäissään ikkunalla ja silmäili taivasta. Vasta herännyt Sirius alkoi käydä kärsimättömäksi.

”Kuule Lily. Ei se lumi sinne taivaalle tuijottamalla tule,” hän sanoi mättäessään aamiaismuroja naamaansa.
”Jos sitä lunta ei jouluaattoon mennessä tule, niin minä kyllä muutan Siperiaan!” Lily tuhahti.
”No kuule ihan vapaasti! Käyttäydyt ihan kuin pikkulapsi! Antaisit jo olla!”
”En takuulla anna! Jos vain pystyisin, lähettäisin vanhemmilleni kirjeen, jossa kysyisin millä loitsulla saa lumisateen aikaan.”
”Äly hoi, Evans! Jos sellainen loitsu olisi olemassa, niin eiköhän joku olisi jo loihtinut sen!”

Lily mulkaisi Siriusta murhaavasti. Hän olisi tarvinnut rohkaisua eikä Sirius-maista irvailua. Onneksi Jamesin uniset askeleet alkoivat kuulua portaista, ja pian poika itsekin ilmestyi keittiön ovelle sotkuista tukkaansa haroen. Ja eipä Lily säästellyt Jamesiakaan valituksiltaan vaan aloitti heti:

”James, voitko uskoa? Ei vieläkään lunta! Ja jouluaatto on ylihuomenna!”
”Mitä..? Niin on se surkeaa…” James haukotteli välinpitämättömästi ja jatkoi, ”Missä leipä on?”
”En voi menettää toivoani! Jos myönnyn siihen ettei lunta tule, niin on varmaa ettei sitä myöskään tule! On pakko pitää toivoa yllä!”
”Niin tietysti… Hei se on minun leipäni Sirius!”
”Nopeat syö hitaat, Potter.”
”MIKÄ TEITÄ KAHTA VAIVAA?! MITEN TE VOITTE OLLA NOIN VÄLINPITÄMÄTTÖMIÄ?!” Lily huusi kurkku suorana.

James ja Sirius tuijottivat molemmat Lilyä kuin hullua. Lily seisoi selkä ikkunaa päin ja puhisi hengästyneenä. Pojat vilkaisivat toisiaan ja Sirius sanoi varovasti:

”Lily, oletko jonkin lääkityksen alaisena..? Koska nyt olisi korkea aika ottaa ne lääkkeet…”
”Suu kiinni!” Lily karjaisi ja harppoi kohti eteistä. ”En kestä teidän irvailujanne enää! Taidan tosiaankin muuttaa Siperiaan!”

James hyppäsi tuoliltaan ja juoksi Lilyn perään huutaen:

”Lily! Älä nyt ole noin lapsellinen! Ei nyt mennä asioiden edelle, kyllä se lumi sieltä vielä tulee!”

Sirius naurahti hiljaa, mutta vakavoitui sitten. Hänen mieleensä muistui muutama viikko sitten tapahtunut käänne hänen ja Jamesin ystävyydessä.

”Taidan olla ihastunut sinuun…”
”Ei mennä asioiden edelle. Jos pysyttäisi silti vielä ystävinä..?”


Miksi helvetissä sanoin niin? Sirius mietti. Ihan kuin olisin jotenkin luvannut harkitsemaan homoksi ryhtymistä! Ja hitot, en minä tykkää pojista! James ehkä, mutten minä. En voi vaihtaa seksuaalista suuntautumistani vain sen takia, että kaverini on ihastunut minuun. James tietysti odottaa, että rientäisin hänen luokseen huutaen ”Minäkin rakastan sinua!". Saa kyllä odottaa turhaan… Olen kiinnostunut tytöistä. Piste!

*****

Jotenkin James sai Lilyn vihdoin rauhoittumaan. Hän vetosi siihen, että olisi ehkä hienompaa jos lumi tulisikin vasta jouluaattona. Sirius ei välittänyt, oliko Lily tyytyväinen vai ei. Sanoi vain, että nainen sekoaisi joka tapauksessa - tuli lunta tai ei. Ja koska Lily halusi saada muuta tekemistä, hän patisti pojat ylös sohvalta joulusiivoukseen. Hän palmikoi punaruskeat hiuksensa ja kiirehti hakemaan siivoustarvikkeita. Pojat olisivat halunneet tehdä siivouksen taian avulla, mutta siihen ei Lily suostunut.

”Emme saa taikoa koulun ulkopuolella!” hän saarnasi pojille ja tyrkkäsi Siriukselle mopin ja Jamesille imurin.
”Mitä minä tällä teen?” Sirius kysyi ja tuijotti moppia kummissaan.

Lily yritti selittää:

”Kastat sen pesuveteen ja luuttuat sitten lattioita. Lattiat saavat kauniin kiillon. Ja James, sinä voit imuroida yläkerran ensin. Minä otan olohuoneen maton ja tamppaan sen ulkona.”
”Tamppaat?” Sirius ihmetteli ääneen. ”Eikö me voitaisi vain käyttää hiukan taikasauvoja? Tulisi nopeammin valmista!”
”Ei käy! Ala jo laputtaa sinne eteiseen tai saat tästä takamukseesi!” Lily sanoi ja uhkasi Siriusta mattopiiskalla.

Onneksi Sirius tajusi rientää oitis eteiseen, ja James mateli hänen perässään portaikkoon. Hän huomasi, että Lily oli laittanut pesuveden valmiiksi Siriusta varten. Poika näytti avuttomalta. Hän raapi päätään ja katsoi apuapyytävästi Jamesia.

”Mitä minun pitäisi tehdä?”

James huokasi ja näytti itse kuinka moppia piti käsitellä. Lopulta Sirius alkoi päästä jyvälle ja alkoikin ensin epävarmasti luututa eteistä. James kapusi sillä aikaa yläkertaan ja alotiti imuroinnin. Oikeastaan hän oli ollut aika iloinen, että oli saanut näyttää Siriukselle mopin käyttöä. Samalla häneen iski kysymys; muistiko Sirius vielä, mitä James oli hänelle sanonut Tylypahkassa? Vai oliko hän unohtanut sen saman tien? Toisaalta, ei James odottanut, että Sirius sanoisi pitävänsä sittenkin pojista. Se olisi liian suurta onnellista kohtalon oikkua. Eikä James tosissaankaan halunnut uskoa kohtaloon.
Kun hän lopulta oli saanut siivottua yläkerran, hän kiirehti eteiseen katsomaan, miten Sirius edistyi. Silloin hän huomasi Lilyn seisovan vihaisena alhaalla ja katseli läpimärkää lattiaa, jota Sirius oli pessyt hieman liikaa. James huomasi Lilyn olevan raivokohtauksen partaalla, ja tarjoutui nopeasti auttamaan lattian kuivauksessa. Hölmistynyt Sirius ei tiennyt, mitä väärää oli tehnyt.
Ihme ja kumma; päivän päätteeksi kolmikko oli onnistunut siivoamaan koko talon. Lily oli sangen ylpeä pojista, vaikka alussa näytti siltä, kuin hommasta ei olisi tullut mitään. Mutta nyt joka paikka kimmelsi kiiltävänä, ja eteisen lattiakin säilyi naarmuitta! Lily pesi nopeasti kätensä ja huokaisi:

”No niin. Tämä oli sitten tässä! Mutta vielä yksi pikku-juttu; pitäisi käydä ostamassa hiukan jouluglögiä. James, voisitko..?”
”Juu, totta kai!” James kiirehti sanomaan. Hän ei missään tapauksessa halunnut olla Lilylle taakaksi, ja auttoi tätä siksi parhaansa mukaan.

Lily kääntyi sohvalla löhöilevan Siriuksen puoleen:

”Sinä myös Sirius. Mene Jamesin kanssa.”
”Ei tule kuuloonkaan!” Sirius hanasi vastaan. ”Minä en nouse tältä sohvalta, en sitten kirveelläkään! Minä olen jo tehnyt hommani tämän päivän osalta!”
”Miten joku voi olla noin laiska!” Lily puuskahti.
”Sitä paitsi, minä voisin vaikka murskata juoman vahingossa, niinhän meinasi käydä lattiankin kanssa.”

Lily huokaisi. Kai se oli pakko lähteä itse. Hän ja James vetivät takit niskaansa ja lähtivät ulos kylmään ilmaan.

*****

Pakkasta oli selvästi ilmassa. Lily tähyili  taivaalle toivoen näkevänsä pilviä. James ei edes yrittänyt estää. Hän pelkäsi Lilyn alkavan puhua taas lumesta, mutta yllättyi, kun Lilyn sanoikin:

”James, oletko puhunut Siriuksen kanssa?”
”Mistä?”
”Älä esitä tyhmää. Sinähän sanoit kertoneesi Siriukselle. No, onko hän puhunut siitä mitään?”

Kyllä James tajusi, mitä Lily tarkoitti. Hän ei vain olisi halunnut puhua siitä.

”Ei sanaakaan. Pelkään, ettei hän halua edes muistaa koko juttua.”

Lily tuhahti:

”Jos Sirius on todellakin umpihetero, hän ei tiedä mitä menettää.”
”Mitä tarkoitat, Lily?”

Lily pysähtyi ja katsoi Jamesia silmiin.

”James, minulle sillä ei ole mitään väliä oletko hetero, homo vai bi. Olet silti paras ystäväni. Olet hieno ihminen ja antaitset parasta. Jos Sirius ei sitä tajua, ei hän myöskään ansaitse sinua.”

James ei tiennyt mitä sanoa. Lilyn sanat olivat vakuuttavia. Mutta samalla hiukan masentavia… Jos Sirius ei ansaitsisi häntä… Jamesille se oli aivan sama ansaitsiko vai ei, sillä hän ei halunnut ketään muuta kuin Siriuksen. Hän aikoi jo vastata, kun viereisestä puistosta kuului mekkalaa. Kaksikko vilkaisi toisiaan ja juoksi äänen suuntaan. He kurkistivat pensaan takaa ja näkivät kahden kolmikymppisen miehen ja nuoren tytön. Toisella miehellä oli pitkä poninhäntä ja toinen oli kalju. Tytöllä oli pitkä ruskea tukka ja tummansiniset silmät. Hän oli n. 15-vuotias ja yhtä laiha kuin Lilykin. Tyttö yritti ilmeisesti rimpuilla miesten otteesta.

”Tule nyt!” kaljupää suostutteli.
”Pitäisit meille seuraa vähän aikaa!” poninhäntäinen sanoi.
”E-en ihan oikeasti voi!” tyttö sanoi itkuisella äänellä. ”Olkaa kilttejä ja päästäkään minut!”
”Miksi?” miehet kysyivät. ”Sinähän se tulit meidän luoksemme!”
”Mi-minähän ky-kysyin vain tietä!”

Lily kysyi Jamesilta mitä he voisivat tehdä. Silloin James keksi. Hän pyysi lainata matkapuhelinta, jonka Lilyn isä on varmuuden varalta jättänyt tyttärelleen, ja astui rohkeasti esiin pusikosta.

”Hei te siellä!” hän huusi.
”Mitä sinä haluat?” poninhäntä kysyi huomatessaan nuorukaisen.

James näytti puhelinta ja sanoi:

”Olisi paras häipyä. Soitin poliisit. Näin puuhanne jo kaukaa ja kytät ovat jo tulossa tänne!”

Ensin miehet eivät uskoneet ja James pelkäsi ettei temppu menisi läpi. Mutta silloin kuin ihmeen kaupalla alkoi kuulua hiljaista sireenin ääntä, ja miehet säikähtivät. Kiroten he juoksivat nopeasti pakoon ja Lily ja James kiirehtivät tytön luo.

”Oletko kunnossa?” Lily kysyi.

Tyttö katsoi häntä ja vastasi:

”Olen, kiitos kysymästä…” sitten hän jatkoi Jamesille, ”Ja kiitos, kun pelastit minut.”
”Ei se ollut vain minun ansiotani,” James vastasi hymyillen ja ojensi kännykän Lilylle. ”Kännykkä ei sitä paitsi ollut minun. Minä olen muuten James ja tässä on Lily. Entä sinä?”

Tyttö hypisteli ensin hiuksiaan ujona kuin miettien, olisiko viisasta kertoa. Hän vastasi kuitenkin:

”Miranda.”
”Ai Miranda?” Lily varmisti. ”Kuule Miranda, sinun pitäisi palata kotiin. Ei ole viisasta liikkua yksin puistossa tähän aikaan. Ties mitä olisi sattunut, jos emme olisi ehtineet paikalle.”

Miranda laski katseensa maahan kuin häpeissään, ja näpläsi sormiaan.

”Tiedän... Mutta kun… Kotini on Liverpoolissa…”

James ja Lily tuijottivat tyttöä hölmistyneinä.

”Liverpoolissa?! Oletko karannut kotoa?” James uteli.
”No minä… Tulin tänne, koska eräs, jonka haluan tavata, on nyt täällä. En tiedä tarkkaa osoitetta joten en…”

Lily keskeytti Mirandan:

”Hei hetkinen! Tulit siis etsimään jotakuta, muttet tiedä missä hän asuu? Ja lisäksi karkasit sen takia kotoa?”
”Haluan nähdä hänet niin kovasti,” Miranda sanoi surullisen näköisenä. ”En voi mennä kotiin ennen kuin olen tavannut hänet.”

Jamesin mielestä tyttö oli hullu. Kuinka tämä uskoi löytävänsä yhden tietyn henkilön Lontoosta, jos ei kerran tiennyt mitään tämän olinpaikasta. Miranda oli kuitenkin niin surkean näköinen, ettei hän hennonnut sanoa sitä ääneen.

”No tuota… Saanko kysyä kuka tämä henkilö on?”
”Eräs poika vain. Seurustelimme kesällä, mutta sitten hän lakkasi pitämästä minuun yhteyttä. En ollut ikinä käynyt heillä, mutta tapailimme monta kertaa täällä Lontoossa. Vietin suurimman osan kesälomastani täällä serkkujeni luona.”
”Tietävätkö serkkusi, että olet täällä?” Lily kysyi.
”Eivät,” Miranda vastasi.
”Kuulehan, tehdään näin; minä saatan sinut nyt serkkujesi talolle ja nukut siellä yön yli. Aamulla jatkat etsimistä, kunhan olet levännyt. James, mene sinä kotiin. Unohdetaan se glögi.”

Niin Lily lähti kuljettamaan Mirandaa, ja James kääntyi kummissaan takaisin. Tyttö oli kummallinen… Oli hiukan kummallista ettei hän ollut ikinä käynyt pojan kotona, olikohan poikakaan käynyt tytön luona? Uskoiko hän todella löytävänsä poikaystävänsä? Lontoo ei ollut mikään pieni kaupunki.
Kun James vähän ajan kuluttua pääsi takaisin Evanseille, hän mietti: Olisiko pitänyt toivottaa hänelle onnea pojan etsimiseen? Mutta enempää hän ei ehtinyt sitä huolehtia, kun Sirius huusi olohuoneesta:

”Olittepa nopeita! Voitaisiinko juoda sitä glögiä heti?”

James jätti takkinsa naulakkoon ja valehteli:

”Se oli loppu. Emme saaneet sitä.”
”Voi Merlin… Olisi niin tehnyt mieli… Mutta hei, missä Lily on?”

James ei ehtinyt vastaamaan, kun Evanssien puhelin soi. James epäröi hetken, mutta ajatteli, että ehkä puhelu oli tärkeä ja hänen pitäisi vastata. Hän nosti luurin ja sanoi:

”Evansseilla.”
”James…” kuului Lilyn hengästynyt ääni langan toisesta päästä. Hän siis soitti matkapuhelimellaan ja selvästi juoksi.

James kuunteli otsa rypyssä ja sanoi:

”Lily? Mitä nyt? Mikä sinulla on?”
”James… Tule… nopeasti… ulos… On tärkeää… asiaa…”

Poika laski huolestuneena luurin ja huikkasi Siriukselle menevänsä vähän pihalle. Sirius ei tuntunut välittävän, joten James juoksi ulos. Hän vilkuili molempiin suuntiin ja huomasi lopulta Lilyn, joka juoksi täyttä vauhtia eteenpäin. Lopulta hän saapui talon kohdalle ja haukkoi henkeään polviinsa nojaten. James kysyi peloissaan:

”Mitä on sattunut? Lily, onko kaikki kunnossa?”

Lily nosti hitaasti kasvonsa ja sanoi:

”James… Nyt on kaikki ihan sekaisin…”
”Miten niin? Mitä tarkoitat?”
”Muistathan Mirandan..?”
”No tietysti! Vastahan me tapasimme. Mutta mitä hänestä?”
”Asia on niin, että Miranda… Miranda on… hän on…”
”Mitä?” James tiuskaisi kärsimättömästi. ”Kakista ulos! Mitä hän on?”

Lilyn veti syvään henkeä ja sanoi:

”Miranda on Siriuksen tyttöystävä.”

A/N: Noniin se oli siis 3. osa. En tiedä mistä keksin tuon Lilyn pakkomielteen valkoiseen jouluun xD Toivottavasti se ei pilannut tarinaa...  :o Well, I hope you enjoyed it! <3 Commets please!  :D
« Viimeksi muokattu: 07.03.2008 19:26:13 kirjoittanut Tiikerililja »
Pieni ja hento ote ihmisestä kiinni.
Aivan sama tunne, kuin koskettava tuuli.
Pieni ja hento ote – siinä kaikki.

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 974
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 3.osa tullut!
« Vastaus #10 : 22.02.2008 19:44:52 »
UIH! Kiitos jatkosta...

Eka risut.. :)

Lainaus
Mutta koska lunta ei ollut, ei puu ollut yhtääm ylväs lehdittömine oksineen.



Lainaus
”Kuule Lily. Ei se lumi sinne taivaalle tuijottamalla tule,” hän sanoi mättäessään aamiaismuroja naamaansa.
”Jos sitä lunta ei jouluaattoon mennessä tule, niin minä kyllä muutan Siperiaan!” Lily tuhahti.
”No kuule ihan vapaasti! Käyttäydyt ihan kuin pikkulapsi! Antaisit jo olla!”
”En takuulla anna! Jos vain pystyisin, lähettäisin vanhemmilleni kirjeen, jossa kysyisin millä loitsulla saa lumisateen aikaan.”
”Äly hoi, Evans! Jos sellainen loitsu olisi olemassa, niin eiköhän joku olisi jo loihtinut sen!”
Evanshan on kuraverinen (köh köh) siis jästisyntynen :D



Lainaus
”Miksi?” miehet kysyivät. ”Sinähän se tulit miedän luoksemme!”


Eli risut ny ei ollu mitään pahoja. Mutta sitten ruusuihin (JEE PÄÄSEN IHKUTTAAN) xD

Aivan loistavaa tekstiä. Nauroin tääl kippurassa joillekkin lauseille! :) Aivan loistavaa.. Loppua jotenki ois ehkä voinukkin aavistaa mutta se oli aika sulonen ja samalla aika surullinen.. :'( James ressukka! :'(

Voldu avadas muun rakentavan palautteen. :)
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Tiikerililja

  • Pikkutyttö
  • ***
  • Viestejä: 106
  • When I wanted to cry, I wasn't allowed.
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 3.osa tullut!
« Vastaus #11 : 22.02.2008 23:17:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Pipe"

Lainaus
”Kuule Lily. Ei se lumi sinne taivaalle tuijottamalla tule,” hän sanoi mättäessään aamiaismuroja naamaansa.
”Jos sitä lunta ei jouluaattoon mennessä tule, niin minä kyllä muutan Siperiaan!” Lily tuhahti.
”No kuule ihan vapaasti! Käyttäydyt ihan kuin pikkulapsi! Antaisit jo olla!”
”En takuulla anna! Jos vain pystyisin, lähettäisin vanhemmilleni kirjeen, jossa kysyisin millä loitsulla saa lumisateen aikaan.”
”Äly hoi, Evans! Jos sellainen loitsu olisi olemassa, niin eiköhän joku olisi jo loihtinut sen!”
Evanshan on kuraverinen (köh köh) siis jästisyntynen :D
quote]

Voi Merlin!!  :o  :o Miten saatoin unohtaa sen?! *hakkaa päätään seinään* Anteeksi  :'( yritän olla huolellisempi ensi kerran  :o
Pieni ja hento ote ihmisestä kiinni.
Aivan sama tunne, kuin koskettava tuuli.
Pieni ja hento ote – siinä kaikki.

Tiikerililja

  • Pikkutyttö
  • ***
  • Viestejä: 106
  • When I wanted to cry, I wasn't allowed.
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 3.osa tullut!
« Vastaus #12 : 24.02.2008 15:04:28 »
Hei mutta kommentoikaapas muutkin  :o please....  :roll:
Pieni ja hento ote ihmisestä kiinni.
Aivan sama tunne, kuin koskettava tuuli.
Pieni ja hento ote – siinä kaikki.

Mrs Black

  • Vieras
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 3.osa tullut!
« Vastaus #13 : 24.02.2008 16:11:20 »
Jes, jatkoa! Hyvin kirjoitettu tää luku. Pystyin eläytymään tosi hyvin tekstiin. Kiva ku Sirius ei vastaakkaan Jamesin tunteisiin heti. (noooou) Odotan sitä kohtaa paljon, kun se alkaakin tykätä Jamesista, jos semmosta kohtaa edes tulee, mutta enivei, ei tästä ole kyllä yhtään negatiivista asiaa. En edes huomannut niitä virheitä, mistä joku sanoi. Lilyn pakkomieli jouluun ja lumeen on ihan hyvä idea. Ei ollenkaan pilannut tarinaa.

Alku oli upea. Se kun Sirius mietti, et miksi hän sanoi Jamesille, että 'ei mennä asioiden edelle' oli paras.

Kiitos ja jatkoa  :)

Tiikerililja

  • Pikkutyttö
  • ***
  • Viestejä: 106
  • When I wanted to cry, I wasn't allowed.
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 3.osa tullut!
« Vastaus #14 : 28.02.2008 20:58:43 »
Ilmoitusasia: Lähden lauantaina Pohjoiseen enkä ole edes aloittanut seuraavaa osaa, joten saatte odotella vielä pari viikkoa. Toivon silti että jatkatte uskollisesti lukemista, sillä jatkoa on kyllä tulossa  ;)
Pieni ja hento ote ihmisestä kiinni.
Aivan sama tunne, kuin koskettava tuuli.
Pieni ja hento ote – siinä kaikki.

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
Re: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 3.osa tullut!
« Vastaus #15 : 29.02.2008 17:30:05 »
Oih! Ihana <3 Tykkään todella paljon :D

Pari asiaa joista kuitenkin nyt huomauttaisin. Ensinnäkin en ymmärrä miksi Lilylla oli niin kiire sanoa Jamesille siitä, että Miranda on Siriuksen tyttöystävä, että piti juosta niin kiireellä ja toiseksi taisinpa nähdä pari kirjoitusvirhettä tässä, mutta en muista missä ja laiska kun olen en jaksa niitä uudestaan etsiä. Sorry

Ei Lilyn pakkomielle valkeaan jouluun huono idea ole. Pidän itsekin valkeasta joulusta ja sitä paitsi se tuo tarinaan tietynlaista mikäsanatähännytsopisi... piristystä? Paitsi eihän tämä muutenkaan kauhean synkkä ole... No joo, miten vaan

Mutta nyyh... Voi James parkaa  :'(  Ihan yksin, eikä Sirius välitä... *käyttä pari nenäliinaa*
Onhan se tavallaan ihan hyvä asia, että Sirius ei heti ollut sillai että: "Niin minäkin sinua" koska se ei olisi ollut uskottavaa, mutta nyt James on niin säälittävä, kun sillä ei ole ketään... No, toivottavasti Sirius tulee järkiinsä ennen kun se tyhmä idiootti Miranda (joo, vihaan sitä jo valmiiksi kun se meinaa tulla Siriuksen ja Jamesin väliin) ehtii tulla niiden väliin ja saada Siriuksen itselleen. Olisi saanut minun mielestäni jäädä niille miehille, niin ilkeältä kun se kuulostaakin  :o

Joka tapaukssa tämä on todella mielenkiintoinen aloitus tarinalle ja toivon pikaista jatkoa, vaikka sitä joutuukin nyt sitten odottelemaan varmaan aika kauan...
Wanna see how hard i can fall?

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
Vs: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 4.osa tullut!
« Vastaus #16 : 07.03.2008 20:19:41 »
Oih! Vihdoinkin Sirius vastaa Jamesin tunteisiin... <3 (vai sanoiko se niin vain, että pääsisi eroon Mirandasta.?. :-\ Toivottavasti ei...)

Öh, kirjoituksesi on sujuvaa, mutta tämä töksähti...

”Sirius… En minä sitä halua… Haluan vain, että… että olisit tässä vierelläni pienen hetken…”

”Minä tykkään pojista,” Sirius laukaisi.

Miranda päästi ihmeellisen henkäyksen suustaan ja Sirius jatkoi:

”Tykkään Jamesista. Siitä, joka halusi sinut tänne.”

En tiedä, mikä tässä töksähti, mutta.... Ehkä tuo tunnustus tulli vain niin nopeasti, että :-\
No joo, mitäs tuosta. Pilkunnussintaa en harrasta joten jätän kirjoitusvirheet rauhaan  ;) (jos niitä nyt oli)

Ei sitten muuta kun jatkoa ja nopeasti kiitos! ;D
Wanna see how hard i can fall?

Tiikerililja

  • Pikkutyttö
  • ***
  • Viestejä: 106
  • When I wanted to cry, I wasn't allowed.
Vs: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 4.osa tullut!
« Vastaus #17 : 07.03.2008 21:04:31 »
Olen vilpittömästi pahoillani että poistin osan  :-[. Päätin, että kirjoitan tuon lopun uudestaan.... odottakaa vain vähän...  ;D
« Viimeksi muokattu: 09.03.2008 21:25:35 kirjoittanut Tiikerililja »
Pieni ja hento ote ihmisestä kiinni.
Aivan sama tunne, kuin koskettava tuuli.
Pieni ja hento ote – siinä kaikki.

Tiikerililja

  • Pikkutyttö
  • ***
  • Viestejä: 106
  • When I wanted to cry, I wasn't allowed.
Vs: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 4.osa tullut!
« Vastaus #18 : 09.03.2008 21:55:13 »
Osa 4.

Pakkanen alkoi kiristyä yhä entisestään. Harmaat pilvet peittivät taivasta, ja katulamput valaisivat aavemaisina katua, jossa seisoivat vain James ja Lily. James käveli edes takaisin Evansien talon edessä hermostuneena. Lily katsoi ystäväänsä, joka näytti todella epätoivoiselta, ja laski katseensa maahan sanoen:

”Ehkei minun olisi pitänyt kertoa…”

James pysähtyi, hieraisi kasvojaan ja kysyi:

”Miten sait sen selville?”
”No, matkalla aloimme jutella ja kyselin hänen poikaystävästään. Miranda kertoi, että hän on velho. Ihmettelin miksei tyttöä ole näkynyt meidän koulussamme, mutta Miranda kertoi olevansa surkki. Hänen vanhempansa siis taikovat, mutta hän ei. No, sitten kysäisin ohimennen mikä pojan nimi on, ja hän sanoi: Sirius Musta. Menin täyteen paniikkiin, kun kuulin siitä, ja sitten minulta lipsahti, että tunnen hänet…”
”Siis mitä?!”
”Tiedän tiedän! Anteeksi James!” Lily sanoi ja alkoi itkeä. Kaikesta viimeiseksi hän halusi nähdä parhaan ystävänsä sydämen murtuneena. ”En voinut mitään! Nyt Miranda vaatii, että antaisin hänen tavata Siriuksen! Voi James, mitä me teemme..?”

Poika kääntyi ympäri ja tuijotti maata. Olisiko liian julmaa sanoa vain suoraan Mirandalle, ettei tapaaminen nyt onnistuisi? Toisaalta tyttö oli tullut pitkän matkaa vain tavatakseen Siriuksen… Sitä paitsi, ehkä Siriuskin kaipasi tyttöään. Ja James halusi ystävänsä olevan onnellinen. Ellei hän voisi tuoda onnea Siriuksen elämään, ehkä Miranda voisi.

”Lily.”
”Niin, James?”
”Voisitko…” James aloitti, ja nielaisi. ”Voisitko tuoda Mirandan tänne huomenna?”
”Mitä sinä sanoit?!” Lily kysyi ällikällä lyötynä.

James katsoi tyttöä totisena ja sanoi:

”Miranda on matkustanut tänne yksin Liverpoolista asti vain nähdäkseen edes vilauksen poikaystävästään. Olisi julmaa piilotella Siriusta häneltä. Ja kuka tietää, vaikka Siriuskin kaipaisi häntä. Siriuksen onni on minulle tärkeintä. Parasta on jos hän tapaa tyttönsä.”
”Mutta James,” Lily sanoi epätoivoissaan ja tarttui kiinni Jamesiin. ”Eihän Sirius ole ikinä edes puhunut mistään tyttöystävästä! Kai hän olisi jos niin kovasti tätä kaipaisi! Ole kiltti ja mieti vielä! James-rakas, tällainen hullunmylly vain satuttaa sinua!”

James kiskaisi itsensä irti Lilyn otteesta ja sanoi:

”Tee niinkuin sanon! Jos yhtään välität tunteistani, niin tuot Mirandan tänne!”

Lily katsoi Jamesia kauhuissaan. Oliko poika päästään vialla? Hän rakasti Siriusta, ja silti tuuppi tälle tyttöjä syliin! Tästä ei hyvää seuraa…

*****

Kun aamu koitti, Lily lähti jalkaisin noutamaan Mirandaa tämän serkkujen asunnolta. James jäi sillä aikaa kotiin Siriuksen kanssa. Siriukselle ei oltu kerrottu mitään Mirandan tulosta. Aamiaispöydässä tämä kysyi Jamesilta:

”Mikäs sinua vaivaa tänään? Olet aika hiljainen.”

James havahtui ajatuksistaan ja hieroi silmiään.

”Ei kun minä vain… Nukuin aika huonosti viime yönä.”
”Ota kahvia, niin pysyy silmät auki,” Sirius sanoi ja ojensi Jamesille kahvikannun. Onneksi Lily oli takavarikoinut Siriuksen sauvan, sillä muuten tämä toimittaisi joka asian taian avulla.

James kaatoi kahvia mukiinsa ja yritti rauhoittua. Hän vilkaisi seinäkelloon ja kirosi mielessään. Lily oli viipynyt jo kaksi tuntia. Mikä ihme Mirandan hakemisessa niin kesti? Mutta silloin ulko-ovi avautui ja James hypähti pystyyn Siriuksen tuijottaessa kummissaan. James syöksyi ovelle ja huomasi, kun Lily asteli sisään, kopisteli kenkänsä eteisessä ja sanoi Jamesille:

”Sait mitä halusit. Toin hänet nyt sitten.”

Silloin Miranda ilmestyi sisään Lilyn takaa, ja silloin James tajusi, miksi heillä oli kestänyt niin pitkään. Miranda oli laittanut hiuksensa laineille, meikannut itsensä huolellisesti, ja pukeutunut tiukkoihin pillifarkkuihin ja valkoiseen paitaan, jossa oli leveä kaula-aukko. Korviinsa hän oli laittanut kultaiset renkaat ja olalla roikkui valkoinen pikkulaukku. Miranda katsoi ympärilleen hiukan ujona ja laski laukkunsa eteisen lattialle. Silloin James tajusi sanoa:

”Tuota, haluatko kenties jotain?”
”Ei kiitos,” Miranda sanoi niin hiljaisella äänellä, ettei se kuulunut keittiöön.

Lily yskäisi ja James kiirehti sanomaan:

”Ai niin, haluat varmasti tavata Siriuksen? Minä tuota, käyn kertomassa hänelle.”

James pakeni takaisin keittiöön ja Sirius kysyi ihmeissään:

”No mikä sinulla taas on? Näytät kalpealta. Olet ollut koko aamun kummallinen, oletko sairas?”
”Mitä? Ai joo, ei en ole sairas. Tuota, Sirius… Täällä on eräs joka haluaa tavata sinut…”
”Niinkö? Kuka se on?” Sirius kysyi välinpitämättömänä eikä nostanut katsettaan aamiaisleivästään.

Lily ohjasi Mirandan hellästi keittiön ovelle ja sanoi:

”Eräs, jota et ole nähnyt sitten viime kesän.”

Sirius kääntyi katsomaan ja huomasi Mirandan. Hänen silmänsä laajenivat hämmästyksestä ja hieman säikähdyksestä. Miranda seisoi paikallaan hyvin ujona ja pää painuksissa, ja mutisi:

”Sirius… Minä, tuota…”

Sirius katsoi Lilyä jotenkin vihaisesti, ja tyttö sanoi nopeasti:

”Löysimme hänet eilen läheisestä puistosta. James on tässä se, joka vaati, että toisin Mirandan tänne. Sanoin, että se olisi huono ajatus, mutta hän ei kuunnellut.”
"Niinkö?" Sirius kysyi ja kääntyi katsomaan Jamesia.

James laski katseensa maahan huomattuaan Siriuksen tuijotuksen. Silloin Mirandakin tuntui jotenkin heräävän todellisuuteen ja hihkaisi:

”Sirius! Et voi kuvitellakkaan, kuinka kaipasin sinua! Miksi et enää kirjoittanut minulle?”

Miranda syöksyi pojan kaulaan, mutta tuntui kuin Sirius ei olisi välittänyt siitä. Mutta, kun Lily ja James tuijottivat häntä siinä, hän kietoi varovasti kätensä tytön ympärille. Lily viittoi Jamesia tulemaan ulos, ja James sanoi ohimennen:

”Tuota… me menemme ulos Lilyn kanssa, niin saatte olla kahdestaan…”

Niin kaksikko nappasi kenkänsä ja kiirehti ulos. James käveli nopeaa vauhtia eteenpäin eikä edes tiennyt minne oli menossa. Lily yritti pysytellä pojan kannoilla ja sanoi:

”Luulin, että sinulla olisi sisua taistella rakkautesi puolesta. Ajattelin, että olisit hiukan vahvempi, mutta olet pelkkä luovuttaja.”

Silloin James pysähtyi erään joen varteen ja sanoi:

”Suoraan sanoen, tiedän totuuden. Ei sillä ole mitään väliä, kuinka paljon rakastan Siriusta. En miltään kantilta voi olla hänen tyttöystäväänsä vastassa. Sitä paitsi, minä olen poika.”

Lily tuhahti:

”Milloin sinä heräät todellisuuteen, pahvi? Ei sillä ole mitään väliä oletko tyttö vai poika. Sinun pitää taistella rakkautesi puolesta! Etkö muka huomannut kuinka Sirius katsoi Mirandaa? Heidän välillään ei voi olla enää mitään, ainakaan Siriuksen osalta!”

James katsoi Lilyä. Voisiko tämä olla totta? Olisiko mahdollista, ettei Sirius enää rakastaisi Mirandaa?

*****

Miranda istui olohuoneessa ja katseli Siriusta, joka istui viereisessä nojatuolissa hiuksiaan haroen tyhjä katse naamallaan. Tyttö hymyili hiukan, kun huomasi pojan olevan juuri samanlainen kuin kesällä. Silloin Sirius käänsi katseensa ja huomasi Mirandan tuijotuksen.

”Onko naamassani jotain?”
”Mitä? Ei…”
”Miksi sitten tuijotat?”

Miranda puri huultaan, mutta vastasi tyynenä:

”Ei kun minä vain… Olet vain ihan samanlainen kuin silloin, kun viimeksi tapasimme.”

Siriuksen ilme ei värähtänytkään. Hän vain laski katseensa uudestaan maahan. Miranda oli kummissaan. Miksi Sirius käyttäytyi noin? Sitten hän nielaisi hermostuneena ja sanoi:

”Tiedän, että viime tapaamisestamme on jo aikaa, ja että et pitänyt lainkaan kaukosuhteesta. Mutta minä… Minä en voinut luovuttaa! Minun oli pakko tulla tänne, etsiä sinut käsiini ja varmistaa, että olemme yhä yhdessä!”

Sirius mulkaisi jäätävästi Mirandaa, joka vaikeni hetkeksi. Sitten poika nousi pystyyn ja kysyi ohimennen:

”Haluatko jotain juotavaa?”

Hän ei olisi halunnut jatkaa enää keskustelua, mutta ilmeisesti Miranda oli toista mieltä. Tyttö tarttui kiinni Siriuksen hihasta ja sanoi hiljaa:

”Ole kiltti… Sirius-rakas… Älä mene minnekkään. Jää tähän…”

Sirius huokasi ja katsoi Mirandaa silmiin. Hän veti syvään henkeä ja sanoi:

”Kuule. Minusta meidän ei kannata jatkaa tätä. Älä tuhlaa energiaasi minuun.”
”Mitä sinä oikein höpsit?” Miranda kysyi kummissaan. ”Ei tämä minulle mikään taakka ole. Siis se, että olen kanssasi. En halua ketään muuta kuin sinut. En kaipaa muita poikia.”
”En tarkoittanut sitä. Miranda… En rakasta sinua enää.”

Tyttö henkäisi järkyttyneenä. Ei rakastanut enää… Oliko Sirius oikeasti sanonut niin?

”Olit ihana ja suloinen, kun tapasin sinut. Mutta nyt en enää välitä sinusta. Tiedän, että kuulostan julmalta, mutta haluan sanoa tämän sinulle suoraan. Jos ymmärrät mitä tarkoitan?”

Ei, Miranda ei ymmärtänyt. Miksi Sirius halusi lopettaa suhteen? Epätoivoissaan tyttö aneli:

”Miksi?! Teinkö jotain, mikä ärsytti sinua?!”
”Ei tässä ole siitä kysymys. Et vain… Et vain ole oikein tyyppiäni.”
”No mikä sitten on sinun tyyppiäsi? Voin kyllä muuttua, jos sitä haluat!”

Sirius pihisi kiukusta. Miksei Miranda jättänyt häntä rauhaan? Silloin hän keksi jotain.

”Miranda, minä tykkään pojista.”

Tyttö jäi paikalleen istumaan, eikä ensin tajunnut, mitä Sirius sanoi. Hänen kätensä oli yhä kiinni Siriuksen hihassa, kun hän kysyi varovasti:

”Mi-mitä sinä sanoit?”

Siriuksen mahassa muljahti.

”Minä tykkään pojista. Olen homo. Joko se riittää sinulle selitykseksi?”

Miranda katsoi kauhuissaan ja järkyttyneenä Siriusta, joka näytti vakavalta. Hän ei valehdellut..? Kyyneleet kohosivat Mirandan silmiin, kun hän irrotti otteensa Siriuksen hihasta.


A/N: Tämä osa on siis muokattu eli jo kertaalleen poistettu  :D Toivon, että loppu on nyt paljon mielyttävämpi  ;) Ja kommentteja kehiin!
Pieni ja hento ote ihmisestä kiinni.
Aivan sama tunne, kuin koskettava tuuli.
Pieni ja hento ote – siinä kaikki.

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
Vs: Jää tähän... (Sirius/James , PG-13) 4.osa tullut!
« Vastaus #19 : 10.03.2008 17:10:24 »
Joo, tiedän että kommentoin tätä osaa jo kerran :)
Halusin vain ilmoittaa, että tämä loppu on nyt parempi kuin edellinen :D
Kirjoitathan pian jatkoa!
Wanna see how hard i can fall?