Kirjoittaja Aihe: Rakkaudella, James Potter (J/L, S) (osat 6/6!)  (Luettu 7076 kertaa)

azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Nimi: Rakkaudella, James Potter
Kirjoittaja: Azza, eli minä  ;D
Genre: romancehan se varmaan olis  :D
Ikäraja: S korkeintaan  :)
Paritus: James ja Lily
Summary: James kirjoittaa Lilylle rakkauskirjeen  ;D

A/N: Tämä on siis ensimmäinen ficcini, joten toivoisin, ettette tuomitse kovin suoralta kädeltä.  :D Ja kaikista virheistä saatte syyttää minua itseäni, koska tämä on ollut ennen tätä vain ja ainoastaan minun luettavissani!  :D Ja laulun sanat ovat Chris Brwnin biisistä "Next 2 you", jossa feattaamassa Justin Bieber.  ;)


Rakkaudella, James Potter

Hei Lily!
Ajattelin kirjoittaa sinulle kirjeen, kun kuitenkin kiroaisit minut, jos puhuisin sinulle kasvotusten. Vaikka varmaankin kiroat tämänkin jälkeen... Pyydän tämän lähettämistä anteeksi jo nyt.

You've got that smile,
That only heaven can make.
I pray to God everyday,
That you keep that smile.


Tiesitkö, Lily, että hymysi tekee minut hulluksi? Se vain on niin kaunis, että kaikki järkevä katoaa päästäni. Se on toinen syy, miksi minun kannattaa kirjoittaa sinulle kirje.
Mutta hymysi, sen täytyy olla taivaasta. Sinun täytyy olla taivaasta, sillä mikään noin kaunis ei voi olla tästä maailmasta.
Hymysi on häikäisevä ja toivon todella, ettei se koskaan katoa.

Yeah, you are my dream,
There's not a thing I won't do.
I'll give my life up for you,
Cos you are my dream.

Tiesitkö sitäkään, että olet unelmani? Olet ainoa unelmani. Sitä olet ollut jo heti ensimmäisestä luokasta lähtien.
Ei ole mitään, ei mitään, mitä en tekisi puolestasi tai vuoksesi. Voisin antaa vaikka oman elämani, jos vain sinä säästyisit.
Olet unelmani, Lily, ja olen valmis tekemään kaikkeni saavuttaakseni unelmani.

And baby, everything that I have is yours,
You will never go cold or hungry.
I'll be there when you're insecure,
Let you know that you're always lovely.
Girl, cos you are the only thing that I got right now


Annan sinulle kaiken. Kaiken, mitä minulla on. Jos sinulla kylmä, annan sinulle viittani, hanskani ja huivini ja vien sinut sisälle takkatulen eteen, jotta sinulle tulisi taas lämmin.
Jos sinulla on nälkä, annan sinulle kaiken ruokani ja varastan tarvittaessa vaikka naapurilta, kunhan sinulla ei ole nälkä.
Silloin, kun olet epävarma, olen luonasi ja kannustan sinua, kerron sinulle, että olet ihana. Olet aina ihana.
Lily, olet kaikkeni. Millään muulla ei ole minulle mitään väliä.

One day when the sky is falling,
I'll be standing right next to you,
Right next to you.
Nothing will ever come between us,
I'll be standing right next to you,
Right next to you.


Sinä päivänä kun taivas putoaa, lupaan olla vierelläsi. Lupaan olla vierelläsi kaikkina päivinä ennen sitä ja jokaisena sen jälkeen.
En anna minkään tulla väliimme. En yhdenkään Ruikulin, enkä yhdenkään Siriuksen. Seison vierelläsi ikuisesti, lupaan sen Kelmin kunnia sanalla.

You had my child,
(My lady)
You make my life complete.
(My lady)
Just to have your eyes on little me,
That'd be mine forever.


Ja jos joskus saisit yhteisen lapsemme, se tekisi elämästäni täydellisen. Sinä tekisit elämästäni täydellisen... Ja niin myös pikku-James, jolla olisi sinun vihreät silmäsi.
Hän olisi yhtä suloinen kuin sinä, olen varma siitä. Hän olisi minun ikuisesti, kuten olisit myös sinä, rakas Lilyni.

And baby, everything that I have is yours
You will never go cold or hungry
I'll be there when you're insecure
Let you know that you're always lovely
Girl, cos you are the only thing that I got right now

One day when the sky is falling,
I'll be standing right next to you,
Right next to you.
Nothing will ever come between us,
I'll be standing right next to you,
Right next to you.

Ymmärätkö jo, Lily? Mnä rakastan sinua! Olet kaikki, mitä minulla on! Jos sinua ei olisi, en tideä, olisiko minuakaan.
Sanot aina, että olen itserakas, mutta kun en minä ole! Oikeasti. En välitä itsestäni paskaakaan. Sinä olet ainoa, jolla on jotain väliä.
Minä oikeasti rakastan sinua ja toivon, että sinäkin tajuat sen vielä joskus.

We're made for one another
Me and you
And I have no fear
I know we'll make it through

One day when the sky is falling
I'll be standing right next to you
Stand by my side, side, side
When the sky falls down
I'll be there, I'll be there


Olemme luodut toisillemme, tiedän sen!
En pelkää sitä, että torjut minut, koska tiedän, että saan sinut vielä jokus.
Olen vieressäsi vielä tuon puoleisessakin. En irroita otettani koskaan.
Kun taivas putoaa olen vierelläsi!

Rakkaudella,
James Potter

You've got that smile,
That only heaven can make.
I pray to God everyday,
To keep you forever.


PS. Siitä sinun hymystäsi vielä. Sen on häikäisevä, kuten jos sanoinkin. Mutta tosiaan, en ruokoile Jumalaa vain säilyttämään hymyäsi, vaan sinut kokonaan. Koska hymy on vain osa siitä, mitä sinussa rakastan. En halua vain osaa, tahdon kaiken.

------

A/N2: Eli siis, risuja? Ruusuja?  :D
« Viimeksi muokattu: 18.05.2015 06:33:49 kirjoittanut Kaapo »

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #1 : 19.08.2011 15:27:59 »
Lily/Jamesilla on hyvä ficcarinura aloittaa. ;)

Tää oli tosi hyvä ensimmäiseksi ficiksi, ainakin jos multa kysytään. Mulle tuli tätä lukiessa sellanen olo että hitto, miksei kukaan oo ikinä kirjoittanut mulle rakkauskirjettä?? Miehet sais oikeestii kirjoittaa niitä kun niistä tulee niin hyvälle mielelle. :) Jostain syystä mä koko ajan kuvittelin itseni Lilyn paikalle ja tuli sellanen, hitsi, jos mä voisin mä juoksisin nyt Jamesin kaulaan. Ihan loistavaa tuo kerronta, jotenkin niin viatonta... ja vähemmän viatonta.

Olihan siellä niitä virheitäkin aika ajoin, mutta ne ei kovin häirinneet lukemista. Suosittelen kuitenkin lukemaan koo höskän vielä läpi. :) Niin, ja se että jossain vaiheessa lakkasin lukemasta noita biisin sanoja kun totesin että kirje kertoo vaan sen saman mutta suomeksi. :D Laiska kun olen.

Jäi oikeastaan vähän harmittamaan että tässä ei ole Lilyn reaktiota kuvattu. Olisin halunnut tietää miten Lilyn suhtautuminen Jamesiin muuttuu - jos muuttuu (ja kuten mä uskon, muuttuu). Siitähän voisi tehdä tälle toisen osan, miten Lily reagoi. ;)

Kiitos tästä, tästä tuli ihan oikeasti tosi hyvä mieli. :)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Zoklet

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #2 : 19.08.2011 15:44:30 »
Must tää oli kiva, varsinki jos on eka ficci (:

azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #3 : 19.08.2011 16:22:48 »
Salla: Kiitos kommentista ja kehuista!  :D Luin koko jutun useampaan kertaan, mutta en itse löytänyt virheitä, koska olen omille virheilleni suhteellisen sokea. :-\ Ehkäpä löydän ne vielä.  :)
Ehkä tähän tulee vielä Lilyn reaktio jossain vaiheessa, jos inspiraatiota vaan riittää. Tällä hetkellä jatko kyllä tuntuu hyvinkin mahdolliselta. ;)

Zoklet: Kiitos kommentistasi!  :D

azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7) osa 2.
« Vastaus #4 : 31.08.2011 16:53:03 »
A/N: Eli siis TOINEN OSA!  ;D Tämä on kerrottu Lilyn näkökulmasta ja 'saattaa' *köhköh* olla hiukan angstahtavaa... Sanat ovat Olifia Lufkinin biisistä "Winter sleep", joka on mielestäni aivan tajuttoman kaunis biisi! Ja virheistä saatte taas syyttää minua (ja surkeaa koneemme kirjoitus ohjelmaa!).


It keep comming back to me
I remember this pain
It speards across my eyes
Everything is dull


Tuska halkoi sisintäni. Kipu oli minulle jo tuttu, mutta jollainlailla vieras. Nyt se oli vahvempi kuin koskaan.
Tunsin kyyneleiden kostuttavan silmäni, vaikka yritin pysyä vahvana. Vaikka oli keskellä punakultaista oleskeluhuonetta kyyneleisten silmieni läpi kaikki näytti harmaalta.

Everyone is smiling,
They're smiling
It pushes me far, far away
I can't understand
Everything is blue


Ympäri huonetta näin hymyilevia kasvoja ja nauravia suita.
Työnnyin kauemmas, syvemmälle nurkkaan, jossa jo olin. Tunsin olevani musta lammas. Masentunut yksilö keskellä iloista joukkoa.
Ulkona, sinisellä taivaalla lensi lintu iloisesti sirkuttaen.
En ymmärtänyt. Linnun onnellinen viserrys kuulosti minusta suruhymniltä, vaikka tiesin sen olevan onnellista.
Kaikki oli sinistä, kaikki oli surullista.

Can you hear me out there?


Kuuliko kukaan hiljaista itkuani? Ainakaan kukaan ei nähnyt, sillä pidin kirjaa kasvojeni edessä. Kirjan sivujen väliin olin laittanut Jamesin kirjeen.

Will you hold me now?
Hold me now, mu frozen heart
I'm gazin from the distance and
I feel everything pass through me
I can't be alone right now


Toivoin voivani olla Jamesin sylissä. Toivoin, että hän voisi pitää minusta tuikasti kiinni, olla koskaan päästämättä irti.
Hän istui huoneen toisessa päässä Siriuksen, Remuksen ja Peterin kanssa. James luki, mutta aina välillä hän vilkaisi suuntaani huolestuneen näköisenä. Sydämeni pomppasi kurkkuun ja tunsin ilon valtaavan sydämeni. Annoin ilon kuitenkin lipua vain lävitseni, pysäyttämättä sitä mitenkään. Mitä väliä noilla pikaisilla vilkaisuilla oli, kun en kuitenkaan voisi vastata niihin?
Eihän parhaan ystävän ihastukseen voinut kajota, eihän?
Millainen ystävä ihastuu parhaan ystävänsä ihastukseen? En halunnut olla yksin, mutta olisin ansainnut sen.


Will you hold me now?
Hold me now, my frozen heart
I'm lost in deep winter sleep
 I can't seen to find my way out alone
Can you wake me?


Miksi rakastat minua, James? Miksi rakastat minua, vaikka olen sinulle aina niin ilkeä?
Olisi vain helpompaa, jos vihaisit minua.
Vaikka tuskin se minua auttaisi mitenkään. Kipu säilyisi. Se vain muuttaisi muotoaan.
En löytänyt ulos pääsyä ja toivoin, että joku osaisi auttaa.

I know when I let it in
It hides love from this moment
So I guard it close
I watch the move it makes
[/b]

Tiesin, että jos James joskus luovuttaisi, lukisin hänen lähettämiään kirjeitä ja uskottelisin itselleni, että hän rakastaa minua yhä. Siksi vartioin niitä tarkkaan, jotta sinä paivänä, kun hän luovuttaa, minulla on jotain, jolla jaksaa eteenpäin.
Tulevaisuus muuttuu, ja haluan nähdä, millaisia liikkeitä se tekee.

But it gets me, but it gets me
I wish I could undestand how I
Could make it dissapear,
Make it dissapear


Tulevaisuus ilman Jamesia saavutti minua. Minua pelotti. Ihan oikeasti pelotti.
Voi, kun ymmärtäisin sen taian, jolla pysäytetään aika. Silloin tulevaisuus katoaisi ja James olisi luonani ikuisesti.

Will you hold me now?
Hold me now, my frozen heart
Kiss my lips and maybe you
Can take me to your worl right now
I can't be alone right now


Tahdoin todella Jamesin syliin. Toivoin, että hän suutelisi huuliani, ja veisi minut omaan, aurinkoiseen, kelmimäiseen maailmaansa.
Mutta minulla ei ollu oikeutta haluta Jamesin syliin, sillä millainen ihminen veisi parhaan ystävänsä ihastuksen? Minäpä kerron. Huono ihminen. Enkä minä halunnut olla huono ihminen. James oli Jennyn ja minun piti vain tyytyä siihen.
En halunnut, että Jenny hylkää minut, sillä en halunnut olla yksin.

Will you hold me now?
Hold me now, my frozen heart
Please make it go away
Am
I never gonna fell myself again?
I hope I will


Syleile minua, James. Syleile minua ja sulata jäinen sydämeni. Pakota jää ruumiistani ja korvaa se liekeillä.
Tulenkohan koskaan enää olemaan se sama Lily, joka olin ennen sinua?
Toivoin, että olisin.

Will you hold me now?
Hold me now, my fozen heart
I'm gazin from the distance and
I fell everything pass trough me
I can't be alone right now
Will you hold me now?
Hold me now, my frozen heart
I'm lost ib deep winter sleep
I can't seen to find my way out alone
Can you wake me?


Huokaisin ja aloin laahustaa kohti makuusaleja. Välimatka minun ja Jamesin välillä piteni ja kuulin kuinka James sanoi menevänsä nukkumaan.
Monet toivottaivat minulle hyvää yötä, mutta kaikki meni vain toiseta korvasta sisään ja toiseta ulos. Mikään ei painunut mieleeni.
En voisi vastata siihen rakkauskirjeeseen, tiesin sen. Minä en pettäisi ystävää, en veisi Jamesia Jennyltä.
Vaivuin uneen syksyn viimeisenä päivänä. Vaivuin talviuneen, josta minut voisivat herättää vain kevätaurinko.
Mutta koska James oli elämäni aurinko, olisko hän siten myös ainoa, joka minut voisi herättää?

A/N2: Siinä se toinen osa sitten oli. Jatkoa tulee, ainakin uskon näin.  :D Ja kommentointihan on pakoll... siis suotavaa!  ::)
« Viimeksi muokattu: 03.09.2011 13:36:23 kirjoittanut azza »

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #5 : 01.09.2011 15:05:54 »
Okei, aluksti ikävät uutiset, eli virheet:

Lainaus
Kipu oli minulle jo tuttu

Nyt se oli vahvempi kuin koskaan.

Vaikka oli keskellä punakultaista oleskeluhuonetta (välilyönti) kyyneleisten silmieni läpi kaikki näytti harmaalta.

jossa jo olin. (välilyönti) Tunsin olevani musta lammas.

Ulkona, sinisellä taivaalla lensi lintu iloisesti sirkuttaen.

kuulosti minusta suruhymniltä (yhteen)

Sydämeni pomppasi kurkkuun -- sydämeni. (yhteen sydämeen ei mahdu kahta ämmää ;) )

Millainen ystävä ihastuu parhaan (välilyönti) ystävänsä ihastukseen?

Siksi varroin niitä tarkkaan

Tulevaisuus ilman Jamesia saavutti minut.

Voi, kun ymmärtäisin (välilyönti) sen taian

Syleile minua, James. Syleile minua ja sulata jäinen sydämeni. (yhteen sydämeen ei mahdu kahta ämmää ;) )

joka olin ennen sinua?

josta minut voisi herättää vain kevätaurinko (yhteen)

JA SITTEN mukavampiin asioihin, eli siihen, kuinka tykkäsin tästä. ;) Tosi hyvä. Yllättävä tämä käänne, mutta mä siltikin jaksan toivoa että Lily vastaa siihen kirjeeseen. Tai vielä parempi olisi että tämä Jenny-bitch pakottaisi Lilyn vastaamaan, jolloin bitch-mantteli putoaisi sen harteilta ja se saisi Amorin kunniakirjan. ;) Mutta tää on sun fic, sun debyyttitanssiaiset. Sä tiedät mitä tehdä, ja sä teet sen aivan oikein.

Jatkoa sitten vaan! :)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #6 : 03.09.2011 14:03:37 »
Salla: Kiitos kun ilmoittelit noista virheistä, korjailin niitä. Ja kiitos myös kehuista, jatkoa tulee heti, kun saan kirjoitettua. Ja Jennystä tulee luultavasti enemmän ensi luvussa, joten saa nähdä pysyykö bitch-manteli sen harteilla.  :D
« Viimeksi muokattu: 19.11.2011 14:40:36 kirjoittanut azza »

azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #7 : 19.11.2011 14:52:36 »
A/N: Kolmas osa vihdoin valmis! :D Tämä osa on kirjoitettu Jamesin näkökulmasta ja sanat ovat Hollywood Undeadin biisistä Pour me. Kirjoitin tämän kolmannen osan kaksi kertaa, koska en aluksi ollut tyytyväinen. Tähän olen suurinpiirtein tyytyväinen. :D


Pour me, pour me, pour me another
It holds me, holds me, like no other
One more drink, then I swear that I'm going home
Truth is that I don't really have a place to go
So pour me, pour me, pour me another

Kävelin sateessa kohti Kolmea luudanvartta. Minulla oli näkymättömyysviitta päälläni, mutta sateen valuessa sitä pitkin minut saattoi erottaa aivan selkeästi.
Astuin sisään Kolmen Luudanvarteen ja riisuin märän viittani. Kukaan ei erityisemmin kiinnittänyt huomiota, kun ilmestyin tyhjästä, vain Rosmerta katsoi minua kiinnostuneena.
Kävelin tiskille ja istahdin sen edessä olevalle jakkaralle.
”Tuliviski”, tilasin ja sain sen viipymättä eteeni. Mumisin kiitokset.

I wake up right about the mid-afternoon
With the sun in the sky, the night's coming soon
And I walk to the mirror just to fix myself
Yeah, life gets harder when you love nothing else


Heräsin sängystäni Rohkelikon seitsemäsluokkalaisten poikien makuusalista. Huomasin näkymättömyysviittani rytyssä sänkyni vieressä.
Ilmeisesti joku oli raahannut minut takaisin, sillä minun muistini loppui siihen, kun Sirius   saapui Kolmeen luudanvarteen.
Vilkaisin kelloa yöpöydälläni. Se näytti melkein kolmea. Onneksi oli lauantai.
Nousin hitaasti ylös päätäni pidellen. Kirosin hiljaa ja tein itselleni äänettömän lupauksen siitä, etten enää koskaan joisi mitään vettä vahvempaa. Tiesin, ettei se pitäisi, mutta aina kannatti yrittää, eikö?
 Laahustin edelleen päätäni pidellen peilille. Sieltä minua katsoivat surulliset pähkinänruskeat silmät, joita reunustivat tummat ripset ja kalpeat kasvot. Valkoisia kasvoja reunustivat mustat, sekaiset hiukset ja käteni ajautui automaattisesti haromaan niitä.
Mieleeni muistuivat sanat, jotka Lily oli minulle kerran sanonut.
”On varmaan vaikeaa, kun ei rakasta mitään muuta kuin itseään, vai mitä sanot, Potter?”
Naurahdin kolkosti. Mieleni teki itkeä.

So I pick my pills from the counter drawer
Pick my self esteem up off the fucking floor
I guess I'm a man of no recourse
As I cracked another bottle, got no remorse


Noukin tavaroitani lattialta ja takkini taskusta tipahti tyhjä lasipullo, joka rikkoutui lattialle. Kirosin taas, sillä särkyvän lasin ääni sai pääni särkemään vain lisää. Etsin housuni lattialta ja otin taikasauvani niiden taskusta. Näppärällä siivous loitsulla sain lasin sirpaleet kerääntymään kasaan ja katoamaan.
Jatkoin tavaroideni keräilyä, mutta tällä kertaa varovaisemmin, koska en halunnut lisää kova äänisiä pullojen tai muiden asioiden tippumisisa.

And I'll say a little prayer for the child in me
I swear I used to be what I truly believed
That I'm not just a man with these broken dreams
That even I can go to heaven if a part the sea, so...


Sirius pamahti huoneeseen ja oven kolahdus jäi ikävästi kaikumaan korviini. Hänen katseensa kiersi ympäri huonetta, ilmeisesti tarkistaen, että en ollut oksentanut jonnekin nurkkaan.
”Mikä se ääni oli?” hän huudahti ihmeissään.
”Älä huuda...” valitin ja hipsin takaisin sängylleni.
”Ai, sori”, Sirius virnisteli. ”Mutta mikä se ääni oli?”
”Rikoin pullon.”
Sirius nauroi. Hän oli yllättävän hyvässä kunnossa, koska oli varmasti juonut eilen  enemmän kuin minä. Tosin ainahan hän joi meidät muut pöydän alle ja nauroi seuraavana aamuna meille, krapulaisille ystävilleen.
”Taisit saada pakitkin eilen?” Sirius kysyi hymyn yhä kaarehtiessa huulillaan.
”Kiitos, kun muistutit”, sanoin ja ja kävelin ovelle. ”Nyt voisin tehdäkin sen, mitä Lily pyysi, eli hypään tähtitornin huipulta. Adios!”
Kävelin Siriuksen ohi ja pidättelin hymyäni, kun hänen virneensä kuihtui kuin kukka pakkasella.
”Hei, James! Älä -” Nauruni keskeytti hänen hätääntyneen lauseesa.
”Vitsi oli! Menen vain suihkuun.”

Pour me, pour me, pour me another
It holds me, holds me, like no other
One more drink, then I swear that I'm going home
Truth is that I don't really have a place to go
So pour me, pour me, pour me another


Kävelin viidennessä kerroksessa sijaitsevaan valvojaoppilaiden kylpyhuoneeseen. Mutisin salasanan ja astuin sisään. Riisuin vaatteeni ja menin avaamaan suihkun.
Lämmin vesi valui kehoani pitkin ja sai jäykät lihakseni rentoutumaan. Jopa päässäni vellova jomotus helpottui. Mutta kuten aina, lämmin vesi loppui aivan liian nopeasti ja sain niskaani jääkylmää vettä.
Jokin ikivanha loitsu (jonka tarkoituksena oli varmasti vain ärsyttää oppilaita), esti olemasta liian kauaa suihkussa ja kun olit suihkun mielestä ollut siellä tarpeeksi kauan, se päätti heittää jäätävää vettä niskaasi. Hurmaavaa, eikö?
Hampaat kalisten puin vaatteet päälleni ja hipsin takaisin Rohkelikon torniin. Makuusali oli tyhjä, joten menin arkulleni ja kaivoin kelmien kartan esiin.
Siriuksen, Remuksen ja Peterin pisteet olivat Hagridin mökissä, joten minun ei tarvitsisi huolehtia heistä. Katseeni kiersi karttaa etsien erästä henkilöä ja lopulta löysi sen.
Piste nimeltä Lily Evans oli kirjastossa.

People get sick and then watch you bleed
When you fall from the top, boy, you better believe
That the bottom they got just, yeah, just what you need
But at the bottom you can't swim, 'cause you drank up the sea


Istuin omalla sängylläni ja katsoin tuota siistillä käsialalla kirjoitettua nimeä. Päässäni pyöri, enkä osannut päättää menisinkö kirjastoon puhumaan Lilylle vai jättäisinkö sen suosiolla väliin.
Olisiko Lily niin sairas, että voisi särkeä minun sydämeni kahtena päivänä peräkkäin? Parempi kysymys: Olinko minä tarpeeksi sairas kärsiäkseni särkyneen sydämen kahtena päivänä peräkkäin? Huokaisin. Turhat kysymykset saivat minut vain entistä hämmentyneemmäksi.
Olin aina ollu hiupulla. Aina. Kaikessa. Olin aina ollut hyvä koulussa, olin aina ollut kaikkia parempi huispaamaan. Aina olin ollt koulun komeimpia ja halutuimpia poikia. Nyt minusta tuntui, että olin vajoamassa pohjalle. Huipulla tuulee, mutta pohjalla on vaikea uida. Jos pitäisi kulkea keskitietä, niin miksi siitä oli tehty niin vaikea löytää?

Then we stop and we look up to the sky,
They don't ask any questions, they ask us why?
Don't have any answers, don't know what to say,
Our knees are getting tired,
Too tired to pray,


Yö valtasi tilaa ja ainoat äänet hiipivän yön hiljaisuudessa olivat laahaavat askeleeni kivisessä käytävässä. Astelin käytävillä ihan vain tekemisen puutteessa.
Olin lähtenyt makuusalin turvallisesta lämmöstä, koska... no niin, siellä ei enää ollut niin turvallista Siriuksen saavuttua sinne. Vaikka Sirius olikin parasystäväni, en silti mielelläni kuunnellut häntä krapulaisena.
Olin huomaamattani kävellyt Tylypahkan suurille pääoville asti. Kiitin onneani, ettei Voro ollu sattunut eteeni, sillä olin unohtanut näkymättömyysviitan Rohkelikon torniin. Kello oli jo melkein yksitoista ja käytävillä ei olisis saanut enää liikkua.
Katsahdin ympärillenivarmistaakseni, että olin yksin. Avasin ne suuret puiset ovet ja annoin viileän yöilman hyväillä kasvojani. Katsahdin tähtien peittämälle yötaivaalle ja huokaisin.
”Miksi sinun täytyy aina rikkoa sääntojä, Potter?” kuului kiukkuinen ääni takaani. Säikähdin niin, että olin kaatua.
”Lily!” huudahdin käännyttyäni ja kohdattuani hänen kiukkuiset vihreät silmänsä. ”Mitä sinä täällä teet?”
”Et vastannut kysymykseeni, Potter.”
Auoin suutani kuin kala kuivalla maalla. Kun en keksinyt vastausta, virnistin surullisesti ja sanoin hänelle: ”Eivätkö polvesi väsy siihen ainaiseen rukoiluun kiinni jäämiseni puolesta?” kysyin ja huokaisin. ”Minun ainakin väsyvät.”

That's when we laid down the end of the road,
We all seem to walk and I guess I walked it alone,
And I'm not just a man with these broken dreams,
Even I could go to heaven, if I part the sea, so...



Istahdin portaalle ja painoin pääni käsiin. Pitkään aikaan en kuullut muuta kuin oman hengitykseni.
Sitten kuitenkin kuului vaatteiden kahinaa ja Lily istui viereeni. En nostanut katsettani, mutta silti lihakseni jännittyivät odottamaan iskua. Sanallista tai sanatonta.
Solvausten sijasta Lilyn suusta kuului huokaus ja kädet kietoutuivat polvien ympärille tulematta lähellekään minua. Olimme molemmat aivan hiljaa.
”Uskotko Jumalaan, James?” Lily kysyi hiljaa.
Jokin sisälläni liikahti, kun hän kutsui minua Jamesiksi.
”Öö.. Joo, uskon.” Vastaukseni kuulosti melkein kysymykseltä, koska olin niin yllättynyt. ”Miksi kysyt?” Lily jätti vastaamatta ja kysyi uuden kysymyksen.
”Luuletko, että Jumala on aina läsnä? Uskotko, että Jumala kulkee kanssamme valitsimme minkä tahansa tien?”
Hän ei antanut minulle aikaa vastata, kun jo itse jatkoi: ”Koska minusta ainakin tuntuu, että kuljen yksin...”
En osannut sanoa mitään.

Pour me, pour me, pour me another
It holds me, holds me, like no other
One more drink, then I swear that I'm going home
Truth is that I don't really have a place to go
So pour me, pour me, pour me another
Time just seems to go on and on
On and on, and on and on
Life inside a bottle all along
All along, the bottle's gone

Lily jatkoi taas odottamatta vastausta minulta.
”Tiedätkö mitä? Olen aina halunnut pullopostia. Ihan lapsesta saakka. Aika vaan kuluu ja silti odotan pullopostia. Arvaa miksi?” Lily kysyi. En edes yrittänyt vastata, koska tiesin, ettei hän tarvinnut vastausta.
”Jos saisin pullopostia, siinä luultavasti pyydettäisiin apua. Silloin minulla olisi hyvä syy lähteä, jättää kaikki taakseni. Voisin jättää kaikki kipeät muistot ja lähteä, ilman, että kukaan ihmettelisi... Onko sinulla unelmaa, James?” Lily kysy jo kohdisti vihreiden silmiensä palon suoraa minuun.
Nielaisin. Minusta tuntui, että olin menettänyt ääneni.

One more song and I'm finally free
I'll meet you here in heaven, between the sea
'Cause I'm not just a man with these broken dreams
That even I can go to heaven if a part the sea, so...


Minun täytyi kääntää katseeni pois Lilystä, ennen kun pystyin vastaamaan.
”On minulla unelma. Mutta ei se toteudu, vaikka kuinka toivoisin, joten mitä väliä”, sanoin niin hiljaa, että tuskin itse kuulin sitä. Silti Lily kuuli sen.
”Miksei se voisi toteutua?” Hänen äänensä oli surullisen kuuloinen, aivan kun hän säälisi minua. Se ärsytti minua. Siirsin katseeni takaisin häneen.
”Mitä väliä sillä on? Minulle on aivan sama! Olen paljon muutakin kuin mies, jolla on pari särkynyttä unelmaa”, tiuskaisin ja nousin ylös.
”Hei! Minne sinä menet?” Lily huudahti.
”Keittiöön, minulla on nälkä”, sanoin ja tajusin, etten ollut syönyt oikeastaan mitään koko päivänä. ”Tuletko mukaan?” kysyin ennen kun enhdin hillitä itseäni.
Hienoa, Potter! Joku pakkomielle tulla pilkatuksi?
Lily nyökkäsi ja nousi ylös.

Pour me, pour me, pour me another
It holds me, holds me, like no other
One more drink, then I swear that I'm going home
Truth is that I don't really have a place to go
So pour me, pour me, pour me another


Astuimme keittiöön ja joukko kotitonttuja tuli heti luoksemme.
”Iltaa, herra Potter. Saanen kysyä kuka on viehättävä ystäväsi?” eräs kotitonttu piipitti. Hymyilin tontulle ja kerroin Lilyn olevan eräs vuosikurssimme Rohkelikoista.
”Iltaa teillekkin, neiti”, tontut kumartelivat. Lily näytti lievästi kauhistuneelta.
”Mitä tahtoisitte, hyvä herra?” ne kysyivät.
”Tuota, voisin ottaa teetä ja lämpimiä leipiä”, vastasin. Katsahdin Lilyä, joka mumisi ottavansa samaa. Kotitontut poistuivat kumarrellen.
Kävelin yhden keittiön pöydän luokse ja Lily seurasi minua tiiviisti. Hän katseli kotitonttuja vieläkin kauhistuneena ja hänen ilmeensä nauratti minua.
Kun istuuduimme toisiamme vastapäätä, kotitontut toivat meille pyytämämme leivät ja teet, sekä suuren kasan siirappikakkuja.
Tonttujen poistuttua Lily kumartui puoleeni.
”Mitä nuo ovat?” hän kysy vilkaisten nopeasti askareisiinsa palanneita kotitontuja.
Pidättelin nauruani, kun kerroin Lilylle.
”Ne ovat kotitonttuja. Ne siivoavat linnaa, tekevät ruokaa sunmuuta.”
Lily näytti lievästi pahoin voivalta ja minä repesin nauruun.
”Ei ole hauskaa”, hän mumisi ja nappasi yhden leivän.
Ehkä se minun unelmani ei olekkaan niin tuhoontuomittu, ajattelin kun otin yhden leivän ja aloin mutustella sitä. Lily hymyili minulle ja sydämeni löi kerran tyhjää. Pokseni kaartuivat hymyyn kuin itsestään.
Ei ehkä...

A/N2: Jeejee! :D Kaikki kommentoi, jookos? Jos piditte kertokaa, jos ette kertokaa sekin. :D Yritin tarkistaa tämän osan mahdollisimman tarkasti virheiden varalta, mutta jos niitä bongailet, olisin kiitollinen jos ilmottelisit.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2011 14:37:24 kirjoittanut azza »

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #8 : 19.11.2011 17:03:35 »
Tää on aika suloinen fikki :)

Virheitä en hirveästi löytänyt
Lainaus
”Eivätkö polvesi väsy siihen ainaiseen ruokoiluun kiinni jäämiseni puolesta?”
Mutta tuo kohta jäi häiritsemään.. Pitikö siinä lukea rukoiluun, vai tarkotettiinko tolla ilmaisulla jotain muuta?

Kaiken kaikkiaan J/L-tarinoita ei ole koskaan liikaa ja tää vaikuttaa tosi hyvältä, kai on tulossa vielä jatkoa?

Tom^^
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #9 : 20.11.2011 18:45:43 »
Tom^^: Kiitos kommentista! Ja kiitos kun ilmoittelit tuosta virheestä. Jatkoa tulee heti kun saan kirjoitettua. :)

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #10 : 26.11.2011 17:42:37 »
Oii, ihana! En tavallisesti lue mitään tältä osastolta, mutta aloin tylsyyksissäni selailla tätäkin osastoo, ja törmäsin L/J:hin, joka btw on mun lempiparitus... Sitten aloin lukeen tätä, ja koukutuin. Tosi kauniisti kuvailet tyyppien tunteet ja kaikkee. Muutaman virheen huomasin, m ut en löytäny niitä enää, ku luin uudestaan...
Muuten aivan sairaan sulosta tekstiä, ja James varsinkin on ihana. Lily on aika angsti, mutta se jotenkin sopii tähän ficin tunnelmaan. Aika ristiriitasta, kun just äsken kirjotin ite huumoria, ja sitten luen tän, joka on aika angst-romancee... Noo, ei se haitannu. Aloin yhessä vaiheessa aina skippaan noi lyriikat, kun ficci imas niin mukaansa. Sitte luin toisen kerran lyriikkojen kans.
Hyvä ficci, jatkoo onko tulossa?
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Ayumi

  • Fandomconfused
  • ***
  • Viestejä: 91
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #11 : 26.11.2011 18:52:46 »
Aivan ihana!

Tonks

  • Vieras
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #12 : 26.11.2011 19:48:12 »
Eiih, kyl kai tää jatkuu???

Bongasin YHEN virheen:
Lainaus
Lily hymyili minulla ja sydämeni löi kerran tyhjää.
Siin pitäis kai lukee minulle.

Mut muuten tää oli tosi söpö ja ihana, ja on kiva ku kirjotat vuorotellen Jamesin ja Lilyn näkökulmista :)

Jatka jatka jatka jatka jatka ... [jatkuu loputtomiin]

~Tonks

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #13 : 02.12.2011 11:19:46 »
Mitä vitsiä, mulla on jäänyt tää kolmas osa kokonaan näkemättä!!

Onhan se tavallaan aika söpö. Siis tosi söpö. Luku oli ehkä vähän sekava, mutta kyllä sen tajusi sitten kun luki vähän pitemmälle. Tavallaan mä olisin ehkä odottanut että James kilahtaa Lilylle totaalisesti, siis ohan OIKEESTI kilahtaa, ja sitten Lily tajuaisi miltä se tuntuu ja sitten olis kaikki silleen happy happy joy joy ja sitä rataa. Mutta ei se olis sopinut tähän. Tää on hyvä näin. :)

Jumalan esiin ottaminen oli aika yllättävä veto. En mä sitä osannut kuvitella. :D Tavallaan se sopi tähän oikein hyvin ja näin, mutta silti se oli vähän että aha. :(

Kuitenkin, kaikista näistä huolimatta, mä tykkään tästä edelleen. Ja mä oon vahvasti sitä mieltä, että mestaritkin kompastelee välillä, varsinkin ihan alkumatkasta. :D Jatka tätä, tää on vielä kesken!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #14 : 25.02.2012 16:35:56 »
Kiitos kaikille kommentoineille ja anteeksi, että oon laiminlyönyt teidät! Anteeksi, että tässä jatkossa on nyt estäny, mutta kovin ironisesti, oon joutunut selvittään parin kaverin tällästä ns. "kaverin ihastuksen pöllimis" -juttua ihan oikeessa elämässä... Huoh. Mutta selittelyt sikseen ja siis OSA 4 ON NYT TÄÄLLÄ! :D Sanat on tällä kertaa biisistä Emilian biisistä "Big big world". Ja siis vaikka noi sanat on tuolla niin ne ei oo mitenkään tärkeitä, lähinnä oon ne tonne laittanu, kun tossa ensimmäisessä osassakin on. :D Ja täähän on taas Lilyn näkökulmasta.


I'm a big big girl
In a big big world
It's not a big big thing if you leave me


Minun täytyy kertoa Jennylle. Minun täytyy...
”Hoi, Lily! Maa kutsuu!” Jenny sanoi ja heilutteli kättään kasvojeni edessä. ”Olet ollut koko päivän ihan omissa maalilmoissasi. Onko kaikki kunnossa?”
”On! Kaikki on kunnossa!” vastasin ehkä hiukan liiankin nopeasti, sillä Jennyn ilme muuttui epäluuloiseksi.
”Älä valehtele Lily. Näen, ettei kaikki oli hyvin.”
En tiennyt mitä sanoisin. En halunnut menettää Jennyä, mutta en halunnut valehdellakaan hänelle.
”Lily?”
Nielaisin. Minun olisi pakko sanoa se. Jenny ei jättäisi minua rauhaan, ennen kun olisin kertonut, mikä minua vaivaa.
”Tuota... Sinähän olet ihastunut Jamesiin?” ääneni oli lähes syyttävä ja toivoin, ettei hän kiinnittäisi siihen suurempaa huomiota.
Sano ei, sano ei!
Jennyn posket muuttuivat punaisiksi ja minun teki meili hakata päätäni seinään.
”Mitä siitä?” Jenny mumisi, näpräten samalla vaaleiden hiustensa latvoja.
”Minäkin olen.”

But I do do feel
That I do do will
Miss you much
Miss you much


Ensin Jennyn kasvoilta paistoi hämmennys. Pian se kuitenkin vaihtui järkytyksen kautta raivoon, ja sanaakaan sanomatta hän nousi seisomaan. Luoden minuun yhden raivoisan katseen, hän kulki oleskeluhuoneen poikki, ulos muotokuva-aukosta.
Tiesin, että olisi turha juosta hänen peräänsä, sillä hän ei kuitenkaan kuuntelisi. Siksi vajosinkin vain syvemmälle upottavaan nojatuoliin ja tuijotin mitään näkemättömin silmin takassa leiskuvaan tuleen.
En antanut itseni itkeä. En olisi ansainnut sääliä, joka minulle olisi silloin annettu. Kun en antanut itseni itkeä, saisin halveksuntaa, ja sen olisin todella ansainnut. En antanut itseni näyttää edes surulliselta, koska silloinkin minua olisi säälitty. Pidin kasvoillani sellaisen neutraalin ylimielisen naamion, jonka olin usein nähnyt Sirius Mustalla. Musta ei koskaan paljastanut tunteitaan.

I can see the first leaf falling
It's all yellow and nice
It's so very cold outside
Like the way I'm feeling inside


Tuuli riepotteli viimeisiä lehtiä puista, kun kävelin koulun tiluksilla. Lehdet liimaantuivat kosteina kenkiini, ja hallan kouriin joutunut nurmi rapisi niiden alla. Hengitykseni kohosi vaaleana usavana kohti tummaa taivasta.
Olin ahtautunut ulos Rohkelikon tornista, kun kelmit olivat saapuneet sinne. En halunnut kohdata Jamesia, vaikka tiesin, että minun täytyisi tehdä se ennemmin tai myöhemmin. En ollut todellakaan varma, mitä sanoisin tai tekisin. Valintani oli siis ehdottomasti myöhemmin.
Kävelin rannalla sijaitsevan pyökin alle ja istahdin kylmänkosteaan maahan sen juurella. Kiedoin viittani tuikemmin ympärilleni tuulen puhaltaessa taas voimakkaamin.
Ajatukseni olivat sekaisin, enkä tiennyt, mitä tekisin Jennyn tai Jamesin suhteen. Pitäisikö minun mennä Jennyn luokse ja sanoa, että James on hänen, vai pitäisikö minun mennä Jamesin luokse ja sulaa hänen syliinsä?
”Lily?” kutsui ääni, joka oli lähes tuskallisen tuttu. Nostin katseeni ja kohtasin tummanruskeat silmät.
Niiden katse oli kylmä, suorastaan jäätävä, ja se jäädytti sisimpäni.

I'm a big big girl
In a big big world
It's not a big big thing if you leave me
But I do do feel
That I do do will
Miss you much
Miss you much


”Jenny.”
”Miksi viet aina kaiken, Lily?”
Kysymys pyyhki mielestäni kaiken järkevän. En osannut muuta, kuin aukoa suutani, mutta Jenny ei ilmeisesti olisikaan tarvinnut vastausta.
”Miksi haluat aina kaiken itsellesi?” hän jatkoi. ”Olet aina halunnut olla paras koulussa ja päntännyt hulluna. Olet aina ollut kauniimpi, kuin me muut. Olet aina ollut jokaisen pojan unelma punaisine hiuksinesi ja vihreine silminesi. Voisit saada kenet tahansa, kenet tahansa! Miksi haluat Jamesin? Mikset voi jättää edes häntä minulle?!” Jennyn ääni oli noussut koko ajan korkeammaksi ja hän suorastaan kirkui minulle viimeiset sanat.
Antamatta minun vastata, Jenny kääntyi ja juoksi pois.
Sydämeni, joka oli aikaisemmin tipahtanut jonnekkin vatsan tienoille, tykytti nyt lähes kivuliaasti kurkussani, saaden aikaan halun haukkoa henkeä- Kuumat kyyneleet juoksivat alas poskiani, vaikka yritin pyyhkiä ne pois. Lopulta en enää edes jaksanut yrittää, vaan annoin kivun viedä mukanaan.
Kaikki oli nyt juuri, niinkuin olin aina pelännyt. Olin yksin.

Outside it's not raining
And tears are falling from my eyes
Why did it have to happen?
Why did it all have to end?


En ollut enää varma, kuinka kauan olin istunut pyökin alla, mutta kello oli varmasti jo yli puolen yön, kun hiippailin takaisin linnaan. Ajatus rohkelikontorniin menosta ei innostanut, joten päädyin taas keittiöön.
Tontut tervehtivät minua iloisesti ja kumartelivat jatkuvasti.
”Mitä neiti tahtoisi?” eräs tonttu piipitti jalkojeni juuresta.
”V-voisin ottaa kaakaota ja voileipiä”, änkytin. Tonttu nyökkäsi ja poistui kumarrellen. Kävelin sen saman poydän luokse, jonka ääressä olimme eilen Jamesin kanssa istuneet. Istajdin alas katselemaan tonttujen puuhaamista. Minusta ne olivat karmian näköisiä, jopa hiukan pelottavia.
”Tässä neidin kaakao ja leivät. Katanko tähän?” se samainen tonttu, jolta olin ruokia pyytänyt, piipitti herättäen minut ajatuksistani.
”Juu, siihen vaan”, sanoin muutaman oktaavin liian korkealla äänellä.
”Neiti näyttää surulliselta. Ottaisitteko Te myös suklaata?” tonttu kysyi katsellen minua huolestuneesti suurilla silmillään.
Kysymys yllätti minut, mutta huuleni sulivat silti pieneen hymyyn. Vaikka kyseessä olikin vain yksi kotitonttu, sen huoli sai minut tuntemaan oloni paremmaksi.
”Kyllä, kiitos”, vastasin tontulle. Sen kasvoille piirtyi onnellinen hymy ja se poistui nopeasti hakemaan suklaan.
Vaikka tontun huoli oli nostanut mielialaani hetkellisesti, vajosi se takasin alas. Olin yrittänyt vältellä ajatusta, mutta nyt se iskostui päähäni tiukasti, eikä sen karkoittaminen enää onnistunut.
Minulla ei enää ollut parasta ystävääni. Oikeastaan, minulla ei ollut ollenkaan ystäviä enää, koska Jenny oli varmasti jo kertonut kaikille. Ja kuka nyt haluaisi olla ystävä henkilön kanssa, joka vie kaiken?

I'm a big big girl
In a big big world
It's not a big big thing if you leave me
But i do do feel
That I do do will
Miss you much
Miss you much


Laskin pääni pöydän pintaan ja huokaisin syvään. Käteni ajauituivat automaattisesti poskeni ja pöydän väliin ja suljin silmäni taistellakseni kyyneliä vastaan.
Väsymys kuitenkin valtasi nopeasti mieleni ja ajauduin jonnekkin unen ja tietoisuuden välimaastoon. Kuulin kaiken, mitä ympärilläni tapahtui, mutta uniset aivoni eivät kiinnittäneet niihin asioihin huomiota. Ajan tajuni katosi, kun uni lopulta voitti, ja vei minut syvemmälle maailmaansa.

I feel yout arm around me
Warm like fire
But when I open my eyes
You're gone


Tunsin vahvat käsivarret, jotka yrittivät ravistella minua hereille. Huitaisin kädelläni siihen suuntaan, jossa kuvittelin ravistelijan olvan ja käänsin kasvojani silmät tiukasti kiinni.
Huokaus kaikui korvissanim ja tunnistin sen hälyyttävän helposti. Silmäni rapsahtivat auki, enkä ollut enää yhtään väsynyt. Katseeni viuhtoi ympäriinsä etsien, mutta mitään ei löytynyt. Hän ei ollut täällä, James ei ollut täällä.
Pettymys laskeutui mieleeni, vaikka en vieläkään tiennyt, mitä olisin hänelle sanonut. Silti olisin antanut mitä tahansa tiedosta, että jotakuta kiinnosti, missä olin.

I'm a big big girl
In a big big world
It's not a big big thing if you leave me
But I do do feel
That I do do will
Miss you much
Miss you much


Kävelin kohti rohkelikontornia hakeakseni kirjat ja ehtiäkseni ensimmäiselle tunnille. Olin syönyt keittiössä, joten olin välttänyt aamiasisen.
Astuin lähes tyhjään oleskeluhuoneeseen ja nopeutin tahtiani, jotta pääsisin mahdollisimman nopeasti makuusaleihin. En katsonut keheenkään päin, mutta tunsin  kuinka niiden muutaman huoneessa olijan katseet kohdistuivat minuun. En antanut hartioideni painua kasaan, vaan jatkoin selkä suorana makuusaliehin johtaviin portaisiin.
Avasin makuusalin oven ja näin Jennyn istumassa sängyllään. Hänen katseensa napsahti minuun, mutta en antanut hänen kylmän tuijotuksensa häiritä minua.
Kävelin omalle matka-arkulleni kaivaakseni pimeydenvoimilta suojautumisen kirjani.
”Missä olit koko yön?” kylmä ääni näpäytti takaani. En nostanut katsettani vastatessani: ”Olin keittiössä.”
Pilkallinen nauru täytti huoneen. En ollut koskaan kuullut Jennyä niin katkerana.
”Ihan niinkuin minä tai kukaan muukaan uskoisi! Olit Jamesin ja kelmien kanssa, vai mitä? Heitäkään ei näkynyt koko yönä.”
Jämähdin paikalleni sekunnin sadasosaksi, ennen kuin kaivoin nopeasti kalenterini ja tarkastin epäilykseni. Kyllä, viimeyö oli ollut täydenkuun yö. Heitin kalenterin takaisin arkkuuni ja tungin muut kirjat laukkuun.
”Jos et usko minua, luulen, että kelmit varmasti kertovat sinulle totuuden”, sanoin ja käännyin kohtaamaan Jennyt katseen.

I'm a big big girl
In a big big world
It's not a big big thing if you leave me
But I do do feel
That I do do will
Miss you much
Miss you much


”Eivät ne mitään kerro, te pelaatte samassa joukkueessa”, Jenny vastasi luoden minuun halveksuvan katseen.
Ärtymys tulvahti siälleni. Vaikka hänen vihansa minua kohtaan oli oikeutettua, ja ymmärsin täysin ansainneeni sen, hänellä ei ollut mitään oikeutta väittää valehtelijoiksi kaikkia, joilla voisin olla mitään tekemistä minun kanssani.
”Siinä tapauksessa neiti Svart ei voi kun nuolla näppejään ja voivotella huonoa onneaan!” kivahdin ja Jenny kohotti yllättyneenä katseensä leiskuviin, vihreisiin silmiini. Oli hän odottanut mitä tahansa vastausta, antamani vastaus ei selkeästikään ollut sellainen.
”Ja nyt jos neiti sallii, lähtisin tunnille.”
Käännyin kannoillani antamatta hänelle aikaa vastata ja marssin ulosn ovesta. Jatkoin matkaani oleskeluhuoneen läpi katsomatta keheenkään. Muotokuva-aukolla eteeni kuitenkin sattui este. James.
”Lily!” hän huudahti, kun tönäisin hänet tieltäni, jotta pääsisin eteenpäin.
”Jätä minut rauhaan, James”, sanoin ja jatkoin matkaani jättäen huomioimatta huudot, jotka kaikuivat takanani. Kyyneleet eivät vielä valuneet, mutta teisin, että nekin vielä saapuisivat raidoittamaan poskiani.
Olin yksin.

~*~

Angstia, angstia... Suraavaan osaan lupaan jotain ilosempaa! :D Kommentteja kehiin!

sateenkaarinalle

  • Slytherin
  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #15 : 28.02.2012 15:34:05 »
Anteeks, oon aina ollu tosi huono kommentoimaa mitää järkevää :D
Mutta tää on tosi sulonen ♥

Ja jatkoa odottelen !
we accept the love we think we deserve

azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #16 : 28.02.2012 19:19:25 »
sateenkaarinalle: Kiitos kommentistasi ja jatkoa tulee kyllä! :)

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #17 : 05.03.2012 16:35:08 »
Juup, luin yän aiemmin, mutta en jostain kumman syystä jaksanut kommentoida... Ja nyt sen teen.
 
Eli, osa oli tosi angstinen, mutta se ei ole pahastakaan. Joskus pieni angstikin on hyvästä, varsinkin minulle, koska luen ja kirjoitan vain romancea ja fluffya ja kaksimielistä huumoria. Joo. Tämä Lilyn ja Jennyn sama ihastus on mukavaa vaihtelua, koska monessakaan lukemassani ficissä ei sitä "kilpailevaa osapuolta" ole, ainakaan Lilyn lähipiiristä. Biisin sanat sopivat hyvin, ja en ennen ollutkaan kuullut koko kappaleesta, niin tuli musamakuakin koulutettua.  ;D
 
Mutta, pahoittelen lyhyttä ja sekavaa kommenttia, koska uusi koiranpentumme on valvottanut pari viimeistä yötä... Mutta jatkoa pyytelisin.  ;D
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Midnight

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #18 : 05.03.2012 17:20:48 »
Mäkin luin tän oikeestaan, jo viikko sitten, mutta vasta nyt jäi aikaa tulla kommentoimaan...
Musta luvut on ollut ihania! Toisaalta niin sulosia, mutta sitten parin virkkeen päässä tulee kuitenkin tippa silmään! Angstiakin tosin löytyy aika paljon, mutta toisaalta se sopii tähän ficciin! Toivottavasti James saa Lilynsä lopussa!

Jatkoa odotellessa...  ;)
Elämäsi ei muodostu päivistä jotka ovat menneet, vaan päivistä jotka muistat.

azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Rakkaudella, James Potter (J/L, K-7)
« Vastaus #19 : 06.03.2012 15:16:13 »
onski: Kiitos! Jatkoa tulee kyllä! :D
Ledi: Angsti vaan on se mun juttu, mutta yritän kyllä saada jotai iloisempaakin aikaseksi. :) Lilyllä pitää olla kilpailia, mahdollisimman läheinen, koska elämä ei saa olla liian helppoa. Kiva, jos tykkäät, jatkoa tulee kyllä! :)
Midnight: Mukavaa, että tykkäät. :) Toivottavasti, toivottavasti! Jatkoa, tulee kun saan valmistettua!